• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Rīgas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

Rīgas pilsētas izpilddirektors publicē rīkojumus par paaugstinātas ledus bīstamības perioda noteikšanu.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rīgas domes 2016. gada 17. maija saistošie noteikumi Nr. 204 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātam bērnu uzraudzības pakalpojumam". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 27.05.2016., Nr. 102 https://www.vestnesis.lv/op/2016/102.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr. 19

Grozījumi Daugavpils pilsētas domes 2010.gada 11.novembra saistošajos noteikumos Nr.39 "Līdzfinansējums energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās"

Vēl šajā numurā

27.05.2016., Nr. 102

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rīgas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 204

Pieņemts: 17.05.2016.

OP numurs: 2016/102.5

2016/102.5
RĪKI

Rīgas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.204

Rīgā 2016.gada 17.maijā (prot. Nr.73, 20.§)

Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātam bērnu uzraudzības pakalpojumam

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) nodrošina līdzfinansējumu privātam bērnu uzraudzības pakalpojumam (turpmāk – līdzfinansējums) un līdzfinansējuma apmēru par vienu bērnu.

2. Līdzfinansējums ir paredzēts bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam, kurš ir reģistrēts normatīvajos aktos par bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanu noteiktajā kārtībā, par pilna laika (ne mazāk kā astoņas stundas dienā) bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanu darba dienās bērna dzīvesvietā vai citā piemērotā vietā ārpus bērna dzīvesvietas Pašvaldības administratīvajā teritorijā, ja bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam ar bērna likumisko pārstāvi ir noslēgts līgums par bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanu.

3. Līdzfinansējums paredzēts bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai bērniem no pusotra gada vecuma līdz brīdim, kad bērns Pašvaldības noteiktajā kārtībā tiek iekļauts pretendentu sarakstā uzņemšanai Pašvaldības izglītības iestādē, kas īsteno pirmsskolas izglītības programmu (turpmāk – Pašvaldības izglītības iestāde).

4. Līdzfinansējums nav paredzēts bērna ēdināšanas izdevumu segšanai.

5. Līdzfinansējuma apmēru par vienu bērnu mēnesī kārtējam budžeta gadam aprēķina, izmantojot šādu formulu:

L= Isp +Ik+Iml, kur
b

L – līdzfinansējuma apmērs vienam bērnam mēnesī;

Isp – Pašvaldības izglītības iestādē strādājoša pirmsskolas skolotāja palīga darba izmaksas mēnesī iepriekšējā budžeta gadā (tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);

b – Ministru kabineta noteikumos noteiktais maksimālais bērnu skaits, ko vienlaikus var uzraudzīt fiziska persona, kas sniedz pilna laika bērnu uzraudzības pakalpojumu;

Ik – Pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas Pašvaldības izglītības iestādēs par komunālajiem pakalpojumiem iepriekšējā budžeta gadā;

Iml – Pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas Pašvaldības izglītības iestādēs par mācību līdzekļiem un materiāliem (izņemot valsts budžeta dotācijas mācību līdzekļu iegādei) iepriekšējā budžeta gadā.

6. Informāciju par līdzfinansējuma apmēru un tā aprēķinu kārtējam budžeta gadam publicē tīmekļa vietnē www.e-skola.lv.

II. Līdzfinansējuma piešķiršanas, izmaksas un pārtraukšanas kārtība

7. Lai nodrošinātu līdzfinansējuma piešķiršanu, izmaksu un kontroli par piešķirtā līdzfinansējuma izlietojumu atbilstoši noteikumu 2., 4., 9. un 16.punktā minētajiem kritērijiem, Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments (turpmāk – Departaments) ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju slēdz līgumu. Līgumu par Pašvaldības līdzfinansēta bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanu paraksta Departamenta Izglītības pārvaldes priekšnieks – direktora vietnieks.

8. Lai saņemtu līdzfinansējumu, bērna likumiskais pārstāvis sniedz informāciju Pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv pieejamajā pakalpojumā "Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam" (turpmāk – elektroniskais pakalpojums), izmantojot pieejamos autentifikācijas līdzekļus un aizpildot speciālu tiešsaistes formu.

