Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 14. aprīļa noteikumi Nr. 192 "Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.04.2015., Nr. 84 https://www.vestnesis.lv/op/2015/84.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.200

Valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas kārtība Eiropas Strukturālo un investīciju fondu mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība" programmu finansējuma saņēmējiem no Latvijas

Vēl šajā numurā

30.04.2015., Nr. 84

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 192

Pieņemts: 14.04.2015.

OP numurs: 2015/84.3

2015/84.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.192

Rīgā 2015.gada 14.aprīlī (prot. Nr.20 35.§)

Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma
12.panta ceturto daļu

1. Noteikumi nosaka lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas programmas īstenošanas kārtību, finansējumu, atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus, tai skaitā finansējumu akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – finanšu institūcija) izdevumu segšanai.

2. Finanšu institūcija piešķir garantijas:

2.1. par kredītiestādes vai krājaizdevu sabiedrības (turpmāk – kredītiestāde) līdzekļiem piešķirtajiem kredītiem, ja tiem nav pietiekama kredīta nodrošinājuma, lauksaimniecības un lauku attīstības pasākumu projektiem (1. pielikums), kas saistīti ar lauksaimniecisko darbību bez produkcijas pārstrādes un Līguma par Eiropas Savienības darbību 1. pielikumā iekļauto lauksaimniecības produktu ražošanu un pārstrādi, ja pārstrādātājs ievēro likumā "Par norēķiniem ar nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem" noteikto norēķinu kārtību un iesniedz par to finanšu institūcijā apliecinājumu attiecībā uz:

2.1.1. lauku saimniecību investīciju atbalsta pasākumiem, kas saistīti ar primāro lauksaimniecības ražošanu saskaņā ar Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulas (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 702/2014), 14. pantu;

2.1.2. investīciju atbalsta pasākumiem lauksaimniecības produktu pārstrādei saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 17. pantu;

2.1.3. jauno lauksaimnieku atbalsta pasākumiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 18. pantu;

2.1.4. arodapmācības un informācijas atbalsta pasākumiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 21. pantu;

2.1.5. lauksaimniecības un mežsaimniecības infrastruktūras attīstības un pielāgošanas atbalsta pasākumiem saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 14. un 40. pantu;

2.1.6. zvejas un akvakultūras atbalsta pasākumiem saskaņā ar Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014);

2.1.7. zivsaimniecības atbalsta pasākumiem saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013), izņemot uzņēmumus, kuri darbojas zivsaimniecības un akvakultūras nozarē un uz kuriem attiecas Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regula (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju, un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354);

2.1.8. citiem atbalsta pasākumiem lauku un lauksaimniecības attīstībai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 14. pantu, Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) un Komisijas regulu Nr. 1407/2013;

2.2. galvinieka sniegtam galvojumam par komersantiem, biedrībām vai nodibinājumiem, kas Lauku atbalsta dienestā pieteikušies atbalstam Kopējās lauksaimniecības politikas īstenošanas pasākumos un saņēmuši avansa maksājumu atbilstoši Komisijas 2009. gada 7. jūlija Regulai (EK) Nr. 612/2009, ar kuru nosaka kopējus sīki izstrādātus noteikumus eksporta kompensāciju sistēmas piemērošanai lauksaimniecības produktiem (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2009. gada 17. jūlijs, Nr. L 186), un Komisijas 2008. gada 20. augusta Regulai (EK) Nr. 826/2008, ar ko paredz kopīgus noteikumus par atbalsta piešķiršanu dažu lauksaimniecības produktu privātai uzglabāšanai (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008. gada 21. augusts, Nr. L 223).

3. Garantijas šo noteikumu izpratnē ir finanšu institūcijas saistības, kas paredz kompensēt kredītiestādei neatmaksāto kredīta vai galvojuma ņēmēja kredīta, vai galvojuma pamatsummas daļu saskaņā ar šiem noteikumiem, sadarbības līgumu un garantijas līgumu.

4. Finanšu institūcija garantijas piešķir kredītiem vai galvojumiem, kurus izsniedz kredītiestāde, kas ir noslēgusi sadarbības līgumu ar finanšu institūciju. Sadarbības līgumā nosaka kompensācijas izmaksas, līdzekļu atgūšanas un sadales kārtību, ierobežotas pieejamības informāciju, strīdu izskatīšanas kārtību un iespējamās sankcijas, ja saistības netiek pildītas.

5. Finanšu institūcija piešķir garantijas, ja:

5.1. persona, kas pretendē uz garantēto kredītu vai galvojumu par tās saistībām, ir:

5.1.1. zemnieka vai zvejnieka saimniecība;

5.1.2. komersants;

5.1.3. biedrība vai nodibinājums, kas darbojas lauku tūrisma, pārtikas un lauksaimniecības nozarē un īsteno Eiropas Savienības līdzfinansētus projektus;

5.1.4. lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība, kuru finanšu institūcija atzīst par atbilstīgu atbalsta saņemšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atbilstības izvērtēšanu atbalsta saņemšanai;

5.1.5. fiziska persona – saimnieciskās darbības veicējs;

5.2. persona Valsts ieņēmumu dienestā reģistrēta kā nodokļu maksātāja un iesnieguma iesniegšanas laikā personai nav nodokļu parādu vai tie nepārsniedz 150 euro;

5.3. kredīta vai galvojuma ņēmējs ir iesniedzis iesniegumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 6. panta 2. un 3. punktu;

5.4. garantiju saņēmējs neatbilst Komisijas regulas Nr. 702/2014 I pielikumā noteiktajiem kritērijiem, tāpēc uzskatāms par lielo uzņēmumu, un tā kredītreitings atbilst vismaz "B–".

