• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumi Nr. 882 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.1.2.1.2.apakšaktivitāti "Atbalsts doktora studiju programmu īstenošanai"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.11.2008., Nr. 174 https://www.vestnesis.lv/ta/id/183492-noteikumi-par-darbibas-programmas-cilvekresursi-un-nodarbinatiba-papildinajuma-1-1-2-1-2-apaksaktivitati-atbalsts-doktora-studi...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.890

Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumos Nr.142 "Noteikumi par nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijām"

Vēl šajā numurā

07.11.2008., Nr. 174

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 882

Pieņemts: 21.10.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.882

Rīgā 2008.gada 21.oktobrī (prot. Nr.75 64.§)
Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.2.1.2.apakšaktivitāti “Atbalsts doktora studiju programmu īstenošanai”
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.1.prioritātes “Augstākā izglītība un zinātne” 1.1.2.pasākuma “Augstākās izglītības attīstība” 1.1.2.1.aktivitātes “Atbalsts doktora un maģistra studiju programmu īstenošanai” 1.1.2.1.2.apakšaktivitāti “Atbalsts doktora studiju programmu īstenošanai” (turpmāk – apakšaktivitāte);

1.2. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;

1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir visās izglītības tematiskajās grupās palielināt to speciālistu skaitu, kas ieguvuši augstāko kvalifikāciju (doktora zinātnisko grādu) un spējīgi plānot, radīt un ieviest ražošanā augstas tehnoloģijas produktus, kā arī produktus un pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, veicinot tautsaimniecības attīstību uz inovāciju pamata.
3. Apakšaktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 6.punktā minēto darbību un veicinot šādu uzraudzības rādītāju sasniegšanu:

3.1. iznākuma rādītāju – 1600 doktoranti, kas saņēmuši Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām;

3.2. rezultāta rādītāju:

3.2.1. 80 procenti doktorantu no kopējā doktorantūras studentu skaita 2007./2008.akadēmiskajā gadā ir saņēmuši Eiropas Sociālā fonda atbalstu studijām doktorantūrā;

3.2.2. vismaz 50 procenti Eiropas Sociālā fonda atbalstu saņēmušo doktorantu līdz 2015.gada 31.augustam ir ieguvuši doktora zinātnisko grādu.
4. Apakšaktivitātes mērķa grupas ir doktoranti, akadēmiskais personāls, augstākās izglītības institūcijas.
5. Augstākās izglītības institūcija šo noteikumu izpratnē ir valsts vai privātpersonas dibināta un noteiktā kārtībā Latvijas Republikā reģistrēta augstskola neatkarīgi no tās juridiskā statusa.
6. Projekta ietvaros atbalstāmā darbība ir mērķstipendijas nodrošināšana doktora studijām visās izglītības tematiskajās grupās.
7. Šajos noteikumos minētā mērķstipendija ir finansiāls atbalsts, kuru piešķir doktorantam doktora studiju programmas apguvei un doktora zinātniskā grāda ieguvei.
8. Apakšaktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Sociālā fonda līdzekļiem un valsts budžeta līdzekļiem. Apakšaktivitātei pieejamais kopējais publiskais finansējums ir 40459138 lati, ko veido Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums 34363636 latu apmērā un nacionālais publiskais finansējums 6095502 latu apmērā.
9. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas. Projekta īstenošanai nacionālo publisko finansējumu 15 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas nodrošina no valsts budžeta līdzekļiem neatkarīgi no finansējuma saņēmēja juridiskā statusa.
10. Apakšaktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Projektu iesniegumu atlasi atbildīgā iestāde organizē divās kārtās.
11. Apakšaktivitātei pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā pieejamais kopējais publiskais finansējums ir 35200000 latu. Otro kārtu organizē par apakšaktivitātes ietvaros atlikušo finansējumu.
12. Apakšaktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Atbildīgā iestāde:

12.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:

12.1.1. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

12.1.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);

12.1.3. izstrādā un apstiprina komisijas nolikumu;

12.1.4. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

12.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;

12.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

12.3. saskaņo šo noteikumu 87.punktā minētos projekta grozījumus;

12.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu;

12.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 8.punktā minētais pieejamais finansējums apakšaktivitātes īstenošanai, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
13. Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde:

13.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas izstrādā vienošanās projektu par projekta īstenošanu un līguma projektu par projekta īstenošanu saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un iesniedz tos saskaņošanai atbildīgajā iestādē;

13.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju atbilstoši tā juridiskajam statusam vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu un nosaka projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam;

13.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;

13.4. iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;

13.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;

13.6. sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par apakšaktivitātes īstenošanu un apakšaktivitātei pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedz informāciju par atsevišķu projektu;

13.7. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē;

13.8. sagatavo Eiropas Sociālā fonda līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam un iesniedz to vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;

13.9. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;

13.10. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās vai līguma noteikumu izpildes prasībām un to izpildi;

13.11. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 86. un 87.punktā minēto;

13.12. uzkrāj datus par projekta īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

13.13. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos vai līgumu ar finansējuma saņēmēju.
14. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
II. Prasības projekta iesniedzējam
15. Projekta iesniedzējs var būt augstākās izglītības institūcija, kas īsteno vienu vai vairākas doktora studiju programmas jebkurā izglītības tematiskajā grupā.
16. Ja projekta iesniedzējs ir privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija, tā papildus šo noteikumu 15.punkta nosacījumiem atbilst šādām prasībām:

16.1. tai nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;

