• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 15. septembra noteikumi Nr. 743 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.1.2.aktivitāti "Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.09.2008., Nr. 146 https://www.vestnesis.lv/ta/id/181287

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.744

Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 6.janvāra noteikumos Nr.21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi"

Vēl šajā numurā

19.09.2008., Nr. 146

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 743

Pieņemts: 15.09.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.743

Rīgā 2008.gada 15.septembrī (prot. Nr.65 24.§)

Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.2.aktivitāti “Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.prioritātes “Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana” 3.2.1.pasākuma “Pieejamības un transporta sistēmas attīstība” 3.2.1.2.aktivitāti “Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās” (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.4. atbildīgo iestādi.

2. Aktivitātes mērķis ir komfortabla un droša satiksme pilsētu tranzītielās, rekonstruējot un attīstot pilsētu tranzītielas valsts galveno vai 1.šķiras autoceļu maršrutos vietās, kur esošā infrastruktūra ir nolietojusies (piemēram, sabrukušie ielu posmi) vai nespēj nodrošināt pieaugošo transporta plūsmu.

3. Aktivitātes mērķa grupa ir satiksmes dalībnieki, īpaši iedzīvotāji tajās pilsētās, kuras šķērso tranzītielas.

4. Aktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

5. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstīti projekti, ko paredzēts īstenot attiecīgās pašvaldības teritorijā (izņemot Rīgas pašvaldību) Latvijas Republikā.

6. Projekts īstenojams līdz 2015.gada 31.augustam. Šajā termiņā jābūt pabeigtām visām projekta aktivitātēm un veiktiem visiem maksājumiem projekta ietvaros.

 

II. Aktivitātei un vienam projektam pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs un pieļaujamā finansējuma likme

7. Kopējais aktivitātei pieejamais finansējums ir 49 609 694 lati, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 42 168 240 lati un nacionālais publiskais finansējums 7 441 454 lati.

8. Nacionālo publisko finansējumu nodrošina projekta iesniedzējs. Projekta iesniedzējs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var pretendēt uz valsts budžeta dotāciju projekta līdzfinansēšanai.

9. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

10. Projekta iesniedzēja finansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

11. Minimālais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir 500 000 latu. Maksimālais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir 5 622 432 lati. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte nepārsniedz maksimāli pieļaujamo.

 

III. Atbildīgā iestāde un projekta iesniedzējs

12. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Satiksmes ministrija. Atbildīgā iestāde:

12.1. īsteno starpniekinstitūcijas funkcijas un atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 7.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs;

12.2. nodrošina aktivitātes un projekta uzraudzību un kontroli, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projekta līmenī.

13. Projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros ir pašvaldība (izņemot Rīgas pašvaldību).

14. Ja projekta iesniedzējs ir nacionālas vai reģionālas nozīmes attīstības centra (Daugavpils, Jelgava, Jēkabpils, Liepāja, Rēzekne, Valmiera, Cēsis, Ventspils, Aizkraukle, Gulbene, Kuldīga, Līvāni, Madona, Saldus, Smiltene, Talsi) pašvaldība un tā ir paredzējusi izveidot funkcionāli nedalāmu objektu (turpmāk – objekts), kura kopējais finansējuma apmērs pārsniedz šo noteikumu 11.punktā minēto maksimāli pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmēru, projekta iesniedzējs izpilda šādas prasības:

14.1. objekta izveidošanai sagatavo vienu kopēju tehniski ekonomisko analīzi un vienu būvprojektu par objekta daļu, ko plānots finansēt aktivitātes ietvaros;

14.2. projekta iesniegumam pievieno attiecīgās nozares ministrijas atzinumu par atbalstu objekta projekta idejai nozares ministrijas pārziņā esošo finanšu instrumentu ietvaros, no kuriem plānots finansēt atlikušās objekta daļas izveidošanu.

