• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumi Nr. 60 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumam "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 12.02.2015., Nr. 30 https://www.vestnesis.lv/op/2015/30.4

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.63

Licenču un sertifikātu reģistra noteikumi

Vēl šajā numurā

12.02.2015., Nr. 30

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 60

Pieņemts: 03.02.2015.

OP numurs: 2015/30.4

2015/30.4
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.60

Rīgā 2015.gada 3.februārī (prot. Nr.6 20.§)

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumam "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku
attīstības likuma 5.panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu (turpmāk – atbalsts) pasākumam "Ražotāju grupu un organizāciju izveide" (turpmāk – pasākums), pamatojoties uz izstrādātu biznesa plānu.

2. Projektu iesniegumu pieņemšanu izsludina, projektu iesniegumus vērtē un atlasa, lēmumu pieņem un paziņo, kā arī atbalstu pieprasa un sankcijas piemēro saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

3. Atbalstu piešķir:

3.1. lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām – saskaņā ar Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (EK) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347);

3.2. mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām – saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – regula Nr. 1407/2013).

4. Pasākuma mērķis ir veicināt lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību veidošanos un efektīvu darbību centralizētas pirmapstrādes un tirgus izpētes nodrošināšanā, produkcijas realizācijā, kā arī jaunu noieta tirgu apgūšanā.

5. Atbalsta pretendents ir lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība, augļu un dārzeņu ražotāju grupa vai organizācija, kura ir ieguvusi atbilstības statusu atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību atbilstības izvērtēšanu (turpmāk – atbalsta pretendents), izņemot:

5.1. atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības, kuras ir atzītas un kurām ir piešķirts atbalsts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par augļu un dārzeņu ražotāju grupu un organizāciju atzīšanu;

5.2. atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības, augļu un dārzeņu ražotāju grupas vai organizācijas, kurām ir piešķirts atbalsts 2004.–2006. gada un 2007.–2013. gada programmēšanas perioda pasākumā "Ražotāju grupas" un kuras atbilstības statusu pirmo reizi ieguvušas pirms 2014. gada;

5.3. atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības, augļu un dārzeņu ražotāju grupas vai organizācijas konvenciālajā piena un graudu nozarē;

5.4. atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības, augļu un dārzeņu ražotāju grupas vai organizācijas, kas atbilstības statusu pirmo reizi ieguvušas pirms 2014. gada un pēc tam reorganizētas vai dibinātas no jauna. 

6. Atbalsta pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi

7. Atbalsta pretendents atbilst šādiem nosacījumiem:

7.1. ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ne agrāk kā 2012. gada 1. janvārī;

7.2. ne agrāk kā 2014. gada 1. janvārī ir ieguvis atbilstības statusu atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību atbilstības izvērtēšanu;

7.3. atbilst mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai, kas noteikta Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 2. pantā;

7.4. ir izstrādājis biznesa plānu vismaz viena mērķa īstenošanai atbilstoši šo noteikumu 9. punktā minētajām atbalstāmajām aktivitātēm un atbalsta iesniegumā ir apliecinājis, ka, īstenojot biznesa plānu, apņemas sasniegt biznesa plānā noteiktos mērķus un sasniedzamos rādītājus;

7.5. šo noteikumu 7.4. apakšpunktā minētais biznesa plāns ir apstiprināts Lauku atbalsta dienestā.

8. Mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 nevar pretendēt uz atbalstu, ja:

8.1. tai ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tai ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai tās saimnieciskā darbība ir izbeigta;

8.2. tās saimnieciskā darbība ir saistīta ar nozarēm un darbībām, kas minētas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā, bet, ja pretendents darbojas arī nozarēs, kas minētas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013.

9. Pasākumā atbalsta aktivitātes, kuru mērķis ir:

9.1. ražošanas procesa un saražotās produkcijas pielāgošana tirgus prasībām;

9.2. preču sagatavošana pārdošanai, kā arī pārdošanas centralizācijas un piegādes nodrošināšana;

9.3. vienotu prasību izstrāde attiecībā uz ražošanas informāciju, īpaši attiecībā uz ražas novākšanu un pieejamību;

9.4. uzņēmējdarbības un tirgvedības prasmju attīstīšana un inovatīvu procesu organizēšana un veicināšana.

10. Īstenojot biznesa plānu, atbalsta pretendents sasniedz visus biznesa plānā noteiktos mērķus un šādus sasniedzamos rādītājus:

10.1. katru gadu vismaz par četriem procentiem gadā un 20 procentiem visā saistību periodā palielina kopējo ar sabiedrības starpniecību pārdotās produkcijas neto apgrozījumu salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms biznesa plāna iesniegšanas;

10.2. katru gadu vismaz par astoņiem procentiem gadā un 40 procentiem visā saistību periodā palielina sabiedrības biedru skaitu salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms biznesa plāna iesniegšanas.

11. Šo noteikumu 10. punktā minētos maksimālos sabiedrības darbības rādītājus atbalsta pretendents sasniedz biznesa plāna īstenošanas pēdējā gadā un arī nākamos piecus gadus katru gadu iegūst atbilstīgās sabiedrības statusu.

12. Ja atbalsta pretendents ir mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība, tā, organizējot reklāmas pasākumus saskaņā ar šo noteikumu 4. punktā minētajiem pasākuma mērķiem – tirgus izpētes nodrošināšana, produkcijas realizācija, jaunu noieta tirgu apgūšana –, ievēro šādus nosacījumus:

12.1. reklāmas kampaņa pēc būtības ir vispārēja un sniedz labumu visiem attiecīgā veida produktu ražotājiem;

12.2. reklāmā netiek minēta produktu izcelsmes valsts;

12.3. reklāmu var īstenot ražotāju grupas vai citas organizācijas neatkarīgi no to lieluma. 

13. Priekšroka atbalsta saņemšanai ir atbalsta pretendentam, kas saņēmis lielāku punktu skaitu šo noteikumu 1. pielikumā minētajos biznesa plānu atlases kritērijos.