6. Finanšu institūcija garantijas nepiešķir:

6.1. kapitālsabiedrībai – akciju sabiedrībai vai sabiedrībai ar ierobežotu atbildību (izņemot mazos un vidējos uzņēmumus, kas ir pastāvējuši mazāk nekā trīs gadus) –, ja uzkrāto zaudējumu dēļ tai ir zudusi vairāk nekā puse no tās parakstītā kapitāla, tas ir, ja, uzkrātos zaudējumus atskaitot no rezervēm (un visām pārējām pozīcijām, kuras vispārpieņemts uzskatīt par daļu no sabiedrības pašu kapitāla), rodas negatīvs rezultāts, kas pārsniedz pusi no parakstītā kapitāla (kapitāls attiecīgajā gadījumā ietver kapitāldaļu uzcenojumu);

6.2. sabiedrībai, īpaši pilnsabiedrībai un komandītsabiedrībai, kurā vismaz dažiem dalībniekiem ir neierobežota atbildība par sabiedrības parādsaistībām (izņemot mazos un vidējos uzņēmumus, kas ir pastāvējuši mazāk nekā trīs gadus), ja uzkrāto zaudējumu dēļ tai ir zudusi vairāk nekā puse no kapitāla, kas uzrādīts sabiedrības grāmatvedības pārskatos;

6.3. atbalsta pretendentam, ja tam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta;

6.4. garantiju saņēmējam, ja tas ir saņēmis glābšanas atbalstu, bet vēl nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju vai ja tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to joprojām attiecas pārstrukturēšanas plāns;

6.5. garantiju saņēmējam, ja tas neatbilst mazo un vidējo uzņēmumu statusam un ja pēdējos divus gadus uzņēmuma parādsaistību un pašu kapitāla bilances vērtības attiecība ir pārsniegusi 7,5, bet uzņēmuma procentu seguma attiecība, kas rēķināta pēc uzņēmuma ieņēmumiem pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA), ir bijusi mazāka par 1,0;

6.6. šo noteikumu 2.1.7. un 2.1.8. apakšpunktā minētajā atbalsta pasākumā, ja kredīta vai galvojuma ņēmējs darbojas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta "a" un "b" apakšpunktā minētajās nozarēs vai veic Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta "c" un "d" apakšpunktā noteiktās darbības;

6.7. šo noteikumu 2.1.8. apakšpunktā minētajā atbalsta pasākumā, ja kredīta vai galvojuma ņēmējs veic Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā noteiktās darbības;

6.8. šo noteikumu 2.1.6. apakšpunktā minētajā atbalsta pasākumā, ja kredīta vai galvojuma ņēmējs veic Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktā noteiktās darbības;

6.9. ja garantijas, kas sniegtas, piemērojot šos noteikumus, tiek apvienotas ar atbalsta pasākumu, kam izsniegts riska kapitāla finansējums.

7. Šo noteikumu 6.1., 6.2. un 6.5. apakšpunktā minētās prasības nevērtē, ja garantijas saņēmējs ir fiziska persona, zemnieku saimniecība, biedrība vai nodibinājums.

8. Finanšu institūcija, piešķirot garantiju:

8.1. saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, Komisijas regulu Nr. 1408/2013 un Komisijas regulu Nr. 717/2014 garantiju saņēmējam nepiemēro šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.4. un 6.5. apakšpunktā minētās prasības;

8.2. šo noteikumu 2.1.6., 2.1.7. un 2.1.8. apakšpunktā minēto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. punktu vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1. un 2. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1. un 2. punktu, kā arī šo atbalstu drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja ar šo kumulāciju netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kas konkrētajā gadījumā īpašiem apstākļiem noteikta attiecīgajā valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā, saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. panta 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 3. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 3. punktu.

9. Finanšu institūcija piešķir garantiju līdz 80 procentiem no kredītiestādes izsniegtā kredīta vai galvojuma summas. Garantijas minimālais apmērs viena lauku attīstības pasākuma aktivitātei ir 1423 euro. Garantijas maksimālo apmēru viena lauku attīstības pasākuma aktivitātei finanšu institūcija piešķir saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu. Kredītu vai galvojumu citā valūtā denominē euro atbilstoši grāmatvedībā izmantojamam ārvalstu valūtas kursam, kas ir spēkā tās dienas sākumā, kura norādīta iesniegumā garantijas saņemšanai (turpmāk – iesniegums) (2. pielikums), un garantijas apmēru nosaka euro. Garantiju nesniedz aizdevuma procentu, soda naudas un līgumsodu segšanai.

