Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Finanšu un kapitāla tirgus komisija
Finanšu un kapitāla tirgus komisija publicē normatīvos noteikumus, ieteikumus un lēmumus, kā arī informāciju par kredītiestādes noguldītājiem garantētās atlīdzības izmaksas veidu un kārtību, laiku un vietu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2019. gada 9. aprīļa noteikumi Nr. 72 "Līdzekļu pārvedumiem pievienojamās informācijas normatīvie noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 15.04.2019., Nr. 76 (6415) https://www.vestnesis.lv/op/2019/76.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Nacionālā veselības dienesta rīkojums Nr. 16-2/111

Par izmaiņām Kompensējamo zāļu sarakstā

Vēl šajā numurā

15.04.2019., Nr. 76 (6415)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Finanšu un kapitāla tirgus komisija

Veids: noteikumi

Numurs: 72

Pieņemts: 09.04.2019.

OP numurs: 2019/76.2

2019/76.2
RĪKI

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas normatīvie noteikumi Nr. 72

Rīgā 2019. gada 9. aprīlī

(Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padomes
sēdes protokols Nr. 16 2. p.)

Līdzekļu pārvedumiem pievienojamās informācijas normatīvie noteikumi

Izdoti saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas
un terorisma finansēšanas novēršanas likuma
47. panta otrās daļas 16. punktu

I. Vispārīgie noteikumi

1. "Līdzekļu pārvedumiem pievienojamās informācijas normatīvie noteikumi" (tālāk tekstā – Noteikumi) nosaka minimālos pasākumus, kas veicami, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2015. gada 20. maija Regulas (ES) Nr. 2015/847 par līdzekļu pārvedumiem pievienoto informāciju un ar ko atceļ Regulu (EK) Nr. 1781/2006 (tālāk tekstā – Regula Nr. 2015/847) prasību izpildi un mazinātu ar līdzekļu pārvedumiem saistīto noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas (tālāk tekstā – NILLTF) risku. Noteikumu 2. punktā noteiktās iestādes, izvērtējot to darbībai piemītošo NILLTF risku, politikās un procedūrās nosaka detalizētus pasākumus, lai nodrošinātu Noteikumu un Regulas Nr. 2015/847 prasību izpildi.

2. Noteikumi ir saistoši šādām finanšu iestādēm, kas sniedz maksājumu pakalpojumus (tālāk tekstā – MPS) vai starpnieku pakalpojumus maksājumu pakalpojumu sniedzējiem (tālāk tekstā – starpnieks):

2.1. Latvijas Republikā reģistrētām kredītiestādēm;

2.2. maksājumu iestādēm, izņemot tās maksājumu iestādes, kas sniedz vienīgi kontu informācijas pakalpojumu;

2.3. elektroniskās naudas iestādēm;

2.4. krājaizdevu sabiedrībām;

2.5. dalībvalstu un trešo valstu kredītiestāžu un elektroniskās naudas iestāžu filiālēm;

2.6. dalībvalstu maksājumu iestāžu filiālēm.

3. Noteikumos lietoto terminu skaidrojums:

3.1. starpnieks – termins lietots Regulas Nr. 2015/847 3. panta 6. punkta izpratnē;

3.2. līdzekļu pārvedums (tālāk tekstā arī – pārvedums) – termins lietots Regulas Nr. 2015/847 3. panta 9. punkta izpratnē;

3.3. līdzekļu pārvedums no personas personai – termins lietots Regulas Nr. 2015/847 3. panta 12. punkta izpratnē;

3.4. pārraudzība reāllaikā – pārveduma pārraudzība, kas tiek veikta:

3.4.1. pirms līdzekļi tiek kreditēti saņēmēja maksājumu kontā, kas izveidots pie saņēmēja MPS,

3.4.2. ja saņēmējam nav maksājumu konta pie MPS – pirms MPS, kas saņem līdzekļus, nodod tos saņēmējam,

3.4.3. ja MPS ir starpnieks – pirms starpnieks ir pārvedis līdzekļus maksātāja MPS vai cita starpnieka vārdā;

3.5. ex post pārraudzība – pārvedumu pārraudzība, kas tiek veikta:

3.5.1. pēc tam, kad līdzekļi ir kreditēti saņēmēja maksājumu kontā, kas izveidots pie saņēmēja MPS,

3.5.2. ja saņēmējam nav maksājumu konta pie MPS – pēc tam, kad MPS, kas saņem līdzekļus, ir nodevis tos saņēmējam vai starpnieks tos ir pārvedis,

3.5.3. ja MPS ir starpnieks – pēc tam, kad starpnieks ir pārvedis līdzekļus maksātāja MPS vai cita starpnieka vārdā;

3.6. bezmērķīga informācija – saskaņā ar Regulas Nr. 2015/847 prasībām līdzekļu pārvedumam pievienotā informācija, kas izpaužas kā nejaušu zīmju virknes (piemēram, "xxxxx" vai "ABCDEFG") vai norādes (piemēram, "Cits" vai "Mans klients"), pat ja šāda informācija ir norādīta, izmantojot zīmes vai ievaddatus, kas atbilst ziņojumu apstrādes vai maksājumu un norēķinu sistēmas protokoliem.

II. Regulā Nr. 2015/847 noteikto izņēmumu piemērošana

4. MPS un starpnieks nodrošina, ka tā politikas, procedūras un informācijas tehnoloģiju (tālāk tekstā – IT) sistēmas nodrošina Noteikumos ietverto nosacījumu izpildi, lai piemērotu Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā (tālāk tekstā – NILLTFN likums) noteiktos izņēmumus no Regulas Nr. 2015/847 prasību piemērošanas. Ja MPS un starpnieks nespēj nodrošināt minēto nosacījumu izpildi, tam ir jāizpilda Regulas Nr. 2015/847 prasības attiecībā uz visiem pārvedumiem.

5. Regulas Nr. 2015/847 5. pantā minēto izņēmumu var piemērot, ja:

5.1. saņēmēja MPS spēj noteikt, vai maksātāja MPS atrodas Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī;

5.2. starpnieks spēj noteikt, vai maksātāja MPS un saņēmēja MPS atrodas Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī.

6. Piemērojot Regulas Nr. 2015/847 2. panta 3. punktā minēto izņēmumu, MPS un starpnieks nodrošina, ka pārvedumam ir pievienots kartes, maksājuma instrumenta vai digitālās ierīces numurs un ka šis numurs ir norādīts veidā, kas ļauj izsekot pārvedumam līdz maksātājam.

7. Gadījumos, kad maksājumu karti, maksājuma instrumentu vai digitālo ierīci var izmantot, lai veiktu gan līdzekļu pārvedumus no personas personai, gan maksājumus par precēm un pakalpojumiem, MPS un starpnieks Regulas Nr. 2015/847 2. panta 3. punktā minēto izņēmumu piemēro tikai tad, ja tas spēj pārliecināties, ka līdzekļu pārvedums nav pārvedums no personas personai, bet gan maksājums par precēm un pakalpojumiem.

8. Lai piemērotu Regulas Nr. 2015/847 5., 6. un 7. panta noteikumus par pārvedumiem, kas nepārsniedz 1 000 euro, MPS un starpnieks politikās un procedūrās nosaka, kā tiek identificēti saistītie līdzekļu pārvedumi, kā arī apraksta scenārijus, kuros var parādīties saistītie pārvedumi. Līdzekļu pārvedumus uzskata par saistītiem, ja vienlaikus iestājas abi šādi nosacījumi:

8.1. pārvedumi starp diviem kontiem tiek veikti atkārtoti vai gadījumā, ja pārvedums netiek veikts uz maksājumu kontu vai no tā, pārvedumi no maksātāja saņēmējam tiek veikti atkārtoti;

8.2. pārvedumi tiek veikti īsā laika posmā. MPS atbilstoši tā NILLTF riskam politikās un procedūrās nosaka, kas ir uzskatāms par īsu laika posmu šā punkta izpratnē.

III. Regulā Nr. 2015/847 noteiktās atbilstības politikas un procedūras

9. MPS politikās un procedūrās nosaka savus pienākumus un veicamos pasākumus, kā arī prasības pārvedumam pievienojamajai informācijai, lai nodrošinātu atbilstību Regulas Nr. 2015/847 prasībām, darbojoties kā maksātāja MPS vai kā saņēmēja MPS, vai kā starpnieks.

