Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Konkurences padome
Konkurences padome publicē pieņemtos lēmumus par tirgus dalībnieku apvienošanos, par pārkāpuma konstatēšanu un naudas soda uzlikšanu, par tirgus dalībnieku paziņoto vienošanos, par dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu u.c.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2018. gada 21. marta lēmums Nr. AL-4-4/1 "Par tiesiskā strīda izbeigšanu administratīvajā lietā Nr.KL/5-5/16/19". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 19.04.2018., Nr. 78 https://www.vestnesis.lv/op/2018/78.30

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Nacionālā veselības dienesta lēmuma Nr. 3.1-9/30 izraksts

Par grozījumiem Veselības ekonomikas centra 2010.gada 23.decembra lēmumā Nr.694

Vēl šajā numurā

19.04.2018., Nr. 78

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: AL-4-4/1

Pieņemts: 21.03.2018.

OP numurs: 2018/78.30

2018/78.30
RĪKI

Konkurences padomes lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Konkurences padomes administratīvais līgums Nr.AL-4-4/1

Rīgā 2018.gada 21.martā

Par tiesiskā strīda izbeigšanu administratīvajā lietā Nr.KL/5-5/16/19

Konkurences padome, kuras vārdā uz Konkurences likuma pamata rīkojas tās priekšsēdētāja p.i. Jānis Račko, no vienas puses,

un

SIA "ZAAO", reģistrācijas Nr.44103015509, juridiskā adrese: Rīgas iela 32, Valmiera, LV–4201, kuru pārstāv SIA "ZAAO" valdes priekšsēdētājs Aivars Sirmais, no otras puses,

turpmāk kopā sauktas Puses,

ņemot vērā, ka 2016.gada 22.decembrī Konkurences padome (turpmāk – KP) ierosināja lietu Nr.KP/5-5/16/19 "Par Konkurences likuma 13.panta pirmajā daļā noteiktā aizlieguma pārkāpumu SIA "ZAAO" (turpmāk – ZAAO) darbībās", un ZAAO ir šīs lietas dalībniece;

ņemot vērā, ka lietā Nr.KP/5-5/16/19 KP ir konstatējusi, ZAAO darbībās laika periodā no 2010.gada līdz šim brīdim vairāku Konkurences likuma 13.panta pirmajā daļā noteikto pārkāpumu pazīmes, kas izpaudušās kā:

• iepakojuma un vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu apsaimniekotājiem (turpmāk – Iepakojuma apsaimniekotājs) uzspiešana slēgt līgumu un papildu vienošanās pie līguma par izlietotā iepakojuma un vienreiz lietojamo galda trauku un piederumu savākšanu no mājsaimniecībām visos ZAAO izveidotajos un apsaimniekotajos šķiroto atkritumu savākšanas laukumos (turpmāk – dalītās vākšanas laukumi), neļaujot Iepakojuma apsaimniekotājiem brīvi izvēlēties, cik un kurus ZAAO izveidotos un apsaimniekotos dalītās vākšanas laukumus iekļaut ZAAO un Iepakojuma apsaimniekotāja noslēgtajā līgumā;

• uz izmaksām nebalstītas dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas maksas noteikšana un piemērošana, ko mēnesī maksā Iepakojuma apsaimniekotāji par katru ZAAO izveidoto un apsaimniekoto dalītās vākšanas laukumu, kurā tiek savākts izlietotais iepakojums un vienreiz lietojamie galda trauki un piederumi;

• atšķirīgas dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas maksas nepamatota piemērošana dažādiem Iepakojuma apsaimniekotājiem.

