• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Konkurences padome
Konkurences padome publicē pieņemtos lēmumus par tirgus dalībnieku apvienošanos, par pārkāpuma konstatēšanu un naudas soda uzlikšanu, par tirgus dalībnieku paziņoto vienošanos, par dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu u.c.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2012. gada 20. jūlija lēmums Nr. 57 "Par paziņoto vienošanos". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.08.2012., Nr. 135 https://www.vestnesis.lv/op/2012/135.11

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.58

Par lietas izpētes izbeigšanu

Vēl šajā numurā

28.08.2012., Nr. 135

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 57

Pieņemts: 20.07.2012.

OP numurs: 2012/135.11

2012/135.11
RĪKI

Konkurences padomes lēmumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Konkurences padomes lēmums Nr.57

Lēmuma publiskojamā versija

Rīgā 2012.gada 20.jūlijā (prot. Nr.34, 2.§)

Par paziņoto vienošanos

Lieta Nr.1522/12/03.02./9

Par SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" vienošanos

Konkurences padome 22.06.2012. saņēma SIA "Astarte Nafta" 18.06.2012. ziņojumu Nr.14 Par SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" vienošanos un 25.06.2012. saņēma SIA "Sumata" 20.06.2012. ziņojumu Par SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" vienošanos (turpmāk kopā – Ziņojums).

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.799 "Kārtība, kādā iesniedz un izskata ziņojumu par tirgus dalībnieku vienošanos" (turpmāk – Noteikumi Nr.799) 6.punktu ziņojuma iesniegšanas diena ir diena, kad padomē saņemta visa šo noteikumu pielikumā minētā informācija.

Izvērtējot Ziņojumā ietverto informāciju, Konkurences padome konstatēja, ka sniegtā informācija atbilst Noteikumu Nr.799 prasībām.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Noteikumu Nr.799 6.punktu Ziņojuma saņemšanas diena Konkurences padomē ir 2012.gada 25.jūnijs.

Saskaņā ar Noteikumu Nr.799 9.punktu SIA "Astarte Nafta" un SIA "Sumata" 05.07.2012. tikšanās laikā Konkurences padomē sniedza papildus informāciju.

SIA "Sumata" ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar vienoto reģistrācijas Nr.4123006308, juridiskā adrese: Iecavas iela 19, Ventspils, Latvija.

SIA "Astarte Nafta" ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar vienoto reģistrācijas Nr.40003276964, juridiskā adrese: Brīvības iela 60, Dobele, Latvija.

Izvērtējot Ziņojumā ietverto, papildus saņemto informāciju, kā arī tās rīcībā esošo informāciju, Konkurences padome

konstatēja:

1. Vienošanās dalībnieki un to darbības veidi

1.1. Saskaņā ar Ziņojumā norādīto SIA "Sumata" dalībnieki ir četras fiziskas personas, kurām attiecīgi pieder 50%, 16,67%, 16,67% un 16,67% kapitāla daļas.

SIA "Sumata" darbības veids ir degvielas mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība. Saskaņā ar Valsts ieņēmuma dienesta (turpmāk – VID) publiskojamo datu bāzē1 pieejamo informāciju, VID ir izsniedzis SIA "Sumata" speciālo atļauju (licenci) BM Nr. 00000000092 naftas produktu mazumtirdzniecībai. Saskaņā ar speciālo atļauju naftas produktu mazumtirdzniecībai SIA "Sumata" auto degvielu mazumtirdzniecībā realizē 8 degvielas uzpildes stacijās (turpmāk – DUS).

1.2. Saskaņā ar Ziņojumā norādīto SIA "Astarte Nafta" dalībnieki ir divas fiziskas personas, kurām attiecīgi pieder – 7% un 93% kapitāla daļas.

SIA "Astarte Nafta" darbības veids ir degvielas mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība. Saskaņā ar VID publiskojamo datu bāzē2 pieejamo informāciju, VID ir izsniedzis SIA "Astarte Nafta" speciālo atļauju (licenci) BM Nr. 00000000223 naftas produktu mazumtirdzniecībai. Saskaņā ar speciālo atļauju naftas produktu mazumtirdzniecībai SIA "Astarte Nafta" auto degvielu mazumtirdzniecībā realizē 16 DUS. Atbilstoši Ziņojumā norādītajam, līdz 2012.gada augustam SIA "Astarte Nafta" plāno uzsākt darbību vēl 3 DUS.

