Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 3. novembra lēmums Nr. 1/38 "Noteikumi par informācijas salīdzināšanas rīku elektronisko sakaru nozarē". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 8.11.2022., Nr. 217 https://www.vestnesis.lv/op/2022/217.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums Nr. 1/39

Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2016. gada 14. janvāra lēmumā Nr. 1/2 "Ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika"

Vēl šajā numurā

08.11.2022., Nr. 217

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/38

Pieņemts: 03.11.2022.

OP numurs: 2022/217.6

2022/217.6
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/38

Rīgā 2022. gada 3. novembrī (prot. Nr. 48, 10. p.)

Noteikumi par informācijas salīdzināšanas rīku elektronisko sakaru nozarē

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 39. pantu un likuma
"Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 25. panta pirmo daļu

1. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. prasības informācijas salīdzināšanas rīkam, kurā ir iekļauta informācija par interneta piekļuves pakalpojumu un starppersonu sakaru pakalpojumu, izmantojot numerāciju;

1.2. informācijas apjomu salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai;

1.3. kārtību un termiņus, kādā elektronisko sakaru komersanti sniedz informāciju salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai.

2. Noteikumos ir lietoti šādi termini:

2.1. komersants – elektronisko sakaru komersants;

2.2. Regulators – Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija;

2.3. salīdzināšanas rīks – informācijas salīdzināšanas rīks;

2.4. salīdzināšanas rīka sniedzējs – organizācija, kas pārvalda informācijas salīdzināšanas rīka darbību, lai sniegtu elektronisko sakaru galalietotājiem informāciju par elektronisko sakaru komersantu nodrošināto pakalpojumu cenām un to savstarpējo salīdzinājumu;

2.5. lietotāji – informācijas salīdzināšanas rīka lietotāji;

2.6. XML – paplašināmās iezīmēšanas valoda;

2.7. piedāvājums – no vairākiem elektronisko sakaru pakalpojumiem sastāvošs kopums, kas mazumtirdzniecībā tiek piedāvāts par vienotu cenu.

3. Salīdzināšanas rīka sniedzējs nodrošina salīdzināšanas rīku par interneta piekļuves pakalpojumiem un starppersonu sakaru pakalpojumiem, izmantojot numerāciju, cenām, tarifiem un kvalitāti saskaņā ar šajos noteikumos noteiktajām prasībām.

4. Komersantam, kuram Regulators noteicis saistību nodrošināt informācijas apjomu salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai, ir pienākums nodrošināt šo informāciju saskaņā ar šiem noteikumiem.

2. Prasības salīdzināšanas rīkam

2.1. Vispārējās prasības

5. Salīdzināšanas rīka sniedzējs nodrošina galalietotājiem bezmaksas piekļuvi salīdzināšanas rīkam par interneta piekļuves pakalpojumu un starppersonu sakaru pakalpojumu, izmantojot numerāciju, cenām, tarifiem un kvalitāti.

6. Salīdzināšanas rīka sniedzējs nodrošina salīdzināšanas rīku sniedzēja pārvaldītā globālā tīmekļa vietnē, neierobežojot piekļuvi salīdzināšanas rīkam reģionāli vai pēc kādas citas pazīmes, kritērija.

7. Salīdzināšanas rīka sniedzējs neizvirza prasību lietotājiem reģistrēties, lai viņi varētu izmantot salīdzināšanas rīka pakalpojumus, – salīdzināšanas rīks ir pieejams bez reģistrēšanās vai iepriekšējas pieteikšanās.

8. Salīdzināšanas rīka neatkarība:

8.1. salīdzināšanas rīkam ir jābūt neatkarīgam, tādējādi nodrošinot, ka komersanti saņem vienlīdzīgu attieksmi sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu cenu salīdzināšanā;

8.2. salīdzināšanas rīkam ir skaidri jānorāda tā īpašumtiesības, piederība noteiktam salīdzināšanas rīka sniedzējam;

8.3. salīdzināšanas rīka sniedzējam aizliegts veicināt, reklamēt kāda vai kādu komersantu pakalpojumus, kas tieši ietekmētu lietotāja iespējas izvēlēties konkrēta komersanta sniegtos elektronisko sakaru pakalpojumus;

8.4. salīdzināšanas rīka tīmekļa vietnes lapā, kurā tiek nodrošināta cenu salīdzināšana, komersantu piedāvātās cenas par elektronisko sakaru pakalpojumiem var saturēt tikai atsauci uz konkrētu pakalpojumu, ko komersants nodrošina savā tīmekļa vietnē, kur lietotājs var iegūt informāciju par attiecīgo elektronisko sakaru pakalpojumu;

8.5. salīdzināšanas rīka sniedzējs skaidri norāda salīdzināšanas rīka lietotājiem salīdzināšanas rīka finansēšanas avotu, neizpaužot informāciju par komerciāliem līgumiem ar konkrētām trešajām pusēm.