16.2. tā nav pasludināta par maksātne­spējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tās saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta.
17. Projekta iesniedzējs projektu var īstenot sadarbībā ar citām augstākās izglītības institūcijām, zinātniskajām institūcijām vai komercsabiedrībām (turpmāk – sadarbības partneris), noslēdzot sadarbības līgumu doktora studiju programmu īstenošanā.
18. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 21084 lati, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 17570100 latu.
19. Projekta ietvaros, ievērojot šo noteikumu 18.punktā minētos projekta attiecināmo izmaksu kopsummas ierobežojumus, augstākās izglītības institūcijai pieejamo finansējuma apmēru aprēķina, izmantojot šādu formulu:

F = 0,43 x D x T x (A1 + A2)/2, kur


F – augstākās izglītības institūcijai pieejamais finansējuma apmērs latos;

0,43 – koeficients, kas aprēķināts, ņemot vērā pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu un augstākās izglītības institūcijās kopējo studējošo doktorantu skaitu 2007./2008.akadēmiskajā gadā, un paredz finansiālā atbalsta sniegšanu konkursa kārtībā;

D – doktorantu skaits attiecīgajā augstākās izglītības institūcijā 2007./2008.akadēmiskajā gadā;

T – maksimālais finansiālā atbalsta ilgums gados vienam doktorantam;

A1 – maksimālais finansiālā atbalsta apmērs vienam 1. vai 2.kursa doktorantam gadā latos, ko aprēķina, summējot šajos noteikumos vienam 1. vai 2.kursa doktorantam gadā noteiktās mērķstipendijas izmaksas, doktora darba vadītāja gada atlīdzību par viena doktoranta darba vadīšanu, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, un vienam doktorantam gadā plānotās doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu izmaksas;

A2 – maksimālais finansiālā atbalsta apmērs vienam 3.kursa doktorantam vai zinātniskā grāda pretendentam gadā latos, ko aprēķina, summējot šajos noteikumos vienam 3.kursa doktorantam vai zinātniskā grāda pretendentam gadā noteiktās mērķstipendijas izmaksas, doktora darba vadītāja gada atlīdzību par viena doktoranta darba vadīšanu, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, un vienam doktorantam gadā plānotās doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu izmaksas.
20. Projekta iesniedzējs var iesniegt projekta iesniegumu par mazāku finansējuma apmēru, nekā aprēķināts augstākās izglītības institūcijai saskaņā ar šo noteikumu 19.punktā minēto formulu.
III. Projekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana
21. Atbildīgā iestāde ne vēlāk kā 40 darbdienu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums) pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai. Otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta ne vēlāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim. Uzaicinājumu nosūta projekta iesniedzējam, kas atbilst šo noteikumu 15.punktā minētajām prasībām.
22. Uzaicinājumā norāda:

22.1. attiecīgajai kārtai pieejamo finansējuma apmēru, projektam pieļaujamo minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummu un augstākās izglītības institūcijai pieejamā finansējuma aprēķina nosacījumus atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajam;

22.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 20 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;

22.3. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;

22.4. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;

22.5. citu informāciju, kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu norādīt uzaicinājumā.
23. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:

23.1. vienā projektu iesniegumu atlases kārtā atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu;

23.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:

23.2.1. šo noteikumu 69.punktā minētais nolikums vai tā projekts, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 70.punktā noteiktajām prasībām;

23.2.2. šo noteikumu 72.punktā minētā līguma projekts, kas izstrādāts saskaņā ar šo noteikumu 73.punktā noteiktajām prasībām;

23.2.3. šo noteikumu 60.punktā minētā kārtība, kādā finansējuma saņēmējs plāno izlietot doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu līdzekļus, vai tās projekts;

23.2.4. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts nodomu protokols par projekta ietvaros plānoto sadarbību doktora studiju programmu īstenošanā;

23.2.5. šo noteikumu 17.punktā minētā sadarbības līguma projekts par sadarbību doktora studiju programmu īstenošanā, norādot sadarbības partnera pienākumus un tiesības, kā arī plānoto samaksas kārtību;

23.2.6. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

23.2.7. projekta iesniedzēja sagatavots finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām (ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde) (2.pielikums);

23.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona, un projekta iesniegumam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
24. Projekta iesniedzējs noformē projekta iesniegumu, ievērojot šādas prasības:

24.1. projekta iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un aizpilda visas projekta iesnieguma veidlapas sadaļas;

24.2. projekta iesnieguma kopijas pilnībā atbilst projekta iesnieguma oriģināl­eksemplāram;

24.3. projekta iesnieguma oriģināl­eksemplārs un kopijas ir cauršūtas (caur­auklotas), lapas sanumurētas, un visi dokumenti ir noformēti normatīvajos aktos par dokumentu izstrādi un noformēšanu noteiktajā kārtībā;

24.4. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus nemaina un nedzēš;

24.5. projekta iesnieguma veidlapas sadaļu aizpildīšanā nodrošina sniegtās informācijas savstarpējo atbilstību – aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, projekta īstenošanas noteikumiem un izmaksu plānojumu;

24.6. projektā sasniedzamos iznākuma rādītājus un rezultāta rādītājus plāno sadalījumā pa gadiem (atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 2.12.apakšpunktā noteiktajam gadu iedalījumam);

24.7. nodrošina projekta iesnieguma satura atbilstību šo noteikumu 36.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem un šo noteikumu 37.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;