III. Atbalsta apmērs un intensitāte

14. Atbalstu atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām lauksaimniecības nozarē aprēķina, izmantojot šādu principu:

14.1. pirmajā gadā atbalsta apmērs ir 10 procentu no iepriekšējā gadā sabiedrības pārdotās biedru saražotās lauksaimniecības produkcijas gada apjoma vērtības;

14.2. otrajā gadā atbalsta apmērs ir astoņi procenti, trešajā gadā – seši procenti, ceturtajā gadā – četri procenti un piektajā gadā – divi procenti no iepriekšējā gadā sabiedrības pārdotās biedru saražotās lauksaimniecības produkcijas gada apjoma vērtības.

15. Atbalstu atbilstīgajām kooperatīvajām sabiedrībām mežsaimniecības nozarē aprēķina, izmantojot šādu principu:

15.1. pirmajā gadā atbalsta apmērs ir 10 procentu no sabiedrības pārdotās biedru saražotās mežsaimniecības produkcijas vidējās vērtības pēdējos piecos gados pirms grupas vai organizācijas pirmreizējā atbilstības statusa iegūšanas atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību atbilstības izvērtēšanu (izņemot lielāko un mazāko vērtību);

15.2. otrajā gadā atbalsta apmērs ir astoņi procenti, trešajā gadā – četri procenti, ceturtajā gadā – trīs procenti un piektajā gadā – divi procenti no sabiedrības pārdotās biedru saražotās mežsaimniecības produkcijas gada apjoma vērtības.

16. Atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām lauksaimniecības nozarē izmaksājamais maksimālais atbalsta apmērs vienā gadā nepārsniedz 100 000 euro un visā programmēšanas periodā – 500 000 euro.

17. Atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām mežsaimniecības nozarē izmaksājamais maksimālais atbalsta apmērs vienā gadā nepārsniedz 100 000 euro, ievērojot, ka atbalsta apmērs, kas piešķirts atbilstoši šiem noteikumiem, vienam vienotam uzņēmumam kopā attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados nepārsniedz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktos ierobežojumus. Viens vienots uzņēmums atbilst regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.

18. Atbalsta apmēru proporcionāli samazina atbilstoši to biedru skaitam, kuriem ir piešķirts atbalsts kā citas sabiedrības biedriem 2004.–2006. gada, 2007.–2013. gada un 2014.–2020. gada programmēšanas periodā pasākumā "Ražotāju grupas", kā arī atbilstoši to biedru skaitam, no kuriem sabiedrība iepērk realizācijai konvenciālo pienu un graudus.

19. Atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu no šo noteikumu V nodaļā minētajām attiecināmajām izmaksām.

20. Šo noteikumu 17. punktā minēto atbalstu drīkst kumulēt gan ar citu de minimis atbalstu līdz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. punktu, gan ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas dēļ netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kas konkrētajā gadījumā īpašiem apstākļiem noteikta attiecīgajā valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 5. panta 2. punktu.

IV. Atbalsta piešķiršanas kārtība

21. Atbalstu izmaksā kā vienotas likmes atbalstu, kas sadalīts gada maksājumos, ne ilgāk kā piecus gadus pēc dienas, kad atbalsta pretendents ir atzīts Lauku atbalsta dienestā, pamatojoties uz tā biznesa plānu.

22. Atbalstu izmaksā vienu reizi gadā, pamatojoties gan uz faktiskajām attiecināmajām izmaksām, kas atbalsta pretendentam bijušas atbilstoši Lauku atbalsta dienestā apstiprinātajam biznesa plānam, gan uz atbalsta pretendenta kārtējā gadā iesniegto maksājuma pieprasījumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai, un gada pārskatu par plānoto sasniedzamo rādītāju izpildi un mērķu sasniegšanu saskaņā ar šo noteikumu 2. pielikumu.

23. Biznesa plāna īstenošanas laikā atbalsta pretendentam ir tiesības lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajā termiņā četras reizes pieprasīt priekšapmaksu, iesniedzot Lauku atbalsta dienestā priekšapmaksas pieprasījumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai, un tam pievienojot preču piegādātāju, darbu izpildītāju vai pakalpojumu sniedzēju rēķinus par projekta īstenošanas darbībām.

24. Pēc priekšapmaksas pieprasījuma saņemšanas atbalstu piešķir šādā kārtībā:

24.1. Lauku atbalsta dienests 30 kalendāra dienu laikā pēc šo noteikumu 23. punktā minēto dokumentu saņemšanas pārbauda to atbilstību un pārskaita maksājumu uz atbalsta pretendenta atvērto norēķinu kontu Valsts kasē;

24.2. atbalsta pretendents preču piegādātājiem, darbu izpildītājiem vai pakalpojumu sniedzējiem samaksā pilnā apmērā no Valsts kasē atvērtā norēķinu konta;

24.3. pēc biznesa plāna daļas īstenošanas atbalsta pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai, pamatojoties uz izdevumus apliecinošajiem dokumentiem, iesniedz Lauku atbalsta dienestā maksājuma pieprasījumu par tā faktiskajām attiecināmajām izmaksām, kas ietvertas Lauku atbalsta dienesta apstiprinātajā biznesa plānā, un gada pārskatu par plānoto sasniedzamo rādītāju izpildi un mērķu sasniegšanu saskaņā ar šo noteikumu 2. pielikumu;

24.4. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un gada pārskatu par plānoto sasniedzamo rādītāju izpildi un mērķu sasniegšanu un, ja tajā ietvertie izdevumi ir atbilstoši un sasniegtie rādītāji ir atzīstami par atbilstošiem plānotajiem mērķiem, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai valsts budžeta ieņēmumos.

25. Lauku atbalsta dienests nākamos maksājumus vai šo noteikumu 23. punktā minētās priekšapmaksas pārskaitījumus izdara, ja, izvērtējot atbalsta pretendenta iesniegto maksājuma pieprasījumu un gada pārskatu, tajā ietvertie izdevumi ir attiecināmi un pamatoti ar attaisnojošiem dokumentiem un sasniegtie rādītāji ir atzīstami par atbilstošiem plānotajiem mērķiem.

