Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2013. gada 2. oktobra lēmums Nr. 1/27 "Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 23.10.2013., Nr. 207 https://www.vestnesis.lv/op/2013/207.10

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

23.10.2013., Nr. 207

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/27

Pieņemts: 02.10.2013.

OP numurs: 2013/207.10

2013/207.10
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.1/27

Rīgā 2013.gada 2.oktobrī (prot. Nr.37, 7.p.)

Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē

Izdoti saskaņā ar Pasta likuma 10.pantu
un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
25.panta pirmo daļu

1. Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē (turpmāk – noteikumi) nosaka vispārējās atļaujas noteikumus, kurus pasta komersants ievēro pasta pakalpojumu sniegšanā.

2. Pasta komersants ievēro spēkā esošos normatīvos aktus, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk – Regulators) pieņemtos lēmumus un izdotos administratīvos aktus.

3. Pasta komersants sniedz Regulatoram informāciju normatīvajos aktos noteiktajā apjomā un kārtībā.

4. Pasta komersants pēc Regulatora pieprasījuma sniedz informāciju, kas nepieciešama Regulatora funkciju izpildei un vispārējās atļaujas noteikumu izpildes uzraudzībai.

5. Pasta komersants sniedz Regulatoram informāciju saskaņā ar šo noteikumu 3.un 4.punktu, ja tas ir pārtraucis sniegt pasta pakalpojumus, bet vēl nav nosūtījis pasta komersanta darbības izbeigšanas paziņojumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņā.

6. Pasta komersants maksā valsts nodevu par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu normatīvajos aktos noteiktajā apmērā un kārtībā.

7. Pasta komersants nodrošina atsevišķu iekšējās grāmatvedības uzskaiti katram pasta pakalpojuma veidam. Šī atsevišķā uzskaite iekšēji nodalāma no pārējās grāmatvedības uzskaites.

8. Pasta komersants veic iemaksas universālā pasta pakalpojuma kompensācijas fondā universālā pasta pakalpojuma tīro izmaksu kompensēšanai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

9. Pasta komersants ievēro Latvijas Republikas nacionālos standartus, kuri ir obligāti piemērojami, sniedzot pasta pakalpojumus.

10. Pasta komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības par pasta sūtījumu noslēpumu un glabātās informācijas konfidencialitāti.

11. Pasta komersants ievēro normatīvajos aktos noteiktās patērētāju tiesību aizsardzības prasības.

12. Pasta komersants nodrošina lietotāju datu aizsardzību saskaņā ar normatīvajiem aktiem personas datu aizsardzības jomā.

13. Pasta komersants ievēro normatīvos aktus par pasta sūtījumu atvēršanu.

14. Pasta komersants izmanto kalendāra zīmogu pastmarku dzēšanai un pasta sūtījumu pieņemšanas, nosūtīšanas, saņemšanas vai izsniegšanas vietas un datuma, kā arī paša izdoto kvīšu apliecināšanai izmanto kalendāra zīmogu.

15. Pasta komersanta saistības un materiālo atbildību par pasta sūtījumiem nosaka ar lietotāju noslēgts līgums par pasta pakalpojumu sniegšanu. Līguma nosacījumos pasta komersants ietver normatīvajos aktos noteikto par pasta komersanta materiālo atbildību par pasta sūtījumiem.

16. Pasta komersants nodrošina lietotājam iespēju iepazīties ar pasta pakalpojumu sniegšanas noteikumiem valsts valodā.

17. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, pārrobežu pasta sūtījumu pieņem sūtīšanai uz tām ārvalstīm, kuru pasta operators to atļauj.

18. Pasta komersants pārrobežu pasta sūtījumu adresātam Latvijas Republikas teritorijā izsniedz pēc tam, kad ir nokārtotas nepieciešamās muitas formalitātes un samaksāts nodokļi, ja to paredz attiecīgie normatīvie akti muitas lietās un nodokļu jomā.

19. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, vienkāršus vēstuļu korespondences sūtījumus piegādā adresātam bez paraksta par saņemšanu ievietojot tos adresāta pastkastītē.

20. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, ierakstītus, apdrošinātus vai pēcmaksas vēstuļu korespondences sūtījumus, vienkāršas, apdrošinātas vai pēcmaksas pasta pakas izsniedz adresātam pret parakstu pēc personu apliecinoša dokumenta uzrādīšanas vai pilnvarotajai personai – pēc pilnvaras uzrādīšanas.

21. Informāciju par ierakstīta, apdrošināta vai pēcmaksas vēstuļu korespondences sūtījuma saņemšanu pasta komersants paziņo adresātam elektroniskā veidā, ja pasta komersants un adresāts par to ir vienojies, ne vēlāk kā nākamajā darba dienā, kad attiecīgais pasta sūtījums saņemts adresāta pasta pakalpojumu sniegšanas vietā.

22. Informāciju par vienkāršas, apdrošinātas vai pēcmaksas pasta pakas izsniegšanu pasta komersants var paziņot adresātam elektroniskā veidā, ja pasta komersants un adresāts par to ir vienojies, ne vēlāk kā nākamajā darba dienā, kad attiecīgais pasta sūtījums saņemts adresāta pasta pakalpojumu sniegšanas vietā.

23. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, tiešā pasta sūtījumus pieņem nosūtīšanai vismaz 500 adresātiem vienā reizē.

24. Pasta komersants, kas sniedz tradicionālos pasta pakalpojumus, nodrošina, ka pārrobežu pasta sūtījumiem sūtītājs aizpilda attiecīgos pasta sūtījuma pavaddokumentus.

25. Pasta komersants pārrobežu pasta pakas no sūtītāja pieņem pēc to satura pārbaudes. Iekšzemes pasta pakas pasta komersants pieņem slēgtā veidā. Pēc sūtītāja izvēles iekšzemes pasta pakas ar pasta pakas satura sarakstu pasta komersants var pieņemt atvērtas.

26. Pasta komersants, kas sniedz eksprespasta un kurjerpasta pakalpojumus nodrošina, ka saņēmējs parakstās uz pasta sūtījuma pavaddokumenta par pasta sūtījuma piegādi, kas apliecina pasta sūtījuma piegādes faktu. Pasta sūtījumu pavaddokumentus pasta komersants glabā divus gadus.

27. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2009.gada 7.decembra lēmumu Nr.1/10 "Vispārējās atļaujas noteikumi pasta nozarē" (Latvijas Vēstnesis, 2009., 195.nr.).

28. Šie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 1997.gada 15.decembra direktīvas 97/67/EK par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 10.jūnija direktīvas 2002/39/EK ar ko groza direktīvu 97/67/EK attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu turpmāko atvēršanu konkurencei;

3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 20.februāra direktīvas 2008/6/EK ar ko direktīvu 97/67/EK groza attiecībā uz Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus pilnīgu izveidi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!