• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Tukuma novada domes 2023. gada 30. marta saistošie noteikumi Nr. 5 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.04.2023., Nr. 83 https://www.vestnesis.lv/op/2023/83.18

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dažādi sludinājumi

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

28.04.2023., Nr. 83

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Tukuma novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 5

Pieņemts: 30.03.2023.

OP numurs: 2023/83.18

2023/83.18
RĪKI

Tukuma novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Tukuma novada domes saistošie noteikumi Nr. 5

Tukumā 2023. gada 30. martā (prot. Nr. 4, 5. §)

Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā

IZDOTI
ar Tukuma novada domes
30.03.2023. lēmumu Nr. TND/23/129 (prot. Nr. 4, 5. §)

Izdoti saskaņā ar
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta otro daļu, 33. panta trešo daļu,
36. panta piekto un sesto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni Tukuma novadā, vienreizējas materiālās palīdzības apmēru, saņemšanas un piešķiršanas kārtību un šādu sociālās palīdzības veidu apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību Tukuma novadā:

1.1. mājokļa pabalsts;

1.2. materiālais pabalsts un psihosociālā palīdzība krīzes situācijā;

1.3. vienreizēja materiāla palīdzība;

1.4. pabalsts atsevišķu izmaksu segšanai:

1.4.1. pabalsts veselības aprūpei;

1.4.2. pabalsts izglītības ieguvei.

2. Saistošajos noteikumos lietotie termini:

2.1. Mājsaimniecība – vairākas personas, kuras dzīvo vienā mājoklī (pastāvīgai dzīvošanai paredzēta dzīvojamā māja vai dzīvoklis daudzdzīvokļu mājā, vai istaba komunālajā dzīvoklī u.c.) un kopīgi sedz izdevumus, vai viena persona, kura saimnieko atsevišķi.

2.2. Krīzes situācija – situācija, kurā ģimenei (personai) katastrofas vai citu ārēju notikumu dēļ vairs nav iespējams izmantot ierastos problēmu risināšanas veidus, tā pati saviem spēkiem nespēj pārvarēt šo notikumu radītās sekas un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.

2.3. Sociālā funkcionēšana – personas spējas darboties dzīvei nepieciešamās jomās un pildīt atbilstošās sociālās lomas, kuras nemitīgi tiek pakļautas apkārtējās vides ietekmei un ietver sabiedrības gaidas un objektīvās prasības.

II. Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis

3. Tukuma novadā noteiktais maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis ir 376,00 euro pirmajai vai vienīgajai mājsaimniecībā esošai personai un 264,00 euro pārējām personām mājsaimniecībā.

4. Maznodrošinātas mājsaimniecības statusa saņemšanas kārtība, kā arī mājsaimniecības izvērtēšanas kārtība maznodrošinātas mājsaimniecības statusam noteikta Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumos par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu.

5. Tukuma novada pašvaldības teritorijā esošas mājsaimniecības atbilstību vai neatbilstību maznodrošinātas mājsaimniecības statusam nosaka Tukuma novada sociālais dienests ar lēmumu. Tukuma novada sociālā dienesta lēmumu par mājsaimniecības atbilstību maznodrošinātas mājsaimniecības statusam mājsaimniecībā esoša pilngadīga persona vai tās likumiskais pārstāvis var apstrīdēt Tukuma novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.

III. Mājokļa pabalsts

6. Mājokļa pabalsta saņemšanas, aprēķināšanas un piešķiršanas kārtība ir noteikta Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un 2020. gada 17. decembra Ministru kabineta noteikumos Nr. 809 "Par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 809).

7. Aprēķinot Mājokļa pabalstu, aprēķinā piemēro MK noteikumu Nr. 809 3. pielikumā noteiktos mājokļa lietošanas izdevumus. Mājokļa pabalstu izmaksā vienu reizi mēnesī.

8. Tukuma novada sociālā dienesta lēmumu par mājokļa pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt mājokļa pabalstu mājsaimniecībā esoša pilngadīga persona vai tās likumiskais pārstāvis var apstrīdēt Tukuma novada domes Administratīvo aktu strīdu komisijā.

IV. Materiālais pabalsts un psihosociālā palīdzība krīzes situācijā

9. Lai saņemtu materiālo pabalstu krīzes situācijā, Tukuma novada pašvaldības teritorijā esošās mājsaimniecības pārstāvim viena mēneša laikā pēc krīzes situācijas rašanās ir jāiesniedz Tukuma novada sociālajā dienestā iesniegums par materiālā pabalsta krīzes situācijā pieprasīšanu un dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu), kas apliecina krīzes situācijas faktu.

