Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 10. februāra noteikumi Nr. 77 "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2014.–2020.gada plānošanas periodā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 3.03.2015., Nr. 44 (5362) https://www.vestnesis.lv/op/2015/44.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.107

Kārtība, kādā Valsts probācijas dienests uzrauga nosacīti notiesātās, nosacīti pirms termiņa no soda izciešanas atbrīvotās, nosacīti no kriminālatbildības atbrīvotās personas un personas, kurām piemērots papildsods – probācijas uzraudzība

Vēl šajā numurā

03.03.2015., Nr. 44 (5362)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 77

Pieņemts: 10.02.2015.

OP numurs: 2015/44.1

2015/44.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 11 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.77

Rīgā 2015.gada 10.februārī (prot. Nr.7 30.§)

Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2014.–2020.gada plānošanas periodā

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda
vadības likuma 20.panta 3., 4., 7. un 8.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā:

1.1. sadarbības iestāde izlases veidā veic projekta iepirkumu dokumentācijas un procedūras norises pirmspārbaudi (turpmāk – pirmspārbaude), un kārtību un apjomu, kādā Iepirkumu uzraudzības birojs veic projekta publiskā iepirkuma pirmspārbaudi, kā arī izstrādā un aktualizē publiskā iepirkuma pirmspārbaudes veikšanas metodiku (turpmāk – pirmspārbaužu metodika);

1.2. sadarbības iestāde, vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā;

1.3. sadarbības iestāde pārbauda maksājuma pieprasījumu;

1.4. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi) finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs) sniedz un sadarbības iestāde pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projektu ietvaros, nosūta to Valsts ieņēmumu dienestam izvērtēšanai un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projekta attiecināmajās izmaksās.

2. Sadarbības iestāde, vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā, tai skaitā pie sadarbības partnera un gala saņēmēja. Finanšu instrumentiem pārbaudi pie gala saņēmēja veic Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (EK) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – regula Nr. 1303/2013) 40. panta 3. punktā noteiktajos gadījumos.

3. Sadarbības iestāde un vadošā iestāde nosaka pārbaudes saturu un apjomu, lai gūtu pārliecību par projekta atbilstību normatīvajam aktam par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un ar finansējuma saņēmēju noslēgtā civiltiesiskā līguma (turpmāk – līgums) vai vienošanās nosacījumiem par projekta īstenošanu. Iepirkumu uzraudzības birojs nosaka pirmspārbaudes saturu un apjomu, lai gūtu pārliecību par iepirkuma dokumentācijas vai norises atbilstību normatīvajiem aktiem, kas regulē publisko iepirkumu.

4. Sadarbības iestāde, vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde un Iepirkumu uzraudzības birojs nodrošina datu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā 2014.–2020. gadam (turpmāk – vadības informācijas sistēma) par šo noteikumu 1. punktā minētajām un plānotajām pārbaudēm.

5. Sadarbības iestāde mēneša laikā pēc tam, kad ar finansējuma saņēmēju noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, nosaka:

5.1. attiecīgā projekta riska līmeni (augsts, vidējs, zems) un ne retāk kā reizi projekta īstenošanas gadā veic projekta riska līmeņa pārvērtējumu;

5.2. lielajiem projektiem augstu riska līmeni visā projekta īstenošanas laikā.

6. Sadarbības iestāde, nosakot riska līmeni, viena specifiskā atbalsta mērķa, tā pasākuma vai kārtas ietvaros apstiprinātajiem projektiem piemēro vienotu pieeju riska kritēriju un to nozīmīguma līmeņa noteikšanā.

7. Vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde dokumentē šo noteikumu IV nodaļā, sadarbības iestāde – šo noteikumu II, III, V un VI nodaļā, bet Iepirkumu uzraudzības birojs – šo noteikumu II nodaļā minēto pārbaužu norisi, rezultātus un pieņemtos lēmumus.

8. Šo noteikumu II nodaļa neattiecas uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 2. punkta "d" apakšpunktā minētajiem finansējuma saņēmējiem.

9. Sadarbības iestādei šo noteikumu V nodaļā minēto funkciju veikšanai ir tiesības saņemt ziņas no Valsts kases par finansējuma saņēmēja projekta īstenošanai Valsts kasē atvērtajā kontā reģistrētajiem maksājumiem.

II. Kārtība, kādā nodrošina projekta iepirkumu pirmspārbaudi

10. Sadarbības iestāde un Iepirkumu uzraudzības birojs veic šādas pirmspārbaudes:

10.1. iepirkumu dokumentācijas pārbaudi;

10.2. iepirkumu procedūras norises pārbaudi.