10. MPS un starpnieks politikās un procedūrās nosaka tam piemītošo NILLTF risku, šī riska noteikšanas, izvērtēšanas, aktualizēšanas kārtību un atbilstošus NILLTF riska pārvaldīšanas pasākumus. Nosakot sev un savu klientu bāzei piemītošo NILLTF risku, MPS un starpnieks ņem vērā NILLTFN likumā noteiktos riska segmentus, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (tālāk tekstā – Komisija) izdotajos klientu skaitliskā riska novērtējuma sistēmas izveides un klienta izpētes normatīvajos noteikumos noteiktos riska faktorus, kā arī šādus faktorus:

10.1. MPS un starpnieku, kas regulāri nenorāda nepieciešamo informāciju par maksātāju un saņēmēju, skaitu;

10.2. maksājumu ķēžu, kurās MPS un starpnieks ir iesaistīts, sarežģītību;

10.3. MPS un starpnieka veikto pārvedumu apmēru un vērtību;

10.4. citus faktorus, kas var ietekmēt konkrētajam MPS vai starpniekam piemītošo NILLTF risku.

11. MPS un starpnieks politikās un procedūrās nosaka:

11.1. kuri MPS un starpnieka piedāvātie produkti un pakalpojumi ietilpst Regulas Nr. 2015/847 darbības jomā, norādot kritērijus, kas ļauj to noteikt;

11.2. kuri līdzekļu pārvedumi ir jāpārrauga reāllaikā un kuriem jāpiemēro ex post pārraudzība;

11.3. MPS un starpnieka darbinieku pienākumus un rīcību, konstatējot, ka pārvedumam nav pievienota Regulā Nr. 2015/847 noteiktā nepieciešamā informācija vai tā ir nepilnīga;

11.4. ar pārvedumu saistītās informācijas glabāšanas kārtību un nosacījumus.

12. Noteikumu 11. punktā minētās politikas un procedūras apstiprina MPS vai starpnieka augstākā vadība, un MPS un starpnieks nodrošina, ka visi tā darbinieki, tostarp par līdzekļu pārvedumu izpildi atbildīgie darbinieki, ir pienācīgi apmācīti šo politiku un procedūru piemērošanā un šīs politikas un procedūras tiek regulāri pārskatītas un nepieciešamības gadījumā aktualizētas.

13. Starpnieks nodrošina, ka tā IT sistēmas kopā ar līdzekļu pārveduma informāciju ļauj uzglabāt visu līdzekļu pārvedumam pievienoto informāciju par maksātāju un saņēmēju, kā arī nodrošina, ka šī informācija ir pieejama pilnā apmērā bez kļūdām un izlaidumiem arī ārpus starpnieka IT sistēmām.

14. Starpnieks izmanto tikai tādas maksājumu, norēķinu un ziņojumu apstrādes sistēmas, kas pieļauj visas informācijas par maksātāju vai saņēmēju tālāku nodošanu neatkarīgi no tā, vai Regula Nr. 2015/847 pieprasa šo informāciju.

IV. Līdzekļu pārvedumos ietveramās informācijas pārraudzība un lēmuma pieņemšana par līdzekļu pārveduma izpildi, apturēšanu vai noraidīšanu

15. MPS un starpnieks, veicot pārveduma pārraudzību reāllaikā, pārbauda, vai zīmes un ievaddati, kas ietverti informācijā par maksātāju un saņēmēju, atbilst ziņojumu apstrādes un maksājumu un norēķinu sistēmas, kas tika izmantota līdzekļu pārveduma izpildē, prasībām.

16. MPS un starpnieks nodrošina vismaz šādu prasību izpildi:

16.1. MPS un starpnieks spēj atklāt bezmērķīgu informāciju;

16.2. tiek veikta pārraudzība reāllaikā, apvienojot to ar ex post pārraudzību;

16.3. MPS un starpnieks saņem IT sistēmas brīdinājumus par augsta riska rādītājiem.

17. MPS un starpnieks, konstatējot, ka līdzekļu pārvedumam ir pievienota bezmērķīga informācija, pieņem, ka šajā gadījumā līdzekļu pārvedumam nav pievienota nepieciešamā informācija.