10. Spēkā esošo garantiju apmērs nepārsniedz:

10.1. 1 000 000 euro vienam kredīta vai galvojuma ņēmējam vai savstarpēji saistītu kredīta vai galvojuma ņēmēju grupai Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 26. jūnija Regulas (ES) Nr. 575/2013 par prudenciālajām prasībām attiecībā uz kredītiestādēm un ieguldījumu brokeru sabiedrībām un ar ko groza regulu (ES) Nr. 648/2012 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 27. jūnijs, Nr. L 176), 4. panta 1. punkta 39. apakšpunkta izpratnē;

10.2. 1 500 000 euro lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai;

10.3. 2 000 000 euro investīcijām darbības nodrošināšanai lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai, kuru finanšu institūcija atzīst par atbilstīgu atbalsta saņemšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atbilstības izvērtēšanu atbalsta saņemšanai, kuras neto apgrozījums iepriekšējā gadā pārsniedz 7 114 359 euro un kurā biedru skaits iesnieguma iesniegšanas dienā nav mazāks par 70 lauksaimnieciskās produkcijas ražotājiem;

10.4. 1 500 000 euro apgrozāmo līdzekļu papildināšanai lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai, kuru finanšu institūcija atzīst par atbilstīgu atbalsta saņemšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atbilstības izvērtēšanu atbalsta saņemšanai, kuras neto apgrozījums iepriekšējā gadā pārsniedz 7 114 359 euro un kurā biedru skaits iesnieguma iesniegšanas dienā nav mazāks par 70 lauksaimnieciskās produkcijas ražotājiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013.

11. Garantijas termiņš nav ilgāks par 10 gadiem pēc lēmuma par atbalsta piešķiršanu spēkā stāšanās. Pēc kredītiestādes pieprasījuma garantijas termiņu var pagarināt, ja tas nepalielina finanšu institūcijas darbības risku.

12. Lai saņemtu garantiju, kredīta vai galvojuma ņēmējs vienojas ar kredītiestādi par to, ka kredītiestāde iesniegs finanšu institūcijā iesniegumu.

13. Kredītiestāde iesniegumam pievieno:

13.1. kredītiestādes lēmumu par kredīta vai galvojuma piešķiršanu kredīta vai galvojuma ņēmējam, tai skaitā nodrošinājumu;

13.2. kredīta vai galvojuma izsniegšanas pamatojumu;

13.3. kredīta vai galvojuma ņēmēja finanšu pārskatu par iepriekšējo gadu, kā arī operatīvos finanšu pārskatus par pārskata gada periodu (bilance, peļņas vai zaudējumu aprēķins un naudas plūsmas pārskats);

13.4. kredīta vai galvojuma ņēmēja biznesa plānu vai pēc satura līdzvērtīgu dokumentu;

13.5. kredīta vai galvojuma ņēmēja līgumu kopijas par Eiropas Savienības līdzekļu izmantošanu, ja kredīts ņemts Eiropas Savienības līdzfinansēta projekta īstenošanai;

13.6. kredīta ņēmēja aizpildītu uzskaites veidlapu par saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zvejniecības un akvakultūras nozarē piešķiramā de minimis atbalsta administrēšanu un uzraudzību vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības nozarē piešķiramā de minimis atbalsta administrēšanu un uzraudzību, vai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem;

13.7. informāciju par kredīta vai galvojuma ņēmēja apgrūtinātajiem īpašumiem, kas saistīti ar kredītu;

13.8. fiziskas personas personu apliecinoša dokumenta kopiju;

13.9. kredīta vai galvojuma ņēmēja rakstisku piekrišanu garantijas pieprasījumam un tam, ka kredīta devējs finanšu institūcijai drīkst izpaust informāciju par kredīta vai galvojuma ņēmēja kredītvēsturi (ietver informāciju par izsniegtajiem un dzēstajiem kredītiem un to atlikumiem) un maksājumu disciplīnu (ietver informāciju par maksājumu veikšanu un kavējumiem).

14. Finanšu institūcija izvērtē kredīta vai galvojuma ņēmēja:

14.1. kredīta vai galvojuma nodrošinājumu, papildu nodrošinājuma nepieciešamību un tā apmēru;

14.2. saimnieciskās darbības vēsturi;

14.3. biznesa plāna pamatotību;

14.4. finanšu plānojumu un naudas plūsmu;

14.5. faktisko un plānoto maksātspēju;

14.6. kredītvēsturi un maksājumu disciplīnu;

14.7. kredīta vai galvojuma garantijas atbalsta intensitātes apmēru (atbalsta ekvivalenta attiecība pret garantētā kredīta kopējām atbalstāmajām izmaksām, kas izteikta procentos), ko finanšu institūcija aprēķina atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā sniegtajai metodikai.

