• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2017. gada 31. augusta rīkojums Nr. 469 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 10.0. versija)". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.09.2017., Nr. 175 https://www.vestnesis.lv/op/2017/175.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 470

Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 31.0. versija)

Vēl šajā numurā

04.09.2017., Nr. 175

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 469

Pieņemts: 31.08.2017.

OP numurs: 2017/175.2

2017/175.2
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 9 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 469

Rīgā 2017. gada 31. augustā (prot. Nr. 42 35. §)

Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 10.0. versija)

1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 10.0. versijā projekta "Vienotais tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāls" (turpmāk – projekts) aprakstu (pielikums) un projekta izmaksas 1 450 000,00 euro apmērā.

2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Valsts kanceleju iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.

3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem.

4. Noteikt Valsts kanceleju par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas 2020. gadā un turpmākajos gados ne vairāk kā 153 700 euro gadā, tai skaitā:

5.1.  6 000 euro segt no Ministru kabineta budžeta programmā 01.00.00 "Ministru kabineta darbības nodrošināšana, valsts pārvaldes politika" pieejamiem resursiem;

5.2.  147 700 euro normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt papildus.

6. Valsts kancelejai līdz projekta ieviešanai sagatavot tiesību aktu projektu par grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 15. decembra instrukcijā Nr. 19 "Tiesību akta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība", lai nodrošinātu datu sistematizēšanu tiesību aktu sākotnējās ietekmes izvērtējumu ziņojumos (anotācijās) un datu uzkrāšanu.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

 

(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2017. gada 31. augusta
rīkojumu Nr. 469)

Vienotais tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portāls

Projekta apraksts (kopsavilkums)

Vienotā tiesību aktu projektu (turpmāk – TAP) izstrādes un saskaņošanas portāla (turpmāk – TAP portāls) izveides mērķis ir Ministru kabineta lēmumu pieņemšanas procesa modernizēšana, nodrošinot sabiedrībai pieejamāku līdzdalību un valsts pārvaldei efektīvāku un ātrāku TAP izstrādes un saskaņošanas procesu, kā arī sēžu vadības procesu pilnveidošana (darba kārtību projektu izstrāde un apstiprināšana, protokolu izstrāde un parakstīšana, rezolūciju gatavošana, Ministru kabineta sēdē pieņemto dokumentu pārvaldība), tai skaitā Ministru kabineta un Ministru kabineta komitejas sēžu, Valsts sekretāru sanāksmju organizēšanas un norises informācijas sistēmas (turpmāk – e-portfelis) funkcionalitātes pilnveidošana. TAP portālā būs pieejama vispārpieejama un ierobežotas pieejamības informācija.

Projekta mērķi

1. Ministru kabineta lēmumu pieņemšanas procesa modernizēšana, nodrošinot efektīvāku un ātrāku valsts pārvaldes TAP izstrādes, saskaņošanas, apstiprināšanas un kontroles procesu.

Mērķa sasniegšanai nepieciešams:

izstrādāt un ieviest vienotu valsts pārvaldes TAP koprades vidi (izstrāde, saskaņošana, apstiprināšana, kontrole) – TAP portālu;

veikt izmaiņas spēkā esošajos normatīvajos aktos, nosakot pēc būtības jaunu kārtību valsts pārvaldes TAP izstrādē un saskaņošanā, aizstājot dokumentorientētu procesu ar tādu, kuram pamatā ir pati informācija;

apmācīt iestāžu darbiniekus darbam ar TAP portālu;

nodrošināt TAP sākotnējās ietekmes (ex-ante) ziņojumu (anotāciju) un ietekmes pēcpārbaudes izvērtējumu (ex-post) datu uzkrāšanu, analīzi un pieejamību;

pilnveidot sēžu vadības procesu (darba kārtību projektu izstrāde un apstiprināšana, protokolu izstrāde un parakstīšana, rezolūciju gatavošana, Ministru kabineta sēdē pieņemto dokumentu pārvaldība), tai skaitā pilnveidot ePortfeļa funkcionalitāti.