ņemot vērā, ka ZAAO ar 09.02.2018. vēstuli Nr.1-25/22 ir lūgusi KP izvērtēt iespēju noslēgt administratīvo līgumu lietā Nr.KP/5-5/16/19 pirms paziņojuma nosūtīšanas par KP lēmuma pieņemšanai nepieciešamo faktu konstatēšanu lietas ietvaros;

ņemot vērā, ka ZAAO un SIA "Zaļais centrs" 2017.gada 25.septembrī noslēdza izlīgumu1;

ņemot vērā, ka Pušu starpā ir pastāvējis strīds par faktisko un tiesisko apstākļu juridisko novērtējumu lietā Nr.KP/5-5/16/19 par KP identificēto Konkurences likuma 13.panta pirmajā daļā noteiktā aizlieguma pārkāpuma konstatēšanu, un to, ka administratīvo līgumu iespējams slēgt, lai izbeigtu tiesisku strīdu ne vien tiesas procesa ietvaros, bet jebkurā administratīvā procesa stadijā;

lai veicinātu administratīvā procesa efektivitāti, procesuālo ekonomiju un atrisinātu tiesisko strīdu lietā Nr.KP/5-5/16/19 ar konkrētai situācijai piemērotākajiem tiesiskajiem līdzekļiem un, ņemot vērā, ka, noslēdzot administratīvo līgumu, primārais KP mērķis – pārkāpuma novēršana, nepieļaušana un individuālās un ģenerālās prevencijas nodrošināšana, ir sasniegts;

pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 79.–86.pantu, Administratīvā procesa likuma 63.1 pantu un 282.panta septīto daļu, Konkurences likuma 27.3 pantu un KP 2018.gada 21.marta lēmumu (protokola Nr.16, 2.§), noslēdz šādu administratīvo līgumu (turpmāk – Līgums).

1. Līguma priekšmets

Līguma priekšmets ir tiesiskā strīda izbeigšana starp KP no vienas puses un ZAAO no otras puses lietā Nr.KP/5-5/16/19 saskaņā ar Līguma noteikumiem.

2. Pušu saistības

2.1. Līgums attiecībā uz ZAAO lietā Nr.KP/5-5/16/19 aizstāj KP lēmumu, tādējādi attiecībā uz ZAAO netiek pieņemts lēmums citādi, kā vien par šā Līguma apstiprināšanu.

2.2. Parakstot Līgumu ZAAO apliecina, ka neturpina ievaddaļā norādītās darbības, kurās saskatītas Konkurences likuma 13.panta pirmajā daļā noteikto pārkāpumu pazīmes.

2.3. Parakstot Līgumu, Puses vienojas, ka, ņemot vērā augstāk minētos apstākļus lietā Nr.KP/5-5/16/19 naudas sods ZAAO nosakāms 36 665 euro (trīsdesmit seši tūkstoši seši simti sešdesmit pieci euro) apmērā.

2.4. Parakstot Līgumu, ZAAO apņemas:

2.4.1. nepieprasīt saviem sadarbības partneriem slēgt līgumus par visu savu laukumu izmantošanu un līdz 2018.gada 30.martam savā interneta vietnē publicēt pastāvīgu informāciju, paziņojot saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem, ka tiem ir iespēja slēgt līgumu par atkritumu dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras izmantošanu uz vienlīdzīgiem noteikumiem, par viņu brīvi izvēlētu vākšanas laukumu skaitu;

2.4.2. noteikt maksu par dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras izmantošanu, pamatoties uz iepriekš izstrādātu metodiku (turpmāk – Metodika), kurā ietvertas tikai uz attiecīgo pakalpojumu attiecināmās izmaksas:

• lai noteiktu dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas maksu par katru no dalītās vākšanas laukumos savācamo dalīti vākto atkritumu veidiem, piecu mēnešu laikā pēc šī līguma noslēgšanas izstrādāt Metodiku;

• Metodiku iesniegt KP piecu darba dienu laikā pēc tam, kad to ir pārbaudījusi ZAAO izvēlēta un KP apstiprināta no ZAAO neatkarīga trešā persona ar profesionālām spējām vadības grāmatvedībā, pašizmaksas aprēķinā (turpmāk – Lietpratējs) un rakstveidā to apstiprinājusi;

• Lietpratējs viena mēneša laikā pēc Metodikas izstrādes izvērtē tās pamatotību un sniedz savu atzinumu par Metodiku, t.sk. par to, ka Metodikā norādītās izmaksas, ar kurām tiks pamatota dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas maksa, ir pamatoti nodalītas no kopējām ZAAO izmaksām, kas attiecas uz citiem ZAAO sniegtajiem pakalpojumiem, un ir attiecināmas tikai uz dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas pakalpojumu;

