• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ķekavas novada domes 2023. gada 24. maija saistošie noteikumi Nr. 9/2023 "Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 5.06.2023., Nr. 107 https://www.vestnesis.lv/op/2023/107.31

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Siguldas novada domes saistošie noteikumi Nr. 7

Grozījumi Siguldas novada pašvaldības domes 2022. gada 13. oktobra saistošajos noteikumos Nr. 48 "Par Siguldas novada pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošo dzīvojamo telpu īres maksas noteikšanas kārtību". Precizējot iepriekš publicēto

Vēl šajā numurā

05.06.2023., Nr. 107

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ķekavas novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 9/2023

Pieņemts: 24.05.2023.

OP numurs: 2023/107.31

2023/107.31
RĪKI

Ķekavas novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Ķekavas novada domes saistošie noteikumi Nr. 9/2023

2023. gada 24. maijā

Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa nolikums

Apstiprināti ar Ķekavas novada domes
2023. gada 24. maija sēdes lēmumu Nr. 31 (prot. Nr. 11)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa (turpmāk – konkurss) norisi, tajā skaitā vērtēšanas kritērijus un prasības projekta pieteikuma iesniedzējam, kā arī konkursa īstenošanas kārtību.

2. Ķekavas novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) līdzekļus projektiem piešķir konkursa kārtībā. Līdzekļi projektu finansēšanai tiek plānoti pašvaldības kārtējā gada budžetā.

3. Projektu pieteikumus projekta īstenošanai var iesniegt jebkura pilngadīga, Ķekavas novada teritorijā deklarēta privātpersona, t.i., fiziska persona, kas uz projekta īstenošanas laiku ir reģistrējusies kā saimnieciskās darbības veicēja Valsts ieņēmumu dienestā, normatīvo aktu noteiktajā kārtībā, vai Latvijas Republikā reģistrēta biedrība, nodibinājums vai draudze, kura atbilst šādām prasībām:

3.1. tā ir bezpeļņas organizācija, kura ir nodibināta, lai sasniegtu statūtos noteiktos mērķus, kam nav peļņas gūšanas rakstura, un peļņu, kas gūta no biedrības un nodibinājuma veiktās saimnieciskās darbības, nesadala starp biedrības biedriem vai nodibinājuma dibinātājiem;

3.2. tā ir brīvprātīgo personu apvienība, kuru brīvprātīgi nodibinājušas un tajā brīvprātīgi darbojas fiziskas vai juridiskas personas;

3.3. tā nedarbojas tikai savās interesēs vai savu biedru komerciālajās vai profesionālajās interesēs, tās mērķis ir darboties plašākas sabiedrības labā, risinot jautājumus, kas saistīti ar atsevišķu iedzīvotāju grupu vai visas sabiedrības labklājību;

3.4. tā ir juridiska persona, kas darbojas saskaņā ar dibinātāju apstiprinātiem statūtiem;

3.5. tā ir neatkarīga no publiskās pārvaldes institūcijām, politiskām partijām vai komerciālām organizācijām;

3.6. biedrība, nodibinājuma vai draudzes juridiskā adrese reģistrēta Ķekavas novadā, projektā plānotās aktivitātes tiks organizētas Ķekavas novadā un labuma ieguvēji ir Ķekavas novada iedzīvotāji.

4. Konkurss tiek izsludināts ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu.

5. Konkursā atbalstītie projekti tiek finansēti no pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" Attīstības un būvniecības pārvaldes budžetā paredzētajiem līdzekļiem.

6. Paziņojumu par konkursu publicē pašvaldības izdevumā "Ķekavas novads" un pašvaldības interneta vietnē – www.kekava.lv, kā arī Ķekavas novada sociālo tīklu profilos.

7. Noteikumi un pieteikuma veidlapa ir pieejama pašvaldības interneta vietnē – www.kekava.lv.

8. Konkursa rezultāti tiek publicēti pašvaldības interneta vietnē – www.kekava.lv.

9. Ja izsludinātās atklātās projektu pieteikumu atlases ietvaros netiek noslēgtas vienošanās par visu šajā atlasē pieejamo finansējuma apmēru, atlikusī finansējuma daļa var tikt pārcelta uz nākamo projektu pieteikumu atlasi vai novirzīta citiem pašvaldības budžetā plānotiem mērķiem.

10. Pretendents atbild par sniegto ziņu patiesumu.

II. Konkursa mērķi un attiecināmās projekta izmaksas

11. Konkurss tiek rīkots ar mērķi, lai ir veicinātu iedzīvotāju un nevalstisko organizāciju aktivitāti un līdzdalību aktuālu problēmu risināšanā, un sekmētu dzīves kvalitātes uzlabošanu, atbalstot publiski pieejamas infrastruktūras izveidi Ķekavas novadā (ielas, ietves, gājēju celiņi, apgaismojums, inženierkomunikācijas, sporta un rotaļu elementi1, vides labiekārtošana, u.c.).

12. Projekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir faktiski radušās līdzfinansējuma saņēmējam un atbilst šādiem nosacījumiem:

12.1. tās ir radušās izmaksu attiecināmības (pēc projekta līguma noslēgšanas) periodā, kas norādīts projekta līgumā;

12.2. tās ir saistītas ar projekta mērķiem un ir paredzētas projekta pieteikuma apstiprinātā projekta budžeta tāmē;

12.3. tās ir izlietotas vienīgi projekta mērķu un rezultātu sasniegšanai. Izmaksas ir attiecīgi pamatotas projekta pieteikumā un tās ir veiktas, ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus.

III. Līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi

13. Viens pretendents budžeta gadā var iesniegt vienu projekta pieteikumu (1. pielikums).

14. Pieprasītā līdzfinansējuma apmērs nedrīkst būt lielāks par 5000,00 euro, nepārsniedzot 90 % no projekta kopējām izmaksām.

15. Projekta aktivitātes jārealizē Ķekavas novada administratīvajā teritorijā un ieguvējiem no projekta rezultātiem jābūt Ķekavas novada iedzīvotājiem.

16. Projekta realizācijas noslēguma termiņš ir līdz 12 mēnešiem no vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas brīža. Projekta rezultāti jāuztur ne mazāk kā 3 gadus pēc projekta realizācijas beigām.

17. Līdzfinansējuma attiecināmās izmaksas ir:

17.1. pamatlīdzekļu un materiālu iegāde;

17.2. citas izmaksas, kas nepieciešamas projekta sekmīgai īstenošanai un nav pretrunā ar noteikumu 12. punktā uzskaitītajām izmaksām.