9. Salīdzināšanas rīks paredz skaidrus un objektīvus kritērijus, uz kuriem tiek balstīta salīdzināšana:

9.1. salīdzināšanas rīka rezultātu iegūšanai jāizmanto objektīvi kritēriji, kuru pamatā jābūt vismaz cenai un pakalpojuma funkcionalitātei;

9.2. nodrošinot salīdzināšanas rīku, skaidri jāparāda, kā salīdzināšanas rīka rezultāti tiek kārtoti, rindoti. Salīdzināšanas rīkam jānodrošina, lai lietotāji varētu pielāgot secību, kādā salīdzināšanas rīka rezultāti tiek atspoguļoti, piemēram, mainot kārtošanas, sarindošanas secību no augstākās uz zemāko cenu;

9.3. salīdzināšanas rīkam ir jānodrošina, ka lietotājiem ir skaidrs, kā salīdzināšanas rezultāti ir aprēķināti;

9.4. jebkuri pieņēmumi, kas izdarīti aprēķinu ietvaros, ir jāpaskaidro salīdzināšanas rīka lietotājam.

10. Salīdzināšanas rīka sniedzējs, nodrošinot salīdzināšanas rīku, izmanto vienkāršu un nepārprotamu valodu.

11. Salīdzināšanas rīka sniedzējs nodrošina precīzu un atjauninātu informāciju un norāda pēdējās atjaunināšanas laiku:

11.1. lietotājiem atspoguļotajai informācijai jābūt precīzai un skaidrai;

11.2. salīdzināšanas rīkam jānodrošina, ka tiek sniegta informācija par šādiem pakalpojumu aspektiem:

11.2.1. terminēta elektronisko sakaru pakalpojuma līguma ilgums;

11.2.2. pakalpojuma sākotnējās izmaksas – ierīkošanas, pieslēguma maksa;

11.2.3. informācija par jebkādiem datu lietošanu ierobežojumiem pakalpojumiem, kas identificēti salīdzināšanas rezultātos;

11.2.4. atlaides, kas pakalpojuma tarifam tiek piemērotas uz noteiktu laika periodu;

11.2.5. citiem pakalpojuma aspektiem saskaņā ar šo noteikumu 1., 2. un 3.pielikuma prasībām;

11.3. ja pakalpojuma cena ir atkarīga no tā, kur un kā pakalpojums tiek iegādāts, tas skaidri jāatspoguļo salīdzināšanas rīkā;

11.4. salīdzināšanas rīkam jānodrošina, ka salīdzināšanas rezultātu aprēķināšanai izmantotie izejas dati tiek atjaunināti vismaz reizi diennaktī;

11.5. salīdzināšanas rīkam ir jānorāda informācijas atjaunināšanas datums un laiks.

12. Salīdzināšanas rīka tvērums:

12.1. salīdzināšanas rīkam jāatspoguļo piedāvājumi, kas veido lielu tirgus daļu;

12.2. salīdzināšanas rīkam ir jānorāda salīdzināšanas rezultātos iekļauto komersantu nosaukumi;

12.3. ja salīdzināšanas rīks neatspoguļo pilnīgu tirgus ainu, t.i., tajā nav iekļauts šo noteikumu 21.punktā noteiktais informācijas apjoms par visu komersantu pakalpojumiem, kuriem ir noteikta informācijas nodrošināšanas saistība salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai, par to jāsniedz paziņojums salīdzināšanas rezultātu lapā;

12.4. salīdzināšanas rīkam jābūt pieejamam ikvienam komersantam, kurš vēlas, lai tā sniegtie elektronisko sakaru pakalpojumi būtu pieejami salīdzināšanas rīkā, ievērojot šos noteikumus.

