• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Mārupes novada domes 2023. gada 26. jūlija saistošie noteikumi Nr. 27/2023 "Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Mārupes novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.12.2023., Nr. 248 https://www.vestnesis.lv/op/2023/248.52

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 12/2023

Grozījumi Salaspils novada domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 32/2021 "Pašvaldības sociālie pakalpojumi Salaspils novada iedzīvotājiem"

Vēl šajā numurā

22.12.2023., Nr. 248

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Mārupes novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 27/2023

Pieņemts: 26.07.2023.

OP numurs: 2023/248.52

2023/248.52
RĪKI

Mārupes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Mārupes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 27/2023

Mārupē 2023. gada 26. jūlijā

Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Mārupes novadā

Precizēti ar Mārupes novada pašvaldības domes
2023. gada 29. novembra lēmumu Nr. 14 (sēdes prot. Nr. 22)

Apstiprināti ar Mārupes novada pašvaldības domes
2023. gada 26. jūlija lēmumu Nr. 5 (sēdes prot. Nr. 14)

Izdoti saskaņā ar likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli"
5. panta pirmo, trešo un ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Mārupes novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) piešķir nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu (turpmāk – atvieglojums) atsevišķām nodokļa maksātāju kategorijām par nekustamo īpašumu – zemi un ēkām.

2. Atvieglojumus piešķir nodokļa maksātājam, ja:

2.1. nekustamais īpašums atrodas Mārupes novada administratīvajā teritorijā un atbilstoši likumam "Par nekustamā īpašuma nodokli" apliekas ar nodokli;

2.2. nodokļa maksātāja – fiziskas personas deklarētā pamata dzīvesvieta ir nekustamajā īpašumā, par kuru tiek pieprasīts atvieglojums, ja vien šajos saistošajos noteikumos nav paredzēts īpašs izņēmums;

2.3. nodokļa maksātāja – fiziskas personas deklarētā dzīvesvieta ir Mārupes novada administratīvajā teritorijā ne mazāk kā vienu gadu pirms atvieglojuma pieprasīšanas, ja vien šajos saistošajos noteikumos nav paredzēts īpašs izņēmums;

2.4. nodokļa maksātāja – juridiskas personas juridiskā adrese ir Mārupes novada administratīvajā teritorijā.

3. Nodokļu atvieglojumu piešķir saimnieciskās darbības veicējiem (fiziskām un juridiskām personām) par nekustamo īpašumu, kuru izmanto saimnieciskajai darbībai – preču vai pakalpojumu piedāvāšanai tirgū, saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) ievērojot, ka:

3.1. atbalstu nekustamā īpašuma nodokļu atvieglojuma veidā nepiešķir Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā minētajām saimnieciskās darbības nozarēm un darbībām vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punkta a), b) vai c) apakšpunktā minētajām darbībām;

3.2. saimnieciskās darbības veicējam šo Noteikumu ietvaros plānotais de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī, viens vienots uzņēmums šajā gadījumā atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai "viena vienota uzņēmuma" definīcijai vai nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī, viens vienots uzņēmums šajā gadījumā atbilst Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā noteiktajai "viena vienota uzņēmuma" definīcijai;

3.3. šo noteikumu ietvaros piešķirtais de minimis atbalstu nedrīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;

3.4. saņemto atbalstu var apvienot ar citu atbalsta programmu vai individuālā atbalsta projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu, nepārsniedzot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktos ierobežojumus triju fiskālo gadu periodā viena vienota uzņēmuma līmenī vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punktā noteiktos ierobežojumus triju fiskālo gadu periodā viena vienota uzņēmuma līmenī, atkarībā, saskaņā ar kuru normatīvo aktu atbalsts nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojuma veidā tiek piešķirts;

3.5. ja nodokļu maksātājs, kuram piemēro atbalstu nodokļu atvieglojuma veidā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, darbojas arī nozarēs, kas minētas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punkta a), b) vai c) apakšpunktā, tas nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts nodokļu atvieglojuma veidā, lai darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no šīs regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šo regulu;

