• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 18. oktobra noteikumi Nr. 653 "Ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējuma veikšanas kārtība". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 21.10.2022., Nr. 205 https://www.vestnesis.lv/op/2022/205.12

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 654

Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 28. decembra noteikumos Nr. 1229 "Noteikumi par šķirnes atšķirīguma, viendabīguma un stabilitātes pārbaudi"

Vēl šajā numurā

21.10.2022., Nr. 205

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 653

Pieņemts: 18.10.2022.

OP numurs: 2022/205.12

2022/205.12
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 16 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 653

Rīgā 2022. gada 18. oktobrī (prot. Nr. 53 27. §)

Ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējuma veikšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 6. panta sesto daļu

1. Noteikumi nosaka ietekmes uz ceļu satiksmes drošību novērtējuma (turpmāk – ietekmes novērtējums) veikšanas kārtību.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. Eiropas ceļu tīkls – šo noteikumu izpratnē ceļu tīkls, kas minēts Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulas (ES) Nr. 1315/2013 par Savienības pamatnostādnēm Eiropas transporta tīkla attīstībai un ar ko atceļ Lēmumu Nr.661/2010/ES, II nodaļas 3. iedaļā un ilustrēts minētās regulas I pielikumā iekļautajās kartēs;

2.2. infrastruktūras projekts – šo noteikumu izpratnē jauna ceļa būvniecība vai esošā ceļa pārbūve, kurā mainās brauktuvju vai joslu skaits posmā, kas garāks par 10 kilometriem, vai kurā vairāk nekā divos ceļa mezglos mainās mezgla veids, vai kurā tiek veikta vairāk nekā divu krustojumu nojaukšana vai jaunu krustojumu būvniecība.

3. Ietekmes novērtējumu veic:

3.1. ceļiem, kas ir Eiropas ceļu tīklā;

3.2. valsts galvenajiem autoceļiem;

3.3. ceļiem, kuri atrodas ārpus apdzīvotas vietas, kuri neapkalpo īpašumus, kas ar tiem robežojas, un kuri izbūvēti, izmantojot Eiropas Savienības finansējumu (izņemot ceļus, kas paredzēti gājēju, velosipēdu vai elektroskrejriteņu satiksmei), kā arī komersantu un māju ceļiem.

4. Ietekmes novērtējumu veic visiem šo noteikumu 3. punktā minētajiem infrastruktūras projektiem sākotnējā plānošanas posmā, pirms ietekmes uz vidi novērtējuma veikšanas vai, ja netiek veikts ietekmes uz vidi novērtējums, pirms infrastruktūras projekta būvprojekta izstrādes.

5. Ietekmes novērtējumā norāda ceļu satiksmes drošības apsvērumus, kuri veicināja ierosinātā risinājuma izraudzīšanos, kā arī sniedz visu būtisko informāciju, kas nepieciešama, lai veiktu izvērtēto risinājumu izmaksu un ieguvumu analīzi.

6. Ietekmes novērtējumam ir šādas sadaļas:

6.1. ceļu satiksmes drošības problēmas definēšana;

6.2. pašreizējā situācija un paredzamā situācija, ja nekādi ceļu satiksmes drošības uzlabojumi netiek veikti;

6.3. ceļu satiksmes drošības mērķi;

6.4. ierosināto alternatīvu ietekmes analīze saistībā ar ceļu satiksmes drošību;

6.5. alternatīvu salīdzinājums, tostarp izmaksu un ieguvumu analīze;

6.6. vairāku iespējamo risinājumu izklāsts;

6.7. secinājumi un rekomendācija risinājumam.

7. Veicot ietekmes novērtējumu, jāņem vērā šādi elementi:

7.1. ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits un ceļu satiksmes negadījumu skaits, kā arī to samazinājuma mērķi attiecībā pret situāciju, ja nekādi ceļu satiksmes drošības uzlabojumi netiek veikti;

7.2. maršruta izvēle un satiksmes modeļi;

7.3. iespējamā ietekme uz esošajiem ceļu tīkliem (piemēram, nobrauktuves, krustojumi, dzelzceļa pārbrauktuves);

7.4. satiksmes dalībnieki, tostarp mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki;

7.5. satiksme (piemēram, satiksmes intensitāte, satiksmes iedalījums transportlīdzekļu kategorijās), tostarp paredzamās gājēju un velosipēdu plūsmas, ko nosaka pēc piegulošās teritorijas izmantošanas veidiem;

7.6. gadalaiku un klimatiskie apstākļi;

7.7. pietiekams drošo stāvlaukumu skaits;

7.8. seismiskās norises.

8. Ceļu pārvaldītājs 30 dienu laikā pēc ietekmes novērtējuma izstrādāšanas iesniedz to Satiksmes ministrijā.

9. Ceļu pārvaldītājs nodrošina, ka, izstrādājot būvprojektu, pēc iespējas tiek ievērota šo noteikumu 6.7. apakšpunktā minētā rekomendācija.

10. Ja, izstrādājot būvprojektu, nav iespējams ievērot šo noteikumu 6.7. apakšpunktā minēto rekomendāciju, ceļu pārvaldītājs 30 dienu laikā pēc būvprojekta izstrādes iesniedz Satiksmes ministrijā paskaidrojumu, kāpēc rekomendāciju nav iespējams ņemt vērā.

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 19. novembra Direktīvas 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 23. oktobra Direktīvas (ES) 2019/1936, ar ko groza Direktīvu 2008/96/EK par ceļu infrastruktūras drošības pārvaldību.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Satiksmes ministrs T. Linkaits

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!