13. Salīdzināšanas rīka sniedzējam jānodrošina skaidrs, godīgs un savlaicīgs sūdzību izskatīšanas process.

14. Salīdzināšanas rīkam jānodrošina tā sniegto pakalpojumu pieejamība:

14.1. salīdzināšanas rīkam jānodrošina, ka tas piedāvā lietotājiem iespēju iegūt informāciju par pakalpojumu tarifiem un atlaidēm, kas ir publiski pieejamas visiem lietotājiem, un lietotāji šo informāciju var iegūt komersanta tīmekļa vietnē vai komersanta klientu apkalpošanas centrā;

14.2. salīdzināšanas rīkam jānodrošina, lai tā salīdzināšanas pakalpojumi būtu saderīgi ar lietotāju iekārtām, operētājsistēmām un programmatūru.

2.2. Īpašās prasības

15. Salīdzināšanas rīka sniedzējs iekļauj salīdzināšanas rīkā šādus elektronisko sakaru pakalpojumus:

15.1. interneta piekļuves pakalpojumu;

15.2. starppersonu sakaru pakalpojumu, izmantojot numerāciju.

16. Salīdzināšanas rīka sniedzējs salīdzināšanas rīkā iekļauj arī piedāvājumus, ja:

16.1. attiecīgo piedāvājumu veido interneta piekļuves pakalpojums un starppersonu sakaru pakalpojums, izmantojot numerāciju;

16.2. attiecīgo piedāvājumu veido interneta piekļuves pakalpojums un elektronisko sakaru galiekārta, piemēram, Wi-Fi maršrutētājs;

16.3. attiecīgo piedāvājumu veido starppersonu sakaru pakalpojums un elektronisko sakaru galiekārta.

17. Salīdzināšanas rīka sniedzējs salīdzināšanas rīkā nodrošina informāciju par interneta piekļuves pakalpojumiem fiksētā elektronisko sakaru tīklā šādiem datu pārraides ātrumiem no elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punkta līdz Latvijas interneta apmaiņas punktam:

17.1. lejupielādes minimālo datu pārraides ātrumu;

17.2. lejupielādes maksimālo datu pārraides ātrumu;

17.3. augšupielādes minimālo datu pārraides ātrumu;

17.4. augšupielādes maksimālo datu pārraides ātrumu.

18. Salīdzināšanas rīkā iekļaujamas atlaides, kas pakalpojuma tarifam tiek piemērotas uz noteiktu laika periodu. Šādā gadījumā salīdzināšanas rīka sniedzējs skaidri norāda konkrētās atlaides saņemšanas nosacījumus un laika periodu, kurā atlaide ir spēkā.

19. Salīdzināšanas rīka sniedzējs nodrošina, ka salīdzināšanas rīka rezultāti pēc noklusēšanas tiek sakārtoti pēc pakalpojumu cenām (no zemākās uz augstāko), ja lietotājs nav izvēlējies citu nosacījumu – alfabētiskā secībā pēc komersanta nosaukuma u.c. Ja vairāku pakalpojumu cenas ir vienādas, pakalpojumi tiek sakārtoti pēc nejaušības principa. Ar cenu tiek saprasta vidējā maksa mēnesī pakalpojumu lietošanas laikā, ko var izvēlēties salīdzināšana rīka lietotājs. Vidējā maksa mēnesī tiek aprēķināta, summējot visus maksājumus izvēlētajā pakalpojuma lietošanas laikā un izdalot šo maksājumu summu ar izvēlēto pakalpojumu lietošanas ilgumu (mēnešos). Salīdzināšanas rīka rezultātos, atsevišķā informācijas laukā pie attiecīgā pakalpojuma, jāatspoguļo arī informācija par pakalpojumu elementiem – abonēšanas maksu, vienreizējām maksām u.tml.

20. Salīdzināšanas rīka sniedzējs nodrošina lietotājiem iespējas filtrēt komersantu pakalpojumus pēc noteiktiem parametriem, ievērojot šo noteikumu 4.pielikumā noteiktās prasības:

20.1. salīdzināšanas rīkam jānodrošina iespēja atlasīt pakalpojumu vai pakalpojumu kopumu, kuru lietotājs vēlas salīdzināt;