18. Pašvaldības līdzfinansējumu nepiešķir:

18.1. projekta vadības administratīvajiem izdevumiem (projekta personāla atlīdzības izmaksas projekta vadītājam, grāmatvedim, u.c., transporta izmaksas);

18.2. pasākumiem, kurus pašvaldība atbalsta finansiāli citā veidā;

18.3. pretendentiem, kuru projektu pieteikumos nav paredzēts iesniedzēja pašieguldījums vai līdzfinansējums;

18.4. pretendentiem, kuriem konstatēti pārkāpumi iepriekšējo projektu realizācijā;

18.5. bankas pakalpojumiem;

18.6. sakaru pakalpojumiem;

18.7. telpu apsaimniekošanas izmaksām (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde);

18.8.izmaksām, kas neattiecas tieši uz projekta īstenošanu un izmaksām, kas jau tiek finansētas no citiem finanšu avotiem.

19. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumus projekta ietvaros var plānot kā attiecināmās izmaksas, ja finansējuma saņēmējs pievienotās vērtības nodokļa summu nevar atgūt kā priekšnodokli, atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodokļiem un nodevām.

20. Projekta īstenošanas gaitā izmaksas uzskata par attiecināmām, ja tās iespējams identificēt un pārbaudīt, un tās apliecina attiecīgi maksājumus pamatojoši dokumentu oriģināli.

21. Projekta pieteikumā paredzētajām attiecināmajām izmaksām jābūt reālām, pamatotām, atbilstošām projekta specifikai, mērķim.

IV. Projekta atbalstāmās aktivitātes

22. Pašvaldība līdzfinansējumu piešķir pretendentiem, kuru projekti:

22.1. atbilst konkursa mērķiem;

22.2. veicina brīvprātīgo darbu;

22.3. pozitīvi ietekmē sociālo un fizisko vidi novadā;

22.4. veicina drošas un labiekārtotas vides izveidi Ķekavas novadā;

22.5. iesaista cilvēkus ar invaliditāti un nodrošina vides pieejamību;

22.6. ir cita lielāka apstiprināta projekta sastāvdaļa (līdzfinansējums lielāka finansējuma piesaistei, kas veicina noteikumos noteikto mērķu sasniegšanu).

V. Projekta pieteikuma sagatavošana un iesniegšana

23. Pretendents, iesniedzot projekta pieteikumu, apņemas ievērot noteikumus.

24. Projekta pieteikums sastāv no:

24.1. pilnībā aizpildītas pieteikuma veidlapas (1. pielikums), kas elektroniski pieejama pašvaldības interneta vietnē (www.kekava.lv). Veidlapu aizpilda datorrakstā latviešu valodā;

24.2. projekta izmaksu tāmes (2. pielikums);

24.3. cenu salīdzinājumu apliecinošiem dokumentiem (iepirkuma priekšmeta tehniskā specifikācija un visu piegādātāju iesniegtie piedāvājumi, vismaz divi);

24.4. īpašuma tiesību apliecinošiem dokumentiem, ja projektā iekļautās aktivitātes plānots īstenot ēkās vai uz zemes vienības, vai uz tās daļas, kas ir projekta iesniedzēja īpašumā, ir nodotas projekta iesniedzēja valdījumā vai lietojumā, vai arī projekta iesniedzējs ir noslēdzis nomas/saskaņojuma/apbūves tiesības līgumu uz termiņu, kas nav mazāks par trīs gadiem pēc projekta īstenošanas beigu datuma;

24.5. ja ir piemērojams noteikumu 22.6. apakšpunkts, lēmuma par līdzfinansējamā projekta apstiprināšanu un projekta iesnieguma;

24.6. sagatavotā projekta pieteikuma elektroniskās versijas, kuru papildus papīra formātā sagatavotajam iesniegumam nosūta uz e-pasta adresi nvo@kekava.lv.

25. Ja kāds no noteikumu 24. punktā minētajiem dokumentiem nav latviešu valodā, tam pievieno projekta pieteikuma iesniedzēja atbildīgās amatpersonas apliecinātu tulkojumu latviešu valodā.

26. Projekta pieteikuma iesniedzējs vai tā pilnvarota persona, iesniedzot projekta pieteikumu papīra formātā, ievēro šādus nosacījumus:

26.1. projekta pieteikumu paraksta projekta pieteikuma iesniedzēja atbildīgā persona, lapas sanumurē un caurauklo, norādot lappušu skaitu un caurauklošanas datumu;

26.2. projekta pieteikumu iesniedz aizlīmētā aploksnē, uz kuras norāda:

26.2.1. Ķekavas novada pašvaldība, Attīstības un būvniecības pārvalde, Gaismas iela 19 k-9-1, Ķekava, Ķekavas novads, LV-2123;

26.2.2. konkursa nosaukumu (Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkurss);

26.2.3. projekta nosaukumu;

26.2.4. projekta pieteikuma iesniedzēja nosaukumu un adresi;

26.3. projekta pieteikumu iesniedz vienā no pašvaldības klientu apkalpošanas centriem (Baložos, Uzvaras prospektā 1A; Ķekavā, Gaismas ielā 19 k-9-1, Daugmalē, "Salnās", Baldonē, Pārupes ielā 3) personiski vai nosūta pa pastu uz konkursa paziņojumā norādīto adresi;

26.4. nosūtot projekta pieteikumu pa pastu, pasta zīmogā norādītajam nosūtīšanas laikam jāatbilst konkursa izsludināšanas sludinājumā noteiktajam termiņam;

26.5. pretendents projekta pieteikuma elektronisko versiju iesniedz, nosūtot uz e-pasta adresi: nvo@kekava.lv. Projekta pieteikuma iesniedzējs nodrošina projekta pieteikuma elektroniskās kopijas atbilstību papīra formā iesniegtajam oriģinālam.

27. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā:

27.1. projekta pieteikumu noformē, atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu izstrādāšanu, noformēšanu, glabāšanu un apriti;

27.2. pieteikuma iesniedzējs vai tā pilnvarota persona projekta pieteikuma veidlapu un papildus iesniedzamos dokumentus paraksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, pirms projektu iesnieguma iesniegšanas beigām un nosūta to uz e-pasta adresi: novads@kekava.lv ar norādi "Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkurss".

28. Projekta pieteikumu nosūta vai iesniedz pašvaldībā līdz sludinājumā noteiktā termiņa beigām.

29. Projekta pieteikums, kas nosūtīts pēc noteiktā termiņa, netiek izskatīts. Šādā gadījumā projekta pieteikums tiek nosūtīts atpakaļ projekta iesniedzējam.

30. Konsultācijas par projekta pieteikuma izstrādāšanu var saņemt līdz projektu iesniegšanas termiņa beigām.

VI. Projektu pieteikumu vērtēšana

31. Pretendentu iesniegtos dokumentus izvērtē ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota konkursa vērtēšanas komisija 5 locekļu sastāvā (turpmāk – komisija).

32. Komisijas koordinators atver noteiktajā termiņā saņemtos projektu pieteikumus, piešķir tiem identifikācijas numurus.

33. Komisija projektu pieteikumus vērtē pēc šādiem administratīvajiem kritērijiem:

Projekta pieteikuma vērtēšanas administratīvie kritēriji

Jā/Nē

vērtējums

33.1.

