• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par muitas procedūras - izvešana - piemērošanu precēm, kas pakļautas kopējai lauksaimniecības politikai. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.04.2004., Nr. 62 https://www.vestnesis.lv/ta/id/87351

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Grozījumi Detektīvdarbības likumā

Vēl šajā numurā

21.04.2004., Nr. 62

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Valsts ieņēmumu dienests

Veids: rīkojums

Numurs: 592

Pieņemts: 15.04.2004.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Valsts ieņēmumu dienesta rīkojums Nr.592

Rīgā 2004.gada 15.aprīlī

Par muitas procedūras – izvešana – piemērošanu precēm, kas pakļautas kopējai lauksaimniecības politikai

1. Lai nodrošinātu Komisijas 1999.gada 15.aprīļa nolikuma (EK) Nr.800/1999, kurā ir sīki izstrādāti kopīgie noteikumi, kas jāievēro, piemērojot eksporta kompensācijas sistēmu lauksaimniecības produktiem, izpildi, apstiprinu kārtību, kādā piemērojama izvešanas muitas procedūra lauksaimniecības precēm, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām.
2. Rīkojumu publicēt laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
3. Rīkojums stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju.

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora v.i. M.Tols

Kārtība, kādā piemērojama izvešanas muitas procedūra lauksaimniecības precēm, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām

I. Izvešanas procedūrai paredzētās lauksaimniecības preces, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām, muitas procedūrai tiek pieteiktas eksportētāja telpās

1. Lai pieteiktu izvešanas muitas procedūru lauksaimniecības precēm, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām (turpmāk – KLP preces) no eksportētāja telpām, nepieciešams saņemt Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) reģionālajā muitas iestādē atļauju pieteikt izvešanas procedūru KLP precēm no eksportētāja telpām (sk. 1.pielikumu).
2. Pēc 1.punktā minētās atļaujas saņemšanas eksportētājam ir tiesības pieteikt izvešanas procedūru KLP precēm savās telpās.
3. Lai pieteiktu KLP preces izvešanas procedūrai, eksportētājs atļaujā noteiktā laika periodā nosūta uzraudzības muitas iestādei pa faksu šādus dokumentus:
3.1. iepriekšējo paziņojumu (brīvā formā, kurā uzrāda dokumenta numuru un datumu, eksportētāja nosaukumu, atļaujas numuru, vietu un laiku, kad paredzēts uzsākt un pabeigt preču iekraušanu, kontakttālruni);
3.2. kompensācijas pieteikumu – aizpildītu un parakstītu vienotā administratīvā dokumenta (turpmāk –VAD) EX1 2.formulāru;
3.3. licenci, ja izved preces, kurām obligāti nepieciešama licence (sk. 2.pielikumu).
4. Uzraudzības muitas iestāde, saņemot pa faksu 3.punktā minētos dokumentos:
4.1. pārbauda, salīdzina un iereģistrē dokumentus īpaši paredzētā žurnālā;
4.2. izskata nepieciešamību veikt fizisko kontroli saskaņā ar Padomes 1990.gada 12.februāra Regulu (EEK) Nr.386/90 par uzraudzību, ko eksporta laikā veic lauksaimniecības produktiem, kas saņem kompensācijas vai citas summas.
5. Dokumentu reģistrācijas žurnālā, kas minēts 4.punktā, jānorāda šāda informācija:
5.1. numurs pēc kārtas;
5.2. datums;
5.3. preces kods;
5.4. eksportētāja nosaukums;
5.5. iepriekšējā paziņojuma numurs un datums;
5.6. licences numurs;
5.7. atzīme par veikto fizisko pārbaudi;
5.8. VAD EX1 numurs;
5.9. pavaddokumentu nosaukums, numurs un datums.