9. Līdzfinansējums tiek piešķirts, ja ir izpildīti visi šie nosacījumi:

9.1. bērns sasniedzis pusotra gada vecumu;

9.2. bērna un viena no bērna likumiskajiem pārstāvjiem deklarētās dzīvesvietas adrese ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

9.3. bērna likumiskais pārstāvis ir noslēdzis rakstveida līgumu ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajām prasībām;

9.4. izvēlētais bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs nav bērna likumiskais pārstāvis;

9.5. bērnam Pašvaldības noteiktajā kārtībā ir reģistrēts pieteikums pirmsskolas izglītības programmas apguvei Pašvaldības izglītības iestādē un pieteikumā norādītais vēlamais mācību uzsākšanas laiks ir pagājis;

9.6. bērnam reģistrētajā pieteikumā pirmsskolas izglītības programmas apguvei nav atzīmēts, ka pagaidām piedāvājumu pirmsskolas izglītības pakalpojumam no Pašvaldības izglītības iestādes nevēlas saņemt;

9.7. bērns nav bijis iekļauts pretendentu sarakstā uzņemšanai Pašvaldības izglītības iestādē pirmsskolas izglītības programmas apguvei vai bērns ir iekļauts pretendentu sarakstā un uzsāks pirmsskolas izglītības programmas apguvi no kārtējā gada 1.septembra, par ko Pašvaldības izglītības iestāde noslēgusi līgumu par bērnam sniedzamajiem pakalpojumiem ar bērna likumisko pārstāvi;

9.8. bērns Valsts izglītības informācijas sistēmā nav un arī iepriekš nav bijis reģistrēts kā privātās vai Pašvaldības izglītības iestādes vai citas pašvaldības izglītības iestādes izglītojamais, kas apgūst pirmsskolas izglītības programmu.

10. Bērna likumiskais pārstāvis līdz kārtējā mēneša beigām, izmantojot elektronisko pakalpojumu, informē Departamenta Izglītības pārvaldi, ja tiek mainīts bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs vai bērnu uzraudzības pakalpojuma saņemšana tiek pārtraukta.

11. Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs, izmantojot elektronisko pakalpojumu, katru mēnesi līdz piektajam datumam iesniedz līdzfinansējuma pieprasījumu par iepriekšējā mēnesī sniegto pakalpojumu.

12. Departamenta Izglītības pārvalde 10 darba dienu laikā pēc tam, kad saņemts bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja līdzfinansējuma pieprasījums un tā pamatojuma dokumenti par iepriekšējā mēnesī sniegto bērnu uzraudzības pakalpojumu, izvērtē līdzfinansējuma pieprasījumu un nodrošina līdzfinansējuma izmaksu bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam, pārskaitot to viņa kontā kredītiestādē, vai elektroniski informē bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju par atteikumu piešķirt līdzfinansējumu.

13. Līdzfinansējums netiek izmaksāts, ja bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs iesniedzis pieprasījumu par bērnu, par kuru pieprasījuma periodā bērna likumiskais pārstāvis nav sniedzis informāciju noteikumu 8.punktā noteiktajā kārtībā.

14. Ja bērna likumiskais pārstāvis noteikumu 8.punktā noteiktajā kārtībā sniegtajā informācijā kā laiku, no kura bērns saņem uzraudzības pakalpojumu, ir norādījis kalendāro mēnesi, kas jau ir pagājis, līdzfinansējums tiek aprēķināts, sākot no mēneša, kurā bērna likumiskā pārstāvja sniegtā informācija elektroniskajā pakalpojumā ir reģistrēta.

15. Līdzfinansējums netiek piešķirts par dienām, kad bērns bez attaisnojoša iemesla nesaņem bērnu uzraudzības pakalpojumu. Šajā gadījumā līdzfinansējums tiek aprēķināts proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis bērnu uzraudzības pakalpojumu. Par attaisnojošu iemeslu bērnu uzraudzības pakalpojuma nesaņemšanai ir uzskatāma bērna veselības stāvokļa pasliktināšanās, ko apliecina ārsta izziņa.