Projekta pieteikums aizpildīts datorrakstā

Jā/Nē

N

33.2.

Projekta pieteikums aizpildīts latviešu valodā

Jā/Nē

N

33.3.

Projekta pieteikums pilnībā aizpildīts

Jā/Nē

N

33.4. Projekta pieteikumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas atbildīgā amatpersona vai pilnvarotā persona

Jā/Nē

N

33.5. Projekta pieteikumam pievienoti visi noteikumu 24. punktā minētie pielikumi

Jā/Nē

P

33.6. Projekta finanšu aprēķins veikts euro

Jā/Nē

N

33.7. Projekta attiecināmie izdevumi atbilst noteikumu finansēšanas nosacījumiem

Jā/Nē

N

33.8. Projekta pieteikums atbilst noteikumos noteiktajiem mērķiem

Jā/Nē

N

33.9. Finansējuma saņēmēja kopējais de minimis atbalsts, ko tas ir saņēmis, nepārsniedz Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra regulas Nr. 1407/2013 par Līguma 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 3. panta 2. punktā noteikto augšējo robežu.

Jā/Nē

N

34. Ja projekta pieteikums neatbilst kādam noteikumu 33. punktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem, projekts netiek virzīts turpmākai vērtēšanai un no tālākas līdzdalības konkursā tiek izslēgts, par to informējot projekta iesniedzēju.

35. Ja projekta pieteikums atbilst noteikumu 33. punktā noteiktajiem administratīvajiem kritērijiem, pretendenti tiek aicināti klātienē prezentēt savu projekta ideju komisijai.

36. Komisija veic iesniegto projekta pieteikumu izvērtēšanu, atbilstoši katram vērtēšanas kritērijam, kas nosaka atbilstību noteikumiem. Komisija projektam piešķir noteiktu punktu skaitu no 1–3, kur 1 – ļoti vāji, 2 – apmierinoši/neitrāli, 3 – labi:

36.1. Projekta pieteikuma vērtēšanas kvalitātes kritēriji (punktu skala no 1 līdz 3: 1 – ļoti vāji, 2 – apmierinoši/neitrāli, 3 – labi):

Maksimālais punktu skaits 3

Vērtējuma skaidrojums

36.1.1. Projekta nozīmīgums konkursa mērķa un plānoto rezultātu sasniegšanā

3

Kritērijā jānovērtē, cik lielā mērā iesniegtais projekts sekmēs noteikumu 11. punktā noteikto mērķu un rezultātu sasniegšanu, cik tas ir nozīmīgs un aktuāls vietējā līmenī.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai,

-3 punkti – ja projekts vērtējams kā ļoti nozīmīgs konkursā izvirzīto mērķu sasniegšanai, tā īstenošana veicinās konkursa vispārējā mērķa sasniegšanu konkrētajā atbalsta jomā;

-2 punkti – ja projekts ir daļēji nozīmīgs un tā īstenošana tikai daļēji veicinās konkursa mērķa sasniegšanu konkrētajā

atbalsta jomā;

-1 punkts – ja projekts vērtējams kā nenozīmīgs, un tam nebūs ietekmes uz konkursa mērķa sasniegšanu.

36.1.2. Projektā skaidri definēta problēma, mērķa grupa, projekta iesniedzēja vajadzības un projekta aktivitātes atbilst projekta iesniegumā norādītajam mērķim

3

Kritērijā jānovērtē mērķa grupas izvēles pamatojums un vajadzību analīze, vai projekta tiešās mērķa grupas vajadzības ir apzinātas, cik precīzi tās ir definētas un pamatotas ar konkrētiem faktiem. Vērtējumu nesamazina, ja mērķa grupas raksturojumam un vajadzību pamatojumam nav izmantoti statistikas dati, bet iesniedzējs veicis priekšizpēti, vai projekts balstīts uz iesniedzēja iepriekš veiktās darbības vai īstenoto projektu rezultātiem un tajos gūtajiem secinājumiem.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai:

-3 punkti – ja projekta iesniedzējs ir pamatojis, kādēļ izvēlēta konkrētā mērķa grupa, tās vajadzības ir apzinātas un pamatotas ar konkrētiem faktiem, un projekta īstenošana nodrošinās to risināšanu;

-2 punkti – ja mērķa grupa nav precīzi definēta (nav norādīts dalībnieku skaits vai sadalījums pēc noteiktajām pazīmēm); mērķa grupas vajadzības raksturotas vispārīgi un nav pietiekami detalizētas, tomēr tās ir nosakāmas no projekta iesniegumā pieejamās informācijas, un plānotās aktivitātes varētu nodrošināt to risināšanu;

-1 punkts – ja mērķa grupas vajadzības nav apzinātas.

36.1.3. Projekta aktivitātes ir atbilstošas, praktiskas un piemērotas plānoto mērķu un rezultātu sasniegšanai.

3

Šajā kritērijā jānovērtē, vai projektā paredzētās aktivitātes ir nepieciešamas un pietiekamas projektā izvirzīto mērķu sasniegšanai. Jānovērtē projekta īstenošanas laika grafiks, cik tas ir loģiski sastādīts, skaidrs, pārskatāms un reāli izpildāms. Vērtējumā jāņem vērā gan laika grafikā iekļauto aktivitāšu secība, piemēram, vai mērķa grupas atlasei (ja tās dalībnieki nav precīzi zināmi) paredzēts pietiekami ilgs laiks pirms projekta aktivitāšu uzsākšanas, vai projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešamā inventāra iegāde paredzēta pirms attiecīgās aktivitātes uzsākšanas, vai projekta rezultātu prezentēšana nav paredzēta vienlaicīgi ar projekta rezultātu izvērtēšanu u.tml., gan aktivitāšu īstenošanai paredzētais laiks, – vai tas ir pietiekams, vai plānotie termiņi nav pārāk īsi vai pārāk "izstiepti", vai aktivitātes saplānotas vienmērīgi un neveidojas pārslodzes u.tml.

Turklāt, jāņem vērā plānotā projekta īstenošanas vieta. Noteikumu 15. punktā ir noteikts, ka projekta īstenošanas vieta ir Ķekavas novada administratīvā teritorija. Atsevišķas projekta aktivitātes var īstenot ārpus Ķekavas novada administratīvās teritorijas, ja tās ir nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai un attiecīgi pamatotas projekta iesniegumā.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai:

-3 punkti – ja visas paredzētās aktivitātes atbilst noteikumiem un tajā norādītajām atbalstāmajām aktivitātēm un tās nodrošinās projektā izvirzīto mērķu sasniegšanu; tās ir atbilstošas izvēlētās mērķa grupas vajadzību risināšanai; to laika plānojums ir optimāls, loģisks un reāli izpildāms.

