• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Balvu novada domes 2022. gada 22. septembra saistošie noteikumi Nr. 33/2022 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 8.11.2022., Nr. 217 https://www.vestnesis.lv/op/2022/217.12

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Bauskas novada domes saistošie noteikumi Nr. 28

Grozījumi Bauskas novada domes 2022. gada 28. jūlija saistošajos noteikumos Nr. 21 "Par ielu tirdzniecību un nodevu par ielu tirdzniecību publiskās vietās Bauskas novadā"

Vēl šajā numurā

08.11.2022., Nr. 217

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Balvu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 33/2022

Pieņemts: 22.09.2022.

OP numurs: 2022/217.12

2022/217.12
RĪKI

Balvu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Balvu novada domes saistošie noteikumi Nr. 33/2022

Balvos 2022. gada 22. septembrī

Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā

APSTIPRINĀTI
ar Balvu novada domes 
2022. gada 22. septembra lēmumu (sēdes prot. Nr. 19, 45. §)

PRECIZĒTI
ar Balvu novada domes
2022. gada 27. oktobra lēmumu (sēdes prot. Nr. 22, 60. §)

Izdoti saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta ceturto daļu un piekto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā" (turpmāk – noteikumi) nosaka:

1.1. kārtību, kādā ūdensapgādes tīkli vai kanalizācijas tīkli un būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes sistēmai vai centralizētajai kanalizācijas sistēmai, tai skaitā prasības komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūvei;

1.2. centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasības, tai skaitā, prasības notekūdeņu novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā, brīvkrānu un ugunsdzēsības ierīču lietošanas un aizsardzības prasības;

1.3. sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līgumā ietveramos noteikumus, tai skaitā līguma slēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas kārtību;

1.4. administratīvo atbildību par noteikumu neievērošanu.

2. Noteikumos ietvertie termini lietoti Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma un saistīto normatīvo aktu izpratnē.

3. Noteikumos lietoto terminu skaidrojums:

3.1. Pakalpojuma lietotājs – nekustamā īpašuma īpašnieks (dzīvokļu īpašumu mājā – visi dzīvokļu īpašnieki) vai valdītājs, kurš saņem noteikta veida sabiedriskos pakalpojumus, pamatojoties uz noslēgtu Pakalpojuma līgumu;

3.2. Pakalpojumu sniedzējs – sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēji Balvu novada administratīvajā teritorijā;

3.3. Pakalpojumu līgums – ūdenssaimniecības pakalpojuma līgums starp Pakalpojuma lietotāju un Pakalpojumu sniedzēju par noteikta veida sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu, to lietošanas, uzskaites un norēķinu kārtību, kā arī abu pušu tiesībām, pienākumiem un atbildības robežām;

3.4. Piederības robežu shēma – Pakalpojumu sniedzēja sagatavota piederības robežu shēma, kurā norādītas robežas, kurās par ūdensapgādes un kanalizācijas tīkliem un būvēm atbild Pakalpojumu sniedzējs un Pakalpojuma lietotājs. Piederības robežu shēma ir līguma neatņemama sastāvdaļa;

3.5. Ūdens patēriņa norma komercuzskaitei – ūdens patēriņa norma vienam iedzīvotājam (litri diennaktī) atbilstoši noteikumu Pielikumam Nr. 1 vai piemērojot Latvijas būvnormatīvu LVN-221-15. Ūdens patēriņa norma tiek piemērota gadījumos, kad īpašumā nav ierīkots komercuzskaites mēraparāts vai komercuzskaites mēraparātam beidzies verifikācijas termiņš, tas ir noņemts vai bojāts.

3.6. TV inspekcija – cauruļvadu pārbaude ar iekārtu, ar kuras palīdzību tiek iegūta informācija par cauruļvadu tehnisko stāvokli, cauruļvadu slīpumu, cauruļvadu sistēmas pieslēgumiem, iespējamiem defektiem u.tml.

4. Noteikumu mērķis ir noteikt Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību, lai veicinātu kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību un nodrošinātu Pakalpojuma lietotājus ar nepārtrauktiem pakalpojumiem, uzlabotu vides situāciju Balvu novadā un dabas resursu racionālu izmantošanu.

5. Noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām Balvu novada administratīvajā teritorijā.

6. Šie noteikumi neattiecas uz lietus notekūdeņu novadīšanu lietus kanalizācijas sistēmā un uz decentralizētajiem kanalizācijas pakalpojumiem.