6. Ja uzraudzības muitas iestādē ir pieņemts lēmums veikt preču fizisko kontroli uzņēmēja telpās, tad uzraudzības muitas iestādes maiņas priekšnieks informē VID reģionālās iestādes Muitas pārvaldes Muitas noteikumu pārkāpumu novēršanas daļas Fiziskās kontroles sektora vai Mobilo vienību sektora (turpmāk – Fiziskās kontroles sektors vai Mobilo vienību sektors) atbildīgo muitas ierēdni. Fiziskās kontroles sektora vai Mobilo vienību sektora atbildīgais muitas ierēdnis nepieciešamības gadījumā informē Pārtikas un veterināro dienestu par fiziskās kontroles nepieciešamību.
7. Pēc preču fiziskās kontroles veikšanas KLP precēm eksportētāja telpās Fiziskās kontroles sektors vai Mobilo vienību sektors uzliek transportlīdzeklim ar KLP precēm muitas nodrošinājumus un nekavējoties nogādā kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulāru) uzraudzības muitas iestādē.
8. Pēc fiziskās kontroles eksportētājs uzraudzības muitas iestādē noformē izvešanas procedūru, papildus iesniedzot:
8.1. VAD EX1 (1. un 3.formulāru);
8.2. ja nepieciešams – licenci (iesniedz licences kopiju un uzrāda oriģinālu; licenču atbilstību pārbauda un apstiprina (indosē) saskaņā ar 3.pielikumu);
8.3. pavaddokumentus – preču rēķinu, transporta dokumentu u.c.;
8.4. T5 kontroleksemplāru divos eksemplāros – kontroleksemplāra oriģinālu un kopiju.
9. Noformējot izvešanas muitas procedūru, muitas ierēdnis apstiprina kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulāru), lietojot muitas zīmogu A ailē.
10. Gadījumā, ja izvešanas procedūrai paredzētās KLP preces izvedīs uz Eiropas brīvās tirdzniecības asociācijas (turpmāk – EBTA) valsts teritoriju vai tās šķērsos vienas vai vairāku EBTA valstu teritorijas, tad tām papildus izvešanas muitas procedūrai (VAD EU1) piemēro ārējā tranzīta procedūru (T1).
11. Pēc fiziskās kontroles veikšanas transportlīdzekli ar uzliktiem muitas nodrošinājumiem un eksportējamām KLP precēm var neuzrādīt uzraudzības muitas iestādē.
12. Uzraudzības muitas iestāde pēc muitas procedūras noformēšanas patur kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulāru), VAD EX1 1.formulāru un T5 kontroleksemplāra otro eksemplāru (kontroleksemplāra kopiju), kā arī pavaddokumentu kopijas.
13. Uzraudzības muitas iestāde nokopē visus 12.punktā minētos dokumentus un iereģistrē īpaši paredzētā žurnālā (sk. 5.punktu) un nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc muitas procedūras piemērošanas, pārsūta dokumentus VID reģionālajai muitas iestādei.
14. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas, nosūta uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu T5 kontroleksemplāru un VAD EX1 2.formulāru. Nosūtot uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu dokumentus, tiem pievieno sarakstu divos eksemplāros. Sarakstā dokumentu sakārtošanas secībā uzrāda to numurus. Sarakstu ar parakstu un personīgo zīmogu apstiprina muitas ierēdnis, kurš ir atbildīgs par tā sastādīšanu.
15. Vienu saraksta eksemplāru, kas pievienots dokumentiem, ar VID GMP muitas ierēdņa atzīmēm par attiecīgo dokumentu saņemšanu nogādā attiecīgajā VID reģionālajā muitas iestādē, otru uzglabā VID GMP Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļā.
16. VID GMP Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļa pārsūta Lauku atbalsta dienestam VAD EX1 2.formulāra oriģinālu un T5 kontroleksemplāra abus eksemplārus.
17. Gadījumā, ja uzraudzības muitas iestāde pēc 3.punktā minēto dokumentu saņemšanas pieņēmusi lēmumu neveikt fizisko kontroli, tad par savu lēmumu nevajag informēt eksportētāju, jo preču fiziskās pārbaudes notiek bez iepriekšēja brīdinājuma.
18. Ja uzraudzības muitas iestāde nav veikusi fizisko pārbaudi eksportētāja telpās, tad eksportētājs pēc KLP preču iekraušanas uzraudzības muitas iestādē izvešanas muitas procedūras noformēšanai nogādā izvešanai paredzētās preces un šādus dokumentus:
18.1. VAD EX1 (1., 2. un 3.formulāru);
18.2. ja nepieciešams – licenci (iesniedz licences kopiju un uzrāda oriģinālu), kā arī licenču atbilstību pārbauda un apstiprina (indosē) saskaņā ar 3.pielikumu);
18.3. pavaddokumentus – preču rēķinu, transporta dokumentu u.c.;
18.4. T5 kontroleksemplāru divos eksemplāros – kontroleksemplāra oriģinālu un kopiju.
19. Pēc izvešanas muitas procedūras piemērošanas un muitas nodrošinājumu uzlikšanas transportlīdzeklim ar KLP precēm turpmākā darbība notiek saskaņā ar 12.., 13., 14., 15. un 16.punktu.
20. Izvešanas muitas iestāde (muitas iestāde uz ārējās robežas) reģistrē katru KLP preču izvešanu, un maiņas priekšnieks pieņem lēmumu par aizstājējkontroļu veikšanu. Aizstājējkontroļu kārtība norādīta 4.pielikumā.
21. Izvešanas muitas punkts pēc izvešanas muitas procedūras piemērošanas nekavējoties pārsūta, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc muitas procedūras piemērošanas, T5 kontroleksemplāra oriģinālu VID reģionālajai muitas iestādei.
22. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas, nosūta uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu T5 kontroleksemplāru oriģinālu. Nosūtot uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu dokumentus, tiem pievieno sarakstu divos eksemplāros. Sarakstā dokumentu sakārtošanas secībā uzrāda to numurus. Sarakstu ar parakstu un personīgo zīmogu apstiprina muitas ierēdnis, kurš ir atbildīgs par tā sastādīšanu.