 

IV. Projekta atbalstāmās un neatbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

15. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta atbalstāmās darbības ir šādas:

15.1. rekonstrukcijas, atjaunošanas un būvniecības darbi pilsētu tranzītielās, uzlabojot esošo nolietoto infrastruktūru un izveidojot jaunus tranzīta maršrutus, tajā skaitā uzlabojot tehniskos parametrus un satiksmes drošību;

15.2. darbības, kas tieši saistītas ar tranzītielas rekonstruējamo, atjaunojamo un izbūvējamo posmu:

15.2.1. lietusūdens kanalizācijas izbūve;

15.2.2. gājēju pāreju un gājēju divlīmeņu pārvadu ierīkošana;

15.2.3. ietvju un velosipēdistu ceļu izbūve;

15.2.4. sabiedriskā transporta pieturvietu izbūve;

15.2.5. apgaismojuma ierīkošana;

15.2.6. satiksmes organizācijas līdzekļu (barjeru, ceļa zīmju, luksoforu, ātruma vaļņu) uzstādīšana.

16. Ja projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu, kura ietvaros paredzēts izveidot jaunu tranzīta maršrutu, jaunā maršruta izveidi saskaņo ar valsts akciju sabiedrību “Latvijas Valsts ceļi” un iesniegumam pievieno attiecīgo dokumentu (apliecinājumu).

17. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta neatbalstāmās darbības ir visas pārējās darbības, kas nav minētas šo noteikumu 15.punktā.

18. Attiecināmās izmaksas ir šādas:

18.1. būvdarbu izmaksas, kas attiecas uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansēto projektu, izņemot gadījumus, kas minēti šo noteikumu 20.punktā;

18.2. neparedzētie izdevumi – līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja ir saņemta atbildīgās iestādes iepriekšēja rakstiska piekrišana.

19. Šo noteikumu 18.2.apakšpunktā minētie neparedzētie izdevumi izlietojami 18.1.apakš­punktā noteikto izmaksu segšanai.

20. Neattiecināmās izmaksas ir šādas:

20.1. projekta vadības izmaksas;

20.2. būvdarbu tehniskās uzraudzības izmaksas;

20.3. autoruzraudzības izmaksas;

20.4. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas;

20.5. zemes iegādes izmaksas;

20.6. projekta sagatavošanas izmaksas:

20.6.1. dokumentu sagatavošanas izmaksas atbilstoši likumam “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”;

20.6.2. projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas;

20.6.3. tehniski ekonomiskās analīzes izstrādāšanas izmaksas;

20.6.4. inženierizpētes izmaksas, kas nepieciešamas transporta infrastruktūras izbūvei (piemēram, ģeoloģiskā, hidroloģiskā, topogrāfiskā uzmērīšana);

20.6.5. būvprojekta izstrādes izmaksas;

20.6.6. būvekspertīzes izmaksas;

20.6.7. ceļu drošības audita izmaksas;

20.7. projekta īstenošanai paredzētā bankas konta atvēršanas izmaksas;

20.8. izdevumi par juridiskajām konsultācijām, notāra pakalpojumiem, tehnisko un finansiālo ekspertīzi, grāmatvedības un audita pakalpojumiem;

20.9. izdevumi par banku un citu kredīt­iestāžu sniegtajām garantijām;

20.10. izmaksas attiecībā uz līzinga un nomas darījumiem;

20.11. izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā projekta iesniegumā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru;

20.12. izmaksas, kas nav pamatotas ar atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem;

20.13. būvdarbu veikšanas izmaksas iepirkumiem, kam saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem bija jāveic atbilstoša iepirkuma procedūra, bet kuriem šāda procedūra nav veikta vai ir veikta, neievērojot likumā noteiktās prasības;

20.14. procentu maksājumi, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas naudas un zaudējumi valūtas maiņas dēļ un citi tieši finansiāli izdevumi;

20.15. nekustamā īpašuma (ēkas un zeme zem tām) pirkuma izmaksas;

20.16. ar projekta īstenošanu saistītās atlīdzības izmaksas.

21. Projekta ietvaros radušās izmaksas, ja tās atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām, var uzskatīt par attiecināmām no brīža, kad ir noslēgta vienošanās ar atbildīgo iestādi.

22. Projekta īstenošanā radušās neattiecināmās izmaksas vai izmaksas, kas pārsniedz vienošanās paredzētās attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu.

 

V. Projekta iesnieguma veidlapa un pielikumi

23. Projekta iesniegumu noformē atbilstoši šo noteikumu pielikumā pievienotajai projekta iesnieguma veidlapai. Projekta iesniegumu sagatavo latviešu valodā datorrakstā.

24. Atbildīgā iestāde izstrādā projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku.

25. Projekta iesniegumā finanšu aprēķinu veic latos.

26. Projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarota persona, kopā ar projekta iesniegumu iesniedz dokumentu, kas pilnvaro attiecīgo personu parakstīt projekta iesniegumu.

27. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno pavaddokumentu oriģinālus vai notariāli apstiprinātas kopijas, vai kopijas, uz kurām ir attiecīgās iestādes apliecinājums par kopijas atbilstību oriģinālam.

28. Projekta iesniegumam pievieno šādus pielikumus (aizpilda atbilstoši projekta iesniegumā iekļautajām veidlapām):

28.1.  1.pielikums: projekta īstenošanas laika grafiks;

28.2.  2.pielikums: projekta finansēšanas plāns;

28.3.  3.pielikums: projekta budžeta kopsavilkums;

28.4.  4.pielikums: papildus iesniedzamo pavaddokumentu saraksts.

29. Projekta iesniegumam pievieno šādus pavaddokumentus:

29.1. Valsts ieņēmumu dienesta izsniegtas nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības kopiju;

29.2. ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas apliecības kopiju, ja projekta iesniedzējs ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona;

29.3. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par to, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu, kura izsniegta ne agrāk kā 30 kalendāra dienas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;

29.4. padomes (domes) lēmumu par to, ka pašvaldība ir gatava īstenot projektu (norāda līdzfinansējuma apmēru);

29.5. pašvaldības saistību un prognozēto ienākumu grafiku, kurā esošajām saistībām pievienots jaunais aizņēmums, ja tāds tiek plānots;

29.6. projekta vadības komandā nodarbinātā sertificētā būvinženiera dzīves gaitu aprakstu (Curriculum Vitae) un sertifikāta kopiju;

29.7. projekta vadības komandā nodarbinātā projekta vadītāja dzīves gaitu aprakstu (Curriculum Vitae);

29.8. projekta vadības komandā nodarbinātā grāmatveža finansista dzīves gaitu aprakstu (Curriculum Vitae);

29.9. projektiem, kuriem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ietekmes uz vidi novērtējumu ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums:

29.9.1. ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu;

29.9.2. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu;

29.10. projektiem, kuriem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ietekmes uz vidi novērtējumu nav nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, pievieno vienu no šādiem dokumentiem:

29.10.1. reģionālās vides pārvaldes izdotos tehniskos noteikumus;

29.10.2. reģionālās vides pārvaldes izsniegtu izziņu par to, ka tehniskie noteikumi nav nepieciešami;

29.11. pašvaldības apliecinājumu, ka projektā plānotās darbības atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam;

29.12. dokumentu, kas pierāda, ka projekta iesniedzējs ar zemesgabala īpašnieku ir noslēdzis vai panācis vienošanos atbilstoši Būvniecības likuma 3.pantam;

29.13. tehniski ekonomiskās analīzes kopiju;

29.14. izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķinus (elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā), ja projektam nav veikta tehniski ekonomiskā analīze;

29.15. dokumentus, kas apliecina projekta gatavības pakāpi:

29.15.1. plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju, ja nav izstrādāts būvprojekts;

29.15.2. skiču projekta kopiju atbilstoši būvniecības jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem (skiču projekts saskaņots būvvaldē);

29.15.3. būvprojekta kopiju atbilstoši būvniecības jomu reglamen­tējošajiem normatīvajiem aktiem (būvprojekts saskaņots un akceptēts būvvaldē, kuras administratīvajā teritorijā paredzēta būvniecība, ja projekts ir tālākā gatavības stadijā);

29.15.4. iepirkuma dokumentācijas (konkursa nolikuma) kopiju, ja ir izstrādāts būvprojekts;

29.16. apliecinājumu, ka jaunā maršruta izveide ir saskaņota ar valsts akciju sabiedrību “Latvijas Valsts ceļi”, ja ir paredzēts izveidot jaunu tranzīta maršrutu;

29.17. cita veida informāciju, kas pēc projekta iesniedzēja uzskatiem ir būtiska lēmuma pieņemšanai (piemēram, aprēķini, kartes, shēmas).

 

VI. Projekta iesnieguma iesniegšana

30. Atbildīgā iestāde organizē atklātu projektu iesniegumu atlasi divās kārtās.

31. Pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros atlasa projektus par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma summu, kas ir 21 084 120 latu.

32. Otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros atlasa projektus par atlikušo aktivitātei piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma summu.

