• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2011. gada 2. augusta noteikumi Nr. 608 "Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana" nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.08.2011., Nr. 130 https://www.vestnesis.lv/ta/id/234664-klimata-parmainu-finansu-instrumenta-finanseto-projektu-atklata-konkursa-siltumnicefekta-gazu-emisijas-samazinosu-tehnologiju-a...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.388

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"

Vēl šajā numurā

19.08.2011., Nr. 130

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 608

Pieņemts: 02.08.2011.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.608

Rīgā 2011.gada 2.augustā (prot. Nr.46 27.§)

Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana" nolikums

Izdoti saskaņā ar likuma "Par Latvijas Republikas dalību
Kioto protokola elastīgajos mehānismos" 10.panta trešās daļas 1. un 2.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta (turpmāk – finanšu instruments) finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana" (turpmāk – konkurss) nolikumu, tai skaitā vērtēšanas kritērijus, projektu pieteikšanas, izskatīšanas un apstiprināšanas kārtību, finansējuma piešķiršanas un projektu īstenošanas kārtību.

2. Konkursa mērķis ir veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinošu produktu un tehnoloģiju attīstību un zināšanu un tehnoloģiju pārnesi, atbalstot pilotprojektu (izmēģinājumprojektu) īstenošanu Latvijā.

3. Projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai Latvijas Republikā reģistrēts komersants.

4. Konkursa ietvaros pieejamais finansējums (turpmāk – finansējums) ir 2 793 646 lati. Finansējumu veido finanšu instruments. Šo noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei pieejamais finansējums nepārsniedz 30 % no kopējā konkursam pieejamā finansējuma.

5. Par konkursa īstenošanu atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Projektu īstenošanas uzraudzību veic valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Vides investīciju fonds" (turpmāk – Vides investīciju fonds).

6. Konkursa ietvaros apstiprināto projektu aktivitāšu īstenošanas laiks ir viens gads no līguma par projekta īstenošanu parakstīšanas dienas, bet ne vēlāk kā līdz 2012.gada 1.decembrim.

7. Projekta īstenošanas rezultātā panākto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu, kas izteikts oglekļa dioksīda vienībās, aprēķina atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.

8. Konkursa ietvaros atbalsta šādas projekta aktivitātes:

8.1. jauna un inovatīva produkta vai tehnoloģijas (turpmāk – tehnoloģija) izveide, testēšana un demonstrēšana, kā arī esošas tehnoloģijas pilnveidošana, testēšana un demonstrēšana, ja šādai tehnoloģijai ir siltumnīcefekta gāzu samazinājuma potenciāls un ja šādai tehnoloģijai ir praktiska lietojuma iespējas;

8.2. tehnoloģiju nacionālās un starptautiskās pieredzes un zināšanu pārnese, īstenojot pilotprojektus (izmēģinājumprojektus), lai demonstrētu inovatīvu siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju darbību praksē, arī zemas oglekļa emisijas tehnoloģiju ieviešanu un atjaunojamo energoresursu efektīvāku izmantošanu, tai skaitā:

8.2.1. tādu transportlīdzekļu iegāde vai pielāgošana, kas izmanto no atjaunojamiem resursiem iegūtu degvielu, kā arī tikai ar elektrību darbināmu transportlīdzekļu iegāde vai lietošana un to uzlādes sistēmu iegāde un uzstādīšana;

8.2.2. papildu ieguldījumu veikšana atjaunojamo enerģijas resursu veicināšanai. Šādā gadījumā komersantiem attiecināmās izmaksas aprēķina atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma II nodaļai;

8.2.3. tādu papildu ieguldījumu veikšana vides aizsardzībā, kas ļauj ietaupīt siltumenerģiju vai elektroenerģiju.

9. Finansējumu komersantiem sniedz saskaņā ar Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulu (EK) Nr.800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (Vispārējā grupu atbrīvojuma regula) (turpmāk – Komisijas regula Nr.800/2008), tai skaitā:

9.1. šo noteikumu 8.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei – atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  31.panta nosacījumiem eksperimentālajai izstrādei;

9.2. šo noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei – atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  19.panta nosacījumiem;

9.3. šo noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei – atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  23.panta nosacījumiem;

9.4. šo noteikumu 8.2.3.apakšpunktā minētajai aktivitātei – atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  21.panta nosacījumiem.

10. Konkursa ietvaros neatbalsta:

10.1. eksperimentālo izstrādi, kas ietver regulāru vai ierastu izmaiņu veikšanu produktos, ražošanas līnijās, ražošanas procesos, esošajos pakalpojumos vai citās operācijās darbības procesā, pat tad, ja šādas izmaiņas nozīmē uzlabojumus;

10.2. tehnoloģiju pārnesi, īstenojot pilotprojektus (izmēģinājumprojektus):

10.2.1. ja attiecīgā tehnoloģija jau ir komerciāli pieejama Latvijas teritorijā (izņemot elektrotransporta iegādi šo noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei) vai ja siltumnīcefekta gāzu samazinājums uz saražoto enerģijas vienību ir mazāks nekā komerciāli pieejamām tehnoloģijām;

10.2.2. ja projekta sastāvā nav pieredzes vai zināšanu pārneses;

10.3. tehnoloģiju, kas jau ir atbalstāma šādos finanšu instrumenta finansētos projektu konkursos:

10.3.1. atjaunojamo energoresursu izmantošana transporta sektorā;

10.3.2. tehnoloģiju pāreja no fosilajiem uz atjaunojamiem energoresursiem vai atjaunojamo energoresursu izmantošana siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanai;

10.4. projekta iesniegumu, kurā par konkursā attiecināmajām izmaksām projektu iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt līdzfinansējumu citu finansējuma programmu ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, tai skaitā no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzekļiem, kuru ietvaros ir paredzēts finansējums arī darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.4.1.aktivitātes "Daudzdzīvokļu māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi", 3.5.2.1.aktivitātes "Pasākumi centralizētās siltumapgādes sistēmu efektivitātes paaugstināšanai" un 3.5.2.2.aktivitātes "Atjaunojamo energoresursu izmantojošu koģenerācijas elektrostaciju attīstība" īstenošanai.

11. Ja tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādes vai atvasinātās publiskās personas iesniegtais projekta iesniegums tiek kvalificēts kā komercdarbības atbalsta projekts, atbildīgā iestāde piemēro šo noteikumu nosacījumus, kas attiecas uz komersantiem.

12. Projektu īsteno Latvijas Republikas teritorijā.

II. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris

13. Projekta iesniedzējam ir tiesības iesniegt vienu projekta iesniegumu par šo noteikumu 8.1. vai 8.2.apakšpunktā minēto aktivitāti. Par vienu un to pašu aktivitāti var iesniegt tikai vienu projekta iesniegumu. Vienā projekta iesniegumā nedrīkst būt iekļautas vairākas šo noteikumu 8.punktā minētās aktivitātes.

14. Šo noteikumu 8.1.apakšpunktā minēto aktivitāti projekta iesniedzējs īsteno patstāvīgi vai kopā ar vienu vai vairākiem projekta sadarbības partneriem (turpmāk – sadarbības partneris). Sadarbības partneris ir Latvijas Republikas tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, atvasināta publiska persona vai Latvijas Republikā reģistrēts komersants, vai ārvalstu komersants. Šo noteikumu 8.2.apakšpunktā minētajās aktivitātēs nevar būt sadarbības partneri.

15. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris, ja tas ir komersants, atbilst sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta kategorijai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.800/2008 1.pielikumā iekļautajiem nosacījumiem sīkajam (mikro), mazajam vai vidējam komersantam vai lielā komersanta kategorijai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.800/2008 2.panta 8.punktu.

16. Sadarbības partneris projektā var būt gan tiešais sadarbības partneris, kas ir tieši iesaistīts projekta īstenošanā, gan finanšu sadarbības partneris, kas piedalās projekta finansēšanā.

17. Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību projekta ieviešanā, ieguldījumu apjomu un projekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto intelektuālo un materiālo labumu īpašumtiesībām.

18. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneri ir tieši iesaistīti projekta īstenošanā, tie nevar darboties kā starpnieki, kuri projekta īstenošanu veic nevis pamatā ar saviem cilvēkresursiem (pastāvīgiem vai piesaistītiem), bet lielāko daļu aktivitāšu vai finansējuma nodod apakšuzņēmējiem (fiziskām vai juridiskām personām).