2. Uzlabot sabiedrības līdzdalības vidi tiesību aktu jaunrades procesā, tādējādi iedzīvinot atvērtās pārvaldības (open government1) principu un iniciatīvas un nodrošinot atbilstību Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2014.–2020. gadam2.

Mērķa sasniegšanai nepieciešams:

izstrādāt un ieviest TAP portāla publisko sadaļu, nodrošinot sabiedrības informēšanu un līdzdalību TAP izstrādē;

izstrādāt un ieviest TAP portāla e-pakalpojumu "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana";

veikt sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumus, sadarbojoties Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas projekta "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma" ietvaros un Valsts reģionālās attīstības aģentūras projekta "Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma" ietvaros.

Darbības projekta mērķu sasniegšanai

1. TAP portāla izstrāde un ieviešana atbilstoši mērķarhitektūrā noteiktajiem publiskās pārvaldes informācijas sistēmu konceptuālās arhitektūras principiem.

2. TAP izstrādes un saskaņošanas normatīvās bāzes sagatavošana un apstiprināšana, tai skaitā izmantošanas pienākuma noteikšana tiesību aktos un atteikšanās no dokumentorientētas plūsmas.

3. Sabiedrības informēšana un izglītošana par TAP portālu, sadarbojoties Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas projekta "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma" ietvaros un Valsts reģionālās attīstības aģentūras projekta "Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma" ietvaros.

4. E-pakalpojuma "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana" izstrāde un ieviešana atbilstoši mērķarhitektūrā noteiktajiem publiskās pārvaldes informācijas sistēmu konceptuālās arhitektūras principiem.

5. Esošā valsts pārvaldes TAP informācijas apstrādes procesa sistēmanalīze, identificējot vājās vietas un apkopojot procesa norises mērījumus, un uzlabotā datu apstrādes procesa izstrāde.

Plānotie rezultāta rādītāji

Nr.

p. k.

Rezultāta rādītājs

Mērvienība

Sākotnējā vērtība

Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām

Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām

1. Institūcijas (organizācijas), kas izmanto koplietošanas risinājumu "Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes, saskaņošanas, apstiprināšanas un kontroles vide", tai skaitā

skaits

(kopā 1.1. un 1.2.)

0

145

165

1.1. valsts pārvaldes institūcijas

skaits

0

115

115

1.2. nevalstiskās organizācijas (t. sk. valdības sociālo un sadarbības partneru organizācijas un pašvaldības pārstāvošās organizācijas)

skaits

0

30

50

2. Tehnisko (neautomatizēto) darbību īpatsvars TAP sagatavošanas un saskaņošanas procesā

% pret aktuālo stāvokli

100 %

67 %

33 %

3. Atkalizmantošanai un koplietošanai pieejamās saturiskās datu kopas

skaits

0

3

3

4. Publiskā elektroniskā pakalpojuma "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana" izmantošanas pieaugums

% pret visiem iesniegtajiem viedokļiem

0 %

75 %

85 %3

Plānotie iznākuma rādītāji

Nr.

p. k.

Iznākuma rādītājs

Mērvienība

Starpvērtība (divus gadus pēc projekta sākuma)

Sasniedzamā vērtība projekta beigās

1. Pilnveidoti darbības procesi skaits 4 4
2. Ieviests valsts pārvaldes institūciju koplietošanas risinājums "Vienota tiesību aktu projektu izstrādes, saskaņošanas, apstiprināšanas un kontroles vide" skaits 1 1
3. Ieviests publiskais e-pakalpojums "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana" skaits 1 1

Projekta kopējais plānotais finansējuma apjoms ir 1 450 000 euro.

Projekta īstenošanas laiks ir 36 mēneši.

