Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1996. gada 24. septembra noteikumi Nr. 361 "Aizsardzības ministrijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.10.1996., Nr. 164 https://www.vestnesis.lv/ta/id/40651-aizsardzibas-ministrijas-nolikums

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi nr.362

Grozījums Ministru kabineta 1995.gada 27.jūnija noteikumos nr.167 "Stratēģiskas nozīmes eksporta un importa kontroles komitejas nolikums"

Vēl šajā numurā

01.10.1996., Nr. 164

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 361

Pieņemts: 24.09.1996.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 361

Rīgā 1996.gada 24.septembrī (prot. nr.47, 5.§)

Aizsardzības ministrijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta
iekārtas likuma 14.panta 3.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Aizsardzības ministrija (turpmāk tekstā — “ministrija”) ir centrālā valsts izpildvaras iestāde, ar kuras palīdzību Ministru kabinets īsteno Satversmē, likumos un citos tiesību aktos noteiktās funkcijas un uzdevumus valsts aizsardzības jomā.

2. Ministrija atbilstoši savai kompetencei darbojas Latvijas Republikas vārdā un īsteno tās politiku.

3. Ministrija savā darbībā ievēro Satversmi, likumus, šo nolikumu un citus tiesību aktus, kā arī starptautiskos līgumus.

4. Ministrija ir juridiska persona, un tai ir zīmogs ar Latvijas Republikas valsts lielā ģerboņa attēlu un pilnu ministrijas nosaukumu.

5. Ministrija tiek finansēta no valsts budžeta. Tai ir sava bilance un pamatbudžeta konts Valsts kases norēķinu centrā, kā arī speciālā budžeta konti atbilstoši likumā noteiktajai kārtībai.

II. Ministrijas uzdevumi

6. Ministrijas galvenais uzdevums ir izstrādāt valsts aizsardzības politiku un koordinēt ministrijas pakļautībā un pārziņā esošo institūciju darbību, lai nodrošinātu valsts militāro aizsardzību.

7. Ministrijas uzdevumi ir:

7.1. nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku un citu ministrijas pakļautībā esošo militāro struktūrvienību darbību;

7.2. nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku darbību sauszemes un jūras robežas aizsardzībā un gaisa telpas kontrolē, kā arī citu uzdevumu izpildi valsts teritorijā, teritoriālajos ūdeņos un ekonomiskajā zonā;

7.3. regulāri pārbaudīt Nacionālo bruņoto spēku kaujas gatavību un citu ministrijas pakļautībā esošo militāro struktūrvienību darbību;

7.4. izstrādāt valsts aizsardzības koncepciju un valsts aizsardzības plānu;

7.5. izstrādāt un iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā Nacionālo bruņoto spēku štāba struktūru un štatu sarakstu;

7.6. apstiprināt dokumentāciju par svarīgu valsts objektu kopumu, šo objektu aizsardzības režīmu un kārtību;

7.7. nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku un citu ministrijas pakļautībā esošo militāro struktūrvienību civilo kontroli;

7.8. kopīgi ar Ārlietu ministriju piedalīties starptautisku drošības un aizsardzības pasākumu izstrādāšanā un plānošanā;

7.9. nodrošināt sadarbību ar NATO un citām starptautiskajām drošības un aizsardzības organizācijām;

7.10. plānot mobilizācijas apjomus, mobilizācijas sagatavošanu un īstenošanu;

7.11. organizēt un koordinēt ministrijas pakļautībā esošo institūciju darbību, nodrošināt to finansiālo un materiāltehnisko bāzi un organizēt vienotu valsts aizsardzības institūciju apgādes sistēmu;

7.12. realizēt vienotu valsts aizsardzības tehniskā nodrošinājuma politiku, veikt pasūtītāja funkcijas bruņojuma, tehnikas un cita militārā inventāra iegādei, ražošanai un remontēšanai, kā arī kontrolēt šo pasūtījumu izpildi;

7.13. nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku karavīru un ministrijas struktūrvienību darbinieku sociālo un tiesisko aizsardzību, dienesta un darba apstākļu uzlabošanu, kā arī materiālo interešu ievērošanu;

7.14. plānot un organizēt valsts aizsardzības objektu celtniecību, apsaimniekošanu un remontu, rūpēties par vides aizsardzības pasākumu veikšanu ministrijas struktūrvienībās;

7.15. izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus par valsts aizsardzības finansēšanai nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu apmēru un izlietošanu, noteiktā kārtībā finansēt ministrijas pakļautībā un pārziņā esošās institūcijas un kontrolēt valsts budžeta līdzekļu izlietošanu tajās;

7.16. analizēt likumu un citu tiesību aktu piemērošanas praksi un izstrādāt likumu un citu tiesību aktu projektus valsts aizsardzības jomā;

7.17. ministrijas kompetences ietvaros veikt tiesību aktu saskaņošanu ar Eiropas līguma prasībām un Baltās grāmatas rekomendācijām un nodrošināt minēto prasību un rekomendāciju ieviešanu;

7.18. nodrošināt Nacionālo bruņoto spēku gatavību piedalīties avāriju un stihisku nelaimju novēršanā un to radīto seku likvidācijā;

7.19. izdarīt revīzijas un pārbaudes ministrijas pakļautībā un pārziņā esošajās institūcijās un veikt pasākumus konstatēto trūkumu novēršanai un zaudējumu atlīdzināšanai;

7.20. kontrolēt naudas līdzekļu un materiālo vērtību uzskaiti un izmantošanu ministrijas pakļautībā un pārziņā esošajās institūcijās;

7.21. organizēt masu informācijas līdzekļu nodrošināšanu ar informāciju par ministrijas darbību;

7.22. veikt citus uzdevumus, kas ministrijai uzdoti saskaņā ar likumiem un citiem tiesību aktiem.