19. Uz finansējumu projekta īstenošanai nevar pretendēt, ja:

19.1. projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim ir nodokļu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 100 latus;

19.2. projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris ar spēkā stājušos tiesas spriedumu ir atzīts par vainīgu vides aizsardzības, konkurences vai darba tiesību pārkāpumā;

19.3. projekta iesniedzēja interesēs fiziska persona ir izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (attiecināms, ja projekta iesniedzējs ir juridiska persona);

19.4. projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris par finanšu instrumenta finansētajām attiecināmajām izmaksām ir saņēmis vai plāno saņemt līdzfinansējumu citu finansējuma programmu vai individuālā atbalsta projekta ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem;

19.5. projekta iesniedzējs ir komersants, un tas ir nonācis finansiālās grūtībās:

19.5.1. ar tiesas lēmumu ir pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā atrodas sanācijas vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidācijas procesā;

19.5.2. zaudējis vairāk par pusi no pamatkapitāla, un vairāk nekā ceturtdaļa no šiem pamatkapitāla zaudējumiem ir radušies pēdējo 12 mēnešu laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas. Šo nosacījumu nepiemēro sīkajiem (mikro), mazajiem vai vidējiem komersantiem, kas ir reģistrēti mazāk nekā pirms trim gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas;

19.6. projekta iesniedzējs nonācis situācijā, kad pret to vērsta prasība par līdzekļu atgūšanu no citām valsts atbalsta programmām saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas vai valsts atbalsta programmu apsaimniekotāju lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu;

19.7. projekta iesniedzējs ir komersants, kas plāno īstenot projektu kādā no neatbalstāmām nozarēm un aktivitātēm saskaņā ar Komisijas regulas Nr.800/2008 1.panta 3.punktu;

19.8. projekta iesniedzējs veic rekonstrukciju un būvniecību (tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādi un uzstādīšanu) siltumavotam, kura uzstādītā jauda ir lielāka par 3 MW. Siltumavots ir tehnoloģisko iekārtu (kas sastāv no vienas vai vairākām katlu iekārtām) un būvju kopums siltumenerģijas ražošanai;

19.9. projekta iesniedzējs veic siltumavota (kas ir Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas iekārta) rekonstrukciju un būvniecību, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādi un uzstādīšanu, kas projekta iesniedzējam pieder vai ir nomā vai koncesijā (vismaz viena iekārta);

19.10. projekta iesniedzējs veic tāda siltumavota rekonstrukciju un būvniecību (tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādi un uzstādīšanu), kurā pirms projekta īstenošanas tika izmantoti atjaunojamie energoresursi, ja tiek paaugstināta attiecīgā siltumavota efektivitāte;

19.11. projekta iesniedzējs veic rekonstrukciju un būvniecību (tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādi un uzstādīšanu) koģenerācijas elektrostacijai, kuras uzstādītā jauda ir lielāka par 3 MW. Koģenerācijas elektrostacija atbilst efektivitātes kritērijiem, kas noteikti normatīvajos aktos par elektroenerģijas ražošanu un cenu noteikšanu, ražojot elektroenerģiju koģenerācijā.

III. Projekta finansēšana

20. Vienam projekta iesniedzējam pieejamais minimālais finanšu instrumenta finansējums ir 3000 latu. Vienam projekta iesniedzējam pieejamais maksimālais finanšu instrumenta finansējums ir 250 000 latu.

21. Konkursa ietvaros maksimāli pieļaujamā finanšu instrumenta atbalsta intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām nepārsniedz:

21.1. šo noteikumu 8.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  31.panta nosacījumiem:

21.1.1.  45 % – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;

21.1.2.  35 % – vidējiem komersantiem;

21.1.3.  25 % – lielajiem komersantiem, tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskām personām;

21.2. šo noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  19.panta nosacījumiem:

21.2.1.  75 % – tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskām personām;

21.2.2.  55 % – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;

21.2.3.  45 % – vidējiem komersantiem;

21.2.4.  35 % – lielajiem komersantiem;

21.3. šo noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  23.panta nosacījumiem:

21.3.1.  75 % – tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskām personām;

21.3.2.  65 % – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;

21.3.3.  55 % – vidējiem komersantiem;

21.3.4.  45 % – lielajiem komersantiem;

21.4. šo noteikumu 8.2.3.apakšpunktā minētajai aktivitātei atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  21.panta nosacījumiem:

21.4.1.  75 % – tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskām personām;

21.4.2.  80 % – sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;

21.4.3.  70 % – vidējiem komersantiem;

21.4.4.  60 % – lielajiem komersantiem.

22. Atbalsta intensitāti attiecībā uz šo noteikumu 8.1.apakšpunktā minēto aktivitāti var palielināt par papildu 15 %, ja tiek izpildīts vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

22.1. projekts ietver ne mazāk kā divu neatkarīgu komersantu sadarbību, no kuriem vismaz viens ir mazais vai vidējais komersants, un neviens no projektā iesaistītajiem komersantiem nesedz vairāk par 60 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;

22.2. projekts ietver komersanta un pētniecības organizācijas sadarbību, pētniecības organizācija sedz vismaz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, un tai ir tiesības publicēt projekta ietvaros pašas veikto pētījumu rezultātus.

23. Šo noteikumu ietvaros piešķirto finansējumu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām nevar apvienot ar de minimis atbalstu vai citas atbalsta programmas vai individuālā atbalsta projekta ietvaros piešķirto finansējumu atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008 7.panta 3.punkta nosacījumiem.

24. Ja projekta īstenošanas gaitā projekta kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz projektam piešķirto finansējumu, šo starpību sedz no projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera finanšu līdzekļiem.

IV. Konkursa ietvaros attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

25. Konkursa ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksas:

25.1. šo noteikumu 8.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei:

25.1.1. darbaspēka atalgojums – projekta īstenošanā iesaistītā personāla – vadības, pētnieku, zinātniski tehniskā personāla un palīgpersonāla (turpmāk – personāls) – darba alga, slimības nauda (darbnespējas lapa A, kuru apmaksā darba devējs), ikgadējais atvaļinājums;

25.1.2. darba devēja veiktās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par projekta īstenošanā iesaistīto personālu;

25.1.3. projekta īstenošanā iesaistītā personāla ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām normām – dienas nauda, izdevumi par viesnīcu (naktsmītni), ekonomiskās klases ceļa (transporta) izdevumi, bagāžas izdevumi, ekonomiskās klases sabiedriskā transporta izmaksas, vietējā transporta izmaksas (sabiedriskais transports, taksometrs, autotransporta noma), degvielas izmaksas, ja tiek izmantots personiskais vai dienesta autotransports;

25.1.4. ārējo pakalpojumu izmaksas, kas bijušas nepieciešamas, lai sasniegtu projekta mērķi (piemēram, juridiskie pakalpojumi, grāmatvedības pakalpojumi, būvniecības izmaksas), tai skaitā līgumpētījumu, tehnisko zināšanu un patentu vai to licenču tirgus izmaksas, ja darījums ir veikts konkurences apstākļos, nav bijis slepenu norunu. Ja licenču un patentu darbības laiks pārsniedz laiku, kas nepieciešams šo noteikumu 8.1.apakšpunktā minēto aktivitāšu īstenošanai, par attiecināmām izmaksām uzskatāmas tikai licenču un patentu amortizācijas izmaksas, kuras aprēķinātas saskaņā ar grāmatvedības uzskaiti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;

25.1.5. aprīkojuma un tehnoloģisko iekārtu (jaunu vai lietotu) iegādes izmaksas, ja tās atbilst vidējām tirgus cenām un to iegāde ir nepieciešama projekta mērķu sasniegšanai. Ja nepieciešamā aprīkojuma un tehnoloģisko iekārtu (tai skaitā instrumentu) izmantošanas laiks projektā neaptver šo instrumentu un iekārtu lietderīgās lietošanas visu laiku, par attiecināmajām izmaksām uzskatāmas tikai amortizācijas izmaksas, kas atbilst projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar grāmatvedības uzskaiti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;

25.1.6. materiālu un izejvielu izmaksas, ja to iegāde ir nepieciešama projekta mērķu sasniegšanai;

25.2. šo noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei:

25.2.1. transportlīdzekļu pārveidošanai nepieciešamo iekārtu un papildmateriālu izmaksas, tai skaitā mērījumu izmaksas;

25.2.2. izmaksu starpība starp jauna transportlīdzekļa iegādi, kas atbilst pašreizējām vides aizsardzības prasībām, un jauna transportlīdzekļa iegādi, kas nodrošina augstāku vides aizsardzības līmeni, kā arī šo transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanas izmaksas;

25.2.3. iekārtu uzstādīšanas izmaksas, tai skaitā tehniskā projekta sagatavošanas izmaksas un ekspluatācijas testu veikšanas izmaksas;

25.2.4. elektrotransporta uzlādes sistēmu iegādes, uzstādīšanas un atbilstošo mērījumu izmaksas, ja to piegādātājs vai uzstādītājs nodrošina vismaz divu gadu garantiju, tai skaitā tehniskā projekta sagatavošanas izmaksas un tādu sertificētu ekspertu atalgojums, kuri veic minētās iekārtas uzstādīšanu un testēšanu (ja sertificētu ekspertu atalgojuma izmaksas sastāda daļu no pamatlīdzekļa vērtības (tās grāmato kopā ar pamatlīdzekli));

25.2.5. konsultāciju izmaksas tehniskās dokumentācijas sagatavošanai un saskaņošanai;

25.3. šo noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minētajai aktivitātei:

25.3.1. siltumenerģijas ražošanas iekārtu iegādes, būvniecības, uzstādīšanas, rekonstrukcijas vai nomaiņas izmaksas, lai fosilos energoresursus izmantojošās iekārtas varētu aizvietot ar atjaunojamos energoresursus izmantojošām iekārtām;

25.3.2. elektroenerģijas ražošanas iekārtu iegādes, būvniecības, uzstādīšanas, rekonstrukcijas vai nomaiņas izmaksas elektroenerģijas ražošanai no atjaunojamiem energoresursiem;

25.3.3. koģenerācijas elektrostaciju iekārtu iegādes, būvniecības, uzstādīšanas, rekonstrukcijas vai nomaiņas izmaksas elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanai no atjaunojamiem energoresursiem;

25.3.4. patenttiesību un licenču izmaksas tehnoloģisko iekārtu darbības nodrošināšanai;

25.3.5. būvdarbu veikšanas izmaksas, kas tieši saistītas ar atbalstāmajām aktivitātēm;

25.3.6. konsultāciju izmaksas būvprojekta un tehniskās dokumentācijas sagatavošanai un saskaņošanai būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;

25.4. šo noteikumu 8.2.3.apakšpunktā minētajai aktivitātei:

25.4.1. energoefektivitāti paaugstinoši papildu ieguldījumi;

25.4.2. izmaksas energoefektīva apgaismojuma uzstādīšanais iekštelpās;

25.4.3. konsultāciju izmaksas būvprojekta un tehniskās dokumentācijas sagatavošanai un saskaņošanai būvniecību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas.