Aprēķināts, ka plānotās TAP portāla uzturēšanas izmaksas gadā ir 10,6 % no kopējām izstrādes izmaksām, tas ir, 153 700 euro (uzturēšanas izmaksu vērtējums ir indikatīvs un tiks precizēts projekta gaitā), no tiem:

  infrastruktūras uzturēšana (tai skaitā darbības atjaunošana citā datu centrā, monitorings, tīkla aizsardzība, serveru operētājsistēmu uzturēšana un administrēšana, datubāzu vadības sistēmu serveru uzturēšana un administrēšana, lietotņu uzturēšana un administrēšana, trešo pušu programmatūras licences, vides un resursu uzturēšanas ikgadējās izmaksas, IT drošības audits) – 2 % jeb 30 740 euro;

  administrēšana un lietotāju atbalsts (tai skaitā sistēmas administratora un lietotāju atbalsta speciālista atlīdzība, kas saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu noteikta kā piemaksa par papildu darbu esošajiem Valsts kancelejas darbiniekiem, kā arī, lai ievērotu TAP portāla drošības prasības, nepieciešams ierīkot atsevišķas portāla administratora un atbalsta speciālista darba vietas (datori), kas paredzētas darbam tikai ar TAP portālu, lietotāju kļūdu pieteikumu sistēmas izstrāde un uzturēšana, neatkarīgu ekspertu lietojamības tests pēc sistēmas nodošanas ekspluatācijā, statistikas un datu plūsmas analīzes rīka licence, lietotāju apmācība) – 3,5 % jeb 53 795 euro;

programmatūras uzturēšana un izmaiņas (tai skaitā portāla izmaiņu pieprasījumi, portāla uzturēšanas izmaksas, programmatūras licences) – 4,5 % jeb 69 165 euro.

Infrastruktūras ikdienas uzturēšanas darbus, konfigurāciju, monitoringu un rezervēšanas risinājumu pārvaldību nodrošinās Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.

Īstenojot TAP portāla izveidi, valsts pārvaldei un sabiedrībai būs vairāki ieguvumi un resursu ietaupījumi, kas atsvērs ieguldītās investīcijas šāda mēroga projekta ieviešanā.

Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa4 rezultāta rādītājos

TAP portāla projektam nav saistības ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem.

Ieviešot TAP portālu, tiks būtiski sašaurināta esošās Dokumentu elektroniskās aprites un uzdevumu kontroles sistēmas (turpmāk – DAUKS) funkcionalitāte, no DAUKS visa ar TAP apriti saistītā informācija un saistītās funkcijas tiks iekļautas TAP portālā. Jaunais risinājums būs atbilstošs labākajām sistēmu lietojamības vadlīnijām, būs intuitīvs un ērti lietojams. Visa informācija par TAP dzīves ciklu, sākot no darba uzdevuma par TAP izstrādāšanu, starpinstitucionālā saskaņošana, sabiedrības iesaistīšana jautājuma publiskajā apspriešanā līdz lēmuma pieņemšanai Ministru kabinetā un datu nodošanai tālāka lēmuma pieņemšanai Saeimā vai publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", būs pieejama TAP portālā, nevis sadrumstalota dažādās sistēmās vai vietnēs.

E-portfelis tiks pārstrādāts, aizstāts ar e-portfeli2, integrēts TAP portālā un kalpos tikai kā sēžu dalībnieku darba vide sēžu laikā, jo pārējiem lietotājiem visa nepieciešamā informācija par TAP būs pieejama TAP portālā. Papildus TAP portālā tiks nodrošināta atvieglota un automatizēta uzdevumu izpildes kontrole. DAUKS pēc TAP portāla ieviešanas ir paredzēts izmantot kā Valsts kancelejas lietvedības sistēmu līdz jaunas lietvedības sistēmas ieviešanai Valsts kancelejā (VK). Ievērojot minēto, kā arī vērtējot iespējamos finanšu izdevumus DAUKS uzlabošanai un ar to saistītiem darbības riskiem, racionāli ir veidot jaunu sistēmu, nevis uzlabot veco sistēmu. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Valsts reģionālās attīstības aģentūras izstrādātajā dokumentā "Darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" projekts "Valsts informācijas sistēmas darbam ar Eiropas Savienības dokumentiem izveidošana" Sistēmas darbības koncepcijas saīsinātais apraksts"5 secināts, ka jebkādu izmaiņu veikšana DAUKS ir apgrūtināta programmatūras atbalsta neesības dēļ un atzīts, ka uzlabot DAUKS nebūtu efektīvi un labāk ir pāriet uz jaunu platformu.