2. Konkrētais tirgus

Konkurences likuma 1.panta 4.punktā ir noteikts, ka konkrētais tirgus ir konkrētās preces tirgus, kas izvērtēts saistībā ar konkrēto ģeogrāfisko tirgu.

2.1. Atbilstoši 14.06.2012. noslēgtā sadarbības līguma 2.1.punktam vienošanās mērķis ir palielināt vienošanās dalībnieku DUS pieejamību klientiem. Sadarbības līguma nosacījumi paredz, ka vienošanās dalībnieku klientiem tiek nodrošināti tādi paši degvielas un preču pārdošanas nosacījumi kā klienta kartes izsniedzēja DUS. Izvērtējot sadarbības līgumu nosacījumus, secināms, ka noteikumi attiecas gan uz visa veida degvielas tirdzniecību, gan DUS pieejamām precēm. Tai pašā laikā, novērtējot pieprasījuma pusi, secināms, ka klientiem DUS primāra ir degvielas iegāde un DUS pieejamo preču iegāde ir pastarpināta.

Ievērojot minēto, secināms, ka konkrētās preces tirgus, kas sadarbības rezultātā var tikt ietekmēts, ir benzīna un dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības tirgus. Tā kā DUS pieejamo preču iegāde ir kā sekundāra prece un papildus labums patērētājam, Konkurences padome konkrētās paziņotās vienošanās sakarā uzskata, ka nepastāv objektīva nepieciešamība definēt atsevišķu konkrēto tirgu saistībā ar DUS pieejamām precēm.

Vienošanās mērķis ir palielināt klientiem pieejamo DUS skaitu Latvijā. No minētā izriet, ka ietekme uz konkurenci veidosies tajā ģeogrāfiskajā teritorijā, ko pārklāj abu pušu DUS tīkli. Vienlaicīgi šīs paziņotās vienošanās sakarā nav izdalāmi šaurāki atsevišķi konkrēto administratīvo teritoriju tirgi, kur pieprasījumu pamatā veido šo administratīvo teritoriju iedzīvotāji, tie turpinās izmantot tuvākā pieejamā DUS pakalpojumus. Pieprasījumu pēc lielāka tīkla pārklājuma pamatā veido juridiskās personas (uzņēmumi), kam ikdienā pakalpojumu sniegšanas vai preču piedāvāšanas nolūkā ir nepieciešams aptvert plašākas teritorijas arī ārpus to faktiskās vai juridiskās atrašanās vietas. Pieprasījums pēc DUS tīkla pakalpojuma veidojas Latvijas teritorijā (tas var ietvert gan visu Latvijas teritoriju, gan sastāvēt no atsevišķiem Latvijas reģioniem), kas ir atkarīgs no klienta saimnieciskās darbības veida un ar to saistītās mobilitātes. Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc DUS tīkla pieejamības var veidoties atšķirīgi (attiecībā uz DUS, kas izvietoti atsevišķā Latvijas teritorijā vai visā Latvijas teritorijā), konkrētā ģeogrāfiskā tirgus definīcija šajā lietā paliek atvērta un Konkurences padome neuzskata par lietderīgu šīs paziņotās apvienošanās sakarā to precizēt, ievērojot lēmuma 3.punktā ietverto paziņotās vienošanās novērtējumu.

No piedāvājuma puses SIA "Astarte Nafta" tīklā ir 19 DUS (kopā ar plānotajām), tās ir izvietotas atsevišķās Latvijas pilsētās un novados – Jelgavā (3 DUS), Jelgavas novadā (4 DUS), Ozolnieku novadā (1 DUS), Dobelē (1 DUS), Viesītē (1 DUS), Aizputē (1 DUS), Koknesē (1 DUS), Ķegumā (1 DUS), Iecavas novadā (1 DUS), Tērvetes novadā (1 DUS), Limbažos (1 DUS), Rojas novadā (1 DUS), Aknīstē (1 DUS) un Tukumā (1 DUS). SIA "Sumata" tīklā ir 8 DUS tās ir izvietotas – Tukuma novadā (1 DUS), Kandavā (1 DUS), Venstpils (1 DUS), Ventspils novadā (2 DUS), Kuldīgā (1 DUS), Kuldīgas novadā (2 DUS).