26. Projekta attiecināmajām izmaksām ir noteikti šādi nosacījumi:

26.1. šo noteikumu 25.3.4. un 25.3.6.apakšpunktā minēto izmaksu summa nedrīkst pārsniegt 7 % no projekta iesniegumā norādītajām plānotajām attiecināmajām izmaksām;

26.2. šo noteikumu 25.3.3. un 25.3.5.apakšpunktā minēto izmaksu pozīcijām neparedzēto izmaksu summa nedrīkst pārsniegt 5 % no projekta iesniegumā norādītajām plānotajām attiecināmajām izmaksām;

26.3. komersantiem šo noteikumu 25.1.4.apakšpunktā minētās juridisko pakalpojumu un grāmatvedības izmaksas, kā arī šo noteikumu 25.2.5., 25.3.6. un 25.4.3.apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas 50 % apmērā, ievērojot Komisijas regulas Nr.800/2008 26.panta 2. un 3.punkta nosacījumus;

26.4. šo noteikumu 25.2.4.apakšpunktā minētās izmaksas nedrīkst pārsniegt 20 % no projekta attiecināmajām izmaksām (komersantiem šīs izmaksas ir neattiecināmas);

26.5. ja sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants ir saņēmis riska kapitālu, projekta attiecināmās izmaksas nosaka, ievērojot Komisijas regulas 800/2008 7.panta 5.punkta "a" apakšpunkta nosacījumus.

27. Izmaksas uzskatāmas par attiecināmām, ja:

27.1. tās atbilst šo noteikumu 25.punktā minētajām izmaksām;

27.2. tās ir nepieciešamas projekta īstenošanai un ir iekļautas projekta iesniegumā un projekta līgumā;

27.3. tās ir radušās pēc projekta līguma noslēgšanas, bet ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām;

27.4. tās ir norādītas projekta iesniedzēja un sadarbības partnera grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, ir pārbaudāmas, kā arī apliecinātas ar attiecīgiem attaisnojuma dokumentu oriģināliem vai dokumentu atvasinājumiem, kuri izgatavoti atbilstoši lietvedību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu izstrādes un noformēšanas prasībām;

27.5. tās ir norādītas projekta starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījumā, pievienojot projekta līgumā noteikto attaisnojošo dokumentu kopijas, tai skaitā projekta ietvaros noslēgtajiem līgumiem, darbu pieņemšanas un nodošanas aktiem, rēķiniem, maksājuma uzdevumiem;

27.6. projekta iesniedzējs – lielais komersants – projekta īstenošanas laikā izpilda Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 3.punktā noteiktās prasības un atbildīgā iestāde pirms projekta īstenošanas to pārbauda;

27.7. projekta iesniedzējs – sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants – projekta īstenošanas laikā izpilda Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 2.punktā noteiktās prasības un atbildīgā iestāde pirms projekta īstenošanas to pārbauda;

27.8. transportlīdzekļa pārbūve tiek veikta atbilstoši normatīvajiem aktiem un transportlīdzeklim īstenotā pārbūve tiek reģistrēta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ja projekta iesniedzējs ir komersants, kā arī ir ievērotas Komisijas regulas Nr.800/2008 19.panta 4.punktā noteiktās prasības par vides aizsardzības standartiem;

27.9. tās atbilst Komisijas regulas Nr.800/2008  19.panta 6.punktam, ja projekta iesniedzējs ir komersants un tas plāno īstenot šo noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minēto aktivitāti;

27.10. tās atbilst Komisijas regulas Nr.800/2008  23.panta 3.punktam, īstenojot šo noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minēto aktivitāti;

27.11. tās atbilst Komisijas regulas Nr.800/2008  21.panta 3.punktam, īstenojot šo noteikumu 8.2.3.apakšpunktā minēto aktivitāti.

28. Konkursa ietvaros neattiecināmas ir šādas izmaksas:

28.1. izmaksas, kas radušās pirms projekta līguma noslēgšanas vai pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

28.2. izmaksas, kas tiek segtas citu finansējuma programmu vai individuālā atbalsta projektu ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem;

28.3. izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā projektā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru;

28.4. projekta iesniedzēja kārtējie uzturēšanas izdevumi;

28.5. līzinga un nomas darījumu izmaksas;

28.6. pārvietojamās tehnikas un transportlīdzekļu iegādes izmaksas, ja projekts tiek īstenots kādā no šo noteikumu 8.1., 8.2.2. vai 8.2.3.apakšpunktā minētajām aktivitātēm;

28.7. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, ja tie jebkādā veidā ir atgūstami no valsts budžeta;

28.8. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, procentu maksājumi, soda procenti, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda, zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu un citi tiešie finansiālie izdevumi;

28.9. izmaksas, kas nav saistītas ar siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājuma sasniegšanu;

28.10. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas.

V. Konkursa izsludināšanas kārtība

29. Konkursu par visu šo noteikumu 4.punktā minēto finansējumu izsludina 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā. Ja konkursā nav izmantots viss pieejamais finansējums, konkursa nākamo kārtu izsludina ne vēlāk kā pēc sešiem mēnešiem pēc iepriekšējā konkursa īstenošanas.

30. Konkursa sludinājumā norāda konkursa nosaukumu, projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu (datumu un laiku), vietu (atbildīgās iestādes adresi) un elektroniskā pasta adresi.

31. Atbildīgā iestāde izsludina konkursu, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", atbildīgās iestādes tīmekļa vietnē un Vides investīciju fonda tīmekļa vietnē. Konkursa izsludināšanas dienā atbildīgās iestādes tīmekļa vietnē ievieto vadlīnijas projektu iesnieguma veidlapas aizpildīšanai.

32. Projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš ir divi kalendāra mēneši pēc atklāta konkursa izsludināšanas. Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz vienam mēnesim, publicējot sludinājumu par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu atbildīgās iestādes tīmekļa vietnē, Vides investīciju fonda tīmekļa vietnē un laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

VI. Projekta iesnieguma saturs un iesniegšanas kārtība

33. Projekta iesniegumu (aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums) un šo noteikumu 34.punktā minētos papildus iesniedzamos dokumentus) iesniedz atbildīgajā iestādē papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu papīra formā var iesniegt personīgi vai nosūtīt pa pastu, pievienojot projekta iesniegumam otru oriģināleksemplāru vai apliecinātu kopiju un identiski aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu elektroniskā veidā elektronisko datu nesējā (CD). Projekta iesniegumu elektroniska dokumenta veidā nosūta pa elektronisko pastu, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu saskaņā ar Elektronisko dokumentu likumu.

34. Papildus iesniedzamo dokumentu saraksts:

34.1. ja projekta iesniedzējs ir komersants, jāiesniedz viens no šādiem dokumentiem:

34.1.1. projekta iesniedzēja apliecinājums par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu, norādot juridisku vai fizisku personu, kurai naudas aizdevums pieprasīts. Ja projekta līdzfinansējumu nodrošina fiziska vai juridiska persona, kura nav kredītiestāde vai krājaizdevumu sabiedrība, projekta iesniedzējs iesniedz dokumentus, kas pierāda, ka līdzfinansētāja rīcībā ir projekta līdzfinansēšanai nepieciešamais līdzekļu apjoms;

34.1.2. projekta iesniedzēja apliecinājums par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu no pašu līdzekļiem. Projekta iesniedzējs iesniedz dokumentus, kas pierāda, ka līdzfinansētāja rīcībā ir projekta līdzfinansēšanai nepieciešamais līdzekļu apjoms. Jaundibināti komersanti iesniedz gada operatīvo pārskatu;

34.2. tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādes apliecinājums, ka tās vai tās institucionālajā padotībā esošās iestādes projekta iesniegumā norādītajai ēkai, kurā plānotas projekta aktivitātes, vismaz piecus gadus pēc projekta ieviešanas netiks mainīts lietošanas veids un tā netiks demontēta, un iestādes attīstības un investīciju stratēģija ēkā ir saskaņota;

34.3. projekta iesniedzēja lēmums par projekta īstenošanu, kuru parakstījis komersanta augstākās lēmējinstitūcijas (valde vai padome) pārstāvis, pašvaldības pārstāvis, pastarpinātās pārvaldes iestādes vadītājs vai tās ministrijas atbildīgā amatpersona, kuras padotībā ir tiešās pārvaldes iestāde, un kurā norādītas projekta kopējās attiecināmās izmaksas un projekta iesniedzēja līdzfinansējuma apjoms, vai minētā lēmuma izraksts;