-2 punkti – ja sniegtais aktivitāšu apraksts ir pārāk vispārīgs un nekonkrēts (piemēram, norādīti tikai aktivitāšu nosaukumi), tomēr no pieejamās informācijas iespējams secināt, ka paredzētās aktivitātes kopumā atbilst projekta mērķim un noteikumos noteiktajām atbalstāmajām aktivitātēm, un risinās izvēlētās mērķa grupas vajadzības. Projektā iekļautas atsevišķas aktivitātes, kas neatbilst noteikumos noteiktajām atbalstāmajām aktivitātēm, nav nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai vai mērķa grupas vajadzību risināšanai un būtu jāizslēdz (vērtētājam konkrēti jānorāda, kuras). Projekta īstenošanas laika grafikā nav iekļautas visas aktivitātes vai atsevišķu aktivitāšu laika plānojums nav pietiekami optimāls, kas var ietekmēt kopējo projekta īstenošanas ilgumu;

-1 punkts – ja norādītā informācija nav pietiekama, lai izvērtētu aktivitāšu atbilstību, nepieciešamību un laika plānojumu. Paredzētās aktivitātes neatbilst projekta mērķim vai noteikumos noteiktajām atbalstāmajām aktivitātēm.

36.1.4. Projekts sniedz praktisku un pārbaudāmu atbalstu mērķa grupai, tas paredz ilgstošu ietekmi uz mērķa grupu pēc projekta īstenošanas

3

Projekta rezultātu ilgtspēja jāvērtē atkarībā no tā specifikas un atbalsta jomas, kurā projekts tiek realizēts. Jāņem vērā, vai projekta iesniedzējs plānojis pavairot un izplatīt projekta laikā izstrādātos projekta rezultātus, un kādi ir rezultātu izplatīšanas paņēmieni, kā tos plānots izmantot, un vai tie būs noderīgi un pieejami citām attiecīgās jomas organizācijām vai mērķa grupām.

Projekta ietvaros iegūto rezultātu uzturēšana un izmantošana jāparedz vismaz trīs gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas. Projekta ietvaros veikto vides labiekārtošanas darbu (piem., rotaļu laukumu) projekta īstenotājam jānodrošina šo labiekārtojumu uzturēšana un izmantošana projektā paredzētajiem mērķiem vismaz trīs gadus pēc projekta noslēguma pārskata apstiprināšanas.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai:

-3 punkti – ja projektā detalizēti aprakstīts vismaz viens projekta rezultātu ilgtspējas aspekts un tas ir pietiekams konkrētā projekta kontekstā, norādītie ilgtspējas nodrošināšanas nosacījumi ir objektīvi un pamatoti; iesniedzējs ir norādījis, kā šī projekta īstenošanas laikā iegūtie un sasniegtie rezultāti tiks optimāli izplatīti, kā arī saglabāti un uzturēti noteikto laiku, sniegtā informācija kopumā ļauj secināt, ka tiks nodrošināta projekta īstenošanā sasniegto rezultātu izplatīšana, uzturēšana un izmantošana attiecīgi vismaz trīs gadus pēc projekta pabeigšanas;

-2 punkti – ja projekta rezultātu ilgtspēja un izplatīšana ir paredzēta, bet minētie nosacījumi ilgtspējas nodrošināšanai un/vai rezultātu izplatīšanai nav pietiekami pārdomāti, un nerada pārliecību par projektā sasniegto rezultātu uzturēšanas un turpināšanas iespējamību pēc projekta īstenošanas (vērtētājs var norādīt, kādus papildus instrumentus var izmantot situācijas uzlabošanai);

-1 punkts – ja sniegtā informācija ir pārāk vispārīga vai nepietiekama un neļauj izdarīt secinājumus par projekta rezultātu ilgtspējas iespējamību.

36.1.5. Plānoto izmaksu atbilstība noteikumu nosacījumiem un nepieciešamība projekta aktivitāšu īstenošanai

3

Kritērijā vērtē plānotā budžeta atbilstību noteikumu III sadaļā "Līdzfinansējuma piešķiršanas noteikumi" noteiktajiem izmaksu attiecināmības nosacījumiem un projekta aktivitāšu plānam. Vērtējumā ņem vērā, vai visas plānotās izmaksas ir attiecināmas un nepieciešamas, lai īstenotu projektā paredzētās aktivitātes un sasniegtu norādītos rezultātus. Vērtētājam savā vērtējumā ir skaidri jānorāda konkrēti trūkumi, ko nepieciešams novērst projekta atbalsta gadījumā. Ja vērtētājs konstatē, ka projektā ir paredzētas aktivitātes, kurām budžetā nav paredzēts finansējums, tas jānorāda komentārā, bet šī iemesla dēļ vērtējumu samazināt nedrīkst.

Ja projektā paredzētās aktivitātes nav tieši saistītas ar projekta mērķi vai neatbilst noteikumos noteiktajām aktivitātēm, tad arī ar šo aktivitāšu īstenošanu saistītās izmaksas pēc būtības ir vērtējamas kā nepamatotas un neatbilstošas.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai:

-3 punkti – ja visas budžetā plānotās izmaksas atbilst noteikumu nosacījumiem, ir pamatotas un nepieciešamas projekta aktivitāšu īstenošanai un rezultātu sasniegšanai, ja budžets ir pietiekami detalizēts, ir atšifrētas atsevišķas budžeta pozīcijas (piemēram, ir norādīts konkrēts inventārs, ko paredzēts iegādāties u.tml.);

-2 punkti – ja budžets nav pietiekami detalizēts (piemēram, nav norādīts, kādus materiāltehniskos līdzekļus, telpas plānots nomāt u.tml.) un projekta iesniegumā pieejamā informācija nav pietiekama, lai gūtu pārliecību par atsevišķu izmaksu pozīciju nepieciešamību konkrētā projekta aktivitāšu īstenošanai. Atsevišķas izmaksu pozīcijas nav atbilstošas noteikumos noteiktajām atbalstāmām aktivitātēm vai nav pietiekami pamatotas un nav nepieciešamas projekta aktivitāšu īstenošanai (vērtētājam jānorāda konkrētās izmaksu pozīcijas, kuras nav nepieciešamas, un argumentēti jāpamato savs viedoklis; projekta atbalsta gadījumā šīs izmaksas no budžeta tiks izslēgtas);

-1 punkts – ja 50 % un vairāk no projekta budžetā plānotajām izmaksām nav atbilstošas, ņemot vērā noteikumos noteiktās atbalstāmās aktivitātes, vai nav nepieciešamas projekta aktivitāšu īstenošanai un rezultātu sasniegšanai.

