Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.
Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 11. augusta noteikumi Nr. 468 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.2. pasākuma "Ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumi" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 21.08.2015., Nr. 163 https://www.vestnesis.lv/op/2015/163.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.478

Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Olimpiskais sporta centrs" atbrīvošanu no valsts nodevas par īpašuma tiesību uz nekustamo īpašumu Grostonas ielā 6b, Rīgā, nostiprināšanu zemesgrāmatā

Vēl šajā numurā

21.08.2015., Nr. 163

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 468

Pieņemts: 11.08.2015.

OP numurs: 2015/163.3

2015/163.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 468

Rīgā 2015. gada 11. augustā (prot. Nr. 38 21. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" 9.1.1.2. pasākuma "Ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumi" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" (turpmāk – atbalsta mērķis) 9.1.1.2. pasākumu "Ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumi" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir veicināt šo noteikumu 3. punktā minēto bezdarbnieku (turpmāk – bezdarbnieki) iekļaušanos sabiedrībā un iekārtošanos piemērotā pastāvīgā darbā vai piemērotā izglītībā/apmācībā, mazinot sociālās atstumtības riskus.

3. Pasākuma mērķa grupa ir bezdarbnieki:

3.1. kuri bijuši bez darba vismaz 12 mēnešus (par kuriem nav veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas kā par darba ņēmējiem vai pašnodarbinātajiem atbilstoši likumam "Par valsts sociālo apdrošināšanu");

3.2. kuri bijuši bez darba vismaz 12 mēnešus (par kuriem nav veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas kā par darba ņēmējiem vai pašnodarbinātajiem atbilstoši likumam "Par valsts sociālo apdrošināšanu") un kuri vismaz vienu reizi ir atteikušies no piemērota darba piedāvājuma vai atteikušies iesaistīties atbilstoši bezdarbnieka individuālajā darba meklēšanas plānā piedāvātajiem aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem un atteikums nav pamatots ar ārsta atzinumu vai invaliditāti;

3.3. ar invaliditāti un prognozējamo invaliditāti, kuri bijuši bez darba vismaz 12 mēnešus (par kuriem nav veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas kā par darba ņēmējiem vai pašnodarbinātajiem atbilstoši likumam "Par valsts sociālo apdrošināšanu") un kuri vismaz vienu reizi atteikušies no piemērota darba piedāvājuma vai atteikušies iesaistīties atbilstoši bezdarbnieka individuālajā darba meklēšanas plānā piedāvātajiem aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem un atteikums pamatots ar invaliditāti;

3.4. kuriem atbilstoši narkologa atzinumam ir alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu atkarība;

3.5. kuriem iespējama alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu atkarība, bet nav saņemts narkologa atzinums.

4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzami šādi atbalsta mērķa uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītājs – līdz 2023. gada 31. decembrim pasākumā iesaistītie bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki, – 20 000, tai skaitā līdz 2018. gada 31. decembrim – 10 110;

4.2. rezultāta rādītāji līdz 2023. gada 31. decembrim:

4.2.1. nodarbinātībā vai pašnodarbinātībā iesaistītie dalībnieki pēc aiziešanas (pēc pasākuma pabeigšanas) – 1 242;

4.2.2. pasākuma dalībnieki izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē vai ir nodarbināti, tostarp pašnodarbināti sešu mēnešu laikā pēc dalības pasākumā, – 4 246;

4.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 13 972 513 euro apmērā.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākuma ietvaros projektam pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 40 043 677 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 34 037 125 euro un valsts budžeta finansējums – 6 006 552 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

10. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir iestāde, kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu īsteno valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu atbalsta jomā, – Nodarbinātības valsts aģentūra.

11. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumā noteiktajām prasībām sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu.

12. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas beigu termiņa datuma, kas noteikts projekta iesnieguma atlases nolikumā.

13. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris, īstenojot šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, ir Sociālās integrācijas valsts aģentūra (turpmāk – sadarbības partneris).

