Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 19 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 617
Rīgā 2015. gada 27. oktobrī (prot. Nr. 56 44. §)
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" (turpmāk – pasākums) pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – atlases kārta);
1.2. pasākuma un atlases kārtas mērķi;
1.3. pasākumam un atlases kārtai pieejamo finansējumu;
1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.
2. Pasākuma mērķis ir nodrošināt komersantus ar atbilstošas kvalifikācijas darbaspēku, kas sekmētu darba ražīguma pieaugumu un jaunu vai uzlabotu produktu un tehnoloģiju izstrādi un ieviešanu ražošanā.
3. Atlases kārtas mērķis ir nodrošināt atbalstu nodarbināto prasmju pilnveidošanai, lai sekmētu tehnoloģisko inovāciju ieviešanu un darbaspēka produktivitātes paaugstināšanu.
4. Pasākuma gala labuma guvēji ir sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti.
5. Pasākuma ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir ERAF finansējums 18 000 000 euro apmērā.
6. Atlases kārtas ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 9 000 000 euro.
7. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji un to vērtības:
7.1. līdz 2018. gada 31. decembrim atlases kārtas ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs – 280 komersantu, kas saņēmuši atbalstu, un 5620 personas, kas saņēmušas nefinansiālu atbalstu;
7.2. līdz 2023. gada 31. decembrim darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamais iznākuma rādītājs – 1 300 atbalstīto komersantu, kas saņem grantus;
7.3. līdz 2023. gada 31. decembrim darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa ietvaros sasniedzamais specifiskais rezultāta rādītājs – inovatīvo komersantu īpatsvars kopējā komersantu skaitā ir 40 %;
7.4. finanšu rādītājs atlases kārtas ietvaros – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 3 736 236 euro apmērā.
8. Pasākuma īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.
9. Pasākuma īstenošanu nodrošina Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde).
II. Prasības projekta iesniedzējam
10. Pasākuma ietvaros projekta iesniedzējs ir biedrība, kura atbilst šādiem nosacījumiem:
10.1. tā ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vismaz piecus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē;
10.2. tā pārstāv vienu no šo noteikumu 1. pielikumā minētajām apstrādes rūpniecības apakšnozarēm, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari;
10.3. vairāk nekā 50 % no projekta iesniedzēja biedriem pārstāv vieno no apstrādes rūpniecības apakšnozarēm, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari un kopējais Latvijā reģistrēto biedrības biedru (komersantu) apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā pārsniedz 142,29 miljonus euro (ņemot vērā arī to komersantu apgrozījumu, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja biedri).
11. Uz finansējumu nevar pretendēt, ja:
11.1. uz projekta iesniedzēju ir attiecināmi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 23. pantā noteiktie projekta iesniedzēju izslēgšanas noteikumi;
11.2. projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai tas atbilst valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
12. Projekta iesniedzējs atlases kārtas ietvaros drīkst iesniegt vienu projekta iesniegumu, kas attiecas uz apstrādes rūpniecības apakšnozari, informācijas un komunikācijas nozari vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozari.
13. Vienam projekta iesniegumam maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs atlases kārtas ietvaros ir 900 000 euro.
14. Pasākuma ietvaros atbalsts netiek sniegts šādās nozarēs:
14.1. Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) 1. panta 1. punktā noteiktajās nozarēs;
14.2. Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 1. panta 3. punktā noteiktajās nozarēs.
15. Atbalstu atlases kārtas ietvaros sākotnēji sniedz vienam projekta iesniedzējam katrā apstrādes rūpniecības apakšnozarē, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē un izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē, kurš saņēmis augstāko punktu skaitu pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas.
16. Ja pēc sākotnēji atbalstīto projektu iesniedzēju apstiprināšanas ir pieejams finansējums, atbalstu sniedz nākamajam projekta iesniedzējam ar augstāko punktu skaitu katrā apstrādes rūpniecības apakšnozarē, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē vai izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē. Atlases kārtas ietvaros informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozarē, izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu nozarē un katrā apstrādes rūpniecības apakšnozarē nevar atbalstīt vairāk par diviem projekta iesniedzējiem.