33. Otro projektu iesniegumu atlases kārtu sāk ne agrāk kā 2009.gadā.

34. Atbildīgā iestāde publicē paziņojumu par projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību Satiksmes ministrijas mājaslapā internetā, laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, kā arī informē Latvijas Pašvaldību savienību.

35. Šo noteikumu 34.punktā minētajā paziņojumā ietver informāciju par atklātu projektu iesniegumu atlasi, norādot aktivitātes nosaukumu, attiecīgajā atlases kārtā pieejamo finansējumu, projektu iesniegumu iesniegšanas sākuma un beigu datumu, plānotos informatīvos pasākumus, jautājumu iesniegšanas iespējas, izmantojot elektronisko pastu vai faksu, atbildīgās amatpersonas, kontaktinformāciju, kā arī citu papildu informāciju, kas saistīta ar projektu iesniegumu iesniegšanu.

36. Projekta iesniedzējs projekta iesnie­gumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:

36.1. papīra formā ar pielikumiem un pavaddokumentiem – divos eksemplāros (viens oriģināls un viena kopija, norādot attiecīgi “oriģināls” un “kopija”), cauršūtu (caurauklots, apzīmogots, norādīts lapu skaits, caurauklošanas datums, caurauklotāja paraksts) un aizzīmogotā aploksnē. Uz aploksnes norāda šādu informāciju: atklāta projektu iesniegumu atlases nosaukums, pilns projekta iesniedzēja nosaukums, institūcijas juridiskā adrese un teksts “Neatvērt pirms darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.2.aktivitātes “Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās” projektu iesniegumu atvēršanas sanāksmes”;

36.2. elektroniskā veidā – iesniegumu paraksta ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajai un trešajai daļai. Pievieno visus nepieciešamos pavaddokumentus elektroniskā formātā.

37. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniskā veidā, būvprojektu vai skiču projektu (ja tāds ir) iesniedz tikai papīra formā.

38. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, aploksnei ar projekta iesniegumu pievieno projekta iesniedzēja institūcijas pavadvēstuli. Pavadvēstulē norāda projekta iesniedzēja institūcijas nosaukumu, reģistrācijas numuru un projekta nosaukumu.

39. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniskā veidā, to paraksta ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu pieņemšanas termiņa beigām.

40. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, projekta iesnieguma oriģinālam pievieno projekta iesnieguma elektronisko versiju elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā (MS Word, MS Excel formātā).

41. Lai nodrošinātu šo noteikumu 56.14.apakšpunktā minēto izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātu salīdzināmību, projektu iesniedzēji drīkst izmantot tikai elektroniskās tabulas ar standartizētām formulām investīciju atdeves rādītāju aprēķināšanai – MS Excel vai līdzvērtīgu programmatūru.

42. Projekta iesniedzējam jāpārliecinās, vai projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un tajā iekļauti visi nepieciešamie pielikumi un pavaddokumenti.

43. Projekta iesniegumu papīra formā atbildīgajā iestādē iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu.

44. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par projekta iesniegšanas datumu uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.

45. Ja projekta iesniegumu iesniedz, nosūtot pa pastu, par iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nodots pastā pirms projektu iesniegumu pieņemšanas termiņa beigām.

46. Ja projekta iesniegumu iesniedz, nosūtot pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad iesniegums ir nosūtīts. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

47. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu reģistrē tā saņemšanas dienā un piešķir projekta iesniegumam identifikācijas numuru.

 

VII. Projekta iesnieguma vērtēšana

48. Atbildīgā iestāde aktivitātes ietvaros reģistrētos projektu iesniegumus nodod vērtēšanas komisijai. Vērtēšanas komisija darbojas saskaņā ar atbildīgās iestādes izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.

49. Komisijas sastāvu apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs. Komisijas sastāvā iekļauj vismaz trīs Satiksmes ministrijas pārstāvjus un pa vienam Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvim. Komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes pārstāvji. Ja nepieciešams, atbildīgā iestāde projektu iesniegumu vērtēšanai uzaicina neatkarīgus ekspertus.

50. Komisijas locekļa prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda cits pilnvarots pārstāvis.

51. Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 55., 56., 57. un 58.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kā arī vērtē saskaņā ar projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kas publicēta Satiksmes ministrijas mājaslapā internetā (www.sam.gov.lv).

