• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Olaines novada domes 2023. gada 22. marta saistošie noteikumi Nr. SN4/2023 "Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Olaines novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 19.04.2023., Nr. 76 https://www.vestnesis.lv/op/2023/76.24

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Siguldas novada domes saistošie noteikumi Nr. 4

Par grozījumiem Siguldas novada pašvaldības domes 2023. gada 2. februāra saistošajos noteikumos Nr. 1 "Par Siguldas novada pašvaldības budžetu 2023. gadam"

Vēl šajā numurā

19.04.2023., Nr. 76

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Olaines novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: SN4/2023

Pieņemts: 22.03.2023.

OP numurs: 2023/76.24

2023/76.24
RĪKI

Olaines novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi

Olaines novada domes saistošie noteikumi Nr. SN4/2023

Olainē 2023. gada 22. martā

Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Olaines novadā

Apstiprināti ar Olaines novada domes
2023. gada 22. marta sēdes lēmumu
(3. prot., 8. p.)

Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.2 panta piekto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Olaines novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) atbalsta pasākumus Pašvaldības administratīvajā teritorijā atrodošā mājokļa vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem, kā arī atbalsta pieprasīšanas, saņemšanas un finansēšanas kārtību.

2. Noteikumu mērķis ir palīdzēt nodrošināt mājokļa vides pieejamību personām ar invaliditāti, lai uzlabotu iespējas personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem iekļūt un pārvietoties mājoklī, atvieglot personas spējas aprūpēt sevi, strādāt un iekļauties sabiedrībā.

3. Noteikumos lietotie termini:

3.1. persona – persona ar I vai II grupas invaliditāti, kurai ir kustību traucējumi, vai bērns līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kuram ir kustību traucējumi;

3.2. ģimenes locekļi – personas laulātais, vecāki (aizbildņi), brāļi, māsas un bērni, vecvecāki un mazbērni;

3.3. mājoklis – personas vai tās ģimenes locekļu īpašumā vai valdījumā esošs nekustamais īpašums vai lietojumā esošs mājoklis atbilstoši īres līgumam, kurā persona ir deklarējusi savu dzīvesvietu un faktiski dzīvo;

3.4. mājokļa iekšējā vide – personas lietošanā esošas dzīvojamās telpas;

3.5. mājokļa ārējā vide – viendzīvokļa vai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas koplietošanas telpas, ēkai piekritīgā zeme un īpašumam pieguļošā teritorija;

3.6. mājokļa pielāgošana – mājokļa pārbūve vai atjaunošana un aprīkošana ar nepieciešamajām palīgierīcēm, uzlabojot vides pieejamību personām ar invaliditāti;

3.7. pacēlājs – stacionāra, pārvietojama, saliekama vai paceļama inženiertehniska ierīce, kas nodrošina vides pieejamību atbilstoši personas vajadzībām;

3.8. panduss (uzbrauktuve) – slīpne līmeņu pārvarēšanai bez pakāpieniem, kas paredzēta iebraukšanai vai izbraukšanai no ēkas, satiksmei starp ēkas stāviem vai tās dažāda augstuma posmiem;

3.9. atbalsts – finanšu līdzekļi mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanai, tai skaitā būvniecības dokumentācijas izstrādei mājokļa pielāgošanas darbu realizācijai;

3.10. reģistrs – atbalsta saņēmēju saraksts, ko veido hronoloģiskā secībā pēc iesnieguma saņemšanas datuma un laika.

4. Tiesības saņemt atbalstu Pašvaldības administratīvajā teritorijā atrodošā mājokļa iekšējās vai ārējās vides pielāgošanai ir Noteikumos paredzētai personai, kura:

4.1. ir deklarējusi pamata dzīvesvietu un faktiski dzīvo Pašvaldības administratīvajā teritorijā ne mazāk kā 12 (divpadsmit) kalendāra mēnešus pēc kārtas līdz atbalsta pieprasīšanas dienai;

4.2. dzīvo sev vai ģimenes loceklim piederošā vai tiesiskā valdījumā esošā mājoklī vai uz īres līguma pamata, kas ir spēkā vismaz 10 (desmit) gadus no atbalsta pieprasīšanas dienas, izņemot gadījumu, ja ir noslēgts īres līgums par Pašvaldības dzīvokļa lietošanu;

4.3. nesaņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālas rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā vai neatrodas ieslodzījuma vietā.