17. Ja vairākiem nozaru projektu iesniegumiem ir piešķirts vienāds punktu skaits, priekšroka ir projektam, kas pasākuma atlases kārtas 6. kvalitātes kritērijā "Projektā apmācīto darbinieku skaits" ir ieguvis augstāku punktu skaitu.
III. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības
18. Finansējumu piešķir komersantu nodarbināto apmācībām jomās, kuras noteiktas šo noteikumu 2. pielikumā.
19. Apmācības komersantam var sniegt tā saistītās personas, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punktā noteiktajai definīcijai, ja saistītā persona ir izvēlēta atbilstoši šo noteikumu 29. punkta prasībām.
20. Apmācību sniedzējs ir juridiska vai fiziska persona. Apmācību sniedzēja (pasniedzēja) kvalifikācija atbilst vismaz vienai no šādām prasībām:
20.1. pasniedzējam ir vismaz triju gadu darba pieredze nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie, vai vismaz triju gadu pieredze apmācību sniegšanas nozarē, kurā tiks apmācīti nodarbinātie;
20.2. pasniedzēja izglītība apmācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs nodarbinātie, apgūstot apmācību programmu;
20.3. finansējuma saņēmējs, nodrošinot pārbaudes dokumentēšanu, ir pārliecinājies, ka apmācību sniedzējs var sniegt apmācības, kas nodrošina pasākuma mērķu sasniegšanu, apmācību sniedzējs ir ar pietiekamu kapacitāti un apmācību kursa saturs ir atbilstošs komersantu apmācību vajadzībām.
21. Finansējumu nepiešķir:
21.1. apmācībām augstākās izglītības programmās;
21.2. apmācībām, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 2. punktā;
21.3. transportlīdzekļu vadītāju kursiem A1, A, B1 un M kategorijas iegūšanai;
21.4. apmācībām jomās, kas nav iekļautas šo noteikumu 2. pielikumā.
22. Apmācībās iesaistītais darbinieks projekta ietvaros nedrīkst apgūt vienu un to pašu apmācību kursu vairāk par vienu reizi.
IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
23. Pasākuma ietvaros attiecināmas ir šādas projekta īstenošanas izmaksu pozīcijas:
23.1. tiešās attiecināmās izmaksas:
23.1.1. apmācību kursu izmaksas:
23.1.1.1. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, kas nepārsniedz apmācību kursu ilgumu (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
23.1.1.2. pasniedzēju un nodarbināto ceļa (transporta) izdevumi;
23.1.2. projekta vadības izmaksas, kas nepārsniedz 3000 euro mēnesī:
23.1.2.1. tiešās attiecināmās izmaksas – personāla atalgojuma izmaksas;
23.1.2.2. netiešās attiecināmās izmaksas – darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma vai nolietojums), transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana), telpu īres un nomas izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, grāmatvedības izdevumi, pasta izdevumi, juridiskie pakalpojumi, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas, audita veikšanas izmaksas, kā arī ar datu uzkrāšanu un komersantu datu pārbaudi saistītās izmaksas (datubāzes abonēšanas maksa uz laiku, kamēr tiek īstenots projekts) un personāla izmaksas, ja projekta vadība ir uz uzņēmuma līguma pamata.