34.4. deklarācija par komercsabiedrības atbilstību sīkajai (mikro), mazajai vai vidējai komercsabiedrībai, kas aizpildīta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komercsabiedrību deklarēšanas kārtību atbilstoši sīkajai (mikro), mazajai vai vidējai komercsabiedrībai (ja attiecināms);

34.5. pilnvara, kurā persona ir pilnvarota parakstīt projekta iesniegumu (ja attiecināms);

34.6. paziņojuma kopija par šo noteikumu 35.punktā norādītās iepirkuma procedūras rezultātiem, ja iepirkums veikts līdz projekta iesnieguma iesniegšanai (ja attiecināms);

34.7. ja projekts paredz sadarbības partnera iesaistīšanos projekta īstenošanā vai finansēšanā, sadarbības partnerim jāiesniedz:

34.7.1. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīta vienošanās par pušu atbildību projekta īstenošanā, ieguldījumu apjomiem un projekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto intelektuālo un materiālo labumu īpašumtiesībām;

34.7.2. ārvalsts nodokļu administrēšanas iestādes izdota izziņa, kas apliecina, ka ārvalstu sadarbības partnerim projekta iesniegšanas brīdī nav nodokļu parādu valstī, kurā ir tā galvenā uzņēmējdarbības vieta (ja attiecināms).

35. Iepirkumus, kas nepieciešami projekta sagatavošanai un īstenošanai, projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar publisko iepirkumu regulējošo normatīvo aktu prasībām.

36. Ja papildus iesniedzamais dokuments nav latviešu valodā, tam pievieno normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecinātu dokumenta tulkojumu latviešu valodā.

37. Projekta iesniedzējs aizpildītu šo noteikumu 33.punktā minēto projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs, otrs – apliecināta kopija vai otrs oriģināleksemplārs. Minētajiem dokumentiem pievieno arī projekta iesnieguma veidlapu elektroniskā veidā elektronisko datu nesējā bez papildus iesniedzamajiem dokumentiem. Projekta iesniedzējs, sagatavojot projekta iesniegumu, ievēro šādus nosacījumus:

37.1. projekta iesniegumu sagatavo un noformē atbilstoši lietvedību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu izstrādes un noformēšanas prasībām;

37.2. projekta iesnieguma veidlapu sagatavo datorrakstā latviešu valodā, izņemot projekta iesnieguma veidlapas 3.2.2.apakšpunktu;

37.3. projekta iesniegumā nav neatrunātu svītrojumu, dzēsumu, aizkrāsojumu, labojumu un papildinājumu;

37.4. projekta iesnieguma veidlapā visos aprēķinos izmanto naudas vienību – lats;

37.5. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja amatpersona ar paraksta tiesībām vai tās pilnvarota persona;

37.6. ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā:

37.6.1. projekta iesnieguma veidlapai jābūt identiskai ar projekta iesniegumam pievienoto projekta iesnieguma veidlapu elektroniskā veidā;

37.6.2. projekta iesnieguma veidlapu elektroniskā veidā izstrādā DOC, DOCX, XLS, XLSX, JPG vai PDF datņu formātā;

37.6.3. visas projekta iesnieguma oriģināleksemplāra un tā kopijas lapas ir numurētas;

37.6.4. projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir cauršūts (caurauklots), arī oriģināleksemplāra kopija ir cauršūta (caurauklota);

37.7. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā:

37.7.1. to noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu izstrādāšanu, noformēšanu, glabāšanu un apriti;

37.7.2. projekta iesnieguma veidlapu izstrādā DOC, DOCX, XLS, XLSX, JPG vai PDF datņu formātā;

37.7.3. projekta iesnieguma veidlapu paraksta ar drošu elektronisko parakstu, papildus iesniedzamo dokumentu oriģinālus paraksta katru atsevišķi ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tos apliecina ar projekta iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

38. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz:

38.1. papīra formā, nosūtot to pa pastu vai iesniedzot atbildīgajā iestādē personīgi, projekta iesniegumu ievieto slēgtā iepakojumā un uz tā norāda:

38.1.1. adresātu:

38.1.1.1. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, – Latvijas Republikas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija;

38.1.1.2. ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, – Latvijas Republikas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Peldu iela 25, Rīga,
LV-1494, Latvija;

38.1.2. konkursa nosaukumu – "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana";

38.1.3. projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;

38.1.4. norādi "Neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas";

38.2. elektroniska dokumenta formā, to nosūta elektroniski uz atbildīgās iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta konkursa sludinājumā.

39. Atbildīgā iestāde izskata tos projektu iesniegumus, kuri ir iesniegti atbildīgajai iestādei vai nodoti pasta iestādē (pasta zīmogs) līdz projektu iesniegšanas termiņa beigām. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda laiks, kad projekta iesniegums ir nosūtīts.

40. Ja projekta iesniegumu saņem pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, atbildīgā iestāde informē projekta iesniedzēju par vietu un laiku, kad projekta iesniegumu neatvērtu var saņemt atpakaļ.

41. Atbildīgā iestāde reģistrē projektu iesniegumus, to saņemšanas brīdī piešķir tiem identifikācijas numurus un septiņu darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma identifikācijas numuru. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz personīgi, projekta iesnieguma identifikācijas numuru piešķir un projekta iesniedzējam paziņo projekta iesniegšanas brīdī.

VII. Projekta iesnieguma izvērtēšana un lēmuma pieņemšana par finansējuma piešķiršanu

42. Projektu iesniegumu izskatīšanai un vērtēšanai atbildīgā iestāde izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija).

43. Vērtēšanas komisijas izveidošanas un darbības kārtību nosaka vērtēšanas komisijas nolikums. Vērtēšanas komisijas sastāvu un nolikumu apstiprina ar atbildīgās iestādes rīkojumu.

44. Vērtēšanas komisijā ietilpst četri atbildīgās iestādes pārstāvji un pa vienam pārstāvim no Ekonomikas ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Satiksmes ministrijas. Vērtēšanas komisiju vada atbildīgās iestādes pārstāvis.

45. Projekta iesniegumu administratīvo vērtēšanu veic atbilstoši precizējamiem un neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 3.pielikumā. Administratīvās vērtēšanas kritērijus vērtē ar "Jā" vai "Nē", vai "NA" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst, "NA" – nav attiecināms) šādā secībā:

45.1. uzsākot vērtēšanu, vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1.punktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no šiem kritērijiem, vērtēšanu neturpina, un atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu;

45.2. ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikuma 1.punktā minētajiem kritērijiem, vērtē tā atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 2., 3. un 4.punktā minētajiem kritērijiem. 

46. Ja tiek konstatēta neatbilstība vienam vai vairākiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, tai skaitā arī aritmētiskas kļūdas, atbildīgā iestāde rakstiski informē projekta iesniedzēju par konstatētajām neatbilstībām un aicina projekta iesniegumu precizēt. Projekta iesnieguma precizēšanas termiņš ir 10 darbdienas no atbildīgās iestādes informācijas saņemšanas dienas par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem.

47. Ja projekta iesniedzējs atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā iesniedz precizētu projekta iesniegumu, projekta iesniegumu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem vērtē atkārtoti, nosakot, vai projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms vērtēšanai atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.

48. Ja projekta iesniedzējs atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā neiesniedz precizētu projekta iesniegumu vai pēc atkārtotas vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un iesnieguma noraidīšanu.

49. Projektu iesniegumus, kas atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, vērtēšanas komisija vērtē atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 4.pielikumā. Maksimālais vienam projektam piešķiramais punktu skaits ir 80 punktu.

50. Vērtēšanas komisija, ja nepieciešams, pieaicinot neatkarīgus ekspertus, pārbauda projekta iesniegumā norādīto sasniedzamo rādītāju atbilstību projektā plānotajām aktivitātēm un iesniegtajai dokumentācijai. 

51. Ja vērtēšanas komisija projektu vērtēšanas laikā konstatē, ka projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris apzināti vai nolaidības dēļ ir sniedzis nepatiesas ziņas, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.

52. Pēc projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vērtēšanas komisija sarindo projektu iesniegumus dilstošā secībā atbilstoši iegūtajam punktu skaitam. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu skaitu, atbildīgā iestāde, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, priekšroku dod projekta iesniegumam, kurā paredzēts augstāks oglekļa dioksīda emisijas samazinājums gadā.

53. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas vērtējumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

53.1. projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem;

53.2. projekta iesniegumā paredzēto projekta aktivitāšu īstenošanai pēc sarindošanas šo noteikumu 52.punktā minētajā secībā ir pietiekams finansējums atbilstoši šo noteikumu 4.punktam.

VIII. Projekta līguma noslēgšanas un ieviešanas nosacījumi

54. Atbildīgā iestāde septiņu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu nosūta projekta iesniedzējam attiecīgo lēmumu un, ja pieņemtais lēmums ir par projekta iesnieguma apstiprināšanu, uzaicina projekta iesniedzēju noslēgt projekta līgumu ar atbildīgo iestādi un Vides investīciju fondu.

