Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saulkrastu novada domes 2021. gada 28. jūlija saistošie noteikumi Nr. SN 6/2021 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 14.10.2021., Nr. 199 https://www.vestnesis.lv/op/2021/199.10

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 12/2021

Par Saulkrastu novada domes 2009. gada 25. novembra saistošo noteikumu Nr. 28 "Ladiņi, Vecladiņi, Kalnladiņi un Mazladiņi" atcelšanu

Vēl šajā numurā

14.10.2021., Nr. 199

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saulkrastu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: SN 6/2021

Pieņemts: 28.07.2021.

OP numurs: 2021/199.10

2021/199.10
RĪKI

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi

Saulkrastu novada domes saistošie noteikumi Nr. SN 6/2021

Saulkrastos 2021. gada 28. jūlijā

Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā

Apstiprināti Saulkrastu novada domes
2021. gada 28. jūlija sēdē (prot. Nr. 5/2021 § 21)

Precizēti Saulkrastu novada domes
2021. gada 29. septembra sēdē (prot. Nr. 9/2021 § 22)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu, Invaliditātes likuma 12. panta 6.daļu,
Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumu Nr. 275
"Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas
tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Saulkrastu novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) sociālo pakalpojumu veidus, kā arī sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību.

2. Sociālo pakalpojumu sniegšanas mērķis ir uzlabot personas, ģimenes, personu grupas un sabiedrības dzīves kvalitāti un uzlabot personu spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.

3. Sociālo pakalpojumu uzdevumi ir nodrošināt personai tiesības dzīvot pēc iespējas neatkarīgi sev ierastajā vidē, sniegt sociālo atbalstu atbilstoši personas funkcionēšanas spēju līmenim un veicināt personas atbildību par savu dzīvi.

4. Tiesības saņemt sociālos pakalpojumus ir personām, kuras savu dzīvesvietu deklarējušas Saulkrastu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Saulkrastu novadā), kā arī citām personām, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

II. Sociālo pakalpojumu veidi

5. Pašvaldība sniedz vai nodrošina šādus sociālos pakalpojumus:

5.1. aprūpe mājās;

5.2. aprūpes pakalpojums nepilngadīgām personām ar invaliditāti;

5.3. ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām;

5.4. īslaicīga sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā;

5.5. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;

5.6. specializētā autotransporta pakalpojumi;

5.7. ģimenes asistenta pakalpojumi;

5.8. podologa pakalpojumi;

5.9. mobilais higiēnas pakalpojums;

5.10. mobilais higiēnas dušas pakalpojums.

III. Sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtība

6. Lai saņemtu sociālo pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, Saulkrastu novada Sociālajā dienestā (turpmāk – Dienests) iesniedz:

6.1. iesniegumu;

6.2. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli, par normatīvajos aktos noteikto medicīnisko kontrindikāciju neesamību, kā arī vēlamās rekomendācijas personas aprūpei un psihiatra atzinumu personām ar garīga rakstura traucējumiem (izņemot ģimenes asistenta pakalpojumu);

6.3. ienākumus apliecinošus dokumentus, ja personai jāveic līdzmaksājums par sociālo pakalpojumu un pašvaldībai nav pieejama šāda informācija;

6.4. citus dokumentus pēc sociālā darbinieka pieprasījuma atbilstoši attiecīgā pakalpojuma veidam.

7. Dienests pēc iesnieguma un dokumentu saņemšanas:

7.1. reģistrē personas iesniegumu;

7.2. apmeklē personu dzīvesvietā, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai;

7.3. novērtē personas vajadzības, aizpildot personas vajadzību pēc sociālajiem pakalpojumiem novērtēšanas karti;

7.4. pieprasa nepieciešamo informāciju no citiem speciālistiem;

7.5. lemj par personai piemērotāko sociālā pakalpojuma veidu, apjomu, ilgumu;

7.6. nosaka samaksu par sociālo pakalpojumu, vērtējot tikai personas ienākumus (nevērtējot likumīgo apgādnieku ienākumus);

7.7. viena mēneša laikā pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu/atteikumu un rakstiski par to informē sociālā pakalpojuma pieprasītāju.

8. Pēc lēmuma pieņemšanas par sociālā pakalpojuma piešķiršanu Dienests izsniedz nosūtījumu sociālā pakalpojuma saņemšanai vai noslēdz sadarbības līgumu ar sociālā pakalpojuma sniedzēju par sociālā pakalpojuma sniegšanu personai (ģimenei) (turpmāk – klients).

9. Sociālo pakalpojumu saturs un apjoms tiek noteikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem, un līgumiem ar sociālo pakalpojumu sniedzējiem.