36.1.6. Pieprasītā programmas līdzfinansējuma samērīgums attiecībā pret sagaidāmajiem rezultātiem

3

Šajā kritērijā ņem vērā, kāds ir plānotā izmaksu apjoma samērīgums attiecībā pret projektā plānotajiem kopējiem rezultātiem. Kritēriju vērtē arī saistībā ar 36.1.3. kritēriju – ja projektā plānotie rezultāti nav saistīti ar projekta vai apakšprogrammas mērķiem vai arī ir pārspīlēti un nav skaidrs, kā tie reāli tiks sasniegti, arī plānoto izmaksu apjoms nevar tikt vērtēts kā adekvāts, pat, ja tas ir samērīgs.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai:

-3 punkti – ja projekta kopējo izmaksu apjoms ir adekvāts, vērtējot attiecībā pret kopējiem sagaidāmajiem rezultātiem, izmaksas ir pamatotas, ņemot vērā plānoto aktivitāšu specifiku, inovāciju, sadarbības īpatnības, izmaksas ir paredzētas plānoto aktivitāšu kvalitātes nodrošināšanai vai projekta rezultātu ilgtspējas un/vai izplatīšanas nodrošināšanai, ja projektā plānotie rezultāti ir nozīmīgi, nepieciešami un tie atsver paredzamos finanšu ieguldījumus;

-2 punkti – ja projekta kopējās izmaksas ir augstas un tikai daļēji atbilst plānotajiem rezultātiem, vai arī, ja plānoto izmaksu apjoms ir atbilstošs, taču daļa projektā plānoto rezultātu nav saistīti ar projekta vai apakšprogrammas mērķiem, lielākā daļa plānoto rezultātu ir pārspīlēti un nav skaidrs, kā tie tiks sasniegti;

-1 punkts – ja projekta izmaksas nav samērojamas ar sagaidāmajiem rezultātiem; projekta pieprasītais finansējums ir tuvu maksimālajam, taču sagaidāmie rezultāti niecīgi.

36.1.7. Pretendenta pašieguldījuma (līdzfinansējuma) apmērs

3

Šajā kritērijā vērtē pretendenta pašieguldījuma (līdzfinansējuma) apmēru attiecībā pret projekta kopējām izmaksām:

-3 punkti – ja pretendenta pašieguldījums ir 20 % vai vairāk;

-2 punkti – ja pretendenta pašieguldījums ir 15 % līdz 20 % (neieskaitot);

-1 punkts – ja pretendenta pašieguldījums ir 10 % līdz 15 % (neieskaitot);

-0 punkti – ja pretendenta līdzfinansējums ir 0 % līdz 10 % (neieskaitot)

36.2. Projekta pieteikuma vērtēšanas kvalitātes kritēriji (punktu skala no 0 līdz 1: 0 –projekta ideja nav prezentēta klātienē, 1 – projekta ideja ir prezentēta klātienē):

Maksimālais punktu skaits 1

Vērtējuma skaidrojums
36.2.1. Projekta idejas prezentācijā klātienē konkursa vērtēšanas komisijai

1

Šajā kritērijā tiek vērtēts tas, vai projekta iesniedzējs klātienē ir prezentējis savu projekta ideju komisijai, kam pēc idejas prezentācijas ir iespējams uzdot projekta ideju un saturu precizējošus jautājumus projekta iesniedzējam.

Punktus piešķir atbilstoši šādai metodikai:

-1 punkts – ja projekta iesniedzējs klātienē ir prezentējis savu projekta ideju komisijai.

-0 punkti – ja projekta iesniedzējs nav ieradies savas projekta idejas prezentācijai klātienē. Šajā gadījumā lēmums par līdzfinansējuma piešķiršanu projekta realizēšanai tiek pieņemts, vadoties tikai no tās informācijas, kas ir rakstīta projekta pieteikumā.

37. Pēc projekta pieteikuma kvalitātes kritēriju izvērtēšanas, projekta pieteikumam tiek aprēķināts punktu skaits. Projektu pieteikumus sarindo prioritārā secībā pēc iegūto punktu skaita, norādot projekta pieteikumā pieprasīto finansējumu.

38. Maksimālais punktu skaits, ko var iegūt vērtējumā par projekta iesniegumu, ir 22 punkti. Ja, izvērtējot projektu, iegūtais vērtējums ir mazāks par 10 punktiem, projekts no tālākas līdzdalības konkursā tiek izslēgts.

39. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no komisijas locekļiem.

40. Komisijas sēdes protokolē komisijas koordinators.

41. Ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu komisija var pagarināt projektu pieteikumu iesniegšanas termiņu, to publicējot pašvaldības izdevumā "Ķekavas novads" un pašvaldības interneta vietnē – www.kekava.lv, kā arī, nepieciešamības gadījumā, noteikt citus termiņus, par to informējot projektu pieteikumu iesniedzējus.

42. Četru nedēļu laikā pēc projektu dokumentu iesniegšanas beigu termiņa komisija pieņem lēmumu par izvēlētajiem pretendentiem.

43. Komisija ir tiesīga no pretendenta pieprasīt papildu informāciju par projekta pieteikumu.

44. Komisijai ir tiesības pieaicināt ekspertus, kuriem ir padomdevēja tiesības.

45. Komisijai ir tiesības normatīvo aktu ietvaros risināt jautājumus, kas nav detalizēti atrunāti noteikumos.

46. Pretendentam nav tiesības piedalīties komisijas sēdēs.

47. Pēc projektu izvērtēšanas, projekti tiek sarindoti atbilstoši iegūtajam vidējam vērtējumam. Finansējuma saņemšanai tiek atbalstīti projekti, kuri saņēmuši lielāko vērtējumu.

48. Komisija ir tiesīga noraidīt projekta pieteikumu, informējot par to iesniedzēju, kā arī norādot projekta pieteikuma noraidīšanas iemeslu.

49. Divu nedēļu laikā pēc komisijas lēmuma pieņemšanas pretendents tiek rakstveidā informēts par projekta atbalstīšanu vai noraidīšanu. Gadījumos, kad projekts tiek atbalstīts, pretendents tiek informēts arī par piešķirtā līdzfinansējuma apmēru un līguma slēgšanas laiku.

50. Pretendents, kura projekta pieteikums tiek noraidīts, komisijas pieņemto lēmumu var apstrīdēt pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā.

VII. Projektu finansēšanas kārtība

51. Pašvaldība noslēdz līgumu (3. pielikums) ar atbalstu saņēmušo projekta pieteicēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs) par projekta īstenošanu un tā finansēšanu.

52. Piešķirtais finansējums tiek pārskaitīts finansējuma saņēmēja bankas kontā projekta īstenošanai, saskaņā ar līguma nosacījumiem:

52.1. 10 darba dienu laikā no līguma parakstīšanas un rēķina saņemšanas finansējuma saņēmējam tiek veikts avansa maksājums 90 % apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma, ja nav attiecināms noteikumu 52.3. apakšpunkts;

52.2. 10 darba dienu laikā no līguma parakstīšanas un rēķina saņemšanas finansējuma saņēmējam tiek veikts avansa maksājums 50 % apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma, ja ir attiecināms noteikumu 52.3. apakšpunkts;

52.3. 10 darba dienu laikā no rēķina un būvniecības ieceres dokumentācijas saņemšanas finansējuma saņēmējam tiek veikts starpmaksājums 40 % apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma;

52.4. gala maksājums 10 % apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma tiek veikts pēc saturiskās un finanšu atskaites iesniegšanas un saskaņošanas, rēķina iesniegšanas pašvaldībā.

53. Pašvaldība 15 darba dienu laikā saskaņo vai noraida atskaiti, pieprasa jebkādus nepieciešamus darījumu apliecinošus dokumentus vai papildu informāciju. Nepieciešamības gadījumā finansējuma saņēmējam 5 (piecu) darba dienu laikā jāsniedz papildu ziņas vai precizēta atskaite.

VIII. Projekta darbības kontrole

54. Finansējuma saņēmējs, vienas nedēļas laikā pēc projekta īstenošanas beigu termina, pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" Attīstības un būvniecības pārvaldē iesniedz:

54.1. finansējuma izlietojuma atskaiti (4. pielikums) un darījumus apliecinošo dokumentu (čeki, kvītis, pavadzīmes u.c.) kopijas, uzrādot oriģinālus;

54.2. projekta publicitātes apliecinājumu;

54.3. lielāka projekta līdzfinansējuma gadījumā – pārskatu par projekta realizēšanas aktuālo progresu. Projekta beigu pārskatu iesniedz pēc projekta realizācijas beigām.

55. Finansējuma saņēmējs, piecu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas, pašvaldības iestādes "Ķekavas novada centrālā administrācija" Attīstības un būvniecības pārvaldē iesniedz Ķekavas novada Būvvaldē saskaņotu būvniecības ieceres dokumentāciju, ja attiecināms.

56. Pašvaldībai ir tiesības veikt projekta:

56.1. aktivitāšu norišu pārbaudi projekta īstenošanas laikā;

56.2. finanšu līdzekļu izlietojuma pārbaudi projekta īstenošanas laikā un trīs gadu laikā pēc projekta īstenošanas beigām.

57. Ja projekts netiek īstenots noteiktajā termiņā, atbilstoši iesniegtajam projektam, vai piešķirtais līdzfinansējums netiek izlietots paredzētajiem mērķiem un tiek fiksēti finanšu pārkāpumi, komisija lemj par piešķirtā līdzfinansējuma atmaksu.


1 Sporta un rotaļu laukumu elementiem jābūt izgatavotiem un uzstādītiem atbilstoši 07.01.2020. MK noteikumiem Nr. 18 "Spēļu un rekreācijas laukumu drošuma noteikumi"

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko

 

1. pielikums
saistošiem noteikumiem Nr. 9/2023
"Ķekavas novada fizisko personu un
nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras
izveides projektu atbalsta konkursa nolikums"

PIETEIKUMA VEIDLAPA
ĶEKAVAS NOVADA FIZISKO PERSONU UN NEVALSTISKO ORGANIZĀCIJU PUBLISKAS INFRASTRUKTŪRAS IZVEIDES PROJEKTU ATBALSTA KONKURSS

PROJEKTA IDENTIFIKĀCIJAS NUMURS  
Projekta pieteikuma iesniegšanas datums un laiks  
PARAKSTS:  

Ķekavas novada pašvaldība
Gaismas iela 19 k-9-1, Ķekava,
Ķekavas novads, LV-2123
tālr. 67935803, 8488
e-pasts: nvo@kekava.lv

1. PROJEKTA NOSAUKUMS
 
 
2. pROJEKTA iesniedzējS
Fiziskas personas vārds, uzvārds/ Organizācijas nosaukums, juridiskais statuss  
Adrese (juridiskā un pasta)  
Tālrunis, fakss  
E-pasts, mājas lapa  
Personas kods/ Reģistrācijas Nr.  
Bankas nosaukums, bankas kods  
Bankas norēķinu konts  
Vadītāja vārds, uzvārds  
3. projekta vadītājs (kontaktpersona)
Vārds, uzvārds  
Ieņemamais amats  
Adrese  
Tālrunis, fakss  
E-pasts  
4. Par finansējumu atbildīgā persona
Atbildīgās personas vārds, uzvārds  
Ieņemamais amats  
Adrese  
Tālrunis, fakss  
E-pasts  
 
5. Īss pretendenta apraksts

Miniet organizācijas galvenos darbības virzienus (ja attiecināms), pieredzi līdzīgu projektu realizēšanā, mērķauditoriju, galvenos sadarbības partnerus un atbalstītājus, līdzšinējo sadarbību ar pašvaldību. Raksturojiet šī projekta saistību ar Jūsu organizācijas darbību.




 
 
6. projekta kopsavilkums

Īsi raksturojiet projekta risināmo problēmu, kā arī norādiet mērķi, uzdevumus, galvenos pasākumus, mērķauditoriju un rezultātus. Apjoms – ne vairāk par1/2 lpp.




 
 
7. Projekta mērķis un uzdevumi

Norādiet, ko vēlaties sasniegt, realizējot šo projektu. Nosauciet mērķus un konkrētus uzdevumus, katru atsevišķi numurējot.




 
 
8. Projekta mērķa grupa/-as

Norādiet gan tiešos ieguvējus, gan tos, kurus projekta rezultāti ietekmēs netieši. Miniet konkrētus skaitļus. Apjoms – ne vairāk kā 10 rindiņas.




 
 

9. projekta aktivitātes / pasākumi

Nosauciet konkrēti visas tās darbības un pasākumus, kas tiks veikti, kur un cik ilgi, lai sasniegtu projekta mērķus. Norādiet plānoto dalībnieku skaitu. Katru atsevišķo darbību vai pasākumu numurējiet. Apjoms – ne vairāk kā 2 lpp.

N.B. Sporta un rotaļu laukumu elementiem jābūt izgatavotiem un uzstādītiem atbilstoši 07.01.2020. MK noteikumiem Nr. 18 "Spēļu un rekreācijas laukumu drošuma noteikumi"

Nr.p.k. Projektā plānotās aktivitātes aktivitātes apraksts
     
 
10. PROJEKTA īstenošanas periods
Projekta sākums:

(diena, mēnesis, gads)

  Projekta nobeigums (diena, mēnesis, gads)  
       
11. Projekta aktivitāšu laika grafiks

Norādiet 10. punktā numurēto projekta aktivitāšu un pasākumu laika sadalījumu pa mēnešiem pēc šāda parauga (var uzrādīt arī vairāku mēnešu aktivitātes)

Aktivitātes nosaukums Realizācijas laiks
1. 06.20__. 07.20__. 11.20__.
               
12. projekta rezultāti un mērķa auditorijas ieguvumi

(a) kvantitatīvie rādītāji, piem., uzstādīto rotaļu elementu skaits, ietves vai ielas garums, u.tml., (b) kvalitatīvie rādītāji – raksturojiet projekta mērķa un uzdevumu sasniegšanu. Apjoms – ne vairāk par1/2 lpp.




 
 
13. PROJEKTA BUDŽETA POZĪCIJU SKAIDROJUMS (piemēram, plānoto materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izdevumu pamatojums, skaidrojums, kā apzinātas preču un pakalpojumu vidējās cenas u.tml.)



 
 
14. APRAKSTĪT, KĀ TIKS NODROŠINĀTA PROJEKTA SASNIEGTO REZULTĀTU UZTURĒŠANA PEC PROJEKTA PABEIGŠANAS (Apjoms – ne vairāk par 10 rindiņām.)
N.B. Sporta un rotaļu laukumu elementiem jābūt izgatavotiem un uzstādītiem atbilstoši 07.01.2020. MK noteikumiem Nr. 18 "Spēļu un rekreācijas laukumu drošuma noteikumi"




 

 
15. APRAKSTĪT KĀDI PUBLICITĀTES PASĀKUMI TIKS VEIKTI, LAI ATSPOGUĻOTU PROJEKTA REZULTĀTUS

(Apjoms – ne vairāk par 10 rindiņām.)




 
 
16. Paraksti
20____. gada _____._________________ Fiziska persona /Organizācijas vadītājs / vārds, uzvārds/
         
 

z.v.

 

(paraksts)

 

Projekta vadītājs / vārds, uzvārds/

         
     

(paraksts)

 
   
17. Pielikumi
1.

2.

3.

..

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko

 

2. pielikums
saistošiem noteikumiem Nr. 9/2023
"Ķekavas novada fizisko personu un
nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras
izveides projektu atbalsta konkursa nolikums"

Projekta IZMAKSU TĀME

1. NAUDA

Nr.p.k. Aktivitāte Izdevuma pozīcija Pašieguldījums

(EUR)

Pieprasītais finansējums no Ķekavas novada pašvaldības

(EUR)

Kopējās izmaksas

(EUR)

  Projekta iesniegumā norādītās aktivitātes nosaukums Norāda izdevuma veidu un aprēķinu (ja nepieciešams) Norāda summas, ko paredz ieguldīt pats pretendents Norāda finansējuma summu, ko pieprasa no Ķekavas novada pašvaldības Norāda izdevumu pozīcijas kopējās izmaksas
1.          
2.          
           
           
           
KOPĀ: EUR EUR EUR
  % % 100 %
  Norāda summas EUR un procentus
 

2. Brīvprātīgā darba ieguldījums

Nr.p.k. Aktivitāte BRĪVPRĀTĪGAIS DARBS

(Apraksta brīvprātīgā darba ieguldījumu, piem., cilvēku skaits, darba stundas, kādus darbus veiks)

1.    
2.    
 

3. Mantiskais ieguldījums

Nr.p.k.   FINANSES

Apraksta mantisku ieguldījumu, piem., cita organizācija ļaus izmantot telpas, tehniku vai transportu par brīvu.

2.    
3.    

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko

 

3. pielikums
saistošiem noteikumiem Nr. 9/2023
"Ķekavas novada fizisko personu un
nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras
izveides projektu atbalsta konkursa nolikums"

LĪGUMS Nr.
par projekta līdzfinansēšanu

Ķekavā, Ķekavas novadā

20___. ____. ______________

Ķekavas novada pašvaldība, nodokļu maksātāja reģistrācijas kods 90000048491, juridiskā adrese – Gaismas iela 19 k-9-1, Ķekava, Ķekavas novads, turpmāk tekstā saukta "Pašvaldība", tās izpilddirektores Jolantas Jansones personā, kura rīkojas saskaņā ar Pašvaldības nolikumu, no vienas puses, un

______________________ personas kods /vienotais reģistrācijas numurs _____________, deklarētā dzīves vietas / juridiskā adrese ____________________, turpmāk tekstā saukts/ta "Projekta iesniedzējs", tā _______________ personā, kurš/a rīkojas saskaņā ar Projekta iesniedzēja statūtiem, no otras puses,

Pašvaldība un Projekta iesniedzējs turpmāk kopā saukti "Puses"

noslēdz šādu līgumu:

1. Līguma priekšmets

1.1. Saskaņā ar Pašvaldības 2023. gada __._______ saistošiem noteikumiem Nr.__/2023 "Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa nolikums" un Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa vērtēšanas komisijas lēmumu (________., protokols Nr.___), Pašvaldība uzdod, un Projekta iesniedzējs apņemas realizēt projektu "_____________________________".

1.2. Projekta realizācijas laiks no ___________. līdz ____________.

2. Norēķinu kārtība

2.1. Projekta realizēšanai Projekta iesniedzējam no Pašvaldības līdzekļiem tiek piešķirts finansējums EUR ________ (____) apmērā.

2.2. 10 darba dienu laikā no šī līguma parakstīšanas un rēķina saņemšanas Finansējuma saņēmējam tiek veikts avansa maksājums __% apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma.

2.3. 10 darba dienu laikā no rēķina un būvniecības ieceres dokumentācijas saņemšanas Finansējuma saņēmējam tiek veikts starpmaksājums __% apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma (ja attiecināms Pašvaldības 2023. gada __._______ saistošo noteikumu Nr.__/2023 "Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa nolikums" 52.3. apakšpunkts).

2.4. Gala maksājums 10% apmērā no piešķirtā finansējuma apjoma tiek veikts pēc saturiskās un finanšu atskaites iesniegšanas un saskaņošanas Pašvaldībā.

3. Projekta darbības kontrole

3.1. Projekta iesniedzējs, kurš saņēmis līdzfinansējumu, vienas nedēļas laikā pēc projekta īstenošanas beigu termiņa iesniedz Pašvaldībā:

3.1.1. projekta darbības un rezultātu pārskatu;

3.1.2. finansējuma izlietojuma atskaiti (Pašvaldības 2023. gada __._______ saistošo noteikumu Nr.__/2023 "Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa nolikums" 4. pielikums) un darījumus apliecinošo dokumentu (čeki, kvītis, pavadzīmes u.c.) kopijas, uzrādot arī oriģinālus.

3.2. Pašvaldībai ir tiesības veikt projekta:

3.2.1. aktivitāšu norišu pārbaudi projekta īstenošanas laikā;

3.2.2. finanšu līdzekļu izlietojuma pārbaudi projekta īstenošanas laikā un viena gada laikā pēc projekta īstenošanas beigām.

3.3. Ja projekts netiek īstenots noteiktajā termiņā un atbilstoši iesniegtajam projektam vai piešķirtais līdzfinansējums netiek izlietots paredzētajiem mērķiem un tiek fiksēti finanšu pārkāpumi, Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa vērtēšanas komisija lemj par piešķirtā līdzfinansējuma atmaksas ierosināšanu.

4. Citi noteikumi

4.1. Šis līgums noformēts divos eksemplāros, pa vienam Pašvaldībai un Projekta iesniedzējam.

4.2. Šis līgums stājas spēkā ar tā parakstīšanas brīdi.