16. Līdzfinansējuma izmaksa tiek pārtraukta:

16.1. pēc 30 dienām no datuma, ko Pašvaldības izglītības iestāde pretendentu sarakstā, kurā bērns ir iekļauts (neatkarīgi no tā, vai bērns ir reģistrēts uzņemšanai vienā vai vairākās pirmsskolas izglītības iestādēs), norādījusi kā uzņemšanas datumu;

16.2. nākamajā darba dienā, ja:

16.2.1. bērns tiek uzņemts privātā vai Pašvaldības izglītības iestādē vai citas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē;

16.2.2. bērnam mainījusies deklarētās dzīvesvietas adrese, un tā ir ārpus Pašvaldības administratīvās teritorijas, vai neviena no bērna likumiskajiem pārstāvjiem deklarētās dzīvesvietas adrese vairs nav Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

16.2.3. saņemts bērna likumiskā pārstāvja iesniegums par līguma ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju pārtraukšanu;

16.2.4. bērnam reģistrētajā pieteikumā pirmsskolas izglītības programmas apguvei bērna likumiskais pārstāvis veicis izmaiņas un atzīmējis, ka pagaidām piedāvājumu pirmsskolas izglītības pakalpojumam no Pašvaldības izglītības iestādes nevēlas saņemt;

16.2.5. ir pārtraukts līgums starp bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju un Departamentu;

16.2.6. Departamenta Izglītības pārvalde ir konstatējusi, ka Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā ir informācija, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja darbība ir apturēta vai pārtraukta.

17. Ja bērns sasniedzis obligātās izglītības vecumu un līdz kalendārā gada 1.septembrim bērnam Pašvaldības noteiktajā kārtībā nav piedāvāta pirmsskolas izglītības programmas apguve Pašvaldības izglītības iestādē, Pašvaldība, noslēdzot papildu vienošanos ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju par metodiskās palīdzības saņemšanu Pašvaldības izglītības iestādē pirmsskolas izglītības programmas apgūšanai, var pagarināt līdzfinansējuma izmaksu līdz brīdim, kad bērns Pašvaldības noteiktajā kārtībā tiek uzņemts Pašvaldības izglītības iestādē pirmsskolas izglītības programmas apguvei.

18. Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs 30 dienu laikā atmaksā līdzfinansējuma summas pārmaksu, ja tā izveidojusies bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja vainas dēļ, sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nepaziņojot par apstākļiem, kuri ietekmē tiesības uz līdzfinansējumu. Ja nepamatoti saņemtā summa labprātīgi netiek atmaksāta, tā tiek piedzīta Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

III. Lēmumu vai faktiskās rīcības apstrīdēšana un pārsūdzēšana

19. Departamenta Izglītības pārvaldes priekšnieka – direktora vietnieka pieņemtos lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Departamenta direktoram.

20. Departamenta direktora lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

IV. Noslēguma jautājumi

21. Līdzfinansējuma apmērs par vienu bērnu 2016.gadā ir 116,07 euro mēnesī.

22. Noteikumi piemērojami ar 2016.gada 1.jūniju.

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

 

Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2016.gada 17.maija saistošajiem noteikumiem Nr.204 "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātam bērnu uzraudzības pakalpojumam"

1. Īss saistošo noteikumu satura izklāsts

Saistošie noteikumi "Kārtība, kādā Rīgas pilsētas pašvaldība nodrošina līdzfinansējumu privātam bērnu uzraudzības pakalpojumam" (turpmāk – saistošie noteikumi) nosaka Rīgas pilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) līdzfinansējuma par bērnu uzraudzības pakalpojumu (turpmāk – līdzfinansējums) apmēra noteikšanas metodiku un apmēru, kā arī kritērijus līdzfinansējuma piešķiršanai un tā pārtraukšanai.

Saistošajos noteikumos noteikts, ka līdzfinansējuma apmērs tiek noteikts kārtējam budžeta gadam, un 2016.gadā līdzfinansējuma apmērs ir 116,07 euro.

Līdzfinansējuma pieprasīšanas un izmaksāšanas pamats ir divpusējs līgums, kas noslēgts starp Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta (turpmāk – Departaments) Izglītības pārvaldi un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju. Saraksts, ar kuriem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem Departamenta Izglītības pārvalde ir noslēgusi līgumu, tiks publicēts tīmekļa vietnes www.e-skola.lv sadaļā "Iestāžu katalogs".