18. Ja MPS un starpnieks izveido biežāk sastopamo bezmērķīgajā informācijā ietverto terminu sarakstu, tas periodiski aktualizē šo sarakstu. Saraksta aktualizēšanas kārtību MPS un starpnieks nosaka politikās un procedūrās.

19. MPS un starpnieks, nosakot pārraudzības līmeni (reāllaika vai ex post) un biežumu, ņem vērā klientu padziļinātās izpētes noteikumos noteiktos NILLTF riska faktorus, nodrošinot, ka līdzekļu pārvedumi tiek pārraudzīti atbilstoši NILLTF riskam, kuram MPS un starpnieks ir pakļauts. MPS un starpnieks politikās un procedūrās nosaka tos augsta NILLTF riska faktorus vai to kopumu, pastāvot kuriem tiek veikta pārraudzība reāllaikā, un tos NILLTF riska faktorus, pastāvot kuriem tiek veiktas mērķtiecīgas ex post pārbaudes. Līdzekļu pārvedumu pārraudzību reāllaikā vienmēr veic šādos gadījumos:

19.1. ja tiek konstatēts kāds no Noteikumu 21. punktā minētajiem augsta NILLTF riska faktoriem;

19.2. ja līdzekļu pārvedumam nav pievienota nepieciešamā informācija vai ir pievienota bezmērķīga informācija.

20. Papildus pārraudzībai reāllaikā un mērķtiecīgai ex post pārraudzībai MPS un starpnieks ne retāk kā reizi ceturksnī veic līdzekļu pārvedumu ex post pārbaudes izlases veidā. Izlases pārbaužu kārtību un biežumu, kā arī izlases pārvedumu izvēles kritērijus MPS un starpnieks nosaka politikās un procedūrās.

21. MPS un starpnieks nodrošina, ka tā IT sistēma izveido brīdinājumu, ja konstatē augsta NILLTF riska rādītāju. Augsta NILLTF riska rādītāji var ietvert:

21.1. līdzekļu pārvedumus, kas pārsniedz konkrētu MPS vai starpnieka noteiktu robežvērtību. Nosakot robežvērtību, MPS un starpnieks izvērtē, cik liela ir ikdienā izpildīto pārvedumu vidējā vērtība un kāda ir neparasti lielu pārvedumu vērtība, ņemot vērā MPS un starpnieka uzņēmējdarbības modeli;

21.2. līdzekļu pārvedumus, ja maksātāja MPS vai saņēmēja MPS atrodas paaugstināta riska jurisdikcijā;

21.3. līdzekļu pārvedumus, kuros par iepriekšējo MPS vai starpnieku maksājumu ķēdē ir pieejama negatīva informācija saistībā ar NILLTF novēršanas prasību izpildi vai Regulas Nr. 2015/847 prasību izpildi;

21.4. līdzekļu pārvedumus, kas saņemti no MPS vai starpnieka, kas bez pamatota iemesla atkārtoti nenorāda nepieciešamo informāciju par maksātāju, vai no MPS vai starpnieka, kas bez pamatota iemesla vairākkārt nav norādījis nepieciešamo informāciju par maksātāju un saņēmēju, arī tad, ja tas nav noticis atkārtoti;

21.5. līdzekļu pārvedumus, kam nav norādīts maksātāja vai saņēmēja vārds.

22. MPS un starpnieks izstrādā un piemēro uz NILLTF risku balstītas procedūras par lēmumu par līdzekļu pārveduma izpildi pieņemšanu, noraidīšanu vai apturēšanu gadījumos, kad pārraudzībā reāllaikā atklājas, ka līdzekļu pārvedumam nav pievienota nepieciešamā informācija par maksātāju vai saņēmēju vai ir norādītas neatļautās zīmes vai ievaddati.