5. Pušu adreses un bankas rekvizīti

Pašvaldība:

Ķekavas novada pašvaldība,

NMR kods 90000048491,

juridiskā adrese: Gaismas iela 19 k-9-1, Ķekava, Ķekavas novads, LV-2123

Konts: LV62UNLA0050014272800
AS "SEB Banka", Dienvidu filiāle

Projekta iesniedzējs:
Izpilddirektore Jolanta Jansone

____________________________________

____________________________________

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko

 

4. pielikums
saistošiem noteikumiem Nr. 9/2023
"Ķekavas novada fizisko personu un
nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras
izveides projektu atbalsta konkursa nolikums"

ATSKAITE
PAR PIEŠĶIRTĀ FINANSĒJUMA IZLIETOJUMU

Saskaņā ar Finansēšanas līgumu Nr. __________________starp Ķekavas novada pašvaldību

un  
 

finansējuma saņēmējs

   
  no  

līdz

   
   

datums, mēnesis, gads

 

datums, mēnesis, gads

 

ir īstenots projekts

 

1. Ķekavas novada pašvaldības piešķirtie finanšu līdzekļi ____________EUR apmērā, ir izlietoti šādi:

Nr.p.k. Projekta iesniegumā norādītās aktivitātes nosaukums Ķekavas novada pašvaldības

piešķirtais finansējums

(EUR)

Izmaksu apliecinošo dokumentu nosaukums

(rēķina Nr., pavadzīmes Nr., maksājuma uzdevuma Nr. vai kases izdevumu ordera Nr., izmaksas datums) un izmaksas saņēmējs

Pašfinansējums

(EUR)

Kopējās izmaksas (EUR)
           
           
           
KOPĀ:

EUR

 

EUR

EUR

%

 

%

100 %

Norāda summas EUR un procentus

Pavisam kopā:

EUR__________

(_____________________________________________)

 
 

(summa vārdiem)

 

2. Projekta saturiskā atskaite

norādīt projektā veiktās darbības;

norādīt sasniegtos rezultātus;

norādīt īstenotos publicitātes un sabiedrības informēšanas pasākumus, atskaitei pievienojot fotofiksācijas;

u.c.

 

3. Pielikumā attaisnojoši dokumenti uz _____________lapām.

Projekta vadītājs      
 

/vārds uzvārds/

 

/paraksts/

Apstiprinu, ka Ķekavas novada pašvaldības pārskaitītie līdzekļi projekta realizācijas gaitā izlietoti atbilstoši normatīvajiem tiesību aktiem un projektā paredzētajiem mērķiem. Ar projektu saistītā finanšu dokumentācija tiks saglabāta –

 

(finansējuma saņēmēja nosaukums – organizācija)

 

(adrese, tālrunis)

 
   

(datums)

 
   
 
 
Atskaiti pieņēma Ķekavas novada pašvaldības darbinieks  
 

(vārds uzvārds)

   
     
   

Atskaite apstiprināta/datums, paraksts/

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko

 

Paskaidrojuma raksts
Ķekavas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 9/2023 "Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursa nolikums"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt kārtību, kādā Ķekavas novada pašvaldība īsteno Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursu. Konkursa mērķis ir veicināt Ķekavas novada iedzīvotāju iniciatīvu, iesaisti un līdzdalību Ķekavas novada attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā.

Pašvaldības pilnvarojums izstrādāt saistošos noteikumus izriet no Pašvaldību likuma 44. panta otrās daļas, kas noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

Šie noteikumi ir nepieciešami, lai atbilstoši Pašvaldību likuma deleģējumam noteiktu kārtību, kā pašvaldība īsteno Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursu, t.i., lai būtu izdots normatīvais akts, uz kā pamata iedzīvotāji konkursā var pieteikties. Bez šo noteikumu izdošanas nevar tikt atvērts konkurss Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta budžeta izlietošanai.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Pašvaldības finansējumu Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursam paredz gadskārtējā budžetā. 2023. gada budžetā plānoti finanšu līdzekļi Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu atbalsta konkursam 35 000 euro apmērā.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu izdevumi nepalielinās.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociālā ietekme – tiesiskais regulējums attiecināms uz sabiedrībai pieejamu publisku ārtelpu ar neierobežotu piekļuvi, tāpēc uzskatāms, ka šie noteikumi pozitīvi ietekmēs Ķekavas novada iedzīvotāju dzīvesveidu, labsajūtu un sabiedrību kopumā, jo veicinās iedzīvotāju iniciatīvu iesaisti un līdzdalību Ķekavas novada attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā. Kā arī noteikumi paredz līdzvērtīgu attieksmi pret visām sabiedrības grupām, tajā skaitā personām ar invaliditāti. Noteikumu tiesiskais regulējums neradīs mērķgrupām jaunas tiesības, bet nodrošinās vienlīdzīgas iespējas.

Ietekme uz vidi – ņemot vērā to, ka noteikumi paredz ieguldījumus publiskās ārtelpas infrastruktūrā, paredzama ietekme uz vidi, labiekārtojot un attīstot jaunas Ķekavas novada teritorijas. Veiktās pārmaiņas neietekmēs cilvēku veselību un drošību, jo veiktās darbības tiks realizētas atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – iespējams, ka noteiktu projektu ideju realizācija uzlabos iedzīvotāju veselību, piemēram, pastaigu takas, āra trenažieri, u.tml.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā ar saistošajiem noteikumiem iespējams tiks veicināta, jo tiks sakārtotas publiski pieejamas teritorijas, kas var atstāt pozitīvu ietekmi uz blakus esošajām uzņēmējdarbības teritorijām.

Ietekme uz konkurenci – nav.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Privātpersonas jautājumos par projekta piemērošanu var vērsties Ķekavas novada pašvaldībā.

Privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts – galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktā ir noteikts, ka pašvaldības funkcija ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšana vietu izveidošana un uzturēšana), savukārt, atbilstoši 44. panta otrajai daļai, dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību.

Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas un/vai jaunas darba vietas.

Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektus atbalsta konkursam izskata konkursa vērtēšanas komisija, ko izveido un apstiprina ar Ķekavas novada pašvaldības izpilddirektora rīkojumu. Ķekavas novada fizisko personu un nevalstisko organizāciju publiskas infrastruktūras izveides projektu realizēšanu pārrauga Ķekavas novada pašvaldības administrācijas atbildīgās struktūrvienības. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu izstrādes gaitā ir notikušas vairākas sanāksmes, piesaistot nevalstiskā sektora pārstāvjus un aktīvākās iedzīvotāju kopienas.

Konsultācijām tika izmantota sabiedriskā apspriešana, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. Saistošo noteikumu projekts tika publicēts pašvaldības mājas lapā no 2023. gada 6. aprīļa līdz 2023. gada 20. aprīlim (ieskaitot). Viedokļi un priekšlikumi par saistošo noteikumu projektu nav saņemti.

Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!