26. Ja Lauku atbalsta dienests konstatē, ka:

26.1. atbalsta pretendenta iepriekšējā perioda izdevumi nav attiecināmi vai atbilstoši, Lauku atbalsta dienests atbalsta summu proporcionāli samazina saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai;

26.2. atbalsta pretendents nav sasniedzis noteiktos mērķus un sasniedzamos rādītājus, Lauku atbalsta dienests pieņem lēmumu par atbalsta atmaksu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

27. Ja atbalsta pretendents kādā no biznesa plāna īstenošanas gadiem neiegūst atbilstības statusu vai pārtrauc biznesa plāna īstenošanu, Lauku atbalsta dienests pieņemt lēmumu par tā izslēgšanu uz trim gadiem no valsts un Eiropas Savienības atbalsta pretendentu loka un saņemtā atbalsta atmaksu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

28. Lauku atbalsta dienests atbalsta pretendenta biznesa plāna īstenošanas pēdējā gadā paredzēto atbalstu izmaksā tikai pēc pārbaudes par biznesa plāna pareizu īstenošanu, noteikto mērķu un sasniedzamo rādītāju sasniegšanu atbilstoši plānotajam.

V. Attiecināmās izmaksas

29. Attiecināmās izmaksas ir vispārējās izmaksas (tai skaitā biroja telpu īre, jauna biroja aprīkojuma, datortehnikas un programmatūras iegāde, biroja juridiskās un biroja administratīvā personāla izmaksas kopā ar darbaspēka nodokļiem, biroja administratīvās izmaksas (kancelejas preču, sakaru un degvielas izmaksas), jaunu iekārtu, jaunas tehnikas, aprīkojuma iegāde un uzstādīšana, loģistikas transporta iegāde), kas ir pamatotas un tieši saistītas ar biznesa plāna īstenošanu šajos noteikumos minēto mērķu sasniegšanai. 

30. Attiecināmās izmaksas nosaka atbilstoši tirgus cenai. Darba samaksa personālam nedrīkst pārsniegt 1500 euro mēnesī (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas), autotransporta nomas izmaksas operatīvā līzinga gadījumā nedrīkst pārsniegt 350 euro mēnesī, pārējos gadījumos (tai skaitā finanšu līzinga gadījumā) – 150 euro mēnesī. Attiecināmajās izmaksās neiekļauj pievienotās vērtības nodokli, ja vien tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem tiesību aktiem. Jaunā iekārta vai tehnika, kas iegādāta, izmantojot finanšu līzingu, nonāk atbalsta saņēmēja īpašumā.

31. Biznesa plānā paredzēto pakalpojumu, biroja aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju, programmnodrošinājuma, iekārtu, tehnikas, aprīkojuma iegādei un citām vispārējām izmaksām ievēro normatīvo aktu prasības par iepirkuma procedūras piemērošanu. Izvēlēto piedāvājumu apliecina, salīdzinot vismaz divus derīgus piedāvājumus konkrētai iegādei vai izmaksām neatkarīgi no iepirkuma procedūras veida.

32. Atbalsta pretendents biznesa plāna īstenošanas laikā nodrošina:

32.1. pamatojuma dokumentus, kas apliecina, ka izmaksas ir faktiski bijušas un ir tieši attiecināmas uz biznesa plānā paredzēto darbību īstenošanu;

32.2. attiecināmo izdevumu atbilstību sabiedrības gada pārskatā norādītajiem datiem.

33. Ja, īstenojot biznesa plānu, ir iegādāta jauna iekārta, tehnika, aprīkojums, loģistikas transportlīdzeklis vai veikta cita veida investīcija, atbalsta pretendents savā saimnieciskajā darbībā šo investīciju izmanto ne mazāk kā piecus gadus pēc tā iegādes dienas. Ja atbalsta pretendents minēto nosacījumu neizpilda, Lauku atbalsta dienests pieņem lēmumu par atbalsta atmaksu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

VI. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti

34. Lai pieteiktos atbalstam, atbalsta pretendents personīgi (izņemot gadījumu, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) iesniedz Lauku atbalsta dienestā šādus dokumentus:

34.1. iesniegumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu;

34.2. vienkāršotu biznesa plānu saskaņā ar šo noteikumu 4. pielikumu. Plānā ietver:

34.2.1. problēmas risinājuma aprakstu un plānoto aktivitāšu aprakstu;

34.2.2. biznesa plāna sasniedzamos rādītājus;

34.2.3. biznesa plāna budžeta kopsavilkumu, tostarp indikatīvu naudas plūsmas pārskatu pa gadiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas;

34.2.4. aprakstu par biznesa plāna sasniedzamo rādītāju ilgtspējas nodrošināšanu vismaz piecus gadus pēc biznesa plāna pabeigšanas;

34.3. saskaņā ar normatīvajiem aktiem par gada pārskatu sagatavošanu sagatavotu pēdējā noslēgtā gada pārskata kopiju (pilns komplekts) ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu (uzrāda oriģinālu). Kooperatīvās sabiedrības mežsaimniecības nozarē papildus iesniedz informāciju par sabiedrības biedru pārdoto produkciju pēdējos piecos gados saskaņā ar šo noteikumu 5. pielikuma 1. tabulu;

34.4. atbalsta pretendenta deklarāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai;

34.5. atbalsta pretendenta deklarāciju par atbilstību mazā un vidējā uzņēmuma definīcijai;

34.6. atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības biedru sarakstu (5. pielikuma 2. tabula);

34.7. atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības biedru tās kopsapulces protokola izrakstu, kurā sabiedrība pieņēmusi lēmumu par pieteikšanos valsts un Eiropas Savienības atbalstam un apstiprinājusi konkrētu sabiedrības aktivitāšu īstenošanu, un kopsapulces dalībnieku reģistra kopiju;

34.8. uzskaites veidlapu par atbilstīgās mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības saņemto de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.

35. Sākot ar nākamo gadu pēc biznesa plāna apstiprināšanas un uzsākšanas, atbalsta pretendents katru gadu līdz 30. aprīlim iesniedz Lauku atbalsta dienestā pārskatu par biznesa plāna īstenošanu, tai skaitā informāciju par iepriekšējā periodā bijušajām izmaksām, plānoto sasniedzamo rādītāju izpildi un mērķu sasniegšanu. Vienlaikus atbalsta pretendents iesniedz kārtējā gada maksājuma pieprasījumu par faktiski veiktajām izmaksām atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

36. Atbalsta pretendents ir tiesīgs iesniegt Lauku atbalsta dienestā grozījumus biznesa plānā, ja tie pēc būtības nemaina plānotos mērķus un nepasliktina plānoto sasniedzamo rādītāju iznākumu salīdzinājumā ar situāciju, kad pirmo reizi tika apstiprināta biznesa plāna īstenošana.