11. Iepirkumu uzraudzības birojs izstrādā un aktualizē pirmspārbaužu metodiku, nosakot projekta iepirkumu pirmspārbaudes veikšanas kārtību un apjomu.

12. Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, iesniedz sadarbības iestādē projekta iepirkumu plānu, kurā iekļauta informācija par iepirkuma līguma priekšmetu, paredzamo līgumcenu un plānotajiem iepirkumiem (1. pielikums).

13. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs, ja nepieciešams, aktualizē projekta iepirkumu plānu un iesniedz to izskatīšanai sadarbības iestādē.

14. Projekta iepirkumu plāna iesniegšanas pienākums sadarbības iestādē neierobežo finansējuma saņēmēja tiesības uzsākt iepirkumu procedūru, ja attiecīgais iepirkums ir iekļauts projekta iepirkumu plānā vai atbilstoši šo noteikumu 13. punktam aktualizētajā projekta iepirkumu plānā.

15. Sadarbības iestāde izskata šo noteikumu 12. vai 13. punktā noteiktajā kārtībā iesniegto projekta iepirkumu plānu un:

15.1. 10 darbdienu laikā pēc tā saņemšanas pārbauda, vai:

15.1.1. projekta iepirkumu plāns ir aizpildīts saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu;

15.1.2. līguma priekšmets atbilst finansējuma saņēmēja apstiprinātā projekta plānotajām darbībām;

15.1.3. tajā iekļautā informācija neliecina par iespējamiem normatīvo aktu pārkāpumiem jomās, kas saistītas ar publisko iepirkumu, iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām vai iepirkumu procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem;

15.2. pēc šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētās pārbaudes, ja nepieciešams, lūdz finansējuma saņēmēju piecu darbdienu laikā pēc sadarbības iestādes viedokļa saņemšanas precizēt un iesniegt projekta iepirkumu plānu atkārtotai izskatīšanai. Ja sadarbības iestāde šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minētajā termiņā nav lūgusi finansējuma saņēmēju precizēt projekta iepirkumu plānu, uzskatāms, ka projekta iepirkumu plāns ir saskaņots.

16. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc finansējuma saņēmēja iesniegtā projekta iepirkumu plāna vai aktualizētā projekta iepirkumu plāna saskaņošanas iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā, ja iepirkumi atbilst kādam no šādiem nosacījumiem:

16.1. iepirkumā paredzētā publiskā būvdarbu līguma summa pārsniedz 1 500 000 euro;

16.2. iepirkumu veic lielā projekta ietvaros;

16.3. par iepirkumu tiek publicēts sākotnējais paziņojums par līgumu Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.

17. Iepirkumu uzraudzības birojs, pamatojoties uz sadarbības iestādes iesniegtajiem projektu iepirkumu plāniem, izstrādā pirmspārbaužu plānu un:

17.1. izlases veidā veic šo noteikumu 16.1. un 16.3. apakšpunktā minēto iepirkumu pirmspārbaudes;

17.2. veic šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minēto iepirkumu pirmspārbaudes, izņemot gadījumus, kad par attiecīgo iepirkumu iesniegts iesniegums Publisko iepirkumu likuma 83. pantā vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 77. pantā noteiktajā kārtībā.

18. Iepirkumu uzraudzības birojs informē sadarbības iestādi par plānoto iepirkumu pirmspārbaudi, ko tas veic saskaņā ar šo noteikumu 17. punktu, ne vēlāk kā divas darbdienas pirms pirmspārbaudes uzsākšanas.

19. Iepirkumu uzraudzības birojs:

19.1. pārliecinās, ka sadarbības iestāde, veicot šo noteikumu 10. punktā minētās pārbaudes, piemēro pirmspārbaužu metodiku;

19.2. reizi ceturksnī organizē sanāksmi, pieaicinot sadarbības iestādi, vadošo iestādi un atbildīgo iestādi, lai apspriestu attiecīgajā ceturksnī konstatētās problēmas iepirkumu pirmspārbaužu veikšanā, kā arī izvērtētu nepieciešamību aktualizēt pirmspārbaužu metodiku;

19.3. ja nepieciešams vai saskaņā ar šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētajā sanāksmē panākto vienošanos, 10 darbdienu laikā aktualizē pirmspārbaužu metodiku un triju darbdienu laikā nosūta aktualizēto pirmspārbaužu metodiku vadošajai iestādei un sadarbības iestādei saskaņošanai. Pēc tam, kad sadarbības iestāde un vadošā iestāde ir saskaņojušas aktualizēto pirmspārbaužu metodiku, Iepirkumu uzraudzības birojs to apstiprina un nosūta vadošajai iestādei un sadarbības iestādei.