IV. Klienta tiesības un pienākumi

10. Klientam ir tiesības:

10.1. bez maksas saņemt informāciju par sociāliem pakalpojumiem, to saņemšanas kārtību un nosacījumiem;

10.2. iesniegt priekšlikumus un sūdzības par pakalpojuma kvalitāti.

11. Klientam ir pienākums:

11.1. sniegt patiesas ziņas par sevi un savu sociālo situāciju;

11.2. ievērot sociālā pakalpojuma sniedzēja noteikto sociālā pakalpojuma saņemšanas kārtību un iekšējās kārtības noteikumus;

11.3. maksāt par sociālo pakalpojumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

11.4. sociālā pakalpojuma saņemšanas laikā nebūt alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē.

V. Aprūpe mājās

12. Aprūpe mājās ir sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā, nodrošinot personas pamatvajadzību apmierināšanu, dzīves kvalitātes nepazemināšanos, palīdzību mājas darbu veikšanā un personīgajā aprūpē personai, kura vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nespēj sevi aprūpēt.

13. Aprūpes mājā pakalpojuma ietvaros personas, saskaņā ar sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu, papildus var tikt nodrošinātas ar:

13.1. Drošības pogas pakalpojumu (nepārtrauktas saziņas iespējas, informatīvs atbalsts un palīdzība 24 stundas diennaktī),

13.2. Mobilā higiēnas pakalpojumu (aprūpes mājā pakalpojums ar specializētu un aprīkotu transportu higiēnas nodrošināšanai – reizi mēnesī),

13.3. Specializētā transporta pakalpojumu (divas reizes gadā Pašvaldības teritorijā).

14. Tiesības saņemt aprūpes mājās pakalpojumus ir:

14.1. pilngadīgai personai, kura vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ nespēj veikt ikdienas mājas darbus vai savu personisko aprūpi un kurai nav likumīgo apgādnieku vai tie objektīvu apstākļu dēļ nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi;

14.2. pilngadīgai personai, kurai slimības laikā vai atveseļošanās periodā ir grūtības veikt ikdienas mājas darbus un personisko aprūpi un kurai nav likumīgo apgādnieku vai tie objektīvu apstākļu dēļ nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi.

15. Aprūpes mājās pakalpojums personai tiek piešķirts uz noteiktu laiku atbilstoši klienta vajadzībām, situācijai un izvērtējot klienta apstākļus. Klientu izvērtēšana un aprūpes līmeņa noteikšana notiek Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanu" noteiktajā kārtībā.

16. Pakalpojumu par pašvaldības līdzekļiem var saņemt:

16.1. personai, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas personas (ģimenes) statuss;

16.2. pilngadīga persona, kuras ienākumi mēnesī nepārsniedz minimālo darba algu valstī.

17. Ja personas ienākumi pārsniedz minimālo darba algu mēnesī, tad persona veic maksājumu par summu, kas pārsniedz minimālās darba algas apmēru, nepārsniedzot faktiskās pakalpojuma izmaksas. Gadījumos, kad klienta maksājums nenosedz pakalpojuma faktiskās izmaksas, starpību starp klienta maksājumu un pilnu pakalpojuma maksu sedz pašvaldība.

VI. Aprūpes pakalpojums nepilngadīgām personām ar invaliditāti

18. Aprūpes pakalpojums ir pasākumu kopums personai no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti un izteiktiem un smagiem funkcionēšanas ierobežojumiem. Šis pakalpojums ietver aprūpi, uzraudzību, pašaprūpes spēju attīstību un saturīgu brīvā laika pavadīšanu personas dzīvesvietā.

19. Aprūpes pakalpojumu ir tiesības pieprasīt par personu no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kurai VDEĀVK izsniedzis atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību.

20. Tiesības uz aprūpes pakalpojumu ir tad, ja personas likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šīs personas aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā.

21. Pašvaldības piešķirtā aprūpes pakalpojuma maksimālais apjoms ir 80 stundas mēnesī, atbilstoši MK noteikumiem Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti".

22. Pašvaldības aprūpes pakalpojums tiek piešķirts, ja ir izmantots pilnā apjomā (un ir nepietiekošs) Ministru kabineta 2015. gada 16. jūnija noteikumiem Nr. 313, "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 313), ietvaros piešķirtais aprūpes pakalpojums.

23. Vienas aprūpes pakalpojuma izmaksas gan MK noteikumu Nr. 313, gan pašvaldības piešķirtā aprūpes pakalpojuma ietvaros ir 9,00 euro stundā, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu.

