• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1996. gada 10. septembra noteikumi Nr. 351 "Noteikumi par darba samaksas sistēmu atsevišķu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.09.1996., Nr. 154 https://www.vestnesis.lv/ta/id/40522-noteikumi-par-darba-samaksas-sistemu-atsevisku-no-budzeta-finansejamo-iestazu-darbiniekiem

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 371

Par Latvijas Universitātes Latvijas Mikroorganismu deponēšanas centru

Vēl šajā numurā

13.09.1996., Nr. 154

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 351

Pieņemts: 10.09.1996.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 351

Rīgā 1996.gada 10.septembrī (prot. nr.45, 11.§)

Noteikumi par darba samaksas sistēmu atsevišķu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem

Izdoti saskaņā ar Latvijas darba likumu kodeksa 85.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi noteic kārtību, kādā nosakāmas atsevišķu no budžeta finansējamo iestāžu (turpmāk tekstā — “no budžeta finansējamās iestādes”) darbinieku amatu kvalifikācijas kategorijas un mēneša amatalgas (algas, algas likmes), kā arī minēto darbinieku amatu un profesiju sadalījumu pēc kvalifikācijas kategorijām.

2. Noteikt no budžeta finansējamo iestāžu darbinieku amatu kvalifikācijas kategorijas un mēneša amatalgas (algas, algas likmes) saskaņā ar 1. un 2.pielikumu.

3. Noteikt no budžeta finansējamo iestāžu darbinieku amatu un profesiju sadalījumu pēc kvalifikācijas kategorijām (3.pielikums) un piemērot to attiecīgo darbinieku mēneša amatalgu (algu, algu likmju) un stundas tarifa likmju noteikšanā.

4. Noteikt no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem piemaksas pie mēneša amatalgām (algām, algu likmēm):

4.1. par darbu īpašos apstākļos — saskaņā ar 4.pielikumu;

4.2. par papildu darbu (par amatu vai profesiju apvienošanu, darba zonas paplašināšanu (darba apjoma palielināšanu) vai par uz laiku promesoša darbinieka pienākumu izpildīšanu) — līdz 50 % no mēneša amatalgas (algas, algas likmes) vai stundas tarifa likmes, kas noteikta darbiniekam, kurš izpilda minētos papildu darbus.

5. Noteikt darbiniekiem, kuriem ar viņu piekrišanu noteikta darbadiena ar divās daļās sadalītu maiņu (ja pārtraukums ir ilgāks par divām stundām), piemaksu par šajā darbadienā nostrādāto laiku — līdz 20 % no attiecīgā darbinieka dienas amatalgas (algas, algas likmes). Pārtraukuma laiks maiņas darba laikā netiek ieskaitīts.

6. Noteikt piemaksu par nakts darbu (no pulksten 10 vakarā līdz pulksten 6 rītā) — ne mazāk kā 50 % apmērā no attiecīgajam darbiniekam noteiktās stundas tarifa likmes vai stundas amatalgas (algas, algas likmes), bet medicīnas darbiniekiem un speciālistiem, kuri nodarbināti ātrās un neatliekamās palīdzības sniegšanā, ātrās un neatliekamās medicīnas palīdzības sanitāro automobiļu vadītājiem, kā arī personām, kuras strādā dzemdību (akušieru) nodaļās un jaundzimušo nodaļās (palātās), — ne mazāk kā 75 % apmērā no attiecīgajam darbiniekam noteiktās stundas tarifa likmes vai stundas amatalgas (algas, algas likmes).

7. Atļaut no budžeta finansējamo iestāžu vadītājiem materiāli stimulēt darbiniekus par augstiem darba rezultātiem, stimulēšanai izmantojot līdzekļus divu procentu apmērā no plānotā darba samaksas fonda, kā arī darba samaksas fonda ekonomiju. No budžeta finansējamo iestāžu vadītājiem, ņemot vērā viņu personisko darba ieguldījumu, konkrētus materiālās stimulēšanas apmērus nosaka augstāka institūcija, bet pārējiem darbiniekiem — attiecīgās iestādes vadītājs atbilstoši katra darbinieka personiskajam darba ieguldījumam.

8. No budžeta finansējamo iestāžu vadītāji darbinieku amatu kvalifikācijas kategoriju noteikšanai piemēro Latvijas Darba zinātniskās pētniecības institūta izstrādāto Darba novērtēšanas un darbinieku kvalifikācijas noteikšanas metodiku (5. un 6.pielikums).

II. Pārejas jautājumi

9. Šajos noteikumos paredzētās darba samaksas sistēmas ieviešana jānodrošina valsts budžetā attiecīgajam gadam apstiprinātā darba samaksas fonda ietvaros.

10. Noteikumi stājas spēkā ar 1996.gada 1.oktobri, izņemot šo noteikumu 2.pielikumu, kas stājas spēkā ar 1997.gada 1.janvāri.

11. Šo noteikumu 1.pielikums ir spēkā līdz 1996.gada 31.decembrim.

12. Ieteikt visu līmeņu pašvaldībām:

12.1. no pašvaldību budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem piemērot šajos noteikumos noteikto darba samaksas sistēmu;

12.2. nosakot mēneša amatalgas (algas, algu likmes) un stundas tarifa likmes pašvaldību institūciju darbiniekiem, piemērot šo noteikumu 1.–6.pielikumu.

13. Atzīt par spēku zaudējušiem:

13.1. Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumu nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 2./3., 11./12., 18./19., 39./40./41.nr.; oficiāls izdevums AP MP, 1992, 44., 48., 55., 72.nr.; 1993, 4.nr.; Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 16./17.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1993, 37., 47., 71., 116., 126.nr.; 1994, 3., 9., 16., 26., 36., 82., 111., 116., 118., 135.nr.; 1995, 42., 69., 81., 111., 117.nr.; 1996, 35., 49., 53.nr.);

13.2. Ministru Padomes 1991.gada 24.decembra lēmumu nr.372 “Par grozījumiem un papildinājumiem Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem””;

13.3. Ministru Padomes 1992.gada 23.marta lēmumu nr.94 “Par grozījumiem un papildinājumiem Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem”” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 18./19.nr.);

13.4. Ministru Padomes 1992.gada 12.jūnija lēmumu nr.226 “Par Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmuma nr.318 papildināšanu un grozīšanu” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 39./40./41.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1995, 111.nr.; 1996, 53.nr.);

13.5. Ministru Padomes 1992.gada 10.novembra lēmumu nr.472 “Par Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmuma nr.318 papildināšanu” (oficiāls izdevums AP MP, 1992, 72.nr.);

13.6. Ministru Padomes 1993.gada 8.janvāra lēmumu nr.19 “Par Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmuma nr.318 papildināšanu” (oficiāls izdevums AP MP, 1993, 4.nr.);

13.7. Ministru Padomes 1993.gada 19.janvāra lēmuma nr.32 “Par neatliekamiem pasākumiem iedzīvotāju nodarbinātībā” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 7.nr.) 9.punktu;

13.8. Ministru Padomes 1993.gada 7.jūnija lēmumu nr.293 “Par Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmuma nr.318 papildināšanu” (Latvijas Vēstnesis, 1993, 37.nr.);

13.9. Ministru Padomes 1993.gada 1.jūlija lēmumu nr.341 “Par Latvijas Republikas Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmuma nr.318 papildināšanu” (Latvijas Vēstnesis, 1993, 47.nr.);

13.10. Ministru kabineta 1993.gada 17.augusta lēmumu nr.4 “Par izmaiņām no budžeta finansējamo iestāžu darbinieku darba samaksā” (Latvijas Vēstnesis, 1993, 71., 116., 126.nr.; 1994, 3., 9., 16., 36., 82., 116.nr.; 1995, 111.nr.; 1996, 35., 49., 53.nr.);

13.11. Ministru kabineta 1993.gada 18.novembra noteikumus nr.18 “Par grozījumiem un papildinājumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1993, 116.nr.);

13.12. Ministru kabineta 1993.gada 14.decembra noteikumus nr.26 “Par papildinājumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1993, 126.nr.);

13.13. Ministru kabineta 1993.gada 21.decembra lēmumu nr.70 “Par papildinājumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 3.nr.);

13.14. Ministru kabineta 1993.gada 28.decembra lēmumu nr.73 “Par grozījumiem un papildinājumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem”” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 9.nr.; 1996, 35.nr.);

13.15. Ministru kabineta 1994.gada 25.janvāra lēmumu nr.9 “Par papildinājumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 16.nr.);

13.16. Ministru kabineta 1994.gada 22.februāra lēmumu nr.17 “Par 1993.gada 28.decembra lēmumu nr.73” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 26.nr.);

13.17. Ministru kabineta 1994.gada 1.marta noteikumus nr.62 “Par papildinājumiem un grozījumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 36.nr.);

13.18. Ministru kabineta 1994.gada 4.oktobra noteikumus nr.200 “Par grozījumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 118.nr.);

13.19. Ministru kabineta 1994.gada 21.jūnija noteikumus nr.124 “Par papildinājumiem Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 82.nr.);

13.20. Ministru kabineta 1995.gada 22.aprīļa noteikumus nr.122 “Grozījumi Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem”” (Latvijas Vēstnesis, 1995, 69.nr.);

13.21. Ministru kabineta 1995.gada 23.maija noteikumus nr.135 “Grozījumi Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem”” (Latvijas Vēstnesis, 1995, 81.nr.);

13.22. Ministru kabineta 1996.gada 20.februāra noteikumus nr.43 “Grozījums Ministru Padomes 1991.gada 13.novembra lēmumā nr.318 “Par vienotu darba samaksas sistēmu no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem”” (Latvijas Vēstnesis, 1996, 35.nr.);

13.23. Ministru kabineta 1996.gada 12.marta noteikumu nr.59 “Noteikumi par izmaiņām minimālajā darba algā” (Latvijas Vēstnesis, 1996, 49.nr.) 2., 3. un 4.punktu un pielikumu.

