• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2014. gada 25. aprīļa rīkojums Nr. 181 "Par Primārās veselības aprūpes attīstības plānu 2014.–2016.gadam". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 29.04.2014., Nr. 83 https://www.vestnesis.lv/op/2014/83.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.182

Par nekustamo īpašumu pirkšanu valsts autoceļa P104 Tukums−Auce−Lietuvas robeža rekonstrukcijas projektu īstenošanai

Vēl šajā numurā

29.04.2014., Nr. 83

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 181

Pieņemts: 25.04.2014.

OP numurs: 2014/83.1

2014/83.1
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 30 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr.181

Rīgā 2014.gada 25.aprīlī (prot. Nr.23 22.§)

Par Primārās veselības aprūpes attīstības plānu 2014.–2016.gadam

1. Atbalstīt Primārās veselības aprūpes attīstības plānu 2014.–2016. gadam (turpmāk – plāns).

2. Noteikt Veselības ministriju par atbildīgo institūciju plāna īstenošanā.

3. Plānā paredzēto 1.1.1., 1.1.2., 1.1.3., 1.2.1., 1.2.3., 1.2.6., 1.2.7., 2.1.1, 2.1.2., 2.2.2., 2.3.3., 2.4.1., 2.5.2., 2.6.2., 2.8.1., 2.8.2., 2.9.1., 3.1.1. un 3.1.2. pasākumu īstenošanu 2014. gadā un turpmākajos gados Veselības ministrijai nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

4. Plānā paredzēto 1.2.8., 2.5.1. un 2.5.4. pasākumu īstenošanu 2014. gadā un turpmākajos gados Veselības ministrijai un Labklājības ministrijai nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

5. Plānā paredzētā 1.2.4. pasākuma īstenošanu 2014. gadā un turpmākajos gados Veselības ministrijai un Izglītības un zinātnes ministrijai nodrošināt piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

6. Plānā paredzēto 2.3.2. pasākumu virzīt īstenošanai Eiropas Sociālā fonda projekta veidā 1.3.2.3. aktivitātes "Veselības aprūpes un veicināšanas procesā iesaistīto institūciju personāla kompetences, prasmju un iemaņu līmeņa paaugstināšana" ietvaros.

7. Plānā paredzēto 2.9.2. un 3.1.3. pasākumu 2014.–2016. gadā virzīt īstenošanai Eiropas Savienības fondu projektu veidā 2014.–2020. gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda 7.5.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" ietvaros.

8. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai plāna 1.2.2., 1.2.5., 2.2.1., 2.3.1., 2.6.1. un 2.7.1. pasākumu īstenošanai 2015. gadā – 7 429 241 euro apmērā, 1.2.5., 2.2.1., 2.5.3. un 2.7.1. pasākumu īstenošanai 2016. gadā – 7 381 036 euro apmērā un 1.2.5. un 2.7.1. pasākumu īstenošanai turpmāk katru gadu – 7 333 551 euro apmērā izskatīt Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem jaunajām politikas iniciatīvām un iesniegtajiem papildu finansējuma pieprasījumiem likumprojekta "Par valsts budžetu 2015. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2015., 2016. un 2017. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

9. Plāna īstenošanā iesaistītajām institūcijām līdz 2017. gada 1. jūlijam atbilstoši kompetencei iesniegt Veselības ministrijā informāciju par plāna pasākumu īstenošanu.

10. Veselības ministrijai sagatavot un veselības ministram līdz 2017. gada 1. septembrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par plāna īstenošanu.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Veselības ministra vietā –
izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete

 

 

(Ministru kabineta
2014.gada 25.aprīļa
rīkojums Nr.181)