55. Projekta iesniedzējs 20 darbdienu laikā pēc tam, kad saņemts atbildīgās iestādes lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, noslēdz ar atbildīgo iestādi un Vides investīciju fondu projekta līgumu, izņemot gadījumu, ja projekta iesniedzēja līdzfinansējums tiek nodrošināts saskaņā ar šo noteikumu 67.punktu. Ja šo noteikumu 67.punktā minētajā kārtībā finansējums netiek nodrošināts 50 darbdienu laikā, projekta iesniedzējs zaudē tiesības slēgt projekta līgumu.

56. Ja projekta iesniedzējs nenoslēdz projekta līgumu 20 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai neiesniedz šo noteikumu 58.punktā minētos dokumentus, projekta iesniedzējs zaudē tiesības slēgt minēto līgumu.

57. Ja šo noteikumu 56.punktā minēto iemeslu dēļ projekta līgums ar projekta iesniedzēju netiek noslēgts, atbildīgā iestāde un Vides investīciju fonds slēdz projekta līgumu ar to iesnieguma iesniedzēju, kura iesniegums ir ieguvis nākamo augstāko punktu skaitu atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, ja finanšu instrumenta finansējuma atlikums ir pietiekams šā projekta finansēšanai atbilstoši šo noteikumu 4.punktam.

58. Pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā līdz projekta līguma noslēgšanai:

58.1. ja finansējuma saņēmējs ir komersants, tas iesniedz Vides investīciju fondā lēmumu par kredītresursu vai citu finanšu līdzekļu (ja tādus ir paredzēts piesaistīt) piešķiršanu vai nodrošināšanu projektam, norādot projektam piešķiramā finansējuma apmēru;

58.2. ja finansējuma saņēmējs ir komersants, tas iesniedz paziņojumu par norēķinu konta numuru Latvijas Republikā reģistrētā kredītiestādē (turpmāk – projekta konts) (finansējuma saņēmēji, kas nav valsts budžeta iestādes, atver norēķinu kontu Valsts kasē atbilstoši normatīvajiem aktiem par budžetu un finanšu vadību) un informē par to Vides investīciju fondu, lai varētu saņemt finansējumu, kā arī pēc projekta līguma noslēgšanas veikt visus ar projekta īstenošanu saistītos maksājumus;

58.3. ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, tā iesniedz atbildīgajā iestādē apliecinājumu par finanšu līdzekļu pieejamību.

59. Visus projekta ietvaros veiktos izdevumus finansējuma saņēmējs pamato ar rakstiskiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.

60. Uz finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri attiecas normatīvie akti par publisko iepirkumu.

61. Sadarbības partneris nedrīkst pretendēt uz projekta ietvaros finansējuma saņēmēja izsludinātajiem iepirkumiem.

62. Lai nodrošinātu projekta publicitāti, finansējuma saņēmējs:

62.1. informāciju par projekta īstenošanu, finanšu izlietojumu un panākto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu izvieto savā tīmekļa vietnē (ja tāda ir);

62.2. projekta īstenošanas laikā organizē vismaz vienu pasākumu, kurā tas informē sabiedrību par projekta aktivitātēm un rezultātiem, tai skaitā par ietekmi uz vidi un siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinājumu;

62.3. veic citus publicitātes pasākumus pēc saviem ieskatiem.

63. Projekta līguma darbības laikā par katru triju mēnešu periodu (turpmāk – projekta ceturksnis) līdz projekta ceturksnim sekojošā mēneša divdesmitajam datumam finansējuma saņēmējs iesniedz Vides investīciju fondā pārskatu par projekta īstenošanas progresu (turpmāk – starpposma pārskats), kas sagatavots atbilstoši projekta līgumam pievienotajai veidlapai. Starpposma pārskatam pievieno projekta aktivitāšu izpildi apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā.

64. Finansējuma saņēmējs pēc projekta līgumā paredzēto aktivitāšu pabeigšanas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc attiecīgā projekta līguma beigu termiņa iesniedz Vides investīciju fondā pārskatu par projekta īstenošanu kopumā (turpmāk – noslēguma pārskats), kas sagatavots atbilstoši projekta līgumam pievienotajai veidlapai. Noslēguma pārskatam pievieno projekta aktivitāšu izpildi apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā. 

65. Vides investīciju fondam ir tiesības starpposma un noslēguma pārskata vērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas ir samērīgas un ekonomiski pamatotas.

66. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka projektā paredzētās aktivitātes nav iespējams veikt termiņā, kas ir noteikts projekta līgumā, tas ne vēlāk kā vienu mēnesi līdz minētajā līgumā noteiktā termiņa beigām var pieprasīt projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu. Šādā gadījumā finansējuma saņēmējs iesniedz Vides investīciju fondā iesniegumu, norādot apstākļus, kas kavē projekta īstenošanu (piemēram, iekārtu piegādes termiņš, ko iepriekš nebija iespējams paredzēt). Pēc minētā iesnieguma izskatīšanas atbildīgā iestāde un Vides investīciju fonds noslēdz rakstisku vienošanos ar finansējuma saņēmēju par grozījumiem projekta līgumā, pagarinot projekta īstenošanas termiņu uz laiku, kas nav ilgāks par četriem mēnešiem. Grozījumus par projekta līguma pagarinājumu drīkst izdarīt vienu reizi.

IX. Finansējuma saņēmējam pieejamie maksājumi un maksājumu kārtība

67. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, projekta īstenošanai finansējuma saņēmējs līdzfinansējumu nodrošina no valsts budžeta un maksājumus veic no līdzekļiem, kas finanšu instrumenta projekta īstenošanai paredzēti tās ministrijas budžetā, kuras padotībā ir attiecīgā valsts budžeta iestāde. Finanšu instrumenta finansējuma daļu projekta īstenošanai plāno kā dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem vai transferta pārskaitījumu no valsts pamatbudžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem no atbildīgās iestādes atsevišķā budžeta programmā vai apakšprogrammā. Valsts budžeta iestādes saņem maksājumus saskaņā ar projekta līgumā noteikto kārtību un nosacījumiem.

68. Finansējuma saņēmējam, kas nav valsts budžeta iestāde, ir pieejami šādi maksājumu veidi:

68.1. avansa maksājums līdz 15 % no projektam apstiprinātā finanšu instrumenta finansējuma summas, ja tiek ievērotas šo noteikumu 69.punktā minētās prasības;

68.2. viens vai vairāki starpposma maksājumi, kuru kopējā summa nav lielāka par 75 % no projektam apstiprinātā finanšu instrumenta finansējuma;

68.3. noslēguma maksājums, kas, ņemot vērā finansējuma saņēmējam izmaksāto avansa maksājumu un starpposmu maksājumus, kuru kopējā summa nav lielāka par 90 % no projektam apstiprinātā finanšu instrumenta finansējuma, nepārsniedz projektam apstiprināto kopējo finanšu instrumenta finansējuma summu.

69. Finansējuma saņēmējs, kas nav valsts budžeta iestāde, atbilstoši šo noteikumu 68.1.apakšpunktam avansa maksājumu var saņemt, ja tas:

69.1. iesniedzis Vides investīciju fondā maksājuma pieprasījumu, kas sagatavots atbilstoši projekta līgumam pievienotajai veidlapai;

69.2. ir komersants, kas iesniedzis Vides investīciju fondā kredītiestādes avansa maksājuma garantijas vēstuli par pilnu avansa summu, un kredītiestādes garantijas termiņš nav īsāks par projekta īstenošanas termiņu, kā arī satur nosacījumu par līdzekļu atgriešanu pēc pirmā pieprasījuma un nosacījumu par garantijas termiņa pagarināšanas iespēju.

70. Finansējuma saņēmējs, kas nav valsts budžeta iestāde, starpposma maksājumu var saņemt ne biežāk kā reizi ceturksnī, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

70.1. tas ir iesniedzis Vides investīciju fondā starpposma maksājuma pieprasījumu un pievienojis darbu izpildi un to apmaksu apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā;

70.2. tas ir iesniedzis Vides investīciju fondā starpposma pārskatu par iepriekšējo ceturksni, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis;

70.3. starpposma maksājuma pieprasījumā iekļautās izmaksas ir attiecināmas un atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām;

70.4. visus ar projektu saistītos maksājumus tas ir veicis vai saņēmis projekta kontā.

71. Finansējuma saņēmējs, kas nav valsts budžeta iestāde, var saņemt noslēguma maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

71.1. tas ir iesniedzis Vides investīciju fondā noslēguma maksājuma pieprasījumu un pievienojis darbu izpildi un to apmaksu apliecinošus dokumentus, kas noteikti projekta līgumā;

71.2. tas ir iesniedzis Vides investīciju fondā noslēguma pārskatu, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis;

71.3. noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļautās izmaksas ir attiecināmas un atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām;

71.4. visus ar projektu saistītos maksājumus tas ir veicis vai saņēmis projekta kontā;

71.5. tas ir pilnībā īstenojis projektā plānotās aktivitātes.

X. Finansējuma saņēmēja atbildība par projekta rezultātiem

72. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta iesniegumā un projekta līgumā noteikto rezultātu sasniegšanu, tai skaitā par siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu.