3.6. ja nodokļu maksātājs, kuram piemēro de minimis atbalstu nodokļu atvieglojuma veidā, to, uzskaita par veiktajām darbībām konkrētajā nozarē, kas nodrošināms ar tādiem piemērotiem līdzekļiem kā darbības vai izmaksu nošķiršana grāmatvedībā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. un 3. punktam;

3.7. de minimis atbalsta nosacījumi nav piemērojami gadījumos, kad Saimnieciskās darbības veicēju sniegtais ieguldījums Eiropas Savienības tiesību izpratnē nav kvalificējams kā valsts atbalsts un neatbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta prasībām.

4. Ja saimnieciskās darbības veicēja ieguldījums atbilst de minimis atbalstam, tad saimnieciskās darbības veicējs elektroniski aizpilda veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai, izmantojot de minimis atbalsta uzskaites sistēmu, un norāda to iesniegumā par atvieglojuma piešķiršanu.

4.1. Ja saimnieciskās darbības veicēja ieguldījums neatbilst de minimis atbalstam, tad saimnieciskās darbības veicējs iesniedz dokumentus, kas apliecina nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

5. Nodokļa maksātāja atbilstību šo saistošo noteikumu nosacījumiem izvērtē Pašvaldības Centrālā pārvalde.

II. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas nosacījumi

6. Nodokļa maksātāju kategorijas, kurām ir tiesības saņemt atvieglojumu, un atvieglojuma piešķiršanas nosacījumi:

Nr.

 

Kategorija

Atvieglojuma apmērs/ īpaši nosacījumi

Pienākums būt deklarētam nekustamajā īpašumā, par kuru tiek pieprasīts atvieglojums

Pienākums būt deklarētam Mārupes novadā

vismaz vienu gadu

Vai nepieciešams nodokļa maksātāja iesniegums

6.1.

  politiski represētai personai 90 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Katru taksācijas gadu

6.2.

  Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekam, Afganistānas kara dalībniekiem vai nacionālās pretošanās kustības dalībniekam 90 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi pieprasot atvieglojumu

6.3.

  1991. gada barikāžu dalībnieka statusu ieguvušām personām 50 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi pieprasot atvieglojumu

6.4.

  maznodrošinātai personai (maznodrošinātas ģimenes loceklim) 90 % par periodu, kurā persona atbilst maznodrošinātās personas statusam, saskaņā ar Sociālā dienesta lēmumu Nav nepieciešams

6.5.

  Trūcīgai personai (trūcīgas personas ģimenes loceklim) 90 % par periodu, kurā persona atbilst trūcīgas personas statusam, saskaņā ar Sociālā dienesta lēmumu Nav nepieciešams

6.6.

  Fiziskai personai, kurai ir kopīga deklarētā dzīvesvieta ar bērnu invalīdu, personu ar pirmās vai otrās grupas invaliditāti, kurš ir šīs personas vai tās laulātā bērns, mazbērns, brālis, māsa, laulātais, kāds no vecākiem vai vecvecākiem 90 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi, pieprasot atvieglojumu;

atkārtoti, ja beidzies invaliditāti apliecinoša dokumenta darbības termiņš

6.7.

  Fiziskai personai ar pirmās, otrās vai trešās grupas invaliditāti 90 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi, pieprasot atvieglojumu;

atkārtoti, ja beidzies invaliditāti apliecinoša dokumenta darbības termiņš

6.8.

  Vientuļajam pensionāram (persona, kurai nav laulātā un bērna) 90 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi pieprasot atvieglojumu

6.9.

  Fiziskai personai, kuras pašas (vai kopā ar laulāto) vai tās laulātā aprūpē ir vismaz trīs bērni, to skaitā audžuģimenē ievietoti un aizbildnībā esoši bērni. Par bērnu uzskatāma arī pilngadīga persona, kas nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tā iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību. 90 %

No nodokļa summas par nekustamo īpašumu, kurā deklarēti ne mazāk kā 3 (trīs) bērni.

