• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra instrukcija Nr. 4 "Latvijas Republikas nacionālo pozīciju Eiropas Savienības jautājumos un ar tām saistīto instrukciju izstrādes un informācijas aprites kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.02.2009., Nr. 21 https://www.vestnesis.lv/ta/id/187425-latvijas-republikas-nacionalo-poziciju-eiropas-savienibas-jautajumos-un-ar-tam-saistito-instrukciju-izstrades-un-informacijas-a...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 2009.gada 13.janvāra noteikumi Nr.50

Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 10.janvāra noteikumos Nr.42 "Noteikumi par pievienotās vērtības nodokļa deklarāciju". Precizējot iepriekš publicēto

Vēl šajā numurā

06.02.2009., Nr. 21

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 4

Pieņemts: 03.02.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta instrukcija Nr.4

Rīgā 2009.gada 3.februārī (prot. Nr.9 43 .§)

Latvijas Republikas nacionālo pozīciju Eiropas Savienības jautājumos un ar tām saistīto instrukciju izstrādes un informācijas aprites kārtība

Izdota saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.96
“Kārtība, kādā izstrādā, saskaņo, apstiprina un aktualizē
Latvijas Republikas nacionālās pozīcijas Eiropas Savienības jautājumos” 11.punktu

 

1. Vispārīgais jautājums

1. Instrukcija nosaka Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumos Nr.96 “Kārtība, kādā izstrādā, saskaņo, apstiprina un aktualizē Latvijas Republikas nacionālās pozīcijas Eiropas Savienības jautājumos” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) noteiktās:

1.1. nacionālās pozīcijas paraugu, nacionālās pozīcijas izstrādes un saskaņošanas kārtību;

1.2. instrukcijas paraugu, tās izstrādes, saskaņošanas un apstiprināšanas kārtību;

1.3. informācijas aprites kārtību starp Eiropas Savienības institūcijām un Latvijas Republikas pastāvīgo pārstāvniecību Eiropas Savienībā (turpmāk – pārstāvniecība), Ārlietu ministriju un pārējām nacionālo pozīciju un instrukciju izstrādē iesaistītajām valsts pārvaldes iestādēm un citām institūcijām.

2. Nacionālās pozīcijas izstrāde un saskaņošana

2. Atbildīgā iestāde sagatavo nacionālo pozīciju saskaņā ar šīs instrukcijas 1.pielikumā noteikto paraugu.

3. Atbildīgā iestāde informē pašvaldību un sociālo partneru organizācijas, biedrības un nodibinājumus par nacionālās pozīcijas izstrādes uzsākšanu un to līdzdalības iespējām nacionālās pozīcijas izstrādē, šo informāciju ievietojot arī atbildīgās iestādes mājaslapā internetā.

4. Nacionālo pozīciju saskaņo elektroniski. Ja nacionālās pozīcijas izstrādes gaitā līdzatbildīgajām institūcijām, pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem neizdodas vienoties par Latvijas Republikas pozīciju, Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā virzot nacionālo pozīciju izskatīšanai un apstiprināšanai, atšķirīgie viedokļi norādāmi nacionālajā pozīcijā.  

5. Pirms nacionālās pozīcijas iesniegšanas apstiprināšanai atbildīgā iestāde Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā nosūta tās galīgo redakciju nacionālās pozīcijas izstrādē iesaistītajām līdz­atbildīgajām institūcijām, pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem, ievērojot informācijas pieejamības ierobežojumus.

6. Iesniedzot nacionālo pozīciju apstiprināšanai Ministru kabinetā, ievēro Ministru kabineta kārtības rullī noteikto dokumentu projektu iesniegšanas kārtību Ministru kabinetā.

2.1. Ministru kabineta noteikumu 12.1.apakšpunktā minēto nacionālo pozīciju izstrāde un saskaņošana

7. Atbildīgā iestāde nodrošina Ministru kabineta noteikumu 12.1.apakš­punktā minētās nacionālās pozīcijas izstrādi, saskaņošanu un apstiprināšanu iespējami agrākā Eiropas Savienības tiesību akta projekta vai cita jautājuma sagatavošanas stadijā, bet ne vēlāk kā pirms Eiropas Savienības tiesību akta projekta vai cita jautājuma pirmreizējās izskatīšanas pēc būtības attiecīgajā Ministru padomes darba grupā vai komitejā, ja attiecīgais jautājums tiek iekļauts tās darba kārtībā.

8. Ja Ministru kabineta noteikumu 12.1.apakšpunktā minētā nacionālā pozīcija tiek izstrādāta par Eiropas Savienības tiesību akta projektu, kas būtiski skar Latvijas Republikas intereses, atbildīgā iestāde nacionālajā pozīcijā norāda tā atbilstības izvērtējumu subsidiaritātes un proporcionalitātes principam.

9. Ja pēc diskusijām Eiropas Savienības institūcijās tiek būtiski grozīts sākotnējais priekšlikums vai rodas citi apstākļi, kas ietekmē Latvijas Republikas intereses, atbildīgā iestāde Ministru kabineta noteikumu 12.5.apakšpunktā minēto nacionālo pozīciju sagatavo nekavējoties.

10. Ministru kabineta noteikumu 12.1.apakšpunktā minētās nacionālās pozīcijas un šīs instrukcijas 9.punktā minētajā gadījumā nacionālās pozīcijas saskaņošanas termiņš ar pozīcijas izstrādē līdzatbildīgajām institūcijām, pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem ir piecas darbdienas. Ņemot vērā Eiropas Savienības iestāžu darba grafiku, atbildīgā iestāde var noteikt citu termiņu.

2.2. Ministru kabineta noteikumu 12.2., 12.3. un 12.4.apakšpunktā minēto nacionālo pozīciju izstrāde un saskaņošana

11. Ministru kabineta noteikumu 12.2., 12.3. un 12.4.apakšpunktā minētās nacionālās pozīcijas un šīs instrukcijas 12.punktā minētajā gadījumā nacionālās pozīcijas saskaņošanas termiņš ar nacionālās pozīcijas izstrādē iesaistītajām līdzatbildīgajām institūcijām, pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem ir vismaz viena darbdiena.

12. Ja pēc diskusijām Eiropas Savienības institūcijās tiek būtiski grozīts Ministru padomes sanāksmē izskatāmais priekšlikums vai rodas citi apstākļi, kas ietekmē Latvijas Republikas intereses, un atbildīgā iestāde konstatē, ka nepieciešams sagatavot Ministru kabineta noteikumu 12.5.apakš­punktā minēto nacionālo pozīciju, atbildīgā iestāde to sagatavo nekavējoties.

13. Atbildīgā iestāde izstrādā Ministru kabineta noteikumu 12.2.apakšpunktā minēto nacionālo pozīciju, ja Eiropadomes vai Ministru padomes sanāksmes darba kārtības sadaļā “Citi jautājumi” iekļautais jautājums būtiski skar Latvijas Republikas intereses.

14. Ja atbildīgā iestāde plāno lūgt Ministru padomes Ģenerāl­sekretariātu iekļaut Ministru padomes darba kārtībā jautājumu pēc Latvijas Republikas pieprasījuma, atbildīgā iestāde par to informē Ārlietu ministriju.

3. Instrukcijas izstrāde un saskaņošana

15. Pēc Pastāvīgo pārstāvju komitejas darba kārtības saņemšanas atbildīgā iestāde formulē īsu Latvijas Republikas viedokli par darba kārtībā iekļautajiem jautājumiem un Ārlietu ministrijas noteiktā termiņā, bet ne vēlāk kā iepriekšējā darbdienā pirms Pastāvīgo pārstāvju komitejas sagatavošanas darba grupu sanāksmes (turpmāk – Antici un Mertens darba grupa) informē par to Ārlietu ministriju.

16. Instrukciju, kas paredzēta Latvijas Republikas pārstāvim Pastāvīgo pārstāvju komitejas sanāksmē, atbildīgā iestāde izstrādā un nosūta elektroniski Ārlietu ministrijai ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms Pastāvīgo pārstāvju komitejas sanāksmes (līdz plkst.15.00). Ņemot vērā Pastāvīgo pārstāvju komitejas darba grafiku, atbildīgā iestāde var vienoties ar Ārlietu ministriju par citu nosūtīšanas termiņu.

17. Ministru kabineta noteikumu 24.punktā minētās obligātās instrukcijas izstrādā saskaņā ar šīs instrukcijas 2.pielikumu.  

18. Izstrādājot instrukciju, ņem vērā:

18.1. noteiktā kārtībā apstiprinātās nacionālās pozīcijas;

18.2. informatīvos ziņojumus, kas izskatīti pirms Ministru padomes neformālajām sanāksmēm;

18.3. konkrētos Ministru padomes darba grupas vai komitejas sanāksmes dokumentus par attiecīgo jautājumu;

18.4. iepriekšējā Ministru padomes darba grupā vai komitejā panāktās vienošanās un viedokļus attiecīgajā jautājumā;

18.5. informāciju, kas saņemta no Antici un Mertens darba grupas.