20. Sadarbības iestāde veic šo noteikumu 10. punktā minētās projekta iepirkumu plānā iekļauto iepirkumu pirmspārbaudes, izņemot šo noteikumu 16. punktā minēto iepirkumu pirmspārbaudes.

21. Sadarbības iestāde un Iepirkumu uzraudzības birojs pēc iepirkuma pirmspārbaudes vai pēc pirmspārbaudes rezultātu noteikšanai nepieciešamo dokumentu vai informācijas saņemšanas 20 darbdienu laikā sniedz finansējuma saņēmējam vienu no šādiem atzinumiem:

21.1. pozitīvu atzinumu – ja projekta iepirkumā nav konstatēti pārkāpumi vai konstatētie pārkāpumi nav būtiski un nevar ietekmēt lēmumu par iepirkuma tiesību piešķiršanu;

21.2. atzinumu ar iebildumiem – ja projekta iepirkumā ir konstatēti pārkāpumi, bet tos ir iespējams novērst iepirkumu procedūras laikā;

21.3. negatīvu atzinumu – ja projekta iepirkumā ir konstatēti tādi pārkāpumi, kurus nav iespējams novērst uzsāktās iepirkumu procedūras laikā un kuri var ietekmēt lēmumu par iepirkuma tiesību piešķiršanu.

22. Ja nepieciešama iepirkuma dokumentācijas pirmspārbaude iepirkumam, kura piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņš atbilstoši normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā ir 20 darbdienas vai īsāks, Iepirkumu uzraudzības birojs pirmspārbaužu metodikā nosaka īsāku šo noteikumu 21. punktā minētā atzinuma sniegšanas termiņu.

23. Ja sadarbības iestāde vai Iepirkumu uzraudzības birojs par projekta iepirkumā konstatētajiem pārkāpumiem ir sniedzis atzinumu ar iebildumiem, finansējuma saņēmējs 20 darbdienu laikā pēc atzinuma saņemšanas sagatavo un iesniedz iestādē, kura sagatavojusi atzinumu, rakstisku informāciju par projekta iepirkumā konstatēto pārkāpumu novēršanu.

24. Sadarbības iestāde vai Iepirkumu uzraudzības birojs pārbauda, vai finansējuma saņēmējs ir novērsis atzinumā minētos pārkāpumus, un šo noteikumu 21. punktā minētajā termiņā sniedz vienu no šādiem atzinumiem:

24.1. pozitīvu atzinumu, ja finansējuma saņēmējs ir novērsis atzinumā minētos pārkāpumus;

24.2. negatīvu atzinumu, ja konstatē kaut vienu no šādiem nosacījumiem:

24.2.1. finansējuma saņēmējs atbilstoši šo noteikumu 23. punktā paredzētajām prasībām nav sniedzis sadarbības iestādei vai Iepirkumu uzraudzības birojam rakstisku informāciju par projekta iepirkumā konstatēto pārkāpumu novēršanu;

24.2.2. sadarbības iestāde vai Iepirkumu uzraudzības birojs konstatē, ka projekta iepirkumā pārkāpumi nav novērsti.

25. Ja par projekta iepirkumu ir sniegts negatīvs atzinums, sadarbības iestāde var lemt, ka izdevumi, kuri saistīti ar attiecīgo iepirkumu, ir pilnīgi vai daļēji (atkarībā no pārkāpuma būtiskuma) neattiecināmi.

26. Sadarbības iestāde vai Iepirkumu uzraudzības birojs piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 21. un 24. punktā minētā atzinuma sagatavošanas vadības informācijas sistēmā ievada informāciju par veikto pirmspārbaudi un tās rezultātiem.

III. Kārtība, kādā sadarbības iestāde veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā

27. Sadarbības iestāde pārbauda, vai finansējuma saņēmējs īsteno projektu saskaņā ar līgumu vai vienošanos, veicot pārbaudi projekta īstenošanas vietā:

27.1. augsta riska projektiem – vismaz reizi projekta īstenošanas gadā;

27.2. vidēja riska projektiem – vismaz reizi projekta īstenošanas laikā;

27.3. zema riska projektiem – jebkuriem ar nejaušās izlases metodi izvēlētiem zema riska projektiem.

28. Sadarbības iestāde projekta īstenošanas vietā veic:

28.1. plānotās pārbaudes;

28.2. ārpuskārtas pārbaudes.

