• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 28. jūlija noteikumi Nr. 606 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.08.2008., Nr. 131 https://www.vestnesis.lv/ta/id/180167-noteikumi-par-darbibas-programmas-infrastruktura-un-pakalpojumi-papildinajuma-3-4-1-1-aktivitati-udenssaimniecibas-infrastruktu...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 2008.gada 4.augusta noteikumi Nr.644

Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 17.aprīļa noteikumos Nr.267 "Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fonda administrēšanas kārtība". Precizējot iepriekš publicēto

Vēl šajā numurā

26.08.2008., Nr. 131

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 606

Pieņemts: 28.07.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.606

Rīgā 2008.gada 28.jūlijā (prot. Nr.53 40.§)

Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskajai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.1.pasākuma “Vide” 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000” (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir ūdenssaimniecības pakalpojumu – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas – kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu.

3. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstīta ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības projektu īstenošana:

3.1. apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000;

3.2. apdzīvotās vietās, kur iedzīvotāju skaits ir mazāks nekā 200, kā arī autonomas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas (skolas un citi) attīstība, ja ir būtiski:

3.2.1. vides piesārņojuma riski;

3.2.2. sabiedrības veselības riski;

3.2.3. ieguvumi reģionālās attīstības veicināšanai.

4. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums sastāv no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma 100 848 003 latu apmērā un nacionālā publiskā finansējuma, ko veido valsts budžets un pašvaldības budžets, un tā minimālais apjoms ir 17 796 708 lati.

5. Aktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Aktivitātes mērķa grupa ir pašvaldības un to teritorijā dzīvojošie iedzīvotāji.

7. Aktivitātes īstenošanā atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:

7.1. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesniegums) atlasi, vērtējot projektu iesniegumus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanai;

7.2. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;

7.3. divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicēt Vides ministrijas mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus;

7.4. piedalīties civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu (turpmāk – civiltiesiskais līgums) vai vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk –vienošanās) izstrādē;

7.5. plānot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu un publiskot informāciju, tai skaitā par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

7.6. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.

8. Sadarbības iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:

8.1. izstrādāt un slēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

8.2. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā un atbildīgajā iestādē;

8.3. nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un valsts budžeta finansējuma plānošanu un līdzekļu izlietošanu saskaņā ar vienošanos vai civiltiesisko līgumu, kas noslēgts ar finansējuma saņēmēju;

8.4. izskatīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un pārbaudīt maksājumu pieprasījumus, apstiprināt maksājumu pieprasījumos iekļauto attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un iesniegt tos maksājumu iestādē;

8.5. sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās vadošajā iestādē;

8.6. sagatavot Eiropas Reģionālās attīstības fonda maksājuma prognozes un iesniegt tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē;

8.7. nodrošināt informācijas iesniegšanu atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apguvi;

8.8. nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai;

8.9. plānot un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniegt informāciju Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējam par civiltiesiskā līguma vai vienošanās nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzraudzīt publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu. Pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas savā mājaslapā internetā (www.cfla.gov.lv) publicēt informāciju par projektiem;

8.10. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī, kā arī izvērtēt projektu riskus un sagatavot ikgadējo plānu par pārbaudēm projektu īstenošanas vietās, sadarbībā ar atbildīgo iestādi veikt pārbaudes projektu īstenošanas vietās;

8.11. izvērtēt civiltiesiskā līguma vai vienošanās grozījumus, pieņemt lēmumu par grozījumu atbalstīšanu vai noraidīšanu un saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi ietver izmaiņas projekta:

8.11.1. uzraudzības rādītājos;

8.11.2. aktivitātēs, paredzot jaunu aktivitāšu iekļaušanu projektā vai tādas aktivitāšu izmaiņas, kas finanšu izteiksmē pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām;

8.11.3. izmaksās vairāk par 20 procentiem no projekta kopējām izmaksām.

II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

9. Aktivitātes ietvaros atbalsta:

9.1. kvalitatīva dzeramā ūdens sagatavošanu, piegādes nodrošināšanu un ūdens resursu aizsardzību;

9.2. ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšanu;

9.3. normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu.

10. Aktivitātes ietvaros neatbalsta:

10.1. lietus notekūdeņu kanalizācijas būvniecību vai rekonstrukciju, ciktāl tā nav tieši saistīta ar lietus notekūdeņu kanalizācijas atdalīšanu no kopējās komunālo notek­ūdeņu kanalizācijas sistēmas;

10.2. ūdensapgādes sadales un kanalizācijas savākšanas tīklu izbūvi ārpus esošās apbūves teritorijām saskaņā ar spēkā esošo vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu;

10.3. darbības ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, kas paredz kvalitātes mērķu sasniegšanu augstākā līmenī, nekā tas paredzēts normatīvajos aktos, ja tas sadārdzina projektā paredzēto objektu izbūvi un ekspluatāciju, salīdzinot ar tehnoloģijām, kas nodrošina normatīvo aktu prasību ievērošanu minimālā līmenī.

11. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1183/1999 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

11.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, kā arī būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) kopējām attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos;

11.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

11.3. būvdarbu izmaksas;

11.4. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un noregulēšanai.

12. Projekta kopējo budžetu veido arī finanšu rezerve, kas var būt līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šajos noteikumos 11.punktā noteikto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgos grozījumus civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos.

13. Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām, ja projekta iesnieguma iesniegšanas dienā būves ir pieņemtas ekspluatācijā un ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

13.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas un būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kas pārsniedz 10 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kas noteiktas lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos;

13.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, kas pārsniedz četrus procentus no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

13.3. projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojums un administratīvie izdevumi projekta vadībai;

13.4. nekustamā īpašuma (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās uzbūvētas) iegādes izdevumi;

13.5. ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumi, izņemot gadījumus, ja šo objektu atrašanās vietā ir ekonomiski un tehniski pamatoti veidot projekta infrastruktūru un tas īpaši minēts lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos.

14. Projekta izmaksās neiekļauj:

14.1. projekta īstenošanai īpaši pirktu vai ražotu ilglietojuma iekārtu (arī iekārtu, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā) iegādes izmaksas;

14.2. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;

14.3. lietotu iekārtu iegādes izmaksas;

14.4. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

14.5. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, piemēram, līzingu;

14.6. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par projektu tā īstenošanas laikā;

14.7. infrastruktūras ekspluatācijas izdevumus;

14.8. finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;

14.9. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu transakcijām, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izdevumus.

III. Prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam

15. Projekta iesniedzējs ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pārvaldes līgumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā.

16. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai neveido partnerību.

17. Ja pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:

17.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakal­pojumus;

17.2. prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minēto pakalpojumu vai pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām;

17.3. līguma darbības laiku;

17.4. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

17.5. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;

17.6. iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai.

18. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, pieņem pārvaldes lēmumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Lēmumā nosaka:

18.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakal­pojumus;

18.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

18.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.

19. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, noslēdz pārvaldes līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:

19.1. pašvaldības aģentūrai noteiktās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus;

19.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

19.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.

20. Projekta iesniedzējs analizē izmaksas un ieguvumus atbilstoši 1.pielikumam.

21. Uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:

21.1. ja projekta iesniedzējam uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ir nodokļu parādi;

21.2. ja kapitālsabiedrība atzīta par maksātnespējīgu, atrodas sanācijas procesā vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistrā pieejamo informāciju atrodas likvidācijas procesā;

21.3. ja projekta iesniedzējs ir saņēmis no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros;

21.4. ja infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajā līgumā noteiktajam nav projekta iesniedzēja īpašumā.

IV. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu atlase

22. Projektu iesniegumu atlasi izsludina trijās atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai kārtai pieejamajiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma līdzekļiem un plānošanas reģionam pieejamai līdzekļu kvotai kārtas ietvaros, kas tiek noteikta proporcionāli attiecīgajā plānošanas reģionā esošajām apdzīvotajām vietām ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000 (2.pielikums). Pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu izsludina triju gadu periodam, pārējās divas atlases kārtas – divu gadu periodam.

23. Atbildīgā iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu izsludina:

23.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;

23.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – 2010.gada 1.martā;

23.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2012.gada 1.martam;

23.4. ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai paredzētais finansējums netiek piešķirts vai izlietots, to novirza otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai atbilstoši plānošanas reģioniem pieejamai kvotai. Ja abu projektu iesniegumu atlases kārtu finansējums plānošanas reģionā netiek piešķirts vai izlietots, atbildīgā iestāde trešās projektu iesniegumu atlases kārtas finansējumu un atlikušo finansējumu no pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas pārdala starp plānošanas reģioniem.

24. Paziņojumā norāda projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu, tās sākuma un beigu termiņu. Paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu un izbeigšanu atbildīgā iestāde izsludina:

24.1. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;

24.2. Vides ministrijas mājaslapā internetā – www.vidm.gov.lv.

25. Projekta iesniegumu pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai atbildīgajā iestādē iesniedz triju mēnešu laikā pēc atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas.

V. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu iesniegšanas nosacījumi un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

26. Maksimālā atbalsta intensitāte no Eiropas Reģionālās attīstības fonda nepārsniedz 85 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām. Valsts budžeta finansējums ir desmit procenti no kopējām attiecināmajām izmaksām, pašvaldības budžeta finansējums – pieci procenti no kopējām attiecināmajām izmaksām.

27. Minimālās attiecināmās izmaksas aktivitātes ietvaros vienam projektam nav noteiktas, maksimālās attiecināmās izmaksas vienam projektam ir 351 402 lati.