10. Materiālais pabalsts krīzes situācijā ir operatīvi sniegts materiāls atbalsts Tukuma novada pašvaldības teritorijā esošā mājsaimniecībā deklarētām personām ārēju notikumu seku novēršanai vai mazināšanai krīzes situācijā.

11. Materiālu pabalstu krīzes situācijā piešķir Tukuma novada sociālais dienests, pamatojoties uz sociālā darbinieka sniegto atzinumu par mājsaimniecības sociālo situāciju un to atbilstību krīzes situācijai. Tukuma novada sociālā dienesta lēmumu par materiālā pabalsta krīzes situācijā piešķiršanu vai atteikumu piešķirt minēto pabalstu mājsaimniecībā esoša pilngadīga persona vai tās likumiskais pārstāvis var apstrīdēt Tukuma novada domes Administratīvo aktu strīdu komisijā.

12. Materiāla pabalsta krīzes situācijā apmērs ir 272,00 euro mēnesī uz vienu mājsaimniecībā deklarēto personu vai atsevišķi dzīvojošu personu un 190,00 euro uz katru nākamo mājsaimniecībā deklarēto personu mēnesī. Gadījumos, ja nepieciešams materiāls atbalsts konkrētas pamatvajadzības nodrošināšanai (pakalpojuma vai preces iegādei), pabalsta apmērs ir faktisko izmaksu apmērā, nepārsniedzot šajā punktā noteikto apmēru.

13. Materiālo pabalstu krīzes situācijā pēc sociālā darbinieka ieteikuma var aizstāt ar pabalstu natūrā, kas nozīmē, ka Tukuma novada sociālais dienests sedz izdevumus par mājsaimniecībai nepieciešamo preču vai pakalpojumu izdevumu segšanu sociālo funkcionēšanas spēju nodrošināšanai.

14. Psihosociālo palīdzību krīzes situācijā sniedz saskaņā ar sociālā darbinieka sniegto izvērtējumu par personas psihoemocionālo stāvokli un nepieciešamību pēc psihosociālā atbalsta, sedzot personai, kura faktiski dzīvo mājsaimniecībā Tukuma novada teritorijā, nepieciešamā psihosociālā atbalsta pakalpojumu izmaksas krīzes situācijā radušos seku novēršanai vai mazināšanai.

V. Vienreizēja materiālā palīdzība

15. Vienreizēju materiālo palīdzību ir tiesīga saņemt persona, kurai objektīvu apstākļu dēļ nav mājokļa vai deklarētās dzīvesvietas un tā savu patstāvīgo dzīvesvietu ir izvēlējusies Tukuma novadā, kuras administratīvā teritorija nav personas pēdējā deklarētā dzīvesvieta.

16. Vienreizējas materiālās palīdzības apmēru aprēķina kā starpību starp personas ienākumiem un garantēto minimālo ienākumu slieksni.

17. Vienreizēju materiālo palīdzību saņem un piešķir sociālās palīdzības saņemšanas un piešķiršanas kārtībā, kura noteikta Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumos par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu. Tukuma novada sociālā dienesta lēmumu par vienreizējās materiālās palīdzības piešķiršanu vai atteikumu piešķirt vienreizējo materiālo palīdzību mājsaimniecībā esoša pilngadīga persona vai tās likumiskais pārstāvis var apstrīdēt Tukuma novada domes Administratīvo aktu strīdu komisijā.

VI. Pabalsts atsevišķu izmaksu segšanai

18. Pabalsta atsevišķu izmaksu segšanai mērķis ir sniegt materiālu palīdzību sociālās funkcionēšanas un neatkarīgas dzīves veicināšanai personai, ja tā deklarēta Tukuma novada administratīvajā teritorijā un dzīvo mājsaimniecībā, kurai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.