19. Atbildīgā iestāde instrukcijas saskaņo vienas darbdienas laikā. Ņemot vērā Pastāvīgo pārstāvju komitejas darba grafiku, atbildīgā iestāde var vienoties ar līdzatbildīgajām institūcijām par citu saskaņošanas termiņu.

20. Instrukcijas apstiprina atbildīgās iestādes kompetentā amatpersona. Kompetento amatpersonu norīko attiecīgā iestāde un informē par to Ārlietu ministriju.

21. Ja iestādes kompetencē ir vairāki atšķirīgi jautājumi, tā var norīkot vairākas kompetentās amatpersonas, nosakot viņu atbildību un kompetenci.

4. Informācijas aprite starp pārstāvniecību, Ārlietu ministriju un pārējām nacionālās pozīcijas izstrādē iesaistītajām institūcijām

22. Attiecīgā iestāde informē Ārlietu ministriju par Eiropas Savienības lietu koordinatoru, kurš nodrošina informācijas apriti starp attiecīgo iestādi un citām nacionālās pozīcijas izstrādē iesaistītajām institūcijām un ekspertiem, kā arī starp attiecīgās iestādes struktūrvienībām.

23. Ja iestādes kompetencē ir vairāki atšķirīgi jautājumi, tā var norīkot vairākus Eiropas Savienības lietu koordinatorus, nosakot viņu atbildību un kompetenci.

24. Ārlietu ministrija (atbilstoši nepieciešamībai) aktualizē un izplata visām par Ministru padomes darba grupām un komitejām atbildīgajām iestādēm un līdzatbildīgajām institūcijām Eiropas Savienības lietu koordinatoru un kompetento amatpersonu sarakstu.

25. Ārlietu ministrija izveido un uztur ar Latvijas Republikas dalību Eiropas Savienības lēmumu pieņemšanas procesā saistīto dokumentu uzskaites sistēmas datubāzi (turpmāk – datubāze).

26. Ārlietu ministrija no Ministru padomes Ģenerālsekretariāta saņemtos dokumentus, kā arī Ministru kabineta noteikumu 27.punktā minētos dienesta ziņojumus un nacionālās pozīcijas ievieto datubāzē.

27. Ārlietu ministrija divas reizes gadā informē Valsts kanceleju par prezidentūras (Ministru padomē) noteikto Eiropadomes un Ministru padomes sanāksmju darba kārtību (kalendāru). Pamatojoties uz šo informāciju, Valsts kanceleja jautājumu par nacionālo pozīciju iekļauj Ministru kabineta sēdes darba kārtības projektā.

5. Dienesta ziņojumi

28. Ministru kabineta noteikumu 27.punktā minēto dienesta ziņojumu izstrādā un elektroniski nosūta Ārlietu ministrijai (koordinacija@mfa.gov.lv), pārstāvniecībai (permrep.eu@mfa.gov.lv) un atbildīgajai iestādei.

29. Dienesta ziņojumā iekļauj šādu informāciju:

29.1. sanāksmē piedalījušies Latvijas Republikas pārstāvji;

29.2. izskatītie darba kārtības jautājumi un izskatīto dokumentu numuri;

29.3. īss izskatāmā jautājuma apraksts un sanāksmes mērķis, atsaucoties uz iepriekšējo sanāksmi, ja tāda ir bijusi;

29.4. sanāksmē diskutētie problēmjautājumi;

29.5. citu valstu pozīciju apraksts;

29.6. Latvijas Republikas pārstāvja paus­tais viedoklis;

29.7. sanāksmē panāktā vienošanās;

29.8. secinājumi par sanāksmi un ieteikumi turpmākajai darbībai.

30. Steidzamos vai īpaši svarīgos gadījumos dienesta ziņojumā iekļaujamo informāciju var sniegt mutiski (telefoniski). Šādā gadījumā, sagatavojot dienesta ziņojumu, norāda, kad un kam informācija sniegta.

31. Dienesta ziņojumu par Ministru padomes sanāksmi izstrādā Latvijas Republikas pārstāvis, kas piedalījies attiecīgajā sanāksmē. Ja sanāksmē piedalās vairāki Latvijas Republikas pārstāvji, tie pēc savstarpējas vienošanās dienesta ziņojumā jautājumus atspoguļo atbilstoši kompetencei.