20.2. salīdzināšanas rīkam jānodrošina lietotājam iespēja norādīt paredzamo patēriņa apjomu atlasītajiem pakalpojumiem, piemēram, ja lietotājs ir izvēlējies mobilos datu pakalpojumus, salīdzināšanas rīkam jānodrošina lietotājam iespēja norādīt datu apjomu mēnesī. Lai salīdzināšanas rīka lietošana būtu iespējami ērtāka, salīdzināšanas rīkam jānodrošina lietotājam iespēja definēt pakalpojumu patēriņa vērtību diapazonu, piemēram, nepieciešamo mobilo datu apjomu – no 0 līdz 5 GB mēnesī, no 5 GB līdz 10 GB mēnesī, no 10 GB mēnesī;

20.3. salīdzināšanas rīkam jānodrošina lietotājam iespēja izvēlēties, vai lietotājs vēlas slēgt beztermiņa elektronisko sakaru pakalpojuma līgumu vai terminētu elektronisko sakaru pakalpojuma līgumu uz noteiktu laika periodu par attiecīgā elektronisko sakaru pakalpojuma izmantošanu;

20.4. salīdzināšanas rīkam jānodrošina lietotājam iespēja izvēlēties, kādas papildu priekšrocības viņš vēlas saņemt papildus izvēlētajam pakalpojumam.

3. Informācijas apjoms salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai

21. Komersants, kuram Regulators noteicis saistību nodrošināt informācijas apjomu salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai, nodrošina salīdzināšanas rīka sniedzējam informāciju par interneta piekļuves pakalpojumiem un starppersonu numuru atkarīgiem pakalpojumiem saskaņā ar šo noteikumu 1., 2. un 3.pielikuma prasībām.

22. Komersants, kuram Regulators nav noteicis saistību nodrošināt informācijas apjomu salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai, pēc savas brīvas gribas var nodrošināt informāciju par pakalpojumiem, ievērojot šajos noteikumos noteiktās prasības informācijas apjoma nodrošināšanai un kārtību, kādā komersanti sniedz informāciju salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai. Šādā gadījumā salīdzināšanas rīka sniedzējam ir pienākums iekļaut komersanta nodrošināto informāciju salīdzināšanas rīkā.

4. Kārtība, kādā komersanti sniedz informāciju salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai

23. Regulators apstiprina to komersantu sarakstu (turpmāk – saraksts), kuriem jāsniedz informācija salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai.

24. Informācijas nodrošināšanas saistības tiek noteiktas komersantiem ar lielāko galalietotāju skaitu, kuru kopējais galalietotāju skaits uz iepriekšējā kalendārā gada 31.decembri bija vismaz 90% no katras pakalpojumu grupas galalietotāju kopskaita katrā no šīm elektronisko sakaru pakalpojumu grupām:

24.1. interneta piekļuves pakalpojums fiksētā elektronisko sakaru tīklā;

24.2. interneta piekļuves pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā;

24.3. balss sakaru pakalpojums fiksētā elektronisko sakaru tīklā;

24.4. balss sakaru pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā.

25. Salīdzināšanas rīka sniedzējs vienu reizi mēnesī atjaunina un publicē komersantu sarakstu, kuri nodrošina informāciju salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai. Šajā sarakstā salīdzināšanas rīka sniedzējs iekļauj komersantus, kuri nodrošina informāciju, pamatojoties uz šo noteikumu 21. un 22.punktu.

26. Komersants, kurš nodrošina informāciju salīdzināšanas rīka funkcionalitātes nodrošināšanai, ievēro šādas prasības:

26.1. informācija ir aktuāla un tiek nodrošināta, izmantojot tiešsaistes publikāciju – komersanta tīmekļa vietnē publicētu datu failu, kas salīdzināšanas rīka sniedzējam ar programmatūras palīdzību ir pieejams internetā;

26.2. datu sniegšanai tiek izmantots XML formāts;

26.3. dati tiek nodrošināti failā, kas atbilst salīdzināšanas rīka sniedzēja apstiprinātajai datu struktūrai.

27. Salīdzināšanas rīka sniedzējs informē komersantus par apstiprināto datu struktūru XML formātā.

28. Komersantam savā tīmekļa vietnes lapā, kas saskaņota ar salīdzināšanas rīka sniedzēju, jāievieto saite uz datiem, kas tiek sniegti noteiktajā XML formātā, lai salīdzināšanas rīka sniedzējs varētu importēt informāciju, izveidojot savienojumu.

29. Komersants nodrošina, ka salīdzināšanas rīka vajadzībām nepieciešamā informācija ir aktuāla un tiek atjaunināta tajā pašā diennaktī, kad stājas spēkā izmaiņas.