28. Projekta iesniegumā drīkst iekļaut tikai vienu apdzīvotu vietu. Projekta iesniedzējam ir tiesības iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu.

29. Projekta iesniedzējs iesniegumu sagatavo datorrakstā latviešu valodā un iesniedz atbildīgajā iestādē tās norādītajā termiņā vienā no šādiem veidiem:

29.1. papīra formā, aizpildot projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums). Projekta iesniegumu paraksta attiecīgā projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu projekta oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī iesniedz projekta iesnieguma elektronisko versiju. Pievienoto dokumentu lapas numurē;

29.2. elektroniski, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu:

29.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā;

29.2.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem jābūt sagatavotiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

30. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šādus dokumentus:

30.1. ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomisko pamatojumu, tai skaitā papildu dokumentāciju (ja tāda ir nepieciešama), kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko projekta pamatojumu;

30.2. projekta kartogrāfisko materiālu atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi;

30.3. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;

30.4. dokumentus, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;

30.5. pašvaldības apliecinājumu par iesniegtā projekta atbilstību spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam;

30.6. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes atzinumu par to, ka sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams;

30.7. ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akceptu tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;

30.8. pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) līguma kopiju par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu projekta teritorijā;

30.9. licences kopiju par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība;

30.10. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītiestādes izdota dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma;

30.11. pašvaldības lēmumu:

30.11.1. par finansējumu, ja projektā paredzēts pašvaldības līdzfinansējums;

30.11.2. par galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums;

30.11.3. par to, ka pašvaldība saskaņo finansējuma saņēmēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;

30.12. normatīvajos aktos noteikto dokumentāciju, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā (projekta iesniedzēja apliecinājums, ka kopējais saistību līmenis projekta īstenošanas laikā no projekta iesniedzēja budžeta nepārsniedz 20 procentus);

30.13. projekta naudas plūsmas prognozi;

30.14. projekta indikatīvo iepirkumu plānu;

30.15. ja pieteiktajā apdzīvotajā vietā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 200 vai projekts plānots atsevišķā objektā (piemēram, skolā) ar autonomu ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, kompetentās institūcijas atzinums (ja tas ir attiecināms) par:

30.15.1. vides piesārņojuma risku;

30.15.2. sabiedrības veselības risku;

30.15.3. ieguvumiem reģionālās attīstības veicināšanai.

31. Projektu iesniegumus vērtē pēc administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (4.pielikums).

32. Projektu iesniegumu vērtēšanas administratīvie kritēriji ir šādi:

32.1. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā;

32.2. projekta iesniegums iesniegts atbilstoši iesnieguma noformēšanas prasībām (šo noteikumu 29.1. un 29.2.apakš­punkts);

32.3. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts (3.pielikums);

32.4. projekta iesniegumam pievienoti visi nepieciešamie pielikumi (šo noteikumu 30.punkts).

33. Projektu iesniegumu atbilstības vērtēšanas kritēriji ir šādi:

33.1. projekta iesniegumā pieteiktajā apdzīvotajā vietā iedzīvotāju skaits ir virs 200;

33.2. projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim (šo noteikumu 2.punkts);

33.3. projekta iesniegums atbilst aktivitātes atbalstāmajām darbībām (šo noteikumu 9.punkts);

33.4. projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām (šo noteikumu 11.punkts);

33.5. projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām (šo noteikumu 13.punkts);

33.6. Eiropas Reģionālās attīstības fonda un nacionālā publiskā finansējuma daļa nepārsniedz plānošanas reģionam pieejamo finansējumu (kvotu) atbilstošajā projektu iesniegumu atlases kārtā (2.pielikums);

33.7. projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām;

33.8. projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm;

33.9. projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību;

33.10. projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu;

33.11. projekta izmaksu un ieguvumu analīze ir veikta saskaņā ar 1.pielikumu;

33.12. projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti;

33.13. pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;

33.14. pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta intensitāte (tai skaitā atbalsts novadu infrastruktūras izveidei) noteikta atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajai valsts budžeta finansējuma piešķiršanas kārtībai un pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;

33.15. projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;

33.16. projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota;

33.17. projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots;

33.18. projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta īstenošanas struktūr­shēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas;

33.19. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;

33.20. projekta iesniedzējs sniedz sabiedriskos pakalpojumus projekta iesniegumā norādītajā teritorijā;

33.21. ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, ar pašvaldību ir noslēgts līgums;

33.22. ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir pieņemts pārvaldes lēmums;

33.23. ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir noslēgts pārvaldes līgums;

33.24. projekta iesniedzēja īpašumā ir visa infrastruktūra ūdens­saimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumā noteiktajam;

33.25. projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu;

33.26. kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā;

33.27. projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas;

33.28. projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas.

34. Projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritēriji ir šādi:

34.1. projekta plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

34.2. projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums (punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

34.3. projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze (punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

34.4. izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs – iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret projekta attiecināmajām izmaksām (lati) (punktu skaits – no viena līdz pieciem punktiem, kritērijs dod papildu punktus). Vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas rādītāju aprēķina projektu iesniegumiem, kuri atbilst atbilstības un administratīvajiem kritērijiem. Vidējais izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu;

34.5. ūdenssaimniecības sistēmas (izveidojamās vai rekonstruējamās infrastruktūras) ilgtspējīgas lietošanas novērtējums (punktu skaits – no nulles līdz trim punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

34.6. projekta rezultātā nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša pakalpojumu kvalitāte (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

34.7. projekta nozīmība teritorijas attīstībā (punktu skaits – no viena līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz viens punkts);

34.8. pieprasītā atbalsta intensitāte (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, kritērijs dod papildu punktus; samazinot intensitāti par diviem procentpunktiem no maksimāli pieļaujamās intensitātes saskaņā ar izmaksu ieguvumu analīzi, vērtējums tiek palielināts par vienu punktu);

34.9. projekta ietekme uz riska ūdens objektiem (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, kritērijs dod papildu punktus);

34.10. projekta īstenošanai ir pozitīva ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, kritērijs dod papildu punktus);

34.11. projekta ietvaros būvē vai rekonstruē notekūdeņu attīrīšanas iekārtas (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, kritērijs dod papildu punktus);

34.12. projekta rezultātā plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte (punktu skaits – no nulles līdz pieciem punktiem, jāiegūst vismaz trīs punkti).

35. Projektu iesniegumu finansējuma piešķiršanas kritēriji ir šādi:

35.1. projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, un šo noteikumu 34.1., 34.6. un 34.7.apakš­punktā minēto kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu;

35.2. sarindojot šo noteikumu 35.1.apakš­punktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar projekta iesniegumu, kas ieguvis visvairāk punktu), projektu iesniegumu atlases kārtā attiecīgā reģiona finansējuma kvotas ietvaros projekta iesniegumam ir pietiekams finansējums.

VI. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība

36. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido atklātas projektu iesniegumu atlases Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (ietverot komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji, kā arī vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji novērotāja statusā. Novērotājs sagatavo atzinumu par vērtēšanas komisijas darbu un iesniedz atbildīgās iestādes vadītājam tādos termiņos, kādos vērtēšanas komisija sagatavo atzinumu par projektu iesniegumu vērtēšanas rezultātiem.

37. Atbildīgā iestāde:

37.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

37.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto savā mājaslapā internetā (www.vidm.gov.lv) atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;

37.3. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) vai pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu.

38. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Ja projekta iesnieguma administratīvais vai atbilstības kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē.

39. Par projektu iesniegumu atbilstību šo noteikumu 34.4., 34.8., 34.9., 34.10. un 34.11.apakšpunktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus.

40. Ja projekta iesniegums nav iesniegts atbildīgajā iestādē noteiktā termiņā (šo noteikumu 29.punkts) vai nav sagatavots latviešu valodā, atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.

41. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:

41.1. vērtēšanas komisija vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 32. un 33.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir “Nē”, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos novērtēts ar “Jā”, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 34.punktā minētajiem kritērijiem, piešķirot noteiktu punktu skaitu;

41.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 34.punktā minētajiem kritērijiem un šo noteikumu 34.1., 34.6. un 34.7.apakšpunktā minēto kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 35.punktā minētā kritērija un iekļauj projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā katram plānošanas reģionam;

41.3. ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 34.punktā minētajiem kritērijiem un šo noteikumu 34.1., 34.6. un 34.7.apakšpunktā minēto kritēriju kopējais vērtējums nav vismaz 10 punktu, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;

41.4. pēc projektu iesniegumu prioritārā saraksta izveidošanas projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 35.2.apakšpunktā minētā kritērija.

42. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir ieguvuši vienādu punktu skaitu, tos sarindo projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā šādā secībā:

42.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 34.1.apakš­punktā minēto kritēriju;

42.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 34.9.apakš­punktā minēto kritēriju;

42.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 34.11.apakšpunktā minēto kritēriju;

42.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 34.12.apakšpunktā minēto kritēriju;

42.5. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 34.6.apakš­punktā minēto kritēriju;

42.6. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par šo noteikumu 34.7.apakš­punktā minēto kritēriju.

43. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja tas atbilst šo noteikumu 32., 33., 34. un 35.punktā minētajiem kritērijiem un 34.1., 34.6. un 34.7.apakšpunktā minēto kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu.

44. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt civiltiesisku līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu:

44.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (3.pielikums);

44.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 30.punktam;

44.3. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 11.punktam;

44.4. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu 13.punktam;

44.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām aktivitātēm saskaņā ar šo noteikumu 33.8.apakšpunktu;

44.6. precizēt naudas plūsmas prognozi atbilstoši šo noteikumu 33.16.apakšpunktam;

44.7. precizēt projekta indikatīvo iepirkumu plānu atbilstoši šo noteikumu 33.17.apakšpunktam;

44.8. precizēt projekta iesniegumā ietverto plānoto projekta īstenošanas struktūrshēmu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu atbilstoši šo noteikumu 33.18.apakšpunktam;

44.9. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem atbilstoši šo noteikumu 33.19.apakšpunktam.

45. Šo noteikumu 44.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no attiecīgā lēmuma saņemšanas dienas. Šajā lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt.

46.  20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 45.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē, kā izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumiem, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.

47. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis noteiktajā termiņā vai šo noteikumu 46.punktā minētais atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Atzinuma tiesiskumu kontrolē tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots. Projekta iesniegumā norādīto finansējumu, ja lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, novirza nākamajai projektu iesniegumu atlases kārtai.

48. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).

VII. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta īstenošanas noteikumi

49. Finansējuma saņēmējs – ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pārvaldes līgumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā, – visas projekta aktivitātes īsteno divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas.

50. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu savā mājaslapā internetā (ja tāda ir) par projekta īstenošanas procesu.

51. Pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam pārskaita avansa maksājumu 20 procentu apmērā no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta finansējuma.

52. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu.

53. Civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos grozījumus neizdara:

53.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret sākotnējām projektā noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem;

53.2. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē projekta īstenošanas laikā;

53.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu.

54. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos.

VIII. Aktivitātes uzraudzība pēc projektu īstenošanas

55. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.

56. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:

56.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību projekta iesniegumā noteiktajiem mērķiem;

56.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultātu rādītājiem;

56.3. projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām;

56.4. ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam;

56.5. radīto pamatlīdzekļu īpašnieka statusu;

56.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajai;

56.7. projekta īstenošanā radušos ieņēmumu atbilstību plānotajam;

56.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un statusa izmaiņām;

56.9. sabiedrības informēšanas pasākumiem par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.

57. Pirmo reizi 5.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc projekta pabeigšanas un turpmāk reizi gadā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos noteiktajā kārtībā.

58. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu īstenošanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās noteikumos nav noteikts ilgāks laikposms.

Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 27.augustu.


 

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 28.jūlija noteikumiem Nr.606

 

Norādījumi Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzei

1. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. risku analīze;

1.3. alternatīvu analīze.

2. Finanšu analīzi veic, piemērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošos tiesību aktos noteiktos makro­ekonomiskos rādītājus.

3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas:

3.1. finansējuma likmes aprēķins saskaņā ar Padomes Regulas (EK) Nr.1083/2006 55.pantu (Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumu
Nr.606 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti “Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000”” 3.pielikums);

3.2. tarifu aprēķins. Maksājumi par ūdenssaimniecības pakalpojumiem nav mazāki par diviem procentiem no mājsaimniecības ikmēneša vidējiem ieņēmumiem;

3.3. darbības izdevumu un ieguvumu analīze. Analīzi sagatavo naudas plūsmas prognozes formā 30 gadu pārskata periodam. Pārskata perioda sākums ir gads, kad visi būvobjekti ir pieņemti ekspluatācijā;

3.4. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi.

4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus:

4.1. ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem;

4.2. izdevumi, kuri saistīti ar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu.

5. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par tādu pašu laikposmu.

6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas:

6.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi;

6.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas, faktiskajās cenās, t.sk. projekta iesniedzēja ieņēmumi no ūdenssaimniecības pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem;

6.3. finanšu avoti;

6.4. kredītsaistības, to analīze triju gadu laikposmam;

6.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas;

6.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze;

6.7. tarifi. Pašreizējie tarifi, atsevišķi norādot tarifu par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, un tarifu plāns pārskata periodam.

6.8. projekta naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados.

7. Analizējot izmaksas un ieguvumus, ievēro šādus nosacījumus:

7.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa;

7.2. iekšzemes kopprodukta deflators piemērots jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs. Tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no uzņēmējdarbības;

7.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērots projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā.

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze


 

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 28.jūlija noteikumiem Nr.606

 

Pieejamo finanšu līdzekļu un kvotu sadalījums pa plānošanas reģioniem

Plānošanas reģioniem ūdenssaimniecības infrastruktūras sakārtošanai tiek noteikta pieejamo līdzekļu kvota, kas ir proporcionāla attiecīgajā plānošanas reģionā esošo apdzīvoto vietu skaitam, kurās iedzīvotāju skaits ir no 200 līdz 2000.

I. Finansējuma kvotu sadalījums pa plānošanas reģioniem

Nr.

p.k.

