• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra noteikumi Nr. 588 "Ekonomikas ministrijas nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 24.09.2020., Nr. 185 https://www.vestnesis.lv/op/2020/185.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 589

Iekšlietu ministrijas nolikums

Vēl šajā numurā

24.09.2020., Nr. 185

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 588

Pieņemts: 22.09.2020.

OP numurs: 2020/185.1

2020/185.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 588

Rīgā 2020. gada 22. septembrī (prot. Nr. 55 3. §)

Ekonomikas ministrijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
16. panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Ekonomikas ministrija (turpmāk – ministrija) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde industrijas un pakalpojumu politikas, uzņēmējdarbības politikas un tūrisma politikas jomā.

2. Ministrija ir tieši pakļauta ekonomikas ministram (turpmāk – ministrs).

3. Ministrija ir augstākā iestāde ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī citām publiskām personām un privātpersonām, kurām deleģēts valsts pārvaldes uzdevums un kuras, pildot attiecīgo uzdevumu, ir ministrijas padotībā, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

II. Ministrijas funkcijas, uzdevumi un kompetence

4. Ministrijai ir šādas funkcijas un kompetence:

4.1. izstrādāt, organizēt un koordinēt politiku šādās nozarēs:

4.1.1. ārējā ekonomiskā politika;

4.1.2. būvniecības politika;

4.1.3. enerģētikas politika;

4.1.4. iekšējā tirgus politika;

4.1.5. inovāciju attīstības politika;

4.1.6. komercdarbības attīstības politika;

4.1.7. konkurētspējas attīstības politika;

4.1.8. mājokļu politika;

4.1.9. patērētāju tiesību aizsardzības politika;

4.1.10. privatizācijas politika;

4.1.11. rūpniecības politika;

4.1.12. standartizācijas politika;

4.1.13. tautsaimniecības struktūrpolitika;

4.1.14. tūrisma politika;

4.2. organizēt un koordinēt likumu un citu tiesību aktu īstenošanu;

4.3. veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

5. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, ministrija veic šādus uzdevumus:

5.1. izstrādā nozari reglamentējošo tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektus;

5.2. sniedz atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektiem;

5.3. tiesību aktos noteiktajā kārtībā sadarbojas ar citām valsts pārvaldes iestādēm vienotas valsts politikas izstrādāšanā un īstenošanā, kā arī uzdevumu veikšanā;

5.4. nodrošina nozares politikas īstenošanu ministrijas padotības iestādēs un valsts kapitālsabiedrībās, kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja (turpmāk – valsts kapitālsabiedrības);

5.5. nodrošina valsts pasūtīto pētījumu pieteikumu izstrādi, kā arī veicina pētījumu rezultātu efektīvu izmantošanu nozares politikas izstrādē;

5.6. informē sabiedrību par nozares politiku un ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību, iesaista sabiedrības pārstāvjus lēmuma izstrādes un pieņemšanas procesā, veicina sociālo dialogu jautājumos, kas saistīti ar nozares politikas izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu;

5.7. tautsaimniecības struktūrpolitikas koordinācijas jomā:

5.7.1. sagatavo pārskatus par valsts ekonomisko stāvokli un konkurētspēju, izstrādā priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām struktūrpolitikā;

5.7.2. veic makroekonomisko analīzi un izstrādā tautsaimniecības attīstības ilgtermiņa scenārijus un prognozes;

5.7.3. saskaņo ar Finanšu ministriju un Latvijas Banku galveno makroekonomisko rādītāju prognozes valsts budžeta projekta izstrādei;

5.7.4. nodrošina Eiropas Savienības ikgadējā ekonomiskās politikas īstenošanas uzraudzības cikla – Eiropas semestra – procesa koordināciju nacionālajā līmenī;

5.7.5. izstrādā Latvijas Nacionālo reformu programmu un koordinē tās izpildi;

5.7.6. sadarbībā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju nodrošina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas Ekonomikas pārskata par Latviju izstrādi un tajā iekļauto rekomendāciju izpildes uzraudzību;

5.7.7. izstrādā darba tirgus vidēja un ilgtermiņa prognozes un uztur darba tirgus analīzes un prognozēšanas sistēmu;

5.8. ārējās ekonomiskās politikas jomā:

5.8.1. izstrādā un īsteno eksporta veicināšanas un ārvalstu investīciju piesaistes pasākumus;

5.8.2. koordinē Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla izveidi un to darbību;

5.8.3. nodrošina Latvijas ekonomisko interešu pārstāvību starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās;

5.8.4. atbilstoši kompetencei nodrošina Eiropas Savienības saistību izpildi saskaņā ar aktuālo ministriju kompetenču sadalījumu Eiropas Savienības jautājumos;

5.8.5. nodrošina Latvijas pārstāvību Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā saskaņā ar aktuālo ministriju kompetenču sadalījumu Latvijas Republikas pārstāvēšanā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas komitejās un darba grupās;

5.8.6. atbilstoši kompetencei organizē ārvalstu delegāciju oficiālās vizītes;

5.9. enerģētikas politikas jomā:

5.9.1. plāno ar enerģētikas krīzes novēršanu saistītos pasākumus un nodrošina to vadību;

5.9.2. sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju koordinē Nacionālā enerģētikas un klimata plāna izstrādi, īstenošanu un aktualizēšanu;

5.10. pilnveido komercdarbības vidi un koordinē komercdarbības atbalsta instrumentus;

5.11. plāno, ievieš un uzrauga attīstības programmas un projektus, piesaistot Eiropas Savienības un ārvalstu finansējumu;

5.12. atbilstoši kompetencei piedalās starptautisko organizāciju rīkotajos pasākumos, slēdz starptautiskās sadarbības līgumus un koordinē starptautisko sadarbību;

5.13. veic citus tiesību aktos noteiktos uzdevumus.

III. Ministrijas darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms un pārskati par ministrijas darbību

6. Valsts sekretārs atbilstoši kompetencei bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju.

7. Valsts sekretārs pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto ministrijas amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai ministrijas amatpersonas vai darbinieka faktisko rīcību, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

8. Valsts sekretāra izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt ministrijā vai pārsūdzēt tiesā.

9. Publiskos pārskatus par ministrijas darbību un tai piešķirto budžeta līdzekļu izmantošanu ministrija sniedz normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

10. Ministrija tās tīmekļvietnē publicē informāciju par ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm un valsts kapitālsabiedrībām.

IV. Noslēguma jautājums

11. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2010. gada 23. marta noteikumus Nr. 271 "Ekonomikas ministrijas nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 49. nr.; 2011, 144. nr.; 2014, 131., 160., 241. nr.; 2015, 132. nr.; 2016, 14. nr.; 2018, 90. nr.; 2020, 36. nr.).

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Ekonomikas ministrs J. Vitenbergs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!