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi pieprasot atvieglojumu. Par katru bērnu, kurš ir sasniedzis 18 gadu vecumu, atvieglojuma saņēmējs divreiz gadā – līdz 1. februārim un 1. oktobrim iesniedz apliecinājumu par vispārējās, profesionālās vai augstākās izglītības apgūšanu ārpus Latvijas Republikas.

6.10.

  Fiziskai personai par nekustamo īpašumu, uz kuru īpašuma tiesības ir atjaunotas likuma "Par zemes privatizāciju lauku apvidos" 2. nodaļā noteiktajā kārtībā vai fiziskai personai, kur īpašuma tiesības ir iegūtas mantojuma ceļā no personām kurām īpašuma tiesības tika atjaunotas likuma "Par zemes privatizāciju lauku apvidos" 2. nodaļā noteiktajā kārtībā. 70 %

Ir pieļaujama saimnieciskā darbība tikai saskaņā ar NACE klasifikatoru "Lauksaimnieciskā darbība" A sadaļas 01 klase – augkopība un lopkopība, medniecība un saistītās palīgdarbības

Pirmo reizi pieprasot atvieglojumu

6.11.

  Fiziskai personai par īpašumu, kas pirmreizēji tiek pieslēgts centralizētajai kanalizācijas sistēmai par saviem līdzekļiem, nepiesaistot pašvaldības līdzfinansējumu, gadījumā, ja īpašums nepiekļaujas ielai (ceļam), kurā ir izvietoti centralizētie ūdensapgādes vai kanalizācijas tīkli  90 % – pirmajā taksācijas gadā pēc pakalpojuma līguma par sadzīves kanalizācijas notekūdeņu novadīšanu noslēgšanas.

50 % – otrajā un trešajā taksācijas gadā pēc pakalpojuma līguma par sadzīves kanalizācijas notekūdeņu novadīšanu noslēgšanas.

Atvieglojums nav pārceļams uz citiem taksācijas periodiem

Fiziska persona var būt saimnieciskās darbības veicējs

Pirmo reizi pieprasot atvieglojumu,

Ja ir saimnieciskās darbības veicējs – katru gadu

6.12.

  Fiziskai personai par mājokli (ekspluatācijā nodoto būvi vai telpu grupu ar piekrītošām domājamām daļām no būves, kuras galvenais lietošanas veids ir dzīvojama māja, neieskaitot zemi un garāžu (ja tāda ir)), kurā tā deklarēja savu dzīvesvietu uz taksācijas gada 1. janvāri plkst. 0:00 50 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama.

Atvieglojuma apmērs par mājokli nedrīkst pārsniegt 300.00 euro

Nav nepieciešams

6.13.

  Fiziskai personai vai juridiskai personai par īpašumā esošo nekustamo īpašumu, kura daļa ir bijusi apgrūtināta ar pašvaldībai piederošu būvi (tai skaitā ceļi, ēkas un tml.) un bez atlīdzības nodota īpašumā Mārupes novada pašvaldībai 90 %, ja īpašums nodots pašvaldības īpašumā vienu gadu, sākot ar nākamo kalendāro gadu pēc attiecīga līguma reģistrēšanas zemesgrāmatā;

Var būt saimnieciskās darbības veicējs

Nav nepieciešams

Ja ir saimnieciskās darbības veicējs – katru gadu

6.14.

  Bērnam bārenim un bez vecāku gādības palikušajam bērnam līdz pilngadības sasniegšanai, vai līdz pilna laika klātienes studiju pabeigšanai vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iestādēs, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai. 90 %

Saimnieciskās darbības veikšana nav pieļaujama

Pirmo reizi pieprasot

6.15.

  Juridiskai personai, kuras pamatkapitāls 100 % apmērā pieder Mārupes novada pašvaldībai 90 %

Ir saimnieciskās darbības veicējs

Neattiecas Neattiecas Katru taksācijas gadu

6.16.

