• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra instrukcija Nr. 2 "Kārtība, kādā sagatavo, saskaņo un iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā dokumentus, kas satur valsts noslēpuma objektu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 9.02.2024., Nr. 29 https://www.vestnesis.lv/op/2024/29.18

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Kultūras ministrijas paziņojums

Par ģerboņa reģistrāciju

Vēl šajā numurā

09.02.2024., Nr. 29

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 2

Pieņemts: 06.02.2024.

OP numurs: 2024/29.18

2024/29.18
RĪKI

Ministru kabineta instrukcijas: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ministru kabineta instrukcija Nr. 2

Rīgā 2024. gada 6. februārī (prot. Nr. 6 27. §)

Kārtība, kādā sagatavo, saskaņo un iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā dokumentus, kas satur valsts noslēpuma objektu

Izdota saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
72. panta pirmās daļas 2. punktu un
Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra
noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis"
10. punktu 

1. Instrukcija nosaka kārtību, kādā sagatavo, saskaņo ar ministrijām, īpašu uzdevumu ministru sekretariātiem, Ministru prezidenta biedra biroju, Valsts kanceleju, Ministru prezidenta padotībā esošām valsts pārvaldes iestādēm (turpmāk – ministrija) un citām institūcijām, kā arī iesniedz un izskata Ministru kabinetā dokumentus, kas minēti Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 2. punktā un kas saskaņā ar likumu "Par valsts noslēpumu" satur valsts noslēpuma objektu (turpmāk – projekts).

2. Ministrija projektu sagatavo, izpildot uzdevumu, kas dots Deklarācijā par Ministru kabineta iecerēto darbību un Rīcības plānā tās īstenošanai, Ministru kabinetā atbalstītā attīstības plānošanas dokumentā vai tiesību aktā, Valsts sekretāru sanāksmes, Ministru kabineta komitejas sēdes vai Ministru kabineta sēdes protokollēmumā, Ministru prezidenta uzdevumā (rezolūcijā) vai rīkojumā, kā arī pēc savas iniciatīvas.

3. Ministrija izvērtē sagatavotā projekta un katra tam pievienotā dokumenta (piemēram, sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija), Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta) satura aizsardzības svarīgumu un nosaka tam atbilstošu slepenības pakāpi. Dokumentu kopumam – projektam un pievienotajiem dokumentiem – piešķir augstāko slepenības pakāpi no tajā iekļautajiem klasificētajiem dokumentiem piešķirtajām slepenības pakāpēm.

4. Projekta nosaukumu veido, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumu Nr. 822 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" prasības attiecībā uz projekta nosaukuma pieejamību.

5. Projektu saskaņo atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" noteiktajai kārtībai, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās valsts noslēpuma objektu aizsardzības prasības.

6. Projektu un ar to saistītos dokumentus saskaņošanai nosūta papīra formā (projektu vizē attiecīgi ministrijas valsts sekretārs, īpašu uzdevumu ministra sekretariāta vadītājs, Ministru prezidenta biedra biroja vadītājs, Valsts kancelejas direktors vai Ministru prezidenta padotībā esošas valsts pārvaldes iestādes vadītājs (turpmāk – valsts sekretārs)) vai elektroniski, izmantojot Satversmes aizsardzības biroja noteiktajā kārtībā reģistrētu un akreditētu informācijas sistēmu.

7. Projektam, ko sūta saskaņošanai, pievieno šādus dokumentus:

7.1. valsts sekretāra parakstītu pavadvēstuli atbilstoši šīs instrukcijas pielikumam;

7.2. anotāciju (tikai tiesību aktu projektiem) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā veic tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanu;

7.3. Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu;

7.4. projektam, kas paredz grozījumu tiesību aktā, – spēkā esošo tiesību aktu un tā grozījumus.

8. Projekta elektronisko versiju noformē un iesniedz turpmākai apstrādei saderīgos rediģējamos teksta formātos (piemēram, *.docx, *.odt, *.xml).

9. Ministrija vai cita iestāde, gatavojot atzinumu par projektu, ievēro šādus nosacījumus:

9.1. ja atzinums ir bez iebildumiem un priekšlikumiem vai atzinuma teksts nesatur valsts noslēpumu, atzinumu neklasificē;

9.2. ja atzinumā ir ietverta informācija tikai par projekta teksta redakciju, tad atzinumu klasificē ar tādu pašu slepenības pakāpi, kāda piešķirta projektam;

9.3. ja atzinumā saistībā ar projektu ir ietverta papildu informācija institūcijas viedokļa pamatošanai un tā satur valsts noslēpumu, tad atzinumu klasificē atbilstoši šīs informācijas satura aizsardzības svarīgumam un norāda, vai pēc projekta slepenības pakāpes maiņas vai deklasificēšanas arī atzinumam attiecīgi tiek mainīts statuss vai atzinums tiek deklasificēts, vai arī atzinumam noteiktā slepenības pakāpe paliek spēkā neatkarīgi no projekta turpmākā statusa.