23. Pirms lēmuma pieņemšanas par līdzekļu pārveduma noraidīšanu, apturēšanu vai izpildi saskaņā ar Regulas Nr. 2015/847 8. un 12. pantu MPS un starpnieks izvērtē pārvedumam piemītošo NILLTF risku, tai skaitā to, vai:

23.1. trūkstošās informācijas veids rada pamatu aizdomām par NILLTF;

23.2. ir konstatēts viens vai vairāki Noteikumu 21. punktā minētie augsta riska rādītāji vai citi apstākļi, kas var liecināt, ka darījums rada augstu NILLTF risku vai rada pamatu aizdomām par NILLTF.

24. Ja MPS vai starpnieks pieņem lēmumu noraidīt līdzekļu pārvedumu, tas sniedz noraidījuma pamatojumu iepriekšējam MPS maksājumu ķēdē, nepieprasot sniegt trūkstošo informāciju.

25. Ja MPS vai starpnieks pieņem lēmumu apturēt līdzekļu pārvedumu, tas informē iepriekšējo MPS maksājumu ķēdē, ka līdzekļu pārvedums ir apturēts, un pieprasa sniegt trūkstošo informāciju par maksātāju vai saņēmēju vai precizēt šo informāciju, izmantojot atļautās zīmes vai ievaddatus, vienlaikus nosakot termiņu šīs informācijas sniegšanai. Informācijas sniegšanas termiņš nepārsniedz trīs darba dienas līdzekļu pārvedumiem, kas tiek veikti Eiropas Ekonomikas zonā, un piecas darba dienas līdzekļu pārvedumiem, kas tiek veikti ārpus Eiropas Ekonomikas zonas. MPS vai starpnieks var noteikt ilgāku termiņu, pamatojot šādu lēmumu, gadījumos, kad maksājumu ķēdes sarežģītības dēļ tas ir nepieciešams.

26. Ja Noteikumu 25. punktā minētā informācija netiek saņemta noteiktajā termiņā, MPS vai starpnieks nosūta atgādinājumu iepriekšējam MPS maksājumu ķēdē, nosakot jaunu termiņu informācijas sniegšanai, un norāda, ka, ja informācija netiks sniegta noteiktajā termiņā, attiecīgajam MPS var tikt piemērota pastiprinātā uzraudzība un tas var tikt uzskatīts par MPS, kas atkārtoti nesniedz pieprasīto informāciju, atbilstoši Regulas Nr. 2015/847 8. panta 2. punktam.

27. Ja Noteikumu 26. punkta kārtībā pieprasītā informācija noteiktajā termiņā netiek sniegta, MPS vai starpnieks saskaņā ar tā politikām un procedūrām un izvērtējot NILLTF risku:

27.1. pieņem lēmumu noraidīt vai izpildīt pārvedumu;

27.2. novērtē, vai apstāklis, ka iepriekšējais MPS maksājumu ķēdē nesniedz nepieciešamo informāciju, rada pamatu aizdomām;

27.3. izvērtē Noteikumu 36. punktā noteikto pasākumu piemērošanu pret iepriekšējo MPS maksājumu ķēdē.

28. Ja MPS vai starpnieks, veicot līdzekļu pārvedumu vai ex post pārraudzības procesā atklāj, ka pārvedumam trūkst nepieciešamās informācijas vai tā ir sniegta, izmantojot neatļautās zīmes vai ievaddatus, MPS vai starpnieks pieprasa iepriekšējam MPS maksājumu ķēdē sniegt trūkstošo informāciju par maksātāju vai saņēmēju vai precizēt to, izmantojot atļautās zīmes vai ievaddatus, nosakot saprātīgu termiņu šīs informācijas sniegšanai. Ja pieprasītā informācija netiek sniegta noteiktajā termiņā, MPS vai starpnieks izvērtē un piemēro pret iepriekšējo MPS maksājumu ķēdē kādu no Noteikumu 36. punktā minētajiem pasākumiem.

29. MPS un starpnieks dokumentē un glabā informāciju par Noteikumu 24.–28. punktā noteiktajiem pasākumiem un veikto pasākumu vai rīcības trūkuma pamatojumu.

30. Ja MPS vai starpnieks, veicot pārraudzību reāllaikā, atklāj, ka trūkst nepieciešamās informācijas, un, izvērtējot NILLTF risku, pieņem lēmumu veikt līdzekļu pārvedumu, MPS un starpnieks pamato un dokumentē lēmumu par šāda pārveduma izpildi un glabā lēmumu pamatojošo informāciju.