II. Izvešanas procedūrai paredzētās lauksaimniecības preces, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām, tiek pieteiktas muitas procedūrai muitas iestādē

23. KLP preces pieteikt izvešanas muitas procedūrai ir atļauts tikai ar rīkojumu noteiktās muitas iestādēs.
24. Eksportētājs uzrāda muitas iestādē izvešanai paredzētās preces un iesniedz:
24.1. VAD EX1 (1. un 3.formulārs );
24.2. kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulārs);
24.3. ja nepieciešams – licenci (iesniedz licences kopiju un uzrāda licences oriģinālu, sk. – 2.pielikumu);
24.4. pavaddokumentus – preču rēķinu, transporta dokumentu u.c.;
24.5. T5 kontroleksemplāru divos eksemplāros – kontroleksemplāra oriģinālu un kopiju.
25. Gadījumā, ja izvešanas procedūrai paredzētās KLP preces izvedīs uz EBTA valsts teritoriju vai tās šķērsos vienas vai vairāku EBTA valstu teritorijas, tad tām papildus izvešanas muitas procedūrai (VAD EU1) piemēro ārējā tranzīta procedūru (T1).
26. Muitas iestāde pārbauda, salīdzina un iereģistrē dokumentus dokumentu reģistrācijas žurnālā. Licenču atbilstības pārbaude un apstiprināšana (indosēšana) notiek saskaņā ar 3.pielikumu.
27. Žurnālā norāda šādu informāciju:
27.1. numuru pēc kārtas;
27.2. datumu;
27.3. preces kodu;
27.4. eksportētāja nosaukumu;
27.5. VAD EX1 numuru;
27.6. licences numuru;
27.7. atzīmi par veikto fizisko pārbaudi;
27.8. pavaddokumentu nosaukumu, datumu un numuru.
28. Muitas iestādes maiņas priekšnieks izskata nepieciešamību veikt fizisko kontroli saskaņā ar Padomes 1990.gada 12.februāra Regulu (EEK) Nr.386/90 par uzraudzību, ko eksporta laikā veic lauksaimniecības produktiem, kas saņem kompensācijas vai citas summas.
29. Ja muitas iestāde pieņem lēmumu par fiziskās kontroles veikšanu, tad transportlīdzekli novirza uz fiziskās kontroles vietu pārbaudes veikšanai un informē Fiziskās kontroles sektora vai Mobilo vienību sektora atbildīgo muitas ierēdni. Fiziskās kontroles sektora vai Mobilo vienību sektora atbildīgais muitas ierēdnis nepieciešamības gadījumā informē Pārtikas un veterināro dienestu par fiziskās kontroles nepieciešamību.
30. Pēc fiziskās kontroles veikšanas muitas iestādē noformē izvešanas procedūru un transportlīdzeklim uzliek muitas nodrošinājumus.
31. Muitas iestāde pēc muitas procedūras noformēšanas patur kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulāru), VAD EX1 1.formulāru, T5 kontroleksemplāra otro eksemplāru (kontroleksemplāra kopiju), kā arī pavaddokumentu kopijas.
32. Muitas iestāde nokopē visus 31.punktā minētos dokumentus un iereģistrē dokumentu reģistrācijas žurnālā (sk. 27.punktu) un nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc muitas procedūras piemērošanas, pārsūta dokumentus VID reģionālajai muitas iestādei.
33. VID reģionālā muitas iestāde visus dokumentus nokopē un veic dokumentu uzskaiti un analīzi.
34. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas no dokumentu saņemšanas, nosūta VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļai VAD EX1 2.formulāru oriģinālu un T5 kontroleksemplāru otro eksemplāru. Nosūtot uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu, tiem pievieno dokumentu sarakstu divos eksemplāros. Sarakstā dokumentu sakārtošanas secībā uzrāda to numurus. Sarakstu ar parakstu un personīgo zīmogu apstiprina muitas ierēdnis, kurš ir atbildīgs par tā sastādīšanu.

35. Vienu saraksta eksemplāru, kas pievienots dokumentiem, ar VID Galvenās muitas pārvaldes muitas ierēdņa atzīmēm par attiecīgo dokumentu saņemšanu nogādā attiecīgajā VID reģionālajā muitas iestādē, otru uzglabā Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļā.
36. Izvešanas muitas iestāde (muitas iestāde uz ārējās robežas) reģistrē katru KLP preču izvešanu, un maiņas priekšnieks pieņem lēmumu par aizstājējkontroļu veikšanu. Aizstājējkontroļu kārtība norādīta 4.pielikumā.
37. Izvešanas muitas iestāde pēc izvešanas muitas procedūras piemērošanas pārsūta nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc muitas procedūras piemērošanas, T5 kontroleksemplāra oriģinālu VID reģionālajai muitas iestādei.
38. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas, nosūta uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu T5 kontroleksemplāru oriģinālu. Nosūtot uz VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļu dokumentus, tiem pievieno sarakstu divos eksemplāros. Sarakstā dokumentu sakārtošanas secībā uzrāda to numurus. Sarakstu ar parakstu un personīgo zīmogu apstiprina muitas ierēdnis, kurš ir atbildīgs par tā sastādīšanu.