23.2. netiešās attiecināmās izmaksas:
23.2.1. maksa par materiāliem un pakalpojumiem, kas tieši saistīti ar apmācību kursiem:
23.2.1.1. apmācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas (drukāti vai audiovizuāli materiāli, kuri pēc apmācību beigām paliek projektā apmācīto nodarbināto īpašumā). Ja šo izmaksu summa pārsniedz 50 euro uz vienu nodarbināto, tā jāsaskaņo ar sadarbības iestādi, sniedzot pamatojumu par lietderību;
23.2.1.2. apmācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību laiku;
23.2.1.3. izmaksas, kas saistītas ar nodarbināto apmācību vajadzību noteikšanu un zināšanu līmeņa testēšanu;
23.2.1.4. sertifikācijas un eksaminācijas izmaksas;
23.2.1.5. tulku un tulkotāju pakalpojumu izmaksas;
23.3. pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
24. Pasākuma ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksu pozīcijas:
24.1. izmaksas, kas šo noteikumu 23. punktā nav noteiktas kā attiecināmas vai pārsniedz izmaksu apmēra ierobežojumus;
24.2. nodokļi un nodevu maksājumi, izņemot šo noteikumu 23.1.1.1. un 23.1.2.1. apakšpunktā minētos gadījumus;
24.3. projekta izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem un nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi, kā arī izmaksas, kas radušās un samaksātas pirms iesnieguma par projekta īstenošanu saņemšanas sadarbības iestādē. Ja projekta iesniedzējs uzsāk atbalstāmās darbības pirms līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, projekta iesniedzējs uzņemas visus riskus par saistībām, ko tas ir uzņēmies, un izdevumu neattiecināmību.
25. Šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minēto projekta vadību var veikt:
25.1. finansējuma saņēmēja darbinieki, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
25.2. ārpakalpojuma veidā, uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata piesaistot projektu vadītāju, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Uzņēmuma vai pakalpojumu līgumā nenorāda atlīdzības likmi par darba stundu, bet norāda sasniedzamo rezultātu.
V. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
26. Projektu var īstenot ne ilgāk kā līdz 2018. gada 31. decembrim no dienas, kad sadarbības iestādē ir saņemts projekta iesniegums, ja projekta iesniedzējs uzsāk atbalstāmās darbības pēc projekta iesnieguma iesniegšanas, vai no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
27. Finansējuma saņēmējs, vienojoties ar atbildīgo iestādi, izveido informatīvo sistēmu un tajā uzkrāj vismaz šādus datus:
27.1. informācija par komersantu, kurā nodarbināts apmācītais darbinieks (nosaukums, reģistrācijas numurs, komersanta pārstāvētā nozare pēc NACE 2. red., komersanta statuss, apgrozījums, darbinieku skaits un bilances kopsumma, kā arī piemērojamā finansējuma intensitāte);
27.2. apmācībās iesaistītā darbinieka identifikators (vārds, uzvārds un personas kods);
27.3. apmācībās iesaistītā darbinieka izglītības līmenis un profesijas klasifikators;
27.4. informācija par saņemtajām apmācībām (nosaukums, īss apraksts, apmācību laiks un ilgums, apmācību vieta, apmācību sniedzējs un pasniedzējs, apmācību izmaksas, apmācību klasifikators, viedās specializācijas stratēģijā noteiktā joma vai nozares identificēta jauna konkurētspējas niša);
27.5. apmācībās iesaistīto darbinieku novērtējums par apmācību kursu kvalitāti (apkopojums).
28. Finansējuma saņēmējs ievieto savā tīmekļvietnē aktuālo informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sniegtajām apmācībām, tai skaitā šo noteikumu 27.1. un 27.4. apakšpunktā norādīto informāciju.
29. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem iepirkuma procedūras jomā.
30. Finansējuma saņēmējs vērtē šo noteikumu 23. punktā minēto apmācību kursu izmaksu ekonomisko pamatotību, tai skaitā atbilstību tirgus cenām, un kursu lietderību.
31. Ja apmācību kursiem nav iespējams noteikt tirgus cenu (nav salīdzināmu apmācību), finansējuma saņēmējs paskaidro, ar ko apmācības atšķiras no standarta apmācībām un kāds ir apmācību kursu ekonomiskais pamatojums un lietderība, pamatojot konkrēto apmācību nepieciešamību komersantam, kura nodarbinātie tiks apmācīti, un nodrošinot informācijas dokumentēšanu atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu.
32. Sadarbības iestāde izlases veidā pārliecinās, ka finansējuma saņēmējs ir nodrošinājis pakalpojumu cenu atbilstību tirgus cenām un nepastāv interešu konflikts starp apmācību sniedzēju un finansējuma saņēmēju vai gala labuma guvēju. Ja atbalsts tiek sniegts šo noteikumu 19. punktā minētajām apmācībām, sadarbības iestāde pārliecinās par cenu atbilstību tirgus cenām.
33. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
33.1. finansējuma saņēmējs nepilda līgumu par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi vai atbalsta mērķa pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;
33.2. finansējuma saņēmējs apmācību sniegšanu nav uzsācis sešu mēnešu laikā pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas;
33.3. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis sadarbības iestādei nepatiesu informāciju;
33.4. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par projekta īstenošanu.
34. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 35 % no projekta attiecināmajām izmaksām.
35. Finansējuma saņēmējam ir pieejams avansa maksājums, ja finansējuma saņēmējs ir atvēris kontu Valsts kasē vai darījumu kontu Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē vai Eiropas Savienībā reģistrēta kredītiestāde ir izsniegusi bankas garantiju par labu sadarbības iestādei.
36. Lai saņemtu avansa maksājumu, finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē avansa pieprasījumu un plānotā avansa apjoma pamatojumu.
37. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam izmaksājamo finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi un attiecināmās izmaksas pamatojošiem dokumentiem, ievērojot normatīvo aktu prasības maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā.
VI. Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
38. Finansējumu šo noteikumu 23.1.1., 23.2. un 23.3. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. pantu, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu gala labuma guvējiem.
39. Finansējumu šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, un tas ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam.
40. Atbalsts šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai nav uzskatāms par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot šo noteikumu 29. punktā minēto procedūru. Ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību atbilstoši šo noteikumu 25.1. apakšpunktam, tad šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšana ir uzskatāma par komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam, ko sniedz atbilstoši šo noteikumu 39. punktam.
41. Vienam de minimis atbalsta saņēmējam de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru.
42. Atbalsts pasākuma ietvaros tiek sniegts granta veidā.
43. Pieļaujamā finansējuma intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:
43.1. sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem – 70 %;
43.2. vidējiem komersantiem – 60 %;
43.3. lielajiem komersantiem – 50 %;
43.4. lielajiem komersantiem, kuru pēdējā pārskata gada peļņa pēc nodokļu nomaksas ir lielāka par 5 miljoniem euro, – 30 %;
43.5. finansējuma saņēmējam administratīvo izmaksu segšanai 100 % apmērā, nepārsniedzot šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā un 40. punktā minēto ierobežojumu.
44. Sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti ir komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikumā noteiktajai uzņēmuma definīcijai.
45. Lielie komersanti ir komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteiktajam.
46. Viens vienots uzņēmums šo noteikumu izpratnē ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai.
47. Šo noteikumu ietvaros atbalsts netiek sniegts šo noteikumu 10. punktā minētajiem projektu iesniedzējiem un šo noteikumu 4. punktā minētajiem gala labuma guvējiem, kas pārstāv nozares, kuras ietvertas šo noteikumu 14. punktā. Ja gala labuma guvēji darbojas šo noteikumu 14. punktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja tiek skaidri nodalītas atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības šo noteikumu 14. punktā minētajās nozarēs negūst labumu no atlases kārtas ietvaros piešķirtā atbalsta.
48. Atbalstu gala labuma guvējam nepiešķir:
48.1. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā minētajām darbībām;
48.2. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteiktajos gadījumos;
48.3. Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "c" apakšpunktā minētajiem uzņēmumiem, ja tie atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā noteiktajai definīcijai;
48.4. ja gala labuma guvējs nav sniedzis informāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā noteiktajam.
49. Ja projekta faktiski apgūtais finansējuma apjoms pēc noslēguma pārskata apstiprināšanas ir mazāks nekā sākotnēji paredzētais, nodrošina, lai faktiski sasniegtie rādītāji (komersantu skaits un apmācīto darbinieku skaits) nebūtu mazāki par projekta iesniegumā plānotajiem rādītājiem, kas koriģēti atbilstoši faktiskajai apguvei. Šajā gadījumā projektam apstiprināto intensitāti un finansējuma apjomu samazina, pieprasot starpposma vai noslēguma maksājumu atbilstoši faktiskajam apmācīto darbinieku skaitam no sīkajiem (mikro), mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem.
