Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2014. gada 26. maija noteikumi Nr. 263 "Kārtība, kādā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā tiek identificētas personas, kas iesniedz elektroniskos dokumentus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.05.2014., Nr. 102 (5162) https://www.vestnesis.lv/op/2014/102.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.264

Grozījumi Ministru kabineta 2013.gada 22.oktobra noteikumos Nr.1176 "Cilvēka audu un šūnu izmantošanas kārtība"

Vēl šajā numurā

28.05.2014., Nr. 102 (5162)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 263

Pieņemts: 26.05.2014.

OP numurs: 2014/102.5

2014/102.5
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.263

Rīgā 2014.gada 26.maijā (prot. Nr.30 4.§)

Kārtība, kādā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā tiek identificētas personas, kas iesniedz elektroniskos dokumentus

Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām"
15.panta pirmās daļas 3.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā (turpmāk – elektroniskās deklarēšanas sistēma) tiek identificētas personas, kas iesniedz elektroniskos dokumentus.

2. Autentifikācija ir elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāja identifikācijas process, kura gaitā elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājs apliecina savu identitāti. Pēc lietotāja autentifikācijas tiek veikts autorizācijas process, kura laikā noskaidro, vai elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājs ir pilnvarots izmantot vai apstrādāt datus, kā arī izmantot noteiktus elektroniskās deklarēšanas sistēmas darbības režīmus.

3. Pirmo reizi reģistrējoties elektroniskās deklarēšanas sistēmā un turpmāk lietojot elektroniskās deklarēšanas sistēmu, lietotājs autentificējas.

II. Reģistrācija elektroniskās deklarēšanas sistēmā, izmantojot elektronisko autentifikāciju

4. Nodokļu maksātājs elektroniskās deklarēšanas sistēmā var autentificēties, izmantojot:

4.1. vienotā valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla www.latvija.lv sniegtos autentificēšanās pakalpojumus;

4.2. Pilsonības un migrācijas pārvaldes izsniegto elektroniskās identifikācijas karti (eID);

4.3. valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" izsniegto elektroniskā paraksta viedkarti;

4.4. Valsts ieņēmumu dienesta izsniegto lietotājvārdu un paroli.

5. Lietotāja autentifikācija elektroniskās deklarēšanas sistēmā notiek brīdī, kad ir saņemts apstiprinājums par personas identitāti no autentifikācijas līdzekļa izsniedzēja.

6. Pirmo reizi autentificējoties un autentifikācijai izmantojot elektronisko sakaru līdzekļus, notiek elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāju reģistrācija.

III. Reģistrācija elektroniskās deklarēšanas sistēmā pārējos gadījumos

7. Nodokļu maksātājs vai tā pārstāvis, iesniedzot iesniegumu par lietotāju sarakstu (turpmāk – iesniegums), minētajā iesniegumā katram elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājam norāda šādu informāciju:

7.1. vārdu, uzvārdu;

7.2. personas kodu;

7.3. elektroniskā pasta adresi;

7.4. tālruņa numuru;

7.5. ja nepieciešams, datumu, kad beidzas lietotāja tiesības;

7.6. ja nepieciešams, ierobežojumus attiecībā uz pieslēgšanās interneta protokola adresēm. Norādot vienu vai vairākas interneta protokola adreses, lietotājs nevarēs pieslēgties elektroniskās deklarēšanas sistēmai no citām interneta protokola adresēm.

8. Iesniegumu iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā vai nosūta uz Valsts ieņēmumu dienesta oficiālo elektroniskā pasta adresi.

9. Piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas Valsts ieņēmumu dienests katram iesniegumā norādītajam lietotājam uz elektroniskā pasta adresi nosūta elektroniskās deklarēšanas sistēmas izmantošanai nepieciešamo lietotājvārdu un vienu reizi izmantojamu paroli, kuru lietotājs nomaina uzreiz pēc pirmreizējās autentifikācijas. Ja personai jau ir piešķirts lietotājvārds un parole, atkārtoti tos nenosūta.

IV. Noslēguma jautājumi

10. Elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāji, kas pārstāv nodokļu maksātāju, kuram līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai ir noslēgts līgums "Par elektronisko dokumentu parakstīšanu ar elektronisko parakstu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas pakalpojumus", var turpināt izmantot sistēmu ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirto identifikatoru un paroli.

11. Noteikumi stājas spēkā 2014. gada 1. jūnijā.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Finanšu ministrs Andris Vilks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!