15. Finanšu institūcija 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas izskata iesniegumu un tam pievienotos dokumentus un pieņem lēmumu par garantijas piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt (turpmāk – garantijas lēmums). Finanšu institūcijai ir tiesības atteikt garantijas vai galvojuma piešķiršanu, ja:

15.1. garantijas pieprasījums neatbilst šo noteikumu 2., 5. un 9. punktā minētajām prasībām;

15.2. iesniegums vai tam pievienotie dokumenti neatbilst šo noteikumu 13. punktā minētajām prasībām;

15.3. iesniegumā norādīta nepatiesa informācija;

15.4. garantijas piešķiršanas risks pārsniedz 1,9 procentus;

15.5. piešķirot garantiju, tiktu pārsniegta maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte, kas noteikta Eiropas Savienības normatīvajos aktos par prasībām attiecīgajam pasākumam;

15.6. piešķirot garantiju, tiktu pārsniegts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktais de minimis atbalsta slieksnis vienam vienotam uzņēmumam, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;

15.7. piešķirot garantiju, tiktu pārsniegts Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktais de minimis atbalsta slieksnis vienam vienotam uzņēmumam, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;

15.8. piešķirot garantiju, tiktu pārsniegts Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā noteiktais de minimis atbalsta slieksnis vienam vienotam uzņēmumam, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem.

16. Ja nepieciešams, finanšu institūcija pieprasa kredīta vai galvojuma ņēmējam iesniegt papildu informāciju, kas precizē šo noteikumu 13. punktā minētajos dokumentos ietverto informāciju, uzrādīt attiecīgos dokumentus, kā arī iepazīties ar kredīta vai galvojuma ņēmēja saimniecisko darbību vietā, kur tā tiek veikta. Papildu informāciju kredīta vai galvojuma ņēmējs finanšu institūcijā iesniedz piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Finanšu institūcija piecu darbdienu laikā pēc pieprasītās papildu informācijas saņemšanas pieņem garantijas lēmumu.

17. Triju darbdienu laikā pēc garantijas lēmuma pieņemšanas finanšu institūcija rakstiski informē kredītiestādi, kā arī paziņo vienreizējās maksas apmēru par garantijas izsniegšanu, ko nosaka procentos no garantējamās summas.

18. Maksa par garantijas piešķiršanu vai pagarināšanu kredītiem vai galvojumiem (turpmāk – maksa) ir no 0,5 līdz diviem procentiem no garantējamās summas. Procentuālo maksas apmēru nosaka atbilstoši finanšu institūcijas garantijas riskam. Maksu nosaka, bāzes procentu likmei – 0,5 procentiem no garantijas apmēra – pieskaitot garantijas svarīgāko piecu riska faktoru novērtējumu procentos saskaņā ar šo noteikumu 4. pielikumu. Finanšu institūcijas valdei ir tiesības šādi noteikto procentu likmi un riska koeficientu koriģēt par 0,3 procentiem, ja iesniegumā ir ietverta informācija par papildu riska faktoriem vai ir izstrādāts risku vadības plāns projekta īstenošanas pasākumiem. Kredīta vai galvojuma ņēmējs maksu par garantijas piešķiršanu samaksā pirms garantijas līguma noslēgšanas, ja finanšu institūcija un kredīta vai galvojuma ņēmējs nav vienojušies par citu samaksas kārtību.

19. Finanšu institūcija un kredītiestāde garantijas līgumu paraksta 30 darbdienu laikā pēc garantijas lēmuma pieņemšanas un šo noteikumu 18. punktā minētās maksas par garantijas piešķiršanu vai pagarināšanu ieskaitīšanas finanšu institūcijas norādītajā kontā. Garantijas līgumā norāda:

19.1. finanšu institūcijas, kredītiestādes un kredīta vai galvojuma ņēmēja juridiskos rekvizītus vai personas datus;

19.2. kredīta vai galvojuma summu euro;

19.3. riska sadalījumu starp kredītiestādi un finanšu institūciju, nosakot garantijas procentus no kredīta vai galvojuma pamatsummas, tā apmēru euro kredīta vai galvojuma izsniegšanas brīdī;

19.4. kredīta vai galvojuma izmantošanas mērķi;

19.5. garantijas termiņu.

20. Piecu darbdienu laikā pēc garantijas līguma parakstīšanas finanšu institūcija savā tīmekļa vietnē ievieto informāciju par kredīta vai galvojuma saņēmēju, kredīta vai galvojuma izlietojuma mērķi, garantijas summu tā piešķiršanas brīdī un noslēgtā garantijas līguma datumu. Finanšu institūcija dokumentāciju par piešķiro garantiju glabā 10 gadus.

21. Ja 30 darbdienu laikā pēc garantijas lēmuma pieņemšanas finanšu institūcijas un kredītiestādes garantijas līgums nav noslēgts, tas atzīstams par spēkā neesošu. Kredītiestādei ir tiesības iesniegt finanšu institūcijā jaunu iesniegumu.

22. Garantijas līgums tiek izbeigts, ja kredītiestāde:

22.1. apzināti sniegusi finanšu institūcijai nepatiesu informāciju, kas ietekmējusi garantijas lēmuma pieņemšanu;

22.2. radījusi no kredīta vai galvojuma izrietošas prasījuma tiesības trešajai personai;

22.3. bez finanšu institūcijas piekrišanas, neievērojot sadarbības līgumā noteikto kārtību, ir izdarījusi grozījumus kredīta vai galvojuma līgumā vai kredīta vai galvojuma nodrošinājuma līgumā;

22.4. šo noteikumu 25. punktā minētajā termiņā nav paziņojusi finanšu institūcijai par garantijas gadījuma iestāšanos.

