Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 1. marta noteikumi Nr. 118 "Noteikumi par finanšu instrumentu un fondu fonda īstenošanas kārtību darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumu ieviešanai". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 3.03.2016., Nr. 44 https://www.vestnesis.lv/op/2016/44.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 119

Noteikumi par Patērētāju strīdu risināšanas komisijas priekšsēdētāja atlīdzības apmēru un tās izmaksāšanas kārtību

Vēl šajā numurā

03.03.2016., Nr. 44

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 118

Pieņemts: 01.03.2016.

OP numurs: 2016/44.3

2016/44.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 14 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 118

Rīgā 2016. gada 1. martā (prot. Nr. 10 3. §)

Noteikumi par finanšu instrumentu un fondu fonda īstenošanas kārtību darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" pasākumu ieviešanai

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 14. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt mazo un vidējo komersantu izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" (turpmāk – 3.1.1. specifiskais atbalsta mērķis) un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt straujas izaugsmes komersantu skaitu" (turpmāk – 3.1.2. specifiskais atbalsta mērķis) pasākumus finanšu instrumentu veidā, izmantojot fondu fondu (turpmāk – fonds);

1.2. fonda ietvaros pieejamo finansējumu;

1.3. fonda un finanšu instrumentu atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas.

2. Fonds Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – regula Nr. 1303/2013), 2. panta 27. punkta un 37. panta 1. punkta izpratnē tiek izveidots, lai, īstenojot specifisko atbalsta mērķu pasākumus, sniegtu atbalstu finanšu instrumentu veidā gala saņēmējiem, kas nepiesaista pietiekamu finansējumu no finanšu tirgiem dzīvotspējīgu projektu īstenošanai. Gala saņēmējs regulas Nr. 1303/2013 2. panta 12. punkta izpratnē ir persona, kas saņem finansiālu atbalstu ar finanšu instrumentu starpniecību.

3. Fonda ietvaros kopējais plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 3.1.1. un 3.1.2. specifiskajam atbalsta mērķim ir 126 000 000 euro (t. sk. rezerves apjoms 7 560 000 euro):

3.1.  3.1.1. specifiskajam atbalsta mērķim – 51 000 000 euro;

3.2.  3.1.2. specifiskajam atbalsta mērķim – 75 000 000 euro.

4. Pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, lai noslēgtu šo noteikumu 14. punktā minēto finansēšanas nolīgumu par fonda īstenošanu (turpmāk – finansēšanas nolīgums), ir 118 440 000 euro.

5. Fonda finansētiem finanšu instrumentiem papildus var piesaistīt akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība Altum) finansējumu vai iepriekšējo plānošanas periodu atmaksāto finansējumu, kā arī finanšu starpnieku finanšu līdzekļus, kas ir paredzēti finanšu instrumenta valsts atbalsta programmā (turpmāk – valsts atbalsta programma). Papildus sabiedrība Altum var piesaistīt valsts aizdevumu, kā arī citus finanšu resursus, t. sk. Eiropas Stratēģisko investīciju fonda finansējumu.

6. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi var ierosināt palielināt pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu līdz šo noteikumu 3. punktā minētajam apmēram.

7. Fonda ietvaros sasniedzamie uzraudzības rādītāji un to sasniedzamās vērtības:

7.1. līdz 2023. gada 31. decembrim 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamais specifiskais rezultāta rādītājs atbilstoši darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteiktajam:

7.1.1. mazo un vidējo komersantu skaits uz 1 000 iedzīvotājiem – 40 komersanti;

7.1.2. mazo un vidējo komersantu produktivitāte uz vienu nodarbināto – 16 757 euro;

7.2. līdz 2023. gada 31. decembrim 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamais specifiskais rezultāta rādītājs atbilstoši darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteiktajam – straujas izaugsmes komersanti pēc apgrozījuma pieauguma – 625 komersanti;

7.3. līdz 2023. gada 31. decembrim 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs atbilstoši darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteiktajam:

7.3.1. komersanti, kuri saņem finansiālu atbalstu, kas nav granti, – 790 komersanti;

7.3.2. atbalstīto jaunizveidoto komersantu skaits – 160 komersanti;

7.3.3. piesaistīts privātais līdzfinansējums – 12 750 000 euro;

7.3.4. nodarbinātības pieaugums atbalstītajos uzņēmumos – 160 pilnslodžu ekvivalents;

7.4. līdz 2018. gada 31. decembrim 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamo iznākuma rādītāju starpvērtības:

7.4.1. komersanti, kuri saņem finansiālu atbalstu, kas nav granti, – 250 komersanti;

7.4.2. atbalstīto jaunizveidoto komersantu skaits – 50 komersanti;

7.4.3. piesaistīts privātais līdzfinansējums – 2 000 000 euro;

7.4.4. nodarbinātības pieaugums atbalstītajos uzņēmumos – 50 pilnslodžu ekvivalents;

7.5. līdz 2023. gada 31. decembrim 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs atbilstoši darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" noteiktajam:

7.5.1. komersanti, kuri saņem finansiālu atbalstu, kas nav granti, – 100 komersanti;

7.5.2. atbalstīto jaunizveidoto komersantu skaits – 60 komersanti;

7.5.3. piesaistīts privātais līdzfinansējums – 23 375 000 euro;

7.6. līdz 2018. gada 31. decembrim 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamo iznākuma rādītāju starpvērtības:

7.6.1. komersanti, kuri saņem finansiālu atbalstu, kas nav granti, – 34 komersanti;

7.6.2. atbalstīto jaunizveidoto komersantu skaits – 24 komersanti;

7.6.3. piesaistīts privātais līdzfinansējums – 4 500 000 euro;

7.7. līdz 2018. gada 31. decembrim sasniedzamais finanšu rādītājs:

7.7.1.  3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sertificēti Eiropas Reģionālās attīstības fonda izdevumi 8 399 700 euro apmērā;

7.7.2.  3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sertificēti Eiropas Reģionālās attīstības fonda izdevumi 18 750 000 euro apmērā.

II. Fonda ieviesējam noteiktās prasības un finansēšanas nolīguma slēgšanas kārtība

8. Fonda ieviesējs saskaņā ar regulas Nr. 1303/2013 38. panta 4. punkta "b ii" apakšpunktu ir sabiedrība Altum, un finansēšanas nolīguma noslēgšanas brīdī Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde un Finanšu ministrija kā vadošā iestāde ir apliecinājusi tās atbilstību Eiropas Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – regula Nr. 480/2014), 7. pantam. Sabiedrība Altum 3.1.1. un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa pasākumus ievieš tiešo vai netiešo finanšu instrumentu veidā saskaņā ar valsts atbalsta programmām un finansēšanas nolīgumu.

9. Fondu ievieš atbilstoši tirgus nepilnību izvērtējumam, kuru Ekonomikas ministrija izstrādājusi atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 37. panta 2. un 3. punktam. Ekonomikas ministrija tirgus nepilnību izvērtējuma sākotnējo un turpmākās versijas iesniedz informācijai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda Uzraudzības komitejā (turpmāk – Uzraudzības komiteja).

10. Sabiedrība Altum izstrādā fonda investīciju stratēģiju un ieviešanas plānu (turpmāk kopā – biznesa plāns) atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 IV pielikuma 1. punkta "a" un "b" apakšpunktam un Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajai daļai, iekļaujot informāciju par katra specifiskā atbalsta mērķa pasākuma finanšu instrumentu ietekmi, riskiem un sagaidāmiem zaudējumiem, finansiālajiem rezultātiem, katras programmas īstenošanas izmaksām un atmaksu apjomu.

11. Ekonomikas ministrija 20 darbdienu laikā izskata sabiedrības Altum iesniegto biznesa plānu un atbilstoši Ekonomikas ministrijas iekšējam normatīvajam aktam izvērtē, vai tas atbilst šo noteikumu 10. punktā minētajām prasībām, vai tas novērš tirgus nepilnības finanšu pieejamības jomā, kā arī vai biznesa plānā ietvertās darbības ir noteiktas valsts atbalsta programmās (ja attiecināms). Ja biznesa plānu nepieciešams precizēt vai papildināt, Ekonomikas ministrija par to vēstulē informē sabiedrību Altum un lūdz novērst nepilnības 10 darbdienu laikā no vēstules izsūtīšanas dienas.

12. Ekonomikas ministrija 10 darbdienu laikā pēc precizētā biznesa plāna saņemšanas to izskata un, ja tas atbilst šo noteikumu 11. punktā minētajiem nosacījumiem, pieņem lēmumu par sabiedrības Altum biznesa plāna apstiprināšanu un minēto lēmumu kopā ar sabiedrības Altum biznesa plānu nosūta sadarbības iestādei.

13. Sadarbības iestāde un sabiedrība Altum 25 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 12. punktā minētā lēmuma saņemšanas slēdz finansēšanas nolīgumu atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 IV pielikumam, ievērojot šo noteikumu 4. punktu.

14. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no finansēšanas nolīguma:

14.1. ja sabiedrība Altum finansēšanas nolīguma īstenošanas laikā sadarbības iestādei apzināti sniedz nepatiesu informāciju;

14.2. citos gadījumos, kas noteikti finansēšanas nolīgumā.

III. Fonda un finanšu instrumentu ieviešana

15. Sabiedrība Altum fonda un tā finansētos finanšu instrumentus nodala kā atsevišķu finanšu bloku saskaņā ar regulas Nr. 1303/2013 38. panta 6. punktu.

16. Fonda ietvaros sabiedrības Altum atbalstāmās darbības ir 3.1.1. un 3.1.2. specifiskā atbalsta mērķa noteikto finanšu instrumentu īstenošana un vadība.

17. Fonda un finanšu instrumentu ietvaros ir šādas attiecināmās izmaksas:

17.1. finanšu instrumenta maksājumi gala saņēmējiem saskaņā ar valsts atbalsta programmu;

17.2. līdzekļi, kas garantiju veidā paredzēti finanšu instrumentiem 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa 3.1.1.1. pasākuma "Aizdevumu garantijas" ietvaros atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 42. panta 1. punkta "b" apakšpunktā un regulas Nr. 480/2014 8. pantā noteiktajai kārtībai;

17.3. kapitalizētas garantiju maksas subsīdijas 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa 3.1.1.1. pasākuma "Aizdevumu garantijas" ietvaros atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 42. panta 1. punkta "c" apakšpunktā un regulas Nr. 480/2014 11. pantā noteiktajai kārtībai, ja finanšu instrumenta valsts atbalsta programmā ir paredzētas garantiju maksas subsīdijas;

17.4. sabiedrības Altum fonda ieviešanas vadības izmaksas, kas nepārsniedz regulas Nr. 480/2014 13. panta 1. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus. Šajā apakšpunktā minētās izmaksas fonda ieviešanas sagatavošanai var attiecināt, sākot ar 2015. gada 30. aprīli;

17.5. netiešo finanšu instrumentu finanšu starpnieku vadības maksa, kas noteikta, veicot iepirkuma procedūru Publisko iepirkumu likumā noteiktajā kārtībā;

17.6. sabiedrības Altum tiešo finanšu instrumentu vadības izmaksas, nepārsniedzot regulas Nr. 480/2014 13. panta 2. un 3. punktā noteiktos ierobežojumus.

18. Fonda ieviešanas vadības izmaksu daļai, kura tiek aprēķināta, pamatojoties uz snieguma rezultātiem, piemēro 2 % samazinājumu, ja saskaņā ar regulas Nr. 480/2014 12. pantā definētajiem kritērijiem:

18.1. attiecināmības perioda beigās fonda ietvaros Eiropas Reģionālās attīstības fonda apguve ir mazāka par 80 %;

18.2. attiecināmības perioda beigās fonda kopējie zaudējumi pārsniedz 30 % no kopējās ieguldījuma summas netiešajos finanšu instrumentos, izņemot ieguldījumus finanšu starpnieku vadības maksas un vadības izmaksu segšanai;

18.3. atbalstīto komersantu skaits netiešajos finanšu instrumentos ir mazāks par 98.

19. Sabiedrības Altum fonda ieviešanas vadības izmaksas un tiešo finanšu instrumentu vadības izmaksas, ja tādas ir paredzētas, ietver šādas izmaksu pozīcijas:

19.1. personāla izmaksas;

19.2. konsultantu, ekspertu un speciālistu atlīdzība;

19.3. pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas;

19.4. mācību, darba un dienesta komandējumu un dienesta braucienu izmaksas;

19.5. transporta un transporta pakalpojumu izmaksas;

19.6. materiāltehniskā nodrošinājuma iegādes un uzturēšanas izmaksas;

19.7. darba vietas aprīkojuma iegādes un uzturēšanas izmaksas;

19.8. telpu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma īres un nomas maksa;

19.9. telpu uzturēšanas un apsaimniekošanas izmaksas;

19.10. informācijas datubāzu un sistēmu izveides un pilnveidošanas izmaksas;

19.11. programmatūru licences izmaksas;

19.12. biroja, kancelejas preču, iekārtu un inventāra izmaksas;

19.13. sakaru pakalpojumu izmaksas;

19.14. informatīvo un publicitātes pasākumu un materiālu izmaksas;

19.15. reprezentācijas izdevumi un dalības maksa apvienībās;

19.16. veselības apdrošināšanas izmaksas;

19.17. transportlīdzekļu, īpašumu un iekārtu apdrošināšanas izmaksas;

19.18. vadības civiltiesiskās apdrošināšanas izmaksas;

19.19. piedziņas un ar piedziņas procesa organizēšanu un nodrošināšanu saistītie izdevumi;

19.20. finanšu audita izdevumi;

19.21. sabiedrības Altum īpašumā esošo iekārtu amortizācijas izdevumi;

19.22. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas.