24.8. nepieciešamās projekta izmaksas plāno pilnos latos atbilstoši šo noteikumu 52. un 64.punktā minētajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Sociālā fonda finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
25. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:

25.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”), pievienojot elektroniskajā datu nesējā identisku projekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju, un valsts budžeta iestādēm – finansēšanas plāna projekta elektronisko versiju. Visus dokumentus ievieto iepakojumā un aizzīmogo;

25.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
26. Šo noteikumu 22.punktā minētajā uzaicinājumā norādītā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, nosūtīt pa pastu vai elektroniski:

26.1. ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par tā iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;

26.2. ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā šo apgalvojumu pamato;

26.3. ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesniegšanas datumu uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
27. Atbildīgā iestāde reģistrē projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi uzreiz vai 10 darbdienu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datuma, nosūta pa pastu vai elektroniski elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
IV. Projekta iesnieguma vērtēšana
28. Projekta iesniedzēju un projekta iesniegumu vispirms vērtē atbilstoši šo noteikumu 35.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, tad 36.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem, 37.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem un 38.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
29. Apakšaktivitātes ietvaros iesniegtā projekta iesnieguma vērtēšanu nodrošina komisija. Komisijas sastāvā iekļauj pārstāvjus no Izglītības un zinātnes ministrijas, Augstākās izglītības padomes un Latvijas Zinātnes padomes.
30. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes, sadarbības iestādes un Latvijas Jauno zinātnieku apvienības pārstāvji. Komisija var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus (bez balss­tiesībām).
31. Uzsākot darbu, komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpaudīs trešajām personām. Komisijas locekļi un eksperti paraksta apliecinājumu, ka viņi savā darbībā nepārkāpj normatīvos aktus, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un ievēro ierobežojumus, kas noteikti Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajai personai, kā arī nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma apstiprināšanā.
32. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes apstiprināts komisijas nolikums.
33. Projektu iesniegumus vērtē, ievērojot šos noteikumus, atbildīgās iestādes izstrādātu un apstiprinātu projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību un normatīvos aktus, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, kā arī izmantojot projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku.
34. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem, atbilstības kritērijiem un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” un “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
35. Administratīvie kritēriji (projekta iesnieguma noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji) ir šādi:

35.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;

35.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;

35.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

35.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;

35.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;

35.6. projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā ar nepieciešamo projekta iesnieguma eksemplāru skaitu (viens oriģināls un divas kopijas), iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) vai arī elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

35.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;

35.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētie pielikumi;

35.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 84.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;

35.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;

35.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 9.punktā minēto pieļaujamo līdzfinansējuma apmēru;

35.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par šo noteikumu 18.punktā minēto minimālo attiecināmo izmaksu summu un nepārsniedz šo noteikumu 18.punktā minēto maksimālo attiecināmo izmaksu summu;

35.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;

35.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 52. un 64.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;

35.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 53., 61. un 62.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
36. Atbilstības kritēriji (projekta iesniedzēja un projekta iesnieguma atbilstības kritēriji) ir šādi:

36.1. projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 15.punktā minētā institūcija;

36.2. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam apakšaktivitātes mērķim;

36.3. projekta atbalstāmā darbība atbilst šo noteikumu 6.punktā minētajai atbalstāmajai darbībai;

36.4. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;

36.5. projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;

36.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;

36.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);

36.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji veicina šo noteikumu 3.1.apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja sasniegšanu;

36.9. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāltehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām;

36.10. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;

36.11. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta rezultātus un īstenotu plānotās darbības;

36.12. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām.
37. Kvalitātes kritēriji (specifiski ieviešanas un horizontālo prioritāšu atbilstības kritēriji) ir šādi:

37.1. augstākās izglītības institūcijas kapacitāte doktora studiju programmu īstenošanā – studējošo skaits doktorantūrā 2007./2008.akadēmiskajā gadā:

37.1.1. vairāk nekā 210 studējošo (pieci punkti);

37.1.2. no 151 līdz 210 studējošiem (četri punkti);

37.1.3. no 91 līdz 150 studējošiem (trīs punkti);

37.1.4. no 31 līdz 90 studējošiem (divi punkti);

37.1.5. no 1 līdz 30 studējošiem (viens punkts);

37.1.6. nav studējošo (0 punktu);

37.2. augstākās izglītības institūcijas akadēmiskā personāla potenciāls doktora studiju programmu īstenošanā – profesoru un asociēto profesoru skaits 2007./2008. akadēmiskajā gadā:

37.2.1. vairāk nekā 150 profesoru un asociēto profesoru (pieci punkti);

37.2.2. no 101 līdz 150 profesoriem un asociētajiem profesoriem (četri punkti);

37.2.3. no 61 līdz 100 profesoriem un asociētajiem profesoriem (trīs punkti);

37.2.4. no 31 līdz 60 profesoriem un asociētajiem profesoriem (divi punkti);

37.2.5. no 1 līdz 30 profesoriem un asociētajiem profesoriem (viens punkts);

37.2.6. nav profesoru un asociēto profesoru (0 punktu);

37.3. augstākās izglītības institūcijas īstenoto doktora studiju programmu efektivitāte – doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaits 2006./2007.akadēmiskajā gadā pret doktora studiju programmās imatrikulēto personu skaitu 2003./2004.akadēmiskajā gadā (izteikts procentos):

37.3.1. vairāk nekā 40 procentu (pieci punkti);

37.3.2. no 20 līdz 40 procentiem (trīs punkti);

