• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 13. janvāra noteikumi Nr. 44 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.5.3.1.apakšaktivitāti "Stacionārās veselības aprūpes attīstība"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.02.2009., Nr. 22 https://www.vestnesis.lv/ta/id/187523

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.62

Kārtība, kādā pieprasa un izlieto Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" apstiprinātos līdzekļus

Vēl šajā numurā

10.02.2009., Nr. 22

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 44

Pieņemts: 13.01.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.44

Rīgā 2009.gada 13.janvārī (prot. Nr.3 45.§)

Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.5.3.1.apakšaktivitāti “Stacionārās veselības aprūpes attīstība”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakal­pojumi” papildinājuma 3.1.prioritātes “Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostipri­nāšanai” 3.1.5.pasākuma “Veselības aprūpes infrastruktūra” 3.1.5.3.aktivitātes “Sta­cionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība” 3.1.5.3.1.apakš­aktivitāti “Stacionārās veselības aprūpes attīstība” (turpmāk – aktivitāte);

1.2. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu;

1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;

1.4. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus.

2. Aktivitātes mērķis ir stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu snie­dzēju tīkla optimizācija, paaugstinot veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, tādējādi nodrošinot ātru un efektīvu ārstēšanu, racionālu un efektīvu veselības aprūpes resursu izvietojumu un izlietojumu.

3. Sadarbības iestāde aktivitātes ietvaros nosūta projektu iesniedzējiem uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums): līdz 2009.gada 1.septembrim – pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā un laikposmā no 2011.gada 1.janvāra līdz 2011.gada 1.aprīlim – otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā (uzaicinājumu nosūta vismaz četriem projektu iesniedzējiem no katra plānošanas reģiona):

3.1. pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā tiek uzaicināti vismaz trīs projektu iesniedzēji no katra plānošanas reģiona;

3.2. otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā tiek uzaicināts vismaz viens projekta iesniedzējs no katra plānošanas reģiona.

4. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā divās projektu iesniegumu atlases kārtās. Ja projektu iesniegumu atlasē projekta iesniegums tiek noraidīts, sadarbības iestāde 15 darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu atkārtoti uzaicina noraidītā projekta iesnieguma iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu. Aktivitātes ietvaros sadarbības iestāde projekta iesniedzēju atkārtoti uzaicina iesniegt projekta iesniegumu ne vairāk kā divas reizes katrā projektu iesniegumu atlases kārtā.

5. Aktivitātei pieejamais kopējais finansējums ir 135 391 470 latu, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 115 082 749 lati un nacionālais publiskais līdzfinansējums 20 308 721 lats, tajā skaitā valsts budžeta līdzfinansējums – ne vairāk kā 9 120 237 lati:

5.1. pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā kopējais finansējums nepārsniedz 60 procentu (81 234 882 lati) no kopējā aktivitātei pieejamā finan­sējuma;

5.2. otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā atlasa pretendentus par atlikušo aktivitātei pieejamo kopējo finansējumu.

6. Aktivitātes ietvaros paredzēto projektu īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija, nodrošinot pakalpojumu pieejamību stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu saņēmējiem visā Latvijā.

II. Atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde

7. Atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Veselības ministrija, sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra.

8. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

9. Atbildīgās iestādes kompetence:

9.1. sniegt informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu un no­drošināt projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodikas izstrādi;

9.2. uzkrāt datus par aktivitāti normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;

9.3. uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;

9.4. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

9.5. saskaņot sadarbības iestādes izstrādāto vienošanās projektu un līguma projektu par projekta īstenošanu;

9.6. plānot un īstenot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu.

10. Sadarbības iestādes kompetence:

10.1. izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija), pieaicinot dalībai komisijā Veselības ministrijas un Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras pārstāvjus komisijas locekļu statusā, kā arī vadošās iestādes un atbildīgās iestādes pārstāvjus novērotāju statusā, un izstrādāt komisijas nolikumu;

10.2. izstrādāt projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību;

10.3. nosūtīt ierobežotam projektu iesniedzēju lokam – šo noteikumu 1.pielikumā minētajiem projekta iesniedzējiem – uzaicinājumu saskaņā ar šo noteikumu 3. un 4.punktu;

10.4. izvērtēt projektu iesniegumus un atbilstoši projekta iesniedzēja juri­diskajam statusam izdot pārvaldes lēmumu vai administratīvo aktu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;

10.5. izstrādāt vienošanās projektu un līguma projektu par projekta īstenošanu;

10.6. slēgt vienošanos vai līgumu ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs) par projekta īstenošanu. Ja infrastruktūra, kurā paredzēts veikt ieguldījumus projekta ietva­ros, ir valsts vai pašvaldības īpašums, vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu slēdz arī ar infrastruktūras īpašnieku, papildinot minēto vienošanos vai līgumu ar pienākumu infrastruktūras īpašniekam nodrošināt infrastruktūras izmantošanu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas;

10.7. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;

10.8. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, kā arī nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tajā skaitā veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietā un veicināt Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

10.9. sniegt informāciju finansējuma saņēmējiem par projekta īstenošanas vienošanās vai līguma noteikumu izpildi;

10.10. sagatavot Eiropas Savienības fondu maksājumu prognozi un iesniegt to maksājumu iestādē un vadošajā iestādē;

10.11. pārbaudīt finansējuma saņēmēju iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprināt attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un izdevumu deklarācijas un iesniegt tās pārbaudei vadošajā iestādē;

10.12. nodrošināt atbildīgās iestādes funkciju nodrošināšanai nepieciešamās informācijas sagatavošanu;

10.13. uzkrāt datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

10.14. plānot un īstenot sabiedrības informēšanas pasākumus par projektu īstenošanu, tajā skaitā publicēt informāciju par aktivitātes ietvaros apstip­rinātajiem projektiem;

10.15. izstrādāt iekšējo procedūru aprakstus šo noteikumu 10.6., 10.7., 10.8., 10.10. un 10.11.apakšpunktā minēto funkciju izpildei.

III. Aktivitātes īstenošanas nosacījumi un projekta iesniedzējam un finansējuma saņēmējam noteiktās prasības

11. Projekta iesniedzējs var būt valsts un pašvaldību stacionārās veselības ap­rū­pes iestādes (turpmāk – iestāde), kurām ir līgumattiecības ar Veselības obli­gātās apdrošināšanas valsts aģentūru un kuras ir minētas šo noteikumu 1.pielikuma ailē “Projekta iesniedzējs”.

12. Projekta iesniedzējs, iesniedzot projekta iesniegumu, var pretendēt uz attiecināmo izmaksu kopsummu, kas nepārsniedz:

12.1. šo noteikumu 1.pielikuma ailē “Projekta pamatsumma (tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un nacionālais publiskais līdzfinansējums, kas iekļauj valsts budžeta līdzfinansējumu un citu publisko līdzfinansējumu)” norādītās projekta attiecināmo izmaksu summas;

12.2. šo noteikumu 1.pielikuma ailē “Projekta summa (tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un nacionālais publiskais līdzfinansējums, kas iekļauj valsts budžeta līdzfinansējumu un citu publisko līdzfinansējumu), izveidojot projekta iesniedzēja apvienību” norādītās apvienības attiecināmo izmaksu summas, ko veido:

12.2.1. projekta summa, kas saistīta ar projekta iesniedzēja apvienības izveidošanu (1.pielikums), ja projekta iesniedzējs uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu ir nodrošinājis reorganizācijas reģistrāciju komercreģistrā, pievienojot projekta iesniedzējam citu iestādi, kas minēta šo noteikumu 1.pielikumā kā attiecīgā projekta iesniedzēja vai cita projekta iesniedzēja apvienība, pārņemot apvienojamās iestādes saistības;

12.2.2. projekta summa, kuru sadarbības iestāde piešķir projekta īstenošanas laikā, ja projekta iesniedzējs līdz 2009.gada 30.jūnijam piesaka un līdz 2010.gada 30.jūnijam nodrošina reorganizācijas reģistrāciju komercreģistrā, pievienojot projekta iesniedzējam citu iestādi, kas minēta šo noteikumu 1.pielikumā kā attiecīgā projekta iesniedzēja vai cita projekta iesniedzēja apvienība, pārņemot apvienojamās iestādes saistības;

12.3. šo noteikumu 13.punktā norādīto projekta papildu attiecināmo izmaksu summu, kuru sadarbības iestāde piešķir projektu iesniedzējiem laikposmā no 2010.gada 30.jūnija līdz 2010.gada 30.septembrim, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

12.3.1. projekta iesniedzējs līdz 2010.gada 30.jūnijam nodrošina reorganizācijas reģistrāciju komercreģistrā, pievienojot projekta iesniedzējam citu iestādi, kas minēta šo noteikumu 1.pielikuma ailē “Projekta iesniedzējs”, pārņemot apvienojamās iestādes saistības;

12.3.2. projekta iesniedzējs iestādes reorganizāciju komercreģistrā piesaka līdz 2009.gada 30.jūnijam, pievienojot projekta iesniedzējam citu iestādi, kas mi­nēta šo noteikumu 1.pieli­kuma ailē “Projekta iesniedzējs”, pārņemot apvie­nojamās iestādes saistības;

12.3.3. apvienojamās iestādes atrodas dažādās administratīvajās terito­rijās;

12.3.4. iestāžu apvienība ir teritoriāli vienota.

13. Aktivitātes ietvaros projektu papildu attiecināmo izmaksu summa ir 6 000 000 latu no šo noteikumu 5.punktā minētā kopējā aktivitātei pieejamā finansējuma, kuru sadarbības iestāde sadala šādi:

13.1. katram projekta iesniedzējam, kurš atbilst šo noteikumu 12.3.apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, par katru apvienojamo iestādi 500 000 latu, ja atbilstoši šo noteikumu 12.3.apakšpunktā minētajiem nosa­cījumiem kopējais aktivitātes ietvaros apvienojamo iestāžu skaits ir ne vairāk par 12;

13.2. katram projekta iesniedzējam, kurš atbilst šo noteikumu 12.3.apakšpunktā minētajiem nosacījumiem, viena projekta papildu attiecināmo izmaksu summu nosaka, izdalot kopējo papildu attiecināmo izmaksu summu ar apvienojamo iestāžu skaitu, kuras atbilst šo noteikumu 12.3.apakš­punktā minētajiem nosacījumiem, ja kopējais aktivitātes ietvaros apvienojamo iestāžu skaits ir vismaz 13.

14. Projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (3.pielikums) un šādiem atsevišķi cauršūtiem (caurauklotiem) pieli­kumiem:

14.1. projekta iesniedzēja pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības, ja projekta iesniedzējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā;

14.2. projekta iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības fondu finansētajiem projektiem;

14.3. projekta iesniedzēja pilnvarojuma parakstīt projekta iesniegumu un ar to saistīto dokumentāciju apliecinoša dokumenta apstiprinātas kopijas;

14.4. dokumentācijas, kas apliecina:

14.4.1. projekta iesniedzēja īpašumtiesības uz infrastruktūru, kurā pare­dzēts ieguldīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļus, ja projekta iesniedzējs ir infrastruktūras īpašnieks;

14.4.2. infrastruktūras īpašnieka (valsts vai pašvaldības) piekrišanu, ka pro­jekta iesniedzējs veiks ieguldījumus infrastruktūrā un slēgs ar sadarbības iestādi vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu, nosakot infrastruktūras īpašniekam pienākumu nodrošināt infrastruktūras izmantošanu veselības aprūpes pa­kalpo­jumu sniegšanai vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas (4.pieli­kums), ja projekta iesniedzējs nav infrastruktūras īpašnieks;

14.5. katras institūcijas, kas nodrošinās projekta finansējumu (līdz­finansējumu), rakstiska apliecinājuma par attiecīgā finansējuma (līdzfinan­sējuma) nodrošināšanu;

14.6. projekta iesniedzēja dokumentācijas, kas apliecina:

14.6.1. ka projekta iesniedzējs plāno veikt reorganizāciju (ja attiecināms);

14.6.2. ka projekta iesniedzējs veica reorganizācijas reģistrāciju komerc­reģistrā, pievienojot projekta iesniedzējam citu iestādi, kas minēta šo notei­kumu 1.pielikumā, pārņemot apvienojamās iestādes saistības (ja attiecināms);

14.7. iestādes apliecinājuma, kas apliecina iestādes piekrišanu apvienoties ar projekta iesniedzēju, projekta iesniedzējam veicot reorganizāciju, pārņemot apvienojamās iestādes saistības (ja attiecināms).

15. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapu noformē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 1.punktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem.

16. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapas saturu sagatavo atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 2.punktā noteiktajiem atbilstības kritērijiem un 2.pielikuma 3.punktā noteiktajiem kvalitātes kritē­rijiem.

17. Aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu V nodaļā noteiktajām atbalstāmajām darbībām, attiecināmajām valsts budžeta un Eiropas Reģionālās attīstības fonda izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, kā arī sniedz projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošina to atbilstību projekta mērķim, plānotajām darbībām un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu un valsts budžeta finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.

18. Projekta iesniedzējs, analizējot projekta sociāli ekonomiskās izmaksas un ieguvumus, ņem vērā šādas analīzes pamatprasības:

18.1. projekta darbības ilgums ir 15 gadu no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas;

18.2. sociālekonomiskās atdeves rādītāji:

18.2.1. uzturēšanas izmaksu samazinājums;

18.2.2. ieguvumi no cilvēka dzīves ilguma pagarināšanas un ātrākas atgriešanās darba tirgū;

18.2.3. netieši ieguvumi no infrastruktūras uzlabošanas;

18.2.4. citi projekta iesniedzēja identificētie rādītāji naudas izteiksmē;

18.3. sociālā diskonta likme 5,5 procenti;

18.4. pakalpojumu tarifa amortizācijas un attīstības daļa ir 3,5 procenti no attiecīgajā gadā sniegto valsts apmaksāto veselības aprūpes un neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu apjoma (ieskaitot pacientu iemaksas).

19. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz 35 kalendāra dienu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas dienas.

20. Projekta iesniedzējs informāciju par šo noteikumu 36.punktā minētā nosacījuma izpildi iesniedz sadarbības iestādei izvērtēšanai 21 kalendāra dienas laikā pēc šo noteikumu 36.punktā minētā lēmuma nosūtīšanas dienas.

21. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz šo noteikumu 19.punktā minētajā termiņā vienā no šādiem veidiem:

21.1. elektroniska dokumenta formā, nosūtot pa elektronisko pastu, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu aprites kārtību;

21.2. nosūtot pa pastu papīra formā trijos eksemplāros (oriģināls un divas kopijas), attiecīgi norāda “oriģināls” vai “kopija”, pievieno elektronisko kopiju uz elektroniskā datu nesēja;

21.3.  iesniedzot personīgi papīra formā trijos eksemplāros (oriģināls un divas kopijas), attiecīgi norāda “oriģināls” vai “kopija”, pievieno elektronisko kopiju uz elektroniskā datu nesēja.

22. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

23. Projekta nacionālais publiskais līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas un sastāv no:

23.1. valsts budžeta iestādēm pieejamā valsts budžeta finansējuma saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kuri nosaka kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai;

23.2. valsts kapitālsabiedrībām, pašvaldību iestādēm un pašvaldību kapitālsabiedrībām pieejamā valsts budžeta līdzfinansējuma ne vairāk kā 9 120 237 latu apmērā, kas tiek sadalīts šādi:

23.2.1. līdz 15 procentiem no šo noteikumu 12.1. un 12.2.apakšpunktā minētajām projekta attiecināmo izmaksu summām, ja šo noteikumu 1.pielikumā projekta iesniedzēja statuss norādīts kā specializētā slimnīca vai specializētais centrs;

23.2.2. līdz 13,21 procentam no šo noteikumu 12.1. un 12.2.apakšpunktā minētajām projekta attiecināmo izmaksu summām, ja šo noteikumu 1.pielikumā projekta iesniedzēja statuss norādīts kā lokālā daudzprofilu slimnīca vai reģionālā daudzprofilu slimnīca;

23.3. projekta iesniedzēja vai pašvaldības līdzfinansējuma.

24. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 316 261 lats, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsum­ma ir 10 542 060 latu.

25. Sadarbības iestāde pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un, ja projektā ir paredzēts, no valsts budžeta finansējuma, ņemot vērā termiņu un kārtību, kādu nosaka vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu, šādā kārtībā:

25.1. 30 procentu apmērā, ja plānotais projekta īstenošanas ilgums ir līdz 12 mēnešiem;

25.2. 25 procentu apmērā, ja plānotais projekta īstenošanas ilgums ir no 13 līdz 24 mēnešiem;

25.3. 20 procentu apmērā, ja plānotais projekta īstenošanas ilgums ir no 25 līdz 36 mēnešiem.

26. Finansējuma saņēmējs (ja projekta iesniedzējs ir minēts šo noteikumu 1.pielikumā) aktivitātes ietvaros var īstenot tikai vienu projektu katrā no divām projektu iesniegumu atlases kārtām.

27. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma konkursu izsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas.

28. Finansējuma saņēmējs visus projekta sadārdzinājumus, kas rodas projekta īstenošanas laikā, sedz no pašu līdzekļiem.

29. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai aktuālā informācija par projekta īstenošanas gaitu tiktu ievietota finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

IV. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji, vērtēšana un lēmumu pieņemšana

30. Projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 2.pielikuma 1.punktā norādītajiem administratīvajiem kritērijiem, 2.punktā norādītajiem atbilstības kritērijiem, 3.punktā norādītajiem kvalitātes kritērijiem un 4.punktā norādītajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.

31. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 1., 2. un 4.punktā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem:

31.1. ar “Jā” (atbilst), “Jā ar nosacījumu” (atbilst ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs veic sadarbības iestādes noteiktās darbības saskaņā ar šo noteikumu 36.punktā noteikto, lai projektu varētu atbilstoši īstenot) vai “Nē” (neatbilst) vērtē šo noteikumu 2.pielikuma 1.6., 1.7., 1.8., 1.9., 1.10., 1.11., 1.12., 1.13., 1.14., 2.1., 2.2., 2.3., 2.7., 2.8., 2.9., 2.10., 2.11., 2.12., 2.13., 2.14., 2.15., 2.16., 2.17., 2.19. un 2.20.apakšpunktā minētos vērtēšanas kritērijus;

31.2. ar “Jā” (atbilst) vai “Nē” (neatbilst) vērtē šo noteikumu 2.pielikuma 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 2.4., 2.5., 2.6., 2.18., 2.21., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētos vērtēšanas kritērijus.

32. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem atbilstoši apakškritērijiem, piešķirot attiecīgu punktu skaitu:

32.1. šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minēto kvalitātes kritēriju 3.3., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10. un 3.12.apakšpunktā minēto apakškritēriju novērtējums sniedz papildu punktus;

32.2. šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minēto kvalitātes kritēriju 3.1., 3.2., 3.4. un 3.5.apakšpunktā minēto apakškritēriju novērtējums ir atbilstošs, ja minimālais saņemtais vērtējums ir vismaz viens punkts;

32.3. šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minēto kvalitātes kritēriju 3.11.apakšpunktā minētā apakškritērija novērtējums ir atbilstošs, ja minimālais saņemtais vērtējums ir vismaz divi punkti.

33. Projekta iesniegumu vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem un sadarbības iestādes projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību, izmantojot atbildīgās iestādes apstiprināto projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku.

34. Atbildīgā iestāde publicē savā mājaslapā internetā (www.vm.gov.lv) projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku. Sadarbības iestāde publicē savā mājaslapā internetā (www.vsmtva.gov.lv) projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību.

35. Sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu, ja tas visos šo noteikumu 2.pielikuma 1.punktā minētajos administratīvajos kritērijos, šo noteikumu 2.pielikuma 2.punktā minētajos atbilstības kritērijos un 2.pielikuma 4.punktā minētajos finansējuma piešķiršanas kritērijos novērtēts ar “Jā” un visu šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minēto kvalitātes kritēriju novērtējumi ir atbilstoši.

36. Ja projekta iesniegums vismaz vienā šo noteikumu 31.1.apakšpunktā minētajā kritērijā novērtēts ar “Jā ar nosacījumu” un pārējos ar “Jā”, bet visos šo noteikumu 31.2.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos ar “Jā” un šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minēto kvalitātes kritēriju novērtējumi ir atbilstoši, sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniegumu ar nosacījumu, un projekta iesniedzējs šo noteikumu 20.punktā minētajā termiņā veic sadarbības iestādes lēmumā par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu noteiktās darbības, lai projektu varētu atbilstoši īstenot. Projekta apstiprināšana ar nosacījumu var ietvert:

36.1. projekta aktivitāšu plānojuma precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 2.1., 2.2., 2.8., 2.9., 2.11., 2.12., 2.13., 2.14., 2.15., 2.16., 2.17., 2.19. un 2.20.apakšpunkta kritēriju vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (laika grafika izmaiņas, nepārsniedzot plānoto projekta īstenošanas laiku, aktivitāšu sadalīšana vai izslēgšana), kuru izpilde nevar ietekmēt kvalitātes vērtēšanas rezultātus;

36.2. projekta finansēšanas plāna precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 1.14., 2.7., 2.10., 2.11., 2.12. un 2.16.apakšpunkta kritēriju vērtējumā izteiktajiem norādījumiem (samazināšana vai izslēgšana, aritmētiskas atbilstības nodrošināšana), kuru izpilde nevar ietekmēt kvalitātes vērtēšanas rezultātus;

36.3. projekta iesnieguma tehnisku precizēšanu atbilstoši šo noteikumu 2.pielikuma 1.6., 1.7., 1.8., 1.9., 1.10., 1.11., 1.12., 1.13., 1.14., 2.3., 2.8., 2.9., 2.10., 2.11., 2.12., 2.13., 2.14., 2.15. un 2.16.apakšpunkta kritēriju vērtējumā izteiktajiem norādījumiem, kuru izpilde nevar ietekmēt kvalitātes vērtēšanas rezultātus.

37. Sadarbības iestāde noraida projekta iesniegumu, ja tas vismaz vienā šo noteikumu 2.pielikuma 1.punktā minētajā administratīvajā kritērijā, 2.punktā minētajā atbilstības kritērijā vai 4.punktā minētajā finansējuma piešķiršanas kritērijā novērtēts ar “Nē” vai vismaz viena šo noteikumu 2.pielikuma 3.punktā minētā kvalitātes kritērija novērtējums netiek uzskatīts par atbilstošu.

38. Pēc tam kad saņemta projekta iesniedzēja informācija par šo noteikumu 36.punktā minētā nosacījuma izpildi, sadarbības iestāde izvērtē nosacījuma izpildi un sagatavo atzinumu par lēmuma izpildi ne vēlāk kā 60 kalendāra dienu laikā no šo noteikumu 36.punktā minētā lēmuma nosūtīšanas dienas:

38.1. ja projekta iesniedzējs nodrošina šo noteikumu 36.punktā minētā nosacījuma izpildi šo noteikumu 20.punktā minētajā termiņā, sadarbības iestāde sagatavo pozitīvu atzinumu par nosacījuma izpildi;

38.2. ja projekta iesniedzējs nenodrošina šo noteikumu 36.punktā minētā nosacījuma izpildi vai nenodrošina nosacījuma izpildi šo noteikumu 20.punktā minētajā termiņā, sadarbības iestādes atzinums par nosacījuma izpildi ir negatīvs un projekta iesniegumu uzskata par noraidītu.

39. Šo noteikumu 38.punktā minētā atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei tas sagatavots.

V. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

40. Projekta ietvaros, ņemot vērā šo noteikumu 41.punktā noteiktos iero­bežojumus, ir atbalstāmas šādas valsts apmaksāto veselības aprūpes un neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniegšanas infrastruktūras attīstības darbības, kā arī informācijas un publicitātes darbība:

40.1. ēku ārējā renovācija un rekonstrukcija, energoefektivitātes uzla­bošana;

40.2. renovācija un rekonstrukcija operāciju zālēs;

40.3. renovācija un rekonstrukcija infrastruktūrā, kas saistīta ar ķirurģijas tipa profiliem, kuri ir norādīti šo noteikumu 5.pielikumā;

40.4. renovācija un rekonstrukcija dzemdību nodaļās;

40.5. renovācija un rekonstrukcija infrastruktūrā, kas saistīta ar dzemdību tipa profiliem, kuri ir norādīti šo noteikumu 5.pielikumā;

40.6. renovācija un rekonstrukcija infrastruktūrā, kas saistīta ar terapijas tipa profiliem, kuri ir norādīti šo noteikumu 5.pielikumā;

40.7. renovācija un rekonstrukcija reanimācijas nodaļā;

40.8. renovācija un rekonstrukcija uzņemšanas nodaļā;

40.9. renovācija un rekonstrukcija struktūrvienībās, kuras nodrošina ārstnieciskā procesa darbību:

40.9.1. dezinfekcijas un sterilizācijas dienests;

40.9.2. diagnostiskās, laboratoriju un pacientu funkcionēšanas novērtēšanas struktūrvienības;

40.9.3. patoloģijas nodaļa ar morgu vai telpām mirušo uzglabāšanai;

40.10. jaunu ēku būvniecība;

40.11. tehnoloģiju piegāde un montāža;

40.12. projekta informācijas un publicitātes pasākumi.

41. Plānojot šo noteikumu 40.punktā minēto projekta atbalstāmo darbību apjomus, ir jāņem vērā šādi ierobežojumi:

41.1. šo noteikumu 40.1.apakšpunktā minētās darbības ietvaros ir atbalstāma ēka, kuras kopējā platība vismaz 70 procentu apmērā no kopējās ēkas platības tieši tiek izmantota valsts apmaksāto veselības aprūpes un neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniegšanai;

41.2. šo noteikumu 40.2.apakšpunktā minētās darbības ietvaros renovējamo un rekonstruējamo operāciju zāļu skaitu nosaka, dalot operāciju blokā veikto operāciju skaitu gadā ar 800 (saņemto rezultātu noapaļo uz leju līdz veselam skaitlim);

41.3. šo noteikumu 40.3.apakšpunktā minētā darbība ir atbalstāma, ja operāciju blokā veikto operāciju skaits gadā ir vismaz 800;

41.4. šo noteikumu 40.3.apakšpunktā minētās darbības ietvaros, ja šo noteikumu 41.3.apakšpunktā minētais ierobežojums nav izpildīts, ir atbalstāmi ķirurģijas tipa profili, kuriem, koriģējot esošo gultu skaitu ar esošo noslogojumu uz 85 procentu noslogojumu, gultu skaits ir vismaz 10;