III. Ministrijas struktūra

8. Ministrijas darbu vada aizsardzības ministrs (turpmāk tekstā — “ministrs”), kas ir politiski atbildīgs Saeimai par ministrijas darbību.

9. Ministrs:

9.1. nosaka ministrijas darbības stratēģiju un ir atbildīgs par ministrijas darbību kopumā;

9.2. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

9.3. izdod pavēles un rīkojumus ministrijas kompetencē esošajos jautājumos un, ja likumos nav noteikts citādi, ir tiesīgs atcelt ministrijas amatpersonu un ministrijas pakļautībā esošo institūciju vadītāju rīkojumus vai pavēles, ja tās neatbilst tiesību aktiem;

9.4. apstiprina ministrijas pakļautībā un pārziņā esošo institūciju nolikumus, statūtus un štatu sarakstus saskaņā ar valsts budžetā paredzēto štata vienību skaitu un darba samaksas fondu;

9.5. iesaka Ministru prezidentam kandidātu iecelšanai ministrijas parlamentārā sekretāra amatā un ir tiesīgs pieprasīt minētās amatpersonas atkāpšanos no amata.

10. Ministrs likumā “Par valsts civildienestu” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 52.nr.; 1995, 82.nr.; 1996, 49., 105.nr.) un citos tiesību aktos noteiktajā kārtībā ieceļ amatā un atbrīvo no amata:

10.1. ministrijas valsts sekretāru un viņa vietniekus;

10.2. ministrijas centrālā aparāta struktūrvienību vadītājus;

10.3. ministrijas pakļautībā esošo institūciju vadītājus (ja tiesību aktos nav noteikts citādi).

11. Ministrijas parlamentārais sekretārs:

11.1. pārstāv ministra politisko viedokli;

11.2. aizstāv ministrijas sagatavotos likumprojektus Saeimā, tās komisijās un citās valsts institūcijās;

11.3. ir atbildīgs par ministrijas sagatavoto likumu un citu tiesību aktu projektu turpmāko virzību Saeimā.

12. Ministrijas valsts sekretārs ir valsts civildienesta ierēdnis (ierēdņa kandidāts). Valsts sekretārs:

12.1. nodrošina racionālas struktūras izveidošanu ministrijā;

12.2. vada ministrijas administratīvo darbu;

12.3. nodrošina darba nepārtrauktību ministrijas politiskās vadības maiņas gadījumā;

12.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

12.5. organizē ministrijas uzdevumu izpildei nepieciešamās finansiālās, juridiskās un administratīvās bāzes izveidi, apstiprina ministrijas centrālā aparāta struktūrvienību nolikumus un štatu sarakstus saskaņā ar valsts budžetā ministrijai noteikto štata vienību skaitu un darba samaksas fondu;

12.6. saskaņā ar likumu “Par valsts civildienestu” un Latvijas darba likumu kodeksu ieceļ amatā un atbrīvo no amata ministrijas ierēdņus (ierēdņu kandidātus) un pieņem darbā un atbrīvo no darba ministrijas darbiniekus;

12.7. koordinē un kontrolē ministrijas struktūrvienību un ministrijas pakļautībā esošo institūciju darbu, kā arī sadarbību ar ministrijas pārziņā esošajām institūcijām;

12.8. ir atbildīgs par tiesību aktu saskaņošanu ar Eiropas līguma prasībām un Baltās grāmatas rekomendācijām un nodrošina minēto prasību un rekomendāciju ieviešanu;

12.9. saskaņā ar ministra pilnvarojumu izdod pavēles un rīkojumus ministrijas kompetencē esošajos jautājumos, ja tiesību aktos šādas tiesības nav paredzētas tikai ministram.

13. Valsts sekretāram var būt vietnieki, kuru funkcijas nosaka ministrs.

14. Ministrijas centrālā aparāta sastāvā ietilpst departamenti un patstāvīgas nodaļas, kuras izveido valsts sekretārs un kuru uzdevumi un funkcijas ir noteiktas valsts sekretāra apstiprinātos nolikumos.

15. Ministrijas pakļautībā ir:

15.1. Nacionālie bruņotie spēki (atrodas tiešā aizsardzības ministra pakļautībā);

15.2. Militārās pretizlūkošanas dienests;

15.3. Valsts prezidenta un Saeimas drošības dienests.

16. Ministrijas pārziņā ir:

16.1. Latvijas Nacionālā aizsardzības akadēmija;

16.2. Latvijas Kara muzejs;

16.3. valsts akciju sabiedrība “Arsenāls”;

16.4. valsts uzņēmums apgāds “Junda”;

16.5. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums atpūtas bāze “Pipariņi”;

16.6. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Aizsardzības ministrijas autobāze”;

16.7. bezpeļņas organizācija valsts uzņēmums “Infrastruktūra”;

16.8. Valsts dienesta iesaukšanas centrs;

16.9. Kara slimnīca.

IV. Noslēguma jautājumi

17. Atzīt par spēku zaudējušiem:

17.1. Ministru kabineta 1994.gada 22.februāra lēmumu nr.20 “Par Aizsardzības ministrijas nolikumu” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 31.nr.; 1995, 99.nr.);

17.2. Ministru kabineta 1995.gada 20.jūnija noteikumus nr.164 “Noteikumi par bruņojuma un apgādes pārvaldes likvidāciju” (Latvijas Vēstnesis, 1995, 99.nr.).

Ministru prezidenta vietā — Ministru prezidenta biedrs Z.Čevers

Aizsardzības ministra vietā — ārlietu ministrs V.Birkavs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!