Ministru prezidents A.Šķēle

Labklājības ministrs V.Makarovs

1.pielikums

No budžeta finansējamo iestāžu darbinieku amatu kvalifikācijas kategorijas un mēneša amatalgas (algas, algas likmes)

Kvalifikācijas kategorija Mēneša amatalga (alga, algas likme)
(latos)
5 213
 6 171 – 213
7  136 – 171
8 115 – 136
9 93 – 115
10 75 – 93
11 59 – 75
12 54 – 59
13 51 – 54
14  47 – 51
15 45 – 47
16  44 – 45
17 43 – 44
18 42 – 43
19 41 – 42
20 40 – 41
21 39 – 40
22 38 – 39
23 38
24 38

 

Labklājības ministrs V.Makarovs

2.pielikums

No budžeta finansējamo iestāžu darbinieku amatu kvalifikācijas kategorijas un mēneša amatalgas (algas, algas likmes)

Kvalifikācijas kategorija Mēneša amatalga (alga, algas likme)
(latos)
5 228
 6 183 – 228
7 146 – 183
8 123 – 146
9 100 – 123
10 80 – 100
11 63 – 80
12 58 – 63
13 55 – 58
14 50 – 55
15 48 – 50
16 47 – 48
17 46 – 47
18 45 – 46
19  44 – 45
20 43 – 44
21 42 – 43
22 41 – 42
23 40 – 41
24 40

Labklājības ministrs V.Makarovs

3.pielikums

No budžeta finansējamo iestāžu darbinieku amatu un profesiju sadalījums pēc kvalifikācijas kategorijām

 

Nr.p.k. Amata nosaukums Kvalifikācijas kategorija

1. Vecākais valsts revidents (Valsts kontrole) 5

2. Ministru prezidenta palīgs, Ministru prezidenta padomnieks (Valsts kanceleja) 6

3. Ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks (Ārlietu ministrijas diplomātiskie un konsulārie dienesti) 6

4. Valsts revidents, vecākais sevišķu lietu speciālists (Valsts kontrole) 7 – 6

5. Speciālo uzdevumu vēstnieks (Ārlietu ministrijas diplomātiskie un konsulārie dienesti) 7 – 6

6. Iestādes vadītājs (citas valsts pārvaldes iestādes (arī ministriju pakļautībā esošās institūcijas ar juridiskās personas tiesībām)) 8 – 6

7. Valsts kontroliera padomnieks (Valsts kontrole) 7

8. Ministra palīgs, valsts ministra palīgs, ministra padomnieks, departamenta direktora vietnieks (ministriju centrālie aparāti) 8 – 7

9. Valsts kontroliera palīgs (Valsts kontrole) 8 – 7

10. Iestādes vadītāja vietnieks (citas valsts pārvaldes iestādes (arī ministriju pakļautībā

esošās institūcijas ar juridiskās personas tiesībām)) 8 – 7

11. Padomes sekretārs, valdes sekretārs (Rīgas pilsētas pašvaldības institūcijas) 8 – 7

12. Vadītājs (Latvijas Lauksaimniecības konsultāciju centrs) 8 – 7

13. Direktora vietnieks, Civilās aizsardzības mācību centra vadītājs (Civilās aizsardzības centrs) 8 – 7

14. Tiesu medicīnas eksperts (veselības aizsardzības iestādes) 8

15. Vadītāja padomnieks, vadītāja palīgs (pašvaldību institūcijas) 8

16. Nodaļas vadītājs (ministriju centrālie aparāti) 9 – 8

17. Valsts kontroliera preses sekretārs (Valsts kontrole) 9 – 8

18. Iestādes vadītāja padomnieks, nodaļas vadītājs, nodaļas vadītāja vietnieks, iestādes vadītāja palīgs (citas valsts pārvaldes iestādes (arī ministriju pakļautībā esošās institūcijas ar juridiskās personas tiesībām)) 9 – 8

19. Iestādes vadītājs (republikas valsts pārvaldes institūciju vietējās iestādes) 9 – 8

20. Struktūrvienības vadītājs, vadītāja palīgs (Augstākā tiesa, Satversmes tiesa) 9 – 8

21. Hidrometeoroloģijas centra, Vides un piesārņojuma novērojumu centra, Telekomunikāciju centra, Tehnisko sistēmu attīstības un ekspluatācijas centra, Aviometeoroloģijas centra “Rīga” vadītājs (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 9 – 8

22. Rīgas pilsētas skolu valdes priekšsēdētājs 9 – 8

23. Valsts robežu veterinārās kontroles pārvaldes priekšnieks, Valsts veterinārās diagnostikas centra direktors (Valsts veterinārais dienests) 9 – 8

24. Pamatdarbības struktūrvienības vadītājs, pamatdarbības struktūrvienības vadītāja vietnieks, fonda vadītāja padomnieks (Valsts sociālās apdrošināšanas fonds) 9 – 8

25. Vadītāja vietnieks (Latvijas Lauksaimniecības konsultāciju centrs) 9 – 8

26. Daļas vadītājs, atmīnēšanas grupas vadītājs (Civilās aizsardzības centrs) 9 – 8

27. Visu nosaukumu galvenie speciālisti (ministriju centrālie aparāti) 9

28. Visu nosaukumu galvenie speciālisti (Valsts kontrole) 9

29. Tieslietu konsultants (Augstākā tiesa, Satversmes tiesa) 9

30. Vadītāja palīgs (apgabaltiesas) 9

31. Galvenais sinoptiķis, meteorologs, hidrologs, okeanologs, aerometeorologs, klimatologs, ekologs, aerologs, Hidrometeoroloģiskās observatorijas vadītājs, biroja vadītājs (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 9

32. Biroja vadītājs (Iekšlietu ministrijas Adresu uzziņu birojs) 9

33. Informācijas centra vadītājs (Iedzīvotāju reģistra informācijas centrs) 10 – 8

34. Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas vadītājs (veselības aizsardzības iestādes) 10 – 8

35. Iestādes vadītājs (arhīvi) 10 – 8

36. Direktors (valsts nozīmes bibliotēkas) 10 – 8

37. Direktors (valsts nozīmes muzeji) 10 – 8

38. Rīgas pilsētas bāriņtiesas priekšsēdētājs 10 – 8

39. Pašvaldības izpilddirektors, bāriņtiesas (pagasttiesas) priekšsēdētājs (rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību institūcijas) 10 – 8

40. Skaitļošanas centra vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 10 – 8

41. Iestādes direktors (veselības aizsardzības iestādes) 12 – 8

42. Galvenais ārsts (veselības aizsardzības iestādes) 12 – 8

43. Preses sekretārs (ministriju centrālie aparāti) 10 – 9

44. Preses sekretārs (citas valsts pārvaldes iestādes) 10 – 9

45. Nodaļas vadītājs (republikas valsts pārvaldes institūciju vietējās iestādes) 10 – 9

46. Nodaļas vadītājs, nodaļas vadītāja vietnieks (rajonu un pilsētu Pilsonības un imigrācijas departamenta nodaļas) 10 – 9

47. Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas vadītāja vietnieks (veselības aizsardzības iestādes) 10 – 9

48. Apgabaltiesas konsultants (apgabaltiesas) 10 – 9

49. Prokurora palīgs (prokuratūras iestādes) 10 – 9

50. Vadošais pētnieks, iestādes vadītāja vietnieks (arhīvi) 10 – 9

51. Direktora vietnieks, galvenais bibliogrāfs, galvenais bibliotekārs (valsts nozīmes bibliotēkas) 10 – 9

52. Direktora vietnieks, galvenais fondu glabātājs, restaurētājs (valsts nozīmes muzeji) 10 – 9

53. Hidrometeoroloģijas centra, Vides un piesārņojuma novērojumu centra, Telekomunikāciju centra, Tehnisko sistēmu attīstības un ekspluatācijas centra, Aviometeoroloģijas centra “Rīga” vadītāja vietnieks (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 10 – 9

54. Daļas vadītājs, sektora vadītājs, laboratorijas vadītājs (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 10 – 9

55. Nodaļas (daļas) vadītājs (Rīgas pilsētas pašvaldības institūcijas) 10 – 9

56. Rajona, pilsētas skolu valdes priekšsēdētājs (rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību institūcijas) 10 – 9

57. Visu nosaukumu galvenie speciālisti (Valsts sociālās apdrošināšanas fonds) 10 – 9

58. Nodaļas vadītājs (Latvijas Lauksaimniecības konsultāciju centrs) 10 – 9

59. Biroja vadītājs, lauksaimniecības konsultants (rajonu konsultāciju biroji) 10 – 9

60. Visu nosaukumu galvenie speciālisti, atbildīgais sekretārs (citas valsts pārvaldes iestādes (arī ministriju pakļautībā esošās institūcijas ar juridiskās personas tiesībām)) 11 – 9

61. Informācijas centra vadītāja vietnieks (Iedzīvotāju reģistra informācijas centrs) 11 – 9

62. Ģimenes ārsts, tiesu ekspertīzes psihologs (veselības aizsardzības iestādes) 11 – 9

63. Struktūrvienības vadītājs (apgabaltiesas) 11 – 9

64. Pamatdarbības struktūrvienības vadītājs (valsts nozīmes bibliotēkas) 11 – 9

65. Direktors (pārējās valsts un pašvaldību bibliotēkas) 11 – 9

66. Direktors (valsts, republikas pilsētu un rajonu centrālie kultūras nami un tautas nami) 11 – 9

67. Pamatdarbības struktūrvienības vadītājs, galvenais speciālists pamatdarbības jautājumos (valsts nozīmes muzeji) 11 – 9