41.5. šo noteikumu 40.4. un 40.5.apakš­punktā minētās darbības ir atbalstāmas, ja iestādē sniegto dzemdību palīdzības pakalpojumu skaits iepriekšējā kalendāra gadā ir vismaz 300;

41.6. šo noteikumu 40.6.apakšpunktā minētā darbība ir atbalstāma, ja iestādē vidējais terapijas tipa profilu gultu skaits uz vienu profilu ir vismaz 20;

41.7. šo noteikumu 40.6.apakšpunktā minētās darbības ietvaros, ja šo noteikumu 41.6.apakšpunktā minētais ierobežojums nav izpildīts, ir atbalstāmi terapijas tipa profili, kuriem, koriģējot esošo gultu skaitu ar esošo noslogojumu uz 85 procentu noslogojumu, gultu skaits ir vismaz 20;

41.8. šo noteikumu 40.7. un 40.8.apakš­punktā minētās darbības ir atbalstāmas, ja izpildīta vismaz viena no šādām prasībām:

41.8.1. operāciju blokā veikto operāciju skaits gadā ir vismaz 800;

41.8.2. iestādē sniegto dzemdību palīdzības pakalpojumu skaits gadā ir vismaz 300;

41.8.3. iestādē vidējais terapijas profilu gultu skaits uz vienu profilu ir vismaz 20;

41.9. šo noteikumu 40.8.apakšpunktā minētās darbības ietvaros, ja šo noteikumu 41.8.apakšpunktā minētās prasības nav izpildītas, ir atbalstāma renovācija un rekonstrukcija šādās telpās:

41.9.1. telpa uzgaidīšanai un pacientu reģistrācijai;

41.9.2. telpa pacientu apskatei un izmeklēšanai;

41.9.3. telpa ārstnieciskajām procedūrām un manipulācijām;

41.9.4. telpa pacientu higiēnas vajadzībām, paredzot norobežotas dušas vai vannas telpas;

41.9.5. telpa pacientu ar infekcijas slimībām izolācijai un pacientu novērošanai;

41.9.6. koridors un kāpņu telpa;

41.10. šo noteikumu 40.10.apakšpunktā minētā darbība ir atbalstāma, ja jaunās ēkas platība ir no 40 līdz 100 kvadrātmetriem uz gultu un kopējā jaunās ēkas platība vismaz 70 procentu apmērā no kopējās ēkas platības tieši tiek izmantota valsts apmaksāto veselības aprūpes un neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumu sniegšanai.

42. Veicot šo noteikumu 41.punktā minēto projekta atbalstāmo darbību apjoma ierobežojumu aprēķinu, projektu iesniedzēji izmanto šādu informāciju un datus:

42.1. pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniedzēji ierobežojumu aprēķināšanai izmanto 2007.gada statistikas datus;

42.2. otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniedzēji ierobežojumu aprēķināšanai izmanto 2010.gada statistikas datus.

43. Šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3., 40.4., 40.5., 40.6., 40.7., 40.8. un 40.9.apakšpunktā noteiktās atbalstāmās darbības ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

43.1. skiču projekta sagatavošanas izmaksas;

43.2. tehniskā projekta sagatavošanas izmaksas;

43.3. tehniskā projekta neatkarīgā izvērtējuma izmaksas;

43.4. rekonstrukcijas vai renovācijas izmaksas;

43.5. aprīkojuma izmaksas pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem;

43.6. ārstniecības procesam nepieciešamā iebūvējamā aprīkojuma piegādes un montāžas izmaksas;

43.7. iekšējo komunikāciju un inženiertīklu pilnveides un izveides izmaksas;

43.8. būvdarbu autoruzraudzības pakalpojumu izmaksas;

43.9. būvuzraudzības pakalpojumu izmaksas.

44. Šo noteikumu 40.10.apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

44.1. skiču projekta sagatavošanas izmaksas;

44.2. tehniskā projekta sagatavošanas izmaksas;

44.3. tehniskā projekta neatkarīgā izvērtējuma izmaksas;

44.4. būvdarbu izmaksas;

44.5. aprīkojuma izmaksas pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem;

44.6. ārstniecības procesam nepieciešamā iebūvējamā aprīkojuma piegādes un montāžas izmaksas;

44.7. iekšējo komunikāciju un inženiertīklu pilnveides un izveides izmaksas;

44.8. būvdarbu autoruzraudzības pakalpojumu izmaksas;

44.9. būvuzraudzības pakalpojumu izmaksas.

45. Šo noteikumu 40.11.apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība ietver tehnoloģiju piegādes un montāžas izmaksas.

46. Šo noteikumu 45.punktā minēto projekta attiecināmo izmaksu po­zīciju finansējums nepārsniedz 50 procentu no šo noteikumu 12.3.apakšpunktā noteiktās papildu attiecināmo izmaksu summas.

47. Šo noteikumu 40.12.apakšpunktā noteiktā atbalstāmā darbība ietver izmaksas, kas tieši saistītas ar obligātajiem informācijas un publicitātes pasākumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas un publicitātes prasībām Eiropas Savienības fondu projektiem.

48. Šo noteikumu 47.punktā minēto projekta attiecināmo izmaksu pozīciju finansējums nepārsniedz 0,5 procentus no kopējā projekta attiecināmā finansējuma.

49. Šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3., 40.4., 40.5., 40.6., 40.7., 40.8., 40.9., 40.10. un 40.11.apakšpunktā minētās darbības veido kopējo projekta attiecināmo tiešo izmaksu summu.

50. Šo noteikumu 40.12.apakšpunktā minētā darbība veido kopējo projekta attiecināmo netiešo izmaksu summu.

51. Projekta neparedzētās izmaksas uzskata par attiecināmajām izmaksām, tās nedrīkst pārsniegt piecus procentus no kopējās projekta attiecināmo tiešo izmaksu summas. Projekta iesniegumā šīs izmaksas plāno kā vienu izdevumu pozīciju, un projekta ietvaros tās izlietojamas iepriekš neplānotu izmaksu segšanai atbilstoši šo noteikumu 40.1., 40.2., 40.3., 40.4., 40.5., 40.6., 40.7., 40.8., 40.9., 40.10. un 40.11.apakšpunktā un šo noteikumu 41., 43. un 44.punktā noteiktajiem nosacījumiem, iepriekš saskaņojot ar sadarbības iestādi.

52. Finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas un projekta iesniegumā neiekļauj izmaksas:

52.1. kas nav norādītas šo noteikumu 43., 44., 45. un 47.punktā;

52.2. kas pārsniedz šo noteikumu 46., 48. un 51.punktā noteiktās izmaksu pozīcijas ierobežojumu;

52.3. kas neatbilst šo noteikumu 12., 13., 22., 23. un 24.punktā noteiktajiem projekta kopējo attiecināmo izmaksu ierobežojumiem;

52.4. par kurām maksājumi veikti pirms šo noteikumu stāšanās spēkā;

52.5. par kurām maksājumi veikti pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

52.6. kas nav pamatotas ar atbilstošiem izmaksu attaisnojošajiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.

53. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas atkarībā no tā, vai projekta ietvaros piegādātās preces un saņemtie pakalpojumi paredzēti apliekamu vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas nav paredzēti normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli.

VI. Noslēguma jautājums

54. Atbildīgā iestāde laikposmā no 2010.gada 1.oktobra līdz 2010.gada 31.decembrim nodrošina grozījumu izdarīšanu šajos noteikumos, sadalot šo noteikumu 5.punktā minētos nesadalītos finanšu resursus starp šo noteikumu 1.pielikuma ailē “Projekta iesniedzējs” minētajiem otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniedzējiem.

Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers

Veselības ministrs I.Eglītis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 11.februāri.


 

1.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.44

Stacionārās veselības aprūpes iestādes atbilstoši normatīviem aktiem par ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstību

Veselības ministrs I.Eglītis


 

2.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.44

Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

Darbības programmas numurs un nosaukums

3.

Infrastruktūra un pakalpojumi

Prioritātes numurs un nosaukums

3.1.

Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai

Pasākuma numurs un nosaukums

3.1.5.

Veselības aprūpes infrastruktūra

Aktivitātes numurs un nosaukums

3.1.5.3.

Stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība

Apakšaktivitātes numurs un nosaukums

3.1.5.3.1.

Stacionārās veselības aprūpes attīstība

Projektu iesniegumu atlases veids

Ierobežota projektu iesniegumu atlase

Atbildīgā iestāde

Veselības ministrija

 
 

Nr.

p.k.

Kritērijs

Vērtējums

Minimālais punktu skaits/Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu

1. Administratīvie kritēriji

1.1.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumu

Jā/Nē

NA/N

1.2.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējs Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumu ir iesniedzis sadarbības iestādes uzaicinājumā norādītajā termiņā

Jā/Nē

NA/N

1.3.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

Jā/Nē

NA/N

1.4.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā

Jā/Nē

NA/N

1.5.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos

Jā/Nē

NA/N

1.6.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai

Jā/Nē

NA/P

1.7.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumam pievienoti noteiktie pielikumi

Jā/Nē

NA/P

1.8.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums ir bez dzēsumiem, aizkrāsojumiem, neatrunātiem labojumiem, svītrojumiem un papildinājumiem

Jā/Nē

NA/P

1.9.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir cauršūts (caurauklots) (ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums iesniegts papīra formā)

Jā/Nē

NA/P

1.10.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums iesniegts arī elektroniskā formā uz elektroniskā datu nesēja (ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums iesniegts papīra formā)

Jā/Nē

NA/P

1.11.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem (ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)

Jā/Nē

NA/P

1.12.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona

Jā/Nē

NA/P

1.13.

Ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma pielikumi nav latviešu valodā, dokumentiem ir pievienots apliecināts dokumentu tulkojums latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā

Jā/Nē

NA/P

1.14.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts

Jā/Nē

NA/P

2. Atbilstības kritēriji

2.1.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums atbilst aktivitātes īstenošanas nosacījumiem

Jā/Nē

NA/P

2.2.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta plānotās izmaksas atbilst aktivitātes īstenošanas nosacījumiem

Jā/Nē

NA/P

2.3.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta plānotās darbības ir stacionārās veselības aprūpes iestāžu infrastruktūras sakārtošana, atbalstot telpu renovāciju, rekonstrukciju, jaunu ēku būvniecību, medicīniskā personāla darba vides uzlabošanu vai pacientu ārstēšanas vides uzlabošanu, un tās atbilst aktivitātes īstenošanas nosacījumiem

Jā/Nē

NA/P

2.4.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts ir vērsts uz veselības aprūpes pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu, nodrošinot ātru un efektīvu ārstēšanu, racionālu un efektīvu veselības aprūpes resursu izvietojumu un izlietojumu

Jā/Nē

NA/N

2.5.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros paredzēts uzlabot infrastruktūru stacionārās veselības aprūpes iestādē

Jā/Nē

NA/N

2.6.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta darbību piemērošana ir pamatota ar statistikas un izmaksu efektivitātes analīzi, piedāvāto aktivitāšu ietekmes izvērtējumu, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm

Jā/Nē

NA/N

2.7.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta finansējums ir no 316 261 lata līdz 10 542 060 latiem

Jā/Nē

NA/P

2.8.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumā plānotās darbības ir precīzi definētas, pamatotas, atbilstošas projekta īstenošanas laika grafikam un vērstas uz projekta mērķu sasniegšanu, mērķa grupas vajadzību apmierināšanu

Jā/Nē

NA/P

2.9.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumā plānotie sagaidāmie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu, mērķa grupas vajadzību apmierināšanu

Jā/Nē

NA/P

2.10.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegumā plānotie izdevumi ir samērīgi, pamatoti, nepieciešami Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanai un nodrošina (fiziski izmērāmus) rezultātus

Jā/Nē

NA/P

2.11.

Līdz Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas pirmā gada beigām paredzēts izlietot ne mazāk par 30 % no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta finansējuma

Jā/Nē

NA/P

2.12.

Līdz Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas otrā gada beigām paredzēts izlietot ne mazāk par 60 % no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta finansējuma (ja attiecināms)

Jā/Nē

NA/P

2.13.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz 18 mēnešus, ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir līdz 999 999 latiem

Jā/Nē

NA/P

2.14.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz 24 mēnešus, ja Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir no 1 000 000 latu līdz 2 999 999 latiem

Jā/Nē

NA/P

2.15.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas kapacitāte ir pietiekama un pamatota

Jā/Nē

NA/P

2.16.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros

Jā/Nē

NA/P

2.17.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi ir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas un publicitātes prasībām Eiropas Savienības fondu projektiem

Jā/Nē

NA/P

2.18.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējs ir stacionārās veselības aprūpes iestāde, kurai ir līgumattiecības ar Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūru un kura ir plānota kā slimnīca 2010.gadā

Jā/Nē

NA/N

2.19.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam ir pieejami pietiekami finanšu līdzekļi projekta finansēšanai

Jā/Nē

NA/P

2.20.

Infrastruktūra, kurā paredzēts veikt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļu ieguldījumu, ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzēja īpašumā vai ir iesniegts infrastruktūras īpašnieka (valsts vai pašvaldības) apliecinājums, ka īpašnieks piekrīt, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējs veiks ieguldījumus infrastruktūrā un tā tiks izmantota veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas

Jā/Nē

NA/P

2.21.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā

Jā/Nē

NA/N

3. Kvalitātes kritēriji

3.1.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta darbību piemērošana ir pamatota

1/N

3.1.1. 