II. Kārtība, kādā ūdensapgādes vai kanalizācijas tīkli vai būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes un centralizētajai kanalizācijas sistēmai

7. Kārtību, kādā ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un būves tiek pievienotas centralizētajai ūdensapgādes sistēmai un centralizētajai kanalizācijas sistēmai nosaka Ūdenssaimniecības pakalpojumu likums, saistītie normatīvie akti un šie noteikumi.

8. Lai nekustamo īpašumu pievienotu centralizētajai ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmai, nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs iesniedz Pakalpojumu sniedzējam:

8.1. aizpildītu tehnisko noteikumu saņemšanas pieprasījumu;

8.2. pieprasījumā norādītos iesniedzamos dokumentus;

8.3. nekustamā īpašuma īpašnieka vai valdītāja piekrišanu personas datu apstrādei, kas ietverti tehnisko noteikumu pieprasījumā.

9. Ja nekustamā īpašuma īpašniekam vai valdītājam, pieprasot tehniskos noteikumus, ir parādu saistības par Pakalpojumu sniedzēja sniegtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, Pakalpojumu sniedzējs var atlikt izsniegt tehniskos noteikumus līdz minēto parādu saistību nokārtošanai.

10. Pakalpojumu sniedzēja izsniegto tehnisko noteikumu derīguma termiņš ir 2 gadi.

11. Nekustamā īpašuma pieslēgšana centralizētās ūdensapgādes sistēmai un centralizētās kanalizācijas sistēmai ir obligāta zemes gabalam jaunbūves būvniecības un pārbūves gadījumā, ja piegulošajā ielā atrodas centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas tīkli, un pašvaldības teritorijas plānojumā attiecīgā teritorija ir noteikta kā apbūves teritorija, kur ir ierīkojamas centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas.

12. Ja ūdens padeve ēkā paredzēta no divām neatkarīgām ārējās ūdensapgādes sistēmām (piemēram: no vietējās akas vai urbuma un centralizētās ūdensapgādes sistēmas), to savienošanas vietā jābūt vismaz 50 mm lielam strūklas pārtraukumam vai speciālam pretvārstam, kas nodrošina ūdens padeves pārtraukumu. Abus ievadus drīkst savienot tieši, ja tajos ierīko īscauruli, kura jāizņem, ja darbojas otrs ievads.

13. Sanitāri tehniskās ierīces (piemēram: traps grīdā, izlietne, duša vai sēdpods), kas novietotas zemāk par tuvākās skatakas vāka līmeni (piemēram, pagrabos), jāpievieno atsevišķai kanalizācijas sistēmai, izolēti no augstāk izvietoto telpu kanalizācijas, izbūvējot atsevišķu izlaidi un ierīkojot uz tās elektrificētu aizbīdni, kuru automātiski vada kanalizācijas caurulē ievietots signāldevējs, vai speciālu vienvirziena vārstu. Aiz aizbīdņa vai vārsta ūdens tecēšanas virzienā pieļaujams pievienot augstāk novietoto stāvu kanalizācijas sistēmas.

14. Pēc ievada un/vai izvada izbūves pabeigšanas:

14.1. Pakalpojuma sniedzējs, nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs un būvnieks paraksta aktu par pievienošanos pie Pakalpojuma sniedzēja centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas tīkliem (turpmāk – akts);

14.2. nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs Pakalpojumu sniedzējam iesniedz izbūvēto tīklu izpildmērījuma plānu grafiskā un/vai digitālā formā.

15. Ja aktu sastāda situācijā, kad tranšeja ir aizbērta, nekustamā īpašuma īpašniekam vai valdītājam papildus jāveic:

15.1. kanalizācijas pašteces tīkliem TV inspekcija tiem cauruļvadiem, kuru diametrs ir lielāks vai vienāds ar 160 mm;

15.2. kanalizācijas pašteces tīkliem TV inspekcija ar slīpuma procentu noteikšanu tiem cauruļvadiem, kuru diametrs ir lielāks vai vienāds ar 200 mm;

15.3. ūdensvada spiediena noturības pārbaude tiem cauruļvadiem, kuru diametrs ir lielāks vai vienāds ar 32 mm.