1. Sagaidāmā investīciju atdeve ir vērtēta šādām izmaksu samazināšanas pozīcijām:

lietvežu darba ietaupījums,

TAP un citu saistīto dokumentu projektu, to izziņu un atzinumu sagatavošana un saskaņošana,

TAP izsludināšanas un virzības procedūras vienkāršošana,

TAP kvalitātes uzlabojumi e-pakalpojuma ieviešanas rezultātā.

Veicot sākotnējo sociālekonomisko ieguvumu analīzi, kas balstīta uz pašreizējiem TAP informācijas apstrādes datiem, un plānojot risinājuma ieviešanas ieguvumus, indikatīvi ir aprēķināti summārie rezultāti (indikatīvā sociālekonomiskā ieguvuma aprēķina tabula):

personāla resursu samazinājums gadā – 673 cilvēkmēneši,

sociālekonomiskais ietaupījums – 1 363 891 euro.

2. Piedāvātā TAP portāla īstenošana paredz sabiedrības uzticēšanās palielinājumu valsts pārvaldei, iesaistot to lēmumu pieņemšanā un demonstrējot likumu pieņemšanas procesa caurspīdīgumu. Lietotājiem būs pieejama ērta vide, kurā vienkārši ieraudzīt visu TAP apspriešanas procesā iesaistīto pušu komentārus un ierosinājumus – gan tos, kas ir ņemti vērā, gan tos, kas noraidīti, kā arī atbilstošos pamatojumus. Ieinteresētās personas varēs pieteikties uz informatīvajiem ziņojumiem tiesību aktu noteiktā jomā vai konkrētas likumdošanas iniciatīvas sakarā un automātiski saņemt informāciju par jaunumiem un/vai izmaiņām par viņus interesējošo jomu.

3. Tiks nodrošināta augstāka valsts pārvaldes darba efektivitāte un būtiski lielāks informācijas aprites ātrums – risinājums būtiski uzlabos informācijas apriti, jo saīsināsies kopējais TAP un attīstības plānošanas dokumentu projektu izsludināšanai un saskaņošanai nepieciešamais laiks (nebūs jāgaida noteikta nedēļas diena projekta izsludināšanai, un atzinuma sniegšanas periods sāksies uzreiz pēc projekta izsludināšanas), visiem projektiem būs vienota saskaņošanas procedūra, izsludinot un iesniedzot visus projektus TAP portālā (nebūs vairākas projektu saskaņošanas procedūras – parastā kārtība, saīsinātā izsludināšanas un saskaņošanas procedūra (Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumu Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" (turpmāk – MKKR) 73.1 punkts), projekti, kurus nav nepieciešams izsludināt, un noteikta atsevišķa saskaņošanas procedūra (MKKR 73. un 111. punkts), steidzamības kārtībā iesniegtie projekti (MKKR 117. punkts), tādējādi tiks samazināts slogs neautomatizētu darbību veikšanai.

4. Projekta ietvaros specifiska automatizēta mijiedarbība ar pašvaldību informācijas sistēmām nav plānota. Pašvaldības un nevalstiskās organizācijas (t. sk. valdības sociālo un sadarbības partneru organizācijas, kā arī pašvaldības pārstāvošās organizācijas) savus atzinumus par valsts pārvaldes tiesību aktiem varēs sniegt strukturētā veidā TAP portālā vai dokumentu veidā, izmantojot koplietošanas dokumentu integrācijas vidi (DIV). TAP portālā paredzēta funkcionalitāte, kas nodrošinās gan pašvaldību un pašvaldības pārstāvošo organizāciju, gan nevalstisko (t. sk. valdības sociālo un sadarbības partneru) organizāciju līdzdalību valsts pārvaldes TAP izstrādē un saskaņošanā.