Projekta darbību piemērošanas pamatojums, analizējot statistiku un izmaksu efektivitāti, izvērtējot piedāvāto aktivitāšu ietekmi, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm, vērtējams pozitīvi

1

3.1.2. 

Projekta darbību piemērošanas pamatojums, analizējot statistiku un izmaksu efektivitāti, izvērtējot aktivitāšu ietekmi, salīdzinot ar alternatīvajām aktivitātēm, vērtējams negatīvi

0

3.2.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts vērsts uz izmaksu efektīvu veselības aprūpes pakalpojumu attīstību, ja attiecināms (kritērijs attiecas tikai uz tiem projektiem, kuru ietvaros paredzēts atbalsts pakalpojumu attīstībai)

1/N

3.2.1.

Īstenojot projektu, ieņēmumi no projekta ietvaros attīstāmajiem pakalpojumiem varēs nosegt ar pakalpojumu sniegšanu tieši un netieši saistītās infrastruktūras amortizācijas izmaksas

2

3.2.2.

Īstenojot projektu, ieņēmumi no projekta ietvaros attīstāmajiem pakalpojumiem varēs nosegt ar pakalpojumu sniegšanu tieši saistītās infrastruktūras amortizācijas izmaksas

1

3.2.3.

Īstenojot projektu, ieņēmumi no projekta ietvaros attīstāmajiem pakalpojumiem nevarēs nosegt ar pakalpojumu sniegšanu tieši saistītās infrastruktūras amortizācijas izmaksas

0

3.3.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta gatavība īstenošanai

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.3.1.

Projekta ietvaros ar telpu renovāciju, rekonstrukciju un jaunu ēku būvniecību saistītajām darbībām ir izstrādāts tehniskais projekts vai nav paredzēts projekta ietvaros veikt telpu renovāciju, rekonstrukciju un jaunu ēku būvniecību

2

3.3.2.

Projekta ietvaros daļai ar telpu renovāciju, rekonstrukciju un jaunu ēku būvniecību saistīto darbību ir izstrādāts tehniskais projekts

1,5

3.3.3.

Projekta ietvaros ar telpu renovāciju, rekonstrukciju un jaunu ēku būvniecību saistītajām darbībām ir izstrādāts skiču projekts

1

3.3.4.

Projekta ietvaros daļai ar telpu renovāciju, rekonstrukciju un jaunu ēku būvniecību saistīto darbību ir izstrādāts skiču projekts

0,5

3.3.5.

Projekta ietvaros nevienai ar telpu renovāciju, rekonstrukciju un jaunu ēku būvniecību saistītajai darbībai nav izstrādāts tehniskais projekts vai skiču projekts

0

3.4.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas ilgums

1/N

3.4.1.

Projekta īstenošanas ilgums ir līdz 18 mēnešiem

3

3.4.2.

Projekta īstenošanas ilgums ir no 19 līdz 24 mēnešiem

2

3.4.3.

Projekta īstenošanas ilgums ir no 25 līdz 36 mēnešiem

1

3.4.4.

Projekta īstenošanas ilgums ir no 37 mēnešiem un ilgāk

0

3.5.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta rezultātu uzturēšanas ilgums

1/N

3.5.1.

Sasniegtie rezultāti pēc projekta īstenošanas tiks uzturēti 10 gadus un ilgāk

2

3.5.2.

Sasniegtie rezultāti pēc projekta īstenošanas tiks uzturēti piecus līdz deviņus gadus

1

3.5.3.

Sasniegtie rezultāti pēc projekta īstenošanas tiks uzturēti līdz četriem gadiem

0

3.6.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta finansējumu paredzēts plānot un izlietot sadarbībā ar plānotajiem veselības aprūpes iestāžu apvienības dalībniekiem

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.6.1.

Projekta iesniedzējam nav plānots pievienot veselības aprūpes iestādes

2

3.6.2.

Projekta iesniedzējs ir nodrošinājis plānoto veselības aprūpes iestāžu vai daļas no tām pievienošanu līdz projekta iesnieguma iesniegšanai

2

3.6.3.

Projekta iesniedzējs apliecina, ka nodrošinās veselības aprūpes iestāžu vai daļas no tām pievienošanu līdz Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta pabeigšanai

1

3.6.4.

Projekta iesniedzējs nav nodrošinājis nevienas plānotās veselības aprūpes iestādes pievienošanu līdz projekta iesnieguma iesniegšanai vai nav apliecinājis, ka nodrošinās vismaz vienas veselības aprūpes iestādes pievienošanu līdz Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta pabeigšanai

0

3.7.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju tīkla optimizāciju

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.7.1.

Projekta iesniedzējs apvieno trīs vai vairāk projektu iesniedzēju loka pārstāvju

2

3.7.2.

Projekta iesniedzējs apvieno divus projektu iesniedzēju loka pārstāvjus

1

3.7.3.

Projekta iesniedzējs pārstāv vienu projektu iesniedzēju loka pārstāvi

0

3.8.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Teritorijas līdzsvarota attīstība” ieviešanu

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.8.1.

Projektu paredzēts īstenot pašvaldībā ar teritorijas attīstības indeksu zem -0,326

2

3.8.2.

Projektu paredzēts īstenot pašvaldībā ar teritorijas attīstības indeksu no -0,325 līdz 0,247

1

3.8.3.

Projektu paredzēts īstenot pašvaldībā ar teritorijas attīstības indeksu virs 0,248

0

3.9.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Makroekonomiskā stabilitāte” ieviešanu

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.9.1.

Projektā vidēji plānotās investīcijas uz vienu reģistrēto iedzīvotāju apkalpošanas zonā ir līdz 299 latiem

2

3.9.2.

Projektā vidēji plānotās investīcijas uz vienu reģistrēto iedzīvotāju apkalpošanas zonā ir no 300 līdz 599 latiem

1

3.9.3.

Projektā vidēji plānotās investīcijas uz vienu reģistrēto iedzīvotāju apkalpes zonā ir no 600 latiem

0

3.10.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Ilgtspējīga attīstība” ieviešanu

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.10.1.

Projektā tiek plānotas darbības, kas tieši vērstas uz vides aizsardzību

2

3.10.2.

Projektā tiek plānotas darbības, kas netieši vērstas uz vides aizsardzību

1

3.10.3.

Projektā netiek plānotas darbības, kas vērstas uz vides aizsardzību

0

3.11.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Vienlīdzīgas iespējas” ieviešanu

2/N

3.11.1.

Projektā paredzētas četras vai vairāk specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem

3

3.11.2.