Plānošanas

reģions

Apdzīvotās vietas* (skaits)

Apdzīvoto vietu* īpatsvars (%)

Kvota

(lati)

1.

Rīga

105

18

18 152 641

2.

Vidzeme

114

19

19 161 121

3.

Kurzeme

95

16

16 135 681

4.

Zemgale

134

23

23 195 041

5.

Latgale

140

24

24 203 521

Kopā

588

100

100 848 003

Piezīme. *Ar iedzīvotāju skaitu no 200 līdz 2000.

II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma sadalījums plānošanas reģioniem pa gadiem

Nr.

p.k.

Plānošanas reģions

I kārta

II kārta

III kārta

KOPĀ

(lati)

2007–2009

2010–2011

2012–2013

1.

Rīga

6 518 250

5 367 191

6 267 199

18 152 641

2.

Vidzeme

6 880 375

5 665 369

6 615 377

19 161 121

3.

Kurzeme

5 794 000

4 770 837

5 570 844

16 135 681

4.

Zemgale

8 328 875

6 858 078

8 008 088

23 195 041

5.

Latgale

8 691 000

7 156 255

8 356 266

24 203 521

Kopā

36 212 501

29 817 729

34 817 773

100 848 003

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze


 

KN606P3_PAGE_01.JPG (94235 bytes)

KN606P3_PAGE_02.JPG (213088 bytes)

KN606P3_PAGE_03.JPG (80247 bytes)

KN606P3_PAGE_04.JPG (136677 bytes)

KN606P3_PAGE_05.JPG (109574 bytes)

KN606P3_PAGE_06.JPG (99237 bytes)

KN606P3_PAGE_07.JPG (106818 bytes)

KN606P3_PAGE_08.JPG (91650 bytes)

KN606P3_PAGE_09.JPG (86736 bytes)

KN606P3_PAGE_10.JPG (109640 bytes)

KN606P3_PAGE_11.JPG (91199 bytes)

KN606P3_PAGE_12.JPG (124090 bytes)

KN606P3_PAGE_13.JPG (203326 bytes)

KN606P3_PAGE_14.JPG (19191 bytes)

KN606P3_PAGE_15.JPG (24295 bytes)

KN606P3_PAGE_16.JPG (38320 bytes)

KN606P3_PAGE_17.JPG (42195 bytes)

KN606P3_PAGE_18.JPG (11650 bytes)

 

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze


 

4.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 28.jūlija noteikumiem Nr.606

 

Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr.

p.k.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1.

Projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

Summējot 1., 6. un 7.kritēriju, jāiegūst vismaz 10 punktu

1.1.

projekts nav gatavs uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi)

0

1.2.

projektam ir zema gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota)

1

1.3.

projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija tehniskā projekta izstrādei vai ir noslēgts līgums tehniskā projekta izstrādei)

3

1.4.

projektam ir augsta gatavība uzsākšanai (akceptēts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam)

5

2.

Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

2.1.

projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums

0

2.2.

projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi

1

2.3.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

2.4.

projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

3.

Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

3.1.

nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze

0

3.2.

analīze veikta tikai vienam no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

3.3.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

3.4.

ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām

3

4.

Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to pieejamība attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām (lati)). Vidējais projektu iesniegumu atlases kārtas rādītājs, kas ir aprēķināts projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem (projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu):

Kritērijs dod papildu punktus

4.1.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir lielāka par 20 procentiem

1

4.2.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir no 10 līdz 20 procentiem

2

4.3.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto, to pārsniedz par 10 procentiem vai ir par 10 procentiem mazāks

3

4.4.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir no 10 līdz 20 procentiem

4

4.5.

projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo aprēķināto, un tā starpība ir lielāka par 20 procentiem

5

5.

Ūdenssaimniecības sistēmas (izveidojamās vai rekonstruējamās infrastruktūras) ilgstpējīgās lietošanas novērtējums:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

5.1.

nav veikts novērtējums par plānoto ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiku

0

5.2.

ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiks ir īsāks par 15 gadiem

1

5.3.

ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiks ir no 15 līdz 30 gadiem (ieskaitot)

2

5.4.

ūdenssaimniecības sistēmas kalpošanas laiks pārsniedz 30 gadus

3

6.

Projekta rezultātā nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša pakalpojumu kvalitāte:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

6.1.

mazāk nekā 60 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju

0

6.2.

vismaz 60 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju

1

6.3.

vismaz 70 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju

2

6.4.

vismaz 80 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju

3

6.5.

vismaz 90 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju

4

6.6.

100 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju

5

7.

Projekta nozīmība teritorijas attīstībā:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

7.1.

projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdens­saimniecības pakalpojumu kvalitāti un nodrošināt pieejamību mazāk par 500 iedzīvotājiem

1

7.2.

projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdens­saimniecības pakalpojumu kvalitāti un nodrošināt pieejamību no 501 līdz 1000 iedzīvotājiem

3

7.3.

projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdens­saimniecības pakalpojumu kvalitāti un nodrošināt pieejamību no 1001 līdz 2000 iedzīvotājiem

5

1.1. Kritēriji pa horizontālajām prioritātēm

Vērtējums punktos

8.