III. Izvešanai paredzētās lauksaimniecības preces, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām, tiek piegādātas uz jūras kuģiem vai lidaparātiem, kas apkalpo
starptautiskos reisus, tajā skaitā lidojumus Eiropas Kopienas iekšienē

39. Lai saņemtu avansā eksporta kompensāciju par KLP precēm, kas piegādātas kā pārtikas krājumi uz jūras kuģiem vai lidaparātiem, kas apkalpo starptautiskos reisus, tajā skaitā lidojumus Eiropas Kopienas iekšienē, izvešanas procedūrai paredzētās KLP preces novieto muitas noliktavā, kas ieguvusi pārtikas krājumu noliktavas statusu.

40. Pirms preču novietošanas muitas noliktavā eksportētājs iesniedz aizpildītu un parakstītu kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulāru) muitas noliktavas uzraudzības muitas iestādē (turpmāk – uzraudzības muitas iestāde).
41. Uzraudzības muitas iestāde, saņemot kompensācijas pieteikumu, iereģistrē to dokumentu reģistrācijas žurnālā (sk. 27.punktu), aizpildot attiecīgās ailes.
42. Trīsdesmit dienu laikā no kompensācijas pieteikuma (VAD EX1 2.formulāra) iesniegšanas dienas eksportētājs pārtikas piegādēm paredzētās KLP preces novieto muitas noliktavā.
43. Novietojot kompensācijas pieteikumā minētās KLP preces muitas noliktavā, eksportētājs uzraudzības muitas iestādē noformē VAD COM7 (6.,7., un 8.formulāru).
44. Uzraudzības muitas iestāde pēc VAD COM7 noformēšanas apstiprina ar muitas iestādes zīmogu A ailē iesniegto kompensācijas pieteikumu un nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc tā apstiprināšanas, nosūta to VID reģionālajai muitas iestādei, muitas iestādē uzglabājot kopiju.
45. VID reģionālā muitas iestāde dokumentus nokopē un veic dokumentu uzskaiti un analīzi.
46. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc to saņemšanas, nosūta VID Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļai kompensācijas pieteikumus (VAD EX1 2.formulāru). Kompensācijas pieteikumiem pievieno sarakstu divos eksemplāros. Sarakstā kompensācijas pieteikumu sakārtošanas secībā uzrāda to numurus. Sarakstu ar parakstu un personīgo zīmogu apstiprina muitas ierēdnis, kurš ir atbildīgs par tā sastādīšanu.
47. Vienu saraksta eksemplāru, kas pievienots kompensācijas pieteikumiem, ar VID Galvenās muitas pārvaldes muitas ierēdņa atzīmēm par attiecīgo dokumentu saņemšanu nogādā attiecīgajā VID reģionālajā muitas iestādē, otru uzglabā Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļā.
48. Pēc KLP preču novietošanas muitas noliktavā noliktavas turētājs veic ierakstus noliktavas uzskaites sistēmā, kurā norādīta vismaz šāda informācija:
48.1. datums, kad preces ieved;
48.2. iesniegtā kompensācijas pieteikuma numurs un datums;
48.3. informācija, kas vajadzīga, lai identificētu preces;
48.4. kuģu vai lidaparātu, kur produktus iekrauj, reģistrācijas numurs un nosaukums (ja tāds ir), (informāciju ievada pēc preču piegādes);
48.5. datums, kurā to nogādā uz klāja vai lidaparātiem (informāciju ievada pēc preču piegādes).
49. Izvedot KLP preces no muitas noliktavas un piegādājot preces uz jūras kuģiem vai lidaparātiem, eksportētājs noformē muitas deklarāciju VAD EX1 un kā pavaddokumentus pievieno dokumentus, kas apliecina pārtikas krājumu piegādi uz klāja vai lidaparātiem.
50. Muitas noliktavas uzraudzības muitas iestāde vismaz vienu reizi 12 mēnešos veic uzglabāto pārtikas krājumu daudzumu inventarizāciju.
51. KLP precēm muitas noliktavā ir jābūt identificējamām.

