• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 4. decembra noteikumi Nr. 836 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.12.2007., Nr. 205 https://www.vestnesis.lv/ta/id/168377

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.868

Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra noteikumos Nr.804 "Noteikumi par pabalsta un kompensācijas apmēru Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi, kuras ārvalstī apsargā Latvijas Republikas vēstniecību vai pārstāvniecību, kā arī...VAIRĀK

Vēl šajā numurā

21.12.2007., Nr. 205

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 836

Pieņemts: 04.12.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.836

Rīgā 2007.gada 4.decembrī (prot. Nr.68 52.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.1.pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000" (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir ūdenssaimniecības pakalpojumu – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas – kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju un sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu.

3. Aktivitātes ietvaros īstenotie projekti tiek finansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (turpmāk – Kohēzijas fonds) līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums sastāv no Kohēzijas fonda finansējuma (294 824 600 latu), valsts budžeta finansējuma un pašvaldību budžeta finansējuma.

4. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības:

4.1. kvalitatīva dzeramā ūdens piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība;

4.2. ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana;

4.3. normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšana.

5. Aktivitātes ietvaros netiek atbalstītas šādas darbības:

5.1. lietus notekūdeņu kanalizācijas būvniecība vai rekonstrukcija, ciktāl tā nav tieši saistīta ar lietus notekūdeņu kanalizācijas atdalīšanu no kopējās komunālo notekūdeņu kanalizācijas sistēmas;

5.2. ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūve ārpus esošās apbūves teritorijām saskaņā ar spēkā esošo vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu;

5.3. darbības ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, kas pārsniedz normatīvajos aktos par dzeramā ūdens kvalitāti un notekūdeņu savākšanu un attīrīšanu un būvnormatīvos noteiktās prasības.

6. Aktivitātes mērķa grupa ir pašvaldības teritorijas iedzīvotāji un tajā esošās iestādes.

7. Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Vides ministrija nodrošina visas starpniekinstitūcijas funkcijas, tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina attiecīgi n + 3 vai
n + 2 principa izpildi aktivitātes līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.

II. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

8. Būvdarbu, pakalpojumu un piegāžu izmaksu attiecināmības sākuma un beigu datumu nosaka lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu (izņemot lielos projektus). Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktajām darbībām un ir samērīgas un pamatotas.

9. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulu (EK) Nr.1164/94, attiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. izmaksas, kas saistītas ar Kohēzijas fonda projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanu iesniegšanai atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē, lai varētu pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu:

9.1.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 2 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, kas noteikta lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

9.1.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, kas ir noteikta lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;

9.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;

9.4. būvdarbu izmaksas;

9.5. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un noregulēšanai.

10. Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām, ja uz Kohēzijas fonda projekta iesniegšanas laiku:

10.1. būves ir pieņemtas ekspluatācijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām;

10.2. ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti.

11. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

11.1. nekustamā īpašuma (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās uzbūvētas) pirkuma izdevumi;

11.2. ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumi, izņemot gadījumus, ja šo objektu atrašanās vietā ir ekonomiski un tehniski pamatoti veidot projekta infrastruktūru un tas īpaši minēts lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu;

11.3. projekta ieviešanai īpaši pirktu vai ražotu ilglietojuma iekārtu (arī iekārtu, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā) iegādes izmaksas;

11.4. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;

11.5. lietotu iekārtu pirkuma izdevumi;

11.6. maksa par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

11.7. izdevumi, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, piemēram, līzings;

11.8. maksa par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par Kohēzijas fonda projektu tā īstenošanas laikā;

11.9. infrastruktūras ekspluatācijas izdevumi (izņemot vienreizējus izdevumus, ja tie ir īpaši minēti lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu);

11.10. Kohēzijas fonda projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojums un administratīvie izdevumi projekta vadībai, kā arī finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;

11.11. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;

11.12. zemes iegādes izmaksas;

11.13. citas izmaksas, kuras šajos noteikumos nav noteiktas kā attiecināmas izmaksas.

III. Prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam

12. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs – finansējuma saņēmējs – var būt tikai ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pārvaldes līgumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus Kohēzijas fonda projekta teritorijā.

13. Ja pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:

13.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakal­pojumus;

13.2. prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai nodrošinātu pakalpojumam noteikto prasību izpildi;

13.3. līguma darbības laiku;

13.4. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

13.5. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;

13.6. iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai.

14. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, ir pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Lēmumā nosaka:

14.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakal­pojumus;

14.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

14.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.

15. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, ir noslēgts pārvaldes līgums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:

15.1. pašvaldības aģentūras funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā (arī konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus);

15.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;

15.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.

16. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.

17. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:

17.1. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu nav samaksājis nodokļus;

17.2. ja kapitālsabiedrība atzīta par maksātnespējīgu, atrodas sanācijas procesā vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistrā pieejamo informāciju atrodas likvidācijas procesā;

17.3. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir nomnieks, kas iznomājis no pašvaldības aktīvus, kuri nepieciešami ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai un kuru nomas maksa neatbilst tirgus vērtībai, kā arī nomas līgumā nav noteikts, ka Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radītie labumi tiek nodoti nomā nomniekam – pakalpojumu sniedzējam – par tirgus vērtību un iznomātājs ir Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu īpašnieks;

17.4. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir koncesionārs un koncesijas līgumā nav iekļauti noteikumi saskaņā ar koncesiju jautājumus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;

17.5. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros.

IV. Uzaicinājums iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu

18. Aktivitāti īsteno, piemērojot ierobežotu projektu iesniegumu atlasi.

19. Ierobežotu projektu iesniegumu atlasi veic divās kārtās. Pirmajā kārtā pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 183 888 323 lati, otrajā kārtā – 110 936 277 lati.

20. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem – pašvaldībām, pašvaldību iestādēm un aģentūrām, kā arī kapitālsabiedrībām, kas sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus šo noteikumu 2.pielikumā minētajās projekta teritorijās, nosūta:

20.1. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.grupas projektu teritorijās – mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā vai darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" apstiprināšanas Eiropas Komisijā. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā. Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs reizi gadā triju gadu laikposmā tiek uzaicināts iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu;

20.2. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.grupas projektu teritorijās – 2009.gadā pēc saraksta precizēšanas atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā. Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs reizi gadā triju gadu laikposmā tiek uzaicināts iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu.

21. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbildīgajā iestādē iesniedzams divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma izsūtīšanas ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam.

22. Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2009.gada 15.decembra.

23. Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2011.gada 15.decembra.

V. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšanas nosacījumi un Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas kritēriji

24. Maksimālā atbalsta likme no Kohēzijas fonda nepārsniedz 85 % no lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai – lielajiem projektiem – no Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu noteiktajām kopējām attiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.

25. Minimālais un maksimālais atbalsta apjoms aktivitātes ietvaros vienam Kohēzijas fonda projektam netiek noteikts.

26. Uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs aktivitātes īstenošanas laikā var iesniegt vienu Kohēzijas fonda projekta iesniegumu.

27. Ja ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir trīs reizes saņēmis šo noteikumu 20.punktā minēto uzaicinājumu, bet nav iesniedzis Kohēzijas fonda projekta iesniegumu vai iesniegums ir trīs reizes noraidīts, tas vairs nevar pretendēt uz aktivitātei piešķirtajiem Eiropas Savienības 2007.–2013.gada finanšu līdzekļiem.

28. Uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz atbildīgajā iestādē tās norādītajā termiņā:

28.1. papīra formā, aizpildot Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums) latviešu valodā datorrakstā. Kohēzijas fonda projekta iesniegumu paraksta uzaicinātā ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Uzaicinātais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu Kohēzijas fonda projekta oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī iesniedz projekta elektronisko versiju. Pievienoto dokumentu lapas numurē. Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu sūta pa pastu, par iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;

28.2. elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu). Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad iesniegums ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, iesniedzējam jāpierāda, ka Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir nosūtīts līdz Kohēzijas fonda projektu iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai šis apgalvojums jāpamato. Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz elektroniski:

28.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā;

28.2.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskajām kopijām) jābūt sagatavotiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

29. Uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šādus dokumentus:

29.1. ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomisko pamatojumu (tai skaitā papildu dokumentāciju (ja tāda ir nepieciešama), kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko projekta pamatojumu);

29.2. Kohēzijas fonda projekta kartogrāfisko materiālu atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par Kohēzijas fonda projekta aktivitāšu izvietojumu Kohēzijas fonda projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi;

29.3. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;

29.4. dokumentus, kas apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;

29.5. pašvaldības apliecinājumu par iesniegtā Kohēzijas fonda projekta atbilstību spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un (vai) detālplānojumam;

29.6. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi procedūras nepiemērošanu;

29.7. ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akceptu tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;

29.8. pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atkarībā no Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja juridiskā statusa) līguma kopiju par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu Kohēzijas fonda projekta teritorijā;

29.9. licences kopiju par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība;

29.10. nomas līguma kopiju un novērtējuma kopiju par aktīvu nomas maksas atbilstību tirgus vērtībai, ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir nomnieks, kas iznomājis no pašvaldības ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai nepieciešamos aktīvus;

29.11. koncesijas līguma kopiju, ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir koncesionārs;

29.12. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītiestādes izsniegta dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma;

29.13. pašvaldības lēmumu:

29.13.1. par finansējumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības finansējums;

29.13.2. par galvojumu vai aizņēmumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums;

29.13.3. par to, ka pašvaldība saskaņo uzaicinātā ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja sagatavoto Kohēzijas fonda projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;

29.14. normatīvajos aktos noteikto dokumentāciju, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot Kohēzijas fonda projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā;

29.15. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognozi;

29.16. Kohēzijas fonda projekta indikatīvo iepirkumu plānu.

30. Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas komisija pārbauda Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību aktivitātes atbalsta un projekta iesniegšanas nosacījumiem (šo noteikumu 2., 3., 4., 26., 28., 29.punkts, II un III nodaļa) un vērtē atbilstoši šādiem projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem:

30.1. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā sniegta nepieciešamā infor­mācija par projektā veicamajām darbībām (komponentēm);

30.2. Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm;

30.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību;

30.4. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā minētie būvdarbu un aprīkojuma piegādes indikatori atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas nepieciešami izvirzīto mērķu sasniegšanai;

30.5. Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze ir veikta saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu;

30.6. Kohēzijas fonda projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina Kohēzijas fonda projekta dzīvotspēju;

30.7. pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme ir pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;

30.8. pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta likme noteikta atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta finansējuma piešķiršanu Kohēzijas fonda projektiem un ir pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;

30.9. Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;

30.10. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota;

30.11. Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots;

30.12. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums atbilst normatīvajos aktos noteiktajām finansējuma saņēmēja funkcijām;

30.13. Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;

30.14. Kohēzijas fonda projekta īstenošana nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu un (vai) normatīvajiem aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramo ūdeni iedzīvotājiem;

30.15. Kohēzijas fonda projekta īstenošana uzlabos ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti;

30.16. Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija;

30.17. Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības infrastruktūras uzlabošanu;

30.18. Kohēzijas fonda projekta iekšējā ienesīguma norma;

30.19. Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja papildu ieguldījums ūdenssaimniecības attīstībā (atbalstāmās darbības) piecu gadu laikā pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas;

30.20. Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā;

30.21. Kohēzijas fonda projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss.

VI. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas izveidošana un iesniegumu vērtēšana

31. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (ietverot komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji.