24. Lai saņemtu aprūpes pakalpojumu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene Dienestā iesniedz iesniegumu par nepieciešamību nodrošināt aprūpes pakalpojumu, kurā norāda:

24.1. bērna vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietas adresi, kur nepieciešams sniegt pakalpojumu;

24.2. bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes kontaktinformāciju;

24.3. vēlamo aprūpes pakalpojuma saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu mēnesī un konkrētu nedēļas dienu vai dienas, kad sociālās aprūpes pakalpojums būs nepieciešams (ja tas ir zināms);

24.4. vēlamā aprūpes pakalpojuma sniedzēja vārds un uzvārds vai nosaukums un reģistrācijas numurs (ja tas ir zināms).

25. Dienests:

25.1. pārliecinās par bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes tiesībām pārstāvēt bērnu;

25.2. pārliecinās, vai izsniegts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību bērnam sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem;

25.3. novērtē aprūpes pakalpojuma nepieciešamību;

25.4. 10 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

25.4.1. par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, nosakot aprūpes pakalpojuma apjomu (stundas kalendārā mēnesī);

25.4.2. par aprūpes pakalpojuma atteikumu, ja bērns neatbilst šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minētajām prasībām vai bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes iesniegtā informācija neatbilst šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētajām prasībām.

26. Izvērtējot aprūpes pakalpojuma nepieciešamību, tiek ņemti vērā šādi kritēriji:

26.1. Likumisko pārstāvju vai audžuģimenes iespējas iesaistīties aprūpē un uzraudzībā;

26.2. Skolas dienas pārklājums;

26.3. Iespējas bērnam iesaistīties dažādās aktivitātēs un pasākumos, kā arī saņemt sociālos un ārstniecības pakalpojumus.

27. Aprūpes pakalpojuma izbeidz:

27.1. bērna likumiskais pārstāvis pats vai audžuģimene atsakās no pakalpojumu;

27.2. netiek pagarināta invaliditāte un īpašas kopšanas nepieciešamība;

27.3. aprūpējamais sasniedz pilngadību;

27.4. persona tiek ievietota ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā.

28. Aprūpes pakalpojuma pārtrauc:

28.1. uz laiku, kamēr persona atrodas stacionārā ārstniecības iestādē;

28.2. uz laiku, kamēr persona saņem "atelpas brīža" pakalpojumu.

29. Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem:

29.1. Pašvaldība aprūpes pakalpojuma nodrošināšanai var piesaistīt juridisku personu;

29.2. uz pakalpojuma vai uzņēmuma līguma pamata var piesaistīt fizisku personu, kurai ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti;

29.3. objektīvi pamatotās situācijās aprūpes pakalpojumu var sniegt arī vienas mājsaimniecības loceklis.

VII. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām

30. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā ir sociālais pakalpojums institūcijā pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti no 18 gadu vecuma, kuri vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt, un personai nepieciešamo pakalpojumu apjoms pārsniedz aprūpi mājās pakalpojumu.

31. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā nodrošina personu ar mājokli, sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju.

32. Pakalpojuma finansēšanas kārtība:

32.1. persona sedz izdevumus par institūcijas sniegtajiem pakalpojumiem no valsts pensijas, ieskaitot piemaksu pie pensijas vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam;

32.2. Ja persona ar saviem ienākumiem nevar segt pilnu pakalpojuma maksu, tad atlikušo maksu līdz pilnai pakalpojuma apmaksai sedz pašvaldība.

33. Uzturēšanās izdevumus par ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem par tekošo mēnesi no personas ievietošanas brīža, apmaksā pašvaldība.

VIII. Īslaicīga sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā

34. Īslaicīga sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā ir terminēts (uz laiku līdz trīs mēnešiem) sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā pilngadīgām personām, kurām vecuma, funkcionālo traucējumu vai veselības stāvokļa dēļ ir objektīvas grūtības nodrošināt savas pamatvajadzības un uzlabot vai atjaunot sociālo funkcionēšanu.

35. Tiesības saņemt šo sociālo pakalpojumu ir personai:

35.1. kurai vecuma, funkcionālo traucējumu vai veselības stāvokļa dēļ ir objektīvas grūtības nodrošināt savas pamatvajadzības un uzlabot vai atjaunot sociālo funkcionēšanu;

35.2. kurai nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpes mājās noteikto pakalpojuma apjomu;

35.3. pēcoperācijas periodā, atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā.