Līdz ar to paziņotā vienošanās skar Ziemeļkurzemi, kur atrodas SIA "Sumata" DUS, un teritorija, kurā atrodas SIA "Astarte Nafta" DUS – pamatā tā ir Zemgale, atsevišķi DUS atrodas Vidzemē – Ķegumā, Limbažos, Koknesē, Ziemeļkurzemē – Rojā un Dienvidkurzemē – Aizputē. Vienošanās dalībnieku DUS atrašanās vietas teritoriāli nepārklājās, līdz ar to saistībā ar vienošanās īstenošanu nav pamata izvērtēt vienošanās dalībnieku koordinētas darbības risku, kas būtu vērsts uz vienotu cenu politikas noteikšanu.

2.2. Konkurences situācija benzīna un dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības tirgū Latvijā un tā struktūra

Saskaņā ar Valsts ieņēmuma dienesta Akcīzes pārvaldes sniegto informāciju3 un SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" sniegto informāciju, secināms, ka vienošanās dalībnieku 2010.gadā un 2011.gadā realizētais degvielas apjoms Latvijā veidoja nelielu daļu no kopā mazumtirdzniecībā realizētais degvielas apjoma Latvijā, proti SIA "Astarte Nafta" tirgus daļa bija mazāka par 10% (attiecīgi (*) un (*)) un SIA "Sumata" tirgus daļa bija mazāka par 1% (attiecīgi (*) un (*)). SIA "Astarte Nafta" tīklā ir 19 DUS un SIA "Sumata" tīklā ir 8 DUS (lēmuma 2.1.punkts).

Latvijā ilglaicīgi degvielas mazumtirdzniecības tirgus ir vērtējams kā oligopolistisks tirgus, kur lielākie tirgus dalībnieki ir SIA "Statoil Fuel & Retail Latvia", SIA "Neste Latvija" un SIA "Lukoil Baltija R".

Atbilstoši Konkurences padomes 11.08.2011. lēmumam Nr.55, trīs lielākajiem tirgus dalībniekiem tirgus daļas degvielas mazumtirdzniecības tirgū 2010.gadā bija SIA "Statoil Fuel & Retail Latvia" (*) mazāk par 40%, SIA "Neste Latvija" (*) mazāk par 30% un SIA "Lukoil Baltija R" (*) mazāk par 20%. Norādītājiem tirgus dalībniekiem DUS ir izvietotas visā Latvijas teritorijā, lielākās Latvijas pilsētas un novadus ieskaitot. Saskaņā ar uzņēmumu mājas lapās publiski pieejamo informāciju uz šo brīdi, SIA "Statoil Fuel & Retail Latvia" tīklā ir 77 DUS, SIA "Neste Latvija" tīklā ir 54 DUS un SIA "Lukoil Baltija R" tīklā ir 47 DUS. Papildus kā galvenos konkurentus vienošanās dalībnieki ir minējuši AS "Virši – A" un SIA "EAST-WEST TRANZIT", kuru tīklā ir attiecīgi 39 un 31 DUS.

Izvērtējot iepriekš minēto, secināms, ka paziņotā vienošanās aptver tirgus dalībniekus ar nelielu tirgus daļu.

3. Paziņotā vienošanās

Saskaņā ar SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" vienošanos, puses ir noslēgušas sadarbības līgumu (spēkā no 14.06.2012.) par savstarpēju klientu apkalpošanu DUS tīklos.

Ziņojumā ir norādīts, ka ar noslēgto vienošanos SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" plāno uzlabot DUS pārklājumu Latvijā, palielinot konkurētspēju, paredzams, ka vienošanās neietekmēs konkrētos ģeogrāfiskos tirgus. Turpat vienošanās dalībnieki norāda, ka "(..) Latvijas degvielas tirgus ir pārsātināts, tāpēc pēdējo gadu laikā mazākie degvielas tirgotāji ir spiesti savas DUS un citus aktīvus pārdot vai iznomāt lielākiem tirgus dalībniekiem. Ņemot vērā minēto, mazākiem tirgus dalībniekiem viens no pastāvēšanas nosacījumiem ir DUS pārklājuma palielināšana, jo Latvijā liela daļa degvielas tiek realizēta izmantojot degvielas Lojalitātes vai Uzņēmuma kartes, kuras nav piesaistītas konkrētai ģeogrāfiskai vietai. Tādejādi vienošanās starp mazākiem tirgus dalībniekiem par savstarpēju degvielas karšu pieņemšanu ļauj saglabāt konkurences iespējas".