37. Biznesa plāna grozījumos pa aktivitātēm plānotās budžeta izmaiņas sadalījumā pa gadiem nedrīkst pārsniegt 20 procentus salīdzinājumā ar iepriekšējā gadā vai iepriekšējos gados plānoto budžetu. Ja, īstenojot biznesa plānu, kārtējā gada beigās iepriekš plānotais budžets nav izpildīts par 30 procentiem, Lauku atbalsta dienests izvērtē pārskatu par biznesa plāna īstenošanu un pieņem lēmumu par atbalsta pretendentam plānotās atbalsta summas samazināšanu atbilstoši faktiskajai neizpildei.

38. Šo noteikumu 36. punktā minētajā gadījumā atbalsta pretendents grozījumus biznesa plānā ir tiesīgs iesniegt divas reizes – biznesa plāna īstenošanas trešajā un pēdējā gadā līdz attiecīgā gada 30. aprīlim kopā ar gada pārskatu par biznesa plāna īstenošanu. Ja atbalsta pretendents biznesa plānu īsteno agrāk nekā piecos gados, tas grozījumus iesniedz vienu reizi – biznesa plāna īstenošanas pēdējā gadā. Biznesa plānā paredzētos grozījumus īsteno tikai pēc to apstiprināšanas Lauku atbalsta dienestā.

VII. Noslēguma jautājums

39. Atbalsta iesniegumu iesniegšanu izsludina oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" mēnesi pirms attiecīgās kārtas uzsākšanas. 2015. gadā iesniegumu iesniegšanas termiņš nav īsāks par septiņām kalendāra dienām.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Zemkopības ministra vietā –
labklājības ministrs Uldis Augulis

 

1.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 3.februāra
noteikumiem Nr.60

Atlases kritēriji LAP 2014.–2020.gadam pasākumā "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"

I. Atlases kritēriji lauksaimniecības nozarē

Nr.
p. k.

Kritēriju grupa

Kritērijs

Punktu skaits kritērijā

Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā

1. Biznesa plāna aktivitāšu īstenošanas pamatojums un alternatīvu analīze Biznesa plānā ir izvēlēti vismaz trīs mērķi un veikta to īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, ar skaitliskiem aprēķiniem pamatojot to izvēli

40

40

Biznesa plānā ir izvēlēti vismaz divi mērķi un veikta to īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, ar skaitliskiem aprēķiniem pamatojot to izvēli

30

Biznesa plānā ir izvēlēts viens mērķis un veikta tā īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, ar skaitliskiem aprēķiniem pamatojot to izvēli

20

Biznesa plānā ir izvēlēts viens vai vairāki mērķi un veikta to īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, bet tā nav pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem

10

2. Biznesa plāna riska faktoru izvērtējums Biznesa plānā visām aktivitātēm ir izvērtēti iespējamie riska faktori (finanšu, tirgus izmaiņu, īpašuma, cilvēkresursu un citi iespējamie faktori), izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto riska faktoru novēršanai vai samazināšanai

25

25

Biznesa plānā atsevišķām aktivitātēm ir izvērtēti iespējamie riska faktori (finanšu, tirgus izmaiņu, īpašuma, cilvēkresursu un citi iespējamie faktori), izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto riska faktoru novēršanai vai samazināšanai Par katras izvēlētās aktivitātes izvērtētajiem riska faktoriem piešķir 2 punktus (maks. 16)
3. Īstenojot biznesa plānu, tiek nodrošināta veselīgu un augstas kvalitātes produktu virzīšana tirgū Visi sabiedrības biedri ražo bioloģiskās lauksaimniecības produktus

15

15

Sabiedrība ir Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas dalībniece

5

4. Īstenojot biznesa plānu, biedru saražotajai produkcijai tiek radīta papildu pievienotā vērtība Īstenojot biznesa plānu, biedru saražotajai produkcijai tiek radīta papildu pievienotā vērtība kopīgai produkcijas laišanai tirgū (pirmapstrāde, pārstrāde, fasēšana u. c.)

10

10

5. Apgrozījums Lauksaimniecības preču un pakalpojumu apgrozījums starp kooperatīvu un tā biedriem procentos no kooperatīva lauksaimniecības preču un pakalpojumu kopējā apgrozījuma Par katru pilnu procentu, kas pārsniedz 75 % no kopējā apgrozījuma apmēra, piešķir 0,4 punktus

10

Kopā

100

Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 30 punktu

Piezīme. Ja atbilstoši biznesa plāna atlases kritērijiem iegūto punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kurš ieguvis lielāku punktu skaitu kritērijā, kas pamato biznesa plānā izvēlētās aktivitātes, un kritērijā par riska faktoru izvērtējumu. Ja šajos kritērijos iegūto punktu skaits ir vienāds, vērtē arī apgrozījuma kritēriju.

II. Atlases kritēriji mežsaimniecības nozarē

Nr.
p. k.

Kritēriju grupa

Kritērijs

Punktu skaits kritērijā

Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā

1. Biznesa plāna aktivitāšu īstenošanas pamatojums un alternatīvu analīze Biznesa plānā ir izvēlēti vismaz trīs mērķi un veikta to īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, ar skaitliskiem aprēķiniem pamatojot to izvēli

40

40

Biznesa plānā ir izvēlēti vismaz divi mērķi un veikta to īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, ar skaitliskiem aprēķiniem pamatojot to izvēli

30

Biznesa plānā ir izvēlēts viens mērķis un veikta tā īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, ar skaitliskiem aprēķiniem pamatojot to izvēli

20

Biznesa plānā ir izvēlēts viens vai vairāki mērķi un veikta to īstenošanai izvēlēto aktivitāšu alternatīvu analīze, bet tā nav pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem

10

2. Biznesa plāna riska faktoru izvērtējums Biznesa plānā visām aktivitātēm ir izvērtēti iespējamie riska faktori (finanšu, tirgus izmaiņu, īpašuma, cilvēkresursu un citi iespējamie faktori), izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto riska faktoru novēršanai vai samazināšanai