73. Trīs gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām finansējuma saņēmējs vai viņa pilnvarotā persona, kas īsteno kādu no šo noteikumu 8.2.apakšpunktā minētajām aktivitātēm, katru gadu veic projekta rezultātu monitoringu un līdz nākamā gada 31.janvārim iesniedz Vides investīciju fondā projekta rezultātu monitoringa pārskatu (turpmāk – monitoringa pārskats) atbilstoši līgumam pievienotajai veidlapai.

74. Ja Vides investīciju fonds atbilstoši finansējuma saņēmēja iesniegtajam monitoringa pārskatam par pirmo ekspluatācijas gadu pēc projekta pabeigšanas konstatē, ka projekta iesniegumā plānotais oglekļa dioksīda emisiju samazinājums gadā, salīdzinot ar monitoringa pārskatā norādīto samazinājumu, nav sasniegts, Vides investīciju fonds aprēķina neatbilstības apmēru (turpmāk – oglekļa dioksīda emisiju samazinājuma neatbilstība) un rakstiski par to informē finansējuma saņēmēju.

75. Finansējuma saņēmējs 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 74.punktā minētās informācijas saņemšanas iesniedz Vides investīciju fondā pasākumu plānu oglekļa dioksīda emisiju samazinājuma neatbilstības novēršanai (turpmāk – plāns). Vides investīciju fonds var sniegt attiecīgus ieteikumus.

76. Plānu finanšu saņēmējs īsteno par saviem līdzekļiem gada laikā pēc šo noteikumu 74.punktā minētās informācijas saņemšanas.

77. Ja Vides investīciju fonds atbilstoši finansējuma saņēmēja iesniegtajam monitoringa pārskatam par otro gadu pēc projekta pabeigšanas atkārtoti konstatē, ka projekta iesniegumā plānotais oglekļa dioksīda emisiju samazinājums gadā, salīdzinot ar monitoringa pārskatā norādīto samazinājumu, nav sasniegts, Vides investīciju fonds aprēķina oglekļa dioksīda emisiju samazinājuma neatbilstības apmēru un rakstiski par to informē finansējuma saņēmēju un atbildīgo iestādi. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projektam izmaksāto finanšu instrumenta līdzekļu atzīšanu par neattiecināmiem un finanšu instrumenta līdzekļu atgūšanu projekta līgumā noteiktajā kārtībā, ja finansējuma saņēmējs ir komersants. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, atbildīgā iestāde ziņo Ministru kabinetam.

78. Lai noteiktu atgūstamo neattiecināmo līdzekļu apjomu atbilstoši konstatētajai oglekļa dioksīda emisiju samazinājuma neatbilstībai par otro gadu pēc projekta pabeigšanas, faktisko oglekļa dioksīda emisiju samazinājumu gadā dala ar projekta iesniegumā norādīto oglekļa dioksīda emisiju samazinājumu gadā. No vieninieka atņem dalījuma rezultātu un reizina ar piešķirto finansējumu no finanšu instrumenta. Iegūtajam rezultātam piemēro Eiropas Centrālās bankas refinansēšanas likmi, kas ir spēkā dienā, kad pieņemts lēmums par līdzekļu atgūšanu.

79. Projekta iesniedzējs vismaz 10 gadus pēc projekta līguma termiņa beigām glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentāciju un, ja nepieciešams, to uzrāda finanšu instrumenta pārstāvju kontrolēm un auditiem pirms projekta apstiprināšanas, projekta īstenošanas laikā un pēc noslēguma maksājuma saņemšanas. 

80. Atbildīgajai iestādei un Vides investīciju fondam ir tiesības projekta starpposma vai noslēguma pārskata vērtēšanas laikā, kā arī piecus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām pārbaudīt starpposma, noslēguma pārskatā, projekta līgumā un monitoringa pārskatā sniegto informāciju, apsekojot projekta īstenošanas vietu, un finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi tai.

81. Ja piecu gadu laikā pēc projekta pabeigšanas tiek konstatēts, ka finansējuma saņēmējs nenodrošina šo noteikumu 8.2.apakšpunktā minētā produkta, tehnoloģijas vai iekārtas darbību, Vides investīciju fonds rakstiski informē finansējuma saņēmēju un atbildīgo iestādi par visu finansējuma saņēmējam izmaksāto un atgūstamo finanšu instrumenta finansējumu. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projektam izmaksāto finanšu instrumenta līdzekļu atzīšanu par neattiecināmiem un finanšu instrumenta līdzekļu atgūšanu.

82. Ja finansējuma saņēmējs šo noteikumu 66.punktā minētajā termiņā nav īstenojis projekta aktivitātes, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par finanšu instrumenta līdzekļu atgūšanu. Atgūstamajiem līdzekļiem piemēro Eiropas Centrālās bankas refinansēšanas likmi, kas ir spēkā dienā, kad pieņemts lēmums par līdzekļu atgūšanu.

Ministru prezidenta vietā –
tieslietu ministrs, iekšlietu ministra
pienākumu izpildītājs A.Štokenbergs

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs R.Vējonis



 

1.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 2.augusta
noteikumiem Nr.608

Oglekļa dioksīda (CO2) samazinājuma un projekta attiecināmo izmaksu aprēķins

I. Oglekļa dioksīda samazinājuma aprēķins

1. Tehnoloģijas ieviešanas vai produkta izmantošanas rezultātā panākto oglekļa dioksīda samazinājumu aprēķina šādi:

1.1. Ministru kabineta 2011.gada 2.augusta noteikumu Nr.608 "Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana" nolikums" (turpmāk – noteikumi) 8.1.apakšpunktā minētajām aktivitātēm – kā jaunās tehnoloģijas vai produkta ieviešanas rezultātā panākto oglekļa dioksīda ietaupījumu salīdzinājumā ar tirgū pieejamu līdzvērtīgas jaudas un lietojuma tehnoloģiju vai produktu;

1.2. noteikumu 8.2.1., 8.2.2. un 8.2.3.apakšpunktā minētajām aktivitātēm – tehnoloģijas uzstādīšanas rezultātā panākto oglekļa dioksīda ietaupījumu gadā atbilstoši tehnoloģijas nominālās jaudas noslodzei.

2. Oglekļa dioksīda samazinājuma aprēķinā, izņemot noteikumu 8.2.1.apakšpunktu, izmanto šādus emisijas faktorus:

2.1. oglekļa dioksīda samazinājumam siltumenerģijas ražošanai vai izmantošanai piemēro oglekļa dioksīda vidējo emisijas faktoru – 264 g/kWh, kas raksturo, cik daudz oglekļa dioksīda tiek emitēts vidēji gadā, lai saražotu 1 kWh siltumenerģijas Latvijas siltumenerģijas pārveidošanas sektorā;

2.2. oglekļa dioksīda samazinājumu attiecībā uz saražotās vai patērētās elektroenerģijas daudzumu nosaka atbilstoši oglekļa dioksīda emisijas faktoram – 397 g/kWh, kas raksturo, cik daudz oglekļa dioksīda tiek samazināts, aizvietojot pēdējo marginālo elektroenerģijas ražošanas vienību un pārvadot saražoto elektroenerģiju gala patērētājam tīklā.

3. Oglekļa dioksīda emisiju samazinājuma apjomu aprēķina, izmantojot šādu formulu:

E = Ef x Q , kur

E – emisijas (kgCO2);

Ef – emisijas faktors (kgCO2/kWh);

Q – saražotās vai samazinātās siltumenerģijas vai elektroenerģijas daudzums (kWh).

4. Noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minēto sasniedzamo oglekļa dioksīda samazinājumu siltumnīcefekta gāzēm pārveidojamā transportlīdzekļa vienībai, lietojot ilgtspējīgu degvielu, aprēķina viena gada periodam, izmantojot šādu formulu:

E = ECO2ekv. x P x N. x eaizviet., kur

E – siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājuma rādītājs gadā uz vienu transportlīdzekļa vienību (kgCO2ekv. gadā/viens transportlīdzeklis);

ECO2ekv. – šā pielikuma 1.tabulā norādītais emisijas faktors fosilas izcelsmes degvielai. Ja tiek aizvietoti dažādi fosilas izcelsmes degvielas veidi, norāda vidējo svērto rādītāju (kgCO2ekv./l);

P – projekta iesniegumā norādītais pārveidojamā vai – transportlīdzekļa iegādes gadījumā – līdzvērtīgas klases transportlīdzekļa vidējais izlīdzinātais degvielas patēriņš saskaņā ar attiecīgā transportlīdzekļa ražotāja izdoto tehnisko dokumentāciju (l/km);

N – Ceļu satiksmes drošības direkcijas veiktās pārveidojamā transportlīdzekļa tehniskās apskates dokumentācijā norādītais kopējais tehniskās apskates perioda nobraukums, kuru attiecina uz pilnu kalendāra gadu, vai – transportlīdzekļa iegādes gadījumā – līdzvērtīgas klases transportlīdzekļa nobraukums, kas sakrīt ar iegādātā transportlīdzekļa paredzēto nobraukumu (km/gadā);

eaizviet. – ilgtspējīgu degvielu plānotā izmantošanas proporcija attiecībā pret fosilas izcelsmes transportlīdzekļu degvielu (procentos).

5. Ja izlietotās degvielas uzskaite ir dokumentāri pamatota, šā pielikuma 4.punktā norādītajā formulā reizinājumu P x N atļauts aizstāt ar faktiski patērēto degvielu (l/gadā).

1.tabula

Degvielas emisijas faktori

Nr.p.k.