20. Šo noteikumu 17. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir radušās līdz 2023. gada 31. decembrim vai vēlāk, ja tās atbilst regulas Nr. 1303/2013 42. panta 2. un 3. punkta un regulas Nr. 480/2014 14. panta nosacījumiem.

21. Sabiedrības Altum tiešo instrumentu ieviešanas vadības izmaksas, bet pēc 2023. gada 31. decembra – sabiedrības Altum fonda ieviešanas vadības izmaksas, kuras netiek ietvertas šo noteikumu 17.4. un 17.6. apakšpunktā minētajās attiecināmajās izmaksās, var segt no atmaksātā finansējuma atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 44. pantā noteiktajai kārtībai. Nosacījumus sabiedrības Altum tiešo instrumentu ieviešanas vadības izmaksu attiecināšanai no atmaksātā finansējuma nosaka attiecīgajā valsts atbalsta programmā, ievērojot Eiropas Komisijas 2015. gada 9. jūnija lēmumu Nr. SA.36904 (2014/N) "Par valsts atbalstu un Latvijas Attīstības finanšu institūcijas izveidi" attiecībā uz vadības izmaksu kompensēšanu.

22. Sabiedrības Altum fonda un finanšu instrumentu vadības izmaksas aprēķina atbilstoši sabiedrības Altum vadības izmaksu aprēķināšanas metodikai, kuru saskaņo ar Ekonomikas ministriju un Finanšu ministriju pirms finanšu nolīguma slēgšanas, ievērojot šo noteikumu 17., 20. un 21. punkta nosacījumus, kā arī Eiropas Komisijas vadlīnijas.

23. Visu finanšu instrumentu ietvaros tiek finansētas gala saņēmēju darbības Latvijas Republikā tādā apjomā, kādu fonds ir kopsummā ieguldījis finanšu instrumentos gala saņēmēju finansējumam, izņemot finanšu starpnieku vadības izmaksas, vai mazākā apjomā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1303/2013 70. panta 2. punktā paredzētos ierobežojumus un nosacījumus.

24. Ieviešot fondu, sabiedrībai Altum ir pienākums:

24.1. ieviest specifiskā atbalsta mērķa pasākumus tiešā finanšu instrumentu veidā:

24.1.1. veikt gala saņēmēju atlasi, ievērojot valsts atbalsta programmā finanšu instrumenta ieviešanai noteiktos nosacījumus un finansējamo investīciju projektu potenciālo ekonomisko dzīvotspēju. Sabiedrības Altum pienākums ir nodrošināt atklātu, caurskatāmu un objektīvi pamatotu atlasi, nodrošinot vienlīdzību un novēršot interešu konfliktu;

24.1.2. sniegt atbalstu saskaņā ar valsts atbalsta nosacījumiem;

24.1.3. informēt gala saņēmējus, ka atbalstu finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem;

24.1.4. sniegt sadarbības iestādei pārskatus par sniegto atbalstu;

24.1.5. uzkrāt un publicēt informāciju par gala saņēmējiem;

24.2. ieviest specifiskā atbalsta mērķa pasākumus netiešā finanšu instrumentu veidā:

24.2.1. organizēt finanšu starpnieku atlasi atklātā, caurskatāmā, samērīgā un nediskriminējošā procedūrā, izvairoties no interešu konflikta un ievērojot Publisko iepirkumu likumu, kā arī regulas Nr. 480/2014 7. panta 3. punkta nosacījumus;

24.2.2. slēgt līgumus ar finanšu starpniekiem, ievērojot regulas Nr. 1303/2013 IV pielikumu;

24.2.3. nodrošināt, ka finanšu starpnieki atbilst regulas Nr. 480/2014 7. pantam un ka tie ievēro līgumā noteikto pienākumu veikt nodalītu uzskaiti un ievērot publicitātes prasības;