36. Īslaicīgas sociālās aprūpes pakalpojumu un sociālo rehabilitāciju institūcijā par pašvaldības līdzekļiem var saņemt pilngadīga persona, kuras ienākumi nepārsniedz valstī noteikto minimālo darba algu mēnesī.

37. Ja personas ienākumi pārsniedz valstī noteikto minimālās darba algas apmēru, tad persona veic maksājumu par summu, kas pārsniedz minimālās darba algas apmēru, nepārsniedzot faktiskās pakalpojuma izmaksas. Gadījumos, kad klienta maksājums nenosedz pakalpojuma faktiskās izmaksas, starpību starp klienta maksājumu un pilnu pakalpojuma maksu sedz pašvaldība.

IX. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums

38. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums nodrošina mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem, kurai ir objektīvas grūtības dzīvot patstāvīgi.

39. Tiesības saņemt šo sociālo pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem un kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar dzīvot patstāvīgi.

40. Grupu mājās (dzīvokļa) pakalpojumu par pašvaldības līdzekļiem var saņemt pilngadīga persona, kuras ienākumi nepārsniedz valstī noteikto minimālo darba algu mēnesī.

41. Ja personas ienākumi pārsniedz valstī noteikto minimālās darba algas apmēru, tad persona veic maksājumu par summu, kas pārsniedz minimālās darba algas apmēru, nepārsniedzot faktiskās pakalpojuma izmaksas. Gadījumos, kad klienta maksājums nenosedz pakalpojuma faktiskās izmaksas, starpību starp klienta maksājumu un pilnu pakalpojuma maksu sedz pašvaldība.

X. Specializētā autotransporta pakalpojumi

42. Specializētā autotransporta pakalpojums ir sociālais pakalpojums personām ar funkcionāliem traucējumiem, kuras nespēj pārvietoties ar sabiedrisko transportu.

43. Specializētā autotransporta pakalpojums netiek piešķirts personām, kuras atrodas pilnā valsts vai pašvaldības apgādībā.

44. Tiesības saņemt šo sociālo pakalpojumu ir personai, kurai ir funkcionāli traucējumi un kura nespēj pārvietoties ar sabiedrisko transportu, lai nokļūtu uz/no ārstniecības vai rehabilitācijas iestādes vai no stacionāra pēc ārstniecības kursa beigšanās.

45. Specializētā autotransporta pakalpojumu par pašvaldības līdzekļiem var saņemt pilngadīga persona, kuras ienākumi mēnesī nepārsniedz minimālo darba algu valstī.

46. Ja personas ienākumi pārsniedz minimālo darba algu mēnesī, tad persona veic maksājumu par summu, kas pārsniedz minimālās darba algas apmēru, nepārsniedzot faktiskās pakalpojuma izmaksas. Gadījumos, kad klienta maksājums nenosedz pakalpojuma faktiskās izmaksas, starpību starp klienta maksājumu un pilnu pakalpojuma maksu sedz pašvaldība.

47. Specializētā autotransporta pakalpojumu finansē no pašvaldības budžeta, ja persona pārceļas uz pastāvīgu dzīvi ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā.

XI. Ģimenes asistenta pakalpojumi

48. Ģimenes asistenta pakalpojums nodrošina personai atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, mājsaimniecības vadīšanā.

49. Ģimenes asistenta pakalpojums nodrošina personai atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, mājsaimniecības vadīšanā saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu.

50. Tiesības saņemt ģimenes asistenta pakalpojumu:

50.1. jauniešiem pēc ārpusģimenes aprūpes, kuriem nav pietiekamu prasmju un iemaņu patstāvīgas dzīves uzsākšanai – līdz 4 stundām nedēļā;

50.2. ģimenēm, kurām ir nepieciešams atbalsts un apmācība sociālo prasmju apgūšanā, bērnu audzināšanā un aprūpē – līdz 14 stundām nedēļā.

51. Dienests var pieņemt lēmumu par ģimenes asistenta pakalpojuma piešķiršanu personām, kuras nespēj pārvarēt īpašas dzīves grūtības sociālo funkcionēšanas prasmju atjaunošanai.

52. Tiesības sniegt ģimenes asistenta pakalpojumus ir personām, kuras ieguvušas augstāko izglītību sociālajā darbā, sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas jomā, augstāko izglītību pedagoģijā vai psiholoģijā, vai profesionālo vidējo izglītību sociālās vai veselības aprūpes jomā.

53. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 12 (divpadsmit) mēnešiem.

54. Ģimenes asistenta pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta.

XII. Podologa pakalpojumi

55. Podologa pakalpojums ir sociālās aprūpes pakalpojums personas dzīves vietā ārstnieciskai pēdu aprūpei cukura diabēta pacientiem ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.