3.1. Vienošanās mērķis un nosacījumi

Saskaņā ar Konkurences likuma 11.panta pirmo daļu "ir aizliegtas un kopš noslēgšanas brīža spēkā neesošas tirgus dalībnieku vienošanās, kuru mērķis vai sekas ir konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana Latvijas teritorijā, to skaitā vienošanās par:

1) tiešu vai netiešu cenu vai tarifu noteikšanu jebkādā veidā vai to veidošanas noteikumiem, kā arī par tādas informācijas apmaiņu, kura attiecas uz cenām vai realizācijas noteikumiem;

(..)

3) tirgus sadali, ņemot vērā teritoriju, pircējus, piegādātājus vai citus nosacījumus;

(..)".

Saskaņā ar 14.06.2012. sadarbības līguma 2.1. punktu SIA "Astarte Nafta" un SIA "Sumata" vienojas, ka, izmantojot finanšu, organizatoriskās un citas iespējas, partneri apņemas apvienot savus spēkus kopīgas darbības organizēšanai un veikšanai, kas ir vērsta uz degvielas un preču realizāciju un klientu apkalpošanu partneru mazumtirdzniecības tīklu DUS, ar mērķi palielināt partneru DUS pieejamību klientiem un konkurētspēju abu partneru interesēs atbilstoši šim līgumam.

Ar sadarbības līguma 4.1. punktu "SIA "Sumata" apņemas apkalpot SIA "Astarte Nafta" klientus savā mazumtirdzniecības tīklā – DUS, un SIA "Astarte Nafta" apņemas apkalpot SIA "Sumata" klientus savā mazumtirdzniecības tīklā - DUS.

Sadarbības līguma 4.2. punkts nosaka, ka partneri nodrošina UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES [klients norēķinās par degvielu bezskaidrā naudā, iemaksājot DUS operatora norēķinu kontā, saņemot piešķirto atlaidi, saskaņā ar līguma nosacījumiem (realizācijas apjoms, apmaksas kārtība)] klientu apkalpošanu (degvielas un preču izsniegšanu), ievērojot šādus principus:

1.2.1. Klientiem tiek nodrošināti līgumos noteiktie degvielas un preču pārdošanas nosacījumi partnera DUS.

1.2.2. UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klients iegādājas degvielu par degvielas cenu, kura ir uzpildīšanas brīdī [DUS] ar šai kartei piemēroto atlaidi.

1.2.3. Apkalpojot klientu, partneri autorizē UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klientu kartiņu.

(..)

4.2.5. UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klientam tiek piemērota tāda atlaide, kāda ir noteikta līgumā starp partneri un klientu.

4.2.6. SIA "Sumata" veic apmaksu par UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klientiem izsniegto degvielu un precēm SIA "Astarte Nafta" DUS. Samaksa tiek aprēķināta no pārdotās degvielas cenas un preču cenas ar piešķirto atlaidi UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klientam.

4.2.7. SIA "Astarte Nafta" veic apmaksu par UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klientiem izsniegto degvielu un precēm SIA "Sumata" DUS. Samaksa tiek aprēķināta no pārdotās degvielas cenas un preču cenas ar piešķirto atlaidi UZŅĒMUMA DEGVIELAS KARTES klientam.

Savukārt Sadarbības līguma 4.4. punkts paredz LOJALITĀTES KARTES klientu apkalpošanu:

4.4.1. LOJALITĀTES KARTES klientiem tiek nodrošināta lojalitātes programma kādu tam ir piemērojis partneris kartes izsniedzējs.

4.4.2. Apkalpojot LOJALITĀTES KARTES klientu, tiek izdrukāts EKA čeks ar LOJALITĀTES KARTES klienta turētāja norādīto informāciju, kā arī piešķirto atlaidi.