37.3.3. mazāk nekā 20 procentu (viens punkts);

37.4. Eiropas Sociālā fonda atbalsta efektivitāte – plānotais doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaits pret plānoto Eiropas Sociālā fonda atbalsta saņēmēju skaitu doktora studiju programmās (izteikts procentos):

37.4.1. vairāk nekā 75 procenti (pieci punkti);

37.4.2. no 60 līdz 75 procentiem (trīs punkti);

37.4.3. no 50 līdz 59 procentiem (viens punkts);

37.4.4. mazāk nekā 50 procentu (0 punktu);

37.5. projekta iesniegums demonstrē sasaisti (savstarpēji papildinoša pozitīva ietekme) ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda investīcijām augstākās izglītības programmu un zinātnes infrastruktūras modernizācijai:

37.5.1. ir savstarpēji papildinoša ietekme (divi punkti);

37.5.2. nav savstarpēji papildinošas ietekmes (0 punktu);

37.6. projekta iesniegumā ir paredzēts, ka projekta īstenošana notiek sadarbībā ar citām augstākās izglītības institūcijām vai zinātniskajiem institūtiem doktora studiju programmu īstenošanā:

37.6.1. projekta iesniedzējam jau ir izstrādāts un darbojas sadarbības mehānisms, kas paredz par zinātniskā darba vadītājiem piesaistīt attiecīgā pētījumu jomā vadošus zinātniekus vai akadēmisko personālu, tai skaitā no citiem zinātniskajiem institūtiem vai ārvalstu augstskolām, vai komercsabiedrībām, un ir paredzēta sadarbības turpināšana projekta īstenošanā (pieci punkti);

37.6.2. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākus zinātniskos institūtus vai komercsabiedrības un ar tiem ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (trīs punkti);

37.6.3. projekta iesniegumā ir paredzēts piesaistīt vienu vai vairākas augstākās izglītības institūcijas un ar tām ir paredzēts noslēgt sadarbības līgumu, to apliecinot ar nodomu protokolu (viens punkts);

37.6.4. projekta iesniegumā nav norādīta informācija par plānoto sadarbību (0 punktu);

37.7. projekta iesniegumā ir paredzēts doktorantūras studiju pētījumu daļu īstenot sadarbībā ar zinātniskajām institūcijām, izvērtējot to zinātnisko potenciālu – starptautiski citēto publikāciju (anonīmi recenzētu zinātniskajā periodikā un starptautiski pieejamās datu bāzēs citētu, izņemot pašcitēšanu, zinātnisko publikāciju) skaitu iepriekšējā gadā:

37.7.1. doktorantūras studiju pētījumu daļu paredzēts īstenot sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kurā ir vairāk nekā 0,5 publikācijas uz vienu pilna darba laika ekvivalentu strādājošu zinātnieku (trīs punkti);

37.7.2. doktorantūras studiju pētījumu daļu paredzēts īstenot sadarbībā ar zinātnisko institūciju, kurā ir mazāk nekā 0,5 publikācijas uz vienu pilna darba laika ekvivalentu strādājošu zinātnieku (viens punkts);

37.7.3. doktorantūras studiju pētījumu daļu nav paredzēts īstenot sadarbībā ar zinātnisko institūciju (0 punktu);

37.8. augstākās izglītības institūcijas īstenotā starptautiskā sadarbība, ko raksturo šādi sadarbības veidi: starptautiskās sadarbības līgumi, starptautiskie projekti, akadēmiskā personāla apmaiņa, studējošo apmaiņa:

37.8.1. augstākās izglītības institūcija īsteno trīs vai četrus minētos sadarbības veidus (trīs punkti);

37.8.2. augstākās izglītības institūcija īsteno divus no minētajiem sadarbības veidiem (divi punkti);

37.8.3. augstākās izglītības institūcija īsteno vienu no minētajiem sadarbības veidiem (viens punkts);

37.8.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem sadarbības veidiem (0 punktu);

37.9. augstākās izglītības institūcijas konkurētspēja starptautiskajā akadēmiskajā vidē, ko raksturo šādi rādītāji: uz konkursa pamata piesaistītais ārvalstu akadēmiskais personāls, ārvalstu studējošo piesaiste, studiju programmu īstenošana svešvalodās:

37.9.1. augstākās izglītības institūcija izpilda visus trīs minētos starptautiskās konkurētspējas rādītājus (trīs punkti);

37.9.2. augstākās izglītības institūcija izpilda divus no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (divi punkti);

37.9.3. augstākās izglītības institūcija izpilda vienu no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (viens punkts);

37.9.4. augstākās izglītības institūcijai nav neviena no minētajiem starptautiskās konkurētspējas rādītājiem (0 punktu);

37.10. projekta ieguldījums augstākās izglītības institūcijas vai institūciju inovatīvās kapacitātes paaugstināšanā:

37.10.1. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu vairākām augstākās izglītības institūcijām (trīs punkti);

37.10.2. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu atsevišķiem studiju virzieniem (divi punkti);

37.10.3. projekts veicina tehnoloģiju pārnesi un komercializācijas spējas paaugstināšanu atsevišķām studiju programmām (viens punkts);

37.11. projekta īstenošanas risku (iespējamais izmaksu sadārdzinājums, nepietiekams akadēmiskā personāla nodrošinājums, nepietiekams doktorantūrā studēt gribētāju skaits, reflektantu nepietiekama akadēmiskā vai zinātniskā kapacitāte, studējošo skaita samazinājums un citi riski) izvērtējums:

37.11.1. projekta iesniegumā ir izvērtēti iespējamie riski, izstrādāts pasākumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (trīs punkti);

37.11.2. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (divi punkti);

37.11.3. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji, nav izstrādāts pasākumu plāns identificēto risku novēršanai (viens punkts);

37.11.4. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski (0 punktu);

37.12. projekta iesniedzēja reģionālais izvietojums:

37.12.1. Kurzemes, Zemgales, Vidzemes vai Latgales plānošanas reģionā (četri punkti);

37.12.2. Rīgas plānošanas reģionā (viens punkts);

37.13. projektā paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu:

37.13.1. paredzētie pasākumi sekmē trīs pamatprincipu ievērošanu (pieci punkti);

37.13.2. paredzētie pasākumi sekmē divu pamatprincipu ievērošanu (trīs punkti);

37.13.3. paredzētie pasākumi sekmē viena pamatprincipa ievērošanu (viens punkts);

37.13.4. nav paredzēti pasākumi, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamat­principu ievērošanu (0 punktu);

37.14. projekta plānotā ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:

37.14.1. projekts paredz atbalstu doktora studijām informācijas tehnoloģiju jomā, kā arī paredz palielināt doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (divi punkti);

37.14.2. projekts paredz atbalstu doktora studijām informācijas tehnoloģiju jomā, nepalielinot doktora zinātnisko grādu ieguvušo skaitu informācijas tehnoloģiju studiju programmās (viens punkts);

37.14.3. projektā nav paredzēts atbalsts doktora studijām informācijas tehnoloģiju jomā (0 punktu).
38. Finansējuma piešķiršanas kritēriji ir šādi:

38.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. un 36.8.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, 37.2., 37.4., 37.6. un 37.13.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņēmis vismaz vienu punktu, 37.11.apakšpunktā minētajā vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz divus punktus un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā saņēmis vismaz 14 punktus;

38.2. sarindojot šo noteikumu 38.1.apakš­punktā minētajam kritērijam atbilstošos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, attiecīgajam projekta iesniegumam pietiek apakšaktivitātes atlases kārtā pieejamā finansējuma.
V. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumiem vai noraidīšanu
39. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja tā atbilstība visiem šo noteikumu 35., 36. un 38.punktā minētajiem projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”.
40. Atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu un to tālāk nevērtē, ja:

40.1. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija neatbilst šo noteikumu 16.2.apakšpunktā minētajām prasībām;

40.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 35.1., 35.2., 35.3., 35.4., 35.5., 35.12., 36.1., 36.2., 36.3. vai 36.8.apakš­punktā minētajiem kritērijiem;

40.3. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 37.11.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam projekta iesniegums saņēmis mazāk par diviem punktiem vai vērtējumā par atbilstību kādam no šo noteikumu 37.2., 37.4., 37.6. vai 37.13.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem saņēmis mazāk par vienu punktu;

40.4. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 38.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
41. Atbildīgā iestāde var pieņemt lēmumu projekta iesniegumu apstiprināt ar nosacījumu. Minētajā lēmumā var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu:

41.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 35.6., 35.7., 35.8., 35.9., 35.10., 35.11., 35.13., 35.14., 35.15., 36.4., 36.5., 36.6., 36.7., 36.9., 36.10., 36.11. vai 36.12.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;

41.2. projekta iesniegumā augstākās izglītības institūcijai pieprasītā finansējuma samazināšana atbilstoši šo noteikumu 19.punktā minētajai formulai;

41.3. projekta izmaksu precizēšana sadalījumā pa gadiem;

41.4. izmaksu precizēšana, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas, ar nosacījumu, ka šo noteikumu 53., 61. un 62.punktā minētais izmaksu ierobežojums netiek pārsniegts;

41.5. privātpersonas dibināta augstākās izglītības institūcija nodrošina atbilstību šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētajām prasībām;

41.6. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veikšana, kura ir vērsta uz vienošanās vai līguma par projekta īstenošanu noslēgšanu.
42. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas dienas nosūta:

42.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai projekta iesnieguma noraidīšanu, vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;

42.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta apliecinātas kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

42.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesnie­dzējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija –, lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu (kopiju) un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakšpunktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
43. Ja projekta iesniegums ir apstiprināts ar nosacījumu, projekta iesniedzējs lēmumā noteiktajā termiņā, kas nepārsniedz 30 darbdienas no lēmuma spēkā stāšanās dienas, nodrošina nosacījumu izpildi un iesniedz atbildīgajā iestādē izvērtēšanai informāciju par nosacījumu izpildi. Lēmumā noteiktajā termiņā informāciju par nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs var iesniegt ne vairāk kā divas reizes.
44. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc lēmumā noteiktā termiņa izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi (turpmāk – atzinums). Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.
45. Ja projekta iesniedzējs nodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi lēmumā noteiktajā termiņā un atbildīgās iestādes atzinums ir pozitīvs, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā no atzinuma parakstīšanas dienas nosūta:

45.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;

45.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu;