19. Tukuma novadā noteiktie pabalsti atsevišķu izmaksu segšanai:

19.1. pabalsts veselības aprūpei:

19.1.1. ārstniecības izdevumiem par mēnesi, kurā radušies izdevumi par veselības aprūpi, ja personas mājsaimniecībai attiecīgajā mēnesī ir spēkā trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss. Veselības pabalsta ārstniecības izdevumiem apmēru aprēķina, izmantojot šādu aprēķinu un nepārsniedzot faktisko izdevumu apmēru:

PVA=NIL x N +IVA-I, kur

PVA – pabalsts veselības aprūpei mēnesī;

NIL – noteiktais ienākumu līmenis 157,00 euro mēnesī;

N – personu skaits mājsaimniecībā;

I – mājsaimniecības kopējais ienākuma līmenis mēnesī;

IVA – viena mēneša veselības aprūpes izdevumi saskaņā ar čeku, kvīti, maksājuma uzdevumu vai komersanta izsniegtu apliecinājumu, par:

19.1.1.1. medikamentiem, ja tos izrakstījis ģimenes ārsts vai ārstējošais ārsts;

19.1.1.2. ārstnieciskajām manipulācijām, nepieciešamajām operācijām, stacionāriem, medicīniskajām rehabilitācijām, izmeklējumiem, speciālistu konsultācijām, ja ir ģimenes ārsta vai ārstējošā ārsta nosūtījums, kā arī par ģimenes ārstu konsultācijām;

19.1.1.3. ārstēšanos no alkohola, narkotisko vielu vai azartspēļu atkarības, ja ir ārstējošā ārsta nosūtījums;

19.1.1.4. redzes korekcijas līdzekļiem līdz 150,00 euro gadā katrai mājsaimniecībā dzīvojošai personai, ja ir ārstējošā ārsta izraksts par to nepieciešamību;

19.1.1.5. medicīniskajām ortozēm, sedzot faktiskos izdevumus līdz 150,00 euro gadā katrai mājsaimniecībā dzīvojošai pilngadīgai personai, saskaņā ar čeku, kvīti, maksājuma uzdevumu vai ārsta izsniegtu apliecinājumu;

19.1.2. zobārstniecības un protezēšanas (tai skaitā protēžu labošana) pakalpojumiem, sedzot faktiskos izdevumus līdz 150,00 euro gadā katrai mājsaimniecībā dzīvojošai pilngadīgai personai, saskaņā ar čeku, kvīti, maksājuma uzdevumu vai ārsta izsniegtu apliecinājumu;

19.2. pabalsts izglītības ieguvei:

19.2.1. pusdienu faktiskās izmaksas bērnam līdz 20 gadu vecumam, ja bērns mācās valsts vai citas pašvaldības vispārizglītojošā skolā, kur apgūst pamatizglītības vai vidusskolas izglītības programmu;

19.2.2. brokastu, pusdienu un launaga faktiskos izdevumus, ja bērns apmeklē valsts vai citas pašvaldības izglītības iestādi, kura nodrošina pirmsskolas izglītības programmu;

19.2.3. skolas piederumu iegādei 30,00 euro katram bērnam, uzsākot mācības 1. septembrī vispārizglītojošā skolā vai speciālās izglītības iestādē, kur tiek apgūta pamatizglītības vai vidējās izglītības programma, ja pabalsts pieprasīts ne vēlāk kā līdz attiecīgā gada 30. septembrim;

19.2.4. skolas piederumu iegādei 30,00 euro katram bērnam, ja bērns apgūst piecus un sešus gadus veco bērnu pirmsskolas apmācību, ja pabalsts pieprasīts ne vēlāk kā līdz attiecīgā gada 30. septembrim.

20. Pabalstu atsevišķu izmaksu segšanai piešķir, pamatojoties uz personas iesniegumu Tukuma novada sociālajam dienestam par attiecīgā pabalsta pieprasīšanu. Lēmumu par pabalsta atsevišķu izmaksu segšanai piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu atsevišķu izmaksu segšanai pieņem Tukuma novada sociālais dienests viena mēneša laikā no pabalsta pieprasīšanas dienas. Tukuma novada sociālā dienesta lēmumu par pabalsta atsevišķu izmaksu segšanai piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu atsevišķu izmaksu segšanai mājsaimniecībā esoša pilngadīga persona vai tās likumiskais pārstāvis var apstrīdēt Tukuma novada domes Administratīvo aktu strīdu komisijā.

VII. Noslēguma jautājumi

21. Saistošie noteikumi stājas spēkā 2023. gada 1. jūnijā.

22. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošie noteikumi Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā".

23. Bērniem, kuriem saskaņā ar Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā" bija tiesības saņemt pabalstu ortodontijas pakalpojuma izdevumiem, piešķir pabalstu ortodontijas pakalpojuma izdevumiem 100 % apmērā no faktiskajiem izdevumiem (saskaņā ar finanšu dokumentiem), bet ne vairāk kā 1000,00 euro vienam bērnam, ja izdevumi radušies laika periodā, kurā bērna mājsaimniecībai piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss.

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa

 

Saistošo noteikumu Nr. 5 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  Saistošie noteikumi nepieciešami, lai palielinātu maznodrošinātas mājsaimniecības ienākuma slieksni Tukuma novadā. Maznodrošinātas mājsaimniecības sliekšņa palielināšana mazinātu inflācijas pieauguma sekas zema ienākuma mājsaimniecībām, sniedzot valsts un pašvaldības materiālo atbalstu pamatvajadzību nodrošināšanai.

2022. gada augustā tika indeksētas pensijas, būtiski palielinot mazo pensiju saņēmēju ienākumus, savukārt, 2023. gadā tika būtiski palielināta minimālā alga, līdz ar to daļa mājsaimniecību, kuru ienākumi iepriekš nesasniedza maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu līmeni, tagad to pārsniedz. Tomēr, ņemot vērā preču un pakalpojumu cenu pieaugumu, mājsaimniecības nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības. Trūcīgo un maznodrošināto mājsaimniecību ienākumu līmeņu palielināšana ir arī Labklājības ministrijas mērķis, to apstiprina Saeimā iesniegtie grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā, līdz ar to ir svarīgi ievērot vienotu pieeju.

Saskaņā ar 2022. gada 10. oktobra grozījumiem Ministru kabineta 2014. gada 25. novembra noteikumos Nr. 727 "Darbības programmas "Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšana vistrūcīgākajām personām 2014.–2020. gada plānošanas periodā" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi Nr. 727) tika palielināts ienākuma slieksnis (uz 376 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 264 euro katrai nākamajai personai mājsaimniecībā), kuru nepārsniedzot mājsaimniecībai ir tiesības saņemt pārtikas preču un pamata materiālās palīdzības preču pakas, tādējādi nosakot, ka mājsaimniecībām, kuras minēto slieksni nepārsniedz, ir nepieciešama palīdzība pamatvajadzību nodrošināšanai. Līdz ar to, pašreiz sniedzot sociālo palīdzību mājsaimniecībai, tiek izvērtēti trīs ienākuma līmeņi – trūcīgais, maznodrošinātais un līmenis, kurš nodrošina minētās palīdzības saņemšanu. Šāda kārtība apgrūtina sociālās palīdzības piešķiršanu, tā ir sarežģīta un nav saprotama lielai daļai sabiedrības. Turklāt esošie Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošie noteikumi Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā" noteic, ka maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis Tukuma novadā ir 327,00 euro pirmajai vai vienīgajai mājsaimniecībā esošai personai un 229,00 euro pārējām personām mājsaimniecībā, kas nesasniedz personu grupu, kurai saskaņā ar Noteikumiem Nr. 727 ir nepieciešams atbalsts pamatvajadzību nodrošināšanai.

Ņemot vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams palielināt pašvaldībā noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākuma līmeni vismaz līdz Noteikumos Nr. 727 noteiktajam ienākumu līmenim.

Viena no iedzīvotāju pamatvajadzībām ir veselības aprūpe, kuras nodrošināšanu ietekmē valstī pieaugošā inflācija, sevišķi trūcīgām un maznodrošinātām mājsaimniecībām. Ir nepieciešams palielināt veselības pabalsta aprēķinā "noteikto ienākuma līmeni" (NIL) no 130,00 euro uz 157,00 euro mēnesī, tas ir 25 % no minimālās ienākumu mediānas.

Vienlaicīgi nepieciešams noteikt maksimālo veselības pabalsta apjomu redzes korekcijas līdzekļu iegādei, lai nepieļautu nelietderīgu finanšu līdzekļu izmantošanu, sedzot finansiāli neizdevīgus redzes korekcijas līdzekļu izdevumus.

Aizvien vairāk mājsaimniecības ar zemiem ienākumiem lūdz pabalstu medicīnisko ortožu iegādei. Šādi medicīnas palīglīdzekļi nav mazsvarīgāki par citiem noteiktajiem veselības pabalsta izdevumiem, tāpēc būtu iekļaujami veselības pabalsta izdevumos.

Saistošie noteikumi paredz precizēt pabalsta izglītības apguvei saņemšanas nosacījumus, nosakot, ka pabalstu ēdināšanas izdevumu segšanai ir tiesības saņemt arī bērniem, kuri mācās valsts vispārizglītojošā skolā vai pirmsskolas iestādē. Šādi grozījumi nepieciešami, lai tiktu nodrošināta vienota pieeja bērniem, kuri apgūst izglītību valsts iestādēs vai pašvaldības iestādēs.