32. Atbildīgā iestāde:

32.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku;

32.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto mājaslapā internetā ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;

32.3. nosūta ierobežotam pretendentu lokam uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 20.punktam;

32.4. reģistrē iesniegtos Kohēzijas fonda projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanu.

33. Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus:

33.1. ar "Jā", "Nē" un "Neattiecas" attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.3., 30.4., 30.5., 30.6., 30.7., 30.8., 30.9., 30.10., 30.11., 30.12., 30.13., 30.14. un 30.15.apakšpunktā. Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida vai pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējam noteiktajā termiņā jānodrošina atbilstība attiecīgajam kritērijam, veicot precizējumus projekta iesniegumā. Ja kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts attiecībā uz šo kritēriju netiek vērtēts;

33.2. piešķirot katram projektam noteiktu punktu skaitu un izveidojot projektu prioritāro sarakstu attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 30.16., 30.17., 30.18., 30.19., 30.20. un 30.21.apakšpunktā. Projektu prioritāro sarakstu izmanto, ja aktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums būs nepietiekams, lai īstenotu visus plānotos projektus.

34. Vērtēšanas komisija Kohēzijas fonda projekta iesniegumu apstiprina, ja tā atbilstība šo noteikumu 2., 3., 4. un 5.punktam, III nodaļai un 24., 25., 26., 27., 28., 29. un 30.punktam ir novērtēta ar "Jā" vai "Neattiecas". Ja projekta attiecināmās izmaksas neatbilst šo noteikumu 9.punktam un atbilstība šo noteikumu 30.2., 30.10., 30.11., 30.12. un 30.13.apakšpunktā minētajiem kritērijiem novērtēta ar "Nē", vērtēšanas komisija, apstiprinot Kohēzijas fonda projekta iesniegumu, izvirza nosacījumus.

VII. Lēmuma pieņemšana par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu un civiltiesiskā līguma vai vienošanās slēgšana

35. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas atzinumu, pieņem lēmumu:

35.1. par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu;

35.2. par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem – attiecībā uz lielajiem projektiem.

36. Ja atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem, atbildīgā iestāde sadarbībā ar projekta pieteicēju sagatavo un iesniedz vadošajā iestādē lielā projekta iesniegumu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu.

37. Atbildīgās iestādes vadītājs var pieņemt lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, norādot termiņu, līdz kuram:

37.1. jāprecizē informācija par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti);

37.2. jāiesniedz trūkstošie dokumenti atbilstoši šo noteikumu 29.punktam;

37.3. jāprecizē izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu II nodaļai;

37.4. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilstoši plānotajām aktivitātēm;

37.5. jāprecizē naudas plūsmas prognoze;

37.6. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns;

37.7. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums;

37.8. jāprecizē informācija par publicitātes pasākumiem.

38. Atbildīgās iestādes vadītājs lielajiem projektiem var pieņemt lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem un noteikt, kāda iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj projekta iesniegumā, lai to sagatavotu atbilstoši šo noteikumu 36.punktam, ja:

38.1. jāprecizē informācija par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti);

38.2. jāiesniedz trūkstošie dokumenti atbilstoši šo noteikumu 29.punktam;

38.3. jāprecizē izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu II nodaļai;

38.4. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilstoši plānotajām aktivitātēm;

38.5. jāprecizē naudas plūsmas prognoze;

38.6. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns;

38.7. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums;

38.8. jāprecizē informācija par publicitātes pasākumiem.

39. Lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vai par projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem (attiecībā uz lielajiem projektiem) atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam.

40. Ja ir pieejami finanšu līdzekļi, atbildīgā iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz civiltiesisku līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu 30 darbdienu laikā pēc:

40.1. lēmuma pieņemšanas par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu;

40.2. lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu norādīto nosacījumu izpildes saskaņā ar šo noteikumu 37.punktu. Šo noteikumu 37.punktā minēto termiņu var pagarināt, bet kopējais nosacījumu izpildes termiņš nedrīkst būt lielāks par trim mēnešiem;

40.3. Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšanas par lielā projekta apstiprināšanu.

VIII. Iepirkuma procedūra, iepirkuma līguma slēgšana un grozīšana

41. Ja paredzamā līgumcena:

41.1. ir mazāka par publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām, iepirkuma procedūru veic finansējuma saņēmējs;

41.2. ir vienāda ar publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai lielāka par tām, iepirkuma procedūru kā centralizētā iepirkuma institūcija veic Vides ministrija.

42. Atbildīgā iestāde nosaka iepirkuma procedūras standarta dokumentus.

43. Pirms iepirkuma procedūras dokumentu apstiprināšanas vai grozījumu veikšanas tajos finansējuma saņēmējs nosūta iepirkuma procedūras dokumentu vai iepirkuma procedūras dokumentu grozījumu projektu atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.

44. Finansējuma saņēmējs ar izraudzīto pretendentu slēdz iepirkuma līgumu, izmantojot iepirkuma procedūras dokumentos ietverto iepirkuma līguma projektu. Slēdzot iepirkuma līgumu, nav pieļaujamas būtiskas izmaiņas iepirkuma līguma projektā. Ja, slēdzot iepirkuma līgumu, tiek veiktas izmaiņas iepirkuma līguma projektā, iepirkuma līguma grozījumu projektu finansējuma saņēmējs nosūta atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.

45. Ja iepirkuma līguma darbības laikā nepieciešams izdarīt tajā grozījumus, finansējuma saņēmējs iepirkuma līguma grozījumu projektu un grozījumu nepieciešamības pamatojumu nosūta atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.

46. Ja finansējuma saņēmējs neievēro šajā nodaļā noteiktās procedūras, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros vai to grozījumu dēļ, tiek uzskatītas par neattiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.

IX. Maksājumu veikšana

47. Visus izdevumus, ko veicis finansējuma saņēmējs, pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.

48. Ja finansējuma saņēmējs ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs – kapitālsabiedrība vai pašvaldības aģentūra:

48.1. atbildīgā iestāde civiltiesiskajā līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem Kohēzijas fonda projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē;

48.2. finansējuma saņēmējs, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, visus maksājumus veic tikai no šo noteikumu 48.1.apakš­punktā minētā konta līdzekļiem.

49. Finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 48.1.apakšpunktā minētā konta atvēršanas noformē parakstu paraugu kartīti, kas apliecina personu pilnvaras rīkoties ar kontā esošajiem finanšu līdzekļiem, un tās kopiju iesniedz atbildīgajā iestādē pirms maksājumu veikšanas no Kohēzijas fonda projekta līdzekļiem.

50. Finansējuma saņēmējs saņem no Kohēzijas fonda projekta izpildītāja rēķinu kopā ar attaisnojuma dokumentiem (turpmāk – maksājuma dokumenti). Maksājuma dokumentus reģistrē un uz rēķina norāda saņemšanas datumu.

51. Finansējuma saņēmējs pēc Kohēzijas fonda projekta izpildītāja iesniegto maksājuma dokumentu pārbaudes tos apstiprina vai noraida civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu noteiktajos termiņos un kārtībā.

52. Finansējuma saņēmējs saņemto maksājuma dokumentu kopijas, kas noformētas atbilstoši dokumentu noformēšanu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, iesniedz atbildīgajā iestādē triju darbdienu laikā pēc to saņemšanas.

53. Atbildīgā iestāde 20 dienu laikā pēc finansējuma saņēmēja iesniegto maksājuma dokumentu saņemšanas nodrošina to pārbaudi, sagatavo atzinumu un iesniedz to finansējuma saņēmējam. Atzinumā norāda, vai maksājuma dokumenti atbilst lēmumam par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, civiltiesiskajam līgumam vai vienošanās dokumentam par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda projektu vadību, kā arī noslēgtajiem būvdarbu, piegāžu vai pakalpojumu līgumiem.

54. Atbildīgās iestādes atzinums ir sais­tošs finansējuma saņēmējam un maksājumu iestādei, veicot maksājumu no Kohēzijas fonda projekta līdzekļiem. Ja saskaņā ar šo noteikumu 53.punktu sagatavotajā atzinumā ir norādīts, ka maksājuma dokumenti neatbilst civiltiesiskajam līgumam vai vienošanās dokumentam par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda projektu vadību, noslēgtajiem būvdarbu, piegāžu vai pakalpojumu līgumiem, izdevumi, kas pamatoti ar pārbaudītajiem maksājuma dokumentiem, par kuriem ir sagatavots atzinums, tiek uzskatīti par neattiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.

55. Atbildīgā iestāde rakstiski informē maksājumu iestādi par atbildīgās iestādes amatpersonu, kas ir tiesīga parakstīt šo noteikumu 53.punktā minēto atzinumu.

56. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas (termiņš tiek pagarināts par precizējumu veikšanai un pieprasītās papildu informācijas sniegšanai nepieciešamo laiku) pārbauda tiesību aktos noteikto finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un tajā iekļauto izdevumu attaisnojuma dokumentus, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma uzdevumu par attiecināmo izdevumu atmaksu vai par aizņēmuma atmaksu, vai par pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos.

57. Par Kohēzijas fonda projekta īstenošanas beigām attiecībā uz maksājuma veikšanu finansējuma saņēmējam tiek uzskatīts brīdis, uz kuru visas Kohēzijas fonda projekta iepirkuma līgumos paredzētās aktivitātes ir veiktas un pieņemtas atbilstoši iepirkuma līguma nosacījumiem.

X. Kohēzijas fonda projekta ieviešanas nosacījumi

58. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam visas Kohēzijas fonda projekta aktivitātes jāīsteno četru gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noslēgšanas.

59. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina visu Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem atbilstoši iepirkuma līgumā noteiktajiem termiņiem, bet ne vēlāk kā 90 dienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.

60. Ja pēc tam, kad noslēgts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projektā (5.pielikums).

61. Civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu grozījumus neizdara, ja nepieciešams mainīt:

61.1. Kohēzijas fonda projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās un izmaiņas nepārsniedz 20 % no to summas;

61.2. Kohēzijas fonda projekta fiziskos rādītājus, ja šīs izmaiņas nepārsniedz 5 % no to apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē;

61.3. Kohēzijas fonda projekta raksturojumu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem projekta iepirkumu plānā un nemaina iepirkumu kopējo apjomu.

62. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagata­vošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.

XI. Aktivitātes uzraudzība pēc projektu ieviešanas

63. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 6.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:

63.1. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;

63.2.  Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultātu rādītājiem;

63.3. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām;

63.4.  ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam;

63.5. radīto pamatlīdzekļu īpašuma statusu;

63.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajai;

63.7. ieņēmumiem, kas radušies, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, un to atbilstību plānotajam;

63.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un tā izmaiņām;

63.9. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par Kohēzijas fonda projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.