6. Noslēguma jautājumi

30. Šo noteikumu 3.nodaļā noteiktās informācijas apjoma nodrošināšanas saistība stājas spēkā viena mēneša laikā pēc salīdzināšanas rīka funkcionalitātes ieviešanas dienas, par ko salīdzināšanas rīka sniedzējs paziņo atsevišķi.

31. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola

 

1. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 3. novembra lēmumam Nr. 1/38

Elektronisko sakaru komersantu nodrošināmās informācijas apjoms par interneta piekļuves pakalpojumiem

Nr.

Pakalpojuma vai piedāvājuma parametri

Mērvienība

Interneta piekļuves pakalpojums fiksētā elektronisko sakaru tīklā vai piedāvājums

Interneta piekļuves pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā vai piedāvājums

1.

Beztermiņa vai terminēts elektronisko sakaru pakalpojuma līgums uz noteiktu laika periodu

beztermiņa vai terminēts

 

 

2.

Terminēta elektronisko sakaru pakalpojuma līguma laika periods

mēneši

 

 

3.

Datu pārraides ātrums1:

 

 

 

3.1.

lejupielādes minimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

3.2.

lejupielādes maksimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

3.3.

augšupielādes minimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

3.4.

augšupielādes maksimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

4.

Ierīkošanas (pieslēguma) maksa

euro/pieslēgumu

 

 

5.

Abonēšanas maksa

euro/mēnesī

 

 

6.

Abonēšanas maksā iekļautais datu apjoms:

 

 

 

6.1.

Latvija

GB/mēnesī

 

 

6.2.

ES valstis

GB/mēnesī

 

 

7.

Tarifs par pakalpojuma lietošanu, pārsniedzot pakalpojuma vai piedāvājuma abonēšanas maksā iekļauto datu apjomu:

 

 

 

7.1.

Latvija

Skatīt piezīmi2

 

 

7.2.

ES valstis

Skatīt piezīmi2

 

 

8.

Vai iekļautas elektronisko sakaru galiekārtas?

Jā vai Nē

 

 

9.

Iekļautās galiekārtas nosaukums

Modems, Wi-Fi rūteris, cita

 

 

10.

Vai iekļauti papildu pakalpojumi?

jā vai nē

 

 

11.

Iekļautā papildu pakalpojuma nosaukums

nosaukums

 

 

12.

Laika periods, kurā tiek piemērota pakalpojuma vai piedāvājuma atlaide

mēneši

   

13.

Pakalpojuma vai piedāvājuma cena pēc atlaides piemērošanas

euro

   

14.

Vai pakalpojuma vai piedāvājuma tarifs ir atkarīgs no tā, kur un kādā veidā tas tiek pieteikts?

jā vai nē

   

15.

Komersanta apkalpošanas kanāls, kurā piesakot ir spēkā norādītais tarifs3

nosaukums

   

 

2. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 3. novembra lēmumam Nr. 1/38

Elektronisko sakaru komersantu nodrošināmās informācijas apjoms par starppersonu sakaru pakalpojumiem, izmantojot numerāciju

Nr.

Pakalpojuma vai piedāvājuma parametri

Mērvienība

Balss sakaru pakalpojums fiksētā elektronisko sakaru tīklā vai piedāvājums

Balss sakaru pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā vai piedāvājums

1.

Beztermiņa vai terminēts elektronisko sakaru pakalpojuma līgums uz noteiktu laika periodu

beztermiņa vai terminēts

 

 

2.

Terminēta elektronisko sakaru pakalpojuma līguma laika periods

mēneši

 

 

3.

Ierīkošanas (pieslēguma) maksa

euro/pieslēgumu

 

 

4.

Abonēšanas maksa

euro/mēnesī

 

 

5.

Abonēšanas maksā iekļautais sarunu apjoms:

 

 

 

5.1.

sarunām ar Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

min/mēnesī

 

 

5.2.

starptautiskajām sarunām uz ES valstīm

min/mēnesī

 

 

6.

Maksa par savienojumu, pārsniedzot iekļauto sarunu apjomu:

 

 

 

6.1.

sarunām komersanta tīkla ietvaros

euro/savienojumu

 

 

6.2.

sarunām ar citu Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

euro/savienojumu

 

 

6.3.

starptautiskajām sarunām uz ES valstīm

euro/savienojumu

 

 

7.