50. Finansējuma intensitāti, kas minēta šo noteikumu 43. punktā, var palielināt par 10 procentpunktiem, ja mācības tiek nodrošinātas strādājošajiem ar invaliditāti vai nelabvēlīgākā situācijā esošiem darba ņēmējiem, kuri atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 3. un 4. punktā minētajām definīcijām. Saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31. panta 4. punktu atbalsta intensitāti var paaugstināt ne vairāk kā līdz 70 %.
51. Pasākuma ietvaros piešķirto finansējumu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām nevar apvienot ar citu atbalstu.
52. Finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam un Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktā noteiktajam.
53. Sadarbības iestāde publicē savā tīmekļvietnē informāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktam.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola
1. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 27. oktobra
noteikumiem Nr. 617
Atbalstāmās nozares
Finansējums darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" pirmās atlases kārtas ietvaros tiek sniegts biedrībām, kuras pārstāv komersanti no šādām nozarēm:
1. Apstrādes rūpniecība (saskaņā ar NACE 2. red. C sadaļu "Apstrādes rūpniecība") un šādas apstrādes rūpniecības apakšnozares:
1.1. kokapstrāde;
1.2. mašīnbūve un metālapstrāde;
1.3. elektrisko un optisko iekārtu ražošana;
1.4. ķīmiskā rūpniecība;
1.5. pārtikas un dzērienu ražošana;
1.6. nemetālisko minerālu ražošana;
1.7. vieglā rūpniecība;
1.8. papīra ražošana un poligrāfija.
2. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozare (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. J sadaļas "Informācijas un komunikācijas pakalpojumi" 61. nodaļu "Telekomunikācija", 62. nodaļu "Datorprogrammēšana, konsultēšana un saistītas darbības" un 63. nodaļu "Informācijas pakalpojumi").
3. Izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumi (ierobežojumus nosaka saskaņā ar NACE 2. red. I sadaļu).
Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola
2. pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 27. oktobra
noteikumiem Nr. 617
Projekta ietvaros atbalstāmās apmācību jomas un programmu kopas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Latvijas izglītības klasifikāciju
1. 214 Dizains1
2. 345 07 Telemātika un loģistika
3. 345 12 Telemehānika un loģistika
4. 345 20 Projektu vadība2
5. 345 24 Ražošanas inženierzinības un vadība
6. 44 Fizikālās zinātnes
7. 46 Matemātika un statistika
8. 48 481 Datorzinātnes
9. 52 Inženierzinātnes un tehnoloģijas
10. 54 Ražošana un pārstrāde
11. 623 Mežsaimniecība3
12. 722 Veselības aprūpes pakalpojumi4
13. 811 Viesnīcu un restorānu pakalpojumi5
14. 840 04 Starptautisko pārvadājumu organizācija6
15. 850 Vides aizsardzība
Piezīmes.
1Tikai 214 01 Datordizains, 214 02 Vides dizains, 214 05 Koka izstrādājumu dizains, 214 06 Tekstilizstrādājumu dizains, 214 07 Metālizstrādājumu dizains, 214 08 Keramikas izstrādājumu dizains, 214 09 Stikla izstrādājumu dizains, 214 10 Ādas izstrādājumu dizains, 214 11 Apģērbu dizains, 214 12 Multimediju dizains, 214 13 Foto dizains.
2 Tikai informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju nozaru uzņēmumu darbiniekiem. Šo apmācību izmaksas nedrīkst pārsniegt 20 % no kopējām projekta ietvaros attiecināmajām izmaksām.
3 Tikai apmācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "1. Zināšanu ietilpīga bioekonomika".
4,5,6 Tikai apmācības, kas saistītas ar viedās specializācijas stratēģijas jomu "2. Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, biofarmācija un biotehnoloģijas" (medicīnas un veselības tūrisms).
Ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola