• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 25. marta noteikumi Nr. 212 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.04.2008., Nr. 54 https://www.vestnesis.lv/ta/id/173479

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.240

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā pasākumam "Investīcijas akvakultūras uzņēmumos"

Vēl šajā numurā

08.04.2008., Nr. 54

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 212

Pieņemts: 25.03.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.212

Rīgā 2008.gada 25.martā (prot. Nr.19 35.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu (turpmāk – projekta iesnie­gums) vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.4. atbildīgo iestādi.

2. Aktivitātes mērķis ir kvalitatīva, droša un kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrēta autotransporta infrastruktūra.

3. Aktivitātes mērķa grupa ir satiksmes dalībnieki.

4. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

II. Aktivitātei un vienam projektam pieejamais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs un pieļaujamā atbalsta likme

5. Kopējais aktivitātei pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma ap­mērs ir 153 487 314 latu (EUR 218 392 773), valsts budžeta līdzfinansējuma ap­mērs attiecināmajām izmaksām ir 124 513 486 lati, valsts budžeta līdzfinan­sējuma apmērs neattiecināmajām izmaksām ir 82 646 300 latu. Nacionālo līdz­finansējumu nodrošina valsts budžets vai privātais sektors.

6. Minimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir 35 140 200 latu (EUR 50 000 000). Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir
153 487 314 latu (EUR 218 392 773). Maksimālais pieļaujamais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 % no kopējās Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

III. Atbildīgā iestāde un projekta iesniedzējs

7. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Satiksmes ministrija. Atbildīgā iestāde:

7.1. īsteno starpniekinstitūcijas funkcijas un atbilstoši kompetencei no­drošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums;

7.2. uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Pa­domes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finansēšanas plānu izpildi.

8.  Projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros ir Satiksmes ministrija.

9. Satiksmes ministrija nodala atbildīgās iestādes un projekta iesniedzēja funkcijas.

IV. Kohēzijas fonda projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

10. Kohēzijas fonda projekta atbalstāmās darbības ir šādas:

10.1. pamatceļa izbūve un rekonstrukcija;

10.2. ar pamatceļa izbūvi saistīto vietējo ceļu tīkla pārbūve, ja tie neda­lāmi saistīti ar projekta īstenošanu.

11. Attiecināmās izmaksas ir šādas:

11.1. zemes iegādes izmaksas (ja zemes iegāde ir tieši nepieciešama pro­jektā paredzētās būv­niecības īstenošanai (ne vairāk kā 10 % no attiecināmo iz­maksu kopsummas));

11.2. būvlaukuma ierīkošanas un novākšanas izmaksas;

11.3. apbraucamo ceļu izbūves, nojaukšanas un uzturēšanas izmaksas pamatceļa būvniecības laikā;

11.4. pievadceļu uzturēšanas izmaksas pamatceļa būvniecības laikā;

11.5. pamatceļa būvdarbu izmaksas;

11.6. ceļa kompleksam piederošo inženiertīklu būvdarbu izmaksas;

11.7. satiksmes mezglu izveides un likvidācijas izmaksas, lai nodrošinātu satiksmei drošus pievienojumus pamatceļam;

11.8. ar pamatceļa izbūvi saistīto vietējo ceļu tīkla pārbūves izmaksas, ja tie neda­lāmi saistīti ar projekta īstenošanu;

11.9. ar velosipēdistu un gājēju ceļiem saistītās izmaksas;

11.10. labiekārtošanas izmaksas (autobusu pieturvietas, apgaismojums, ap­zaļu­mo­šana un lietusūdeņu attīrīšanas iekārtas);

11.11. satiksmes drošības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas;

11.12. satiksmes vadības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmak­sas (piemēram, metereoloģiskās stacijas, kas nepieciešamas konkrētā ceļa posma seguma stāvokļa noteikšanai, un satiksmes uzskaites punkti);

11.13. būvdarbu uzraudzības izmaksas;

11.14. publicitātes pasākumu izmaksas;

11.15. pasākumu izmaksas vides aizsardzības prasību nodro­šināšanai.

12. Neattiecināmās izmaksas ir šādas:

12.1. pievienotās vērtības nodoklis;

12.2. pagaidu posma izbūves izmaksas, lai nodrošinātu jaunbūvējamā ceļa sasaisti ar valsts galveno ceļu tīklu līdz jaunā maršruta pabeigšanai;

12.3. ceļam nepiederošu esošo komunikāciju un inženiertīklu pārcelšanas vai pārbūves izmaksas, ja minētās darbības nepieciešamas, lai veiktu ceļa būv­niecību;

12.4. elektrības pieslēguma maksa;

12.5. projektēšanas un autoruzraudzības izmaksas;

12.6. ceļu drošības audita izmaksas;

12.7. ekspertīžu izmaksas;

12.8. citas izmaksas, kas nepieciešamas attiecīgā projekta īstenošanai un ir nedalāmi saistītas ar projekta īstenošanu.

13. Projektā var iekļaut tikai šo noteikumu 11. un 12.punktā minētās izmaksas.

V. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana

14. Atbildīgā iestāde, nosūtot attiecīgu vēstuli, uzaicina projekta iesnie­dzēju iesniegt šiem noteikumiem atbilstošu projekta iesniegumu.

15. Projekta iesniegumu noformē atbilstoši Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumam.

16. Kohēzijas fonda projekta iesniegumam pievieno pielikumu (pielikums) latviešu valodā.

17. Projekta iesniegumu sagatavo angļu valodā datorrakstā. Projekta iesniegumu noformē atbilstoši šo noteikumu 25.punktā minētajiem kritērijiem.

18. Projekta iesniegumu (oriģinālu un kopiju) iesniedz atbildīgajā iestādē kopā ar pavadvēstuli.

19. Aktivitātes ietvaros nosūta vienu uzaicinājumu iesniegt projektu iesniegumus.

VI. Projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

20. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un apstiprina tās nolikumu.

21. Vērtēšanas komisijas darbību reglamentē atbildīgās iestādes apstip­rināts nolikums.

22. Vērtēšanas komisijā iekļauj Satiksmes ministrijas pārstāvjus.

23. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem kritērijiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" un "Nē" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst).

24. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.

25. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem administratīvajiem kritērijiem:

25.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu;

25.2. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

25.3. projekta iesniegums ir sagatavots angļu valodā (pielikums sagatavots latviešu valodā);

25.4. ir iesniegts projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopija (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);

25.5. projekta iesnieguma lapas ir numurētas (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);

25.6. projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā);

25.7. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši attiecīgās aktivitātes projekta iesnieguma veidlapai;

25.8. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un pievienoti attiecīgie pielikumi;

25.9. projekta iesnieguma finansēšanas plāns ir bez aritmētiskām kļūdām un ir pareizi aizpildīts;

25.10. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrā­sojumu, svītrojumu un papildinājumu;

25.11. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;

25.12. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst noteikumos par aktivitātes ieviešanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām.

26. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem atbilstības kritērijiem:

26.1. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija, pienākumi un materiāli tehniskā bāze);

26.2. projekta vadības komandai ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas;

26.3. projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze;

26.4. projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme – 5,5 %;

26.5. projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība – ENPV > 0;

26.6. projekta ekonomiskā ienesīguma norma – ERR > 5,5 %;

26.7. projektam ir veikta jutīguma un risku analīze;

26.8. projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam;

26.9. projekta īstenošanai ir izstrādāts tehniskais projekts;

26.10. autoceļa posms atrodas E22 marš­rutā;

26.11. esošā autoceļa posma tehnisko parametru (trases plāns, garen­profils un normālprofils) rādītāji, ceļa segas un mākslīgo būvju nestspēja un dzelzceļa šķērsojumi neatbilst standartos noteiktajām projektēšanas normām (piemēram, LVS 190);

26.12. minimālās projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 35 140 200 latu (EUR 50 000 000);

26.13. projekta īstenošanas gadījumā tiks nodrošināta projektā ietvertā posma maksi­mālā autotransporta dzenošās ass slodze – 11,5 tonnas – un maksimālā trans­portlīdzekļa pilnā masa – 44 tonnas;

26.14. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasā­kumi atbilst ar Eiropas Savienības fondu īstenošanu saistītajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

26.15. projekta budžetā iekļautie izdevumi atbilst vidējām prognozētajām tirgus cenām īstenošanas gadā un ir nepieciešami projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai;

26.16. projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi;

26.17. projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros;

26.18. izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā Latvijas Republikas būvniecību regla­mentējošo normatīvo aktu prasības un labās prakses piemēri attiecībā uz vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem;

26.19. īstenojot projektu, tiks novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti;

26.20. tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – objekta uzturēšana pēc projekta pabeigšanas.

27. Katru projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādam kvalitātes kritērijam – projekta ekonomiskā ienesīguma norma – ERR. Punkti tiek piešķirti atbilstoši ERR lielumam.

28. Ja projekta iesniegumā nepieciešami precizējumi atbilstoši šo noteikumu 25.9.apakšpunktam, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijam lēmumā noteiktajā termiņā). Pārējos gadījumos, ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

29. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem atbilstošie projektu iesniegumi tiek sarindoti prioritārā secībā atbilstoši saņemto punktu skaitam par atbilstību kvalitātes kritērijam. Apstiprināšanai projektus virza prioritārā secībā, ievērojot aktivitātei pieejamo līdzfinansējumu.

30. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.

31. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbildīgā iestāde norāda termiņu iepirkuma uzsākšanai.

32. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina 10 darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas.

33. Vērtēšanas komisija izvērtē un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par šo noteikumu 32.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildi piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 32.punktā minētā termiņa beigām. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.

34. Ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 33.punktā minētā termiņa beigām projekta iesniedzējam nosūta atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.

35. Ja lēmumā ietvertā nosacījuma izpilde nav veikta šo noteikumu 32.punktā noteiktajā termiņā vai šo noteikumu 33.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, Kohēzijas fonda projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā lēmumam, kurā ietvertā nosacījuma izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.

Ministru prezidents I.Godmanis

Satiksmes ministra vietā – bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 9.aprīli.

Pielikumi ZIP

Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 25.marta noteikumiem Nr.212

KN212P_PAGE_1.JPG (76209 bytes)

KN212P_PAGE_2.JPG (111223 bytes)

KN212P_PAGE_3.JPG (109985 bytes)

KN212P_PAGE_4.JPG (92364 bytes)

KN212P_PAGE_5.JPG (176369 bytes)

KN212P_PAGE_6.JPG (36117 bytes)

Satiksmes ministra vietā – bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!