5. Atbalstu līdz 15 000 euro 10 (desmit) gadu periodā persona vai tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis var saņemt šādiem mērķiem:

5.1. mājokļa iekšējās vides pielāgojuma izbūvei; mājokļa iekšējās vides aprīkošanai ar tehniskajiem palīglīdzekļiem izdevumiem līdz 5000 euro, nepārsniedzot faktiskos izdevumus;

5.2. mājokļa ārējās vides pielāgošanai – pandusa (uzbrauktuves) ierīkošanai vai pacēlāja iegādei un ierīkošanai līdz 10 000 euro, nepārsniedzot faktiskos izdevumus.

6. Personai vai tās likumiskam vai pilnvarotam pārstāvim ir tiesības atkārtoti reģistrēties atbalsta saņēmēju sarakstā un rindas kārtībā atkārtoti saņemt atbalstu, ievērojot šo Noteikumu 5. punktā noteikto atbalsta saņemšanas periodu un nepārsniedzot šo Noteikumu 5. punktā noteikto atbalsta maksimālo apmēru.

7. Atbalstu nepiešķir:

7.1. tādu ierīču vai iekārtu uzstādīšanai, kuras personai ir tiesības saņemt vai tā saņem, izmantojot valsts finansējumu vai valsts finansētu atbalsta programmu;

7.2. ja mājoklis ir ieķīlāts, izņemot gadījumu, ja personai vai tās ģimenes locekļiem ir hipotekārais kredīts pielāgojamā mājokļa iegādei, pārbūvei vai atjaunošanai, lai to pielāgotu personas vajadzībām vai atvieglotu piekļuvi tam.

8. Atbalstu piešķir, neizvērtējot personas ienākumus un materiālo situāciju, tikai viena mājokļa iekšējās un/vai ārējās vides pielāgošanai un/vai aprīkošanai ar tehniskajiem palīglīdzekļiem, tai skaitā būvniecības dokumentācijas izstrādei un saskaņošanai. Mājokļa pielāgošanas darbi Noteikumu izpratnē neietver mājoklī esošo komunikāciju sistēmu izbūvi, pārbūvi vai atjaunošanu vai mājokļa kosmētisko remontu.

9. Atbalsta pasākumus Pašvaldības aģentūra "Olaines sociālais dienests" (turpmāk – Dienests) nodrošina rindas kārtībā atbilstoši reģistrā veiktajiem ierakstiem pašvaldības budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

10. Atbalsta piešķiršanu un izmaksāšanu administrē Dienests.

11. Ja mājokļa pielāgošanas darbu izmaksas pārsniedz Noteikumu 5. punktā noteiktā atbalsta maksimālo apmēru, persona var saņemt atbalstu, veicot līdzmaksājumu, tajā skaitā piesaistot ziedojumus.

II. Atbalsta pieprasīšanas kārtība

12. Atbalsta saņemšanai persona vai tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis Dienestā iesniedz:

12.1. iesniegumu par reģistrēšanu atbalsta saņēmēju reģistrā atbalsta piešķiršanai mājokļa iekšējās un/vai ārējās vides pielāgošanai, norādot atbalsta mērķi;

12.2. dokumenta atvasinājumu, kas apliecina pārstāvības tiesības (uzrādot oriģinālu), ja personas vārdā rīkojas tās pilnvarotais pārstāvis;

12.3. īpašuma tiesības vai nekustamā īpašuma valdījuma tiesības apliecinoša dokumenta vai mājokļa īres līguma kopiju (uzrādot oriģinālu), ja mājoklis nav personas vai viņa ģimenes locekļu īpašumā un tiek īrēts;

12.4. ģimenes ārsta izrakstu no stacionāra vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes (izziņa 027-u) ar informāciju par personas funkcionēšanas ierobežojumus izraisījušās pamata diagnozes un blakusdiagnozes kodu atbilstoši Starptautiskajai statisko slimību un veselības problēmu klasifikācijai;

12.5. ergoterapeita atzinumu par personai nepieciešamajiem mājokļa pielāgojumiem;

12.6. mājokļa īpašnieka rakstisku piekrišanu vides pielāgošanai, ja persona dzīvo citai personai piederošā mājoklī;

12.7. mājokļa kopīpašnieku rakstisku piekrišanu pacēlāja uzstādīšanai vai mājokļa pielāgošanai, ja mājoklis ir kopīpašums;

12.8. apliecinājumu par dzīvokļu īpašnieku kopības informēšanu par nodomu veikt darbības mājokļa ārējās vides pieejamības nodrošināšanai, ja dzīvokļa īpašums atrodas daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā;

12.9. mājokļa pielāgošanas gadījumā papildus iesniedz darbu un materiālu izmaksu aprēķinu un izdevumus apliecinošus dokumentus, t. i., informāciju par aprīkojumu, ierīci (bukleti, iekārtas ražotāja preces vai iekārtas apraksti, prasības lietošanai un uzstādīšanai, aptuvenā cena), ja mājokļa un tā koplietošanas telpu pielāgošanai ir paredzēts veikt ierīču iegādi un uzstādīšanu.