16. Pēc nekustamā īpašuma izvada izbūves līdz centralizētajam kanalizācijas tīklam, nekustamā īpašuma īpašnieka vai valdītāja pienākums ir atvienot viņa īpašumā esošās būves un sistēmas, kuras tika izmantotas nekustamajā īpašumā radīto komunālo notekūdeņu uzkrāšanai un var radīt kaitējumu videi.

17. Ja ūdensvada ievadu vai kanalizācijas izvadu centralizētajai ūdensapgādes sistēmai vai centralizētajai kanalizācijas sistēmai nav iespējams pievienot tīklu izvietojuma dēļ, tad Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs atļaut nekustamā īpašuma īpašniekam kā blakus Pakalpojuma lietotājam pievadu pievienot pie cita Pakalpojuma lietotāja ūdensapgādes (aiz komercuzskaites mēraparāta mezgla) un kanalizācijas cauruļvadiem, tai skaitā šķērsojot cita īpašnieka nekustamo īpašumu, ja šāda pievienošana ir rakstveidā saskaņota ar zemes īpašnieku un Pakalpojuma lietotāju, un šāda pievienošana nepasliktina ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojuma saņemšanu citiem Pakalpojuma lietotājiem. Šādā gadījumā ir jābūt saskaņotam tīklu apkalpošanas robežu aktam un noslēgtam līgumam starp blakus Pakalpojuma lietotāju un Pakalpojuma lietotāju.

18. Ja nav iespējams komercuzskaites mēraparāta mezglu izbūvēt normatīvajos aktos noteiktajā vietā, Pakalpojumu sniedzējs nosaka tās izbūves vietu tiešā ūdensvada ievada tuvumā.

19. Pēc komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūves, Pakalpojumu sniedzējs, saskaņā ar pakalpojumu sniedzēja izsniegtajiem tehniskiem noteikumiem, uzstāda verificētu komercuzskaites mēraparātu, noplombē un sastāda aktu. Komercuzskaites mēraparāts, kas atrodas Pakalpojuma sniedzēja īpašumā, tiek uzstādīts par Pakalpojuma sniedzēja līdzekļiem.

20. Pakalpojumu sniedzējs ūdens spiedienu centralizētajā ūdensapgādes sistēmā nodrošina atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Ja Objekta ūdensapgādes iekšējā sistēmā ir nepieciešams augstāks ūdens spiediens, Pakalpojuma lietotājs, saskaņojot ar Pakalpojumu sniedzēju, par saviem līdzekļiem nodrošina vietējo ūdens spiediena paaugstināšanas iekārtu izbūvi.

21. Ja ūdens padeve ēkā paredzēta no vietējās akas vai urbuma, bet notekūdeņi tiek novadīti centralizētajā kanalizācijas sistēmā, tad uz ūdensvada sistēmas kanalizācijas Pakalpojuma sniedzējs par saviem līdzekļiem uzstāda komercuzskaites mēraparātu, kas ir tā īpašums.

III. Centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatācijas, lietošanas un aizsardzības prasības

3.1. Ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu piederība un uzturēšana

22. Pakalpojumu sniedzēja īpašumā vai valdījumā ir:

22.1. maģistrālie un sadalošie ūdensvada tīkli līdz pirmajam aizbīdnim (ieskaitot) ielas sarkanās līnijas robežās, līdz pakalpojuma lietotāja ievadam vai kā noteikts tīklu apkalpošanas robežu aktā;

22.2. ūdens ieguves urbumi, ūdens attīrīšanas iekārtas, ūdens spiedienu paaugstinošas sūkņu stacijas, ūdenstorņi, rezervuāri;

22.3. maģistrālie un sadalošie kanalizācijas tīkli līdz tuvākai skatakai ielas sarkano līniju robežās pie Pakalpojumu lietotāja īpašuma vai kā noteikts tīklu apkalpošanas robežu aktā;

22.4. notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kanalizācijas sūkņu stacijas, kanalizācijas spiedvadi, pašteces kanalizācijas tīkli;

22.5. iepriekš minētajos apakšpunktos minēto ūdensapgādes un kanalizācijas tīklos esošās skatakas, kontrolakas, cauruļvadu armatūra, hidranti un hidrantu plāksnītes;

22.6. ūdensvada pievadu un kanalizācijas izvadu atzari, no maģistrālajiem un sadalošajiem tīkliem līdz zemes gabala robežai, kas ir izbūvēti par Pakalpojuma sniedzēja līdzekļiem;