Līdzfinansējums paredzēts bērniem no pusotra gada vecuma līdz trīs gadu vecumam vai līdz brīdim, kad viņš saņem piedāvājumu no Pašvaldības izglītības iestādes, bet ne ilgāk, kā līdz brīdim, kad jāuzsāk bērna obligātā sagatavošana pamatizglītības apguvei, tas ir, līdz kalendārā gada, kad bērnam aprit pieci gadi, 1.septembrim. Būtiskie nosacījumi, lai bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs par bērnam sniegto uzraudzības pakalpojumu varētu saņemt līdzfinansējumu, ir šādi:

1) bērnam jābūt vismaz pusotru gadu vecam un bērna un viena no bērna likumiskajiem pārstāvjiem (turpmāk – vecāki) deklarētās dzīvesvietas adresei ir jābūt Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

2) vecākam ir jābūt noslēgtam rakstveida līgumam ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajām prasībām, kā arī izvēlētais bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs nevar būt bērna vecāks;

3) bērnam jābūt reģistrētam rindā uz Pašvaldības izglītības iestādi, pieteikumā norādītajam vēlamajam mācību uzsākšanas laikam ir jābūt pagājušam, kā arī pieteikumā nevar būt atzīmēts, ka pagaidām piedāvājumu pirmsskolas izglītības pakalpojumam no Pašvaldības izglītības iestādes vecāki nevēlas saņemt;

4) Pašvaldības izglītības iestāde no 2016.gada 1.jūnija bērnam nav piedāvājusi vietu, kā arī bērns Valsts izglītības informācijas sistēmā nav un arī iepriekš nav bijis reģistrēts kā privātās vai Pašvaldības izglītības iestādes vai citas pašvaldības izglītības iestādes izglītojamais, kas apgūst pirmsskolas izglītības programmu.

Ja bērnam tiek piedāvāta vieta Pašvaldības izglītības iestādē, līdzfinansējuma izmaksa tiek pārtraukta. Ņemot vērā to, ka Pašvaldības izglītības iestādes grupu komplektēšanu jaunajam mācību gadam uzsāk jau maijā, līdz ar to nereti vecāki piedāvājumu no Pašvaldības izglītības iestādes saņem pāris mēnešus pirms Pašvaldības izglītības iestāde faktiski vietu var nodrošināt, tādēļ šādos gadījumos līdzfinansējuma izmaksa tiks turpināta līdz datumam, kad Pašvaldības izglītības iestāde faktiski bērnu var uzņemt.

Saistošajos noteikumos izvirzīti nosacījumi, no kuriem, vienam iestājoties, līdzfinansējums tiek pārtraukts, tas ir, līdzfinansējuma izmaksu pārtrauc, ja:

1) bērns iekļauts Pašvaldības izglītības iestādes uzņemšanas sarakstā (neatkarīgi no tā, vai bērns ir reģistrēts uzņemšanai vienā vai vairākās pirmsskolas izglītības iestādēs);

2) bērns tiek uzņemts privātā vai Pašvaldības izglītības iestādē vai citas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē;

3) bērnam mainījusies deklarētās dzīvesvietas adrese, un tā ir ārpus Pašvaldības administratīvās teritorijas, vai neviena no vecākiem deklarētās dzīvesvietas adrese vairs nav Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

4) saņemts vecāka iesniegums par līguma ar bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju pārtraukšanu;

5) bērnam reģistrētajā pieteikumā vecāks veicis izmaiņas un atzīmējis, ka pagaidām piedāvājumu pirmsskolas izglītības pakalpojumam no Pašvaldības izglītības iestādes nevēlas saņemt;

6) ir pārtraukts līgums starp bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju un Departamenta Izglītības pārvaldi;

7) Departamenta Izglītības pārvalde ir konstatējusi, ka Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrā ir informācija, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja darbība ir apturēta vai pārtraukta.

Tiek noteikts, ka saistošie noteikumi piemērojami ar 2016.gada 1.jūniju.

2. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums

Likuma "Par pašvaldībām" 43.panta trešajā daļā noteikts, ka dome var pieņemt saistošos noteikumus arī, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi.