V. MPS un starpnieka, kas atkārtoti nesniedz pieprasīto informāciju, identificēšana

31. MPS un starpnieks izstrādā un piemēro politikas un procedūras, lai identificētu tos MPS un starpniekus, kas atkārtoti nesniedz nepieciešamo informāciju par maksātāju vai saņēmēju.

32. MPS un starpnieks saglabā informāciju par visiem līdzekļu pārvedumiem, kuriem trūkst informācijas, lai noteiktu, kuri MPS un starpnieki ir uzskatāmi par tādiem, kas atkārtoti nesniedz pieprasīto informāciju.

33. Izvērtējot, vai MPS un starpnieks ir uzskatāms par tādu, kas atkārtoti nesniedz pieprasīto informāciju, MPS un starpnieks, kas veic izvērtējumu, ņem vērā vismaz šādus kvantitatīvos un kvalitatīvos kritērijus:

33.1. kvantitatīvie kritēriji:

33.1.1. to pārvedumu procentuālā daļa, kuriem trūkst informācijas un kurus nosūtījis konkrēts MPS vai starpnieks noteiktā laika posmā,

33.1.2. to papildu pieprasījumu procentuālā daļa, uz kuriem netika saņemta atbilde no konkrētā MPS vai starpnieka vai atbilde nebija pilnīga, vai tā netika sniegta noteiktajā termiņā;

33.2. kvalitatīvie kritēriji:

33.2.1. sadarbības kvalitāte ar konkrēto MPS vai starpnieku saistībā ar iepriekšējiem pieprasījumiem sniegt trūkstošo informāciju,

33.2.2. trūkstošās informācijas veids.

34. MPS un starpnieks viena mēneša laikā no brīža, kad tas ir identificējis MPS vai starpnieku, kas atkārtoti nesniedz informāciju, ziņo Komisijai. Ziņojumā ietver šādu informāciju:

34.1. MPS vai starpnieka, kas atkārtoti nesniedz pieprasīto informāciju, nosaukumu un reģistrācijas un saimnieciskās darbības veikšanas valsti;

34.2. pārkāpuma būtību, ietverot informāciju par:

34.2.1. to, cik bieži tiek veikti līdzekļu pārvedumi ar trūkstošu informāciju,

34.2.2. laika periodu, kurā pārkāpumi tika atklāti,

34.2.3. MPS vai starpnieka sniegto pamatojumu, kādēļ tas atkārtoti nav sniedzis pieprasīto informāciju;

34.3. informāciju par Noteikumu 36. punktā minētajiem pasākumiem, ko veicis MPS vai starpnieks, kas nosūta šo ziņojumu.

35. Komisija, saņēmusi Noteikumu 34. punktā minēto informāciju, nosūta to Eiropas Banku iestādei.

36. Ja saņēmēja MPS vai starpnieks konstatē, ka cits MPS vai starpnieks atkārtoti nesniedz Regulā Nr. 2015/847 noteikto informāciju vai norāda, ka tā rīcībā nav šīs informācijas, saņēmēja MPS vai starpnieks, izvērtējot NILLTF risku, īsteno vienu vai vairākus šādus pasākumus:

36.1. nosūta brīdinājumu attiecīgajam MPS vai starpniekam, informējot par pasākumiem, kas tiks piemēroti, ja netiks sniegta attiecīgā informācija;

36.2. izvērtē, kā informācijas nesniegšana ietekmē ar attiecīgo MPS vai starpnieku saistīto NILLTF risku, un nepieciešamības gadījumā lemj par pārraudzības reāllaikā piemērošanu visiem no attiecīgā MPS vai starpnieka saņemtajiem līdzekļu pārvedumiem;

36.3. nosūta papildu brīdinājumu attiecīgajam MPS, informējot, ka visi turpmākie līdzekļu pārvedumi tiks noraidīti;

36.4. ierobežo vai izbeidz darījuma attiecības ar attiecīgo MPS.

VI. Noslēguma jautājums

37. MPS un starpnieki nodrošina darbības atbilstību Noteikumu prasībām līdz 2019. gada 1. jūnijam.

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas
priekšsēdētāja vietniece G. Razāne

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!