45.3. ministrijai, kuras institucionālā padotībā atrodas projekta iesnie­dzējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija –, lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu (kopiju), atzinumu (kopiju) un atbilstoši šo noteikumu 1.pielikuma 6.1.apakš­punktam un 2.pielikumam projekta iesniedzēja iesniegto informāciju.
46. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai nenodrošina to lēmumā noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums ir uzskatāms par noraidītu. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā no atzinuma parakstīšanas dienas nosūta atzinumu projekta iesniedzējam.
47. Ja projekta iesniegums ir apstiprināts, sadarbības iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz vienošanos vai līgumu par projekta īstenošanu saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
48. Sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā no vienošanās noslēgšanas dienas rakstiski informē par noslēgto vienošanos ministriju, kuras institucionālā padotībā atrodas finansējuma saņēmējs – valsts dibināta augstākās izglītības institūcija.
49. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam, kas nav valsts budžeta iestāde, pārskaita avansa maksājumu vienošanās noteikumos vai līgumā par projekta īstenošanu minētajos termiņos un kārtībā 20 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
50. 20 darbdienu laikā pēc lēmuma saņemšanas par projekta iesnieguma noraidīšanu vai šo noteikumu 46.punktā minētajos gadījumos projekta iesniedzējam ir tiesības pieprasīt atbildīgajai iestādei informācijas apriti regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izsniegt divas iesniegtā projekta iesnieguma kopijas.
VI. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
51. Projekta ietvaros izmaksas iedala attiecināmās un neattiecināmās izmaksās.
52. Attiecināmās izmaksas plāno šādās izmaksu pozīcijās:

52.1. netiešās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm:

52.1.1. projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;

52.1.2. projekta administratīvās izmaksas;

52.1.3. informācijas un publicitātes pasākumi;

52.2. tiešās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm:

52.2.1. mērķstipendijas izmaksas;

52.2.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas;

52.3. neparedzētās izmaksas.
53. Šo noteikumu 52.1.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver uzņēmuma līguma izmaksas projekta iesnie­guma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanai, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja uz uzņēmuma līguma pamata iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja. Minēto izmaksu kopsumma var būt ne vairāk kā pieci procenti no šo noteikumu 52.2.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas, nepārsniedzot 10000 latu.
54. Šo noteikumu 52.2.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver mērķstipendiju doktorantam šādā apmērā:

54.1. 1. un 2.kursa doktorantam ne vairāk kā 600 latu mēnesī;

54.2. 3.kursa doktorantam un zinātniskā grāda pretendentam ne vairāk kā 800 latu mēnesī.
55. Šo noteikumu 54.punktā minēto mērķstipendiju doktorantam piešķir 11 mēnešus gadā. Kopējais mērķstipendijas piešķīrums vienam doktorantam nepārsniedz 44 mēnešus: doktora studiju programmas apguvei – 33 mēnešus, bet promocijas darba sagatavošanai, lai iesniegtu publiskai aizstāvēšanai Promocijas padomē – 11 mēnešus.
56. Šo noteikumu 52.2.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksas:

56.1. atlīdzība doktora darba vadītājam par doktoranta darba vadīšanu un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

56.2. doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumi;

56.3. atlīdzība un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas šo noteikumu 71.punktā minētās komisijas zinātniskajiem sekretāriem un ārējiem nozaru ekspertiem;

56.4. projekta ieviešanas informācijas sistēmas izstrādes un uzturēšanas izmaksas.
57. Šo noteikumu 56.1.apakšpunktā minētā atlīdzība doktora darba vadītājam nepārsniedz 100 latu mēnesī par viena doktoranta darba vadīšanu, neskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. Minēto atlīdzību doktora darba vadītājam piešķir 11 mēnešus gadā finansējuma saņēmēja noteiktajā kārtībā.
58. Projekta ietvaros doktora darba vadītājs vienlaikus var vadīt ne vairāk kā piecu doktorantu darbus.
59. Šo noteikumu 56.2.apakšpunktā minētie doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumi ietver komandējumu izmaksas doktorantam, tai skaitā dalības maksu zinātniskajās konferencēs un semināros. Kvalitātes atbalsta pasākumi var ietvert arī vieslektoru atlīdzību par lekciju lasīšanu, atlīdzību zinātniekiem par atbalstu doktorantiem zinātniskās pētniecības darbā un semināru izmaksas doktorantu grupai jaunu pētniecības metožu apgūšanai un lietošanai praksē.
60. Doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumiem projektā pieejamo finansējumu plāno, aprēķinot uz vienu doktorantu 1000 latu gadā, un izlieto saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādātu un apstiprinātu kārtību. Katrs doktorants minēto summu ir tiesīgs izmantot komandējuma izdevumiem finansējuma saņēmēja noteiktajā termiņā.
61. Šo noteikumu 52.1.3.apakšpunktā minēto izmaksu kopsumma nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 52.2.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas.
62. Šo noteikumu 52.3.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz 0,5 procentus no 52.2.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas, un to izmanto šo noteikumu 52.2.apakšpunktā minēto izmaksu segšanai.
63. Šo noteikumu 52.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas plāno kā atsevišķu izmaksu pozīciju. To attiecināmību vai neattiecināmību, kā arī apmēru nosaka šo noteikumu 92.punktā noteiktajā kārtībā. Minētā izmaksu pozīcija var ietvert šādas izmaksas:

63.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai, tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta administrēšanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;

63.2. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju, interneta pakalpojumi);

63.3. biroja preces un inventārs (vērtībā līdz 50 latiem par vienību), izņemot mēbeles;

63.4. telpu īre, ja projekta administrēšanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;

63.5. projekta vadībai nepieciešamā informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datortehnika, biroja programmatūra, printeris) īre.
64. Attiecināmo izmaksu neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas.
65. Finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda vai valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas un projekta iesniegumā neiekļauj izmaksas, kuras:

65.1. nav norādītas šo noteikumu 52. vai 64.punktā;

65.2. neatbilst šo noteikumu 53., 61. vai 62.punktā minētajam izmaksu apmēra ierobežojumam;

65.3. nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 52.1.1.apakšpunktā minētās izmaksas) vai kuras veiktas vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;

65.4. nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei, vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
VII. Projekta īstenošanas nosacījumi
66. Mērķstipendiju var piešķirt doktorantam, kas studē pilna vai nepilna laika studijās valsts budžeta finansētajās vai maksas studiju vietās jebkurā no izglītības tematiskajām grupām. Nepilna laika studijās mērķstipendiju prioritāri piešķir tam doktorantam, kurš vienlaikus strādā akadēmiskā amatā augstskolā, koledžā vai zinātniskajā institūtā.
67. Mērķstipendiju var piešķirt tikai vienas doktora studiju programmas apguvei un doktora zinātniskā grāda ieguvei.
68. Doktorants vienlaikus nevar saņemt mērķstipendiju un atlīdzību:

68.1. darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildi­nājuma 1.1.1.2.aktivitātes “Cilvēkresursu piesaiste zinātnei” projektu ietvaros;

68.2. darbības programmas “Uzņēmējdarbība un inovācijas” papildi­nājuma 2.1.1.1.aktivitātes “Atbalsts zinātnei un pētniecībai”, 2.1.2.1.1.apakš­aktivitātes “Kompetences centri” vai 2.1.2.2.1.apakšaktivitātes “Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde” projektu ietvaros.
69. Mērķstipendiju doktorantam piešķir konkursa kārtībā saskaņā ar finansējuma saņēmēja izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.
70. Šo noteikumu 69.punktā minētajā nolikumā ietver vismaz šādus noteikumus:

70.1. prasības doktorantam, lai varētu pretendēt uz mērķstipendiju;

70.2. doktorantu pieteikšanās kārtību;

70.3. konkursa kārtību;

70.4. mērķstipendijas piešķiršanas komisijas darba kārtību;

70.5. mērķstipendijas piešķiršanas lēmuma pieņemšanas un apstrīdēšanas kārtību;

70.6. konkursa rezultātu publiskošanas kārtību;

70.7. mērķstipendijas piešķiršanas līguma slēgšanas kārtību starp augstākās izglītības institūciju un doktorantu;

70.8. mērķstipendijas izmaksas kārtību;

70.9. doktoranta atbildību.
71. Finansējuma saņēmējs izveido mērķstipendijas piešķiršanas komisiju vai komisijas, kuru sastāvā iekļauj augstākās izglītības institūcijas akadēmiskā personāla un administrācijas pārstāvjus. Komisijas sastāvā var iekļaut nozaru ārējos ekspertus.
72. Ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc konkursa rezultātu apstiprināšanas finansējuma saņēmējs rakstiski slēdz līgumu ar doktorantu par mērķstipendijas piešķiršanu.
73. Šo noteikumu 72.punktā minētajā līgumā ietver vismaz šādus noteikumus:

73.1. augstākās izglītības institūcijas saistības, lai sniegtu atbalstu (tai skaitā doktorantūras kvalitātes atbalsta pasākumu nodrošināšanai) doktorantam doktora studiju programmas apguvei un doktora zinātniskā grāda ieguvei;

73.2. doktoranta saistības, lai apgūtu doktora studiju programmu un iegūtu doktora zinātnisko grādu, doktora studiju programmas apguvei paredzot trīs gadus, neskaitot studiju pārtraukumus, un promocijas darba sagatavošanai un iesniegšanai publiskai aizstāvēšanai Promocijas padomē vienu gadu;

73.3. kārtību, kādā tiek izvērtēta doktoranta saistību izpilde, paredzot, ka doktoranta studiju un pētnieciskā darba rezultāti tiek izvērtēti ne retāk kā divas reizes gadā;

73.4. termiņa pagarinājuma nosacījumus;

73.5. strīdu un domstarpību risināšanas kārtību;