25

25

Biznesa plānā atsevišķām aktivitātēm ir izvērtēti iespējamie riska faktori (finanšu, tirgus izmaiņu, īpašuma, cilvēkresursu un citi iespējamie faktori), izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto riska faktoru novēršanai vai samazināšanai Par katras izvēlētās aktivitātes izvērtētajiem riska faktoriem piešķir 2 punktus (maks. 16)
3. Nodrošināts pilns mežsaimniecības cikls Sabiedrība nodrošina pilnu mežsaimniecības ciklu (kopšanu, atjaunošanu, ciršanu)

10

10

Sabiedrība nenodrošina pilnu mežsaimniecības ciklu

0

4. Apgrozījums Mežsaimniecības preču un pakalpojumu apgrozījums starp kooperatīvu un tā biedriem procentos no kooperatīva mežsaimniecības preču un pakalpojumu kopējā apgrozījuma Par katru pilnu procentu, kas pārsniedz 50 % no kopējā apgrozījuma apmēra, piešķir 0,2 punktus

10

5. Meža īpašnieki Vairāk nekā 30 % no biedru kopskaita ir meža īpašnieki, kuru īpašumā ir mežs līdz 30 ha platībā

10

10

15–30 % no biedru kopskaita ir meža īpašnieki, kuru īpašumā ir mežs līdz 30 ha platībā

6

Mazāk nekā 15 % no biedru kopskaita ir meža īpašnieki, kuru īpašumā ir mežs līdz 30 ha platībā

2

6. Starptautiski atzītas meža sertifikācijas sistēmas meža apsaimniekošanas grupas sertifikāts Sabiedrībai ir starptautiski atzītas meža sertifikācijas sistēmas meža apsaimniekošanas grupas sertifikāts

5

5

Sabiedrībai nav starptautiski atzītas meža sertifikācijas sistēmas meža apsaimniekošanas grupas sertifikāta

0

Kopā

100

Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 30 punktu

Piezīme. Ja atbilstoši biznesa plāna atlases kritērijiem iegūto punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kurš ieguvis lielāku punktu skaitu kritērijā, kas pamato biznesa plānā izvēlētās aktivitātes, un kritērijā par riska faktoru izvērtējumu. Ja šajos kritērijos iegūto punktu skaits ir vienāds, vērtē arī kritēriju, kur vislielāko punktu skaitu veido biedri ar maziem meža īpašumiem.

Zemkopības ministra vietā –
labklājības ministrs Uldis Augulis

 

2.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 3.februāra
noteikumiem Nr.60

Pārskats par atbalsta saņēmēja sasniedzamajiem rādītājiem projekta īstenošanas laikā Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) pasākumā "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"

1. Vispārīgā informācija

Projekta numurs, nosaukums  
Atbalsta saņēmējs – vārds, uzvārds/nosaukums  
LAD klienta numurs  

2. Darbaspēks

Vidējais strādājošo skaits pārskata periodā kopā (arī jaunradītajās darba vietās),
tai skaitā:
  Jaunradītajās darba vietās strādājošo skaits pārskata periodā kopā,
tai skaitā:
 
vīrieši   vīrieši  
sievietes   sievietes  

3. Biznesa plāna sasniedzamie rādītāji

3.1. Ar plānotajām aktivitātēm sasniedzamie rādītāji

Aktivitātes numurs

Individuālā mērķa rādītājs, kas sasniedzams, īstenojot aktivitāti

Mērvienība

Rādītāja vērtība

gads pirms projekta

1. gads

2. gads

3. gads

4. gads

5. gads

1.1.1.                
1.1.2.                
2.1.1.                
                 

3.2. Sasniedzamie rādītāji atbilstoši noteikumiem (saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 60 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumam "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"" 10. punktu)

Nr. p. k.

Sasniedzamais rādītājs

Mērvienība

Rādītāja vērtība

gads pirms projekta

1. gads

2. gads

3. gads

4. gads

5. gads

1. Palielināts kopējais ar sabiedrības starpniecību pārdotās produkcijas neto apgrozījums

euro

           
2. Palielinājies sabiedrības biedru skaits

skaits

           

Zemkopības ministra vietā –
labklājības ministrs Uldis Augulis

 

3.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 3.februāra
noteikumiem Nr.60

Eiropas Savienības Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam pasākuma "Ražotāju grupu un organizāciju izveide" atbalsta iesniegums

Atbalsta pretendents

 

Klienta numurs

 

A. VISPĀRĪGĀ DAĻA

A.1. Vispārīga informācija par atbalsta pretendentu
Atbalsta pretendenta pilns nosaukums   Vadītāja vārds, uzvārds  
Atbalsta pretendenta pamatdarbības veida NACE kods   Atbalsta pretendenta pamatdarbības veida NACE nosaukums  
Sabiedrības reģistrācijas numurs  
A.2. Atbalsta pretendenta kontaktinformācija
Atbalsta pretendenta juridiskā adrese   Statistikas reģions  
Novads, pagasts   Pilsēta  
Pasta indekss   Atbalsta pretendenta kontaktadrese (adrese korespondencei)  
Tālruņa numurs   Faksa numurs  
E-pasta adrese   Tīmekļa vietne  
A.3. Atbalsta pretendenta kontaktpersonas dati 
Vārds, uzvārds   Amats  
Tālruņa, faksa numurs   E-pasta adrese  
A.4. Aizpilda dienesta darbinieks
Darbinieka vārds   Iesnieguma reģistrācijas datums un laiks  
Darbinieka uzvārds  

B. IESNIEGUMA PAVADDOKUMENTI

B.1. Iesniedzamie dokumenti

Iesniedzamie dokumenti
(ja veidlapu iesniedz saskaņā ar Elektronisko dokumentu likuma prasībām, arī pavaddokumenti iesniedzami atbilstoši minētā likuma prasībām)

Aizpilda atbalsta pretendents

Atzīmē ar X atbilstošo atbildi

neattiecas

1.

Projekta iesniegums (pilns komplekts)
(neattiecas, ja iesniegumu iesniedz saskaņā ar Elektronisko dokumentu likuma prasībām)
       

2.

Biznesa plāns        

3.

Pēdējā noslēgtā gada pārskats (pilns komplekts; atbilstoši Gada pārskatu likuma nosacījumiem) ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu (uzrāda oriģinālu) kopija      

4.

Sabiedrības biedru saraksts (atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 60 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumam "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"" 5. pielikumam)        

5.

Atbalsta pretendenta deklarācija (atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai)        

6.