1.pielikums

Atļaujas saņemšanas noteikumi, lai pieteiktu lauksaimniecības preces, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām, izvešanas muitas procedūru eksportētāja telpās

1. Lai saņemtu atļauju pieteikt lauksaimniecības precēm, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām (turpmāk – KLP preces), izvešanas muitas procedūru no eksportētāja telpām, eksportētājs iesniedz rakstisku iesniegumu Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) reģionālajā muitas iestādē.
2. Eksportētājs kopā ar rakstisku iesniegumu VID reģionālajā muitas iestādē iesniedz Pārtikas un veterinārā dienesta un (vai) Vides veselības dienesta izziņu par telpu atbilstību uzglabājamo preču sortimentam.
2. VID reģionālajai muitas iestādei nepieciešams pārliecināties, vai persona pēdējā gada laikā nav atkārtoti sodīta par administratīvajiem pārkāpumiem muitas jomā un izdarītie administratīvie pārkāpumi nesamazina iekasēto vai iekasējamo muitas maksājumu apmēru, kā arī veic telpu apsekošanu, lai pārliecinātos, ka tās ir piemērotas preču uzglabāšanai un tajās ir nepieciešamais aprīkojums, lai varētu veikt fiziskās pārbaudes un paraugu ņemšanu.
3. Veicot telpu apsekošanu, muitas ierēdnis izvērtē, vai:
3.1. telpas ir nodrošinātas ar nepieciešamo aprīkojumu un personālu, kas būtu pieejams, lai palīdzētu muitas ierēdnim veikt fizisko pārbaudi;
3.2. telpas ir nodrošinātas ar svariem, lai muitas ierēdnis varētu veikt precīzu produktu svēršanu. Svēršanas aprīkojumam regulāri jāveic kalibrēšana, un pēdējā kalibrēšanas sertifikāta (licences) kopijai jābūt pieejamai pārbaudei jebkurā laikā, kā arī kopiju uzglabā VID reģionālā muitas iestāde.
4. Pēc telpu apsekošanas muitas ierēdnis aizpilda apsekošanas aktu, sīki aprakstot tajā apsekošanas laikā konstatēto.
5. Ja eksportētājam nav iespējams izpildīt kādu no norādītajiem nosacījumiem, tad VID reģionālā muitas iestāde neizsniedz atļauju.
6. Ja eksportētājs var izpildīt norādītos nosacījumus, tad eksportētājam izsniedz atļauju, kurā ieraksta:
6.1. eksportētāja nosaukumu, juridisko adresi, nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, telpas adresi, kurā tiks pieteikta izvešanas muitas procedūra;
6.2. kontaktpersonas vārdu, uzvārdu, personas kodu;
6.3. muitas iestādi, uz kuru nosūta iepriekšējo paziņojumu un kompensācijas pieteikumu, kā arī iesniedz VAD EX1 (uzraudzības muitas iestāde), tās darba laiku un faksa numuru;
6.4. laika periodu, kādā iesniedz iepriekšējo paziņojumu un kompensācijas pieteikumu;
6.5. “izvešanas procedūrai paredzētas preces nedrīkst izvest no eksportētāja telpām, kamēr nav beidzies iepriekšējā paziņojumā paredzētais preču iekraušanas pabeigšanas laiks”;
6.6. “dienā un laikā, kad KLP preces ir paredzēts iekraut, eksportētāja telpās tās ir skaidri nodalītas un identificējas”;
6.7. “eksportētājs nodrošina muitas ierēdņu brīvu piekļuvi telpām dienā un laikā, kad KLP preces ir paredzēts iekraut”;
6.8. telpās esošā aprīkojuma, kas nepieciešams fizisko pārbaužu veikšanai, aprakstu.
7. VID reģionālā muitas iestāde, izvērtējot katru gadījumu atsevišķi, nosaka termiņu, kādā eksportētājs nosūta iepriekšējo paziņojumu un kompensācijas pieteikumu, bet tas nevar būt īsāks par 24 stundām pirms preču iekraušanas. Nosakot iepriekšējā paziņojuma un kompensācijas pieteikuma nosūtīšanas laiku, muitas iestāde ņem vērā eksportētāja atrašanās vietu, muitas iestādes muitas ierēdņu noslogotību, Muitas noteikumu pārkāpumu novēršanas daļas Fiziskās kontroles sektora vai Mobilo vienību sektora muitas ierēdņu noslogotību, kā arī citus faktorus, kas ietekmē muitas iestādes darbu.
8. Eksportētājs paredz preču iekraušanu uzraudzības muitas iestādes darba laikā, kā arī iepriekšējo paziņojumu un kompensācijas pieteikumu iesniedz uzraudzības muitas iestādes darba laikā.
9. VID reģionālā muitas iestāde pārbauda eksportētāja telpu atbilstību atļaujas nosacījumiem ne retāk kā vienu reizi divos gados.
10. VID reģionālā muitas iestāde anulē atļauju pieteikt KLP preču izvešanas muitas procedūru eksportētāja telpās, ja konstatē, ka attiecīgais eksportētājs pārkāpis izsniegtajā atļaujā minētos nosacījumus.
11. Lai anulētu atļauju pieteikt KLP preču izvešanas muitas procedūru eksportētāja telpās, VID reģionālā muitas iestāde pieņem lēmumu par atļaujas anulēšanu, noformējot to rakstiski, norādot anulēšanas iemeslus un lēmuma pārsūdzēšanas kārtību.
12. Ja eksportētājs iesniedz atkārtotu iesniegumu, tad VID reģionālā muitas iestāde veic atkārtotu pārbaudi.
13. Atļauju izsniedz divos eksemplāros, no kuriem vienu saņem eksportētājs, otru – VID reģionālā muitas iestāde. Saņemot atļauju, eksportētājs parakstās uz abiem atļaujas eksemplāriem, tādējādi akceptējot atļaujā minētos nosacījumus.