68. Direktors (pārējie valsts un pašvaldību muzeji) 11 – 9

69. Visu nosaukumu vadošie speciālisti: sinoptiķi, meteorologi, agrometeorologi, hidrologi, okeanologi, aerologi, radiometeorologi, hidrometeorologi, klimatologi, ķīmiķi analītiķi, ekologi, biologi (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 11 – 9

70. Padomes sekretārs, valdes sekretārs, vadītāja padomnieks, nodaļas (daļas) vadītājs (rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību institūcijas) 11 – 9

71. Rajona vai pilsētas veterinārās pārvaldes priekšnieks, Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centra laboratorijas vadītājs (Valsts veterinārais dienests) 11 – 9

72. Skaitļošanas centra vadītāja vietnieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 11 – 9

73. Galvenais speciālists (Civilās aizsardzības centrs) 11 – 9

74. Visu nosaukumu speciālisti (ministriju centrālie aparāti) 12 – 9

75. Visu nosaukumu speciālisti (Valsts kontrole) 12 – 9

76. Struktūrvienības (sektora, daļas, nodaļas, kabineta, laboratorijas) vadītājs, aptiekas vadītājs, visu ķirurģisko profilu ārsts (veselības aizsardzības iestādes) 12 – 9

77. Valsts robežu veterinārās kontroles pārvaldes iecirkņa vadītājs (Valsts veterinārais dienests) 12 – 9

78. Galvenais grāmatvedis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 12 – 9

79. Galvenā ārsta vietnieks (veselības aizsardzības iestādes) 13 – 9

80. Laboratorijas vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 16 – 9

81. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas priekšsēdētājs (veselības aizsardzības iestādes) 10

82. Filologs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 10

83. Vadītāja palīgs (rajonu (pilsētu) tiesas) 10

84. Vadītājs (tiesu izpildītāju kantori) 10

85. Biroja vadītāja vietnieks (Iekšlietu ministrijas Adresu uzziņu birojs) 10

86. Nodaļas vadītāja vietnieks, visu nosaukumu galvenie speciālisti (republikas valsts pārvaldes institūciju vietējās iestādes) 11 – 10

87. Galvenais inspektors (rajonu un pilsētu Pilsonības un imigrācijas departamenta nodaļas) 11 – 10

88. Datu administrators, galvenais speciālists (Iedzīvotāju reģistra informācijas centrs) 11 – 10

89. Tieslietu konsultants (rajonu (pilsētu) tiesas) 11 – 10

90. Pētnieks, visu nosaukumu galvenie speciālisti pamatdarbības struktūrvienībās, struktūrvienības vadītājs (arhīvi) 11 – 10

91. Pamatdarbības struktūrvienības vadītāja vietnieks (valsts nozīmes bibliotēkas) 11 – 10

92. Direktora vietnieks, pamatdarbības struktūrvienības vadītājs, pamatdarbības struktūrvienības vadītāja vietnieks (pārējās valsts un pašvaldību bibliotēkas) 11 – 10

93. Direktora vietnieks, mākslinieciskais vadītājs (valsts, republikas pilsētu un rajonu centrālie kultūras un tautas nami) 11 – 10

94. Direktors, direktora vietnieks (rajona pilsētu kultūras nami un tautas nami) 11 – 10

95. Pamatdarbības struktūrvienības vadītāja vietnieks (valsts nozīmes muzeji) 11 – 10

96. Direktora vietnieks, pamatdarbības struktūrvienības vadītājs (pārējie valsts un pašvaldību muzeji) 11 – 10

97. Datu bāzu inženieris, programmēšanas inženieris, telekomunikāciju inženieris (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 11 – 10

98. Nodaļas (daļas) vadītāja vietnieks, galvenais speciālists (Rīgas pilsētas pašvaldības institūcijas) 11 – 10

99. Galvenais telekomunikāciju inženieris, galvenais elektronikas inženieris, galvenais radiokomunikāciju inženieris, galvenais skaitļotāju elektronikas inženieris (Valsts vienotās informātikas un sakaru centrs) 11 – 10

100. Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centra specializētās laboratorijas augsti kvalificēts veterinārs, augsti kvalificēti speciālisti, radioloģijas fiziķis, radioloģijas ķīmiķis, biologs (Valsts veterinārais dienests) 11 – 10

101. Visu nosaukumu vecākie speciālisti (republikas valsts pārvaldes institūciju vietējās iestādes) 12 – 10

102. Ārsts, iecirkņa terapeits, pediatrs, neatliekamās palīdzības ārsts (veselības aizsardzības iestādes) 12 – 10

103. Virusologs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 12 – 10

104. Tiesas sēžu sekretārs (Augstākā tiesa, Satversmes tiesa) 12 – 10

105. Atbildīgais sekretārs (arhīvi) 12 – 10

106. Galvenais bibliogrāfs, galvenais bibliotekārs, bibliotēkas vadītājs (pārējās valsts un pašvaldību bibliotēkas) 12 – 10

107. Galvenais fondu glabātājs, galvenais speciālists pamatdarbības jautājumos, restaurētājs (pārējie valsts un pašvaldību muzeji) 12 – 10

108. Meteoroloģiskās stacijas, Specializētās stacijas, Hidrometeoroloģiskās stacijas, Hidroloģiskās stacijas, Jūras stacijas, Bioklimatiskās stacijas vadītājs (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 12 – 10

109. Nodaļas (daļas) vadītāja vietnieks, galvenais speciālists (rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību institūcijas) 12 – 10

110. Ceha priekšnieks (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 12 – 10

111. Rajona veterinārās laboratorijas vadītājs, Valsts robežu veterinārās kontroles pārvaldes veterinārais inspektors (Valsts veterinārais dienests) 12 – 10

112. Visu nosaukumu speciālisti (Valsts sociālās apdrošināšanas fonds) 12 – 10

113. Struktūrvienības (sektora, daļas, nodaļas, kabineta, laboratorijas) vadītāja vietnieks, aptiekas vadītāja vietnieks (veselības aizsardzības iestādes) 13 – 10

114. Bioķīmiķis, biologs, ķīmiķis, pārtikas un dzērienu tehnologs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 13 – 10

115. Direktors (pagastu kultūras nami un tautas nami) 13 – 10

116. Mākslinieciskais vadītājs (rajona pilsētu kultūras nami un tautas nami) 13 – 10

117. Restaurētājs (arhīvi) 14 – 10

118. Galvenais inženieris (visas no budžeta finansējamās iestādes) 15 – 10

119. Entomologs, profesiju (amatu) psihologs, medicīnas statistiķis (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 11

120. Vadošais speciālists (apgabaltiesas) 11

121. Struktūrvienības vadītājs (rajonu (pilsētu) tiesas) 11

122. Tiesu izpildītājs (tiesu izpildītāju kantori) 11

123. Datu administrators (rajonu un pilsētu Pilsonības un imigrācijas departamenta nodaļas) 12 – 11

124. Fiziķis (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 12 – 11

125. Tiesas sēžu sekretārs (apgabaltiesas) 12 – 11

126. Tiesas sēžu sekretārs (rajonu (pilsētu) tiesas) 12 – 11

127. Speciālists pamatdarbības jautājumos (valsts, republikas pilsētu un rajonu centrālie kultūras nami un tautas nami) 12 – 11

128. Rīgas pilsētas bāriņtiesas loceklis 12 – 11

129. Bāriņtiesas (pagasttiesas) loceklis (rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību institūcijas) 12 – 11

130. Iecirkņa priekšnieks (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 12 – 11

131. Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centra specializētās laboratorijas kvalificēts veterinārs, kvalificēti speciālisti, radioloģijas fiziķis, radioloģijas ķīmiķis, biologs, veterināri sanitārās ekspertīzes laboratorijas vadītājs (Valsts veterinārais dienests) 12 – 11

132. Visu veterinārmedicīnas iestāžu augsti kvalificēts veterinārs, biologs (Valsts veterinārais dienests) 12 – 11

133. Galvenais speciālists pārējās specialitātēs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 12 – 11

134. Skaitļošanas pakalpojumu struktūrvienības vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 12 – 11

135. Galvenais zivkopis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 12 – 11

136. Iestādes izpilddirektors, pamatdarbības struktūrvienības vadītāja vietnieks (sociālās palīdzības sistēmas iestādes) 12 – 11

137. Visu nosaukumu speciālisti (republikas valsts pārvaldes institūciju vietējās iestādes) 13 – 11

138. Ārsts, māsa ar augstāko izglītību, provizors (veselības aizsardzības iestādes) 13 – 11

139. Ķīmijas inženieris, pārtikas ķīmiķis, medicīnas bakteriologs, zoologs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 13 – 11

140. Asistents (arhīvi) 13 – 11

141. Bibliotekārs, bibliogrāfs (valsts un pašvaldību bibliotēkas) 13 – 11

142. Speciālists pamatdarbības jautājumos (valsts un pašvaldību muzeji) 13 – 11

143. Mehāniķis, siltumenerģijas režīmu inženieris (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 13 – 11

144. Darbnīcas vadītājs (Iekšlietu ministrijas sakaru līdzekļu, operatīvās un kriminālistikas tehnikas remontdarbnīca) 13 – 11

145. Autosaimniecības vadītājs (Iekšlietu ministrijas autosaimniecība) 13 – 11

146. Galvenais redaktors (Iekšlietu ministrijas avīzes redakcija) 13 – 11

147. Telekomunikāciju inženieris, elektroietaišu ekspluatācijas inženieris, vecākais elektronikas tehniķis, signālsistēmu telekomunikāciju elektronikas tehniķis, elektrotehniķis (Valsts vienotās informātikas un sakaru centrs) 13 – 11