  Juridiskai personai vai fiziskai personai, kura veic saimniecisko darbību, par tās īpašumā esošām rūpnieciskās ražošanas ēkām, kurās notiek pamatdarbība – ražošana, kas saskaņā ar NACE klasifikatoru ir "Apstrādes rūpniecībā" (C sadaļa), un, kura atbilst mazo un vidējo uzņēmumu kategorijai 25 %

no attiecīgajā periodā aprēķinātās nekustamā īpašuma nodokļa summas, ja uzņēmumā ir nodarbināti ne mazāk kā 5 (pieci) darbinieki ar vidējo mēnešalgu nozarē, kuru deklarētā dzīvesvieta taksācijas gada 1. janvārī plkst. 0.00 ir Mārupes novada administratīvajā teritorijā

Ir saimnieciskās darbības veicējs

Neattiecas Neattiecas

Katru taksācijas gadu

6.17.

  Fiziskai vai juridiskai personai par zemi, kura saskaņā ar Ķemeru nacionālā

parka likuma normām atrodas ainavu aizsardzības vai dabas lieguma zonās

25 %

Saimnieciskā darbība var tikt veikta

Katru taksācijas gadu

6.18.

  Juridiskai personai vai fiziskai personai, kura veic saimniecisko darbību, par tās īpašumā esošām viesnīcas un sabiedriskās ēdināšanas ēkām (viesnīcas vai sabiedriskās ēdināšanas telpu grupa), kurās notiek pamatdarbība, kas saskaņā ar NACE klasifikatoru ir "Izmitināšana un ēdināšanas pakalpojumi", un, kura atbilst mazo un vidējo uzņēmumu kategorijai 25 %

no attiecīgajā periodā aprēķinātās nekustamā īpašuma nodokļa summas, ja uzņēmumā ir nodarbināti ne mazāk kā 5 (pieci) darbinieki ar vidējo mēnešalgu nozarē, kuru deklarētā dzīvesvieta taksācijas gada 1. janvārī plkst.0.00 ir Mārupes novada administratīvajā teritorijā.

Ir saimnieciskās darbības veicējs

Neattiecas Neattiecas

Katru taksācijas gadu

6.19.

  Fiziskai personai par nekustamo īpašumu, kurš cietis ugunsgrēka vai dabas katastrofas nelaimē taksācijas gada ietvaros, ja ugunsgrēka vai dabas katastrofas rezultātā īpašums nav piemērots dzīvošanai. 90 % Nepieciešams iesniegums

6.20.

  Fiziskai personai par nekustamo īpašumu, kurš apgrūtināts ar Pašvaldībai piederošu servitūtu 25 % Neattiecas Neattiecas Nepieciešams iesniegums katru gadu

6.21.

  Fiziskai vai juridiskai personai par nekustamo īpašumu – ēkas (būves klasifikācijas kods 1265), kurā tiek īstenota licencēta interešu izglītības vai profesionālās ievirzes izglītības programma sporta jomā. 90 % Neattiecas Neattiecas Nepieciešams iesniegums katru gadu

6.22.

  Fiziskai vai juridiskai personai par nekustamo īpašumu – ēku (ēkām) kurā tiek veikta sociālā rehabilitācija. 90 % Neattiecas Neattiecas Nepieciešams iesniegums katru gadu

6.23.

  Sociālajiem uzņēmumiem vai organizācijām (biedrībai vai nodibinājumam), kam piešķirts sabiedriskā labuma organizācijas statuss par īpašumā esošo nekustamo īpašumu, kurā reģistrēta sociālā uzņēmuma vai organizācijas (biedrības vai nodibinājuma) juridiskā adrese. 90 % Neattiecas Neattiecas Nepieciešams iesniegums katru gadu

7. Nodokļa maksātājs, kurš veica šādas publiskai lietošanai paredzētas infrastruktūras izbūvi un pārbūvi Mārupes novada teritorijā vai ar novada teritoriju saistītas infrastruktūras izbūvi un pārbūvi blakus administratīvajā teritorijā: ielu, ceļu būvniecība un pārbūve (nevis tikai seguma atjaunošana) ar cieto segumu, ceļu satiksmes drošības aprīkojuma un infrastruktūras, ielas apgaismojuma izbūve, trokšņu slāpēšanas sienu izbūve, ūdens un kanalizācijas izbūve (izņemot ražošanas notekūdeņu priekšattīrīšanu), kuru pēc nodošanas ekspluatācijā nodeva pašvaldības vai tās dibinātās kapitālsabiedrības īpašumā, par nekustamajiem īpašumiem, kas pieguļ (robežojas) izbūvētajam infrastruktūras objektam vai kopā ar to ir ietverti vienā detalplānojumā. Kopējā piemērotā nodokļa atlaide visā periodā nevar pārsniegt 90 % no attiecīgā nodokļu maksātāja veiktajiem ieguldījumiem.