52. Projektu iesniegumus izskata un vērtē atbilstoši projekta iesnieguma vērtēšanas administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem. Atbildīgā iestāde projektu iesniegumus izvērtē triju mēnešu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas beigu datuma.

53. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” un “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst).

54. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.

55. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem administratīvajiem kritērijiem:

55.1. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;

55.2. projekta iesniegums sagatavots datorrakstā (neattiecas uz projektu iesniegumiem, ko iesniedz elektroniska dokumenta formā);

55.3. projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā;

55.4. iesniegtais projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir cauršūts (caurauklots) (neattiecas uz projektu iesniegumiem, ko iesniedz elektroniska dokumenta formā);

55.5. ir iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un viena kopija (neattiecas uz projektu iesniegumiem, ko iesniedz elektroniska dokumenta formā);

55.6. projekta iesniegumam ir pievienota projekta iesnieguma elektroniskā versija (pielikumus var nepievienot);

55.7. projekta iesnieguma lapas ir numurētas (neattiecas uz projektu iesniegumiem, ko iesniedz elektroniska dokumenta formā);

55.8. projekta iesnieguma kopija atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (neattiecas uz projektu iesniegumiem, ko iesniedz elektroniska dokumenta formā);

55.9. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši aktivitātes projekta iesnieguma veidlapai;

55.10. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, ir pievienoti pielikumi un pavaddokumenti;

55.11. projekta iesnieguma finansēšanas plāns un budžeta kopsavilkums ir bez aritmētiskām kļūdām un pareizi aizpildīts;

55.12. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu;

55.13. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona;

55.14. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;

55.15. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma procentuālais un summārais apmērs ir aprēķināts pareizi;

55.16. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām.

56. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem atbilstības kritērijiem:

56.1. projekta iesniedzējs ir pašvaldība (izņemot Rīgas pašvaldību);

56.2. projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;

56.3. projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu nacionālo finansējumu, – spēja nodrošināt finansējumu bez aizņēmuma vai, ja nepieciešams aizņēmums, saistības (aizņēmumi, galvojumi un ilgtermiņa saistības), kas jāatdod konkrētajā gadā, ir līdz 20 procentu apmērā no projekta iesniedzēja saimnieciskā gada pamatbudžeta ieņēmumiem. Projekta iesniegumam pievieno padomes (domes) lēmumu, kas apliecina, ka pašvaldība ir gatava īstenot projektu (norāda līdzfinansējuma apmēru), un saistību un prognozēto ienākumu grafiku, kurā esošajām saistībām pievienots jaunais aizņēmums (ja tāds plānots). Pārbaudi veic atbilstoši Valsts kasē pieejamajai informācijai, kas ietverta izdevumā “Pašvaldību mēneša pārskati”;

56.4. projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem, ja projekta izmaksas būs lielākas, nekā plānots;

56.5. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, īstenošanas un uzraudzības shēma;

56.6. projekta iesniegumā ir raksturoti projekta īstenošanai nepieciešamie resursi (piemēram, iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāltehniskā bāze);

56.7. projekta vadības komandai ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas (projekta vadības komandā ir viens sertificēts būvinženieris, kuram ir vismaz triju gadu pieredze autoceļu būvniecības jomā, viens projekta vadītājs, kuram ir vismaz triju gadu pieredze transporta infrastruktūras projektu vadīšanā, un viens grāmatvedis finansists, kuram ir vismaz triju gadu pieredze finanšu uzskaitē);

56.8. projekta iesniedzējs nav centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt vērtēšanas komisiju vai atbildīgo iestādi šā Eiropas Savienības struktūrfonda projekta iesnieguma vai citu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu iesniegumu vērtēšanā;

56.9. projekta iesniedzējs ir deklarējis saistības par līdzdalību projektā attiecībā uz būvprojekta dokumentācijas sagatavošanu, akceptēšanu un derīguma nodrošināšanu;

56.10. infrastruktūras objekts, kurā paredzēts veikt investīcijas, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā vai projekta iesniedzējs ar zemesgabala īpašnieku ir noslēdzis vai panācis vienošanos atbilstoši Būvniecības likuma 3.pantam. Ja infrastruktūras objekts (tranzītiela), kurā paredzēts veikt investīcijas, nav finansējuma saņēmēja īpašumā, finansējuma saņēmējs apliecina, ka spēs nodrošināt, lai līdz būvdarbu uzsākšanas brīdim infrastruktūras objekts (tranzītiela) būtu finansējuma saņēmēja īpašumā. Ja finansējuma saņēmējs nav izpildījis minēto nosacījumu, atbildīgā iestāde lemj par vienošanās laušanu;

