Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Finanšu un kapitāla tirgus komisija
Finanšu un kapitāla tirgus komisija publicē normatīvos noteikumus, ieteikumus un lēmumus, kā arī informāciju par kredītiestādes noguldītājiem garantētās atlīdzības izmaksas veidu un kārtību, laiku un vietu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2020. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 90 "Normatīvie noteikumi par apdrošināšanas sabiedrību un ārvalsts apdrošinātāju filiāļu saņemto sūdzību izskatīšanas, reģistrācijas un pārskatu par sūdzībām sagatavošanas kārtību". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.07.2020., Nr. 139 https://www.vestnesis.lv/op/2020/139.14

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas normatīvie noteikumi Nr. 91

Sūdzību par apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatītājiem izskatīšanas normatīvie noteikumi

Vēl šajā numurā

22.07.2020., Nr. 139

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Finanšu un kapitāla tirgus komisija

Veids: noteikumi

Numurs: 90

Pieņemts: 14.07.2020.

OP numurs: 2020/139.14

2020/139.14
RĪKI

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumi: Šajā laidienā 13 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas normatīvie noteikumi Nr. 90

Rīgā 2020. gada 14. jūlijā

(Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padomes
sēdes protokols Nr. 28 10. p.)

Normatīvie noteikumi par apdrošināšanas sabiedrību un ārvalsts apdrošinātāju filiāļu saņemto sūdzību izskatīšanas, reģistrācijas un pārskatu par sūdzībām sagatavošanas kārtību

Izdoti saskaņā ar Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas
likuma 40. panta sesto daļu un 71. panta ceturto daļu

1. "Normatīvie noteikumi par apdrošināšanas sabiedrību un ārvalsts apdrošinātāju filiāļu saņemto sūdzību izskatīšanas, reģistrācijas un pārskatu par sūdzībām sagatavošanas kārtību" (tālāk tekstā – noteikumi) nosaka saņemto sūdzību izskatīšanas, reģistrācijas un pārskatu par saņemtajām sūdzībām sagatavošanas kārtību un ir saistoši Latvijas Republikā reģistrētām apdrošināšanas sabiedrībām un ārvalsts apdrošinātāju filiālēm (tālāk tekstā šo noteikumu izpratnē – apdrošinātājs).

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. sūdzība – apdrošinātājam iesniegts paziņojums par neapmierinātību ar apdrošināšanas līgumu vai apdrošināšanas pakalpojumu;

2.2. sūdzības iesniedzējs – persona (apdrošināšanas pieteikuma iesniedzējs, apdrošinājuma ņēmējs, apdrošinātais vai persona, kurai ir tiesības pretendēt uz apdrošināšanas atlīdzību saskaņā ar noslēgto apdrošināšanas līgumu), kura ir iesniegusi apdrošinātājam sūdzību.

3. Apdrošinātājs sūdzību pārvaldības kārtībā iekļauj vismaz šādu informāciju:

3.1. sūdzību iesniegšanas iespēju jebkādā saprātīgā veidā, ieskaitot pilnvaroto pārstāvju iesniegtās sūdzības, un apliecinājumu, ka sūdzību izskatīšana ir bez maksas;

3.2. sūdzību izskatīšanas procesa aprakstu un izskatīšanas termiņus;

3.3. kārtību, kādā tiek nodrošināta godīga attieksme pret sūdzības iesniedzēju;

3.4. ātras, vienlīdzīgas, godīgas un efektīvas sūdzību pārvaldības procesa, kas ietver pienākumus, atbildību un darbības no sūdzības saņemšanas brīža līdz atbildes uz sūdzību sniegšanai, ieskaitot sūdzību analīzi un pasākumus sūdzību cēloņu novēršanai, aprakstu;

3.5. sūdzību izskatīšanas procesa atbilstības sūdzību pārvaldības kārtībai kontroles, iekšējās ziņošanas un turpmāko pasākumu veikšanas procedūras.

4. Apdrošinātājs nodrošina brīvi pieejamu apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanas vietās un mājas lapā internetā, ja tāda ir izveidota, vismaz šādu informāciju:

4.1. sūdzībā norādāmo informāciju;

4.2. personu vai nodaļu, kurai jāadresē sūdzība, un tās kontaktinformāciju;

4.3. sūdzību izskatīšanas procesa aprakstu un izskatīšanas termiņus;

4.4. informāciju par apdrošinātāja uzraudzības iestādi un citām sūdzību un strīdu izskatīšanas iespējām.

5. Apdrošinātājs ieceļ vadības pārstāvi, kas ir atbildīgs par sūdzību izskatīšanas procesu un kas nodrošina sūdzībās norādīto faktu pārbaudes, sūdzību izskatīšanas procesa efektivitātes kontroles, iespējamo interešu konfliktu novēršanas un iekšējās ziņošanas atbilstību sūdzību pārvaldības kārtībai.

6. Apdrošinātājs rakstveidā paziņo Finanšu un kapitāla tirgus komisijai par šo noteikumu 5. punktā minētā vadības pārstāvja iecelšanu un jebkurām izmaiņām vadībā, kas ir atbildīga par sūdzību izskatīšanas procesu.

7. Elektroniski reģistrējot saņemtās sūdzības un sniegtās atbildes, norāda vismaz šādu informāciju:

7.1. sūdzības iemeslu;

7.2. informāciju par sūdzības iesniedzēju;

7.3. sūdzības saņemšanas datumu un atbildes uz sūdzību nosūtīšanas datumu;

7.4. sūdzības izskatīšanas rezultātu;

7.5. apdrošināšanas veidu un apdrošināšanas produktu.

8. Apdrošinātājs glabā informāciju par saņemtajām sūdzībām un sniegtajām atbildēm atbilstoši apdrošinātāja iekšējos normatīvajos aktos par dokumentu glabāšanu un arhivēšanu noteiktajam un nodrošina šīs informācijas pieejamību Finanšu un kapitāla tirgus komisijai.

9. Apdrošinātājs ne vēlāk kā līdz katra gada 15. februārim rakstveidā iesniedz Finanšu un kapitāla tirgus komisijai informāciju par iepriekšējā gadā saņemtajām sūdzībām, norādot sūdzību skaitu Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likuma 19. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajā sadalījumā pa apdrošināšanas veidiem un pa šo noteikumu 2.2. punktā norādītajiem sūdzību iesniedzēju veidiem un iesniedz informāciju par apdrošinātāja veiktajiem pasākumiem sūdzību cēloņu novēršanai.

10. Apdrošinātājs atbildi uz saņemtajām sūdzībām sniedz savlaicīgi, skaidri un saprotami pēc visu būtisko pierādījumu un informācijas pārbaudes. Ja objektīvu iemeslu dēļ atbildi nevar sniegt 30 dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, apdrošinātājs informē sūdzības iesniedzēju par kavējuma iemesliem un norāda plānoto sūdzības izskatīšanas termiņu.

11. Ja apdrošinātāja sniegtā atbilde uz sūdzību pilnībā neapmierina sūdzības iesniedzēja sūdzībā norādītās prasības, apdrošinātājs atbildē uz sūdzību sniedz savas nostājas pamatotu skaidrojumu un informē sūdzības iesniedzēju par citām sūdzību un strīdu izskatīšanas iespējām.

12. Ar noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Komisijas 24.09.2014. normatīvie noteikumi Nr. 195 "Normatīvie noteikumi par apdrošināšanas sabiedrību un nedalībvalstu apdrošinātāju filiāļu saņemto sūdzību izskatīšanas, reģistrācijas un pārskatu par sūdzībām sagatavošanas kārtību".

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētāja S. Purgaile

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!