148. Galvenais ekonomists (visas no budžeta finansējamās iestādes) 13 – 11

149. Sociālās palīdzības organizators, sociālais rehabilitētājs (sociālās palīdzības sistēmas iestādes) 13 – 11

150. Visu nosaukumu speciālisti pamatdarbības jautājumos (arhīvi) 14 – 11

151. Galvenais siltumenerģijas režīmu inženieris, galvenā grāmatveža vietnieks, kuģa kapteinis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 14 – 11

152. Galvenais mehāniķis (Civilās aizsardzības centrs) 14 – 11

153. Visu nosaukumu speciālisti (citas valsts pārvaldes iestādes (arī ministriju pakļautībā esošās institūcijas ar juridiskās personas tiesībām) 15 – 11

154. Galvenais feldšeris, galvenā medicīnas māsa, galvenā vecmāte (veselības aizsardzības iestādes) 15 – 11

155. Speciālists (Civilās aizsardzības centrs) 15 – 11

156. Visu nosaukumu speciālisti (arhīvi) 16 – 11

157. Visu nosaukumu speciālisti: sinoptiķi, meteorologi, agrometeorologi, hidrologi, okeanologi, aerologi, radiometeorologi, hidrometeorologi, klimatologi, ķīmiķi analītiķi, ekologi, biologi (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 16 – 11

158. Struktūrvienības vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 18 – 11

159. Ķīmiķis analītiķis (veselības aizsardzības iestādes) 12

160. Agronoms (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 12

161. Automobiļa vadītājs (prokuratūras iestādes) 12

162. Nodaļas vadītājs, medicīnas daļas vadītājs (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 12

163. Skaitļotāju datu bāzu analītiķis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 12

164. Vadītāja sekretāre (ministriju centrālie aparāti) 13 – 12

165. Radioloģijas fiziķis, veterinārs, parazitologs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 13 – 12

166. Tiesas tulks (Augstākā tiesa, Satversmes tiesa) 13 – 12

167. Sekretārs (apgabaltiesas) 13 – 12

168. Sekretārs (rajonu (pilsētu) tiesas) 13 – 12

169. Speciālists pamatdarbības jautājumos (valsts, republikas pilsētu un rajonu centrālie kultūras nami un tautas nami) 13 – 12

170. Tipogrāfijas direktors (Iekšlietu ministrijas tipogrāfija) 13 – 12

171. Iecirkņa priekšnieks (Iekšlietu ministrijas remontu un celtniecības iecirknis) 13 – 12

172. Visu veterinārmedicīnas iestāžu kvalificēts veterinārs, biologs, Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centra specializētās laboratorijas veterinārs, speciālisti, radioloģijas fiziķis, radioloģijas ķīmiķis, biologs (Valsts veterinārais dienests) 13 – 12

173. Hidrotehnikas būvinženieris (visas no budžeta finansējamās iestādes) 13 – 12

174. Tālsakaru operators, skaitļotāja operators (Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde) 14 – 12

175. Speciālists (Rīgas pilsētas pašvaldības institūcijas) 14 – 12

176. Vecākais meistars (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 14 – 12

177. Vecākais meistars, izglītības iestādes vadītāja vietnieks administratīvi saimnieciskajā darbā (visas no budžeta finansējamās iestādes) 14 – 12

178. Vecākais zobu tehniķis, vecākais neatliekamās palīdzības feldšeris (veselības aizsardzības iestādes) 15 – 12

179. Fondu glabātājs (arhīvi) 15 – 12

180. Speciālists (rajonu, pilsētu un pagastu pašvaldību institūcijas) 15 – 12

181. Vecākais rūpniecisko iekārtu un mehānismu mehāniķis, vecākais kuģa kapteiņa palīgs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 15 – 12

182. Sociālais aprūpētājs (sociālās palīdzības sistēmas iestādes) 15 – 12

183. Arhitekts, apsildes, ventilācijas un saldēšanas mehānikas inženieris, elektronikas inženieris, mehānikas konstruktors, programmēšanas inženieris, komunikāciju programmētājs, programmētājs, matemātiķis, mehānikas tehnologs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 16 – 12

184. Sagādes struktūrvienības vadītājs, struktūrvienības vadītāja vietnieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 18 – 12

185. Tiesas tulks (apgabaltiesas) 13

186. Tiesas tulks (rajonu (pilsētu) tiesas) 13

187. Galvenā redaktora vietnieks (Iekšlietu ministrijas avīzes redakcija) 13

188. Vecākais revidents (visas no budžeta finansējamās iestādes) 13

189. Noformēšanas mākslinieks (Civilās aizsardzības centrs) 13

190. Speciālists pamatdarbības jautājumos (pagastu kultūras nami un tautas nami) 14 – 13

191. Darbnīcas vadītāja vietnieks (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 14 – 13

192. Būvdarbu vadītājs (Iekšlietu ministrijas remontu un celtniecības iecirknis) 14 – 13

193. Visu veterinārmedicīnas iestāžu veterinārs, biologs (Valsts veterinārais dienests) 14 – 13

194. Ihtiologs, dzīvnieku patologs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 14 – 13

195. Zobārsts, piena virtuves vadītājs, feldšeru un vecmāšu punkta vadītājs (veselības aizsardzības iestādes) 15 – 13

196. Meistars (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 15 – 13

197. Darbnīcas vadītāja vietnieks (Iekšlietu ministrijas autoremontdarbnīca) 15 – 13

198. Meistars (visas no budžeta finansējamās iestādes) 15 – 13

199. Sociālās aprūpes patronāžas māsa (sociālās palīdzības sistēmas iestādes) 15 – 13

200. Neatliekamās palīdzības feldšeris, vecākā vecmāte, zobu tehniķis (veselības aizsardzības iestādes) 16 – 13

201. Agronoms, aprīkojuma inženieris, automobiļu mehāniķis, augstsprieguma elektroinženieris, bioķīmiķis, drošības tehnikas inženieris, visu pārējo specialitāšu inženieri, ekonomists, elektromehānisko iekārtu mehāniķis, finansists, grāmatvedis, psihologs, revidents, sociologs, visu pārējo specialitāšu speciālisti, tulks, kuģa kapteiņa palīgs, elektroinženieris, kuģa elektromehāniķis, noformēšanas mākslinieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 16 – 13

202. Sektora vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 19 – 13

203. Stažierārsts, provizors stažieris (veselības aizsardzības iestādes) 14

204. Autobusa vadītājs (prokuratūras iestādes) 14

205. Autosaimniecības vadītāja vietnieks (Iekšlietu ministrijas autosaimniecība) 14

206. Darbnīcas vadītājs (Iekšlietu ministrijas autoremontdarbnīca) 14

207. Atbildīgais sekretārs (Iekšlietu ministrijas avīzes redakcija) 14

208. Augstskolu vecākais laborants (visas no budžeta finansējamās iestādes) 14

209. Visu veterinārmedicīnas iestāžu augsti kvalificēts veterinārfeldšeris, augsti kvalificēts laborants (Valsts veterinārais dienests) 15 – 14

210. Lauksaimniecības padomnieks (rajonu konsultāciju biroji) 15 – 14

211. Farmaceits, vecākā medicīnas māsa, medicīnas laborants (arī laboratorijas feldšeris), rentgenolaborants (veselības aizsardzības iestādes) 16 – 14

212. Ķīmijas laborants, fizikas laborants (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 16 – 14

213. Darba normēšanas inženieris (Iekšlietu ministrijas tipogrāfija) 16 – 14

214. Juriskonsults (visas no budžeta finansējamās iestādes) 16 – 14

215. Feldšeris, vecmāte, higiēnas ārsta palīgs, entomologa palīgs, epidemiologa palīgs, parazitologa palīgs, dezinfektors (veselības aizsardzības iestādes) 17 – 14

216. Mikrobiologa palīgs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 17 – 14

217. Grāmatveža palīgs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 17 – 14

218. Daļas vadītājs (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 19 – 14

219. Internārsts, provizors interns (veselības aizsardzības iestādes) 15

220. Kravas automobiļa vadītājs (prokuratūras iestādes) 15

221. Kolonnas priekšnieks (Iekšlietu ministrijas autosaimniecība) 15

222. Viesnīcas vadītājs (Iekšlietu ministrijas kopmītne un viesnīca) 15

223. Korespondents (Iekšlietu ministrijas avīzes redakcija) 15

224. Ēdnīcas vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 15

225. Radiologa palīgs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 16 – 15

226. Visu veterinārmedicīnas iestāžu kvalificēts veterinārfeldšeris, laborants (Valsts veterinārais dienests) 16 – 15

227. Dispečers, inspektors, informācijas kodētājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 16 – 15

228. Medicīnas māsa, medicīnas statistiķis, vecākais klientu un pacientu reģistrētājs (veselības aizsardzības iestādes) 17 – 15

229. Pārtikas un dzērienu tehnologa palīgs, virusologa palīgs (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 17 – 15

230. Automobiļa vadītājs (arhīvi) 16

231. Vienības vadītājs (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 16

232. Instruktors, medicīnisko instrumentu meistars, augstskolu laborants, vecākais elektriķis, vecākais matrozis, bocmanis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 16

233. Higiēnista palīgs, ķīmijas tehniķis (Nacionālais vides veselības centrs un tam pakļautie vides veselības centri) 17 – 16

234. Šefpavārs, teksta maketētājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 17 – 16