56.11. projekta iesniedzējs ir apņēmies no tā rīcībā esošiem līdzekļiem segt visus izdevumus, kas saistīti ar būvdarbu tehnisko uzraudzību un projekta vadību;

56.12. projekta iesniedzējs apliecina spēju nodrošināt nacionālo finansējumu un visas neattiecināmās izmaksas (tajā skaitā, būvdarbu tehnisko uzraudzību un projektu vadību, pievienotās vērtības nodokli);

56.13. projekta iesniedzējs 2007.–2013.gada plānošanas periodā aktivitātes ietvaros var īstenot vienu projektu vienā autoceļa maršrutā;

56.14. projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze;

56.15. projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme 5,5 procenti;

56.16. projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli (ENPV > 0);

56.17. projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par 5,5 procentiem
(ERR > 5,5 %);

56.18. projektā ietvertā tranzītiela atrodas uz valsts galvenā autoceļa vai 1.šķiras autoceļa (ja tas apdzīvotās vietas teritorijā pievienojas valsts galvenajam autoceļam) maršruta turpinājuma;

56.19.  tranzītielā kravas automašīnu (ar četrām un vairāk asīm) vidējā satiksmes intensitāte iepriekšējā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas bija lielāka par 30 kravas automašīnām diennaktī;

56.20. tranzītielā vidējā kopējā satiksmes intensitāte iepriekšējā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas bija lielāka par 1000 automašīnām diennaktī;

56.21. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst ar Eiropas Savienības fondu īstenošanu saistītajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

56.22. projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam;

56.23. projekts atbilst aktivitātes mērķim – komfortabla un droša satiksme pilsētu tranzītielās, rekonstruējot un attīstot pilsētu tranzītielas valsts galveno vai 1.šķiras autoceļu maršrutos vietās, kur esošā infrastruktūra ir nolietojusies (piemēram, sabrukušie ielu posmi) vai nespēj nodrošināt pieaugošo transporta plūsmu;

56.24. projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;

56.25. projekta budžetā iekļautie izdevumi atbilst vidējām prognozētajām tirgus cenām projekta īstenošanas gadā un ir nepieciešami projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;

56.26. tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – objekta uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;

56.27. projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros.

57. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem kvalitātes kritērijiem:

57.1. tranzītielā kravas automašīnu (ar četrām un vairāk asīm) vidējā satiksmes intensitāte iepriekšējā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas bijusi:

57.1.1. no 30 līdz 100 automašīnu diennaktī – viens punkts;

57.1.2. no 101 līdz 200 automašīnu diennaktī – 1,5 punkti;

57.1.3. no 201 līdz 500 automašīnu diennaktī – divi punkti;

57.1.4. vairāk nekā 500 automašīnu diennaktī – trīs punkti;

57.2. tranzītielā vidējā kopējā satiksmes intensitāte iepriekšējā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas bijusi:

57.2.1. no 1000 līdz 2000 automašīnu diennaktī – 0,5 punkti;

57.2.2. no 2001 līdz 3000 automašīnu diennaktī – viens punkts;

57.2.3. no 3001 līdz 5000 automašīnu diennaktī – 1,5 punkti;

57.2.4. vairāk nekā 5000 automašīnu diennaktī – divi punkti;

57.3. tranzītielas esošā seguma stāvokļa vērtējums (vērtējumam izmanto valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” rīcībā esošos pēc pašvaldību pieprasījuma veiktos ielas seguma vizuālās novērtēšanas datus):

57.3.1. labs – 0,5 punkti;

57.3.2. apmierinošs – viens punkts;

57.3.3. slikts – divi punkti;

57.4. tiltu esamība (atrašanās) tranzīt­ielas maršrutā:

57.4.1. nav – 0 punktu;

57.4.2. viens – viens punkts;

57.4.3. divi – 1,5 punkti;

57.4.4. trīs un vairāk – divi punkti;

57.5. projekta gatavības pakāpe:

57.5.1. izstrādāts pilna apjoma būvprojekts visu veidu paredzamajiem darbiem un sagatavota iepirkuma dokumentācija – trīs punkti;