10. Pēc projekta slepenības pakāpes maiņas vai deklasificēšanas šīs instrukcijas 9.2. apakšpunktā minētajam atzinumam arī attiecīgi maina vai atceļ statusu, bet 9.3. apakšpunktā minētajam atzinumam maina vai atceļ statusu tad, ja atzinumā nav norādīts citādi.

11. Projektu un tam pievienotos dokumentus iesniedz Valsts kancelejā papīra formā vai elektroniski, izmantojot Satversmes aizsardzības biroja noteiktajā kārtībā reģistrētu un akreditētu informācijas sistēmu.

12. Ja projektu un tam pievienoto dokumentu Valsts kancelejā iesniedz papīra formā, pievieno arī projekta elektronisko versiju elektronisko datu nesējā (piemēram, CD vai USB zibatmiņā).

13. Iesniedzot projektu izskatīšanai Ministru kabinetā, tam pievieno:

13.1. ministra parakstītu pavadvēstuli atbilstoši šīs instrukcijas pielikumam;

13.2. anotāciju (tikai tiesību aktu projektiem);

13.3. Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu;

13.4. ministriju un citu institūciju atzinumus vai apliecinājumu, ka tiesību akta projekts ir saskaņots. Ja projekts saskaņots ar noklusējumu, to norāda pavadvēstulē;

13.5. izziņu par atzinumos izteiktajiem iebildumiem un priekšlikumiem. Izziņā atsevišķi norāda iebildumus un priekšlikumus, kuri ir un kuri nav ņemti vērā, to izvērtēšanas rezultātu, kā arī pamatojumu, kāpēc iebildumi nav ņemti vērā. Izziņas noformēšanai izmanto Tiesību aktu izstrādes ceļveža tīmekļvietnē (www.tai.mk.gov.lv) pieejamo izziņas sagatavi;

13.6. pilnvarojuma projektu, ja nepieciešams;

13.7. vēstuli vai citu dokumentu, ar kuru attiecīgā persona pilnvarota piedalīties vai piekrīt dalībai darba grupā, konsultatīvajā padomē vai komisijā, ja šī persona nav tiesību akta projekta iesniedzējas ministrijas pārstāvis (ja minēto informāciju norāda pavadvēstulē, šajā apakšpunktā norādītos dokumentus var nepievienot);

13.8. projektam, kas paredz grozījumu tiesību aktā, – spēkā esošo tiesību aktu un tā grozījumus;

13.9. citus dokumentus, bez kuru esības nav iespējams pieņemt lēmumu pēc būtības.

14. Ja izskatīšanai Ministru kabinetā iesniegtam projektam pievienota dokumenta kopija, ministrija nodrošina dokumenta oriģināla glabāšanu papīra formā un nodošanu valsts glabāšanā normatīvajos aktos par valsts arhīviem noteiktajā kārtībā.

15. Ja, reģistrējot projektu un tam pievienotos dokumentus, Valsts kanceleja konstatē, ka nav ievērotas normatīvajos aktos noteiktās dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības un šajā instrukcijā noteiktā projekta saskaņošanas un iesniegšanas kārtība, kā arī ja iesniegtā dokumenta saturs neatbilst dokumenta veidam, Valsts kanceleja nosūta ministrijai, kura sagatavojusi attiecīgo projektu (turpmāk – atbildīgā ministrija), informāciju par nepieciešamajiem precizējumiem un norāda, ka līdz nepilnību novēršanai projekts netiks virzīts iekļaušanai Ministru kabineta sēdes darba kārtībā. 

16. Atbildīgā ministrija informē uzaicinātās personas par tās Ministru kabineta sēdes norises laiku un vietu, kurā paredzēts izskatīt iesniegto projektu, un iepazīstina ar projektu.

17. Valsts kanceleja ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms Ministru kabineta sēdes tās darba kārtībā iekļautā projekta un tam pievienoto dokumentu numurētas kopijas nosūta Ministru kabineta locekļiem. Ministrija projekta un tam pievienoto dokumentu kopijas triju mēnešu laikā pēc jautājuma izskatīšanas Ministru kabineta sēdē iznīcina atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 822 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" noteiktajai kārtībai.

18. Ja projekts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē novirzīts divas darbdienas pirms attiecīgās Ministru kabineta sēdes vai vēlāk, Valsts kanceleja Ministru kabineta sēdes darba kārtībā papildus iekļauto projektu un tam pievienotos dokumentus Ministru kabineta locekļiem nesūta.