235. Ugunsdzēsējs (Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta departaments) 18 – 16

236. Specializētā automobiļa vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 18 – 16

237. Vecākais lietvedis, dārznieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 19 – 16

238. Autobusa vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 20 – 16

239. Kravas automobiļa vadītājs, mazietilpīga kravas automobiļa vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 21 – 16

240. Operatīvās automašīnas vadītājs, autobusa vadītājs, automobiļa vadītājs (Civilās aizsardzības centrs) 21 – 16

241. Radiomehāniķis, galdnieks (Civilās aizsardzības centrs) 22 – 16

242. Akumulatorists, atslēdznieks, autoatslēdznieks, automehāniķis, elektroatslēdznieks, elektromontieris, galdnieks, gāzmetinātājs, ēku krāsotājs, remontatslēdznieks, telefona komunikāciju mehāniķis, virpotājs, metinātājs, ventilācijas iekārtas operators, deggāzes ražošanas iekārtas operators, visu citu profesiju strādnieki (visas no budžeta finansējamās iestādes) 24 – 16

243. Vienības vadītāja vietnieks (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 17

244. Sekretāre stenogrāfe, kuģa mehāniķis, katlu mašīnists, kutera vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 17

245. Klientu, pacientu reģistrētājs (veselības aizsardzības iestādes) 18 – 17

246. Mašīnrakstītāja darbam ar tekstiem svešvalodā, noliktavas pārzinis, stenogrāfe, datoru operators (visas no budžeta finansējamās iestādes) 18 – 17

247. Elektrosistēmas tehniķis, laborants, visu specialitāšu tehniķi, tehniskais sekretārs, veterinārs, sanitārā automobiļa vadītājs, traktora vadītājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 19 – 17

248. Arhīva pārzinis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 20 – 17

249. Medicīnas kabineta vai slimnīcas jaunākā medicīnas māsa (veselības aizsardzības iestādes) 18

250. Komandas priekšnieks (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 18

251. Paszinis, saimniecības vadītājs, sekretāre mašīnrakstītāja, bufetnieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 18

252. Saimniecības māsa (veselības aizsardzības iestādes) 19 – 18

253. Mašīnrakstītāja, labiekārtošanas darbu strādnieks, matrozis, zivkopis, sūknēšanas iekārtu operators (visas no budžeta finansējamās iestādes) 19 – 18

254. Dezinfektors (arhīvi) 21 – 18

255. Sanitārtehniķis, cauruļvadu sanitārtehniķis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 22 – 18

256. Apkures krāšņu kurinātājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 24 – 18

257. Palātas sanitāre (veselības aizsardzības iestādes) 19

258. Apsardzes struktūrvienības vadītājs, iecirkņa apsardzes vadītājs, dežurants (Iekšlietu ministrijas apsardze) 19

259. Vecākais kasieris, fotogrāfs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 19

260. Pirts vadītājs (Iekšlietu ministrijas Ieslodzījuma vietu departaments) 20 – 19

261. Veļas mazgātavas vadītājs, aukle, mantzinis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 20 – 19

262. Kopēšanas mašīnu operators, dokumentu kopētājs, automobiļa vadītājs, pavārs, šuvēja (visas no budžeta finansējamās iestādes) 21 – 19

263. Vecākais korektors, korektors (Iekšlietu ministrijas avīzes redakcija) 23 – 19

264. Aprūpētājs (Sociālās palīdzības sistēmas iestādes) 23 – 19

265. Rūpnīcas katlu kurinātājs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 24 – 19

266. Grupas vadītājs, sardzes vadītājs, dienesta suņkopības komandas vadītājs (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 20

267. Kasieris (visas no budžeta finansējamās iestādes) 20

268. Sanitāre un pārējais jaunākais medicīniskais personāls (veselības aizsardzības iestādes) 21 – 20

269. Dienesta suņkopības instruktors (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 21 – 20

270. Visu veterinārmedicīnas iestāžu veterinārais sanitārs (Valsts veterinārais dienests) 21 – 20

271. Lifta platformas operators (visas no budžeta finansējamās iestādes) 22 – 20

272. Lietvedis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 23 – 20

273. Trauku mazgātājs, virtuves strādnieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 24 – 20

274. Caurlaižu biroja vadītājs (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 21

275. Caurlaižu biroja vadītājs (Iekšlietu ministrijas apsardze) 21

276. Komandants, elektrokāra vadītājs, mazgāšanas operators, šūšanas operators (visas no budžeta finansējamās iestādes) 21

277. Veļas pārzinis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 23 – 21

278. Dienesta suņu pavadonis (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 22

279. Vecākais ekspeditors, vivārija dzīvnieku kopējs, motocikla vadītājs, lopkopējs, augkopības strādnieks, remontatslēdznieks, apgaitnieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 22

280. Kontrolpunkta un apsardzes dienesta kontrolieris, strēlnieks (Iekšlietu ministrijas Militarizētais apsardzes dienests) 23 – 22

281. Kontrolpunkta kontrolieris (Iekšlietu ministrijas apsardze) 23 – 22

282. Arhivārs, ekspeditors, rēķinvedis, reģistrētājs, sagādes aģents, uzskaitvedis (visas no budžeta finansējamās iestādes) 23

283. Apkopēja, dežurants, sargs, ēkas sargs (visas no budžeta finansējamās iestādes) 24 – 23

284. Kurjers, palīgstrādnieks, sētnieks, transporta strādnieks, garderobists, zivsaimniecības strādnieks (visas no budžeta finansējamās iestādes) 24

Piezīme. Darbiniekam – sertificētai ārstnieciskajai personai – mēneša amatalga tiek noteikta atbilstoši attiecīgā amata kvalifikācijas kategorijas mēneša amatalgas maksimālajam apmēram.

Labklājības ministrs V.Makarovs

4.pielikums

Piemaksas apmērs no budžeta finansējamo iestāžu darbiniekiem par darbu īpašos apstākļos

Nr.p.k.

Piemaksas veids

Piemaksas apmērs
(% no mēneša  amatalgas,
mēnešalgas vai mēnešalgas likmes vai latos)

1. Iestādēs un struktūrvienībās AIDS slimnieku ārstēšanai (diagnostikai)  30% - 40%
2. Iestādēs un struktūrvienībās lepras slimnieku, psihiski slimo, alkoholisma un narkomānijas slimnieku ārstēšanai un struktūrvienībās, kurās ir veselībai sevišķi bīstami vai sevišķi smagi darba apstākļi Ls 7 - 10
3. Iestādēs un struktūrvienībās infekcijas un tuberkulozes slimnieku ārstēšanai, radioloģijas, rentgena un apdegumu ārstēšanas struktūrvienībās, kā arī citās iestādēs un struktūrvienībās, kurās ir veselībai bīstami vai smagi darba apstākļi Ls 5 - 7
4. Veselības aizsardzības iestādēs un struktūrvienībās, kuru darbiniekiem darba apstākļu specifikas dēļ ir tiesības uz piemaksu (ja ir divi un vairāk iemeslu)  Ls 11 - 15
5. Bērnu un bāreņu aprūpes centros, bērnu namos, speciālajos centros, pansionātos pieaugušām personām ar garīga rakstura . traucējumiem un citās sociālās palīdzības sistēmas iestādēs, kurās ir veselībai bīstami vai smagi darba apstākļi  10% - 20%
6. Ātrās un neatliekamās palīdzības un ugunsdzēšanas autotransporta vadītājiem par bīstamiem darba apstākļiem 7% - 10%
7. Veterinārajās iestādēs par darbu, kas saistīts ar leikozi, brucelozi, tuberkulozi un sevišķi bīstamām slimībām (Sibīrijas mēri, mutes un nagu sērgu, trakumsērgu u.c.), radioloģiju, rentgenoloģiju, dezinfekciju un citiem veselībai bīstamiem darbiem vai smagiem darba apstākļiem 7% - 10%
8. Ieslodzījuma vietu departamenta (cietumu administrācijas) iestādēs:
8.1. medicīnas darbiniekiem, kuri uz darba līguma pamata strādā:
8.1.1. ieslodzījuma iestāžu medicīnas apakšvienībās, kurās ārstē tuberkulozes, alkoholisma, narkomānijas un infekcijas slimniekus  37% - 50%
8.1.2. ieslodzījuma iestādēs  33% - 45%
8.2. citiem darbiniekiem (izņemot šī pielikuma 8.1.apakšpunktā minētos medicīnas darbiniekus), kuri strādā:
8.2.1. atklātajos cietumos  7% - 10%
8.2.2. daļēji slēgtajos cietumos un audzināšanas iestādēs (cietumos) nepilngadīgajiem  11% - 15%
8.2.3. slēgtajos cietumos  15% - 20%
9. Katastrofu medicīnas centra operatīvā medicīniskā dienesta speciālistiem par darbu nestandarta un sarežģītos apstākļos (proporcionāli izsaukumā pavadītajām stundām)  līdz 50%
10. Valsts ieņēmumu dienesta (centrālā aparāta) un rajonu un pilsētu nodaļu darbiniekiem, kuri strādā šādos amatos:
10.1. jaunākais muitas uzraugs  22% - 80 %
10.2. automobiļa vadītājs  22% - 80 %

Piezīme. Šī pielikuma stāšanās spēkā nav pamats spēkā esošajos tiesību aktos noteiktās darba samaksas naudas izteiksmē samazināšanai.

Labklājības ministrs V.Makarovs

5.pielikums

Darba novērtēšanas un darbinieku kvalifikācijas noteikšanas metodika

I. Metodikas izstrādāšanas pamatprincipi un struktūra

1. Viens no svarīgākajiem no budžeta finansējamo iestāžu darbinieku darba samaksas sistēmas ieviešanas etapiem ir darbu novērtēšana, sadalīšana pa kvalifikācijas kategorijām un darbinieku kvalifikācijas noteikšana. Tā veicama, izstrādājot un lietojot valsts apstākļiem atbilstošu Darba novērtēšanas un darbinieku kvalifikācijas noteikšanas metodiku (turpmāk tekstā — “metodika”).