III. Atbalsta saņēmēju reģistrēšanas kārtība

13. Pēc šo Noteikumu 12. punktā minēto dokumentu saņemšanas mēneša laikā:

13.1. Dienests izvērtē personas atbilstību Noteikumu 3.1. un 4. punktā noteiktajām prasībām un apseko personu dzīvesvietā, novērtējot personas pašaprūpes spējas un individuālās vajadzības un nepieciešamību veikt mājokļa pielāgošanu;

13.2. Pašvaldības Attīstības nodaļas būvinženieris apseko mājokli un pēc ergoterapeita ieteikumiem sagatavo darba daudzuma sarakstu un veic izmaksu aprēķinu, kā arī sniedz informāciju, vai paredzētajiem darbiem nepieciešams sagatavot būvniecības dokumentāciju;

13.3. pēc apstākļu un dokumentu izvērtēšanas Dienests pieņem lēmumu par personas iekļaušanu reģistrā vai par atteikumu iekļaut personu reģistrā un rakstveidā paziņo personai;

13.4. reģistrē personu atbilstošās atbalsta mērķa grupas reģistrā.

14. Ja Dienests ir pieņēmis lēmumu par personas iekļaušanu reģistrā, reģistrā par personu iekļauj šādas ziņas:

14.1. personas kārtas numurs reģistrā;

14.2. personas vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese;

14.3. datums un laiks, kad saņemts iesniegums, un iesnieguma reģistrācijas numurs;

14.4. informācija par nepieciešamajām mājokļa vides pieejamības nodrošināšanas vajadzībām un provizoriskās izmaksas.

15. Personu izslēdz no reģistra, ja:

15.1. zuduši apstākļi, kas bijuši par pamatu tās iekļaušanai reģistrā;

15.2. saņemts personas vai tās pārstāvja iesniegums, kurā tā atsakās no atbalsta saņemšanas un lūdz to izslēgt no reģistra;

15.3. persona ir mirusi;

15.4. ja personai vai personas norādītajam mājokļa pielāgošanas vai ar mājokļa pielāgošanu saistītā pakalpojuma sniedzējam pārskaitīts piešķirtais atbalsts.

IV. Atbalsta saņemšanas kārtība

16. Dienests rakstveidā paziņo personai vai tās likumiskajam vai pilnvarotajam pārstāvim par personas iespēju saņemt piešķirto atbalstu, par ko starp Dienestu un personu vai tās likumisko vai pilnvaroto pārstāvi tiek noslēgts atbilstošs finansēšanas līgums. Nepieciešamības gadījumā par ierīču piegādi vai mājokļa pielāgošanas darbu veikšanu var tikt slēgts trīspusējs līgums starp preču piegādātāju vai mājokļa pielāgošanas darbu veicēju un Dienestu, un personu vai tās likumisko vai pilnvaroto pārstāvi. Persona vai tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis var uzsākt mājokļa pielāgošanas darbus, nodrošinot būvniecības nozari reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu.

17. Ja mājokļa pielāgošanai ir paredzēts veikt tikai aprīkojuma un ierīces iegādi, kā arī to uzstādīšanu un šiem darbiem nav nepieciešama būvniecības dokumentācija, tad atbalstu izmaksā, pamatojoties uz personas iesniegtajiem norēķinu dokumentiem par attiecīgā aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu, kas iepriekš saskaņoti ar Dienestu.

18. Ja mājokļa pielāgošanai paredzēts veikt darbus, kuriem nepieciešama būvniecības dokumentācija, persona vai tās ģimenes locekļi vai pilnvarotā persona veic nepieciešamos organizatoriskos pasākumus mājokļa pielāgošanas darbu realizācijai līdz to nodošanai ekspluatācijā.

19. Dienests 10 (desmit) darba dienu laikā pēc tam, kad Noteikumu 18. punktā minētie mājokļa pielāgošanas darbi pabeigti un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemti ekspluatācijā, ko apstiprina attiecīgs dokuments, veic mājokļa pielāgošanas darbu apsekošanu un pēc slēdziena saņemšanas no Pašvaldības Attīstības nodaļas (tikai gadījumos, ja nav bijusi nepieciešama Būvvaldes pieņemšana nodošanai ekspluatācijā vai veikto darbu atbilstības apstiprināšana) pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu un veic samaksu darbu izpildītājam par sniegtajiem pakalpojumiem (dokumentācijas izstrāde) un/vai darbu izpildītājam par izpildītajiem darbiem, nepārsniedzot Noteikumu 5. punktā noteikto atbalsta apmēru, un paziņo personai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

20. Ja tiek konstatēts, ka atbalsts nav izlietots Noteikumos noteiktā aprīkojuma un iekārtu iegādei un uzstādīšanai, personai jāatmaksā piešķirtais atbalsts Pašvaldībai mēneša laikā no Dienesta pieprasījuma saņemšanas dienas.

