• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 1. februāra noteikumi Nr. 88 "Kārtība, kādā Finanšu ministrija sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par budžeta apakšprogrammas "Finansējums Eiropas Savienības fondu un Norvēģijas valdības finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļu pārdali". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.02.2005., Nr. 20 https://www.vestnesis.lv/ta/id/100894-kartiba-kada-finansu-ministrija-sagatavo-un-iesniedz-ministru-kabineta-priekslikumus-par-budzeta-apaksprogrammas-finansejums-ei...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.89

Grozījums Ministru kabineta 2003.gada 25.novembra noteikumos Nr.662 "Lubānas mitrāju kompleksa konsultatīvās padomes nolikums"

Vēl šajā numurā

04.02.2005., Nr. 20

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 88

Pieņemts: 01.02.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.88

Rīgā 2005.gada 1.februārī (prot. Nr.7 36.§)

Kārtība, kādā Finanšu ministrija sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par budžeta apakšprogrammas “Finansējums Eiropas Savienības fondu un Norvēģijas valdības finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļu pārdali

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Finanšu ministrija sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par budžeta apakšprogrammas “Finansējums Eiropas Savienības fondu un Norvēģijas valdības finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” (turpmāk — budžeta programma) līdzekļu pārdali kārtējā gada valsts budžetā, lai veicinātu efektīvu un racionālu valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

2. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes vispirms izlieto attiecīgajā valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirtos līdzekļus noteiktu Eiropas Savienības fondu un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai un tikai tad, ja nepieciešams, pieprasa papildu finansējumu attiecīgā projekta īstenošanai.

II. Līdzekļu pārdale Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

3. Priekšlikumus par budžeta programmas līdzekļu pārdali Eiropas Savienības struktūrfondu — Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda virzības daļas un Zivsaimniecības vadības finansēšanas instrumenta — finansēto projektu īstenošanai Finanšu ministrija sagatavo sadarbībā ar pirmā līmeņa starpniekinstitūcijām.

4. Vienlaikus ar pirmā līmeņa starpniekinstitūciju, kura iesniedz attiecīgā struktūrfonda vadības komitejā saskaņošanai struktūrfonda nacionālo programmu un atklātā konkursa projektu pieteikumu sarakstu, un grantu shēmas apsaimniekotāju, kurš iesniedz attiecīgā struktūrfonda vadības komitejā informāciju par apstiprinātajiem grantu shēmas projektiem, šo noteikumu 2.punktā minētās iestādes iesniedz Finanšu ministrijā pieprasījumu par finanšu līdzekļu piešķiršanu šo noteikumu 3.punktā minēto Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai, norādot:

4.1. nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem) apjomu (Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļa, valsts budžeta finansējuma daļa) struktūrfonda finansēto projektu īstenošanai un/vai līdzekļu atmaksai, pamatojoties uz prognozēto naudas plūsmu kopumā, sadalījumā pa gadiem līdz projekta pabeigšanai, pa prioritātēm, pasākumiem un projektiem, un norādot arī citus finansēšanas avotus (pašvaldības budžeta līdzekļi, privātais finansējums) un informāciju par izdevumu sadalījumu atbilstoši ekonomiskās klasifikācijas kodiem;

4.2. valsts budžeta līdzekļus projekta īstenošanai un/vai atmaksai, kas paredzēti kārtējā gada valsts budžetā;

4.3. projekta īstenošanas gaitā — mēnesi kārtējā gadā, kad tiks sākti maksājumi no valsts budžeta;

4.4. struktūrfonda finansējuma saņēmēju un granta finansējuma saņēmēju. Ja struktūrfonda finansējuma saņēmējs un granta finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, norāda ministriju, kuras padotībā tā atrodas.

5. Otrā līmeņa starpniekinstitūcijām izdevumu veikšanas pēdējais termiņš ir 2008.gada 30.decembris, bet struktūrfonda finansējuma saņēmējiem — 2008.gada 30.septembris.

6. Finanšu ministrija izvērtē šo noteikumu 4.punktā minēto informāciju (arī informācijas atbilstību kārtējā gada valsts budžetam), sagatavo atzinumu par projektam pieprasīto valsts budžeta līdzekļu apmēru un iesniedz to attiecīgā struktūrfonda vadības komitejā.

III. Līdzekļu pārdale Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda garantiju daļas līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

7. Priekšlikumus par budžeta programmas līdzekļu pārdali Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda garantiju daļas finansēto un līdzfinansēto pasākumu un projektu īstenošanai sagatavo Zemkopības ministrija un iesniedz Finanšu ministrijā valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu (Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļa, valsts budžeta finansējuma daļa).

8. Valsts budžeta līdzekļu pieprasījumā Zemkopības ministrija, pamatojoties uz prognozēto naudas plūsmu kopumā un sadalījumā pa gadiem līdz pasākuma pabeigšanai, iekļauj informāciju par nepieciešamo valsts budžeta līdzekļu (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem) apjomu:

8.1. tiešo maksājumu, Lauku attīstības programmas platībatkarīgo maksājumu un papildu valsts tiešo maksājumu veikšanai, ņemot vērā, ka izmaksas jāveic reizi gadā no kārtējā gada 1.decembra līdz nākamā gada 30.aprīlim;

8.2. Lauku attīstības programmas ietvaros Lauku atbalsta dienestā apstiprinātajiem projektiem un pasākumiem;

8.3. intervences pasākumiem pēc Eiropas Komisijas lēmuma sākt intervences pasākumu īstenošanu un pēc maksājumu pieteikumu saņemšanas, kā arī gadījumos, ja kārtējā gada valsts budžetā Zemkopības ministrijas valsts budžeta apakšprogrammai 29.04.00 “Intervences un iekšējā tirgus atbalsta pasākumu nodrošināšana” paredzētais finansējums ir izlietots vai nepietiekams;

8.4. eksporta kompensācijām uz valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis, pēc eksportētāja maksājumu pieteikuma iesniegšanas un apstiprināšanas Lauku atbalsta dienestā;

8.5. pārējiem lauksaimniecības produktu Eiropas Savienības kopējā tirgus organizācijas pasākumiem pēc pieteikuma apstiprināšanas Lauku atbalsta dienestā.

9. Šo noteikumu 8.2., 8.4.un 8.5.apakšpunktā minēto informāciju Zemkopības ministrija iesniedz Finanšu ministrijā reizi mēnesī līdz nākamā mēneša piektajam datumam. Šo noteikumu 8.4.apakšpunktā minēto informāciju Zemkopības ministrija iesniedz Finanšu ministrijā arī tad, ja pieteikumu summa sasniedz 0,5 miljonus latu.

10. Ievērojot valsts budžeta finansiālās iespējas, Lauku atbalsta dienests pēc Zemkopības ministrijas noteiktajiem kritērijiem var noteikt projektu īstenošanas prioritāro secību.

IV. Līdzekļu pārdale Eiropas Kopienas iniciatīvu ietvaros līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

11. Priekšlikumus par budžeta programmas līdzekļu pārdali Eiropas Kopienas iniciatīvas “EQUAL” ietvaros finansētajām prioritātēm, projektiem un tehniskajai palīdzībai sagatavo Labklājības ministrija un iesniedz Finanšu ministrijā šādu informāciju:

11.1. informāciju par valsts budžeta līdzekļu apjomu, kas nepieciešams atklātā konkursā Labklājības ministrijas apstiprināto prioritāšu un projektu īstenošanai un/vai atmaksai un tehniskajai palīdzībai, pamatojoties uz prognozēto naudas plūsmu kopumā, sadalījumā pa gadiem līdz projekta pabeigšanai (izmaksu termiņi — tādi paši kā struktūrfondiem), pa pasākumiem un projektiem, norādot arī citus finansēšanas avotus (pašvaldības budžeta līdzekļi, privātais finansējums);

11.2. informāciju par valsts budžeta līdzekļiem prioritātes vai projekta īstenošanai un/vai atmaksai un tehniskajai palīdzībai, kas paredzēti kārtējā gada valsts budžetā;

11.3. projekta īstenošanas gaitā — informāciju par mēnesi kārtējā gadā, kad tiks sākti maksājumi no valsts budžeta;

11.4. norādi par finansējuma saņēmēju. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, norāda ministriju, kuras padotībā tā atrodas.

12. Priekšlikumus par budžeta programmas līdzekļu pārdali Eiropas Kopienas iniciatīvas “INTERREG” (turpmāk — INTERREG) ietvaros finansētajām programmām, tehniskās palīdzības prioritātēm un projektiem sagatavo Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, pamatojoties uz saprašanās memorandiem (līgumiem), kas noslēgti ar vadošajām iestādēm, un INTERREG programmu attiecīgo vadības komiteju atklātā konkursā apstiprinātajiem projektiem, un iesniedz Finanšu ministrijā šādu informāciju:

12.1. informāciju par valsts budžeta līdzekļu (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem) apjomu (Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļa, valsts budžeta finansējuma daļa), kas nepieciešams finansēto programmu, prioritāšu un projektu īstenošanai un/vai līdzekļu atmaksai, pamatojoties uz prognozēto naudas plūsmu kopumā, sadalījumā pa gadiem līdz projekta pabeigšanai, pa programmām, prioritātēm un projektiem;

12.2. projekta īstenošanas gaitā — informāciju par mēnesi kārtējā gadā, kad tiks sākti maksājumi no valsts budžeta.