19. Projektu un tam pievienotos dokumentus izskata Ministru kabineta sēdes slēgtajā daļā.

20. Ja projekta nosaukums nav publiskojams, Ministru kabineta sēdes darba kārtībā norāda tikai jautājuma identifikācijas numuru un atbildīgo Ministru kabineta locekli.

21. Valsts kancelejas atbildīgā amatpersona Ministru kabineta sēdes laikā personīgi izsniedz Ministru kabineta locekļiem attiecīgo darba kārtībā iekļauto projektu un tam pievienoto dokumentu kopijas.

22. Pēc projekta izskatīšanas Ministru kabineta sēdē Valsts kancelejas atbildīgā amatpersona paņem atpakaļ projekta un tam pievienoto dokumentu kopijas un triju mēnešu laikā iznīcina tās atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumos Nr. 822 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" noteiktajai kārtībai.

23. Ja Ministru kabineta sēdē lemj par slepenības pakāpes piešķiršanu, grozīšanu vai atcelšanu protokollēmumam, lēmumu ieraksta protokolā.

24. Ministru kabineta sēdē pieņemtajam un parakstītajam tiesību aktam piešķir attiecīgā tiesību akta veida secīgo reģistrācijas numuru kārtējā gada ietvarā.

25. Ministru kabineta instrukcijā un ieteikumos minētajiem objektiem valsts noslēpuma objekta statusa piešķiršanas datums ir instrukcijas vai ieteikumu pieņemšanas datums. Ministru kabineta rīkojumā minētajiem objektiem valsts noslēpuma objekta statusa piešķiršanas datums ir rīkojuma parakstīšanas datums.

26. Valsts kanceleja Ministru kabineta sēdē pieņemtā šo noteikumu 1. punktā minētā dokumenta kopiju nosūta iesniedzējam un institūcijām, kuras norādītas projekta pavadvēstulē saskaņā ar šīs instrukcijas pielikuma 14. punktu, kā arī tām pavadvēstulē nenorādītajām institūcijām, kurām Ministru kabineta sēdes laikā doti uzdevumi.

27. Pēc informatīvā ziņojuma izskatīšanas Ministru kabineta sēdē Valsts kanceleja nosūta Ministru kabineta sēdes protokollēmuma numurētu kopiju iesniedzējam, informatīvā ziņojuma un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma numurētu kopiju institūcijām, kas norādītas projekta pavadvēstulē saskaņā ar šīs instrukcijas pielikuma 14. punktu, kā arī tām pavadvēstulē neminētajām institūcijām, kurām Ministru kabineta sēdes laikā doti uzdevumi. Ja informatīvais ziņojums Ministru kabineta locekļiem ir nosūtīts pirms Ministru kabineta sēdes, pēc sēdes to atkārtoti nenosūta.

28. Par to, vai institūcijām, kas norādītas projekta pavadvēstulē saskaņā ar šīs instrukcijas pielikuma 14. punktu, ir tiesības saņemt un glabāt attiecīgas klasifikācijas pakāpes valsts noslēpuma objektus, pārliecinās atbildīgā ministrija.

29. Ja šīs instrukcijas 26. un 27. punktā minētā attīstības plānošanas dokumenta, tiesību akta, informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta sēdes protokollēmuma kopiju pieprasa projekta pavadvēstulē nenorādīta institūcija, Valsts kanceleja pieprasījumu pārsūta iesniedzējai ministrijai. Iesniedzēja ministrija nosūta institūcijai attiecīgā dokumenta kopiju vai pamatotu atteikumu kopiju izsniegt.

30. Atzīt par spēku zaudējušu:

30.1. Ministru kabineta 2012. gada 4. decembra instrukciju Nr. 14 "Kārtība, kādā saskaņo un iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā attīstības plānošanas dokumentu, tiesību akta projektu vai informatīvo ziņojumu, kas satur valsts noslēpuma objektu" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 194. nr.; 2021, 173A. nr.);

30.2. Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra instrukciju Nr. 7 "Kārtība, kādā attīstības plānošanas dokumenta projekts, tiesību akta projekts vai informatīvais ziņojums, kas satur informāciju dienesta vajadzībām, sagatavojams, saskaņojams ar ministrijām un citām institūcijām, kā arī iesniedzams un izskatāms Ministru kabinetā" (Latvijas Vēstnesis, 2021, 173A. nr.).

Ministru prezidente E. Siliņa

Ministru prezidentes vietā ‒
iekšlietu ministrs R. Kozlovskis

 

Pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 6. februāra
instrukcijai Nr. 2

Pavadvēstules paraugs

Valsts ģerboņa attēls

Dokumenta autora (institūcijas) nosaukums un rekvizīti

Izdošanas vieta

  (dd.mm.gggg.)   Nr.  