Degviela

Emisijas faktors (kgCO2ekv./litrs)

1.

Dīzeļdegviela 2,63

2.

Benzīns 2,315

3.

Sašķidrināta naftas gāze 1,498

6. Noteikumu 8.2.1.apakšpunktā minētajai aktivitātei attiecināmās izmaksas aprēķina atbilstoši noteikumu 9.2.apakšpunktā minētajām prasībām.

II. Fosilos un atjaunojamos energoresursus izmantojošo tehnoloģiju investīciju izmaksas

7. Fosilos energoresursus izmantojošo (atsauces) tehnoloģiju vidējās investīciju izmaksas:

7.1. siltumenerģijas ražošana

2.tabula

Nr.p.k.

Tehnoloģija

Atsauces tehnoloģijas investīciju izmaksas (Ls/kWth)*

Vienas iekārtas uzstādītās jaudas diapazons (MWth)

7.1.1. Gāzes katls

82

no 0,025 līdz 0,05 (neieskaitot)
7.1.2 Gāzes katls

78

no 0,05 līdz 0,25 (neieskaitot)
7.1.3. Gāzes katls

60

no 0,25 līdz 0,5 (neieskaitot)
7.1.4. Gāzes katls

57

no 0,5 līdz 1,0 (neieskaitot)
7.1.5. Gāzes katls

42

1,0 un vairāk

Piezīme. * Pamatojoties uz starptautisko avotu informāciju un Latvijas pieredzi. Izmaksas neietver pievienotās vērtības nodokli (PVN).

7.2. elektroenerģijas ražošana

3.tabula

Nr.p.k.

Tehnoloģija

Atsauces tehnoloģijas investīciju izmaksas (Ls/kWel)*

Vienas iekārtas uzstādītās jaudas diapazons (MWel)

7.2.1. Kombinētā cikla gāzes turbīna

500

atsauce attiecas uz saules, vēja un hidroelektrostacijām
7.2.2. Gāzes dzinējs, dabasgāze

1350

līdz 0,25 (neieskaitot)
7.2.3. Gāzes dzinējs, dabasgāze

1100

0,25 un vairāk

Piezīme. * Pamatojoties uz starptautisko avotu informāciju un Latvijas pieredzi. Izmaksas neietver pievienotās vērtības nodokli (PVN).

8. Noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minētajām aktivitātēm saskaņā ar noteikumu 9.3.apakšpunktu projekta attiecināmās izmaksas (I) komersantiem aprēķina, izmantojot šādu formulu:

I = (IRES – Ifos ) x P , kur

IRES – projektā plānotās atjaunojamo energoresursu investīcijas (Ls/kWth vai Ls/kWel);

Ifos  – fosilo energoresursu investīcijas (Ls/kWth vai Ls/kWel) atbilstoši jaudas diapazonam (2. un 3.tabula);

P – tehnoloģiskās iekārtas plānotā uzstādāmā jauda (kW).

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs R.Vējonis



 

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 2.augusta
noteikumiem Nr.608

Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana"

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs R.Vējonis



 

3.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 2.augusta
noteikumiem Nr.608

Administratīvās vērtēšanas kritēriji

Nr.p.k. Kritērijs

NA*

P/N**

1.

Projekta atbilstības pamatkritēriji:

1.1. ir iesniegta projekta iesnieguma veidlapa (atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 2.augusta noteikumu Nr.608 "Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazinošu tehnoloģiju attīstīšana un pilotprojektu īstenošana" nolikums" (turpmāk – noteikumi) 2.pielikumam)       N
1.2. projekta iesniedzējs ir:
1.2.1. noteikumu 3.punktā minētais komersants, kas reģistrēts Latvijas Republikā       N
1.2.2. tiešā vai pastarpinātā pārvaldes iestāde       N
1.2.3. atvasināta publiska persona       N
1.3. projekta iesniedzējs noteikumu 8.punktā minētās aktivitātes ietvaros neīsteno projektu nozarēs, kas noteiktas Komisijas Regulas Nr.800/2008 1.panta 3.punktā       N
1.4.

projekta iesniegums ir iesniegts:

1.4.1. papīra dokumenta formā, un to ir parakstījusi atbildīgā amatpersona vai tās pilnvarotā persona, kurai ir paraksta tiesības       N
1.4.2. elektroniska dokumenta veidā, uz kura ir drošs elektroniskais paraksts un laika zīmogs       N
1.5. projekta iesniegums ir ievietots slēgtā iepakojumā       N
1.6. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā       N
2.

Projekta iesnieguma noformējuma atbilstības kritēriji

2.1. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā       P
2.2. projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta       P
2.3. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu (dzēsumu, svītrojumu, aizkrāsojumu un papildinājumu)       P
2.4. projekta iesnieguma veidlapa ir sagatavota latviešu valodā, izņemot projekta iesnieguma veidlapas 3.2.2.apakšpunktu       P
2.5. papildus iesniedzamie dokumenti ir sagatavoti latviešu valodā vai, ja tie nav latviešu valodā, tiem ir pievienots apliecināts tulkojums latviešu valodā       P
2.6. papildus iesniedzamie dokumenti ir oriģināleksemplāri vai to kopijas, kas sagatavotas un apliecinātas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā       P
2.7. projekta iesniegumā visos aprēķinos izmanto naudas vienību – lats       P
2.8.

prasības, kas attiecas tikai uz tiem projekta iesniegumiem, kas iesniegti papīra formā:

2.8.1. ir iesniegts viens oriģināleksemplārs un viena projekta iesniedzēja apliecināta kopija vai otrs iesnieguma oriģināleksemplārs       P
2.8.2. projekta iesniegumam ir pievienots kompaktdisks (CD) ar projekta iesnieguma veidlapu elektroniskā veidā, kas ir sagatavota DOC, DOCX, XLS, XLSX, JPG vai PDF datņu formātā       P
2.8.3. projekta iesnieguma veidlapa papīra formā ir identiska ar projekta iesnieguma veidlapu elektroniskā veid ā       P
2.8.4. projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir cauršūts (caurauklots), arī oriģināleksemplāra kopija ir cauršūta (caurauklota)       P
2.8.5. visas projekta iesnieguma oriģināleksemplāra un tā kopijas lapas ir numurētas       P
2.9.

prasības, kas attiecas tikai uz projekta iesniegumiem, kas iesniegti elektroniska dokumenta veidā:

2.9.1. elektroniskais dokuments ir sagatavots DOC, DOCX, XLS, XLSX, PDF vai JPG datņu formātā       P
3.

Projekta atbilstības kritēriji:

3.1. projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu ar tiesas lēmumu, tai skaitā neatrodas sanācijas, tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā       P
3.2. sniegts projekta iesniedzēja pieredzes raksturojums       P
3.3. sniegts sadarbības partnera (ja attiecināms) pieredzes raksturojums       P
3.4. izvirzītais projekta mērķis ir skaidri definēts       P
3.5.

sniegts projekta nepieciešamības pamatojums:

3.5.1. noteiktais problēmas risinājums orientēts uz projektā izvirzīto mērķu sasniegšanu       P
3.5.2. projekta mērķis atbilst izvēlētajam problēmas risinājumam       P
3.6. sniegts projekta inovācijas apraksts       P
3.7. sniegts projekta aktivitāšu piemērotības pamatojums       P
3.8. sniegts aprēķins par projekta rezultātā panākto oglekļa dioksīda samazinājumu       P
3.9. sniegts aprēķins par projekta rezultātā panākto oglekļa dioksīda ietaupījumu gadā pret projektam pieprasīto finanšu instrumenta finansējumu       P
3.10. sniegts projekta ilgtspējas pamatojums       P
3.11. projekta iesniegumā ir identificēti un raksturoti iespējamie projekta ieviešanas riski un raksturoti preventīvie pasākumi projekta ieviešanas risku mazināšanai       P
3.12. projekta iesniegumā ir raksturota pieredzes vai zināšanu pārnese, kas tiks panākta, īstenojot projektu       P
3.13. projektā plānotās aktivitātes atbilst noteikumu projektā noteiktajām atbalstāmajām aktivitātēm       P
3.14. projektā paredzētās aktivitātes plānots īstenot līdz 2012.gada 1.decembrim, to izpildes laiki ir saprotami un viennozīmīgi noteikti       P
3.15. sniegts projekta multiplikatīvā efekta pamatojums       P
3.16. norādīti ar projekta mērķi saistītie līdzšinējie pētījumi       P
3.17. norādīti projekta īstenošanas publicitātes pasākumi       P
3.18.

līdzfinansējums:

3.18.1. projektā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst noteiktajām attiecināmajām izmaksām       P
3.18.2. attiecināmās izmaksas atbilst projektā plānotajām aktivitātēm       P
3.18.3. projektam pieprasītais finanšu instrumenta finansējums nav mazāks par 3000 latu       P
3.18.4. projektam pieprasītais finanšu instrumenta finansējums nav lielāks par 250 000 latu       P
3.18.5. projektam pieprasītais finanšu instrumenta finansējums nepārsniedz maksimāli pieļaujamo (no projekta kopējām attiecināmām izmaksām)       P
3.18.6. norādīts projekta iesniedzēja iepriekšējo triju gadu finanšu apgrozījums katrā gadā (ja attiecināms)       P
3.19. sniegts finansējuma nepieciešamības pamatojums atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008  8.panta 3.punktam, ja projekta iesniedzējs ir lielais komersants       P
4.