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma grozījumu projekts paredz, ka trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statusa ienākuma līmeņi turpmāk tiks noteikti, ņemot vērā minimālo ienākumu mediānu, līdz ar to arī pašvaldībai sociālās palīdzības atbalsta sistēmu vēlams veidot uz šādiem pašiem principiem. Minētie grozījumi paredz, ka no šā gada 1. jūnija ar likumu tiks noteikts koeficients garantētā minimālā ienākuma sliekšņu summai mājsaimniecībai mājokļa pabalsta apmēra aprēķināšanai (turpmāk – koeficients). Līdz ar to, lai šādu grozījumu ieviešanas gadījumā nevajadzētu atkārtoti grozīt arī pašvaldības saistošos noteikumus, kā arī, lai neveidotos situācija, ka koeficients noteikts divos dažādos normatīvajos aktos, saistošajos noteikumos ir jāietver tiesību norma, kura noteic, ka saistošo noteikumu tiesību norma, kura nosaka koeficientu, spēkā ir līdz brīdim, kamēr šāds koeficients nav noteikts tiesību aktā ar augstāku juridisku spēku.

Vienlaicīgi ar saistošo noteikumu izdošanu tiks izpildīts Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkts – "dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam".

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Salīdzinot ar Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošajos noteikumos Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā" noteikto, šie saistošie noteikumi ietekmi uz 2023. gada budžetu neradīs, jo tika plānots palielinājums valstī noteikto pamata sociālo pabalstu aprēķināšanai no 2023. gada 1. janvāra, bet esošā situācija norāda, ka palielinājums būs, sākot no 2023. gada 1. jūlija. Turpmākajos gados saistošo noteikumu ietekme varētu būt:

– maznodrošinātas mājsaimniecības statusa palielināšanai līdz 1000,00 euro gadā (dušas pakalpojuma un veļas mazgāšanas pakalpojumu izmaksu segšanai);

– veselības pabalsta aprēķinā iekļautā "noteiktā ienākuma līmeņa" paaugstināšanai līdz 5000,00 euro gadā;

– pabalsta izglītības apguvei nosacījumu precizēšana ietekmi uz budžetu neradīs.

Jaunas pašvaldības institūcijas, darbinieku resursi, salīdzinot ar Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā", nav nepieciešami.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  Saistošie noteikumi palielina jau esošo maznodrošinātas mājsaimniecības ienākuma līmeni, kā arī palielina veselības aprēķinā iekļauto ienākuma līmeni, līdz ar to neparedz ietekmi uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi, ietekmi uz konkurenci.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  Saistošo noteikumu piemērošanu saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu īsteno pašvaldības sociālais dienests. Papildu administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  Saistošie noteikumi palielina jau esošo maznodrošinātas mājsaimniecības ienākuma līmeni, papildu cilvēkresursu iesaiste saistošo noteikumu īstenošanā netiek paredzēta.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  Izpildes nodrošināšanai papildu resursi nav nepieciešami. Nav noteikta atšķirīga izpildes kārtība no izpildes kārtības, kāda noteikta ar Tukuma novada domes 2021. gada 25. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 25 "Par sociālo palīdzību Tukuma novada pašvaldībā".
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākuma līmeņa un veselības pabalsta aprēķinā iekļautā "noteikto ienākuma līmeņa" palielināšana sekmēs pamatvajadzību nodrošināšanu mājsaimniecībām ar zemiem ienākumiem, tādējādi veicinās šo mājsaimniecību iekļaušanos sabiedrībā, darba tirgū, kā arī nodrošinās bērnu tiesību aizsardzību un Satversmē noteiktās cilvēka pamattiesības uz sociālo nodrošinājumu. Plānoto izmaksu palielinājums nav būtisks, taču ieguvumi ir būtiski visai sabiedrībai kopumā.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  Saistošo noteikumu projekts ar Tukuma novada domes Sociālo un veselības jautājumu komitejas 2023. gada 9. februāra lēmumu (prot. Nr. 2, 1. §.) nodots sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Saistošo noteikumu projekts 2023. gada 13. februārī publicēts Tukuma novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.tukums.lv.

Viedokļa izteikšanas termiņš noteikts divas nedēļas no publicēšanas dienas – līdz 2023. gada 27. februārim. Viedokļu izteikšanas termiņā viedokļi nav saņemti.

Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!