V. Personas vai likumiskā pārstāvja līdzdarbības pienākumi

21. Personai vai tās likumiskajam pārstāvim ir pienākums:

21.1. izvēlēties darbu izpildītāju, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir tiesīgs veikt mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanas darbus;

21.2. uzturēt un lietot mājokļa iekšējās un ārējās vides izbūvēto pandusu, uzstādīto pacēlāju, iegādātās un/vai aprīkotās iekārtas un konstrukcijas ar pienācīgu rūpību atbilstoši to funkcijām un tehniskajai specifikācijai;

21.3. pēc mājokļa iekšējās un ārējās vides iekārtu uzstādīšanas noslēgt līgumu par to tehnisko apkopi ar brīvi izvēlētu pakalpojuma sniedzēju, līguma kopiju iesniedzot Dienestā;

21.4. nodrošināt finansējuma daļu, kas pārsniedz Noteikumu 5. punktā paredzēto atbalsta apmēru, veicot līdzmaksājumu, tajā skaitā piesaistot ziedojumus.

22. Personai vai tās pārstāvim bez Dienesta rakstiskas piekrišanas nav tiesību uzstādītos palīglīdzekļus (pacēlāju, pandusu) pārdot vai nodot trešajai personai.

VI. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

23. Dienesta pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Olaines novada domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

VII. Noslēguma jautājums

24. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Olaines novada domes priekšsēdētāja pirmā vietniece L. Gulbe

 

Paskaidrojuma raksts
Olaines novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. SN4/2023 "Par atbalsta pasākumiem mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem Olaines novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – izdot saistošos noteikumus, kuros noteikta kārtība, kādā Olaines novadā deklarētām personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem tiek nodrošināts atbalsts mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanai. Saistošajos noteikumos ir paredzēts, ka personai ar funkcionēšanas ierobežojumiem būs tiesības pieprasīt atbalstu izdevumu segšanai, kas saistīti ar mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanas dokumentu noformēšanu, kā arī mājokļa iekšējās vides pielāgojuma izbūvei, mājokļa iekšējās vides aprīkošanai ar tehniskajiem palīglīdzekļiem un mājokļa ārējās vides pielāgošanai – pandusa (uzbrauktuves) ierīkošanai vai pacēlāja iegādei un ierīkošanai.

1.2. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos un Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu:

2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu – nav attiecināms;

2.1.2. palielina izdevumu daļu. Noteikumu realizēšanai naudas līdzekļi tiek plānoti pašvaldības attiecīgā gada budžeta ietvaros.

Atbalstu piešķir pēc faktiskajiem izdevumiem, bet nepārsniedzot 15 000 euro mājokļa iekšējās un/vai ārējās vides pielāgošanai.

Atbalsta pasākumi tiek finansēti no pašvaldības budžeta. Kopējais pašvaldības finansējums atbalsta piešķiršanai mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanai personām ar funkcionēšanas ierobežojumiem vienā gadā ir plānots līdz 30 000 euro.

Saistošo noteikumu projekta izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas vai radīt jaunas darbavietas.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Vides pieejamība ir kļuvusi par vienu no svarīgākajiem novada attīstības faktoriem. Tā ne tikai nodrošina cilvēkiem ar ierobežotu mobilitāti komfortablu dzīvi un drošu pārvietošanos, kas ir vitāli svarīgi no cilvēktiesību aspekta, bet arī veicina ekonomisko izaugsmi, dodot papildu stimulus un resursus darba tirgum, izglītībai, tūrisma, transporta un kultūras nozarēm.

3.2. Plānots, ka saistošie noteikumi pozitīvi ietekmēs iedzīvotāju veselību.

3.3. Pieejama vide spēj veicināt gan novada ekonomisko izaugsmi, gan arī sabiedrības integrācijas procesus.

3.4. Saistošajos noteikumos paredzētie pasākumi neierobežo konkurenci un atbilst brīvai un godīgai konkurencei.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Saistošo noteikumu projekts attiecas uz sociālo jomu. Pakalpojumu sniedz Olaines novada pašvaldības aģentūra "Olaines sociālais dienests". Olaines novada pašvaldības aģentūras "Olaines sociālais dienests" pieņemto lēmumu var apstrīdēt Olaines novada domē. Olaines novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

4.2. Nav paredzētas administratīvo procedūru izmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti pašvaldības autonomās funkcijas izpildei – nodrošināt iedzīvotājiem iespēju saņemt sociālos pakalpojumus.