Ministru kabineta 2016.gada 26.janvāra noteikumi Nr.70 "Noteikumi par valsts atbalstu privātajam bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam laikposmā no 2016.gada 1.janvāra līdz 2016.gada 31.maijam", kas izdoti saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2016.gadam" 63.pantu un ir spēkā līdz 2016.gada 30.jūnijam, nosaka valsts finansiālā atbalsta apmēru un izmaksāšanas nosacījumus bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam, ja bērns ir reģistrēts uzņemšanai Pašvaldības izglītības iestādē, bet pirmsskolas izglītības pakalpojumu Pašvaldības izglītības iestādē nesaņem.

Līdz 2016.gada 31.maijam bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji par Pašvaldībā deklarētam bērnam sniegto pakalpojumu saņēma valsts atbalstu 142 euro apmērā.

2016.gada aprīlī Pašvaldība Izglītības un zinātnes ministrijai iesniedza informāciju par 1065 Pašvaldībā deklarētiem bērniem, kas saņem bērnu uzraudzības pakalpojumu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu (2014., 2015.) tendenci, paredzams, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma saņēmēju skaits līdz 2016.gada septembrim pieaugs. Lai gan lielai daļai bērnu tiks nodrošinātas vietas Pašvaldības vai privātajās pirmsskolas izglītības iestādēs, prognozējams, ka arī pēc 2016.gada 1.septembra atsevišķās Pašvaldības apkaimēs aizvien būs rinda uz Pašvaldības izglītības iestādēm. Saskaņā ar Departamenta rīcībā esošo informāciju tie lielākoties ir bērni vecumā no pusotra līdz trīs gadiem.

Lai nodrošinātu Pašvaldības iedzīvotājiem iespēju saņemt pirmsskolas izglītībai alternatīvu Pašvaldības līdzfinansētu bērnu uzraudzības pakalpojumu laikā, kamēr Pašvaldības izglītības iestāde bērnam vēl nav piedāvājusi iespēju saņemt pirmsskolas izglītības pakalpojumu, kā arī lai nodrošinātu bērnu uzraudzības pakalpojuma finansiāla atbalsta pēctecību pēc 2016.gada 31.maija, nepieciešams izstrādāt tiesisko regulējumu kārtībai, kādā tiek piešķirts un izmaksāts līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem.

Plānotie ieguvumi, piemērojot saistošos noteikumus:

1) bērniem, kuriem nav izteikts piedāvājums pirmsskolas izglītības programmas apguvei Pašvaldības izglītības iestādē, nodrošināta uzraudzība ģimenei pietuvinātā vidē, kas, saskaņā ar pedagoģijas un psiholoģijas teorijās atzīto, šajā vecumā bērnam ir vēlamāka;

2) radīta iespēja līdzfinansējumam pieteikties attālināti un neatkarīgi no Pašvaldības institūcijas darba laika, kā arī novērsti riski Pašvaldības finanšu līdzekļu nepamatotai izmaksāšanai;

3) iegūti rādītāji par faktisko bērnu uzraudzības pakalpojuma izmantošanas nepieciešamību, kas izmantojami Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu tīkla pilnveides plānošanai.

3. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz pašvaldības budžetu

Saskaņā ar saistošajos noteikumos noteikto metodiku līdzfinansējuma apmēru aprēķina, izmantojot formulu L=Isp/b+Ik+Iml, kur Isp – 494,36 euro (Pašvaldības izglītības iestādē strādājoša pirmsskolas skolotāja palīga darba izmaksas mēnesī iepriekšējā budžeta gadā, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas), b – pieci bērni (Ministru kabineta noteikumos noteiktais maksimālais bērnu skaits, ko vienlaikus var uzraudzīt fiziska persona, kas sniedz pilna laika bērnu uzraudzības pakalpojumu), I– 16,84 euro (Pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas Pašvaldības izglītības iestādēs par komunālajiem pakalpojumiem iepriekšējā budžeta gadā), Iml – 0,36 euro (Pašvaldības noteiktās vienam bērnam nepieciešamās vidējās izmaksas Pašvaldības izglītības iestādēs par mācību līdzekļiem un materiāliem iepriekšējā budžeta gadā, izņemot valsts budžeta dotācijas mācību līdzekļu iegādei). Tātad līdzfinansējuma apmērs 2016.gadā par vienam bērnam sniegto uzraudzības pakalpojumu būs 116,07 euro.