2. Pētījumos atzīts, ka no budžeta finansējamo iestāžu darbinieku darba samaksas sistēmas pamatprasībām vislabāk atbilst metodika, kas izveidota uz Starptautiskajā darba organizācijā pieņemtās Ženēvas shēmas bāzes un modificēta atbilstoši valsts tautsaimniecības īpatnībām. Šī metodika ir izveidota tā, ka darbu novērtēšanu un novērtējumu savstarpējo salīdzināšanu var veikt, analizējot:

2.1. darba sarežģītību (A);

2.2. darba darītāja atbildības pakāpi (B);

2.3. darba smagumu (C).

3. Katrs no šī pielikuma 2.punktā minētajiem trim darba kvalifikācijas pakāpi raksturojošajiem sintētiskajiem rādītājiem vērtēšanas objektivitātes dēļ tiek sadalīts elementārajos rādītājos (1.tabula):

3.1. darba sarežģītību (A) raksturo darba veikšanai nepieciešamā:

3.1.1. izglītība;

3.1.2. profesionālā pieredze;

3.1.3. novatorisms un jaunrade;

3.1.4. veiklība;

3.1.5. sadarbība;

3.2. darbinieku atbildības (B) pakāpe nosakāma, vērtējot darbinieka atbildību par:

3.2.1. darba norisi un rezultātiem;

3.2.2. pieņemtajiem lēmumiem;

3.2.3. darba līdzekļiem un priekšmetiem;

3.2.4. citu personu drošību;

3.2.5. ārējiem kontaktiem;

3.3. darba smagumu (C) darba izpildes laikā raksturo darbinieka:

3.3.1. psihiskā un nervu piepūle;

3.3.2. garīgā (intelektuālā) piepūle;

3.3.3. monotonitāte (vienmuļība, vienveidība);

3.3.4. negatīvā psihiskā slodze, kas saistīta ar zemu darba prestižu.

4. Darba apstākļi — fiziskā piepūle, vides kaitīguma pakāpe u.tml. — ar metodikas palīdzību netiek vērtēti.

5. Katrs no elementārajiem rādītājiem tiek dalīts pakāpēs. Pakāpju skaits ir atkarīgs no rādītāju specifikas un no iespējām attiecīgo rādītāju sadalīt pēc iespējas plašāk. Plašāks rādītāja dalījums dod iespēju darbu novērtēt objektīvāk.

1.tabula

Darba vērtēšanas rādītāji

Rādītāji

Pakāpju skaits  Maksimālais punktu skaits
sintētiskie elementārie
A. Darba sarežģītība  1. Izglītība  11  300
  2. Profesionālā pieredze  10  250
  3. Novatorisms un jaunrade  7 250
  4. Veiklība 5 80
  5. Sadarbība 5 150
B. Atbildība 1. Par darba norisi un rezultātiem 10 200
  2. Par lēmumiem 7 200
  3. Par darba līdzekļiem un priekšmetiem 5 125
  4. Par citu personu drošību 5 140
  5. Par ārējiem kontaktiem 5 120
C. Darba smagums 1. Psihiskā un nervu piepūle 5 115
  2. Garīgā (intelektuālā) piepūle 6 115
  3. Monotonitāte (vienmuļība, vienveidība) 5 65
  4. Psihiskā slodze, kas saistīta ar zemu darba prestižu 5 65 5 65

 

6. Katru no elementārā rādītāja pakāpēm raksturo noteikts punktu skaits. To skaitliskās vērtības svārstās no 5 līdz 300. Šīs vērtības noteiktas aprēķinu un eksperimentu rezultātā (arī veicot darba samaksas sistēmas eksperimentālo pārbaudi republikas uzņēmumos).

7. Darbu novērtēšanas gaitā, summējot attiecīgo darbu raksturojošo rādītāju pakāpju punktus, iegūstam punktu kopsummu. Ar šī pielikuma 2.tabulas palīdzību iespējams noteikt punktu kopsummai atbilstošo darba kategoriju. Piemēram, 510 punktiem atbilst 14.kategorija.

8. 1.–4.kategorijai atbilstošie amati ar šīs metodikas palīdzību netiek vērtēti, jo minētajām kategorijām atbilstošajos amatos darbiniekus ieceļ vai ievēlē, ņemot vērā virkni papildu prasību.

2.tabula

No budžeta finansējamo iestāžu darbinieku amatu kvalifikācijas kategorijas un tās raksturojošie lielumi

Kvalifikācijas kategorija Novērtējuma punktu skaits
no līdz
1.    
2.    
3.    
4.    
5.  1800
6.   1568 1799
7. 1368 1567
8. 1192 1367
9. 1034 1191
10. 896 1033
11. 774 895
12. 668 773
13. 578 667
14. 502 577
15. 438 501
16. 384 437
17. 340 383
18. 306 339
19. 278 305
20. 256 277
21. 240 255
22. 226 239
23. 214 225
24. 213

9. Šī pielikuma 2.punktā minētās Ženēvas shēmas modifikācijas piemērošana darba novērtēšanas metodikas izstrādāšanā atrisina šādus trīs pamatuzdevumus:

9.1. rada universālu metodi, kas ļauj novērtēt un salīdzināt dažādas kvalifikācijas darbus visās tautsaimniecības nozarēs;

9.2. vērtēšanas shēmā iekļauts plašs un vispusīgs darbu raksturojošs prasību loks, kas ļauj kompleksi noteikt pamatalgas līmeni;

9.3. darbu novērtēšanas rezultātus tieši saista ar amatu kvalifikācijas kategorijām.

II. Metodikas lietošana

10. Vērtējuma rezultātu objektivitāte ir atkarīga no nozares specifisko faktoru ietveršanas novērtējuma rādītāju prasībās.

11. Vērtēšana veicama divos posmos:

11.1. jānovērtē konkrēts darbs;

11.2. jānosaka darbinieka kvalifikācijas atbilstība izpildāmā darba prasībām.

12. Vērtēšanas procesā nepieciešams:

12.1. tautsaimniecības nozarē vai reģionā:

12.1.1. noteikt vērtēšanas rādītāju pakāpju kritērijus attiecīgajai nozarei vai reģionam, ņemot vērā nozares vai reģiona specifiku. Piemēram, rādītājiem B1 un B2 jānosaka, pēc kādiem kritērijiem (produkcijas apjoma, strādājošo skaita u.c.) uzņēmumi iedalāmi mazos, vidējos un lielos. Rādītājiem B2 un B3 jānosaka mazas, vidējas un lielas atbildības kritēriji utt.;

12.1.2. izveidot ekspertu komisiju, kura:

12.1.2.1. izstrādā, pārbauda un precizē vērtēšanas rādītāju kritērijus un nodod tos savā ietekmes sfērā esošajiem uzņēmumiem un iestādēm;

12.1.2.2. sniedz metodisku palīdzību un koordinē praktisko vērtēšanas darbu uzņēmumos, iestādēs;

12.1.2.3. apkopo darba rezultātus;

12.2. uzņēmumā, iestādē vai struktūrvienībā:

12.2.1. noteikt uzņēmuma, iestādes vai struktūrvienības vietu (pēc nozīmīguma, apjoma, ārējo un iekšējo sakaru rakstura u.c.) reģionā, nozarē vai tautsaimniecībā;

12.2.2. precizēt vērtēšanas rādītāju kritērijus;

12.2.3. veidot ekspertu grupas, kuras:

12.2.3.1. apgūst un izmēģina metodiku;

12.2.3.2. nosaka vērtēšanas rezultātus;

12.2.4. dažādu analoģisku uzņēmumu, iestāžu vai struktūrvienību vērtēšanas rezultātus ir lietderīgi savstarpēji salīdzināt un, ja nepieciešams, koriģēt (ja ekspertu neprecizitātes vai citu nejaušu faktoru iespaidā vērojamas būtiskas atšķirības vērtējumā).

13. Vērtēšanas rezultātus saskaņā ar šī pielikuma 3.—16.tabulu eksperti noformē Darba novērtēšanas kartē:

13.1. 2.ailē ieraksta attiecīgās darba vietas vērtējuma pakāpi;

13.2. 3.ailē ieraksta attiecīgās pakāpes punktu skaitu;

13.3. 3.ailē norādīto punktu skaitu summē;

13.4. darba kategorijas vērtību saskaņā ar šī pielikuma 2.tabulu nosaka atbilstoši kopējam punktu skaitam.

III. Rādītāju lietošanas nosacījumi

14. Rādītājs A1. Izglītība (3.tabula) raksturo noteikta darba (profesijas, amata) izpildei nepieciešamo zināšanu līmeņa pakāpi, kas izteikta ar punktu skaitu pieaugošā secībā. Novērtējot darba izpildei nepieciešamo izglītības pakāpi, jāņem vērā, ka izglītībai jāatbilst veicamā darba (profesijas, amata) specifikai.

15. Rādītājs A2. Profesionālā pieredze (4.tabula) norāda attiecīgā darba pietiekami efektīvai izpildei nepieciešamo profesionālo pieredzi (darba stāžu). Novērtējot profesionālo pieredzi, jāņem vērā attiecīgā darba (profesijas, amata) izpildei nepieciešamais darba stāžs, nevis darba stāžs vispār.

16. Rādītājs A3. Novatorisms un jaunrade (5.tabula) norāda attiecīgā darba izpildei nepieciešamo novatorisma un jaunrades spēju pakāpi.