V. Līdzekļu pārdale Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

13. Priekšlikumus par budžeta programmas līdzekļu pārdali Kohēzijas fonda līdzfinansētajiem projektiem sagatavo Satiksmes ministrija (attiecībā uz projektiem transporta jomā) un Vides ministrija (attiecībā uz projektiem vides aizsardzības jomā) un iesniedz Finanšu ministrijā valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu. Pieprasījumā iekļauj informāciju par valsts budžeta līdzekļu apjomu, kas nepieciešams attiecināmajiem un neattiecināmajiem izdevumiem, pamatojoties uz prognozēto naudas plūsmu kopumā, sadalījumā pa gadiem līdz projekta pabeigšanai un pa projektiem. Informāciju sagatavo un valsts budžeta līdzekļus pieprasa tikai tiem projektiem, par kuru pieteikumiem no Eiropas Komisijas saņemts paziņojums, ka tie ir pieņemti izskatīšanai.

14. Ievērojot valsts budžeta finansiālās iespējas, Satiksmes ministrija un Vides ministrija var noteikt projektu īstenošanas prioritāro secību.

VI. Līdzekļu pārdale Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

15. Priekšlikumus par budžeta programmas līdzekļu pārdali Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta (turpmāk — finanšu instruments) finansēto projektu īstenošanai Finanšu ministrija sagatavo sadarbībā ar nozaru ministrijām, kuras ir iesaistītas finanšu instrumenta ieviešanā (turpmāk — nozaru ministrijas).

16. Nozaru ministrijas, iesniedzot vadības komitejā finanšu instrumenta programmas, grantu shēmas vai individuālā projekta pieteikumu, iesniedz Finanšu ministrijā pieprasījumu par finanšu līdzekļu piešķiršanu šo noteikumu 15.punktā minētā finanšu instrumenta finansēto projektu īstenošanai, norādot:

16.1. valsts budžeta līdzekļu (dotācija no vispārējiem ieņēmumiem) apjomu (finanšu instrumenta līdzfinansējuma daļa, valsts budžeta finansējuma daļa), kas nepieciešams finanšu instrumenta finansēto projektu īstenošanai, pamatojoties uz prognozēto naudas plūsmu kopumā, sadalījumā pa gadiem līdz projekta pabeigšanai, pa prioritātēm, pasākumiem un projektiem, un norādot arī citus finansēšanas avotus (pašvaldības budžeta līdzekļi, privātais finansējums);

16.2. valsts budžeta līdzekļus projekta īstenošanai, kas paredzēti kārtējā gada valsts budžetā;

16.3. projekta īstenošanas gaitā — mēnesi kārtējā gadā, kad tiks sākti maksājumi no valsts budžeta;

16.4. finansējuma saņēmēju. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, norāda nozares ministriju, kuras padotībā tā atrodas.

VII. Finanšu līdzekļu pieprasījuma sagatavošana

17. Pieprasījumu par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Eiropas Savienības fondu vai finanšu instrumenta līdzfinansēto prioritāšu, programmu, pasākumu un projektu īstenošanai un/vai līdzekļu atmaksai sagatavo, ievērojot prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par attiecīgo Eiropas Savienības politikas instrumentu vai finanšu instrumentu.

18. Finanšu ministrija sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus un Ministru kabineta rīkojuma projektu par budžeta programmas līdzekļu pārdali, ņemot vērā, ka:

18.1. struktūrfonda nacionālā programma un atklātā konkursa projektu pieteikumu saraksts ir saskaņots attiecīgā struktūrfonda vadības komitejā vai vadības komiteja informēta par apstiprinātajiem grantu shēmas projektiem;

18.2. finanšu instrumenta programma, grantu shēma vai individuālā projekta pieteikums ir apstiprināts Norvēģijas Ārlietu ministrijā;

18.3. ministrijas un citas centrālās valsts iestādes ir iesniegušas šo noteikumu 4., 8., 11., 12., 13.un 16.punktā minēto informāciju.

19. Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam finanšu ministrs palielina valsts budžeta apropriāciju tām pirmā līmeņa starpniekinstitūcijām un nozaru ministrijām, kurām paredzēts finansējums Eiropas Savienības fondu un finanšu instrumenta finansēto prioritāšu, programmu, pasākumu un projektu īstenošanai un/vai līdzekļu atmaksai.

Ministru prezidenta vietā — satiksmes ministrs A.Šlesers

Finanšu ministrs O.Spurdziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 5.februāri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!