5.2. Saistošo noteikumu īstenošanā jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem netiks uzlikti, jaunas darbavietas netiks veidotas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu izpildi realizēs Olaines novada pašvaldības aģentūra "Olaines sociālais dienests". Jaunas institūcijas nav jāveido, esošās netiks likvidētas vai reorganizētas.

6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi – cilvēkresursi.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Vides pieejamība ir iespēja personām ar invaliditāti pārvietoties, strādāt un saņemt pakalpojumus vienlīdzīgi ar citiem. Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 13.02.2023. publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.olaine.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 28.02.2023.

8.2. Pašvaldībā nav saņemti sabiedrības viedokļi par saistošo noteikumu projektu.

8.3. Veiktas konsultācijas ar biedrību "Citāds Es" (biedrība pārstāv personu ar invaliditāti intereses). Pašvaldība izskatīja biedrības "Citāds Es" ierosinājumus:

1) par atbalsta saņēmēja deklarēto un faktisko dzīves vietu Pašvaldības administratīvajā teritorijā – vismaz 12 mēneši bez pārtraukuma (4.1. punkts).

Ierosinājums: ārkārtas situācijā (nelaimes gadījums) ģimenei finansiāls atbalsts nepieciešams, arī ja nav Pašvaldībā 12 mēnešus deklarēta dzīvesvieta.

Skaidrojums: šādiem gadījumiem ir paredzēts pabalsts krīzes situācijā;

2) par to, ka atbalstu nevar saņemt, ja ierīces vai iekārtas personai ir tiesības saņemt vai tā saņem, izmantojot valsts finansējumu vai valsts finansētu atbalsta programmu (7.1. punkts).

Ierosinājums: ierīces un iekārtas ir ierobežotā daudzumā vai vispār nav pieejamas par valsts līdzekļiem.

Skaidrojums: saistošie noteikumi neparedz atbalstu tādu ierīču vai iekārtu uzstādīšanai, kuras personai ir tiesības saņemt vai tā saņem, izmantojot valsts finansējumu vai valsts finansētu atbalsta programmu;

3) par periodu 10 (desmit) gadi, kad persona vienu reizi var saņemt atbalstu noteiktā apmērā (5. punkts).

Ierosinājums: bērna vajadzības 10 gados var mainīties, un iespējams, ka būs nepieciešams papildu finansējums mājokļa pielāgošanai.

Skaidrojums: saistošo noteikumu redakcijā tika iekļauti precizējumi par atkārtota atbalsta 10 gadu periodā vides pieejamībai saņemšanu. Skat. 6. punktu;

4) par noteikumu, ka atbalstu nepiešķir par mājoklī esošo komunikāciju sistēmu izbūvi, pārbūvi vai atjaunošanu vai mājokļa kosmētisko remontu (8. punkta pēdējais teikums).

Ierosinājums: nepieciešama vannasistabas durvju aiļu pielāgošana, ja tiek lietots pacēlājs.

Skaidrojums: par durvju aiļu pielāgošanu ir tiesības saņemt atbalstu, jo ir viens no mājokļa iekšējās vides pielāgošanas elementiem;

5) par atbalsta saņēmēju rindu (9. punkts).

Ierosinājums: situācijā, ja personai rindas kārtībā nepienākas atbalsts, bet ir akūta vajadzība.

Skaidrojums: šādiem gadījumiem ir paredzēts pabalsts krīzes situācijā;

6) par ģimenes ārsta izrakstu (12.4. punkts).

Ierosinājums: kāpēc vajadzīgs izraksts no ārsta, ja ir VDEĀK atzinums un lēmums?

Skaidrojums: ārsta atzinums ir nepieciešams, jo tajā tiek norādīta precīzāka (sensitīva) informācija par personas funkcionāliem ierobežojumiem. Varēs konstatēt, vai ierobežojumi atbilst saistošo noteikumu prasībām.

8.4. Izvērtējot biedrības "Citāds Es" ierosinājumus, aktuālajā saistošo noteikumu redakcijā tika iekļauti precizējumi par atkārtota atbalsta 10 gadu periodā vides pieejamībai saņemšanu.

Olaines novada domes priekšsēdētāja pirmā vietniece L. Gulbe

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!