17. Rādītājs A4. Veiklība (6.tabula) norāda darba veikšanai nepieciešamās veiklības pakāpi. Lai objektīvi noteiktu veiklības pakāpi, nepieciešams izstrādāt veiklības vērtēšanas kritērijus.

18. Rādītājs A5. Sadarbība (7.tabula) raksturo attiecīgā darba izpildei nepieciešamos sakarus ar cita tāda darba norisi, kurš tieši iespaido novērtējamā darba sarežģītību. Šis rādītājs attiecas tikai uz uzņēmuma vai iestādes iekšējiem kontaktiem un to nedrīkst jaukt ar rādītāju par atbildību par ārējiem kontaktiem (B5).

19. Rādītājs B1. Atbildība par darba norisi un rezultātiem (8.tabula). Lai objektīvi novērtētu atbildības par darba norisi un rezultātiem pakāpi, nepieciešams noteikt nozari, uzņēmumu, iestādi vai organizatorisko struktūrvienību raksturojošos kritērijus.

20. Rādītājs B2. Atbildība par pieņemtajiem lēmumiem (9.tabula) papildina rādītāju B1 un norāda lēmuma pieņēmēja atbildības pakāpi, kādu prasa attiecīgais darbs. Arī šī rādītāja objektivitātei jābalstās uz konkrētu organizatorisko struktūrvienību raksturojošiem kritērijiem, ievērojot nozares specifiku.

21. Rādītājs B3. Atbildība par darba līdzekļiem (tiešā un relatīvā) (10.tabula) raksturo attiecīgā darba izpildei nepieciešamo atbildības pakāpi par darba līdzekļu sabojāšanu, iznīcināšanu vai zādzību (atkarībā no darba līdzekļu un priekšmetu vērtības). Ar tiešo atbildību saprot materiālo atbildību, bet ar relatīvo atbildību — atbildību uzraudzības kārtībā. Lai objektīvi novērtētu atbildību par darba līdzekļiem un priekšmetiem, jāizstrādā vērtības pakāpes raksturojošie kritēriji.

22. Rādītājs B4. Atbildība par citu cilvēku drošību (11.tabula) raksturo atbildības pakāpi, kāda nepieciešama, lai nepieļautu kaitējumus citu cilvēku veselībai un dzīvībai.

23. Rādītājs B5. Atbildība par ārējiem kontaktiem (12.tabula) raksturo attiecīgā darba izpildei nepieciešamo atbildību par ārējiem dienesta kontaktiem, kuri tieši iespaido novērtējamā darba norisi un rezultātus. Šo rādītāju nedrīkst jaukt ar rādītāju, kas raksturo sadarbību (A5). Ārējie kontakti ir kontakti ar citiem uzņēmumiem, iestādēm un organizācijām.

24. Rādītājs C1. Psihiskā un nervu piepūle (13.tabula) raksturo attiecīgā darba izpildei nepieciešamo psihisko noturību un savaldību. Psihisko un nervu piepūli iespaido straujš darba temps, laika trūkums, konflikta situācijas vai — fiziskā darbā — uzmanības koncentrācija, uztverot signālus ar maņu orgāniem: redzi, dzirdi, vestibulāro aparātu u.tml.

25. Rādītājs C2. Garīgā (intelektuālā) piepūle (14.tabula) raksturo attiecīgā darba iedarbību uz centrālo nervu sistēmu, smadzeņu (atmiņas) noslodzi. Piepūle rodas gan fiziskā, gan garīgā darba izpildē. Novērtējot šo rādītāju, jāņem vērā, ka piepūles pakāpe ir atkarīga no darba sarežģītības un atbildības. Pārsvarā tas ir saistīts ar novatorismu un radošo darbu.

26. Rādītājs C3. Monotonitāte (vienmuļība, vienveidība) (15.tabula) raksturo attiecīgā darba procesa nemainību, tā izpildi piespiedu ritmā, apstākļos, kad trūkst fizisko un psihisko impulsu.

27. Rādītājs C4. Psihiskā slodze zema darba prestiža dēļ (16.tabula) norāda uz darba nepievilcīgo raksturu un negatīvu sabiedriskās domas attieksmi pret attiecīgo darbu.

3.tabula

A1. Izglītība

Pakāpe Prasības Punktu skaits
A1.1 Pamatskola 25
A1.2 Pamatskola un profesijas (amata) kursi 35
A1.3 Arodpamatskola 55
A1.4 Arodpamatskola un kvalifikācijas celšanas kursi 65
A1.5 Vidusskola 85
A1.6 Arodvidusskola 105
A1.7 Vidusskola un profesijas (amata) kursi 120
A1.8 Vidējā speciālā mācību iestāde 150
A1.9 Augstskola 220
A1.10 Augstskola un zinātņu kandidāta grāds 275
A1.11 Augstskola un zinātņu doktora grāds 300

4.tabula

A2. Profesionālā pieredze

Pakāpe Prasības Punktu skaits
A2.1 Darbs neprasa profesionālo pieredzi. Vienkāršs, atkārtojams darbs 5
A2.2 Nepieciešama apmācība darba vietā no viena līdz sešiem mēnešiem. Nelielas līdzīgu darbu izmaiņas 15
A2.3 Nepieciešama viena gada darba pieredze. Darbs atkārtojas ar vidēju piepūles pakāpi vai vienkāršs mainīgs darbs 30
A2.4 Nepieciešama divu līdz trīs gadu darba pieredze. Sarežģīts, atkārtojams darbs vai mainīgs darbs ar vidēju piepūles pakāpi 55
A2.5 Nepieciešama četru līdz piecu gadu darba pieredze. Plašs un mainīgs sarežģīts darbs 70
A2.6 Plašs un mainīgs sarežģīts darbs, kas prasa zināšanas par darba norisi savstarpēji saistītās darba vietās, kā arī zināšanu papildināšanu 85
A2.7 Nepieciešamas zināšanas darba organizācijā, sadalē un norisē. Sarežģīts darbs. Nepieciešama zināšanu papildināšana 110
A2.8 Sarežģīts darbs. Prasme koordinēt kolektīva darbu vai patstāvīgi veikt zinātnisko darbu. Nepieciešama zināšanu papildināšana 150
A2.9  Pieredze lielu kolektīvu vadīšanā, sarežģītu un atbildīgu pasākumu koordinēšanā vai sarežģītu zinātnisko darbu veikšanā. Nepieciešama pastāvīga zināšanu papildināšana 200
A2.10 Prasme atrisināt sevišķi sarežģītas problēmas. Prasme rīkoties riska un neziņas apstākļos. Nepieciešama pastāvīga zināšanu papildināšana 250

5.tabula

A3. Novatorisms un jaunrade

Pakāpe Prasības Punktu skaits
A3.1 Darba izpildes paņēmiens (operācija, darbība, metode) ir viennozīmīgi noteikts instrukcijā vai tehnoloģiskajā procesā 5
A3.2 Darbs prasa patstāvīgu tā izpildes varianta vai metodes izvēli 15
A3.3  Darba izpilde saistīta ar esošo risinājumu adaptēšanu un pilnveidošanu 50
A3.4 Darba izpilde saistīta ar sarežģītiem risinājumiem un to pilnveidošanu 100
A3.5 Darbs prasa kritiski analizēt esošo stāvokli vai veikt pētījumus un projektēšanu, izmēģināt jaunus risinājumus ievērojamā piepūles pakāpē. Nepieciešams zināt un izmantot savas valsts zinātnes un tehnikas sasniegumus 150
A3.6 Darbs prasa jaunus risinājumus, pamatojoties uz pasaules zinātnes un tehnikas sasniegumiem. Ļoti sarežģīts risināmo problēmu raksturs 200
A3.7 Darbs ar visaugstāko piepūles pakāpi. Problēmas risināšanai nepietiek ar līdzšinējiem zinātnes un tehnikas sasniegumiem. Nepieciešams panākt progresu attiecīgajā nozarē 250

6.tabula

A4. Veiklība

Pakāpe Prasības Punktu skaits
A4.1 Darbs prasa normālu fizisko veiklību 5
A4.2 Darbs prasa palielinātu fizisko veiklību un kustību precizitāti 15
A4.3 Darbs prasa lielu fizisko veiklību un kustību precizitāti 35
A4.4 Darbs prasa ļoti lielu fizisko veiklību un kustību precizitāti 50
A4.5 Darbs prasa sevišķi lielu fizisko veiklību un kustību precizitāti 80

7.tabula

A5. Sadarbība

Pakāpe Prasības Punktu skaits
A5.1 Darbs izpildāms individuāli 5
A5.2 Darbs grupā, kas prasa koordinēt un pielāgot paša darba tempu citu izpildītāju darba tempam 15
A5.3 Kolektīvs darbs, kas prasa saskaņot darbību ar citu kolektīvu. Informācijas vākšana. Kolektīva darba koordinēšana, izpildot vidēji sarežģītus, atkārtojamus darbus 35
A5.4 Darbs, kas prasa organizatora spējas un spējas pārliecināt un iespaidot citus. Darbs ar ārzemniekiem. Sarežģīti kolektīvi darbi projektēšanas un programmēšanas jomā. Kolektīvu darbu koordinēšana, izpildot komplicētus uzdevumus 100
A5.5 Darbs saistīts ar darbinieku atlasi, kolektīva veidošanu, darba motivāciju un organizāciju. Līgumu slēgšana, kolektīvo un sabiedrisko konfliktu novēršana. Darbu koordinēšana kopēju programmu izpildē 150