Pielikums 1. pielikumam

Atļauja pieteikt lauksaimniecības preces, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām, izvešanas muitas procedūrai eksportētāja telpās

200_.gada Nr.

1. Eksportētāja nosaukums _________________________________________________
2. Juridiskā adrese ________________________________________________________
3. Nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs __________________________________
4. Kontaktpersona (vārds, uzvārds, personas kods) ____________________________
4. Telpas, kurās tiks pieteikta izvešanas procedūra KLP precēm
__________________________________________________________________________

adrese

5. Uzraudzības muitas iestāde _____________________________________________

nosaukums, kods, darba laiks un faksa numurs

6. Kompensācijas pieteikumu un iepriekšējo paziņojumu nosūtīt
_____________________________________ pa faksu ____________________________
uzraudzības muitas iestādes nosaukums, kods faksa numurs
ne vēlāk kā ___________________
laika periods
7. Telpās esošais aprīkojums, kurš izmantojams fizisko pārbaužu veikšanai:
__________________________________________________________________________
8. Izvešanas procedūrai paredzētas KLP preces nedrīkst izvest no eksportētāja telpām, kamēr nav beidzies iepriekšējā paziņojumā paredzētais preču iekraušanas pabeigšanas laiks.
9. Dienā un laikā, kad KLP preces ir paredzēts iekraut, eksportētāja telpās tās ir skaidri nodalītas un identificējas.
10. Eksportētājs nodrošina muitas ierēdņu brīvu piekļuvi telpām dienā un laikā, kad KLP preces ir paredzēts iekraut.
VID reģionālas muitas iestādes direktors (paraksts, atšifrējums)
Saņēmu __________________________________________________________________
Eksportētāja nosaukums, pilnvarotās personas vārds, uzvārds un paraksts

2.pielikums

Preces, kurām nepieciešamas eksporta licences

1.Eksporta licences (AGREX) nepieciešamas:

Licence ir obligāta (neatkarīgi no tā, vai kompensācija tiek vai netiek prasīta)

Licence nav obligāta (licencei jābūt, ja uzņēmums vēlas saņemt eksporta kompensāciju)

Sektors

Sektors

Piena produkti (Reg. 1255/99 1.pantā minētie produkti)

Graudi (Reg. 1784/03 1.panta produkti)

Rīsi (Reg.3072/95 1.panta produkti)

Cūkgaļa (Reg. 2759/75 1.pantā minētie produkti)

Olīveļļa (Reg. 136/66 1.panta “c” un “d” punktā minētie produkti)

Eļļas un tauki (Reg.136/66 1.panta “a”,”b”,”e” punktā minētie produkti)

Cukurs (Reg. 1260/01 22.panta 1.punktā minētie produkti)

Olas (Reg. 2771/75 1.panta 1.punktā minētie produkti)

Putnu gaļa (Reg.2777/75 1.pantā minētie produkti)

Liellopu un teļa gaļa (produktiem, kas minēti regulas 1254/1999 1.panta 1a punktā vai produktiem ar kombinētās nomenklatūras kodu 0102, 1602 50 31 līdz 1602 50 80)

Liellopu un teļa gaļa (produktiem, kas minēti regulas 1254/1999 1.panta 1”b” punktā, izņemot produktiem ar kombinētās nomenklatūras kodu 0102, 1602 50 31 līdz 1602 50 80)

Vīns (produktiem, kas minēti regulas 1493/1999 1.panta 2.punktā)

Suņu un kaķu barība (produktiem, kas minēti regulas 1784/03 1.pantā)

Augļi un dārzeņi (Reg 2200/96 1.panta 2.punktā minētie produkti)

Pārstrādāti augļi un dārzeņi (Reg. 2201/96 1.panta 2.punktā minētie produkti)

Pārstrādātie lauksaimniecības produkti (saskaņā ar Reg. 3448/93)

2. Licences, kuras nav obligātas, eksporta kompensāciju saņemšanai eksportētājs drīkst neiesniegt šādos gadījumos:

2.1. piegādes Eiropas Kopienas teritorijā, lai apgādātu ar pārtikas krājumiem:
2.1.1. jūras kuģus;
2.1.2. lidaparātus, kas apkalpo starptautiskos lidojumus, tajā skaitā lidojumus Eiropas Kopienas iekšienē;
2.1.3. naftas un urbšanas platformas;
2.2. piegādes starptautiskajām organizācijām, kas reģistrētas Kopienā;
2.3. piegādes bruņotajiem spēkiem, kas izvietoti kādas dalībvalsts teritorijā, bet nav tai pakļauti;
2.4. mazajiem eksportētājiem (kam piešķirtā eksporta kompensācija budžeta gadā nepārsniedz 75 000 eiro).