14. Īstenojot šo noteikumu 13. punktā minēto sadarbību, finansējuma saņēmējs slēdz sadarbības līgumu ar sadarbības partneri saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

15. Ja uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi nav noslēgts sadarbības līgums, projektam pievieno starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri noslēgtu nodomu protokolu, kurā iekļauj vismaz šādu informāciju:

15.1. pušu apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekts tiek apstiprināts;

15.2. norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem projekta īstenošanā;

15.3. finanšu plānošanas un izmaksu veikšanas kārtību šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai;

15.4. veiktās izmaksas pamatojošo dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas kārtību.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

16. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

16.1. individuālas speciālistu konsultācijas un grupu konsultācijas (tai skaitā karjeras, psihologu, psihoterapeitu konsultācijas), kas veicina personas pašapziņas paaugstināšanos un motivāciju integrēties darba tirgū, šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem;

16.2. veselības pārbaudes (arodslimību ārsta vai arodveselības un arodslimību ārsta (turpmāk – arodslimību ārsts) konsultācija un atzinums (atbilstoši šo noteikumu pielikumam), ārstu speciālistu apskate, laboratoriskie un funkcionālie izmeklējumi saskaņā ar arodslimību ārsta norīkojumu) šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem, nosakot piemērotību darbam ar veselībai kaitīgajiem darba vides faktoriem, kas iespējami piedāvātajā darbā, kā arī individuālajā darba meklēšanas plānā paredzētajos aktīvajos nodarbinātības pasākumos;

16.3. profesionālās piemērotības noteikšana šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem;

16.4. motivācijas programma darba meklēšanai un mentora pakalpojumi šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem;

16.5. atbalsta pasākumi šo noteikumu 3.4. un 3.5. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem ar atkarības problēmām, tai skaitā:

16.5.1. Minesotas 12 soļu programma;

16.5.2. emocionālā stresa terapija (kodēšana), ietverot ārsta narkologa konsultācijas, tai skaitā psihoterapeitisko metožu lietošanu, suģestīvo terapiju un sensibilizējošo medikamentu terapiju;

16.5.3. narkologa atzinuma saņemšana šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem;

16.6. sabiedrības izpratnes veicināšanas pasākumi par ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumiem;

16.7. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla apmācība darbam ar šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem;

16.8. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

16.9. projekta vadība un īstenošanas nodrošināšana.

17. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas:

17.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

17.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

17.3. neparedzētās izmaksas.

18. Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. tiešās personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze:

18.1.1. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas;

18.1.2. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

18.2. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas – stipendija šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem, iesaistoties šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā, ko aprēķina pēc akadēmiskās stundas likmes – 0,94 euro – un izmaksā proporcionāli iesaistes laikam (akadēmiskajām stundām) attiecīgajā mēnesī, kopumā nepārsniedzot 150 euro;

18.3. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

18.3.1. pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu izmaksas;

18.3.2. transporta, ēdināšanas un uzturēšanās dienesta viesnīcā izdevumi šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajai mērķa grupai šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas laikā, piemērojot vienas vienības izmaksu metodi;

18.3.3. bezdarbnieka (pacienta) nodeva – līdz 30 euro par narkologa atzinuma saņemšanu šo noteikumu 3.5. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem šo noteikumu 16.5.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros;

18.3.4. komandējumu un dienesta braucienu izmaksas (dienas nauda, naktsmītnes, ceļa izdevumi) šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

18.3.5. transporta izmaksas (izmaksas par degvielu, transportlīdzekļa nomu, transporta pakalpojumu pirkšanu, sabiedriskā transporta izmantošanu) šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam;

18.3.6. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personālam.

19. Šo noteikumu 18.3.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu (uzņēmuma) līgumu ietvaros plāno šādas izmaksas:

19.1. darba meklēšanas motivācijas programmai, par vienu bezdarbnieku nepārsniedzot 750 euro, tai skaitā mentora pakalpojuma nodrošināšanai vienam bezdarbniekam – nepārsniedzot 150 euro šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmas darbības ietvaros;

19.2. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto bezdarbnieku nokļūšanai līdz ārstniecības iestādei (veselības pārbaudes veikšanas vietai) un atpakaļ šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros un par šo noteikumu 3.4. un 3.5. apakšpunktā minēto bezdarbnieku (pacientu) nokļūšanu līdz narkologa atzinuma saņemšanas vietai un atpakaļ, kā arī līdz ārstniecības iestādei un atpakaļ šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros;

19.3. sabiedrības izpratnes veicināšanas pasākumiem par ilgstošo bezdarbnieku aktivizācijas pasākumiem, nepārsniedzot vienu procentu no projektam pieejamā maksimālā kopējā attiecināmā finansējuma šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai;

19.4. veselības apdrošināšanai šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši daļlaika noslodzei. Veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas tikai uz periodu, kad finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un vadības personāls ir nodarbināts projektā;

19.5. aprīkojuma iegādei šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam.

20. Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām (proporcionāli no šo noteikumu 18.1.1. un 18.1.2. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām).

21. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas (izdevumi papildu darbu veikšanai vai pakalpojumu sniegšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami, lai nodrošinātu noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu izpildi) projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, un tā nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.

22. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 17. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas izmaksas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

23. Pasākuma ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem.

24. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina speciālistu (tai skaitā karjeras konsultantu, psihologu, psihoterapeitu konsultācijas) pakalpojumus šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem, kuri vienlaikus nesaņem speciālistu atbalstu pasākuma "Aktīvās darba tirgus politikas pasākumu īstenošana jauniešu bezdarbnieku nodarbinātības veicināšanai" vai "Konkurētspējas paaugstināšanas pasākumi" ietvaros, atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno gan finansējuma saņēmēja personāls, gan pakalpojuma sniedzējs.

25. Īstenojot šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, sadarbības partneris šo noteikumu 3.3. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem nodrošina:

25.1. profesionālās piemērotības noteikšanu bezdarbniekiem, kuriem ir finansējuma saņēmēja norīkojums dalībai šajā atbalstāmajā darbībā, nepārsniedzot 10 darba dienas;

25.2. nepieciešamo speciālistu, tai skaitā medicīnas speciālistu, konsultācijas;

25.3. nogādāšanu līdz profesionālās piemērotības noteikšanas vietai un atpakaļ;

25.4. ēdināšanu un dzīvošanu dienesta viesnīcā;

25.5. pēc šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības beigām – ieteikumus par bezdarbniekam piemērotu darbu, kā arī ar to saistītajiem aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem atbilstoši bezdarbnieka veselības stāvoklim.

26. Šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

26.1. šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētos bezdarbniekus, kuri paralēli iesaistās algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos, motivācijas programmā iesaista 12 nedēļas, ievērojot šādus nosacījumus:

26.1.1. divas nedēļas – katru darba dienu pa astoņām akadēmiskajām stundām;

26.1.2. no trešās darba nedēļas līdz divpadsmitajai darba nedēļai – reizi nedēļā (astoņas akadēmiskās stundas) paralēli bezdarbnieka iesaistei algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos;

26.2. šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētos bezdarbniekus, kuri paralēli neiesaistās algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos, motivācijas programmā iesaista četras nedēļas katru darba dienu pa astoņām akadēmiskajām stundām;

26.3. nodrošina, ka motivācijas programmās ietverta vismaz psiholoģiskā palīdzība (individuālā un grupās), starpprofesionālās tikšanās, motivēšanas pasākumi, atbalsts un konsultācijas individuālo sociālo problēmu risināšanai;

26.4. nodrošina motivācijas programmu īstenošanu individuāli vai grupā, bet ne vairāk kā 12 personu sastāvā;

26.5. nodrošina pasākumā iesaistīto bezdarbnieku ēdināšanu un nogādāšanu uz motivācijas programmas īstenošanas vietu un atpakaļ;

26.6. šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem pēc dalības motivācijas programmā nodrošina mentoru (darbā iekārtošanās asistentu), kurš palīdz bezdarbniekam pēc motivācijas programmas pabeigšanas iekārtoties pastāvīgā darbā un sniedz psiholoģisko atbalstu. Viens mentors vienlaikus nodrošina pakalpojumu ne vairāk kā sešiem šo noteikumu 3.1. un 3.2. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem:

26.6.1. nepārsniedzot trīs mēnešus pēc šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās motivācijas programmas pabeigšanas vai mazāk, ja šo noteikumu 3.1. vai 3.2. apakšpunktā minētais bezdarbnieks iekārtojies pastāvīgā darbā;

26.6.2. nepārsniedzot sešus mēnešus pēc šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās motivācijas programmas pabeigšanas vai mazāk, ja šo noteikumu 3.1. vai 3.2. apakšpunktā minētais bezdarbnieks – persona ar invaliditāti – iekārtojas pastāvīgā darbā.

27. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 16.5.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem.

28. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris, piesaistot šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minēto personālu uz darba līguma pamata un paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personāls tiek nodarbināts normālo vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu), attiecīgi veicot darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.

29. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

29.1. šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.4., 16.5., 16.6., 16.7., 16.8. un 16.9. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai piesaista pakalpojuma sniedzēju atbilstoši Publisko iepirkumu likumam. Pakalpojumu (uzņēmuma) līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, var piemērot avansa maksājumus ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas;

29.2. nodrošina mērķa grupas vajadzību un sasniedzamo rādītāju uzskaiti, analīzi un uzraudzību novadu teritoriālo vienību (arī pagasta) līmenī, informāciju ievietojot savā tīmekļvietnē;

29.3. uzskaita un analizē traucējošos apstākļus personu iesaistei pasākumā;

29.4. saskaņā ar vadošās iestādes pieprasījumu un atbilstoši darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" papildinājumā noteiktajam informācijas iegūšanas biežumam nodrošina datus par pasākuma dalībniekiem nodarbinātībā divu gadu laikā pēc to dalības pasākumā;

29.5. atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem, kā arī atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulai (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006, uzkrāj informāciju par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām personām un pēc vadošās iestādes pieprasījuma nodrošina šo datu pieejamību izvērtēšanai;

29.6. veicina šādu horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālo rādītāju sasniegšanu:

29.6.1. personu ar invaliditāti īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū nav mazāks par personu ar invaliditāti īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

29.6.2. gados vecāku (54+) personu īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū nav mazāks par gados vecāku (54+) personu īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

29.6.3. sieviešu īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū ir līdzvērtīgs sieviešu īpatsvaram reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

29.6.4. etnisko minoritāšu pārstāvju īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū nav mazāks par etnisko minoritāšu pārstāvju īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

29.6.5. specifiskus pakalpojumus saņēmušās personas ar invaliditāti (psihologu un psihoterapeitu konsultācijas, profesionālās piemērotības noteikšana bezdarbniekiem ar invaliditāti un prognozējamo invaliditāti);

29.7. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, kā arī normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana. Informācijas un publicitātes pasākumus īsteno finansējuma saņēmēja projekta vadības personāls vai piesaistītais pakalpojuma sniedzējs;

29.8. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

29.9. grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

30. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu šādos gadījumos:

30.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi vai atbalsta mērķa pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

30.2. citos gadījumos, ko paredz vienošanās par projekta īstenošanu.

31. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2021. gada 31. decembrim.

32. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

V. Noslēguma jautājums

33. Šo noteikumu 13. punktā minēto sadarbību starp finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri var uzsākt no dienas, kad spēkā stājies likums "Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā", kas paredz tiesības saņemt profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojumu Nodarbinātības valsts aģentūrā reģistrētajiem bezdarbniekiem darbspējas vecumā, ja tiem ir noteikta invaliditāte, garīga rakstura traucējumi vai prognozējama invaliditāte, un saņemts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas ieteikums apgūt profesiju.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis

 

 

Pielikums
Ministru kabineta
2015. gada 11. augusta
noteikumiem Nr. 468

Norīkojums uz veselības pārbaudi

__________________________________________________________________________________________
(ārstniecības iestādes nosaukums vai ārsta prakse – norāda, ja nepieciešams)

1. Personas vārds, uzvārds  
2. Personas kods  
3. Deklarētā dzīvesvieta  
4. Izglītība/profesija  
5. Darba pieredze  

tiek norīkots(-a) uz veselības pārbaudi.

1. tabula

Aizpilda Nodarbinātības valsts aģentūras darbinieks

Aizpilda arodslimību ārsts

Paredzamie kaitīgie darba vides faktori

Atzinums par personas veselības stāvokļa atbilstību darbam ar veselībai kaitīgiem darba vides faktoriem1

kaitīgā faktora kods1

atbilst2

neatbilst2

piezīmes2

1.