57.5.2. izstrādāts pilna apjoma būvprojekts visu veidu paredzamajiem darbiem – divi punkti;

57.5.3. veikta tehniski ekonomiskā analīze un izstrādāts skiču projekts, kas ietver visus paredzamo darbu veidus, – 1,5 punkti;

57.5.4. izstrādāts būvprojekts vai skiču projekts tikai viena veida darbiem, piemēram, elektrības darbiem, – viens punkts;

57.5.5. nav izstrādāts neviens no šo noteikumu 57.5.1., 57.5.2., 57.5.3. vai 57.5.4.apakš­punktā minētajiem dokumentiem – 0 punktu;

57.6. projekta ekonomiskā ienesīguma norma (ERR). Punktus piešķir atbilstoši tās lielumam;

57.7. vides pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem:

57.7.1. izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības un labas prakses piemēri saskaņā ar Labklājības ministrijas horizontālās prioritātes “Vienlīdzīgas iespējas” vadlīnijām – viens punkts;

57.7.2. izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības – 0,5 punkti;

57.8. īstenojot projektu, paredzēti pasākumi gaisa piesārņojuma un trokšņa samazināšanai (īpaši stādījumi, pasākumi, kas samazina transportlīdzekļiem nepieciešamību apstāties, piemēram, apļveida krustojumi, vairāku līmeņu pārvadi, kā arī prettrokšņa pasākumi):

57.8.1. vairāk nekā viens – viens punkts;

57.8.2. viens – 0,5 punkti;

57.8.3. nav – 0 punktu;

57.9. projekta īstenošanas vietas (pašvaldības) teritorijas attīstības indekss (atklātās projektu iesniegumu atlases izsludināšanas brīdī):

57.9.1. zemāks par –0,621 – viens punkts;

57.9.2. no –0,621 līdz –0,013 – 0,5 punkti;

57.9.3. no –0,012 un augstāks – 0 punktu.

58. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem:

58.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 55. (izņemot 55.11. un 55.15.apakšpunktu) un 56.punktā minētajiem kritērijiem, kā arī 57.punktā minētajos kvalitātes vērtēšanas kritērijos saņēmis kopā vismaz astoņus punktus;

58.2. pēc šo noteikumu 58.1.apakšpunktā ar “Jā” novērtēto projektu iesniegumu sarindošanas dilstošā secībā (sākot ar vislielāko punktu skaitu ieguvušo projektu iesniegumu) attiecīgajā atlases kārtā projekta iesniegumam ir pieejams pietiekams līdzfinansējums.

 

VIII. Lēmuma pieņemšana un rezultātu paziņošana

59. Ja projekta iesniegumā nepieciešami precizējumi atbilstoši šo noteikumu 55.11. un 55.15.apakšpunktam, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu.

60. Projekta iesniegumu, kas kopsummā ieguvis mazāk par astoņiem punktiem šo noteikumu 57.punktā minētajos kvalitātes vērtēšanas kritērijos, noraida.

61. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem atbilstošos projektu iesniegumus sarindo dilstošā secībā atbilstoši punktu skaitam, kas saņemts par kvalitātes kritērijiem. Projektu iesniegumus virza apstiprināšanai, ņemot vērā attiecīgajā atlases kārtā pieejamo līdzfinansējumu.

62. Projekta iesniegumu, kas neatbilst šo noteikumu 58.2.apakšpunktā minētajam finansējuma piešķiršanas kritērijam, noraida.

63. Ja vairāki projektu iesniegumi saņēmuši vienādu punktu skaitu, priekšroku dod projekta iesniegumam, ko paredzēts īstenot pašvaldībā, kurai atklātās projektu iesniegumu atlases izsludināšanas brīdī bijis zemāks teritorijas attīstības indekss.

64. Atbildīgās iestādes vadītājs saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 20.panta trešo daļu pieņem pārvaldes lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu.

65. Piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde informē projekta iesniedzēju, nosūtot tam lēmumu.

66. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu atbildīgā iestāde norāda projekta iesniegumā veicamos precizējumus.

67. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina 15 darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. Informāciju par lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajā iestādē.

68. Atbildīgā iestāde 10 darbdienu laikā izvērtē šo noteikumu 67.punktā minēto informāciju un sagatavo atzinumu par precizētā projekta iesnieguma atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam.