29. Piecas darbdienas pirms pārbaudes projekta īstenošanas vietā (izņemot šo noteikumu 31. punktā minētās ārpuskārtas pārbaudes) sadarbības iestāde par to informē finansējuma saņēmēju saskaņā ar līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu.

30. Sadarbības iestādei ir tiesības veikt pārbaudi projekta īstenošanas vietā, pirms noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, lai pārliecinātos par projekta faktisko ieviešanu vai faktiskajiem projekta īstenošanas apstākļiem. Sadarbības iestāde par šo pārbaudi informē finansējuma saņēmēju vismaz trīs darbdienas pirms tās.

31. Sadarbības iestāde neinformē finansējuma saņēmēju par pārbaudi projekta īstenošanas vietā šādos gadījumos:

31.1. pārbaude apmācību laikā (piemēram, semināros, kursos), lai pārliecinātos, vai dalībnieku sarakstā iekļautās personas atrodas apmācību vietā;

31.2. pārbaude, lai pārliecinātos, vai pamatlīdzekļi, kas radīti, iepirkti vai nomāti projektā, daļēji vai pilnībā izmantojot Eiropas Savienības fondu finansējumu, atrodas projektā paredzētajā vietā un tiek izmantoti projekta mērķiem;

31.3. pārbaude, lai pārliecinātos, vai konkrēto darbu izpilde notiek projekta īstenošanas vietā;

31.4. citi gadījumi, kad projekta ietvaros veiktās darbības īstumu pēc tās pabeigšanas vairs nebūtu iespējams noteikt.

32. Sadarbības iestāde pēc pārbaudes projekta īstenošanas vietā nosaka vienu no šādiem rezultātiem:

32.1. pozitīvs – ja projekta īstenošanas vietā nav konstatēti pārkāpumi vai konstatētie pārkāpumi nav būtiski un nevar ietekmēt projekta mērķa sasniegšanu;

32.2. ar iebildumiem – ja projekta īstenošanas vietā ir konstatēti pārkāpumi, bet tos ir iespējams novērst;

32.3. negatīvs – ja projekta īstenošanas vietā ir konstatēti tādi pārkāpumi, kurus nav iespējams novērst un kuri var ietekmēt projekta mērķa sasniegšanu.

33. Sadarbības iestāde pēc pārbaudes projekta īstenošanas vietā vai pēc pārbaudes rezultātu noteikšanai nepieciešamo dokumentu vai informācijas saņemšanas 20 darbdienu laikā informē finansējuma saņēmēju par pārbaudes rezultātiem.

34. Sadarbības iestāde veic atkārtotu pārbaudi projekta īstenošanas vietā, ja iepriekšējā pārbaudē ir konstatētas atkāpes no līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu un atkārtota pārbaude ir nepieciešama, lai pārliecinātos, ka trūkumi ir novērsti.

35. Ņemot vērā regulas Nr. 1303/2013 71. pantā ietvertos nosacījumus par projekta rezultātu saglabāšanu un ilgtspēju, sadarbības iestāde pēc tam, kad veikts noslēguma maksājums finansējuma saņēmējam, veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā augsta riska projektiem vismaz vienu reizi projekta rezultātu saglabāšanas termiņā, bet zema un vidēja riska projektiem – saskaņā ar nejaušās izlases metodi.

36. Atbildīgā iestāde ir tiesīga ierosināt sadarbības iestādei veikt pārbaudi projekta īstenošanas vietā, kā arī var piedalīties sadarbības iestādes veiktajās pārbaudēs, sniedzot atzinumu par pārbaudē konstatēto saskaņā ar sadarbības iestādes un atbildīgās iestādes starpresoru vienošanos.

37. Pārbaudē projekta īstenošanas vietā, ko veic sadarbības iestāde, ir tiesības piedalīties vadošajai iestādei, sertifikācijas iestādei un revīzijas iestādei.

38. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc pārbaudes rezultātu noteikšanas vadības informācijas sistēmā ievada informāciju par veikto pārbaudi projekta īstenošanas vietā un tās rezultātiem.

IV. Kārtība, kādā vadošā iestāde vai sertifikācijas iestāde veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā

39. Vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde par savām pārbaudēm projektu īstenošanas vietās vadības informācijas sistēmā iekļauj šādu informāciju:

39.1. par katru projekta īstenošanas vietā plānoto pārbaudi – datumu un projekta īstenošanas posmu (projekta īstenošanas laikā vai pēc noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam), kurā paredzēts veikt pārbaudi projekta īstenošanas vietā;

39.2. par katru projekta īstenošanas vietā veikto pārbaudi:

39.2.1. datumu, kad veikta pārbaude projekta īstenošanas vietā;

39.2.2. pārbaudes rezultātu (pozitīvs, ar iebildumiem, negatīvs).