23. Garantijas līguma darbības laikā kredītiestāde katru ceturksni līdz nākamā mēneša piecpadsmitajam datumam rakstiski sniedz finanšu institūcijai informāciju par kredīta pamatsummas atlikumu vai galvoto saistību izpildi, kā arī līdz katra nākamā mēneša astotajam datumam informē finanšu institūciju par kredīta maksājumu vai galvoto saistību izpildes kavējumiem, kas pārsniedz:

23.1. 30 dienas;

23.2. 60 dienas.

24. Finanšu institūcija sedz kredīta ņēmēja neatmaksāto kredīta vai galvojuma pamatsummas daļu saskaņā ar garantijas līgumu (turpmāk – kompensācija) pēc kredītiestādes rakstiska pieprasījuma, ja ir spēkā kāds no šādiem garantijas gadījumiem:

24.1. kredīta vai galvojuma ņēmējs ir kavējis kredīta vai galvojuma līgumā noteikto saistību izpildi 180 dienas un kredītiestāde ir nolēmusi pieprasīt visa kredīta vai galvojuma atmaksu;

24.2. kredītiestāde ir iesniegusi prasību tiesā par kredīta vai galvojuma līgumā noteikto kredīta vai galvojuma ņēmēja saistību izpildi;

24.3. pret kredīta vai galvojuma ņēmēju ir uzsākts maksātnespējas process;

24.4. kredīta vai galvojuma ņēmējs, iestājoties kredīta vai galvojuma gala atmaksas termiņam, nav spējis pilnībā izpildīt noteiktās saistības.

25. Kredītiestāde 30 dienu laikā pēc garantijas līguma termiņa beigām nosūta finanšu institūcijai rakstisku paziņojumu par kāda no šo noteikumu 24. punktā minētā garantijas gadījuma iestāšanos garantijas līguma darbības laikā un pievieno to apliecinoša dokumenta kopiju.

26. Lai saņemtu kompensāciju, iestājoties garantijas gadījumam, kredītiestāde iesniedz finanšu institūcijā iesniegumu kompensācijas saņemšanai (turpmāk – kompensācijas iesniegums) (5. pielikums). Kompensācijas iesniegumam pievieno:

26.1. kompensācijas apmēra aprēķinu apliecinošu dokumentu;

26.2. kredītiestādes lēmumu par finanšu institūcijai garantētā kredīta vai galvojuma līguma atmaksas pieprasījumu;

26.3. informāciju par kredīta vai galvojuma nodrošinājuma realizācijas iespējām;

26.4. prasības pieteikuma kopiju vai tiesas lēmuma kopiju, ja kredītiestāde ir iesniegusi prasību tiesā par parāda piedziņu vai kredīta vai galvojuma ņēmēja maksātnespēju.

27. Ja kompensācijas iesniegumā sniegtā informācija nav pietiekama, lai pieņemtu lēmumu par kompensācijas izmaksu (turpmāk – kompensācijas lēmums), finanšu institūcija pieprasa kredītiestādei papildu informāciju, kas precizē šo noteikumu 26. punktā minētajos dokumentos ietverto informāciju. Papildu informāciju kredītiestāde sniedz piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.

28. Finanšu institūcija 10 darbdienu laikā pēc kompensācijas iesnieguma saņemšanas pieņem kompensācijas lēmumu. Ja nepieciešama papildu informācija, finanšu institūcija pieņem kompensācijas lēmumu piecu darbdienu laikā pēc pieprasītās informācijas saņemšanas.

29. Finanšu institūcija kompensācijas apmēru aprēķina, ņemot vērā garantijas līgumā noteiktos garantijas procentus no neatmaksātās kredīta vai galvojuma pamatsummas daļas kompensācijas aprēķināšanas dienā.

30. Finanšu institūcija kompensāciju kredītiestādei izmaksā piecu darbdienu laikā pēc kompensācijas lēmuma pieņemšanas. Finanšu institūcija pēc saskaņošanas ar kredītiestādi izmaksā visu summu uzreiz vai pa daļām.

31. Pēc kompensācijas izmaksas kredītiestāde rakstiski informē finanšu institūciju par finanšu institūcijas garantēto kredītu vai galvojuma atgūšanu. Jebkuri ienākumi, tai skaitā ienākumi par realizēto kredīta vai galvojuma nodrošinājumu, kas iegūti pēc kompensācijas izmaksas, tiek sadalīti starp kredītiestādi un finanšu institūciju proporcionāli garantijas līgumā noteiktajiem garantijas procentiem.

32. Ja Eiropas Komisija izdod atgūšanas rīkojumu saskaņā ar Padomes 1999. gada 22. marta Regulu (EK) Nr. 659/1999, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK līguma 93. panta piemērošanai (turpmāk – regula Nr. 659/1999), finanšu institūcija nodrošina nelikumīgi piešķirtā atbalsta atgūšanu.