69. Ja šo noteikumu 68.punktā minētais atzinums ir pozitīvs, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc tā sagatavošanas informē par to Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju.

70. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietvertā nosacījuma izpildi vai neizpilda nosacījumu šo noteikumu 67.punktā minētajā termiņā, vai šo noteikumu 68.punktā minētais atzinums ir negatīvs, projekta iesniegums ir uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietvertā nosacījuma neizpildi atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.

71. Šo noteikumu 68.punktā minētā atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam ar nosacījumu.

72. Informāciju par apstiprinātajiem projektiem atbildīgā iestāde publicē Satiksmes ministrijas mājaslapā internetā www.sam.gov.lv.

 

IX. Projekta īstenošanas nosacījumi

73. Pamatojoties uz lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, atbildīgā iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz vienošanos par projekta īstenošanas nosacījumiem.

74. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās noslēgšanas iesniedz atbildīgajā iestādē iepirkuma plānu, kas ir sagatavots atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai iepirkuma plāna veidlapai un iesniegšanas kārtībai. Ja nepieciešams, finansējuma saņēmējs projekta aktivitāšu īstenošanas laikā var aktualizēt iepirkuma plānu un iesniegt to izskatīšanai atbildīgajā iestādē.

75. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma procedūru izsludina triju mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas. Ja iepirkuma procedūra netiek izsludināta norādītajā termiņā, atbildīgā iestāde lemj par vienošanās laušanu.

76. Atbilstoši iepirkuma procedūras rezultātiem finansējuma saņēmējs ar darbu izpildītāju slēdz līgumu par darbu izpildi, piegādēm un pakalpojumiem un nodrošina to uzraudzību saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem.

77. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai atbildīgajai iestādei tiktu sniegta pilnīga informācija, kā arī nodrošina projekta progresa pārskata un ikgadējā pēcprojekta pārskata iesniegšanu atbildīgajā iestādē atbilstoši attiecīgajām veidlapām, kas pievienotas vienošanās dokumentam, un saskaņā ar atbildīgās iestādes mājaslapā internetā publicētajiem metodiskajiem norādījumiem par kārtību, kādā uzkrāj informāciju par projekta īstenošanu, kā arī aizpilda un iesniedz pārskatus.

78. Finansējuma saņēmējs saņem avansa maksājumu 20 procentu apmērā no projektam apstiprinātā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta dotācijas apmēra.

79. Projekta ietvaros izmaksājamā finansējuma maksāšanas veidus (avansa maksājums, starpposma maksājums un noslēguma maksājums), to apmēru un maksājumu pieprasījumu iesniegšanas termiņus nosaka saskaņā ar atbildīgās iestādes un finansējuma saņēmēja vienošanos.

80. Finansējuma saņēmējs nodrošina ar projekta īstenošanu saistītās aktuālās informācijas ievietošanu finansējuma saņēmēja iestādes mājaslapā internetā (ja tāda ir) ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

81. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu atbilstoši apstiprinātajam projekta iesniegumam, nodrošinot projektā noteikto mērķu sasniegšanu.

Ministru prezidents I.Godmanis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 20.septembri.

Pielikums

PDF 250kb

Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.septembra noteikumiem Nr.743

KN743P_PAGE_01.JPG (81477 bytes)

KN743P_PAGE_02.JPG (89049 bytes)

KN743P_PAGE_03.JPG (92850 bytes)

KN743P_PAGE_04.JPG (142256 bytes)

KN743P_PAGE_05.JPG (122065 bytes)

KN743P_PAGE_06.JPG (102659 bytes)

KN743P_PAGE_07.JPG (99256 bytes)

KN743P_PAGE_08.JPG (119443 bytes)

KN743P_PAGE_09.JPG (124110 bytes)

KN743P_PAGE_10.JPG (134251 bytes)

KN743P_PAGE_11.JPG (199148 bytes)

KN743P_PAGE_12.JPG (15840 bytes)

KN743P_PAGE_13.JPG (18030 bytes)

KN743P_PAGE_14.JPG (33929 bytes)

KN743P_PAGE_15.JPG (36554 bytes)

KN743P_PAGE_16.JPG (136675 bytes)

KN743P_PAGE_17.JPG (142018 bytes)

KN743P_PAGE_18.JPG (27383 bytes)

 

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!