8.tabula

B1. Atbildība par darba norisi un rezultātiem

Pakāpe Prasības Punktu skaits
B1.1 Vienkāršs darbs ar ierobežotu atbildību 5
B1.2 Vidēji sarežģīts darbs ar ierobežotu atbildību 15
B1.3 Sarežģīts, daļēji kontrolējams individuāls darbs. Atbildība par brigādes, darbnīcas vai sekcijas darbu 35
B1.4 Sarežģīts, atbildīgs, pārsvarā nekontrolējams individuāls darbs. Atbildība par nelielu uzņēmuma struktūrvienību darbu 50
B1.5 Ļoti sarežģīts, atbildīgs, pārsvarā nekontrolējams individuāls darbs. Atbildība par vidēji lielu uzņēmuma struktūrvienību darbu 75
B1.6 Individuāls darbs ar sevišķu grūtības pakāpi. Atbildība par lielu uzņēmuma struktūrvienību darbu 90
B1.7 Atbildība par maza vai vidēja lieluma uzņēmuma darbu 105
B1.8 Atbildība par tāda vidēja vai liela uzņēmuma darbu, kuram ir svarīga nozīme nozarē, reģionā vai eksportā 125
B1.9 Atbildība par liela vai ļoti liela uzņēmuma darbu, kurš ievērojami iespaido daudzu citu uzņēmumu, vidēja lieluma pilsētas u.tml. darbu 150
B1.10 Atbildība par vairāku uzņēmumu vai iestāžu darbu, kuri iespaido reģiona darba rezultātus, ievērojami sekmē eksportu u.tml. 200

9.tabula

B2. Atbildība par lēmumiem

Pakāpe Prasības Punktu skaits
B2.1 Lēmumi attiecas tikai uz paša individuālu darbu. Lēmumu pieņemšana notiek, pamatojoties uz pārbaudītiem datiem 5
B2.2 Lēmumi iespaido brigāžu, darbnīcu, kolektīvu darbību. Lēmumi daļēja riska situācijās 15
B2.3 Lēmumi iespaido darbību vidēja līmeņa organizācijās (cehos, nodaļās). Lēmumi tiek pieņemti riska situācijās 35
B2.4  Lēmumi iespaido struktūrvienību darbu vidējos un mazos uzņēmumos un iestādēs. Lēmumi iespaido dienestu darbu ar izšķirošu nozīmi lielos uzņēmumos un tiek pieņemti liela riska situācijās 75
B2.5 Lēmumi iespaido mazu un vidēju uzņēmumu un iestāžu darbu. Lēmumi iespaido struktūrvienību darbu lielos un sarežģītos uzņēmumos un iestādēs. Lēmumi iespaido situāciju pagastā vai pilsētā (izņemot Rīgu) 105
B2.6 Lēmumi iespaido ļoti lielu uzņēmumu un iestāžu darbu. Lēmumi rada saimnieciskas vai sabiedriskas sekas uzņēmumā vai apriņķī 140
B2.7 Lēmumi ar stratēģisku raksturu. Atstāj ilgstošu iespaidu darbības sfērā vai daudzos organizatoriskos veidojumos (Rīgas pilsētā, reģionā, republikā) 200

10.tabula

B3. Atbildība par darba līdzekļiem un priekšmetiem

Pakāpe Prasības Punktu skaits
B3.1 Normālas uzmanības un noteikumu ievērošanas apstākļos uzticētā iekārta vai materiāli netiek pakļauti bojājumiem 5
B3.2 Iekārtas konstrukcija vai darba tehnoloģija rada vidēju varbūtību sabojāt iekārtu vai materiālus ar mazu vērtību. Relatīva atbildība par mazvērtīgiem ražošanas līdzekļiem 15
B3.3 Palielināta atbildība. Varbūtība sabojāt iekārtu vai materiālus ar vidēju vērtību. Relatīva atbildība par darba līdzekļiem ar vidēju vērtību 35
B3.4 Liela atbildība. Pastāvīga varbūtība sabojāt iekārtu ar lielu vērtību. Relatīva atbildība par darba līdzekļiem ar lielu vērtību uzņēmuma vai nozares mērogā 60
B3.5  Ļoti liela atbildība. Ļoti liela varbūtība radīt zaudējumus, kas saistīti ar darba līdzekļiem ar ļoti lielu vērtību. Relatīva atbildība par darba līdzekļiem vai priekšmetiem ar ļoti lielu vērtību 125

11.tabula

B4. Atbildība par citu personu drošību

Pakāpe Prasības Punktu skaits
B4.1 Ievērojot noteikumus un priekšrakstus, darbs nerada negadījuma draudus citu personu veselībai un dzīvībai 5
B4.2 Neraugoties uz priekšrakstu ievērošanu, pastāv noteikts risks radīt negadījuma draudus citu personu veselībai un dzīvībai 20
B4.3 Palielināta atbildība. Neraugoties uz priekšrakstu ievērošanu, pastāv palielināts risks radīt negadījuma draudus citu personu veselībai un dzīvībai. Atbildība uzraudzības veidā par cilvēkiem, kuri strādā vietās ar vidējām negadījuma iespējām 35
B4.4 Liela atbildība. Neraugoties uz visu drošības pasākumu ievērošanu, pastāv lieli negadījuma draudi citu cilvēku veselībai un dzīvībai. Darbs ar bērniem, jaunatni un citām personām, kurām nepieciešama uzraudzība. Atbildība uzraudzības kārtībā par citām personām 60
B4.5 Ļoti liela atbildība. Ļoti liels risks cilvēku veselībai un dzīvībai ar grūti paredzamām negadījuma sekām. Atbildība uzraudzības kārtībā par citām personām 140

12.tabula

B5. Atbildība par ārējiem kontaktiem

Pakāpe Prasības Punktu skaits
B5.1 Ļoti reti kontakti 5
B5.2 Pietiekami bieži kontakti viendabīgu jautājumu risināšanā 20
B5.3 Bieži kontakti dažādās jomās 40
B5.4 Pastāvīgi kontakti un nepārtraukta sadarbība ar citiem uzņēmumiem un iestādēm. Uzņēmuma interešu reprezentācija 80
B5.5 Uzņēmuma interešu reprezentācija valsts vai starptautiskajā mērogā 120

13.tabula

C1. Psihiskā un nervu piepūle

Pakāpe Prasības Punktu skaits
C1.1 Darbs prasa normālu maņu orgānu receptoru slodzi un normālu uzmanību 5
C1.2 Darbs prasa palielinātu maņu orgānu receptoru slodzi un palielinātu uzmanības koncentrāciju darbadienas daļas laikā 15
C1.3 Darbs prasa ievērojamu maņu orgānu receptoru slodzi un lielu uzmanības koncentrāciju lielākajā darbadienas daļā. Darbs izsauc stresu 45
C1.4 Darbs prasa lielu maņu orgānu receptoru slodzi un lielu uzmanības koncentrāciju visā darbadienā, psihisko noturību un savaldību, ātru reakciju 70
C1.5 Darbs prasa maņu orgānu receptoru pastāvīgu, ļoti lielu slodzi un ārkārtīgu uzmanības koncentrāciju, lielu psihisko noturību un savaldību, ātru reakciju pēkšņās situācijās 115

14.tabula

C2. Garīgā (intelektuālā) piepūle

Pakāpe Prasības Punktu skaits
C2.1 Darbs prasa normālu garīgo piepūli, kas saistīta ar informācijas apstrādi, neapgrūtinot atmiņu 5
C2.2 Darbs prasa pastāvīgu palielinātu garīgo piepūli, kas saistīta ar informācijas apstrādi 15
C2.3 Darbs prasa periodiski lielu garīgo piepūli, kas saistīta ar sarežģītas informācijas apstrādi un vienlaicīgu nelielu atmiņas noslodzi 45
C2.4  Darbs prasa nepārtrauktu lielu garīgo piepūli, kas saistīta ar sarežģītas informācijas apstrādi, vienlaikus ievērojami noslogojot atmiņu 70
C2.5  Darbs prasa periodisku ļoti lielu garīgo piepūli, kas saistīta ar ļoti sarežģītas informācijas apstrādi un vienlaicīgu lielu atmiņas noslodzi 90
C2.6 Darbs prasa ļoti intensīvu un nepārtrauktu pastiprinātu garīgo piepūli, kas saistīta ar ļoti sarežģītas informācijas apstrādi un vienlaicīgu ļoti lielu atmiņas noslodzi 115

15.tabula

C3. Monotonitāte (vienmuļība, vienveidība)

Pakāpe Prasības Punktu skaits
C3.1 Daudzveidīgs, nevienmuļš darbs 5
C3.2 Darbs ar periodisku vienmuļību 15
C3.3 Darbs, kuru izpildot, darba maiņas laikā jāveic 300 līdz 800 vienādas, atkārtojamas kustības 30
C3.4 Darbs ar nepārtrauktu vienmuļību. Darbs, kuru izpildot, darba maiņas laikā jāveic vairāk nekā 800 vienādas, atkārtojamas kustības 45
C3.5 Darbs ar nepārtrauktu vienmuļību piespiedu ciklā, kuru izpildot, darba maiņas laikā jāveic vairāk nekā 800 vienādas, atkārtojamas kustības 65

16.tabula

C4. Psihiskā slodze zema darba prestiža dēļ

Pakāpe Prasības Punktu skaits
C4.1 Darbs nerada negatīvu psihisko slodzi 5
C4.2 Darbu izpilda negribot darba pazeminātā prestiža dēļ 15
C4.3 Darbu izpilda negribot, jo uzņēmumā vai iestādē tam ir zems prestižs 30
C4.4 Darbs ar vispāratzītu zemu prestižu, kuru negrib veikt publiski 45
C4.5 Publiski veicams darbs ar vispāratzītu ļoti zemu prestižu 65

Labklājības ministrs V.Makarovs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!