3.pielikums

Lauksaimniecības preču, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām, eksporta licenču, iepriekšnoteiktu kompensāciju sertifikātu pārbaude, apliecināšana (indosēšana) un apstiprināšana

1. Muitas ierēdnis, saņemot eksporta licences vai iepriekšnoteiktas kompensācijas sertifikāta (turpmāk – licence) oriģinālu, pārliecinās:
1.1. vai licenci ir apstiprinājusi izdevēja maksājumu aģentūra (Lauku atbalsta dienests). Maksājuma aģentūras apstiprinājuma zīmogam ir jābūt 23.ailē lauksaimniecības preču, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām (turpmāk – KLP preces), eksporta licences priekšpusē (AGREX);
1.2. vai licencē nav veikti neapstiprināti labojumi vai izmaiņas. Korektūras līdzekļu izmantošana ir stingri aizliegta. Ja licencē ir veikti kādi labojumi vai izmaiņas, to nedrīkst atdot eksportētājam, bet tā nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas jānosūta VID reģionālajai muitas iestādei kopā ar ziņojumu brīvā formā. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas pārsūta to Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļai. Izvešanas muitas procedūru nepiemēro;
1.3. par licences derīguma termiņu (12. aile) vai arī licences derīguma termiņa pagarinājumu (24. aile), kuru apstiprinājusi maksājumu aģentūra. Visi pagarinājumi vai izmaiņas derīguma termiņā ir apstiprināti ar maksājumu aģentūras zīmogu. Ja ir beidzies licences derīguma termiņš, muitas ierēdnis nokopē licences abas puses un nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas nosūta tās uz VID reģionālo muitas iestādi kopā ar ziņojumu brīvā formā. VID reģionālā muitas iestāde nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas, pārsūta to Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļai. Licences oriģinālu atdod eksportētājam. Lai noformētu izvešanas muitas procedūru, muitas ierēdnis pieprasa no eksportētāja derīgu eksporta licenci;
1.4. vai licence nav dublikāts. Ja daļēji izmantota licence ir nozaudēta, maksājumu aģentūra var izdot tās dublikātu. To nevar izmantot jaunas izvešanas procedūras piemērošanai.
Ja ir uzrādīts licences dublikāts, tad muitas ierēdnis nokopē abas puses un nosūta tās nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas uz VID reģionālo muitas iestādi kopā ar ziņojumu brīvā formā. VID reģionālā muitas iestāde pārsūta to nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļai. Dublikātu atdod eksportētājam un izvešanas muitas procedūru nenoformē.
Izņēmuma gadījumos maksājumu aģentūra var izdot aizstājēju licenci, ko var izmantot jaunas izvešanas muitas procedūras piemērošanai. Tādos gadījumos licences 22.ailē ir norādīts “Nozaudētas licences ar oriģinālo Nr. LV….. aizstājēja licence”;
1.5. vai licencē atlikušais daudzums nosedz izvedamo licencētās preces daudzumu. Ja izvedamais apjoms pārsniedz licences apjomu un eksportētājs neuzrāda papildu licenci, pārpalikumam nepiemēro izvešanas muitas procedūru;
1.6. vai licencē norādītie preču kodi sakrīt ar kompensācijas pieteikumā (VAD EX1 2.formulārs). Ja konstatē nesakritības, tad izvešanas muitas procedūru nepiemēro;
1.7. vai licences otrā pusē ierakstītie sākotnējie daudzumi 29.ailes 1.ailē norādīti pareizi;
1.8. vai daudzums, kuru jāapliecina (jāindosē) licencē, ir skaitliski norādīts 29.ailes 2.ailē un vārdiem norādīts blakus esošajā 30.ailē;
1.9. vai licencē atlikušais daudzums (ja tāds ir) skaitliski norādīts nākamajā 29.ailes 1.ailē. Ja licence ir nepareizi apliecināta (indosēta), nepareizo ierakstu ailē anulē, visās ailēs nosvītrojot un apliecinot ar muitas zīmogu un parakstu, un pareizo informācija norāda apakšējā ailē. Ja nav atlikuma, tad licencē ieraksta atlikums “0” (nulle), ierakstu apstiprina ar muitas ierēdņa parakstu un zīmogu.