Ieguldījums (EUR)

NĪN atvieglojumu ( %)

Atvieglojuma periods

Ne mazāk kā 1000,00 50 % 1. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā

25 %

2. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.
Ne mazāk kā 40000,00 70 % 1. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā

50 %

2. gadā un 3. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

25 %

3. gadā un 5. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.
Ne mazāk kā 100000,00 90 % 1., 2. un 3. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, katrā gadā iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

70 %

4. un 5. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

50 %

6. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

8. Nodokļa maksātājs, kurš veic publiskai lietošanai paredzētas izglītības vai veselības infrastruktūras izbūvi vai tās rekonstrukciju, pēc objekta nodošanas ekspluatācijā var saņemt nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu zemei, uz kuras uzbūvēts attiecīgais izglītības vai veselības infrastruktūras objekts.

Ieguldījums (EUR)

NĪN atvieglojumu ( %)

Atvieglojuma periods

Ne mazāk kā 1000,00 50 % 1. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā

25 %

2. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.
Ne mazāk kā 40000,00 70 % 1. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā

50 %

2. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

25 %

3. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.
Ne mazāk kā 100000,00 90 % 1., 2. un 3. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, katrā gadā iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

70 %

4. un 5. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, katrā gadā iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

50 %

6. gadā pēc objekta nodošanas ekspluatācijā, iesniedzot jaunu iesniegumu un tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu.

9. Ja nodokļa maksātājam ir tiesības saņemt vairāk kā vienu atvieglojumu, atvieglojums tiek piešķirts atbilstoši vienam, nodokļa maksātājam vislabvēlīgākajam nosacījumam.

10. Ja nekustamais īpašums (zeme vai ēka), par kuru nodokļa maksātājam ir tiesības saņemt atvieglojumu, tikai daļēji atbilst šo saistošo noteikumu prasībām, tad atvieglojumu piešķir tikai par atbilstošo nekustamā īpašuma daļu.

11. Atvieglojumu piešķir par vienu taksācijas gadu.

12. Atvieglojumu piešķir:

12.1. uz nodokļa maksātāja iesnieguma pamata, kuru iesniedz līdz taksācijas gada 15. decembrim;

12.2. uz pašvaldības rīcībā esošās informācijas pamata, nepieprasot nodokļa maksātāja iesniegumu.

13. Atvieglojuma piešķiršanas periods sākas ar nākamo mēnesi pēc tam, kad nodokļa maksātājam rodas tiesības to saņemt, un turpinās līdz taksācijas gada beigām, vai līdz brīdim, kad beidz pastāvēt apstākļi, uz kuru pamata tas tika piešķirts.

14. Atvieglojumu uz pašvaldības rīcībā esošās informācijas pamata piešķir viena mēneša laikā kopš tiesiska pamata rašanās brīža. Ja nodokļa atvieglojums šajā termiņā nav piešķirts, nodokļa maksātāja pienākums rakstveidā par to informēt pašvaldību līdz taksācijas gada 15. decembrim.