  Ķīmiskie faktori
_______________________________________

 

1.

     

2.

  Saskare ar putekļiem
_______________________________________

 

2.

     

3.

  Temperatūras izmaiņas (pazemināta/paaugstināta temperatūra)

4.4.

     

4.

  Troksnis

4.5.

     

5.

  Vibrācija

4.7.

     

6.

  Fiziskas pārslodzes – smagumu pārvietošana bez mehāniskām palīgierīcēm, smaguma celšana un noturēšana

4.9.1.

     

7.

  Fiziskas pārslodzes – darbs piespiedu pozā ilgāk nekā 50 % no darba laika, lokāls muskuļu sasprindzinājums, tai skaitā stāvot kājās

4.9.2.

     

8.

  Fiziskas pārslodzes – biežas kustības, ātra pārvietošanās, kas prasa izteiktu fizisku piepūli ilgāk nekā 50 % no darba laika, tai skaitā iešana, skriešana, braukšana ar velosipēdu

4.9.3.

     

2. tabula

Aizpilda Nodarbinātības valsts aģentūras darbinieks

Aizpilda arodslimību ārsts

Paredzamie kaitīgie darba vides faktori

Atzinums par personas veselības stāvokļa atbilstību darbam ar veselībai kaitīgajiem darba vides faktoriem1

kaitīgā faktora kods1

atbilst2

neatbilst2

piezīmes2

1.

  Fiziskas pārslodzes – bieža, periodiska, atkārtota noliekšanās ilgāk nekā 50 % no darba laika

4.9.4.

     

2.

  Fiziskas pārslodzes – biežas, monotonas, atkārtotas kustības; darbs, kas saistīts ar ilgstošu un intensīvu lokālu muskuļu sasprindzinājumu, tai skaitā darbs ar rokām un rokas instrumentiem ilgāk nekā 50 % no darba laikā

4.9.5.

     

3.

  Paaugstināts redzes sasprindzinājums, tai skaitā sīku detaļu saskatīšana

4.10.

     

4.

  Darbs ar datoru (darbs ar displejiem un darbstacijām)

4.11.

     

5.

  Nakts darbs

5.1.

     

6.

  Augsts psihoemocionālais stress darbā, tai skaitā psihoemocionāla pārslodze

5.3.

     

7.

  Citi darba vides riska faktori
_______________________________________

 

       

3. tabula

Aizpilda Nodarbinātības valsts aģentūras darbinieks

Aizpilda arodslimību ārsts

Paredzamie kaitīgie darba vides faktori

Atzinums par personas veselības stāvokļa atbilstību darbam ar veselībai kaitīgajiem darba vides faktoriem1

kaitīgā faktora kods1

atbilst2

neatbilst2

piezīmes2

1.

  Darbs augstumā3

1.1.

  Darbs 1,5 m–5 m augstumā

1.

     

1.2.

  Darbs 5 m augstumā un augstāk

2.

     

Nodarbinātības valsts aģentūras darbinieks

Amats _______________________________________

Vārds, uzvārds, paraksts ____________________________
_________________________________________________

Datums _____________________

Norīkots pie ģimenes ārsta tālākiem izmeklējumiem un ārstēšanai (atbilstošo atzīmēt):

JĀ/NĒ

Papildu piezīmes
________________________________________________
________________________________________________

Saņemts ģimenes ārsta izraksts no personas ambulatorās kartes (atbilstošo atzīmēt):

JĀ/NĒ

Arodslimību ārsts __________________________________

Vārds, uzvārds, paraksts ____________________________
_________________________________________________

Datums _____________________

Ārstniecības iestādes zīmogs

Piezīmes.
1 Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 10. marta noteikumu Nr. 219 "Kārtība, kādā veicama obligātā veselības pārbaude" 1. pielikumam.
2 Tiek vērtēta veselības stāvokļa atbilstība darbam tikai ar pieminētajiem darba vides riska faktoriem un neietver atkarības no psihotropām vielām izvērtēšanu.
3 Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 10. marta noteikumu Nr. 219 "Kārtība, kādā veicama obligātā veselības pārbaude" 2. pielikumam.

Labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!