Atbalsta pretendenta deklarācija par atbilstību mazā un vidējā uzņēmuma definīcijai        

7.

Atbalsta pretendenta biedru kopsapulces protokols        

Citi iesniegtie dokumenti

8.

         

 

Iesniegto dokumentu un lapu skaits, kopā  

 

B.2. Piezīme. Ja veidlapu iesniedz saskaņā ar Elektronisko dokumentu likuma prasībām, šos lauciņus neaizpilda

1. Ir iesniegti
visi nepieciešamie dokumenti

2. Nav iesniegti
visi nepieciešamie dokumenti

Piekrītu Piekrītu
Atbalsta pretendents

_____________________________________________________

(vārds, uzvārds, paraksts, datums)

Atbalsta pretendents

________________________________________________________

(vārds, uzvārds, paraksts, datums)

 

 

 

Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministra vietā –
labklājības ministrs Uldis Augulis

 

4.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 3.februāra
noteikumiem Nr.60

Eiropas Savienības Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam  pasākuma "Ražotāju grupu un organizāciju izveide" biznesa plāna satura paraugs

1. sadaļa – Pamatinformācija par atbalsta pretendentu biznesa plāna iesniegšanas brīdī

1.1. Sabiedrības pašreizējās darbības apraksts (norāda arī informāciju par pašreizējo tirgus daļu, konkurenci, problēmām, riska faktoriem, trūkumiem un nepilnībām) (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes)

 

1.2. Informācija par pašreizējo situāciju saistībā ar sabiedrības biedru saražotās produkcijas pielāgošanu tirgus prasībām

 

1.3. Informācija par pašreizējo situāciju saistībā ar sabiedrības biedru saražotās produkcijas kopīgu laišanu tirgū, tostarp sagatavošanu pārdošanai, pārdošanas centralizāciju un piegādi vairumpircējiem

 

1.4. Informācija par sabiedrības vienotajiem noteikumiem attiecībā uz ražošanas informāciju

 

1.5. Vidējais strādājošo skaits pēdējā noslēgtajā gadā

 

1.6. Informācija par esošo situāciju saistībā ar biroja telpām, biroja aprīkojumu un tehnisko nodrošinājumu

 

1.7. Sabiedrības biedru saražotās un sabiedrībai pārdotās produkcijas apjoms pa produkcijas veidiem

1.7. Sabiedrības biedru saražotās un sabiedrībai pārdotās produkcijas apjoms 20___. gadā*

Nr. p. k.

Sabiedrības biedrs (reģistrētā persona biedru reģistrā) –
vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums**

Personas kods (fiziskām personām) vai reģistrācijas numurs (juridiskām personām)

Produkcijas veids

Produkcijas apjoms (tonnas, m3)

Summa
(bez PVN),
euro

Īpatsvars, %
(x,xx %)

1.

           

2.

           
1. Biedru saražotās un sabiedrībai pārdotās produkcijas apjoms – kopā      
2. Citu ražotāju sabiedrībai pārdotās produkcijas apjoms – kopā      
3. Kopējais sabiedrībai pārdotās produkcijas apjoms (biedru produkcija + citu ražotāju produkcija)    

100

* Tabulu aizpildīt par katru produkta veidu atsevišķi.

** Aizpildīt alfabēta secībā.

1.8. Sabiedrības pārdotā produkcija ārpus sabiedrības

1.8. Sabiedrības pārdotā produkcija 20___. gadā*

Nr. p. k.

Produkcijas pircējs –
vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums
**

Personas kods (fiziskām personām) vai reģistrācijas numurs (juridiskām personām)

Produkcijas veids

Produkcijas apjoms (tonnas, m3)

Summa (bez PVN), euro

1.

         

2.

         
1. KOPĀ, euro (x,xx euro)    
2. Biedru saražotās un sabiedrībai pārdotās produkcijas apjoms – kopā, % (1.7. tabulas 1. rinda) (x,xx %)    
3. Sabiedrības biedru ikgadējā pārdotās produkcijas vērtība, euro (1.8. tabulas 1. rinda x 1.8. tabulas 2. rinda) (x,xx euro)    

* Tabulu aizpildīt par katru produkta veidu atsevišķi.

** Aizpildīt alfabēta secībā.

1.9. Sabiedrības sniegtie pakalpojumi

1.9. Sabiedrības sniegtie pakalpojumi 20___. gadā*

Nr. p. k.

Pakalpojuma saņēmējs –
vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums
**

Personas kods (fiziskām personām) vai reģistrācijas numurs (juridiskām personām)

Pakalpojuma veids

Summa
(bez PVN), euro

Īpatsvars, %
(x,xx %)

1.

       

x

2.

       

x

1. Sniegtie pakalpojumi biedriem – kopā    
2. Sniegtie pakalpojumi personām, kas nav biedri – kopā    
3. Sabiedrības sniegtie pakalpojumi – kopā (biedri + citas personas)  

100

* Tabulu aizpildīt par katru produkta veidu atsevišķi.

** Aizpildīt alfabēta secībā.

1.10. Sabiedrības neto apgrozījums sadalījumā pa darbības veidiem

Darbības veidi

Noslēgtais gads pirms biznesa plāna iesniegšanas, euro

Iepriekšējais gads, euro

Ieņēmumi no iepirktās produkcijas realizācijas (atšifrēt produkcijas veidu)    
Ieņēmumi no sabiedrības biedriem pārdotajām precēm    
Ieņēmumi no pārdotajām precēm personām, kas nav sabiedrības biedri    
Pārējie saimnieciskās darbības ieņēmumi    
Ieņēmumi no pakalpojumu sniegšanas sabiedrības biedriem (atšifrēt pakalpojumu veidu)    
Ieņēmumi no pakalpojumu sniegšanas personām, kas nav sabiedrības biedri (atšifrēt pakalpojumu veidu)    
     
     

 

2. sadaļa – Biznesa plāna apraksts

2.1. Kopsavilkums par veicamajām darbībām saistībā ar biznesa plānu (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes)

 

2.2. Biznesa plāna aktivitāšu īstenošanas vieta

Biznesa plāna aktivitāšu īstenošanas vietas adrese
(ja iespējams norādīt)
 
Plānošanas reģions (atzīmēt) Kurzeme
Latgale
Zemgale
Vidzeme
Rīga
Rīgas reģions
Visa Latvija

2.3. Biznesa plāna nepieciešamības pamatojums vai konstatētās problēmas apraksts (ne vairāk kā 2000 rakstu zīmes)

 

2.4. Izvēlētās problēmas risinājuma apraksts (ne vairāk kā 2000 rakstu zīmes)

 

2.5. Biznesa plāna mērķis

Nr. p. k.

Biznesa plāna galvenais mērķis atbilstoši LAP 2014.–2020.

Atzīmēt ar X

1. Ražošanas procesa un saražotās produkcijas pielāgošana tirgus prasībām  
2. Preču sagatavošana pārdošanai, tostarp pārdošanas centralizācijas un piegādes nodrošināšana vairumtirgotājiem  
3. Vienotu prasību izstrāde attiecībā uz ražošanas informāciju, īpaši attiecībā uz ražas novākšanu un pieejamību  
4. Uzņēmējdarbības un tirgvedības prasmju attīstīšana un inovatīvu procesu organizēšana un veicināšana  

 

Nr. p. k.

Individuālais mērķis, kas sasniedzams, īstenojot biznesa plānu

1. Ražošanas procesa un saražotās produkcijas pielāgošana tirgus prasībām
1.1.  
1.2.  
2. Preču sagatavošana pārdošanai, tostarp pārdošanas centralizācijas un piegādes nodrošināšana vairumtirgotājiem
2.1.  
2.2.  
3.  
   

2.6. Plānotās aktivitātes galvenā mērķu (vai mērķa) un individuālā mērķa sasniegšanai, īstenojot biznesa plānu (saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3februāra noteikumu Nr. 60 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumam "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"" (turpmāk – noteikumi) V nodaļā minētajām attiecināmajām izmaksām)

Nr. p. k.

Esošā situācija

Individuālā mērķa numurs

Aktivitātes numurs

Aktivitāte individuālā mērķa sasniegšanai

I. Ražošanas procesa un saražotās produkcijas pielāgošana tirgus prasībām

1.

  1.1. 1.1.1.  
      1.1.2.  
      1.1.3.  

2.

  1.2. 1.2.1.  
      1.2.2.  
         

II. Preču sagatavošana pārdošanai, tostarp pārdošanas centralizācijas un piegādes nodrošināšana vairumtirgotājiem

1.

  2.1. 2.1.1.  

2.

  2.2. 2.2.1.  
         

III. Vienotu prasību izstrāde attiecībā uz ražošanas informāciju,
īpaši attiecībā uz ražas novākšanu un pieejamību

1.

       

2.

       
         

IV. Uzņēmējdarbības un tirgvedības prasmju attīstīšana un inovatīvu procesu
organizēšana un veicināšana

1.

       

2.

       
         

2.7. Ar plānotajām aktivitātēm sasniedzamie rādītāji

Aktivitātes numurs

Individuālā mērķa rādītājs, kas sasniedzams, īstenojot aktivitāti

Mērvienība

Rādītāja vērtība

gads pirms projekta

1. gads

2. gads

3. gads

4. gads

5. gads

1.1.1.                
1.1.2.                
2.1.1.                
               

2.8. Biznesa plānā sasniedzamie rādītāji atbilstoši noteikumiem (saskaņā ar noteikumu 10. punktu)

Nr. p. k.

Sasniedzamais rādītājs

Mērvienība

Rādītāja vērtība

gads pirms projekta

1. gads

2. gads

3. gads

4. gads

5. gads

1. Palielināts kopējais ar sabiedrības starpniecību pārdotās produkcijas neto apgrozījums

euro

           
2. Palielinājies sabiedrības biedru skaits

skaits

           

 

3. sadaļa – Biznesa plāna īstenošana

3.1. Biznesa plāna vadības, ieviešanas un uzraudzības shēmas apraksts (ne vairāk kā 3000 rakstu zīmes)

 

3.2. Biznesa plāna īstenošanai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāltehniskā bāze) (ne vairāk kā 3000 rakstu zīmes)

Nr. p. k.

Nepieciešamie speciālisti

Galvenie veicamie uzdevumi

Kvalifikācija un prasmes

Nepieciešamais attiecīgās kvalifikācijas darbinieku skaits projektā

1.        
2.        
         

 

Nr. p. k.

Nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums

Nepieciešamo vienību skaits

Tiks iegādāts/nomāts projekta iepirkuma procedūras rezultātā

1.      
2.      
       

 

3.3. Plānotais kopējais biznesa plāna īstenošanas ilgums (skatīt biznesa plāna 1. pielikumu)  

(pilnos mēnešos)

3.4. Apraksts, kā pēc biznesa plāna pabeigšanas tiks nodrošināta sasniegto rādītāju uzturēšana (ne vairāk kā 1000 rakstu zīmes)

 

3.5. Biznesa plāna īstenošanas risku izvērtējums

 

 

4. sadaļa – Biznesa plāna izmaksas un finansēšanas avoti

4.1. Naudas plūsmas pārskats pa gadiem

(skatīt biznesa plāna 2. pielikumu)

4.2. Biznesa plāna budžeta kopsavilkums, tostarp indikatīvais izmaksu plāns

(skatīt biznesa plāna 3. pielikumu)

4.3. Finansēšanas plāns

(skatīt biznesa plāna 4. pielikumu)

1.pielikums
biznesa plānam

Biznesa plāna īstenošanas laika grafiks

Aktivitātes numurs

Aktivitātes nosaukums

Īstenošanas laika grafiks ceturkšņos

1. gads

2. gads

3. gads

4. gads

5. gads

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

1.

                                         

2.

                                         

3.

                                         

4.

                                         
                                           

2.pielikums
biznesa plānam

Naudas plūsmas pārskats pa gadiem
(biznesa plāna iesnieguma iesniegšanas gadā un pa īstenošanas gadiem)

Biznesa plāna iesniegšanas gads

0

Naudas plūsmas pārskats pa gadiem (kopsavilkums)

 

Gadi

0.

1.

2.

3.

4.

5.