5. Piedāvātais TAP portāla risinājums ar procesu standartizāciju un TAP pieejamību vienuviet atvieglos TAP sagatavošanas, izsludināšanas, viedokļu apkopošanas un saskaņošanas procesus, kā arī atvieglos lietvedības, oficiālās publicēšanas un sistematizācijas procesus. TAP izstrādei tiks veidotas jau gatavas sagataves, līdz ar to vairāk laika varēs veltīt TAP saturam, nevis noformējumam.

6. Nodrošinot datu apmaiņu ar ārējām informācijas sistēmām, tiks nodrošināta un uzlabota datu kvalitāte un apstrādes ātrums.

7. Būtiski tiks sašaurināta DAUKS funkcionalitāte. Visa ar TAP saistītā informācija un tās aprite tiks iekļauta TAP portālā, tādējādi nevajadzēs nodrošināt masīvas datu apmaiņas plūsmas caur DAUKS.

8. TAP portāla projekta īstenošana, izmantojot e-pakalpojumu "Tiesību aktu projektu sabiedriskā apspriešana", nodrošinās sabiedrībai iespēju apspriest TAP digitālā vidē.

9. Tiks izmantotas valsts rīcībā esošās koplietošanas komponentes, piemēram, portāla (www.latvija.lv) lietotāju autentifikācijas rīki un dokumentu integrācijas vide, tādējādi nedublējot jau esošu risinājumu izstrādi un ekonomējot resursus.

10. Sabiedrībai atkalizmantošanai būs pieejamas trīs atvērto datu kopas.

11. Nākotnē attīstot TAP portālu un piesaistot nepieciešamo finansējumu, iespējams nodrošināt pilnu tā funkcionalitāti, kā arī to veidot kā vienotu Valsts un pašvaldību TAP portālu, kurā papildus tiktu iekļauta arī pašvaldību saistošo noteikumu izstrāde. Nākotnē lietderīgi būtu TAP portālā iekļaut arī politikas plānošanas sistēmas, pētījumu un publikāciju datubāzi u. c., tādējādi veidojot arvien lielāku resursu ekonomiju, samazinot valstī uzturamo informācijas sistēmu skaitu un nodrošinot unificētus risinājumus.

Īstenojot TAP portāla izveidi, valsts pārvaldei un sabiedrībai būs vairāki ieguvumi un resursu ietaupījumi, kas atsvērs ieguldītās investīcijas šāda mēroga projekta ieviešanā. Tiesību aktu izstrādātājiem valsts pārvaldē būtiski tiks mazināts slogs, kas saistīts ar tehnisku (neautomatizētu) darbību veikšanu, sagatavojot un saskaņojot tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektus, ļaujot vairāk laika veltīt satura kvalitātei.

TAP portāls nodrošinās arī procesa ekonomiju, jo saīsināsies tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektu izsludināšanas un saskaņošanas laiks, ministrijām izstrādātos projektus izsludinot pašām TAP portālā. Tiks vienkāršota projektu izsludināšanas un virzības procedūra tādējādi, ka, izsludinot visus projektus vienuviet, nebūs vairākas paralēlas projektu saskaņošanas un iesniegšanas procedūras.

TAP portāls atvieglos TAP sagatavošanas, izsludināšanas, viedokļu apkopošanas, saskaņošanas procesus, kā arī atvieglos lietvedības, oficiālās publicēšanas un sistematizācijas procesus. TAP portāla lietošana būs intuitīvi saprotama.

Ar TAP portāla izveidi tiks optimizēti ministriju resursi, jo tiks izveidota vienota ministriju un to padotības iestāžu TAP izstrādes darba vide, izslēdzot nepieciešamību katrai ministrijai uzturēt savu atsevišķu vidi TAP izstrādei. Ministriju dokumentu vadības sistēmās nebūs jāuztur ar TAP izstrādi, apriti un kontroli saistītā informācija. Tiks optimizēta VK darba vide, iekļaujot TAP portālā ar TAP izstrādi saistītās funkcijas. E-portfelis tiks pārstrādāts un integrēts TAP portālā un kalpos tikai kā ministru darba vide sēžu laikā, jo pārējiem lietotājiem visa nepieciešamā informācija par TAP būs pieejama portālā.