Papildus iesniedzamie dokumenti:

4.1.

ja projekta iesniedzējs ir komersants, jāiesniedz viens no šādiem dokumentiem:

4.1.1. projekta iesniedzēja apliecinājums par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu, norādot juridisku vai fizisku personu, kurai naudas aizdevums pieprasīts. Ja projekta līdzfinansējumu nodrošina fiziska vai juridiska persona, kura nav kredītiestāde vai krājaizdevumu sabiedrība, projekta iesniedzējs iesniedz dokumentus, kas pierāda, ka līdzfinansētāja rīcībā ir projekta līdzfinansēšanai nepieciešamais līdzekļu apjoms       P
4.1.2. projekta iesniedzēja apliecinājums par projektam nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanu no pašu līdzekļiem. Projekta iesniedzējs iesniedz dokumentus, kas pierāda, ka līdzfinansētāja rīcībā ir projekta līdzfinansēšanai nepieciešamais līdzekļu apjoms. Jaundibināti komersanti iesniedz gada operatīvo pārskatu       P
4.2. tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādes apliecinājums, ka tās vai tās institucionālajā padotībā esošās iestādes projekta iesniegumā norādītajai ēkai, kurā plānotas projekta aktivitātes, vismaz piecus gadus pēc projekta ieviešanas netiks mainīts lietošanas veids un tā netiks demontēta, un iestādes attīstības un investīciju stratēģija ēkā ir saskaņota       P
4.3. projekta iesniedzēja lēmums par projekta īstenošanu, kuru ir parakstījis komersanta augstākās lēmējinstitūcijas (valde vai padome) pārstāvis, pašvaldības pārstāvis, pastarpinātās pārvaldes iestādes vadītājs vai tās ministrijas atbildīgā amatpersona, kuras padotībā ir tiešās pārvaldes iestāde, un kurā norādītas projekta kopējās attiecināmās izmaksas un projekta iesniedzēja līdzfinansējuma apjoms, vai minētā lēmuma izraksts       P
4.4. deklarācija par komercsabiedrības atbilstību sīkajai (mikro), mazajai vai vidējai komercsabiedrībai, kas aizpildīta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komercsabiedrību deklarēšanas kārtību atbilstoši sīkajai (mikro), mazajai vai vidējai komercsabiedrībai (ja attiecināms)       P
4.5. pilnvara, kurā persona ir pilnvarota parakstīt projekta iesniegumu (ja attiecināms)       P
4.6. paziņojuma kopija par noteikumu 35.punktā norādītās iepirkuma procedūras rezultātiem, ja iepirkums veikts līdz projekta iesnieguma iesniegšanai (ja attiecināms)       P
4.7.

ja projekts paredz sadarbības partnera iesaistīšanos projekta īstenošanā vai finansēšanā, sadarbības partnerim jāiesniedz:

4.7.1. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīta vienošanās par pušu atbildību projekta īstenošanā, ieguldījumu apjomiem un projekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto intelektuālo un materiālo labumu īpašumtiesībām       P
4.7.2. ārvalsts nodokļu administrēšanas iestādes izdota izziņa, kas apliecina, ka ārvalstu sadarbības partnerim projekta iesniegšanas brīdī nav nodokļu parādu valstī, kurā ir tā galvenā uzņēmējdarbības vieta (ja attiecināms)       P

Piezīmes.

1. * Nav attiecināms.

2. ** P – administratīvās vērtēšanas kritēriji, kuri precizējami atbilstoši noteikumu 40.punktam; N – administratīvās vērtēšanas kritēriji, kuri nav precizējami.

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs R.Vējonis



 

4.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 2.augusta
noteikumiem Nr.608

Kvalitātes vērtēšanas kritēriji

Nr. p.k.

Kritērijs

Kritērija rādītāji

Iespējamais punktu skaits

Faktiskais vērtējums

1.

Oglekļa dioksīda emisijas samazinājums* 1.1. tehnoloģijas ieviešanas vai produkta izmantošanas rezultātā panāktais oglekļa dioksīda samazinājums gadā uz vienu saražoto enerģijas vienību (kg CO2 gadā/kwh)

1–20

1.2. tehnoloģijas ieviešanas vai produkta izmantošanas rezultātā panāktais oglekļa dioksīda ietaupījums gadā pret projektam pieprasīto finanšu instrumenta finansējumu (kgCO2 gadā/LVL)

1–20

1. KOPĀ

1–40

2.

Novitāte 2.1. inovācijas vispārīgs novērtējums:
2.1.1. produkta vai tehnoloģijas izstrādē un darbībā inovācijas nav

0

2.1.2. inovācija ir atsevišķos produkta vai tehnoloģijas posmos vai sastāvdaļās

5

2.1.3. inovācija ietekmē visu produktu vai tehnoloģiju kopumā

10

2.2. inovācijas novērtējums Latvijā:
2.2.1. produkts vai tehnoloģija uz šo brīdi Latvijā jau ir īstenota

0

2.2.2. tiek demonstrēts Latvijā jau pieejamas tehnoloģijas vai produkta inovatīvs uzlabojums atbilstoši šā konkursa mērķim

5

2.2.3. produkts vai tehnoloģija līdz šim Latvijā nav īstenota

10

2. KOPĀ

0–20

3.

Projekta ilgtspēja un multiplikatīvais efekts 3.1. projekta multiplikatīvais efekts:
3.1.1. produkts vai tehnoloģija ir specifiska vai arī tā nevar sasniegt komerciālas izmantošanas līmeni tuvāko piecu gadu laikā

0

3.1.2. produktam vai tehnoloģijai tuvāko piecu gadu laikā var būt ierobežota komerciāla izmantošana, sasniedzot nebūtisku kopējo siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu valsts līmenī

2

3.1.3. produktam vai tehnoloģijai tuvāko piecu gadu laikā paredzama plaša komerciāla izmantošana, sasniedzot būtisku kopējo siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu valsts līmenī

7

3.1.4. produktam vai tehnoloģijai tuvāko piecu gadu laikā paredzama plaša komerciāla izmantošana, sasniedzot būtisku kopējo siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu valsts līmenī, kā arī tam ir eksporta potenciāls

10

3.2. projekta ilgtspējas izvērtējums:
3.2.1. izveidotā tehnoloģija vai produkts nav ilgtspējīgs

0

3.2.2. izveidotās tehnoloģijas vai produkta darbības ilgums ir no viena līdz pieciem gadiem

3

3.2.3. izveidotās tehnoloģijas vai produkta darbības ilgums ir no pieciem līdz 10 gadiem

5

3.2.4. izveidotās tehnoloģijas vai produkta darbības ilgums ir vairāk nekā 10 gadu

10

3. KOPĀ

0–20

Pavisam kopā

80

Piezīme. * Vērtējumu par šā pielikuma 1.1. un 1.2.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem aprēķina šādi:

1) aprēķina vidējo rādītāju (vidējo aritmētisko), kas norādīts projektu iesniegumos, kuri atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, lai tālāk vērtētu atbilstību kvalitātes kritērijiem, izmantojot šādu formulu:

Rvid (0.0. vai 0.0.) = R(1.projekts) + …….+R(n projekts)/n

2) nosaka projekta R nobīdi no vidējā aritmētiskā rādītāja, izmantojot šādu formulu:

Nobīde no vidējā = ((R (projekta)/Rvid) – 1) x 100 %

3) piešķir vērtējumu atbilstoši šādai skalai:

Nr.p.k.

Nobīde no vidējā aritmētiskā rādītāja

Punktu skaits

3.1.

Mazāk par –95 %

0

3.2.

No –95 % līdz –75 % (neieskaitot)

2

3.3.

No –75 % līdz –55 % (neieskaitot)

4

3.4.

No –55 % līdz –35 % (neieskaitot)

6

3.5.

No –35 % līdz –15 % (neieskaitot)

8

3.6.

No –15 % līdz 15 % (neieskaitot)

10

3.7.

No 15 % līdz 35 % (neieskaitot)

12

3.8.

No 35 % līdz 55 % (neieskaitot)

14

3.9.

No 55 % līdz 75 % (neieskaitot)

16

3.10.

No 75 % līdz 95 % (neieskaitot)

18

3.11.

Vairāk par 95 %

20

4) oglekļa dioksīda aprēķinu šā pielikuma 1.1. un 1.2.apakšpunktā minētajiem kritēriju rādītājiem veic šādi:

a) noteikumu 8.1.apakšpunktā minētajām aktivitātēm – kā jaunās tehnoloģijas vai produkta ieviešanas rezultātā panākto oglekļa dioksīda ietaupījumu salīdzinājumā ar tirgū pieejamu līdzvērtīgas jaudas un lietojuma tehnoloģiju vai produktu;

b) noteikumu 8.2.1., 8.2.2. un 8.2.3.apakšpunktā minētajām aktivitātēm – tehnoloģijas uzstādīšanas rezultātā panākto oglekļa dioksīda ietaupījumu gadā atbilstoši tehnoloģijas nominālās jaudas noslodzei;

5) šo aprēķinu veic atsevišķi noteikumu 8.1., 8.2.1., 8.2.2. un 8.2.3.apakšpunktā minētajām aktivitātēm.

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!