(dokumenta datums)

     

(dokumenta numurs)

         
Uz   (dd.mm.gggg.)   Nr.  
 

(saņemtā dokumenta datums)

     

(saņemtā dokumenta numurs)

Valsts kancelejai

Projekta nosaukums, teksta vai satura atklāsts

Iesniedzu izskatīšanai Ministru kabineta sēdē

 

(projekta nosaukums)

 

1.

Iesniegšanas pamatojums Norāda saskaņā ar instrukcijas 2. punktu*

2.

Informācija par valsts noslēpuma objekta statusu Norāda katra pievienotā dokumenta:

- klasifikācijas pakāpi;

- tās pamatojumu (par valsts noslēpuma objektu ar statusu "dienesta vajadzībām" – kā dokumenta izpaušana vai nozaudēšana var apdraudēt valsts intereses, par konfidenciālas un augstākas slepenības pakāpes valsts noslēpuma objektu – atsauce uz attiecīgo valsts noslēpuma objektu saraksta punktu);

-  statusa saglabāšanas nepieciešamību pēc jautājuma izskatīšanas Ministru kabineta sēdē (vai valsts noslēpuma objekta statuss dokumentiem paliek spēkā arī pēc jautājuma izskatīšanas Ministru kabinetā un, ja paliek, tad cik ilgi paliek spēkā).

Konfidenciālas un augstākas slepenības pakāpes projektam norāda, vai tā nosaukums ir publiskojams. Projektam, kurš klasificēts kā informācija dienesta vajadzībām, nosaukums ir vispārpieejams*

3.

Politikas joma Visiem šīs instrukcijas 1. punktā minētajiem dokumentiem norāda politikas jomu atbilstoši Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā minētajai politikas jomu klasifikācijai. Ja projekts skar vairākas jomas, norāda vairākas jomas*

4.

Projekta atbildīgā amatpersona Norāda par projekta virzību atbildīgo amatpersonu – amatu, vārdu, uzvārdu.

Ja projektu izstrādāja darba grupa, norāda arī tā tiesību akta datumu, numuru un nosaukumu, ar kuru apstiprināts darba grupas sastāvs*

5.

Saskaņošanas rezultāts Norāda informāciju par ministrijām un citām institūcijām, ar kurām projekts saskaņots, kuru iebildumi ņemti vērā un par kuru iebildumiem nav panākta vienošanās

6.

Institūcijas, no kurām noteiktajā termiņā nav saņemts atzinums (saskaņojums) Norāda attiecīgās ministrijas un citas institūcijas

7.

Uzaicināmās personas Norāda uzaicināmās personas vārdu, uzvārdu, amatu, ministrijas vai citas institūcijas nosaukumu

8.

Cita nepieciešamā informācija Norāda par personas piekrišanu vai institūcijas pilnvarojumu dalībai darba grupā, komisijā

9.

Ministru kabineta lietas pamatojums Sniedz pamatojumu, kāpēc jautājums izskatāms Ministru kabineta sēdē kā Ministru kabineta lieta.

Šo rindu aizpilda, tikai iesniedzot Ministru kabineta lietu

10.

Steidzamības kārtības pamatojums Sniedz pamatojumu, kāpēc projekts izskatāms Ministru kabineta sēdē steidzamības kārtībā.

Norāda sekas, kas iestāsies, ja jautājums netiks izskatīts un risināts nekavējoties

11.

Iemesli, kāpēc jautājums nav iesniegts laikus Paskaidrojums par apstākļiem, kuru dēļ nav bijis iespējams jautājumu sagatavot laikus

12.

Galējais termiņš, līdz kuram jautājumam jābūt vai bija jābūt pieņemtam vai izskatītam Norāda termiņu un tā pamatojumu

13.

Struktūrvienība vai amatpersonas, kuras bija atbildīgas par attiecīgā jautājuma sagatavošanu laikus Norāda struktūrvienību vai konkrētas amatpersonas

14.

Dokumenta nosūtīšana Norāda ministrijas vai institūcijas, kurām jānosūta pieņemtais šo noteikumu 1. punktā minētais dokuments

Pielikumā**:

1. ...

2. ...

3. ...

Iesniedzējs    
 

(paraksts)

 

Sagatavotāja vārds, uzvārds, tālruņa numurs
E-pasta adrese

Piezīmes.

1. * Pavadvēstulē, ar kuru projektu nosūta saskaņošanai, aizpilda vismaz šīs tabulas 1., 2., 3. un 4. punktu.  

2. ** Pielikumā norāda ziņas par pievienotajiem dokumentiem (nosaukums, datums, numurs, lappušu skaits un datnes nosaukums) un tehniskajiem informācijas nesējiem, atsevišķi norādot katra dokumenta klasifikācijas pakāpi.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!