Projektā paredzētas viena līdz trīs specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem

2

3.11.3.

Projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem

0

3.12.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts veicina prioritātes “Informācijas sabiedrība” ieviešanu

Kritērijs sniedz papildu punktus

3.12.1.

Projektā paredzēts izveidot vai pilnveidot iekšējo komunikāciju tīklu

1

3.12.2.

Projektā nav paredzēts izveidot vai pilnveidot komunikāciju tīklu

0

4. Finansējuma piešķiršanas kritēriji

4.1.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniegums atbilst 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5., 2.4., 2.5., 2.6., 2.18., 2.21.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kā arī 3.1., 3.2., 3.4., 3.5.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņēmis vismaz vienu punktu, 3.11.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz divus punktus un kopā ir saņēmis vismaz 10 punktu, vērtējot pēc kvalitātes kritērijiem

Jā / Nē

NA/N

4.2.

Sarindojot 4.1.apakšpunktā ar “Jā” novērtētos Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, projekta iesniegumam pietiek aktivitātē pieejamā finansējuma

Jā / Nē

NA/N

Piezīmes.

1. N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

2. P – kritēriji, par kuriem var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējs nodrošina pilnīgu atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā).

3. NA – neattiecas.

Veselības ministrs I.Eglītis

pielikumi 3 un 4

ZIP 366kb

Veselības ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.44

KN44P3_PAGE_01.JPG (73048 bytes)

KN44P3_PAGE_02.JPG (117580 bytes)

KN44P3_PAGE_03.JPG (124342 bytes)

KN44P3_PAGE_04.JPG (113599 bytes)

KN44P3_PAGE_05.JPG (99304 bytes)

KN44P3_PAGE_06.JPG (83149 bytes)

KN44P3_PAGE_07.JPG (96229 bytes)

KN44P3_PAGE_08.JPG (141748 bytes)

KN44P3_PAGE_09.JPG (132761 bytes)

KN44P3_PAGE_10.JPG (125365 bytes)

KN44P3_PAGE_11.JPG (85408 bytes)

KN44P3_PAGE_12.JPG (69435 bytes)

KN44P3_PAGE_13.JPG (35800 bytes)

KN44P3_PAGE_14.JPG (97867 bytes)

KN44P3_PAGE_15.JPG (100985 bytes)

KN44P3_PAGE_16.JPG (69699 bytes)

KN44P3_PAGE_17.JPG (39697 bytes)

KN44P3_PAGE_18.JPG (167792 bytes)

KN44P3_PAGE_19.JPG (26031 bytes)

KN44P3_PAGE_20.JPG (26990 bytes)

KN44P3_PAGE_21.JPG (35784 bytes)

 

Veselības ministrs I.Eglītis


 

4.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.44

KN44P4_PAGE_1.JPG (106624 bytes)

KN44P4_PAGE_2.JPG (14411 bytes)

Veselības ministrs I.Eglītis


 

5.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 13.janvāra noteikumiem Nr.44

Profilu dalījums

Nr.

p.k.

Profila tips

Profils

Gultu profila klasifikācijas kods

1.

Terapijas

Alergoloģijas – bērnu

08

2.

Alergoloģijas – pieaugušo

07

3.

Dermatoveneroloģijas – bērnu

57

4.

Dermatoveneroloģijas – pieaugušo

56

5.

Endokrinoloģijas – bērnu

12

6.

Endokrinoloģijas – pieaugušo

11

7.

Gastroenteroloģijas – bērnu

06

8.

Gastroenteroloģijas – pieaugušo

05

9.

Geriatrijas

82

10.

Hematoloģijas – bērnu

16

11.

Hematoloģijas – pieaugušo

15

12.

Infekciju – bērnu

14

13.

Infekciju – pieaugušo

13

14.

Īslaicīgās sociālās aprūpes

79

15.

Kardioloģijas – pieaugušo

03

16.

Narkoloģijas

73

17.

Nefroloģijas – bērnu

18

18.

Nefroloģijas – pieaugušo

17

19.

Neiroloģijas – pieaugušo

48

20.

Neiroloģijas – bērnu

49

21.

Neiznēsāto jaundzimušo

60

22.

Onkoloģijas

39; 38

23.

Paliatīvās aprūpes

85

24.

Pediatrijas somat.

59

25.

Psihiatrijas – bērnu

51

26.

Psihiatrijas – pieaugušo

50

27.

Pulmonoloģijas – bērnu

64

28.

Pulmonoloģijas – pieaugušo

63

29.

Radioloģijas

58

30.

Reanimācijas

69; 68

31.

Rehabilitācijas – bērnu

10

32.

Rehabilitācijas – pieaugušo

09

33.

Reimatoloģijas – bērnu

75

34.

Reimatoloģijas – pieaugušo

74

35.

Terapijas

02

36.

Toksikoloģijas

71

37.

Tuberkulozes – bērnu

46

38.

Tuberkulozes – pieaugušo

44

39.

Vispārējais

01

40.

Zīdaiņu

81; 61

41.

Ķirurģijas

Apdegumu – bērnu

31

42.

Apdegumu – pieaugušo

30

43.

Asinsvadu ķirurģijas

70

44.

Ginekoloģijas

42

45.

Ķirurģijas – bērnu

21

46.

Ķirurģijas – pieaugušo

20

47.

Neiroķirurģijas – bērnu

23

48.

Neiroķirurģijas – pieaugušo

22

49.

Oftalmoloģijas

53; 52

50.

Onkoloģijas

38; 39

51.

Ortopēdijas – bērnu

33

52.

Ortopēdijas – pieaugušo

32

53.

Otorinolaringoloģijas – bērnu

55

54.

Otorinolaringoloģijas – pieaugušo

54

55.

Plastikas un rekonstruktīvās ķirurģijas

78

56.

Proktoloģijas

62

57.

Sirds ķirurģijas – bērnu

27

58.

Sirds ķirurģijas – pieaugušo

26

59.

Strutainās ķirurģijas – bērnu

77

60.

Strutainās ķirurģijas – pieaugušo

76

61.

Torakālās ķirurģijas – bērnu

25

62.

Torakālās ķirurģijas – pieaugušo

24

63.

Transplantācijas

86

64.

Traumatoloģijas – bērnu

29

65.

Traumatoloģijas – pieaugušo

28

66.

Uroloģijas – bērnu

35

67.

Uroloģijas – pieaugušo

34

68.

Zobārstniecības – bērnu

37

69.

Zobārstniecības – pieaugušo

36

70.

Dzemdību

Grūtniecības un dzemdību

40

71.

Grūtniecības patoloģijas

41

72.

Neiznēsāto jaundzimušo

60

73.

Veselu jaundzimušo dzemdību nodaļā

93

74.

Jaundzimušo reanimācijas

Veselības ministrs I.Eglītis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!