33. Saņemot Eiropas Komisijas izdoto atgūšanas rīkojumu, finanšu institūcija:

33.1. 14 dienu laikā informē Zemkopības ministriju par atbalsta saņēmēju skaitu un piešķirtā kredītu garantiju atbalsta apmēru atbalsta shēmā;

33.2. mēneša laikā informē atbalsta saņēmēju par atbalsta atmaksas kārtību, termiņiem un atmaksājamā atbalsta apmēru, ņemot vērā procentus, kas noteikti saskaņā ar regulas Nr. 659/1999 14. panta 2. punktu.

34. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2009. gada 7. jūlija noteikumus Nr. 746 "Lauksaimniecības un lauku attīstības kredītu garantēšanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2009, 110. nr.; 2010, 115. nr.; 2011, 19., 102., 160. nr.; 2012, 89., 150. nr.; 2013, 24., 153. nr.; 2014, 36., 72., 121., 195. nr.).

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

 

 

1.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 14.aprīļa
noteikumiem Nr.192

Garantiju maksimālais apmērs un maksimālā atbalsta intensitāte vienam pasākumam

Nr.
p.k.

Pasākumā atbalstāmās aktivitātes

Garantijas maksimālais apmērs vienai aktivitātei

Maksimālā atbalsta intensitāte (%) vai maksimālais de minimis atbalsts (euro)

euro

% no kredīta

1. Lauku saimniecību investīcijas atbalsta pasākumiem, kas saistīti ar primāro lauksaimniecības ražošanu7
1.1. Investīcijas lauksaimniecības produktu ražošanai paredzētu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai

285 000

60

50–90 %1

1.2. Lauksaimniecības produktu ražošanas būvju būvniecība, rekonstrukcija un nepieciešamo būvmateriālu iegāde

712 000

70

50–90 %1

1.3. Investīcijas lauksaimniecības produktu ražošanai paredzētu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, lauksaimniecības produktu ražošanas būvju būvniecība, rekonstrukcija un nepieciešamo būvmateriālu iegāde lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai, kuru fonds atzīst par atbilstīgu atbalsta saņemšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atbilstības izvērtēšanu atbalsta saņemšanai, kuras neto apgrozījums iepriekšējā gadā pārsniedz 7 114 359 euro un kurā biedru skaits iesnieguma iesniegšanas dienā ir ne mazāks par 70 lauksaimnieciskās produkcijas ražotāju

1 708 000

50

50–90 %1

2. Investīcijas atbalsta pasākumiem lauksaimniecības produktu pārstrādei7
2.1. Investīcijas tādu lauksaimniecības produktu ražošanai paredzētu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzēti lauksaimniecības produktu pārstrādei

712 000

50

50–90 %2

2.2. Lauksaimniecības produktu pārstrādes būvju būvniecība un rekonstrukcija

285 000

60

50–90 %2

2.3. Investīcijas tādu lauksaimniecības produktu ražošanai paredzētu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzēti lauksaimniecības produktu pārstrādei, lauksaimniecības produktu pārstrādes būvju būvniecība un rekonstrukcija, kā arī investīcijas vides aizsardzības jomā, lai uzlabotu uzņēmuma vispārējo darbību, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai, kuru fonds atzīst par atbilstīgu atbalsta saņemšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atbilstības izvērtēšanu atbalsta saņemšanai, kuras neto apgrozījums iepriekšējā gadā pārsniedz 7 114 359 euro un kurā biedru skaits iesnieguma iesniegšanas dienā ir ne mazāks par 70 lauksaimnieciskās produkcijas ražotāju

1 708 000

50

50–90 %2

3. Atbalsts jaunajiem lauksaimniekiem
3.1. Jaunas saimniecības dibināšana

143 000

80

70 000

3.2. Esošās saimniecības pārņemšana īpašumā

72 000

80

70 000

4. Arodapmācības un informācijas pasākumi7
  Apmācības un informācijas pasākumi atbilstoši nozaru vajadzībām (lauksaimniecība, mežsaimniecība un pārtikas pārstrāde), ietverot mācību kursus, seminārus, demonstrāciju projektus, mācību materiāla sagatavošanu un izplatīšanu, kā arī citus pasākumus

99 601

70

100 %

5. Lauksaimniecības un mežsaimniecības infrastruktūras attīstība un pielāgošana
5.1. Saimniecības pievadceļu būvniecība vai rekonstrukcija uz lauksaimniecības ražošanas objektu7

72 000

50

50–90 %1

5.2. Laukumu būvniecība vai rekonstrukcija pie lauksaimniecības ražošanas būvēm7

43 000

50

50–90 %1

5.3. Ārējo ūdensapgādes un elektroapgādes sistēmu izveidošana vai rekonstrukcija7

57 000

50

50–90 %1

5.4. Meliorācijas sistēmu rekonstrukcija un renovācija meža zemēs:      
5.4.1. ienesīgām investīcijām

43 000

50

50 %

5.4.2. neienesīgām investīcijām

43 000

50

100 %

6. Zvejas un akvakultūras pasākumi
6.1. Zvejas un akvakultūras pasākumi

112 5005
vai 225 0006

50

30 0003

6.2. Apgrozāmo līdzekļu papildināšana

112 5005
vai 225 0006

70

30 0003

7. Zivsaimniecības pasākumi
7.1. Investīcijas zvejas un akvakultūras produktu apstrādei paredzētu jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai

712 000

50

200 0003

7.2. Zvejas un akvakultūras produktu apstrādei paredzēto būvju būvniecība un rekonstrukcija

285 000

60

200 0003

8. Citi pasākumi lauku un lauksaimniecības attīstībai
8.1. Ražojošu lauku saimniecību iegāde (izņemot dzīvnieku un lauksaimniecības zemes iegādi)7

143 000

50

50–90 %1

8.2. Lauksaimniecības zemes iegāde

56 2505
vai 112 5006

60

15 0003

8.3. Augstražīgu dzīvnieku iegāde

56 2505
vai 112 5006

60

15 0003

8.4. Ilggadīgo stādījumu ierīkošana7

43 000

50

50–90 %1

8.5. Apgrozāmo līdzekļu papildināšana primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem:      
8.5.1. nelauksaimnieciskām darbībām

114 000

80

200 0003

8.5.2. lauksaimnieciskām darbībām

56 2505
vai 112 5006

80

15 0003

8.6. Apgrozāmo līdzekļu papildināšana lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām un lauksaimniecības produktu pārstrādei

712 000

80

200 0003

8.7. Apgrozāmo līdzekļu papildināšana lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai, kuru fonds atzīst par atbilstīgu atbalsta saņemšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atbilstības izvērtēšanu atbalsta saņemšanai, kuras neto apgrozījums iepriekšējā gadā pārsniedz 7 114 359 euro un kurā biedru skaits iesnieguma iesniegšanas dienā ir ne mazāks par 70 lauksaimnieciskās produkcijas ražotāju saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam

1 500 000

80

200 0003

8.8. Lauku tūrisma un amatniecības pasākumu veicināšana

72 000

50

200 0003

8.9. Citi pasākumi, kas saistīti ar lauku un lauksaimniecības attīstības aktivitāšu dažādošanu

99 601

70

200 0003

56 2505
vai 112 5006

70

15 0003

9. Garantijas galvinieka sniegtam galvojumam par komersantiem vai biedrībām, kas Lauku atbalsta dienestā pieteikušies atbalstam Kopējās lauksaimniecības politikas īstenošanas pasākumos
9.1. Eksporta kompensācija (tikai tad, ja komersants pieteicies kompensācijas izmaksai avansā)

712 000

80

4

9.2. Sviesta iepirkšanas tirgus intervence

712 000

80

4

9.3. Vājpiena pulvera iepirkšanas tirgus intervence

712 000

80

4

9.4. Privātā uzglabāšana (tikai tad, ja komersants pieteicies kompensācijas izmaksai avansā atbilstoši Komisijas 2008. gada 20. augusta Regulai (EK) Nr. 826/2008, ar ko paredz kopīgus noteikumus par atbalsta piešķiršanu dažu lauksaimniecības produktu privātai uzglabāšanai)

712 000

80

4

9.5. Informācijas un tirgus veicināšanas pasākumi lauksaimniecības produktiem

300 000

80

4

Piezīmes.
1. 1 Atbalsta intensitāte līdz 90 % – saskaņā ar Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regulas (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 702/2014), 14. panta 13. punktu.
2. 2 Atbalsta intensitāte līdz 90 % – saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 7. panta 10. punktu.
3. 3 Maksimālais de minimis atbalsts vienam saņēmējam trijos gados.
4. 4 Atbalstāmās aktivitātes, kas neietver valsts atbalstu.
5. 5 Ja garantijas ilgums pārsniedz 5 gadus, bet nepārsniedz 10 gadus.
6. 6 Ja garantijas ilgums ir līdz 5 gadiem.
7. 7 Atbalsts paredzēts mikrouzņēmumiem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, kuru kategorija noteikta saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 702/2014 I pielikumu.
8. Ja piešķirts viens kredīts vairāku aktivitāšu īstenošanai, garantijas apmēru nosaka, summējot noteikto katras aktivitātes garantiju apmēru un aprēķinot atbilstošos garantijas procentus no kredīta.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

 

 

2.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 14.aprīļa
noteikumiem Nr.192

Iesniegums garantijas saņemšanai

Kredītiestāde  
Datums*    
Pieprasījuma numurs    

Kredītiestādes lēmums
par kredīta vai galvojuma piešķiršanu un garantijas nepieciešamību
 

Kredīta vai galvojuma ņēmējs
Juridiskās personas nosaukums
vai fiziskās personas vārds, uzvārds
 
Reģistrācijas numurs vai personas kods  
Īpašnieks (īpašnieki, vadītājs)  
Juridiskā adrese vai dzīvesvietas adrese  
Projekta īstenošanas adrese  

Kredīts, galvojums vai garantija
Kredīta, galvojuma
vai garantijas mērķis
 
Kredīta, galvojuma
vai garantijas summa
 
Procentu likme    
Kredīta dzēšanas
vai galvoto saistību
izpildes termiņš
 
Garantijas procenti    
Garantijas summa    
Garantijas termiņš    

Sabiedriskā finansējuma summa
Eiropas Savienības līdzfinansētajiem projektiem
 

Kredītiestādes kontaktpersona

Tālrunis, fakss, e-pasta adrese
 

Kredītiestādes adrese
 

Saskaņā ar līgumu, ko noslēgusi kredītiestāde un akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum", lūdzam izskatīt jautājumu par papildu nodrošinājuma piešķiršanu kredītam. Par pieņemto lēmumu lūdzam informēt kredītiestādi.