Atbilstoši 05.07.2012. sarunu protokolā starp SIA "Sumata", SIA "Astarte Nafta" un Konkurences padomi norādītajai informācijai, 14.06.2012. sadarbības līgums neparedz savstarpēju atlīdzību [komisijas maksa par pakalpojumu] par SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" savstarpēju klientu apkalpošanu. Ja uzņēmuma klients saskaņā ar Sadarbības līguma 4.2.6. un 4.2.7.punktiem būs saņēmis degvielu pie sadarbības partnera, mēneša beigās attiecīgā informācija tiks apkopota un sadarbības partnerim tiks sagatavots rēķins par tā klienta saņemto degvielu pie sadarbības partnera. Rēķinā tiks ietverta šāda informācija: konkrētā degvielas uzpildes stacija, datums un laiks, degvielas veids, daudzums, cena ar atlaidi, un sadarbības partneris kā pircējs. Savukārt uzņēmuma klients veiks apmaksu par saņemto degvielu tikai konkrētajam uzņēmumam, ar kuru ir līgums, pēc līguma nosacījumiem. Uzņēmuma klienta rēķinā būs ietverta informācija gan par saņemto degvielu konkrētā uzņēmuma degvielas uzpildes stacijās, gan par saņemot degvielu sadarbības partnera degvielas uzpildes stacijās.

Savukārt lojalitātes karšu īpašnieki arī saņems pie sadarbības partnera degvielu tieši uz tādiem pašiem noteikumiem kā to paredz konkrētā lojalitātes karte, lojalitātes kartes īpašnieks apmaksu par degvielas iegādi veiks pats sadarbības partnera DUS (attiecīgi skaidrā naudā vai ar bankas karti). Šajā gadījumā sadarbības partneri neveiks nekādas darbības attiecībā uz informācijas apmaiņu un savstarpējiem norēķiniem par savstarpējo lojalitātes karšu klientu apkalpošanu.

Izvērtējot šajā lēmuma punktā norādīto informāciju konstatējams, ka Sadarbības līguma noteikumi paredz, ka vienošanās dalībnieki, īstenojot paziņoto vienošanos, apmainīsies ar informāciju par sadarbības partnera klientam realizēto degvielas apjomu sadarbības partnera DUS un cenu, par kādu degviela ir pārdota iepriekšējā periodā. Ņemot vērā, ka, ievērojot sadarbības līguma noteikumus, vienošanās dalībnieku klienti varēs izmantot sev piešķirtās priekšrocības neatkarīgi no tā kurā DUS tīklā veiks degvielas iegādi, Konkurences padome secina, ka cenas noteikšanas brīvība attiecībā uz otra vienošanās dalībnieka klientu tiek ierobežota. Tādējādi tiek ierobežota vienošanās dalībnieku savstarpēja konkurences cīņa par klientu, jo šādā veidā vienošanās dalībnieki prezentē sevi klientam kā vienu DUS tīklu.

Ievērojot minēto, sadarbības līguma noteikumi satur Konkurences likuma 11.panta pirmā daļā noteikto ierobežojumu pazīmes.

3.2. Vienošanās atbilstība Konkurences likuma 11.panta otrajai daļai

Saskaņā ar Konkurences likuma 11.panta otro daļu "par spēkā esošām tiek atzītas tādas vienošanās, kuras veicina preču ražošanas vai realizācijas uzlabošanu vai ekonomisku attīstību, radot labumu patērētājiem, un tām šā panta pirmajā daļā noteikto aizliegumu nepiemēro, turklāt šī vienošanās: 1) neuzliek attiecīgajam tirgus dalībniekam ierobežojumus, kuri nav nepieciešami minēto mērķu sasniegšanai; 2) nedod iespēju likvidēt konkurenci ievērojamā tirgus daļā".

Lai gan šā lēmuma 3.1.punktā ir konstatēts, ka īstenojot paziņoto vienošanos, tiks ierobežota cenas noteikšanas brīvība attiecībā uz otru vienošanās dalībnieku, kā arī vienošanās dalībnieki veiks informācijas apmaiņu par sadarbības partnera klientam realizēto degvielas apjomu sadarbības partnera DUS un cenu, par kādu degviela ir pārdota iepriekšējā periodā, vienlaikus Konkurences padome atzīst, ka cenu konkurences elements vienošanās dalībnieku starpā netiek izslēgts, jo cenas (cenas uz pilona) noteikšanu Sadarbības līguma noteikumi neskar un tā nosakāma, ņemot vērā katra vienošanās dalībnieka individuālos saimnieciskos apsvērumus, un, informācija, ar kuru sadarbības partneri apmainīsies, ir objektīvi nepieciešama, lai paziņotā vienošanās vispār varētu tikt īstenota.