24.2.4. uzraudzīt un kontrolēt finanšu starpnieku darbību, t. sk. uzraudzīt finansējuma izlietojumu atbilstoši noteiktajiem mērķiem un saskaņā ar valsts atbalsta programmā norādīto;

24.2.5. apkopot finanšu starpnieku sniegto informāciju un sagatavot pārskatus iesniegšanai sadarbības iestādē par finanšu instrumenta ieviešanas rezultātiem;

24.2.6. uzkrāt un publicēt informāciju par gala saņēmējiem;

24.3. 25 darbdienu laikā pēc jaunas valsts atbalsta programmas (vai programmas grozījumu) stāšanās spēkā pārskatīt un ierosināt grozījumus biznesa plānā (ja attiecināms). Biznesa plāna grozījumu veikšanas kārtību nosaka finansēšanas nolīgumā;

24.4. finansēšanas nolīgumā noteiktajos termiņos iesniegt sadarbības iestādē regulas Nr. 1303/2013 46. pantā minēto informāciju;

24.5. uzkrāt un finansēšanas nolīgumā noteiktajos termiņos ievadīt Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā informāciju par 2014.–2020. gada plānošanas periodu;

24.6. saskaņā ar brīvo līdzekļu pārvaldīšanas metodiku ieguldīt fonda un finanšu instrumentu līdzekļus, kuri nav izmantoti šo noteiktumu 17. punktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai.

IV. Ekonomikas ministrijas pienākumi

25. Ekonomikas ministrijai ir pienākums:

25.1. reizi gadā pārskatīt un līdz kārtējā gada 1. maijam precizēt tirgus nepilnību izvērtējumu saskaņā ar apstiprinātajām valsts atbalsta programmām. Ja Ekonomikas ministrija izstrādā tirgus nepilnību izvērtējumā nenorādītu finanšu instrumenta valsts atbalsta programmu vai valsts atbalsta programmā norādītais finansējums pārsniedz tirgus nepilnību izvērtējumā norādīto finansējuma iztrūkumu, Ekonomikas ministrija veic grozījumus tirgus nepilnību izvērtējumā un iesniedz to informācijai Uzraudzības komitejā pirms valsts atbalsta programmas apstiprināšanas;

25.2.  25 darbdienu laikā pēc tam, kad tirgus nepilnību izvērtējums vai tā grozījumi ir izskatīti Uzraudzības komitejā, publicēt to Ekonomikas ministrijas tīmekļvietnē;

25.3. pieņemt lēmumu par sabiedrības Altum biznesa plānu un tā grozījumiem;

25.4. pēc sadarbības iestādes aicinājuma sniegt konsultācijas fonda ieviešanā;

25.5. sadarboties ar sabiedrību Altum un finanšu starpniekiem, lai uzlabotu valsts atbalsta programmas īstenošanu.

V. Sadarbības iestādes pienākumi

26. Sadarbības iestādes pienākumi:

26.1. izstrādāt finansēšanas nolīgumu saskaņā ar regulas Nr. 1303/2013 IV pielikumu, izņemot regulas Nr. 1303/2013 IV pielikuma 1. punkta "i" un "j" apakšpunktu;

26.2. uzraudzīt fonda ieviešanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā tiek veiktas pārbaudes Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektos 2014.–2020. gada plānošanas periodā, kā arī ievērojot regulas Nr. 480/2014 9. panta 1. punktu un citus normatīvos aktus valsts atbalsta un Eiropas Savienības fondu jomā;

26.3. saskaņot sabiedrības Altum ierosinātos grozījumus biznesa plānā ar Ekonomikas ministriju;

26.4. reizi gadā informēt Uzraudzības komitejas sekretariātu par sabiedrības Altum attiecināmajām un apstiprinātajām vadības izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 480/2014 12. panta 2. punktu.

VI. Maksājumu veikšana fonda ietvaros

27. Fonda īstenošanai sabiedrība Altum atver kontu Valsts kasē, kurā ieskaita fonda ietvaros paredzētos finanšu līdzekļus.

28. Finansēšanas nolīgumā nosaka kārtību, kādā sadarbības iestāde veic finansējuma maksājumus, t. sk. starpposma maksājumus fondam un finanšu instrumentiem atbilstoši regulas Nr. 1303/2013 41. panta 1. punktā noteiktajai kārtībai, kā arī ievērojot šo noteikumu 4. punktu.

VII. Noslēguma jautājums

29. Sabiedrība Altum 15 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā iesniedz Ekonomikas ministrijā biznesa plānu.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!