2016.gada aprīlī Pašvaldība Izglītības un zinātnes ministrijai iesniedza informāciju par 1065 bērniem, kas saņem bērnu uzraudzības pakalpojumu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu tendenci, paredzams, ka bērnu uzraudzības pakalpojuma saņēmēju skaits līdz 2016.gada septembrim pieaugs. Daļai bērnu uzraudzības pakalpojuma saņēmējiem tajā laikā tiks nodrošinātas vietas Pašvaldības vai privātajās pirmsskolas izglītības iestādēs, tādēļ bērnu skaits 2016.gada septembrī varētu būt par 1/3 mazāks. Ņemot vērā minētos rezultatīvos rādītājus, 2016.gadā līdzfinansējuma izmaksai būs nepieciešami 818 525,64 euro.

Līdzfinansējuma izmaksai nepieciešamie finanšu līdzekļi tiks segti no Departamenta budžeta programmai 16.02.01. "Pašvaldības finansējums privāto izglītības iestāžu pirmsskolas izglītības programmu īstenošanai" apstiprinātajiem līdzekļiem. 2016.gadā šajā budžeta programmā finanšu līdzekļi tika paredzēti lielākam bērnu skaitam, neņemot vērā bērnu skaita dinamiku, tajā skaitā privātajās izglītības iestādēs uzņemto bērnu skaita būtisku samazināšanos gada pēdējā trimestrī saistībā ar bērnu uzņemšanu Pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs, tādējādi pašlaik, uzsākot jauno iniciatīvu – bērnu uzraudzības pakalpojuma līdzfinansēšanu, papildu finanšu līdzekļi nav nepieciešami.

4. Informācija par plānoto saistošo noteikumu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā

Neietekmē.

5. Informācija par plānoto saistošo noteikumu ietekmi uz administratīvajām procedūrām

Lai saņemtu līdzfinansējumu, bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējam ir jānoslēdz līgums ar Departamenta Izglītības pārvaldi.

Vecāki informāciju par to, kura privātpersona viņa bērnam sniedz uzraudzības pakalpojumu, iesniedz tikai elektroniski, izmantojot elektroniskajā pakalpojumā "Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam" pieejamo tiešsaistes formu. Informācija, ko autorizēts vecāks Pašvaldībai iesniedzis, izmantojot elektronisko pakalpojumu "Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam", uzskatāma par iesniegtu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti. Arī tiem vecākiem, kas līdz 2016.gada 31.maijam Pašvaldībai snieguši informāciju par bērnu uzraudzības pakalpojuma saņemšanu, lai saņemtu Ministru kabineta noteikumos noteikto valsts atbalstu, no 2016.gada 1.jūnija šī informācija jāsniedz atkārtoti, izmantojot elektronisko pakalpojumu "Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam". Personām, kurām Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nav piešķīrusi personas kodu, līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam nav pieejams.

Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēja pieteikšanās līdzfinansējumam un līdzfinansējuma izmaksa tiks administrēta elektroniskā pakalpojuma "Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam" (pieejams www.eriga.lv autorizētiem lietotājiem) ietvaros.

Lai privātpersona, kas sniedz bērnu uzraudzības pakalpojumu, varētu iesniegt līdzfinansējuma pieprasījumu un tā pamatojuma dokumentus Pašvaldības elektronisko pakalpojumu portālā www.eriga.lv, tai jāsaņem autorizācijai nepieciešamais lietotāja vārds un parole, ko var saņemt, personai, līdzi ņemot derīgu pasi (juridiskām personām arī reģistrācijas apliecību), ierodoties Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā. Lai atvieglotu lietotāja vārda un paroles piešķiršanas procesu, pirms savas identitātes apliecināšanas klātienē Rīgas domē persona var aizpildīt datus par sevi tiešsaistē https://www.eriga.lv/About.aspx.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām

Konsultācijas nav notikušas.

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!