64. Pirmo reizi šo noteikumu 6.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc Kohēzijas fonda noslēguma maksājuma saņemšanas un turpmāk reizi gadā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.

65. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Kohēzijas fonda projektu pabeigšanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu nav noteikts ilgāks laikposms.

XII. Noslēguma jautājums

66. Šo noteikumu 2.pielikumā minētos 1. un 2.projektu grupas sarakstus precizē līdz 2008.gada 1.oktobrim.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Vides ministrs R.Vējonis

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 22.decembri.

 
 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Norādījumi Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai

1. Izmaksu un ieguvumu analīzi veic, pamatojoties uz Eiropas Komisijas izstrādāto 2007.–2013.gada plānošanas perioda 4. Darba dokumentu "Metodiskie norādījumi izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai", ciktāl tajā norādīties makroekonomiskie pieņēmumi nav pretrunā ar šajos noteikumos noteiktajiem.

2. Veicot izmaksu un ieguvumu analīzi, piemēro šādus makroekonomiskos rādītājus:

2.1. diskonta likmes:

2.1.1. reālā sociālā diskonta likme 5,5 %,

2.1.2. reālā finansiālā diskonta likme 5 %;

2.2. konversijas faktoru rādītājus:

Gads

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

Vidēji 2007-2013

Vidēji 2014-2033

Patēriņa cenu inflācija, %

7,8

5,5

4,2

3,4

2,7

2,5

2,5

4,1

2,5

IKP deflators, %

10,5

7,8

6,0

5,0

4,0

3,5

3,0

5,7

2,5

Kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators, %

15,0

7,0

6,2

6,2

4,0

3,5

3,0

6,4

2,5

2.3.  vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes:

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

Gada vidējais pieaugums

2009-2013

2014-2033

IKP pieaugums, salīdzināmās cenās,%

11,9

9,5

7,5

7,5

7,3

7,0

6,5

6,0

6,8

2,7

IKP uz 1 iedzīvotāju pieaugums, salīdzināmās cenās, %

12,5

10,1

8,1

8,1

7,9

7,6

7,1

6,6

7,5

3,2

PCI pieaugums %, gads pret gadu

6,5

7,8

5,5

4,2

3,2

2,5

2,5

2,5

3,0

2,5

Nodarbinātības pieaugums, %

5,0

1,5

1,0

0,5

0,2

0,1

0,1

0,1

0,2

-0,8

Darba algas pieaugums, salīdzināmās cenās, %

15,5

19,6

9,6

8,3

7,0

6,9

6,4

5,9

6,9

3,6

3. Veicot izmaksu un ieguvumu analīzi, ievēro šādus nosacījumus:

3.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa;

3.2. IKP deflators piemērots jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs, kā arī tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no uzņēmējdarbības;

3.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērots projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā.

Vides ministrs R.Vējonis


 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Projektu saraksts

1. 2007.-2008. gada perioda projektu saraksts (1. projektu grupas saraksts)

Nr.

Projekta nosaukums

Projekta teritorija

(apdzīvotās vietas)

Maksimālais Kohēzijas fonda finansējums, latos

1.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Aizkrauklē

Aizkraukles pils., Aizkraukles c. (Aizkraukles novads)

1 823 486

2.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Aizputē

Aizputes pils.

2 338 017

3.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Alojā

Alojas pils., Ungurpils (Alojas l.t.)

3 859 136

4.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ādažos

Ādažu c. (Ādažu novads)

5 087 277

5.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Baldonē

Baldones pilsēta, Avoti (Baldones l.t.)

3 274 728

6.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Baložos

Baložu pilsēta

6 306 882

7.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Balvos

Balvu pils.

2 808 873

8.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Brocēnos

Brocēnu pils. ar l.t.

1 118 269

9.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Carnikavā

Carnikavas pag.

4 300 932

10.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Cēsīs

Cēsu pils., NAI (Raiskuma pag.)

5 671 589

11.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Dundagā

Dundagas c., Jaundundagas c. (Dundagas pag.)

1 592 115

12.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ērgļos

Ērgļu c. (Ērgļu pag.)

3 042 829

13.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Grobiņā

Grobiņas pils., Robežnieki, (Grobiņas pag.),

2 050 230

14.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Gulbenē

Gulbenes pils., Ceļmalu c., Stāķu c., Šķieneru c. (Stradu pag.)

5 728 754

15.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ikšķilē

Ikšķiles pils.

6 601 518

16.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ilūkstē

Ilūkstes novads (pils., Pilskalnes c.)

1 610 774

17.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jaunpiebalgā

Jaunpiebalgas c. (Jaunpiebalgas pagasts)

2 092 479

18.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jēkabpilī

Jēkabpils pils.

8 966 375

19.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kandavā

Kandavas pils., Liepas (Kandavas nov.)

2 016 118

20.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kārsavā

Kārsavas pilsēta

2 755 494

21.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Koknesē

Koknese pag.

2 332 494

22.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Krāslavā

Krāslavas pilsēta, Augstkalnes c., (Ūdrīšu pag.), Ezerkalnu pag., NAI (Kaplavas pag.)

10 961 125

23.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kuldīgā

Kuldīgas pils.

6 130 285

24.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Liepā

Liepas c. (Liepas pag.)

2 502 664

25.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Līgatne

Līgatnes pils.

1 104 274

26.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Lubānā

Lubānas pils., Ozoli (Indrānu pag.)

872 809

27.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ludzā

Ludzas pils.