40. Piecas darbdienas pirms projekta īstenošanas vietā plānotās pārbaudes vadošā iestāde vai sertifikācijas iestāde rakstiski informē par to finansējuma saņēmēju, sadarbības iestādi un revīzijas iestādi.

41. Vadošā iestāde šo noteikumu 31. punktā minētajos gadījumos neinformē finansējuma saņēmēju par pārbaudi projekta īstenošanas vietā.

42. Vadošā iestāde piecu gadu laikā (vai triju gadu laikā attiecībā uz mazo un vidējo uzņēmumu veikto investīciju vai radīto darba vietu saglabāšanu) pēc tam, kad ir veikts noslēguma maksājums finansējuma saņēmējam, var veikt pārbaudi projekta īstenošanas vietā.

43. Vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde 20 darbdienu laikā pēc pārbaudes projekta īstenošanas vietā vai pēc pārbaudes rezultātu noteikšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas informē finansējuma saņēmēju par pārbaudes rezultātiem un nosaka par ieteikumu ieviešanas uzraudzību atbildīgo institūciju.

44. Vadošā iestāde un sertifikācijas iestāde piecu darbdienu laikā pēc pārbaudes rezultātu noteikšanas vadības informācijas sistēmā ievada informāciju par projekta īstenošanas vietā veikto pārbaudi un tās rezultātiem.

45. Pārbaudē projekta īstenošanas vietā, ko veic sertifikācijas iestāde, ir tiesības piedalīties vadošajai iestādei un revīzijas iestādei.

46. Pārbaudē projekta īstenošanas vietā, ko veic vadošā iestāde, ir tiesības piedalīties sertifikācijas iestādei un revīzijas iestādei.

V. Kārtība, kādā pārbauda maksājuma pieprasījumus

47. Finansējuma saņēmējs saskaņā ar līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu iesniedz sadarbības iestādei avansa maksājuma pieprasījumu vai maksājumu pieprasījumu, kurā iekļauta informācija par projekta izdevumiem un īstenošanas progresu, tai skaitā par izsludinātajiem iepirkumiem, noslēgtajiem līgumiem, sasniegtajiem rezultātiem un rādītājiem, un cita informācija (2. pielikums).

48. Finansējuma saņēmējs pārliecinās, ka sadarbības partnera un gala saņēmēja sniegtā informācija maksājumu pieprasījumam par veiktiem projekta izdevumiem un iepirkumiem (ja attiecināms) ir korekta.

49. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā pēc avansa maksājuma pieprasījuma saņemšanas pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegto avansa maksājuma pieprasījumu, izvērtē tā atbilstību normatīvajam aktam par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu un līguma vai vienošanās nosacījumiem par projekta īstenošanu un sagatavo maksājuma rīkojumu.

50. Sadarbības iestāde pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegto maksājuma pieprasījumu un izlases veidā tajā iekļauto izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un, ja attiecināms, sagatavo maksājuma rīkojumu par attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši līgumā vai vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu noteiktajam Eiropas Savienības fondu finansējumam un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta līdzfinansējuma likmei, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, šādos termiņos:

50.1. starpposma maksājuma pieprasījumu – 20 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas;

50.2. noslēguma maksājuma pieprasījumu – 60 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas.

51. Ja sadarbības iestādes apstiprinātā maksājuma pieprasījuma attiecināmo izdevumu summa atšķiras no finansējuma saņēmēja pieprasītās attiecināmo izdevumu summas, sadarbības iestāde sagatavo pamatojošo dokumentu (aprēķins, lēmums vai cits dokuments) un nodrošina tā pieejamību vadības informācijas sistēmā.

52. Šo noteikumu 49. un 50. punktā minēto termiņu var pagarināt par precizējumu un pieprasītās papildu informācijas vai ekspertīžu un kompetento institūciju atzinumu izskatīšanai nepieciešamo laiku, bet ne ilgāk kā par 10 darbdienām pēc precizējumu, papildu informācijas vai atzinuma saņemšanas dienas.

53. Šo noteikumu 52. punktā noteiktais termiņa ierobežojums neattiecas uz gadījumiem, kad saskaņā ar regulas Nr. 1303/2013 132. panta 2. punktu maksājums ir apturēts. Par minēto rīcību un tās iemesliem sadarbības iestāde nekavējoties informē finansējuma saņēmēju, atbildīgo iestādi un vadošo iestādi.