56. Tiesības saņemt podologa pakalpojumu par Pašvaldības līdzekļiem (trīs reizes gadā) ir personai:

56.1. kura ir cukura diabēta slimnieks ar III un IV pakāpes funkcionāliem traucējumiem;

56.2. kuras ienākumi nepārsniedz vienas valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmērus.

XIII. Mobilais higiēnas pakalpojums

57. Mobilais higiēnas pakalpojums ir sociālās aprūpes pakalpojums personas dzīves vietā personiskās higiēnas nodrošināšanai.

58. Tiesības saņemt mobilo higiēnas pakalpojumu ir ģimenēm (personām), kurām nav nepieciešamās infrastruktūras, lai nomazgātos mājas apstākļos un kuras atbilst vienam no šādiem kritērijiem:

58.1. personas pensijas vecumā;

58.2. persona ar I vai II grupas invaliditāti;

58.3. ģimenes (personas) krīzes situācijā.

59. Mobilais higiēnas pakalpojums ietver: mazgāšanos dušā (siltā, aukstā ūdens padeve), veļas mazgāšanu veļas mašīnā vai pēc vajadzības – ārpus dzīvesvietas ar piegādi mājās, roku un kāju nagu apkopi, pēdu apkopi (aparātpedikīrs), matu griešanu un ikdienas frizūras veidošanu, speciālistu palīdzību personiskās higiēnas veikšanai (palīdzība nomazgāties).

60. Mobilais higiēnas pakalpojums tiek piešķirts līdz divām reizēm mēnesī.

61. Mobilais higiēnas pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XIV. Mobilais higiēnas dušas pakalpojums

62. Mobilais higiēnas dušas pakalpojums ir sociālais pakalpojums personiskās higiēnas nodrošināšanai.

63. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir ģimenēm (personām), kurām nav nepieciešamās infrastruktūras, lai nomazgātos mājas apstākļos un kuras atbilst vienam no šādiem kritērijiem:

63.1. personas pensijas vecumā;

63.2. personas ar I vai II grupas invaliditāti;

63.3. personas ar smagiem funkcionāliem traucējumiem;

63.4. ģimenes (personas) krīzes situācijā.

64. Mobilais higiēnas dušas pakalpojums ietver: mazgāšanos dušā (siltā, aukstā ūdens padeve), veļas mazgāšanu veļas mašīnā vai pēc vajadzības – ārpus dzīvesvietas ar piegādi mājās, speciālistu palīdzība personiskās higiēnas veikšanai (palīdzība nomazgāties).

65. Pakalpojums tiek piešķirts līdz divām reizēm mēnesī.

66. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XV. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

67. Dienesta pieņemto lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu/atteikumu var apstrīdēt Saulkrastu novada domē.

68. Saulkrastu novada domes pieņemto lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

XVI. Noslēguma jautājumi

69. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Saulkrastu novada domes 2020. gada 28. oktobra saistošie noteikumi Nr. SN 27/2020 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā".

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis

 

Paskaidrojuma raksts
Saulkrastu novada domes saistošajiem noteikumiem "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Saulkrastu novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums Ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma spēkā stāšanos Saulkrastu novada pašvaldības teritorijā ietilpst Saulkrastu pagasts, Saulkrastu pilsēta un Sējas pagasts.

Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punkts cita starpā noteic, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus.

2. Īss projekta satura izklāsts Saistošie noteikumi nosaka Saulkrastu novada pašvaldības sociālo pakalpojumu veidus, kā arī sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Saistošajos noteikumos noteikto finansējumu katru gadu apstiprina Saulkrastu novada pašvaldības budžeta ietvaros. Saistošo noteikumu ietvaros sniegtie aprūpes pakalpojumi var palielināt budžeta izdevumus par aptuveni 6000 euro.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Nav attiecināma.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Noteikumu izpildi un piemērošanu nodrošina Saulkrastu novada Sociālais dienests, kas nodrošina Saulkrastu novada iedzīvotāju apkalpošanu sekojošos klientu apkalpošanas punktos:

– Saulkrastos, Raiņa ielā 8, Saulkrasti, Saulkrastu novads,

– Zvejniekciemā, Atpūtas ielā 1 B, Saulkrasti, Saulkrastu novads,

– Lojā, "Jēņi", Sējas pagasts, Saulkrastu novads,

– Pabažos, "Ezeriņi", Sējas pagasts, Saulkrastu novads.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Konsultācijas ar privātpersonām nav notikušas.

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs N. Līcis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!