4 673 949

28.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Madonā

Madonas pils., Lazdonas c. (Lazdonas pag.)

9 144 816

29.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mālpilī

Mālpils c (Mālpils pag.)

1 077 790

30.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Maltā

Maltas c. (Maltas pag.)

1 081 594

31.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mazsalacā

Mazsalacas pils., Priedāji (Mazsalacas nov.)

3 724 211

32.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ogrē

Ogres pils. (Ogres novads)

7 081 217

33.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Pļaviņās

Pļaviņu pilsēta

2 246 051

34.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Priekulē

Priekules pils., Saulaines c. (Priekules pag.)

2 433 492

35.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rīgā

Rīgas pils.

14 491 924

36.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rojā

Rojas c.

766 887

37.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rūjienā

Rūjienas pils.

4 465 531

38.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Saldū

Saldus pils., Mežvidi (Novadnieku pag.)

3 537 808

39.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Saulkrastos

Saulkrastu pils.ar l.t.

3 916 252

40.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Skrīveros

Skrīveru pils.

3 378 852

41.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Skrundā

Skrundas pils. ar l. t.

1 085 425

42.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Stendē

Stendes pils.

1 106 782

43.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Talsos

Talsu pils., Pastende (Ģibuļu pag.), "Zvirgzdi" (Laidzes pag.)

4 948 497

44.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ugālē

Ugāles lielc.

973 695

45.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ulbrokā

Ulbrokas c. (Stopiņu novads)

3 979 928

46.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Vaiņodē

Vaiņodes lielc., Bāta (Vaiņodes pag.)

893 784

47.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Vangažos

Vangažu pils.

3 814 908

48.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Varakļānos

Varakļānu pils., Kokaru c. (Varakļānu pag.)

3 859 489

49.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Viļakā

Viļakas pils.

1 249 989

50.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Viļānos

Viļānu pils.

1 547 831

51.

Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Zilupe

Zilupes pils.

1 458 095

KOPĀ izmaksas:

183 888 323

 

2. 2009.-2013. gadu perioda projektu saraksts (2. projektu grupas saraksts)

Nr.

Apdzīvotā vieta

1

Alūksne

2

Auce

3

Babīte/Piņķi

4

Bauska

5

Cesvaine

6

Dagda

7

Daugavpils

8

Dobele

9

Iecava

10

Īslīce (Rītausmas/Bērzkalni)

11

Jaunjelgava

12

Jaunolaine

13

Jelgava

14

Jūrmala

15

Kalnciems

16

Ķegums

17

Ķekava/Valdlauči

18

Lielvārde

19

Liepāja

20

Limbaži

21

Līvāni

22

Mārupe

23

Olaine

24

Ozolnieki

25

Preiļi

26

Priekuļi

27

Rēzekne

28

Salacgrīva

29

Salaspils

30

Sigulda/Peltes

31

Smiltene

32

Tukums

33

Valka

34

Valmiera

35

Vecumnieki

36

Ventspils

37

Viesīte

Kopā

Vides ministrs R.Vējonis

 

 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Projekta iesnieguma veidlapa

01.JPG (75948 bytes)

02.JPG (196467 bytes)

03.JPG (44944 bytes)

04.JPG (113758 bytes)

05.JPG (119099 bytes)

06.JPG (74452 bytes)

07.JPG (87676 bytes)

08.JPG (101728 bytes)

09.JPG (71756 bytes)

10.JPG (75041 bytes)

11.JPG (75679 bytes)

12.JPG (85719 bytes)

13.JPG (82481 bytes)

14.JPG (104817 bytes)

15.JPG (89602 bytes)

16.JPG (71436 bytes)

17.JPG (22000 bytes)

18.JPG (36248 bytes)

19.JPG (45853 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis


 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

4.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr.

Kritērijs

Vērtējums

KVALITĀTES KRITĒRIJI

Punktu skala

1.

Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija:

Vērtējums tiks ņemts vērā veidojot projektu prioritāro sarakstu, kas nepieciešams nepietiekama finansējuma gadījumā.

1.1.

sagatavota tehniskā specifikācija būvdarbu līgumu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem,

1

1.2.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts vismaz vienam projekta plānotajam būvdarbu iepirkuma līgumam,

2

1.3.

izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts visiem projekta plānotajiem būvdarbu iepirkuma līgumiem.

3

2.

Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības infrastruktūras uzlabošanu:

2.1.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa lielāka par 3% no projekta attiecināmajām izmaksām,

1

2.2.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa no 2,5 % līdz 3% no projekta attiecināmajām izmaksām,

2

2.3.

autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksu summa ir mazāka par 2,5% no projekta attiecināmajām izmaksām.

3

3.

Projekta iekšējā ienesīguma norma (IRR)

3.1.

IRR ≥ 8

3

3.2.

4 < IRR < 8

2

3.3.

IRR ≤ 4

1

4.

Projekta iesniedzēja papildu ieguldījums ūdenssaimniecības attīstībā (atbalstāmās darbības) piecu gadu laikā pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas

4.1.

mazāk nekā 10% no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izdevumu summas

1

4.2.

no 10% līdz 50% no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izdevumu summas

2

4.3.

vairāk nekā 50% no Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izdevumu summas

3

Kohēzijas fonda projekta ietekme uz horizontālajām prioritātēm:

Punktu skala

5.

Projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta realizācijā (Makroekonomiskā stabilitāte)

5.1.

mazāk nekā 5% no projekta attiecināmajām izmaksām,

1

5.2.

no 5% līdz 10% no projekta attiecināmajām izmaksām,

2

5.3.

vairāk nekā 10% no projekta attiecināmajām izmaksām.