Maksa par sarunas minūti, pārsniedzot iekļauto sarunu apjomu:

 

 

 

7.1.

sarunām komersanta tīkla ietvaros

euro/min

 

 

7.2.

sarunām ar citu Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

euro/min

 

 

7.3.

starptautiskajām sarunām uz ES valstīm

euro/min

 

 

8.

Abonēšanas maksā iekļautais īsziņu apjoms:

 

 

 

8.1.

īsziņas nosūtīšana Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

īsziņas/mēnesī

 

 

8.2.

īsziņas nosūtīšana uz ES valstīm

īsziņas/mēnesī

 

 

9.

Maksa par īsziņu, pārsniedzot pakalpojuma vai piedāvājuma abonēšanas maksā iekļauto īsziņu apjomu:

 

 

 

9.1.

īsziņas nosūtīšana komersanta tīkla ietvaros

euro/īsziņa

 

 

9.2.

īsziņas nosūtīšana citu Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

euro/īsziņa

 

 

9.3.

īsziņas nosūtīšana uz ES valstīm

euro/īsziņa

 

 

10.

Vai iekļautas elektronisko sakaru galiekārtas?

jā vai nē

 

 

11.

Iekļautās galiekārtas nosaukums

nosaukums

 

 

12.

Vai iekļauti papildu pakalpojumi?

jā vai nē

 

 

13.

Iekļautā papildu pakalpojuma nosaukums

nosaukums

 

 

14.

Laika periods, kurā tiek piemērota pakalpojuma vai piedāvājuma atlaide

mēneši

   

15.

Pakalpojuma vai piedāvājuma cena pēc atlaides piemērošanas

euro

   

16.

Vai pakalpojuma vai piedāvājuma tarifs ir atkarīgs no tā, kur un kādā veidā tas tiek pieteikts?

jā vai nē

   

17.

Komersanta apkalpošanas kanāls, kurā piesakot ir spēkā norādītais tarifs4

nosaukums

   

 

3. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 3. novembra lēmumam Nr. 1/38

Elektronisko sakaru komersantu nodrošināmās informācijas apjoms par piedāvājumiem, ko veido interneta piekļuves pakalpojums un starppersonu sakaru pakalpojums, izmantojot numerāciju

Nr.

Piedāvājuma parametri

Mērvienība

Sakaru pakalpojumu fiksētā elektronisko sakaru tīklā piedāvājums

Sakaru pakalpojumu mobilo elektronisko sakaru tīklā piedāvājums

1.

Beztermiņa vai terminēts elektronisko sakaru pakalpojuma līgums uz noteiktu laika periodu

beztermiņa vai terminēts

 

 

2.

Terminēta elektronisko sakaru pakalpojuma līguma laika periods

mēneši

 

 

3.

Datu pārraides ātrums5:

 

 

 

3.1.

lejupielādes minimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

3.2.

lejupielādes maksimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

3.3.

augšupielādes minimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

3.4.

augšupielādes maksimālais datu pārraides ātrums

Mbit/s

 

 

4.

Ierīkošanas (pieslēguma) maksa

euro/pieslēgumu

 

 

5.

Abonēšanas maksa

euro/mēnesī

 

 

6.

Abonēšanas maksā iekļautais datu apjoms:

 

 

 

6.1.

Latvija

GB/mēnesī

 

 

6.2.

ES valstis

GB/mēnesī

 

 

7.

Tarifs par pakalpojuma lietošanu, pārsniedzot iekļauto datu apjomu:

 

 

 

7.1.

Latvija

skatīt piezīmi6

 

 

7.2.

ES valstis

skatīt piezīmi4

 

 

8.

Abonēšanas maksā iekļautais sarunu apjoms:

 

 

 

8.1.

sarunām ar Latvijas komersantu tīkla galalietotājiem

min/mēnesī

 

 

8.2.

starptautiskajām sarunām uz ES valstīm

min/mēnesī

 

 

9.

Maksa par savienojumu, pārsniedzot iekļauto sarunu apjomu:

 

 

 

9.1.

sarunām komersanta tīkla ietvaros

euro/savienojumu

 

 

9.2.

sarunām ar citu Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

euro/savienojumu

 

 

9.3.

starptautiskajām sarunām uz ES valstīm

euro/savienojumu

 

 

10.

Maksa par sarunas minūti, pārsniedzot iekļauto sarunu apjomu:

 

 

 

10.1.

sarunām komersanta tīkla ietvaros

euro/min

 

 

10.2.

sarunām ar citu Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

euro/min

 

 

10.3.

starptautiskajām sarunām uz ES valstīm

euro/min

 

 

11.