Kredītiestādes pārstāvis  
 

(amats, vārds, uzvārds, paraksts*)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

 

 

3.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 14.aprīļa
noteikumiem Nr.192

Atbalsta intensitātes aprēķina metodika

Atbilstoši atbalsta intensitātes metodikai izmanto šādu formulu:

atbalsta intensitāte % * = ((((x × y × r) : (1 + a)t-1) – m) : x) × 100, kur

x – kredīta vai galvojuma apmērs, kam piesaista garantiju;

y – garantija % no aizdevuma summas;

r – riska faktors, ko nosaka saskaņā ar šo noteikumu 4. pielikumu;

a – atsauces likme**;

t – garantijas darbības periods (gadi);

m – maksa par garantijas izsniegšanu.

Piezīmes.
1. * Ja atbalsta intensitāte ir mazāka par 1, atbalsta apmērs pielīdzināms nullei.
2. ** Atsauces likmi piemēro saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi (bāzes likmes publicētas Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta tīmekļa vietnē).

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

 

 

4.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 14.aprīļa
noteikumiem Nr.192

Maksas noteikšana par garantijas piešķiršanu

Nr.
p.k.

Riska faktori

Raksturojums un novērtējums

1.

Garantijas termiņš

1.1. gadu skaits līdz 1 gadam 1 līdz 3 gadi 3 līdz 5 gadi 5 līdz 8 gadi vairāk nekā 8 gadi
1.2. procenti 0 0,1 0,2 0,3 0,4

2.

Kopējais akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" garantiju apmērs
(tūkst. euro)

2.1. klientam līdz 30 no 30 līdz 80 no 80 līdz 150 no 150 līdz 290 vairāk nekā 290
2.2. saistīto kredīta vai galvojuma ņēmēju grupai līdz 60 no 60 līdz 150 no 150 līdz 290 no 290 līdz 570 vairāk nekā 570
2.3. procenti 0 0,1 0,2 0,3 0,4

3.

Pašu kapitāla īpatsvars bilancē

3.1. īpatsvars (%) lielāks par 60 % mazāks par 60 %, bet lielāks par 50 % mazāks par 50 %, bet lielāks par 40 % mazāks par 40 %, bet lielāks par 30 % mazāks par 30 %
3.2. procenti 0 0,1 0,2 0,3 0,4

4.

Naudas plūsma

4.1. naudas plūsmas raksturojums pietiekama naudas plūsma ar rezervi vairāk nekā 20 % neparedzētu gadījumu pietiekama naudas plūsma ar rezervi vairāk nekā 10 % neparedzētu gadījumu pietiekama naudas plūsma ar rezervi vairāk nekā 5 % neparedzētu gadījumu plānotā naudas plūsma ticama, bet nav rezerves neparedzētiem gadījumiem plānotā naudas plūsma nav pietiekami pamatota, iespējami maksājumu kavējumi
4.2. procenti 0 0,05 0,1 0,2 0,4

5.

Vadība un reputācija

5.1.raksturojums ilgstoša pieredze nozarē un nevainojama reputācija ir pieredze uzņēmējdarbībā, bet nav pieredzes attiecīgajā nozarē vai nav laba reputācija pietiekama pieredze, bet kredītvēsture nav apmierinoša saimnieciskā darbība nav plānveida, neprecīza uzskaite nav pieredzes saimnieciskajā darbībā
5.2. procenti 0 0,1 0,2 0,3 0,5

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

 

 

5.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 14.aprīļa
noteikumiem Nr.192

Iesniegums kompensācijas saņemšanai

Kredītiestāde  
Datums*    
Pieprasījuma numurs    

Kredīta vai galvojuma ņēmējs
Juridiskās personas nosaukums
vai fiziskās personas vārds, uzvārds
 
Reģistrācijas numurs vai personas kods  
Īpašnieks (īpašnieki, vadītājs)  
Juridiskā adrese vai dzīvesvietas adrese  
Projekta īstenošanas adrese  

Kredīts vai galvojums
Kredīta vai galvojuma līguma numurs,
datums, saistību izpildes termiņš
 
Garantijas līguma numurs,
datums, garantijas termiņš
 

Kredītiestādes kontaktpersona
Tālrunis, fakss, e-pasta adrese  
Kredītiestādes adrese  

Informācija par nodrošinājumu

Nodrošinājuma veids

Nodrošinājuma raksturojums

Nodrošinājuma vērtība (euro)

Piezīmes

Nekustamie īpašumi      
Kustamā manta      
Galvojumi, garantijas      

Kredītiestādes lēmums
par kompensācijas pieprasījumu
 
Kredīta vai galvojuma summas
neatmaksātā daļa (euro)
 
Garantijas procenti    
Kompensējamā summa (euro)    
Kompensējamā summa vārdiem    
Kredītiestādes pārstāvis  
 

(amats, vārds, uzvārds, paraksts*)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!