Pieprasītā atbalsta intensitāte.

Samazinot intensitāti par diviem procentpunktiem no maksimālās intensitātes saskaņā ar izmaksu ieguvumu analīzi, vērtējums tiek palielināts par vienu punktu

0–5

Kritērijs dod

papildu punktus

9.

Projekta ietekme uz riska ūdens objektiem (ilgtspējīga attīstība):

Kritērijs dod

papildu

punktus

9.1.

nav pozitīvas ietekmes uz riska ūdens objektu

0

9.2.

ir pozitīva ietekme uz potenciālo riska ūdens objektu

3

9.3.

ir pozitīva ietekme uz riska ūdens objektu

5

10.

Projekta īstenošanai ir pozitīva ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām (ilgtspējīga attīstība):

Kritērijs dod

papildu punktus

10.1.

nav pozitīvas ietekmes

0

10.2.

ir pozitīva ietekme

5

11.

Projekta ietvaros būvē vai rekonstruē notekūdeņu attīrīšanas iekārtas (ilgtspējīga attīstība):

Kritērijs dod papildu punktus

11.1.

projekta ietvaros nav paredzēta notekūdeņu attīrīšanas iekārtu būvniecība vai rekonstrukcija

0

11.2.

apdzīvotā vietā ir notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru darbība atbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām prasībām, bet tās ir nolietotas un neefektīvas

3

11.3.

apdzīvotā vietā ir notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru darbība neatbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām prasībām, vai vispār nav notekūdeņu attīrīšanas iekārtu

5

12.

Projekta rezultātā plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte (ilgtspējīga attīstība):

Jāiegūst vismaz 3 punkti

12.1.

projektā nav plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte

0

12.2.

projektā plānots nodrošināt normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti vai notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti

3

12.3.

projektā plānots nodrošināt normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti

5

12.4.

realizējot vienu ūdenssaimniecības komponentu (ūdens­apgāde vai notekūdeņu savākšana un attīrīšana), tiek nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša dzeramā ūdens kvalitāte un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte

5

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1. Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

13.

Projekta iesniegumā pieteiktajā apdzīvotajā vietā iedzīvotāju skaits ir virs 200

N

14.

Ja pieteiktajā apdzīvotajā vietā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 200 vai projekts plānots atsevišķā objektā (piemēram, skola) ar autonomu ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, projekta iesniegumā sniegts pamatojums (pievienots kompetentās institūcijas atzinums):

vides piesārņojuma riskam,

sabiedrības veselības riskam,

ieguvumiem reģionālās attīstības veicināšanai

N

15.

Projekta iesniegums atbilst aktivitātes:

N

15.1.

mērķim – ūdenssaimniecības pakalpojumu – ūdens­apgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas – kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu

N

15.2.

atbalstāmajām darbībām:

N

15.2.1.

kvalitatīva dzeramā ūdens sagatavošanas un piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība

15.2.2.

ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana

15.2.3.

normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšana

15.3.

attiecināmajām izmaksām:

P

15.3.1.

tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas un būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas

15.3.2.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no būvdarbu attiecināmajām izmaksām

15.3.3.

būvdarbu izmaksas

15.3.4.

piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un noregulēšanas izmaksas

15.4.

neattiecināmajām izmaksām

P

15.5.

Eiropas Reģionālās attīstības fonda un nacionālā publiskā finansējuma daļa nepārsniedz plānošanas reģionam pieejamo finansējumu (kvotu) atbilstošajā projektu atlases kārtā

N

16.

Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

16.1.

ir veicamo darbību tehniskais raksturojums

16.2.

norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim

16.3.

norādīts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā

16.4.

norādīti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi

16.5.

norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi

16.6.

norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā

16.7.

paredzēta principa “piesārņotājs maksā” ievērošana, īstenojot projektu

17.

Projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm

P

18.

Projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

18.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra

18.2.

ir atbilstoši plānotas projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas

18.3.

ir plānota atbilstoša tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā – arī aizdevuma atmaksāšanu)

18.4.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju

19.

Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo mērķu sasniegšanu (piemēram, tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika)

N

20.

Projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta, ievērojot:

N

20.1.

reālo sociālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi

20.2.

reālo finansiālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi

20.3.

atbilstošus konversijas faktoru rādītājus

20.4.

atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes

21.

Projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti

N

22.

Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem

N

23.

Pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta intensitāte (tai skaitā atbalsts novadu infrastruktūras izveidei) noteikta atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajai valsts budžeta finansējuma piešķiršanas noteiktajai kārtībai un pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem

N

24.

Projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas:

N

24.1.

ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas

24.2.

ir saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtībā izstrādāto būvdarbu tāmi

24.3.

ir samērīgas un pamatotas, norādīti skaidri pieņēmumi izmaksu aprēķinam

24.4.

ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai

24.5.

ir noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas projekta īstenošanas laikā, pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem projekta iesnieguma iesniegšanas dienā vai projekta iesniedzēja veikto tirgus pētījumu

25.

Projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

25.1.

parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi

25.2.

ir atbilstoša plānotajam laika grafikam

25.3.

ir atbilstoša iepirkumu plānam un līguma specifikai

25.4.

ir atbilstoša projekta finanšu plānam

25.5.

ir atbilstoša projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem

26.

Projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots:

P

26.1.

aptver visas projekta darbības un pakalpojumus un norāda to izmaksas

26.2.

darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilstošs darbu apjomam un specifikācijai)

26.3.

līgumu ieviešanas laika grafiks atbilst tiesību aktu prasībām publiskā iepirkuma jomā attiecībā uz izvēlēto iepirkuma metodi

26.4.

līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, atbilst normatīvajiem aktiem un projekta laika grafikam

27.

Projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

27.1.

projekta administratīvajai (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) vadībai

27.2.

projekta finanšu (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) vadībai

27.3.

projekta tehniskajai (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai

28.

Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu

P

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

29.

Projekta iesniedzējs sniedz sabiedriskos pakalpojumus projekta iesniegumā norādītajā teritorijā

N

30.

Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, ar pašvaldību ir noslēgts līgums, kurā nosaka:

N

30.1.

konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus

30.2.

prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minēto pakalpojumu vai pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām

30.3.

līguma darbības laiku

30.4.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju

30.5.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības

30.6.

iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai

31.

Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir pieņemts pārvaldes lēmums, kurā nosaka:

N

31.1.

konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus

31.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju

31.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus

32.

Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir noslēgts pārvaldes līgums, kurā nosaka:

N

32.1.

pašvaldības aģentūrai uzdotās funkcijas ūdens­saimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus

32.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju

32.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus

33.

Projekta iesniedzēja īpašumā ir visa infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajā līgumā noteiktajam

N

34.

Projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu

N

35.

Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā

N

36.

Projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas

N

37.

Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas

N

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

38.

Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā

N

39.

Projekta iesniegums iesniegts atbilstoši šādām iesnieguma noformēšanas prasībām:

P

39.1.

iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai

39.2.

iesniegums sagatavots latviešu valodā

39.3.

iesniegums sagatavots datorrakstā (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

39.4.

iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona

39.5.

iesniegts viens projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

39.6.

gan projekta oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski)

39.7.

projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu noteiktajām prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniski):

39.7.1.

parakstīts ar drošu elektronisko parakstu

39.7.2.

izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā

39.7.3.

papildus iesniedzamie dokumenti ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām

40.

Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts

N

41.

Projekta iesniegumam ir pievienoti visi norādītie pielikumi:

P

41.1.

ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomiskajā pamatojumā sniegto projekta pamatojumu, ja tāda nepieciešama)

41.2.

projekta kartogrāfiskais materiāls atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi

41.3.

būvdarbu tāme saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību

41.4.

dokumenti, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi

41.5.

pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošajam pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam

41.6.

Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes atzinums, par to, ka sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams

41.7.

ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem

41.8.

pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) līguma kopija par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu

41.9.

licences kopija par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība

41.10.

noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma

41.11.

pašvaldības lēmums par finansējumu, ja projektā paredzēts pašvaldības līdzfinansējums

41.12.

pašvaldības lēmums par galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums

41.13.

pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo finansējuma saņēmēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu

41.14.

normatīvajos aktos noteiktā dokumentācija, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā

41.15.

projekta naudas plūsmas prognoze

41.16.

projekta indikatīvais iepirkumu plāns

4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS

Jā/Nē

42.

Projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, un 1., 6. un 7. kritērija kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu

N

43.

Sarindojot 42.punktā minētajā kritērijā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar projekta iesniegumu, kas ieguvis visvairāk punktu), projektu iesniegumu atlases kārtā attiecīgā reģiona finansējuma kvotas ietvaros projekta iesniegumam pietiek finansējuma

N

Apzīmējumi.

N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmuma noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze

 
 

5.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 28.jūlija noteikumiem Nr.606

KN606P5_PAGE_1.JPG (81590 bytes)

KN606P5_PAGE_2.JPG (123779 bytes)

KN606P5_PAGE_3.JPG (132365 bytes)

KN606P5_PAGE_4.JPG (41046 bytes)

Vides ministra vietā – zemkopības ministrs M.Roze

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!