Primārās veselības aprūpes attīstības plāna 2014.–2016.gadam
kopsavilkums

1. Situācijas raksturojums un problēmas formulējums

Ministru kabinets 2011. gada 5. oktobrī ar rīkojumu Nr. 504 apstiprināja Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2011.–2017. gadam (turpmāk – pamatnostādnes). Pamatnostādnēs tika noteikts mērķis – pagarināt Latvijas iedzīvotāju veselīgi nodzīvotā mūža ilgumu un novērst priekšlaicīgu nāvi, saglabāt, uzlabot un atjaunot iedzīvotāju veselību. Lai to sasniegtu, pamatnostādnēs ir definēts apakšmērķis – kvalitatīvas veselības aprūpes pakalpojumu sistēmas veidošana, nodrošinot pakalpojumu vienlīdzīgu pieejamību visiem Latvijas iedzīvotājiem. Ņemot vērā, ka primārā veselības aprūpe (turpmāk – PVA) ir cilvēka pirmais saskarsmes posms ar veselības aprūpes sistēmu, kurā tiek risinātas galvenās iedzīvotāju veselības problēmas, nodrošinot atbilstošus veselības veicināšanas, profilakses, ārstniecības un rehabilitācijas pasākumus, šī apakšmērķa sasniegšanai Veselības ministrija (turpmāk – VM) ir sagatavojusi īstermiņa politikas plānošanas dokumentu "Primārās veselības aprūpes attīstības plāns 2014.–2016. gadam".

Plāna mērķis ir stiprināt primāro veselības aprūpi kā pieejamāko, efektīvāko un visaptverošāko veselības aprūpes līmeni, palielināt primārās veselības aprūpes lomu profilaksē, diagnostikā un ārstēšanā, kā arī uzlabot primārās veselības aprūpes kvalitāti.

Plāna mērķis sasniedzams, īstenojot trīs rīcības virzienus:

1) PVA pieejamības uzlabošana;

2) PVA pakalpojumu kvalitātes un drošības uzlabošana;

3) pacientu informēšanas nodrošināšana un līdzestības veicināšana.

Īstenojot plāna pasākumus, tiks uzlabota PVA pakalpojumu sniedzēju teritoriālā un organizatoriskā pieejamība, pilnveidotas prasības PVA pakalpojumu sniedzējiem un sniegtajiem PVA pakalpojumiem, tiks pilnveidota PVA pakalpojumu sniedzēju darba organizācija un sniegto pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanas sistēma, palielināta veselības veicināšanas un slimību profilakses loma PVA līmenī, uzlabota PVA pakalpojumu sniedzēju savstarpējā sadarbība un sadarbība ar citiem speciālistiem un citiem sektoriem, pilnveidots PVA finansēšanas mehānisms, pilnveidota un uzturēta informācijas sistēma par PVA, stiprināta farmaceitiskās aprūpes sadarbība ar PVA, kā arī nodrošināta iedzīvotāju informēšana par PVA jautājumiem.

2. Nepieciešamais finansējums plāna īstenošanai un paredzētais finansēšanas avots

Lai stiprinātu PVA kā pieejamāko, efektīvāko un visaptverošāko veselības aprūpes līmeni un palielinātu PVA lomu profilaksē, diagnostikā un ārstēšanā, kā arī uzlabotu PVA kvalitāti, nepieciešams papildu finansējums.

2015. gadā un turpmāk katru gadu nepieciešams papildu finansējums 4 527 136 euro apmērā valsts apmaksāto zobārstniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai.

Lai veicinātu PVA pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanu, no 2015. gada un turpmāk katru gadu nepieciešams papildu finansējums 2 806 415 euro apmērā, lai stiprinātu kvalitātes novērtējuma sistēmu ģimenes ārstu praksē.

Lai ieviestu papildu risinājumus e-veselības ietvaros, 2015. gadā nepieciešams papildu finansējums 22 926 euro apmērā ģimenes ārstu nodrošināšanai ar informāciju par ģimenes ārsta praksē reģistrēto pacientu saņemto veselības aprūpi citos veselības aprūpes līmeņos.

Lai pilnveidotu Vadības informācijas sistēmu (VIS), nodrošinātu apmācības un metodiskos materiālus ārstiem un māsām, ārsta palīgiem par ieteicamo fizisko slodzi senioriem un riska grupām, kā arī nodrošinātu ģimenes ārstiem apmācības un informatīvos bukletus par e-veselības sistēmas lietošanu, 2015. gadā nepieciešams papildu finansējums 72 764 euro apmērā un 2016. gadā – 47 485 euro apmērā.

Īstenojot minētos informatīvos, atbalsta, diagnostiskos un ārstnieciskos pasākumus, kopējais nepieciešamais papildu finansējums veselības sektorā triju gadu periodam ir 14 810 277 euro (2014. gadā – 0 euro, 2015. gadā – 7 429 241 euro, 2016. gadā – 7 381 036 euro).

Jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai plāna 1.2.2., 1.2.5., 2.2.1., 2.3.1., 2.6.1. un 2.7.1. pasākumu īstenošanai 2015. gadā 7 429 241 euro apmērā, 1.2.5., 2.2.1., 2.5.3. un 2.7.1. pasākumu īstenošanai 2016. gadā 7 381 036 euro apmērā un 1.2.5. un 2.7.1. pasākumu īstenošanai turpmāk katru gadu 7 333 551 euro apmērā tiks skatīts Ministru kabinetā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem jaunajām politikas iniciatīvām un iesniegtajiem papildu finansējuma pieprasījumiem likumprojekta "Par valsts budžetu 2015. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2015., 2016. un 2017. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

Plānā paredzēto 1.1.1., 1.1.2., 1.1.3., 1.2.1., 1.2.3., 1.2.6., 1.2.7., 2.1.1, 2.1.2., 2.2.2., 2.3.3., 2.4.1., 2.5.2., 2.6.2., 2.8.1., 2.8.2., 2.9.1., 3.1.1. un 3.1.2. pasākumu īstenošanu 2014. gadā un turpmākajos gados Veselības ministrija nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

Plānā paredzēto 1.2.8., 2.5.1 un 2.5.4. pasākumu īstenošanu 2014. gadā un turpmākajos gados Veselības ministrija un Labklājības ministrija nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

Plānā paredzētā 1.2.4. pasākuma īstenošanu 2014. gadā un turpmākajos gados Veselības ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

Plānā paredzētais 2.3.2. pasākums tiks īstenots Eiropas Sociālā fonda 1.3.2.3. aktivitātes "Veselības aprūpes un veicināšanas procesā iesaistīto institūciju personāla kompetences, prasmju un iemaņu līmeņa paaugstināšana" ietvaros, savukārt plānā paredzētais 2.9.2. un 3.1.3. pasākums tiks īstenots ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda 7.5.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" ietvaros.

3. Par pasākumu īstenošanu atbildīgās institūcijas

Atbildīgā institūcija par plāna ieviešanas rezultātu pārraudzību ir Veselības ministrija. Plāna ieviešanā ir iesaistīta arī Izglītības un zinātnes ministrija, Labklājības ministrija, Slimību profilakses un kontroles centrs, Nacionālais veselības dienests, Veselības inspekcija, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija, Valsts sporta medicīnas centrs, Rīgas plānošanas reģions, Kurzemes plānošanas reģions, Latgales plānošanas reģions, Zemgales plānošanas reģions, Vidzemes plānošanas reģions, Latvijas Ģimenes ārstu asociācija, Latvijas Lauku ģimenes ārstu asociācija, Latvijas Pašvaldību savienība, Latvijas Māsu asociācija, Latvijas Vecmāšu asociācija, Latvijas Ambulatorā dienesta ārstu palīgu profesionālā biedrība, Latvijas Zobārstu asociācija, Latvijas Farmaceitu biedrība, Aptieku attīstības biedrība, Aptiekas īpašnieku asociācija, ģimenes ārsti, speciālisti, farmaceiti, ārstniecības iestādes, sociālie darbinieki.

4. Plāna novērtēšana un pārskatu sniegšana

VM sagatavo un līdz 2017. gada 1. septembrim iesniedz Ministru kabinetā informāciju par plāna īstenošanu.

Veselības ministra vietā –
izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!