VI. Pievienotās vērtības nodokļa iekļaušana projekta attiecināmajās izmaksās

54. Finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē pārskatu par pievienotās vērtības nodokļa summām, kuras tas un tā sadarbības partneris pārskata periodā paredz iekļaut projekta attiecināmajās izmaksās (turpmāk – pārskats) (3. pielikums). Pārskatā iekļautos finansējuma saņēmēja un tā sadarbības partnera dokumentus norāda atsevišķi. Šis nosacījums neattiecas uz tām izmaksām, kuras tiek segtas saskaņā ar netiešo izmaksu nemainīgo likmi.

55. Pārskatu iesniedz 10 darbdienu laikā pēc attiecīgā pārskata perioda beigām. Pirmais pārskata periods ir 12 mēneši, sākot no dienas, kad finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi noslēdzis līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu, bet, ja projekta īstenošanas periods ir īsāks par 12 mēnešiem, pārskata periods ir projekta īstenošanas periods. Ja projekta sagatavošanas izmaksas ir attiecināmās izmaksas un tās ir veiktas, pirms ar sadarbības iestādi noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu, minētās izmaksas iekļauj pārskatā par pirmo pārskata periodu. Šajā pārskatā iekļauj arī pievienotās vērtības nodokļa attiecināmās izmaksas, kas nav projekta sagatavošanas izmaksas, bet ir veiktas, pirms ar sadarbības iestādi noslēgts līgums vai vienošanās par projekta īstenošanu (ja šīs izmaksas ir attiecināmas saskaņā ar normatīvo aktu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu). Katrs nākamais pārskata periods ir iepriekšējam pārskata periodam sekojošie 12 mēneši, bet, ja līdz projekta īstenošanas perioda beigām paliek mazāk nekā 12 mēneši, pārskata periods ir atlikušais projekta īstenošanas periods.

56. Finansējuma saņēmējs neiesniedz pārskatu, ja:

56.1. projekta attiecināmajās izmaksās neparedz iekļaut pievienotās vērtības nodokli;

56.2. projekta ietvaros neveic ar pievienotās vērtības nodokli apliekamus darījumus vai veic darījumus, uz kuriem nav attiecināms Pievienotās vērtības nodokļa likums.

57. Ja, izvērtējot šo noteikumu 54. punktā minēto pārskatu, tiek konstatētas neprecizitātes, sadarbības iestāde informē finansējuma saņēmēju par nepieciešamajiem precizējumiem un nosaka termiņu to novēršanai.

58. Pēc pārskata saņemšanas Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā to izskata un nosūta Valsts ieņēmumu dienestam elektroniskā dokumenta formā uz elektroniskā pasta adresi.

59. Pēc pārskata saņemšanas Valsts ieņēmumu dienests piecu darbdienu laikā to izvērtē un, ja nepieciešams, pieprasa finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partnerim uzrādīt vai iesniegt darījumu un samaksu apliecinošu dokumentu oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktā kārtībā apliecinātus dokumentu oriģinālu atvasinājumus pārbaudes veikšanai.

60. Finansējuma saņēmējs un tā sadarbības partneris triju darbdienu laikā pēc šo noteikumu 59. punktā minētā pieprasījuma saņemšanas uzrāda vai iesniedz Valsts ieņēmumu dienesta pilnvarotajām amatpersonām darījumu un samaksu apliecinošus dokumentus (oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktā kārtībā apliecinātus dokumentu oriģinālu atvasinājumus) pārbaudes veikšanai.

61. Valsts ieņēmumu dienests 15 darbdienu laikā pēc pārskata saņemšanas un, ja nepieciešams, pēc šo noteikumu 60. punktā minēto dokumentu saņemšanas pārbauda finansējuma saņēmēja un tā sadarbības partnera iesniegtos dokumentus un sagatavo atzinumu par pārskatu (turpmāk – atzinums) (4. pielikums), norādot pievienotās vērtības nodokļa summu, kuru attiecīgi finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partnerim ir tiesības vai nav tiesību atskaitīt no valsts budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodokli Pievienotās vērtības nodokļa likuma XI nodaļā noteiktajā kārtībā. Atzinumu par pārskatu elektroniska dokumenta formā nosūta attiecīgi sadarbības iestādei, finansējuma saņēmējam un tā sadarbības partnerim zināšanai.

62. Sadarbības iestāde:

62.1. pamatojoties uz iesniegto starpposma maksājuma pieprasījumu, pieņem šo noteikumu 50. punktā minēto lēmumu un atmaksā projekta attiecināmajās izmaksās iekļaujamo pievienotās vērtības nodokļa summu;

62.2. apstiprinot nākamo maksājuma pieprasījumu, kas iesniegts pēc šo noteikumu 61. punktā minētā atzinuma saņemšanas, pārmaksāto attiecināmajās izmaksās iekļaujamo pievienotās vērtības nodokļa summu, ja tāda ir izveidojusies, saskaņā ar līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu ietur no nākamā vai noslēguma maksājuma pieprasījuma.

63. Ja finansējuma saņēmējs nepiekrīt šo noteikumu 61. un 62. punktā minētajam lēmumam, tas strīdu var risināt saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likumu un līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu.

64. Ja finansējuma saņēmējs ir apstrīdējis šo noteikumu 61. punktā minēto lēmumu, sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā no šādas informācijas saņemšanas pieprasa Valsts ieņēmumu dienestam atkārtoti izvērtēt pārskatu, ņemot vērā finansējuma saņēmēja iesniegumā norādītos argumentus.

65. Valsts ieņēmumu dienests 15 darbdienu laikā pēc atkārtoti izvērtējamā pārskata saņemšanas sagatavo jaunu atzinumu un nosūta sadarbības iestādei.

66. Ja pēc šo noteikumu 62. punktā minētā lēmuma pieņemšanas no Valsts ieņēmumu dienesta tiek saņemts jauns atzinums saskaņā ar šo noteikumu 65. punktu, sadarbības iestāde atceļ lēmumu, kas pieņemts, pamatojoties uz šo noteikumu 61. punktā minēto atzinumu, un pieņem jaunu lēmumu, pamatojoties uz šo noteikumu 65. punktā minēto atzinumu.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Finanšu ministra vietā –
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 


1.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 10.februāra
noteikumiem Nr.77

Iepirkumu plāns

1. Projekta nosaukums  
2. Projekta identifikācijas Nr.  
3. Finansējuma saņēmējs  

Nr.
p. k.
Iepirkuma līguma priekšmets1 Atsauce uz projekta darbības Nr. atbilstoši projekta iesnieguma 1.5. tabulai Kods atbilstoši projekta budžeta kopsavilkumam Paredzamā līgumcena2 Tiesiskais regulējums3 Plānotā iepirkuma procedūra/ iepirkums4 Iepirkuma procedūras izsludināšanas termiņš
               
               
               
 

Atbildīgā amatpersona

     
  (vārds, uzvārds)   (paraksts5)
Tālrunis   E-pasts  
Datums    
  (dd/mm/gg)  

Piezīmes.

1 Preces, pakalpojumi un veicamie būvdarbi, par kuriem paredzēts slēgt iepirkuma līgumu.

2 Plānotā līguma summa bez PVN, ņemot vērā visu iepirkuma līguma darbības laiku.

3 Tiesiskais regulējums, uz kuru pamatojoties veikts iepirkums, – Publisko iepirkumu likums, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likums, Ministru kabineta 2013. gada 4. jūnija noteikumi Nr. 299 "Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem" vai iepirkumu vadlīnijas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem.

4 Tai skaitā zemsliekšņa iepirkumi, iepirkumi saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu 8.2 pantu u. c.

5 Ja iepirkuma plāns tiek iesniegts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā 2014.–2020. gadam vai ar e-parakstu, dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda.

Finanšu ministra vietā –
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 


2.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 10.februāra
noteikumiem Nr.77

Maksājuma pieprasījums

2.pielikums EXCEL formātā


3.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 10.februāra
noteikumiem Nr.77

Pārskats par pievienotās vērtības nodokļa summām, kuras finansējuma saņēmējs 2014.–2020. gada plānošanas perioda pārskata periodā paredz iekļaut projekta attiecināmajās izmaksās

1. tabula

1. Finansējuma saņēmējs  
2. Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods  
3. Finansējuma saņēmēja elektroniskā pasta adrese  
4. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris  
5. Sadarbības partnera nodokļu maksātāja reģistrācijas kods  
6. Projekta nosaukums  
7. Projekta numurs  
8. Pārskata perioda sākuma datums  
9. Pārskata perioda beigu datums  

2. tabula

Nr.
p. k.
Preces vai pakal-
pojuma nosau-
kums
Preču piegā-
dātāja vai pakal-
pojumu sniedzēja
reģis-
trācijas kods Valsts ieņēmumu dienesta
pievie-
notās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā vai citas Eiropas Savienības dalībvalsts ar PVN apliekamo personu
reģistrā
PVN rēķina numurs vai muitas deklarācijas numurs PVN rēķina izrakstīšanas datums vai muitas deklarācijas noformēšanas datums Maksājuma dokumenta numurs Maksājuma dokumenta datums Izmaksu summa Piezīmes
rēķina pilna summa bez PVN rēķina pilna PVN summa rēķina pilna summa ar PVN attiecīgajam taksācijas periodam noteiktā proporcija vai atzīme par atsevišķas uzskaites
nodro-
šināšanu*
PVN summa, kura nav atskaitāma kā priekš-
nodoklis Pievienotās vērtības nodokļa likuma XI nodaļā noteiktajā kārtībā
PVN summa kā attie-
cināmo izmaksu summa
pēc finan-
sējuma saņēmēja datiem
pēc VID datiem
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kopā

Piezīmes.

1. * Finansējuma saņēmējs norāda attiecīgajam taksācijas periodam (kad tika veikts darījums) noteikto proporciju vai atzīmi "atsevišķa uzskaite", ja tiek nodrošināta atsevišķa uzskaite precēm un pakalpojumiem, kas paredzēti tādu darījumu nodrošināšanai, kuri nav apliekami ar PVN vai uz kuriem nav attiecināmas Pievienotās vērtības nodokļa likuma normas.

2. Ja projekta netiešās izmaksas tiek segtas atbilstoši netiešo izmaksu nemainīgajai likmei, šā pielikuma 2. tabulā iekļauj informāciju tikai par projekta tiešajām izmaksām.

Apliecinu, ka pārskatā norādītā informācija ir patiesa un pārskatā iekļautā PVN summa nav atskaitīta kā priekšnodoklis Pievienotās vērtības nodokļa likuma XI nodaļā noteiktajā kārtībā.

Apliecinu, ka atbilstoši netiešo izmaksu nemainīgajai likmei segto izmaksu summā esošais pievienotās vērtības nodoklis nav atskaitīts kā priekšnodoklis atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma XI nodaļā noteiktajai kārtībai (vajadzīgo atzīmēt).

Nav atskaitīts

Nav attiecināms

         
(finansējuma saņēmējas institūcijas vadītāja vārds un uzvārds)   (paraksts**)   (datums**)
             
(par sagatavošanu atbildīgās personas vārds un uzvārds)   (paraksts**)   (datums**)   (tālruņa numurs)

Piezīme. 3. ** Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministra vietā –
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

 


4.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 10.februāra
noteikumiem Nr.77

Atzinuma paraugs

(papildinātā mazā valsts ģerboņa attēls)

LATVIJAS REPUBLIKA

VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS

(nodokļu administrēšanas struktūrvienības nosaukums)
(adrese, tālruņa numurs, reģistrācijas kods)

Atzinums

(atzinuma sagatavošanas un parakstīšanas vieta)
20___. gada ____. ______________   Nr.________
Sadarbības iestādei
(nosaukums)
(adrese)

Zināšanai

(finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera nosaukums)
(finansējuma saņēmēja un/vai sadarbības partnera adrese)

Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 10. februāra noteikumiem Nr. 77 "Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2014.–2020. gada plānošanas periodā" un pārskatu par pievienotās vērtības nodokļa summām, kuras ES fonda finansējuma saņēmējs pārskata periodā no 20__. gada ___. ___________ līdz 20__. ___________ paredz iekļaut projekta attiecināmajās izmaksās, struktūrfonda finansējuma saņēmējam/sadarbības partnerim

(nevajadzīgo izsvītrot)

(nosaukums, nodokļu maksātāja reģistrācijas kods)
(projekta nosaukums)
(ar sadarbības iestādi noslēgtā līguma numurs)

no pārskatā norādītās pievienotās vērtības nodokļa summas (kopā) EUR _________________

ir tiesības atskaitīt EUR ______________ no valsts budžeta maksājamās nodokļa summas kā priekšnodokli Pievienotās vērtības nodokļa likuma XI nodaļā noteiktajā kārtībā;

nav tiesību atskaitīt EUR _____________ no valsts budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodokli Pievienotās vērtības nodokļa likuma XI nodaļā noteiktajā kārtībā.

VID nodokļu administrēšanas struktūrvienības vadītājs vai tā pilnvarotā persona      
  (vārds, uzvārds)   (paraksts*)
Izpildītājs      
  (vārds, uzvārds)   (tālruņa numurs)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministra vietā –
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!