Sabiedrībai šāda TAP portāla izveide dos iespēju vienuviet sekot līdzi lēmumu pieņemšanas procesam, sākot no idejas līdz lēmumam Ministru kabinetā, kā arī paplašinās sabiedrības līdzdalības iespējas tiesību aktu projektu un attīstības plānošanas dokumentu projektu izstrādē.

Indikatīvā sociālekonomiskā ieguvuma aprēķina tabula

Sociālekonomiskais ieguvums

1. bāzes lielums (1BL)

2. bāzes lielums (2BL)

3. bāzes lielums (3BL)

4. bāzes lielums (4BL)

Sociālekonomiskā lietderīguma
kvantitatīvie rādītāji

Sociālekonomiskais lietderīgums gadā (euro)

apraksts

vērtība

apraksts

vērtība

apraksts

vērtība

apraksts

vērtība

apraksts, aprēķina formula

rādītājs

vērtība

aprēķina formula

euro

Lietvežu darba ietaupījums virzāmo TAP un saistīto dokumentu skaits gadā

40000

darba laiks (stundās) 1 dokumenta virzībai 0,2 darba apjoma samazinājums (%) 70 % personāla izmaksas (atlīdzība) euro (1 lietvedis stundā = 1230 euro/166) 7,40964 lietvežu darba laika ietaupījums = (1BL x 2BL x 3BL)/166 (darba stundas mēnesī) cilvēki 

mēnesī

34 1BL x 2BL x 3BL x 4BL

41 494

TAP u. c. projektu, to izziņu un atzinumu sagatavošana un saskaņošana virzāmo TAP un saistīto dokumentu skaits gadā

40000

darba laiks (stundās) 1 dokumenta sagatavošanai vai saskaņošanai 8 darba apjoma samazinājums (%) 30 % personāla izmaksas (atlīdzība) euro (1 speciālists stundā = 2035 euro/166) 12,259036 speciālistu darba laika ietaupījums = (1BL x 2BL x 3BL)/166 (darba stundas mēnesī) cilvēki 

mēnesī

578 1BL x 2BL x 3BL x 4BL

1 176 867

Projektu izsludināšanas un virzības procedūras vienkāršošana TAP skaits gadā

1500

darba laiks (stundās) 1 TAP izsludināšanai un virzībai 8 darba apjoma samazinājums (%) 85 % Personāla izmaksas (atlīdzība) euro (1 speciālists stundā = 1632 euro/166) 9,831325 speciālistu darba laika ietaupījums = (1BL x 2BL x 3BL)/166 (darba stundas mēnesī) cilvēki 

mēnesī

61 1BL x 2BL x 3BL x 4BL

100 280

TAP kvalitātes uzlabojumi

e-pakalpojuma ieviešanas rezultātā

TAP grozījumu skaits gadā

865

viena TAP grozījumu kopējās izmaksas euro 1000 grozījumu skaita samazinājums (%) 5 %     TAP grozījumu izmaksu samazinājums gadā     1BL x 2BL x 3BL

43 250

Esošo sistēmu uzturēšanas izmaksu samazinājums esošās izmaksas gadā

20000

izmaksu samazinājums (%) 10 %         uzturēšanas izmaksu samazinājums gadā     1BL x 2BL

2 000

 

1 http://www.opengovpartnership.org/country/latvia/commitment/improving-quality-involvement-society-and-civil-society-organisations.

2 http://likumi.lv/doc.php?id=260931.

3 85 % no visiem viedokļa sniedzējiem ietver:
a) vismaz 50 % iedzīvotāju,
b) vismaz 90 % saimnieciskās darbības veicēju un pašvaldību (rādītāja sasniegšanas priekšnoteikums – saimnieciskās darbības veicējiem un pašvaldībām ir ieviests autentifikācijas risinājums).

4 Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskais atbalsta mērķis "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību".

5 http://www.vraa.gov.lv/uploads/e-pakapojumi/2012.08.24_varamzin_piel.pdf.

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!