32. Izvērstu dienesta ziņojumu par atsevišķiem Pastāvīgo pārstāvju komitejas sanāksmes darba kārtības jautājumiem izstrādā pārstāvniecības amatpersona, kuras kompetencē ir attiecīgais jautājums.

33. Latvijas Republikas pārstāvji Antici un Mertens darba grupā izstrādā īsu dienesta ziņojumu par visiem attiecīgās Pastāvīgo pārstāvju komitejas darba kārtības jautājumiem.

34. Par Ministru padomes darba grupām un komitejām dienesta ziņojumus izstrādā Latvijas Republikas pārstāvis, kas piedalās šo darba grupu vai komiteju sanāksmēs. Ja sanāksmē piedalās vairāki Latvijas Republikas pārstāvji, tie pēc savstarpējas vienošanās dienesta ziņojumā jautājumus atspoguļo atbilstoši kompetencei.

6. Eiropas Savienības Ministru padomesrakstiskās procedūras piemērošana

35. Ja Ministru padome saskaņā ar normatīvajiem aktiem piemēro rakstisko procedūru, atbildīgā iestāde saskaņo Latvijas Republikas viedokli (balsojumu) ar līdzatbildīgajām institūcijām.

36. Latvijas Republikas viedoklis par tiesību akta projektu tiek pausts, atbildīgajai iestādei nosūtot viedokli Ministru padomes Ģenerālsekretariātam. Atbilde tiek sagatavota uz iestādes vēstuļu veidlapas.

37. Vēstuli, kurā pausts Latvijas Republikas viedoklis, atbildīgā iestāde elektroniski nosūta zināšanai pārstāvniecībai (permrep.eu@mfa.gov.lv) un Ārlietu ministrijai (koordinacija@mfa.gov.lv), kas nodrošina rakstiskās procedūras izpildes kontroli.

7. Kārtība, kādā Latvijā notiek viedokļa sagatavošana par Pastāvīgo pārstāvju komitejas I daļas un Ministru padomes A daļas jautājumiem

38. Instrukcijas par Pastāvīgo pārstāvju komitejas I daļas jautājumiem netiek izstrādātas, izņemot šīs instrukcijas 41.punktā minētos gadījumus.

39. Atbildīgā iestāde informē Ārlietu ministriju un noskaidro, vai:

39.1. tai nav iebildumu par jautājuma apstiprināšanu pēc būtības;

39.2. tai ir pieejams izskatāmais dokuments;

39.3. izskatāmajā dokumentā ir atspoguļots darba grupā sasniegtais rezultāts;

39.4. dokumenta tulkojums valsts valodā ir precīzs.

40. Nacionālās pozīcijas par Ministru padomes A daļas jautājumiem netiek izstrādātas, izņemot šīs instrukcijas 41.punktā minētos gadījumus.

41. Ja nepieciešams paust Latvijas Republikas viedokli par Pastāvīgo pārstāvju komitejas sanāksmes darba kārtības I daļas jautājumiem vai Ministru padomes sanāksmes darba kārtības A daļas jautājumiem, to dara mutiski vai izplatot paziņojumu (deklarāciju). Šādā gadījumā attiecīgo dokumentu izstrādā atbildīgā iestāde un elektroniski nosūta Ārlietu ministrijai (koordinacija@mfa.gov.lv) un pārstāvniecībai (permrep.eu@mfa.gov.lv) Ārlietu ministrijas noteiktajā termiņā atbilstoši attiecīgās prezidentūras (Ministru padomē) noteiktajam darba grafikam.

8. Noslēguma jautājumi

42. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2005.gada 16.augusta instrukciju Nr.6 “Latvijas nacionālo pozīciju Eiropas Savienības jautājumos un ar tām saistīto instrukciju izstrādes un informācijas aprites kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2005, 131.nr.).

43. Instrukcija stājas spēkā 2009.gada 1.martā.

Ministru prezidents I.Godmanis

Ārlietu ministrs M.Riekstiņš

 

Redakcijas piebilde: instrukcija stājas spēkā ar 2009.gada 1.martu.

 


 

1.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 3.februāra instrukcijai Nr.4

KI4P1_PAGE_1.JPG (56103 bytes)

KI4P1_PAGE_2.JPG (57288 bytes)

 

Ārlietu ministrs M.Riekstiņš


 

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 3.februāra instrukcijai Nr.4

KI4P2_PAGE_1.JPG (76686 bytes)

KI4P2_PAGE_2.JPG (31765 bytes)

Ārlietu ministrs M.Riekstiņš

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!