3

6.

Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss (Teritorijas līdzsvarota attīstība)

6.1.

teritorijas attīstības indekss lielāks par +0,33

1

6.2.

teritorijas attīstības indekss no -0,74 līdz +0,33

2

6.3.

teritorijas attīstības indekss mazāks par -0,75

3

ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja atbilstība:

Jā/Nē/NA

7.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs sniedz sabiedriskos pakalpojumus šo noteikumu 2. pielikuma sarakstā iekļautā Kohēzijas fonda projekta teritorijā.

N

8.

Ar pašvaldību ir noslēgts līgums, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība. Līgumā noteikts:

N

8.1.

konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi,

8.2.

prasība ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam par nepieciešamā tehniskā aprīkojuma uzturēšanu un atjaunošanu, lai nodrošinātu minētā pakalpojuma vai minēto pakalpojumu izpildi saskaņā ar konkrētajam pakalpojumam izvirzītajām prasībām,

8.3.

līguma darbības laiks,

8.4.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija,

8.5.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības,

8.6.

iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai.

9.

Ir pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde. Pārvaldes lēmumā noteikts:

N

9.1.

konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi,

9.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija,

9.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifi.

10.

Ir noslēgts pārvaldes līgums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra. Pārvaldes līgumā noteikts:

N

10.1.

pašvaldības aģentūrai uzdotās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tajā skaitā konkrēti sniedzamie ūdenssaimniecības sabiedriskie pakalpojumi,

10.2.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritorija,

10.3.

ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifi.

11.

Nomas nosacījumi, ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir nomnieks, kurš iznomājis no pašvaldības aktīvus, kas nepieciešami ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai atbilst šādām prasībām:

N

11.1.

nomas maksa atbilst tirgus vērtībai, ko apliecina tiesību subjekta, kuram atbilstoši normatīvajiem aktiem ir tiesības veikt novērtēšanu, novērtējums par pamatlīdzekļu nomas maksas atbilstību tirgus vērtībai,

11.2.

nomas līgumā ir noteikts, ka Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radītie labumi tiek nodoti nomā nomniekam – pakalpojumu sniedzējam par tirgus vērtību un iznomātājs ir Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu īpašnieks.

12.

Koncesijas līgumā, ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir koncesionārs, ir noteikts:

N

12.1.

koncesijas resursi un to atrašanās vieta,

12.2.

darbības, kuras koncesionārs ir tiesīgs veikt, un piešķirto tiesību apjoms,

12.3.

paredzētais koncesijas līguma termiņš un gadījumi, kuros pieļaujama līguma pirmstermiņa izbeigšana,

12.4.

koncesijas piešķiršanas juridiskie un finansiālie noteikumi, to skaitā par minimālo ieguldījumu apjomu, kā arī par nosacījumiem samaksas saņemšanai no patērētāja,

12.5.

papildu nosacījumi attiecībā uz vides un kultūras pieminekļu aizsardzību un sanitārajām normām (ja tādi paredzēti),

12.6.

maksājumi pašvaldības budžetā (ja tādi paredzēti par koncesijas piešķiršanu),

12.7.

iespējamā samaksas saņemšanas kārtība,

12.8.

kārtība, kādā koncesijas resursi tiks nodoti atpakaļ koncedentam līguma izbeigšanas vai izbeigšanās gadījumā,

12.9.

koncedenta tiesības līguma darbības laikā būvēt tādus citur izvietotus objektus, kas veic koncesijas resursiem analogas funkcijas (ja tādas paredzētas),

12.10.

koncedenta garantijas koncesionāram attiecībā uz finansiālajiem un komerciālajiem riskiem (ja tādas paredzētas),

12.11.

koncesijas noteikumu pārskatīšanas (ja tāda paredzēta) periodiskums, pieļaujamās robežas un kārtība,

12.12.

no koncesijas līguma izrietošās tiesības un saistības koncesionārs nav tiesīgs nodot citām personām

12.13.

aizliegums koncesijas resursus koncesijas līguma darbības laikā pilnībā vai pa daļām atsavināt, dāvināt, jebkurā citā veidā nodot īpašumā vai lietošanā trešajām personām, ieķīlāt vai citādi apgrūtināt, kā arī ieguldīt citu komercsabiedrību pamatkapitālā.

13.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darba dienu.

N

14.

Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā.

N

15.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina uzņēmuma finansiālo dzīvotspēju pēc Kohēzijas fonda projekta realizācijas.

N

Kohēzijas fonda projekta atbilstība horizontālajai prioritātei – ilgtspējīga attīstība

Jā/Nē

16.

Kohēzijas fonda projekta īstenošana nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu vai normatīviem aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramā ūdens nodrošināšanu iedzīvotājiem.

N

17.

Kohēzijas fonda projekta īstenošana uzlabos ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti.

N

Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstība:

Jā/Nē

18.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes ieviešanu paredzētajiem nosacījumiem aktivitātes ieviešanai:

N

18.1.

mērķis,

N

18.2.

atbalstāmās darbības,

N

18.3.

attiecināmās izmaksas,

P

18.4.

Kohēzijas fonda un nacionālā publiskā finansējuma daļa.

N

19.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām (komponentēm):

N

19.1.

sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums;

19.2.

norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji un tie atbilst aktivitātes mērķim,

19.3.

sniegts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā,

19.4.

sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi,

19.5.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi,

19.6.

sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi ES un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā,

19.7.

aprakstīta principa "piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot projektu.

20.

Kohēzijas fonda projekta laika grafiks ir atbilstošs plānotajām aktivitātēm.

P

21.

Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspējību:

N

21.1.

ir atbilstoša institucionālā struktūra,

21.2.

ir atbilstoši plānotas Kohēzijas fonda projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas,

21.3.

ir plānota atbilstošu tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā – arī aizdevuma atmaksāšanu),

21.4.

ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju.

22.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes indikatori atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu (tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika u.c.).

N

23.

Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu.

N

24.

Kohēzijas fonda projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina Kohēzijas fonda projekta dzīvotspēju.

N

25.

Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem.

N

26.

Pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta likme noteikta atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajai valsts budžeta finansējuma piešķiršanas Kohēzijas fonda projektiem noteiktajai kārtībai un pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem.

N

27.

Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas:

N

27.1.

ietver visas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas,

27.2.

ir saskaņā ar iesniegto publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtībā izstrādāto būvdarbu tāmi,

27.3.

ir samērīgas un pamatotas, norādot skaidrus pieņēmumus izmaksu aprēķinam,

27.4.

ir tieši nepieciešamas Kohēzijas fonda projekta īstenošanai,

27.5.

noteiktas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas uz Kohēzijas fonda projekta īstenošanas laiku1.

28.

Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

28.1.

parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu veikšanas prognozi,

28.2.

ir atbilstoša plānotajam laika grafikam,

28.3.

ir atbilstoša iepirkumu plānam un līguma specifikai,

28.4.

ir atbilstoša projekta finanšu plānam,

28.5.

ir atbilstoša ES fondu projektu maksājumu veikšanas nosacījumiem.

29.

Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots:

P

29.1.

aptver visas Kohēzijas fonda projekta darbības un pakalpojumus un norāda to izmaksas,

29.2.

darbu sadalījums līgumos ir pamatots (atbilstošs darbu apjomam un specifikācijai),

29.3.

līgumu ieviešana plānota atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām,

29.4.

līgumu izpildes termiņi, tai skaitā iepirkumu procedūra, ir saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un projekta laika grafiku.

30.

Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

30.1.

Kohēzijas fonda projekta administratīvajai (iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība u.c.) vadībai,

30.2.

finanšu (grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana u.c.) vadībai,

30.3.

tehniskajai (saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu/pārskatu sagatavošana u.c.) vadībai.

31.

Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu noteiktajām prasībām.

P

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

32.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir iesniegts Vides ministrijas norādītajā termiņā

N

33.

Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

34.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums iesniegts atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajām iesnieguma noformēšanas prasībām:

P

34.1.

iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai,

34.2.

iesniegums sagatavots latviešu valodā,

34.3.

iesniegums sagatavots datorrakstā (gadījumos, ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski),

34.4.

iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona,

34.5.

iesniegts viens Kohēzijas fonda projekta oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (gadījumos, ja Kohēzijas fonda projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski);

34.6.

gan Kohēzijas fonda projekta oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (gadījumos, ja Kohēzijas fonda projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniski).

34.7.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu noteiktajām prasībām (gadījumos, ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā veidā):

34.8.

parakstīts ar drošu elektronisko parakstu;

34.9.

izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;

34.10.

papildus iesniedzamie dokumenti (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskās kopijas) ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām.

35.

Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, tai skaitā pievienoti visi norādītie pielikumi:

P

35.1.

ūdenssaimniecības attīstības Kohēzijas fonda projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomiskajā pamatojumā sniegto Kohēzijas fonda projekta pamatojumu, ja tāda nepieciešama),

35.2.

projekta kartogrāfiskais materiāls atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par Kohēzijas fonda projekta aktivitāšu izvietojumu Kohēzijas fonda projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi,

35.3.

būvdarbu tāme saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību,

35.4.

dokumenti, kas apliecina to, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēti būvdarbi,

35.5.

pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais Kohēzijas fonda projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un/vai detālplānojumam,

35.6.

Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu,

35.7.

Ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem,

35.8.

pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai līguma starp pašvaldību un kapitālsabiedrību (atkarībā no Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja juridiskā statusa) kopija par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu,

35.9.

licences par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība,

35.10.

nomas līguma un novērtējuma par aktīvu nomas maksas atbilstību tirgus vērtībai kopija, ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir nomnieks, kurš iznomājis no pašvaldības aktīvus, kas nepieciešami ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai,

35.11.

koncesijas līguma kopija, ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir koncesionārs,

35.12.

noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma,

35.13.

pašvaldības lēmums par finansējumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības līdzfinansējums,

35.14.

pašvaldības lēmums par galvojumu vai aizņēmumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums,

35.15.

pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo finansējuma saņēmēja sagatavoto Kohēzijas fonda projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu,

35.16.

ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā, ir iesniegta normatīvajos aktos paredzētā dokumentācija, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot Kohēzijas fonda projektu,

35.17.

Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze,

35.18.

Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkumu plāns.

Apzīmējumi:

N – negatīva vērtējuma gadījumā projekta iesniegumu noraida,

P – negatīva vērtējuma gadījumā pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, veicot precizējumus projekta iesniegumā, lēmuma noteiktajā termiņā),

NA (neattiecas) – gadījumā, ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

1 Pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem uz iesnieguma iesniegšanas brīdi

Vides ministrs R.Vējonis


 

 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

5.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

20.JPG (54060 bytes)

21.JPG (38487 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis


 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

6.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836

Projekta pēcieviešanas uzraudzības veidlapa

22.JPG (62861 bytes)

23.JPG (115827 bytes)

24.JPG (117034 bytes)

25.JPG (27830 bytes)

Vides ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!