73.6. informācijas apmaiņas kārtību.
74. Finansējuma saņēmējs līgumu ar doktorantu par mērķstipendijas piešķiršanu slēdz uz vienu gadu.
75. Mērķstipendijas izmaksas ir attiecināmas ar nākamo kalendāra mēnesi pēc konkursa rezultātu apstiprināšanas, bet ne agrāk kā pēc atbildīgās iestādes lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Mērķstipendiju sāk izmaksāt pēc šo noteikumu 72.punktā minētā līguma noslēgšanas.
76. Šo noteikumu 54.punktā minēto mērķstipendiju 1. un 2.kursa doktorantam izmaksā katru mēnesi 500 latu apmērā, 3.kursa doktorantam un zinātniskā grāda pretendentam izmaksā katru mēnesi 700 latu apmērā. Visu atlikušo mērķstipendijas daļu par semestri doktorantam izmaksā mēneša laikā pēc iepriekšējā semestra saistību sekmīgas izpildes un izvērtēšanas.
77. Lai izvērtētu saistību izpildi, doktorants atbilstoši šo noteikumu 73.3.apakš­punktā minētajai kārtībai katru semestri finansējuma saņēmējam iesniedz rakstisku pārskatu par iepriekšējā semestrī paveikto.
78. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskata izvērtēšanu 20 darbdienu laikā no tā iesniegšanas dienas. Ja vērtējums ir pozitīvs, finansējuma saņēmējs izmaksā doktorantam atlikušo mērķstipendijas daļu par iepriekšējo semestri. Ja vērtējums ir negatīvs, doktorants atlikušo mērķstipendijas daļu nesaņem un finansējuma saņēmējs lemj par doktoranta izslēgšanu no projekta.
79. Ja doktorants doktora zinātnisko grādu iegūst pirms šo noteikumu 72.punktā minētajā līgumā noteiktā termiņa, viņš mērķstipendiju par visu atlikušo laikposmu saņem ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc doktora zinātniskā grāda iegūšanas.
80. Ja doktorants pārtrauc studijas, finansējuma saņēmējs, sākot ar nākamo mēnesi pēc studiju pārtraukšanas, pārtrauc izmaksāt mērķstipendiju doktorantam un atlīdzību viņa doktora darba vadītājam. Ja doktorants iesniedz rakstisku pārskatu par semestrī paveikto līdz studiju pārtraukumam un vērtējums ir pozitīvs, finansējuma saņēmējs izmaksā doktorantam mērķstipendiju un doktora darba vadītājam atlīdzību par attiecīgajiem semestra mēnešiem līdz studiju pārtraukumam.
81. Ja doktorants ir pārtraucis studijas vai ir izslēgts no projekta, finansējuma saņēmējs mērķstipendiju konkursa kārtībā piešķir nākamajam doktorantam, kurš ieguvis augstāku novērtējumu.
82. Pēc studiju pārtraukuma doktorants var atkārtoti pretendēt uz mērķstipendiju šo noteikumu 69.punktā minētajā konkursa kārtībā. Mērķstipendijas saņemšanas ilgums pirms studiju pārtraukuma šajā gadījumā tiek ieskaitīts kopējā mērķstipendijas saņemšanas laikā, ievērojot šo noteikumu 55.punktā minētos ierobežojumus.
83. Ja doktorants ir saņēmis mērķstipendiju pēc tam, kad ir pārtraucis studijas, viņš atmaksā finansējuma saņēmējam nepamatoti saņemto mērķstipendiju pilnā apmērā par minēto laikposmu. Finansējuma saņēmējs ir tiesīgs ieturēt nepamatoti izmaksātās summas no nākamajiem mērķstipendijas maksājumiem, ja tādi tiek veikti.
84. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu uzsāk ne vēlāk kā divus mēnešus pēc tam, kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu, un īsteno projektu ne ilgāk kā 84 mēnešu laikā līdz 2015.gada 31.augustam.
85. Finansējuma saņēmējs savā tīmekļa vietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.
86. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, izņemot šo noteikumu 87.punktā minētos gadījumos.
87. Projekta grozījumus saskaņo ar atbildīgo iestādi, ja izmaiņas ir saistītas ar:

87.1. projekta mērķi;

87.2. finansējuma saņēmēja maiņu;

87.3. projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;

87.4. projekta sasniedzamajiem iznākuma un rezultāta rādītājiem;

87.5. projekta kopējo izmaksu apmēru;

87.6. neparedzēto izmaksu pārdali.
88. Finansējuma saņēmējs, neizdarot grozījumus projektā, var veikt projekta izmaksu pārdali:

88.1. starp šo noteikumu 52.1.3. un 52.2.2.apakšpunktā noteiktajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas un ievērojot šo noteikumu 61.punktā noteikto izmaksu ierobežojumu;

88.2. šo noteikumu 52.1.3. un 52.2.2.apakš­punktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros.
89. Finansējuma saņēmējs, sniedzot sadarbības iestādei maksājuma pieprasījumu, pievieno skaidrojumu par šo noteikumu 88.punktā minētās izmaksu pārdales pamatotību. Ja minētais skaidrojums nav iesniegts vai nav pamatots, tad sadarbības iestāde izmaksu pārdali var uzskatīt par nepamatotu, neņemot to vērā vai uzskatot izmaksu pārdali par nenotikušu.
90. Finansējuma saņēmējs līdz 2011.gada 31.decembrim nodrošina finansējuma apguvi ne mazāk kā 60 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
91. Ja finansējuma saņēmējs neizpilda projekta iesniegumā norādītos iznākuma rādītājus vai rezultāta rādītājus sadalījumā pa gadiem vai nenodrošina finansējuma apguvi šo noteikumu 90.punktā noteiktajā apmērā un termiņos, vai nepilda vienošanās noteikumos vai līgumā par projekta īstenošanu noteiktās saistības, sadarbības iestāde informē atbildīgo iestādi. Šajā gadījumā atbildīgajai iestādei ir tiesības ierosināt projekta finansējuma samazināšanu vai pārtraukšanu.
VIII. Noslēguma jautājumi
92. Šo noteikumu 63.punktā minēto administratīvo izmaksu attiecināmību vai neattiecināmību, kā arī apmēru nosaka atbilstoši Ministru kabineta lēmumam par administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.
93. Projektos, kuru īstenošana ir uzsākta, pirms noteikts šo noteikumu 92.punktā minētais administratīvo izmaksu nemainīgās likmes apmērs, administratīvo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no dienas, kad noslēgta vienošanās vai līgums par projekta īstenošanu.
94. Šo noteikumu 93.punktā minēto nosacījumu izpildes kārtību sadarbības iestāde iekļauj vienošanās dokumentā vai līgumā par projekta īstenošanu.
Ministru prezidents I.Godmanis

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
Izglītības un zinātnes ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.882
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 21.oktobra noteikumiem Nr.882
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!