2. Muitas ierēdnis aizpilda tikai licences 31. un 32.aili.
3. Ja eksportētājs ir uzrādījis licenci, ko izdevusi maksājumu aģentūra citā dalībvalstī, pēc apstiprināšanas (indosēšanas) nokopē abas puses. Kopiju apliecina ar muitas zīmogu un parakstu un kopā ar kompensācijas pieteikumu (VAD EX1 2.formulāru) nosūta nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas uz VID reģionālo muitas iestādi. VID reģionālā muitas iestāde pārsūta to nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas Galvenās muitas pārvaldes Eiropas Savienības integrētā tarifa projekta daļas Kopējās lauksaimniecības politikas vadības nodaļai.
4. Visos gadījumos, izņemot 1.2.punktā minēto, apstiprinātās licences oriģinālu nodod atpakaļ eksportētājam. Licenci nedrīkst atdot citai personai bez attiecīga pilnvarojuma.
5. Gadījumos, ja nepieciešams anulēt apliecināšanu (indosēšanu) pēc tam, kad licence ir tikusi atdota eksportētājam, un ja nav iespējams saņemt licenci atpakaļ anulācijas veikšanai, tad nosūta rakstisku ziņojumu ar sīki izklāstītu informāciju VID reģionālajai muitas iestādei, kura tālāk nosūta VID Galvenajai muitas pārvaldei pārsūtīšanai maksājumu aģentūrai.
6. Ja eksportētājs vēlas izvest kravas no dažādām vietām, izmantojot vienu un to pašu licenci, tad eksportētājs var lūgt maksājumu aģentūrai izdot vienu vai vairākus licences izrakstus. Izraksti ir papildu licences tai daudzuma daļai, kas ir ietverta oriģinālajā dokumentā. Izrakstus izdod tieši tādā pašā formātā kā licences un uz tiem attiecas visi tie paši noteikumi. Vārds “Izraksts” tiek rakstīts pretī daudzumam, kas ierakstīts KLP eksporta licencē.

4.pielikums

Aizstājējkontroles

1. Aizstājējkontroles veic, pamatojoties uz Komisijas 2002.gada 26.novembra Regulas (EK) Nr.2090/02, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Padomes Regulas (EEK) Nr.386/90 piemērošanai attiecībā uz fiziskajām pārbaudēm, kuras veic, eksportējot tos lauksaimniecības produktus, par kuriem pretendē uz kompensācijas maksājumiem, 10.pantu.
2. Aizstājējkontroles veic, lai novērstu lauksaimniecības preču, kuras pretendē uz eksporta kompensācijām (turpmāk – KLP preces) aizvietošanu ar citām precēm. Minētās pārbaudes notiek izvešanas muitas punktā (muitas punktā, kur preces tiek izvestas no Eiropas Savienības) pēc tam, kad KLP precēm jau piemērota izvešanas muitas procedūra.
3. Preču kontrole notiek, pamatojoties uz pievienotajiem dokumentiem.
4. Gadījumos, kad muitas ierēdnis izvešanas muitas punktā konstatē, ka muitas nodrošinājumi ir bojāti, pazuduši vai nav uzlikti izcelsmes dalībvalstī vai pastāv aizdomas par krāpniecību vai pārkāpumiem, veic specifiskās aizstājējkontroles.
5. Specifiskās aizstājējkontroles laikā veic detalizētu KLP preču pārbaudi. Paraugus ņem gadījumos, kad nav iespējams identificēt preces vizuāli.
6. Pēc paraugu ņemšanas muitas ierēdnis izdara atzīmi “Ņemti paraugi” – T5 kontroleksemplārā. Pēc atzīmes veikšanas muitas ierēdnis nokopē dokumentu ar atzīmi un saglabā kopiju, bet oriģinālu nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecas dienas pēc saņemšanas pārsūta VID reģionālajai muitas iestādei.
7. Pārējos gadījumos, kas nav minēti 4.punktā, piemēro standarta aizstājējkontroles. Tā ir preču vizuālā pārbaude (transportlīdzekļa esošo plombu noņemšana, kravas tilpnes atvēršana, preču atbilstība dokumentiem vizuāla pārbaude un jaunu plombu uzlikšana), pamatojoties uz pievienotajiem dokumentiem. Paraugu ņemšana un detalizētas pārbaudes nav nepieciešamas, ja vien nepastāv aizdomas par pārkāpumiem vai krāpniecību.
8. Katra kalendārā gada laikā veikto standarta aizstājējkontroļu skaits ir vismaz vienāds ar dienu skaitu, kurās tiek izvestas KLP preces caur attiecīgo izvešanas muitas punktu.
9. Nav noteikts konkrēts nepieciešamo specifisko aizstājējkontroļu skaits, bet tās ir aptuveni 50% no standarta aizstājējkontroļu skaita.
10. Par katru veikto aizstājējkontroli muitas ierēdnis aizpilda aizstājējkontroles ziņojumu, un tas glabājas izvešanas muitas iestādē piecus gadus pēc kalendārā gada beigām, kurā notika pārbaude.
11. Izvešanas muitas iestāde reģistrē īpaši paredzētā žurnālā katru izejošo KLP preču kravu, kā arī katrai KLP preču kravai veikto aizstājējkontroli.
12. Žurnālā ierakstīt šādu informāciju:
12.1. numuru pēc kārtas;
12.2. datumu;
12.3. eksportētāja nosaukumu;
12.4. preces kodu;
12.5. VAD numuru;
12.6. pavaddokumentu datumu un numuru;
12.7. par veikto aizstājējkontroli (atzīme);
12.8. aizstājējkontroles ziņojuma numuru un datumu.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!