Kā norādījuši vienošanās dalībnieki, pamatā Latvijā mazumtirdzniecības degvielas tirgū liela daļa degvielas tiek realizēta izmantojot degvielas Lojalitātes vai Uzņēmuma kartes. Minētās kartes paredz dažāda lieluma atlaides un citus ieguvumus patērētājam, ja tas norēķinoties par degvielu izmanto attiecīgo Lojalitātes vai Uzņēmuma karti konkrētajā DUS tīklā. Līdz ar to secināms, ka Lojalitātes vai cita veida atlaižu kartes piesaista klientu konkrētam DUS tīklam (tajā pašā laikā jāņem vērā, ka nekas netraucē klientam iegūt šādas kartes no visiem degvielas tirgotājiem, kas tās piedāvā, tomēr vienlaicīgi secināms, ka pieejamais atlaižu lielums vai citi ieguvumi pamatā ir atkarīgi no tā cik daudz un cik bieži atlaižu karte tiek izmantota konkrētajā DUS tīklā).

Izvērtējot paziņoto vienošanos secināms, ka sadarbības rezultātā vienošanās dalībnieki veicinās pieprasījumu pēc vienošanās precēm un līdz ar to šo preču izplatīšanu, pieaugs arī vienošanās dalībnieku tirgus spēja Vienošanās rezultātā arī palielināsies to tirgus dalībnieku skaits, kas spēj piedāvāt DUS tīkla pakalpojumus ievērojamā Latvijas teritorijā, konkurējot ar lielākajiem DUS tīkliem un līdz ar to uzlabosies konkurences situācija tirgū kopumā. Īstenojot paziņoto vienošanos vienošanās dalībnieki dos iespēju to klientiem izmantot piešķirtās atlaides plašākā teritorijā un lielākā skaitā DUS, kas ir, vērtējams kā būtisks ieguvums patērētājiem, jo šo uzņēmumu klientiem ir iespēja izmantot piešķirtās atlaides vairākos DUS, kas savukārt veicina šo uzņēmumu ekonomisko attīstību un stiprina konkurētspēju. Prognozējams, ka vienošanās dalībnieki paplašinot DUS tīklu veidotu nozīmīgāku konkurenci Latvijas lielākajiem benzīna un dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības tirgus dalībniekiem, līdz ar to saasinot konkurenci benzīna un dīzeļdegvielas mazumtirdzniecības tirgū Latvijā. Vienlaikus tiks saglabāta arī vienošanās dalībnieku savstarpējā konkurence.

Ņemot vērā šī lēmuma 2. punktā un 3. punktā minēto, Konkurences padome konstatē, ka SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" paziņotā vienošanās kopumā veicina preču realizācijas uzlabošanu, radot labumu patērētājiem, neuzliek vienošanās dalībniekiem ierobežojumus, kuri nav nepieciešami vienošanās mērķu sasniegšanai, kā arī nedod iespēju likvidēt konkurenci ievērojamā konkrētā tirgus daļā. Tādējādi konkrētā paziņotā vienošanās kopumā ir atļaujama.

Saskaņā ar Konkurences likuma 11.panta trešo daļu Konkurences padome ir tiesīga atļaut vai atļaut ar nosacījumiem uz noteiktu termiņu paziņoto vienošanos, ja tā atbilst šā panta otrajai daļai.

Ņemot vērā minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 6.punktu un 11.panta pirmo, otro un trešo daļu, Ministru kabineta 2008.gada 29.septembra noteikumu Nr.799 Kārtība, kādā iesniedz un izskata ziņojumu par tirgus dalībnieku vienošanos 11.punktu, Konkurences padome

nolēma:

atļaut SIA "Sumata" un SIA "Astarte Nafta" paziņoto vienošanos uz 14.06.2012. noslēgtā sadarbības līguma nosacījumiem.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.


(*) – Ierobežotas pieejamības informācija

1 VID interneta vietne: http://www6.vid.gov.lv/vid_pdb

2 VID interneta vietne: http://www6.vid.gov.lv/vid_pdb

3 Valsts ieņēmuma dienesta Akcīzes pārvaldes 29.06.2012. vēstule Nr.10.5.1/52198

Konkurences padomes priekšsēdētāja S.Ābrama

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!