• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2014. gada 14. jūlija rīkojums Nr. 348 "Par atļauju Jolantai Plūmei savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 15.07.2014., Nr. 136 https://www.vestnesis.lv/op/2014/136.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.349

Par nekustamā īpašuma pirkšanu valsts autoceļa A12 Jēkabpils–Rēzekne–Ludza–Krievijas robeža (Terehova) posma Jēkabpils–Varakļāni rekonstrukcijas projekta īstenošanai

Vēl šajā numurā

15.07.2014., Nr. 136

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 348

Pieņemts: 14.07.2014.

OP numurs: 2014/136.3

2014/136.3
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr.348

Rīgā 2014.gada 14.jūlijā (prot. Nr.38 34.§)

Par atļauju Jolantai Plūmei savienot amatus

1. Ministru kabinets (Brīvības bulvārī 36, Rīgā, LV-1050), izskatot Jolantas Plūmes iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu, konstatēja:

1.1. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 7. panta 5.1 daļas 4. punktu ir kompetenta sniegt atļauju Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amata un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošanai;

1.2. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 8. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā. Savukārt saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 9. panta otro un trešo daļu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes sastāvā iekļaujami trīs valsts interešu pārstāvji, kas deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, trīs Liepājas pilsētas domes deleģēti pārstāvji un trīs Liepājas pilsētas domes ieteikti Liepājas komersantu pārstāvji. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļus uz pieciem gadiem amatā ieceļ Ministru kabinets;

1.3. saskaņā ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3. pantu Liepājas speciālā ekonomiskā zona izveidota, lai attīstītu un veicinātu tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai Liepājā, kā arī veicināt Liepājas reģiona attīstību;

1.4. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 15. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde saskaņā ar Likumu par ostām veic visas funkcijas, kuras noteiktas ostas pārvaldei attiecībā uz Liepājas ostu un tās teritoriju, kā arī atbilstoši šā panta trešajai daļai Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir Liepājas ostas pārvaldes tiesību un saistību pārņēmēja;

1.5. saskaņā ar likuma 7. panta 5.1 daļu likuma 4. panta 2.3 daļā minētajām amatpersonām, kurām šajā pantā nav noteikti īpaši amatu savienošanas nosacījumi, ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar:

1.5.1. amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.5.2. amatu biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;

1.5.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.5.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.6. likuma 4. panta 2.3 daļā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu;

1.7. saskaņā ar likuma 7. panta 5.1 daļas 4. punktu valsts iestāžu vadītāju vietniekiem un ostas valdes locekļiem ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.8. ar Finanšu ministrijas 2014. gada 2. jūlija rīkojumu Nr. 332-p "Par J. Plūmes pārcelšanu valsts sekretāra vietnieka amatā" J. Plūmei uzdots pildīt Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka budžeta jautājumos pienākumus;

1.9. Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka budžeta jautājumos amata mērķis ir nodrošināt vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta, gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un tā grozījumu, kā arī to paskaidrojumu sagatavošanu, valsts budžeta finanšu plānošanas un vadības metodoloģijas veidošanu saistībā ar budžeta stratēģijas jautājumiem, nodrošināt vienotas politikas izstrādi sabiedriskajā sektorā nodarbināto atlīdzības jomā, nodrošināt pašvaldību budžeta veidošanas un uzraudzības politikas izstrādi, pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību, pašvaldību finanšu rādītāju analīzes, gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un tā paskaidrojumu izstrādāšanu, kas saistīti ar pašvaldībām. Valsts sekretāra vietnieka amatā veicami šādi pienākumi:

1.9.1. koordinēt ministrijas politikas izstrādi, politisko lēmumu īstenošanu, stratēģijas izstrādi un tās īstenošanu saskaņā ar vadības nostādnēm savas kompetences ietvaros;

1.9.2. plānot, vadīt, organizēt, dot uzdevumus un koordinēt sev tieši pakļauto struktūrvienību darbu;

1.9.3. atbilstoši kompetencei nodrošināt normatīvo aktu un ministra, valsts sekretāra rīkojumu izpildi;

1.9.4. atbilstoši kompetencei pārstāvēt ministriju attiecībās ar citām valsts pārvaldes iestādēm, starptautiskajām institūcijām, kā arī juridiskajām un fiziskajām personām;

1.9.5. iesniegt valsts sekretāram priekšlikumus par sev tieši pakļauto struktūrvienību struktūru un darba organizāciju, ierēdņu iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata, darbinieku pieņemšanu darbā un atbrīvošanu no darba, ierēdņu un darbinieku pienākumu apjomu, darbības rezultātiem, materiālo un morālo stimulēšanu, kā arī saukšanu pie disciplināratbildības;

1.9.6. noteikt sev tieši pakļauto struktūrvienību vadītāju pienākumus un atbildību un iesniegt valsts sekretāram apstiprināšanai struktūrvienību vadītāju amatu aprakstus;

1.9.7. nodrošināt gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un tā grozījumu (likumprojekta paketes), gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un tā grozījumu (likumprojekta paketes) paskaidrojumu sagatavošanu atbilstoši Ministru kabineta lēmumiem;

1.9.8. nodrošināt valsts budžeta izdevumu finanšu vadības un budžeta plānošanas metodoloģijas veidošanu, koordinēšanu un uzlabošanu, kā arī priekšlikumu sagatavošanu sabiedriskajā sektorā nodarbināto atlīdzības politikas pilnveidošanai;

1.9.9. nodrošināt pašvaldību budžeta veidošanas principu un uzraudzības politikas izstrādi, pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību, pašvaldību finanšu rādītāju analīzes, gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un tā paskaidrojumu izstrādāšanu, kas saistīti ar pašvaldībām;

1.9.10. koordinēt ar gadskārtējā valsts budžeta likuma izpildi saistīto jautājumu risināšanu;

1.9.11. veikt citas tiesību aktos noteiktās darbības kompetences jomā.

2. Izvērtējot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 10. pantā valdei noteiktās funkcijas kopsakarā ar Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka pienākumiem, kā arī ņemot vērā J. Plūmes kā valsts amatpersonas 2014. gada 4. jūlija iesniegumā minēto, secināms, ka Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošana ar Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. Netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart J. Plūmes kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses.

3. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, J. Plūmei ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu vai Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu, pastāv iespēja, ka J. Plūme var nonākt interešu konflikta situācijā.

4. Ievērojot minēto un likuma 8.1 panta piekto daļu, Ministru kabinets nolemj atļaut J. Plūmei savienot Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", iesniedzot pieteikumu attiecīgajā tiesu namā pēc deklarētās dzīvesvietas vai nekustamā īpašuma atrašanās vietas adreses.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Finanšu ministra vietā –
satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!