1. Naudas atlikums perioda sākumā            

A. Ienākošā naudas plūsma

I. Pamatdarbības naudas plūsma

2. Ieņēmumi (norādīt veidu)            
2.1.              
2.2.              
3. Ieņēmumi no citu nozaru produkcijas realizācijas            
4. Pārējie ražotāju grupas pamatdarbības ieņēmumi            
5. Ārkārtas ieņēmumi            

II. Ieguldīšanas darbības naudas plūsma

6. Ieņēmumi no pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu pārdošanas            
7. Saņemtie procenti            
8. Saņemtās dividendes            
9. Citi ieņēmumi no ieguldīšanas darbības            

III. Finansēšanas darbības naudas plūsma

10. Saņemtie aizņēmumi (kredīti)            
11. Saņemtais ELFLA finansējums, īstenojot biznesa plānu            
12. Cits Eiropas Savienības un valsts atbalsts (norādīt veidu)            

B. Izejošā naudas plūsma

I. Pamatdarbības naudas plūsma

13. Maksājumi piegādātājiem            
14. Izdevumi par izejvielu (norādīt veidu)            
14.1.              
14.2.              
14.3.              
15. Izdevumi par zemes, ēku un iekārtu nomu            
16. Izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem, elektroenerģiju un kurināmo            
17. Izdevumi par pakalpojumu samaksu            
18. Izdevumi par remontu            
19. Izdevumi par transportu, degvielu un smērvielām            
20. Izdevumi par apdrošināšanu un sertifikāciju            
21. Izdevumi par darba algas maksājumiem            
22. Izdevumi par sociālās apdrošināšanas maksājumiem            
23. Administrācijas izdevumi            
24. Samaksātais uzņēmumu ienākuma nodoklis            
25. Samaksātais nekustamā īpašuma nodoklis            
26. Pārējie samaksātie nodokļi un nodevas            
27. Pārējie ražotāju grupas pamatdarbības izdevumi            
28. Izmaksu pozīcijas bez PVN            
29. PVN (priekšnodoklis) par atzīšanas plāna iesnieguma pasākumiem – kopā            
30. Ārkārtas izdevumi            

II. Ieguldīšanas darbības naudas plūsma

31. Izdevumi par nekustamo īpašumu, iekārtām, nemateriālie un citi ilgtermiņa ieguldījumi            
32. Izsniegtie aizdevumi citām personām            
33. Izmaksu pozīcijas bez PVN            
34. PVN (priekšnodoklis)            
35. Citi izdevumi ieguldīšanas darbībai            

III. Finansēšanas darbības naudas plūsma

36. Izdevumi aizdevumu atmaksāšanai            
37. Samaksātie kredītprocenti par aizdevumiem            
38. Izdevumi par nomāto pamatlīdzekļu izpirkumiem            
39. Izdevumi par līzinga procentu maksājumiem            
40. Izmaksātās dividendes            
41. PVN maksājums budžetā            
42. Naudas līdzekļu atlikums perioda beigās            

D.3.2. Pamatdarbības, ieguldīšanas, finansēšanas naudas plūsmas rezultāts pa gadiem

 

Gadi

0.

1.

2.

3.

4.

5.

  Naudas atlikums perioda sākumā            
1. Pamatdarbības rezultāts (ienākošā naudas plūsma – izejošā naudas plūsma)            
2. Ieguldīšanas darbības rezultāts (ienākošā naudas plūsma – izejošā naudas plūsma)            
3. Finansēšanas darbības rezultāts            
4. Naudas atlikums perioda beigās            

3.pielikums
biznesa plānam

Biznesa plāna budžeta kopsavilkums, tostarp indikatīvais izmaksu plāns

Nr.

p. k.

Izmaksu pozīcijas nosaukums

Daudzums

Kopējā summa

Attiecināmās izmaksas

mērvienība, skaits

euro

%

euro

1. Biroja telpu īres izmaksas – kopā        
1.1.          
1.2.          
2. Biroja materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas – kopā        
2.1.          
2.2.          
3. Biroja administratīvās izmaksas – kopā        
3.1.          
3.2.          
4. Iekārtu izmaksas – kopā        
4.1.          
5. ..        
5.1.          
           
 

KOPĀ

   

100

 

4.pielikums
biznesa plānam

Finansēšanas plāns pa gadiem

Nr. 
p. k.

Izmaksu pozīcijas nosaukums

Gadi

Kopējā summa

1.

2.

3.

4.

5.

euro

%

1. Biroja telpu īres izmaksas – kopā              
1.1.                
1.2.                
2. Biroja materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas – kopā              
2.1.                
2.2.                
3. Biroja administratīvās izmaksas – kopā              
3.1.                
3.2.                
4. Iekārtu izmaksas – kopā              
4.1.                
5. ..              
5.1.                
                 
 

KOPĀ

             

Zemkopības ministra vietā –
labklājības ministrs Uldis Augulis

 

5.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 3.februāra
noteikumiem Nr.60

Sabiedrības biedru pārdotās produkcijas vērtība pēdējos piecos gados un sabiedrības biedru saraksts

I. Informācija par sabiedrības biedru pārdotās produkcijas vērtību pēdējos piecos gados*

1. tabula

Nr.
p. k.

Sabiedrības biedrs (fiziskām personām – vārds, uzvārds, juridiskām personām – nosaukums)**

Personas kods (fiziskām personām) vai reģistrācijas numurs (juridiskām personām)

Pārdotās produkcijas vērtība pēdējos piecos gados (euro)

20__. 
gadā

20__. 
gadā

20__. 
gadā

20__. 
gadā

20__. 
gadā

               
               

II. Sabiedrības biedru saraksts 20__. gadā

2. tabula

Nr.
p. k.

Sabiedrības biedrs (fiziskām personām – vārds, uzvārds, juridiskām personām – nosaukums)**

Personas kods (fiziskām personām) vai reģistrācijas numurs (juridiskām personām)

Sabiedrības biedra adrese

Datums, kad sabiedrības biedrs iestājies sabiedrībā vai izstājies no tās

Īpašumā un apsaimniekošanā esošā meža platība (ha)*

Īpašumā un apsaimniekošanā esošā meža platība (ha), kas ir par pamatu sabiedrības biedra dalībai
kooperatīvajā sabiedrībā*

             
             

 

Atbalsta pretendents  
 

(amats, vārds, uzvārds, paraksts, datums***)

Z. v.***

Piezīmes.

* Aizpilda tikai mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības, pirmo reizi iesniedzot iesniegumu.

** Vēlams aizpildīt alfabēta secībā.

*** Dokumenta rekvizītus "paraksts", "datums" un "zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministra vietā –
labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!