Abonēšanas maksā iekļautais īsziņu apjoms:

 

 

 

11.1.

īsziņas nosūtīšana Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

īsziņas/mēnesī

 

 

11.2.

īsziņas nosūtīšana uz ES valstīm

īsziņas/mēnesī

 

 

12.

Maksa par īsziņas nosūtīšana, pārsniedzot iekļauto apjomu:

 

 

 

12.1.

īsziņas nosūtīšana komersanta tīkla ietvaros

euro/īsziņa

 

 

12.2.

īsziņas nosūtīšana citu Latvijas komersantu tīklu galalietotājiem

euro/īsziņa

 

 

12.3.

īsziņas nosūtīšana uz ES valstīm

euro/īsziņa

 

 

13.

Vai iekļautas elektronisko sakaru galiekārtas?

jā vai nē

 

 

14.

Iekļautās galiekārtas nosaukums

nosaukums

 

 

15.

Vai iekļauti papildu pakalpojumi?

jā vai nē

 

 

16.

Iekļautā papildu pakalpojuma nosaukums

nosaukums

 

 

17.

Laika periods, kurā tiek piemērota pakalpojuma vai piedāvājuma atlaide

mēneši

   

18.

Pakalpojuma vai piedāvājuma cena pēc atlaides piemērošanas

euro

   

19.

Vai pakalpojuma vai piedāvājuma tarifs ir atkarīgs no tā, kur un kādā veidā tas tiek pieteikts?

jā vai nē

   

20.

Komersanta apkalpošanas kanāls, kurā piesakot ir spēkā norādītais tarifs7

nosaukums

   

 

4. pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2022. gada 3. novembra lēmumam Nr. 1/38

Salīdzināšanas rīka filtri un to vērtības

Nr.

Filtrs

Filtra vērtības

1.

Pakalpojuma izvēle

Interneta piekļuves pakalpojums fiksētā elektronisko sakaru tīklā

Interneta piekļuves pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā

Balss sakaru pakalpojums fiksētā elektronisko sakaru tīklā

Balss sakaru pakalpojums mobilā elektronisko sakaru tīklā

Piedāvājumi

Interneta piekļuves un balss sakaru pakalpojumu fiksētā elektronisko sakaru tīklā piedāvājums

Interneta piekļuves un balss sakaru pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā piedāvājums

2.

Elektronisko sakaru pakalpojuma līguma termiņa izvēle

Beztermiņa elektronisko sakaru pakalpojuma līgums

Terminēts elektronisko sakaru pakalpojuma līgums

3.

Interneta piekļuves datu pārraides ātrums

robežās no 0 līdz X1 Mbit/s

robežās no X1 Mbit/s līdz X2 Mbit/s

pārsniedz X2 Mbit/s

4.

Mobilo datu patēriņš mēnesī

robežās no 0 līdz Y1 GB

robežās no Y1 GB līdz Y2 GB

pārsniedz Y2 GB

5.

Sarunu apjoms mēnesī

robežās no 0 līdz Y1 min

robežās no Y1 min līdz Y2 min

pārsniedz Y2 min


1 Datu pārraides ātrumu nenorāda interneta piekļuves pakalpojumiem mobilā elektronisko sakaru tīklā.

2 Pakalpojuma mērvienību norāda komersants atbilstoši konkrētā piedāvājuma tarifu veidošanas principiem.

3 Informācija 15.punktā tiek nodrošināta, ja pakalpojuma vai piedāvājuma tarifs ir atkarīgs no tā, kā, kur un kādā veidā tas tiek pieteikts.

4 Informācija 17.punktā tiek nodrošināta, ja pakalpojuma vai piedāvājuma tarifs ir atkarīgs no tā, kā, kur un kādā veidā tas tiek pieteikts.

5 Datu pārraides ātrumu nenorāda interneta piekļuves pakalpojumiem mobilā elektronisko sakaru tīklā.

6 Pakalpojuma mērvienību norāda komersants atbilstoši konkrētā piedāvājuma tarifu veidošanas principiem.

7 Informācija 20.punktā tiek nodrošināta, ja pakalpojuma vai piedāvājuma tarifs ir atkarīgs no tā, kā, kur un kādā veidā tas tiek pieteikts.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!