• Lietpratējs nevar būt fiziska persona, kas sniegusi atzinumu par jebkuru no ZAAO konsolidētajiem finanšu pārskatiem, sākot no 2006.gada, un kas sniegs atzinumu par ZAAO konsolidēto finanšu pārskatu par 2017.gadu. Lietpratējam ir tiesības prasīt paskaidrojumus no ZAAO saistībā ar Metodikā ietvertajiem izmaksu posteņiem. Lietpratēja darbu apmaksā ZAAO, pamatojoties uz pušu starpā noslēgta līguma noteikumiem;

• KP izskata un apstiprina to, ka ZAAO ir izstrādājusi Metodiku un Lietpratējs par to sniedzis atzinumu viena mēneša laikā pēc Metodikas saņemšanas dienas;

• Metodika stājas spēkā, sākot ar nākamo dienu pēc KP apstiprinājuma saņemšanas;

• sadarbības partneri, kas maksā dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas maksu saskaņā ar pirms Līguma spēkā stāšanās noslēgtajiem līgumiem, un kas nav aprēķināta saskaņā ar Metodiku, jāinformē par infrastruktūras uzturēšanas maksas izmaiņām septiņu darba dienu laikā no Metodikas spēkā stāšanās dienas;

• dalītās vākšanas laukumu infrastruktūras uzturēšanas maksa, kas aprēķināta saskaņā ar Metodiku, jāpiemēro ne vēlāk kā vienu mēnesi pēc sadarbības partneru informēšanas par infrastruktūras uzturēšanas maksas izmaiņām.

2.4.3. sadarbības partneriem nepiemērot nepamatoti atšķirīgas maksas par infrastruktūras izmantošanu;

2.4.4. atturēties no darbībām ar līdzīgu efektu kā tās, kuras lietas Nr.KP/5-5/16/19 izpētē identificējusi KP un ir norādītas šajā Līgumā;

2.4.5. ieskaitīt valsts budžetā naudas sodu 36 665 euro (trīsdesmit seši tūkstoši seši simti sešdesmit pieci euro). Parakstot Līgumu, ZAAO apņemas samaksāt naudas sodu, kas noteikts Līguma 2.3.punktā, trijos vienādos maksājumos 12 (divpadsmit) mēnešu laikā, no kuriem pirmais (12 221 euro (divpadsmit tūkstoši divi simti divdesmit viens euro)) ir veicams viena mēneša laikā pēc Līguma noslēgšanas, otrais (12 222 euro (divpadsmit tūkstoši divi simti divdesmit divi euro)) – sešu mēnešu laikā pēc Līguma noslēgšanas, trešais (12 222 euro (divpadsmit tūkstoši divi simti divdesmit divi euro)) ne vēlāk kā divpadsmit mēnešu laikā no Līguma noslēgšanas. Naudas sods ir iemaksājams valsts budžetā (Valsts kasē, reģ. Nr.90000050138, kontā Nr.LV78TREL1060001019900, kods TRELLV22), norādot Līguma datumu un numuru un paziņojot KP par naudas soda samaksu, iesniedzot maksājuma uzdevuma kopiju.

3. Noslēguma noteikumi

3.1. Līgums stājas spēkā, kad to ir parakstījušas Puses.

3.2. Līguma 2.4.5.punktā noteiktā maksājuma kavējuma gadījumā Līgums tiks nodots piespiedu izpildei.

3.3. Ja rodas citi ar Līguma izpildi saistīti strīdi, tie risināmi Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

3.4. Līgums ir parakstīts 2 (divos) vienādos eksemplāros, pa vienam eksemplāram katrai Pusei.

PUŠU PARAKSTI:

Konkurences padome:

Priekšsēdētāja p.i.

Jānis Račko

SIA "ZAAO"

valdes priekšsēdētājs

Aivars Sirmais

 


1 Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas 23.11.2017. lēmums lietā Nr.C-0368-17/13

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!