15. Atvieglojumu nepiešķir:

15.1. ja nodokļa maksātājs neatbilst saistošo noteikumu prasībām;

15.2. kamēr nodokļa maksātājam ir nekustamā īpašuma nodokļa parāds attiecībā uz nekustamo īpašumu, par kuru tiek lūgts nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojums;

15.3. par nekustamo īpašumu, kuras sastāvā ir būve, kas klasificēta kā vidi degradējoša, sagruvusi vai cilvēku drošību apdraudoša;

15.4. par nekustamo īpašumu, kurā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā konstatēti būvniecības noteikumu pārkāpumi vai pārsniegts normatīvajos aktos noteiktais maksimālais būvniecības termiņš;

15.5. par iepriekšējiem taksācijas gadiem un tekošo taksācijas gadu, ja informācija par to saņemta pēc taksācijas gada 15. decembra;

15.6. ja juridiskai personai uz atvieglojuma piešķiršanas brīdi ir VID administrēti nodokļu parādi.

16. Saistošo noteikumu 15.2.–15.5. apakšpunktā minētie nosacījumi neietekmē tiesības uz nodokļa atvieglojumu saņemšanu personu kategorijām, kurām nodokļa atvieglojumus paredz likums "Par nekustamā īpašuma nodokli".

III. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu pieprasīšanas kārtība

17. Nodokļa maksātājs iesniedz iesniegumu pašvaldības Centrālajā pārvaldē, tam pievienojot dokumentu kopijas, kas apliecina atvieglojuma piešķiršanas pamatu. Nodokļa maksātājs nepievieno dokumentus, ja tie atrodas pašvaldības vai citas valsts pārvaldes iestādes rīcībā, vai iesniegumā norādītas ziņas var iegūt pašvaldībai pieejamās datu bāzēs.

18. Iesniegumā nodokļa maksātājs norāda atvieglojumu piešķiršanas pamatu, apliecina, ka ir sniedzis precīzas un patiesas ziņas par sevi un citām personām, kā arī apliecina, ka piešķir pašvaldībai tiesības iepazīties ar nodokļa maksātāja (šajos saistošajos noteikumos paredzētajos gadījumos – arī nodokļa maksātāja piederīgo personu) personas datiem, kas nepieciešami lēmuma par atvieglojumu piešķiršanu pieņemšanai, tai skaitā šim nolūkam ieskatīties valsts datu bāzēs un reģistros.

19. Nodokļa maksātājam ir pienākums paziņot pašvaldībai par atvieglojumu piešķiršanas pamata zudumu mēneša laikā no minēto apstākļu iestāšanās brīža.

IV. Piešķirtā atvieglojuma atcelšanas kārtība

20. Atvieglojumu atceļ, ja:

20.1. nodokļa maksātājs, pieprasot atvieglojumu, sniedza nepatiesu informāciju;

20.2. ir zudis tiesisks pamats atvieglojuma piešķiršanai saskaņā ar saistošajiem noteikumiem.

21. Ja atvieglojums ir atcelts sakarā ar nepatiesas informācijas sniegšanu, nekustamā īpašuma nodoklis tiek aprēķināts pilnā apmērā par visu taksācijas gadu, par to nosūtot nodokļa maksātājam jaunu nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas paziņojumu.

22. Ja atvieglojums ir atcelts sakarā ar tiesiska pamata zudumu, nekustamā īpašuma nodoklis tiek aprēķināts bez iepriekš piemērota atvieglojuma ar nākamo kalendāra mēnesi. Piemērojot šo punktu, ņem vērā, ka atkārtotas invaliditātes noteikšanas gadījumā atvieglojuma periods tekošā taksācijas gada ietvaros netiek pārtraukts, ja invaliditāte atkārtoti noteikta ne vēlāk kā 2 (divu) mēnešu laikā.

23. Ja nodokļa maksātājs ir miris, taksācijas gada ietvaros piešķirtu un pilnībā nomaksāto nodokli nepārrēķina saskaņā ar saistošo noteikumu 21. punktu.

V. Noslēguma jautājumi

24. Saistošie noteikumi stājas spēkā no 2024. gada 1. janvāra.

25. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Mārupes novada pašvaldības domes 2021. gada 29. septembra saistošie noteikumi Nr. 16/2021 "Nekustamā īpašuma nodokļu atvieglojumu piešķiršanas kārtība Mārupes novadā".

Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Ence

 

Saistošo noteikumu Nr. 27/2023 "Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Mārupes novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  Ņemot vērā to, ka 2023. gada 1. janvārī spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām" spēkā stājās Pašvaldību likums, kas paredz jaunu atšķirīgu regulējumu attiecībā uz pašvaldību saistošo noteikumu sagatavošanu un spēkā stāšanos, nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam.

Pašvaldība nodokļu sloga atvieglošanai un administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var piemērot nodokļu maksātāju kategorijām nekustamā īpašuma nodokļu atvieglojumus 90, 70, 50 vai 25 procentu apmērā no nekustamā īpašuma nodokļa summas.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Ietekme uz budžetu prognozējas būt neitrāla ar pozitīvu ieņēmumu ievirzi. Pieņemot Saistošos noteikumus atlaižu procentuālais apmērs prognozējoši saglabāsies.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums attiecināms uz novada administratīvās teritorijas nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem, saskaņā ar izstrādāto Saistošo noteikumu projektu.

Nosakot nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumus kopsakarā ar nodokļa likmi vai likmēm, pašvaldība ievēro sociālās atbildības principu, saskaņā ar kuru tā it īpaši ņem vērā nodokļa ietekmi uz sociāli mazaizsargāto un trūcīgo iedzīvotāju grupām.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  Nodokļu maksātājam ar iesniegumu par nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojuma piešķiršanu jāvēršas Pašvaldības Centrālajā pārvaldē, kura izvērtē nodokļa maksātāja atbilstību Saistošo noteikumu prasībām. Centrālās pārvaldes atbildīgās personas veic nodokļa maksātāja iesnieguma un tam pievienoto dokumentu izvērtēšanu, pieņem lēmumu par atvieglojuma piešķiršanu vai to noraidīšanu, uz kura pamatu tiek sagatavots jauns administratīvais akts, jauns maksāšanas paziņojums.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  Lai izpildītu saistošos noteikumus, pašvaldībā netiek radītas jaunas darbavietas.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  Saistošo noteikumu izpildi un ievērošanu nodrošina Mārupes novada Centrālā pārvalde.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. 
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  Saistošo noteikumu projekts no 2023. gada 22. maija līdz 5. jūnijam publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.marupe.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Pašvaldībā saņemts uzņēmēja priekšlikums piešķirt NIN atvieglojumu privātiem infrastruktūras izbūves projektiem, kas nav uzskatāmi par valsts atbalstu ES tiesību izpratnē un uzņēmēja ieskatā ir pieļaujami bez ierobežojumiem.

Lai novērstu iespējamas pretrunas un pārpratumus, kā arī nodrošinātu regulējuma atbilstību ES tiesībām un veicinātu taisnīgu attieksmi pret visiem saimnieciskās darbības veicējiem, uzņēmējs ierosina veikt precizējumus Jauno noteikumu projekta 3., 4., 7. un 7.1 punktā.

Proti, Jauno noteikumu projekta 3. punktu tiek ierosināts papildināt ar jaunu teikumu, atbilstoši kuram de minimis atbalsta nosacījumi nav piemērojami gadījumos, kad saimnieciskās darbības veicējiem piešķirtais nodokļu atvieglojums ES tiesību izpratnē nav kvalificējams kā valsts atbalsts.

Jauno noteikumu projekta 4. punktu tiek ierosināts papildināt ar skaidrojošu norādi par to, ka de minimis uzskaites sistēma un attiecīga veidlapa ir izmantojama vienīgi gadījumos, kad saimnieciskās darbības veicējs piesakās tādam NĪN atvieglojumam, kas ir uzskatāms par de minimis atbalstu.

Savukārt Jauno noteikumu projekta 7. un 7.1 punktā tiek ierosināti precizējumi, ar kuriem norādes par de minimis atbalstu tiek aizstātas ar vispārīgāku apzīmējumu "atvieglojums", kas pieļauj iespēju pieteikties ne vien de minimis atbalstam, bet arī atvieglojumam, kas nav kvalificējams kā valsts atbalsts.

Uzņēmēja ierosinājumi atbalstīti un iekļauti Saistošo noteikumu projektā.

Mārupes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Ence

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!