22.7. Pakalpojuma sniedzēja bilancē esošie komercuzskaites mēraparāti.

23. Pakalpojumu sniedzēja apkalpes zonā var būt ūdensvada un kanalizācijas infrastruktūras daļas, kuras ir Pakalpojumu sniedzēja turējumā un tam ir nodotas pakalpojuma sniegšanai, kā arī noteiktas Pakalpojuma lietotāja un Pakalpojumu sniedzēja noslēgtajā līgumā. Pakalpojumi, kas saistīti ar šīs infrastruktūras apkalpošanu, nav uzskatāmi par sabiedriskajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, un to maksai ir jābūt noteiktai attiecīgajā līgumā, ja tāda paredzēta.

24. Pakalpojumu sniedzējs avārijas novēršanai vai tās seku likvidēšanai ir tiesīgs jebkurā diennakts laikā brīvi piekļūt centralizētajai ūdensapgādes sistēmai vai centralizētajai kanalizācijas sistēmai, kas atrodas Pakalpojuma lietotāja nekustamajā īpašumā, vai, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iepriekš informējot Pakalpojuma lietotāju, sistēmu uzturēšanai ir tiesīgs apsekot Pakalpojuma lietotāja nekustamo īpašumu, lai pārliecinātos par ūdensapgādes un kanalizācijas inženierbūvju ekspluatācijas drošību un atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.

25. Gadījumā, ja Pakalpojumu sniedzējs konstatē centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmas drošas ekspluatācijas apdraudējuma riskus, tas var nekavējoties atslēgt Pakalpojuma lietotāja ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu no centralizētās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas.

26. Pakalpojuma lietotāja īpašumā vai valdījumā esošie ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli un būves (tai skaitā komercuzskaites mēraparāta mezgls un kanalizācijas skatakas) tiek izbūvētas, apsaimniekotas un remontētas par Pakalpojuma lietotāja līdzekļiem.

27. Pakalpojumu sniedzēja valdījumā un turējumā esošajiem tīkliem un būvēm ir noteiktas ekspluatācijas aizsargjoslas ar ierobežojumiem, kas noteikti saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

3.2. Prasības notekūdeņu novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā

28. Centralizētajā kanalizācijas sistēmā ir atļauts novadīt notekūdeņus:

28.1. kuri nekaitē centralizētās kanalizācijas sistēmas būvēm un neietekmē būvju funkcijas, to ekspluatācijas mūžu;

28.2. kuri nav bīstami centralizētās kanalizācijas sistēmas un notekūdeņu attīrīšanas būvju apkalpojošā personāla veselībai;

28.3. kurus kopā ar sadzīves notekūdeņiem var attīrīt Pakalpojumu sniedzēja notekūdeņu attīrīšanas iekārtās, ievērojot Pakalpojumu sniedzējam izsniegtās piesārņojošās darbības atļaujas prasības un izsniegtos tehniskos noteikumus, kā arī attīrīšanas iekārtu tehnoloģiskos parametrus;

28.4. kuru temperatūra nepārsniedz +40ºC un vides pH ir robežās no 6.5 līdz 8.5;

28.5. kuri nesatur vielas, kuras piesārņo kanalizācijas cauruļvadus vai nogulsnējas uz kanalizācijas skataku sienām (piemēram – tauki);

28.6. kuru sastāvā piesārņojošo vielu koncentrācijas nepārsniedz Pielikumā Nr. 2 noteiktās maksimāli pieļaujamās koncentrācijas.

29. Ja Pakalpojuma lietotāja novadāmo ražošanas notekūdeņu piesārņojums pārsniedz Pielikumā Nr. 2 maksimāli pieļaujamās koncentrācijas, tad:

29.1. Pakalpojuma lietotāja ražošanas notekūdeņiem, pirms to novadīšanas centralizētajā kanalizācijas sistēmā, jābūt attīrītiem vietējās attīrīšanas iekārtās tādā pakāpē, ka netiek pārsniegtas piesārņojošo vielu maksimāli pieļaujamās koncentrācijas, kas norādītas Pielikuma Nr. 2;

29.2. Pakalpojumu sniedzējs var atļaut Pakalpojuma lietotājam novadīt centralizētā kanalizācijas sistēmā ražošanas notekūdeņus bez iepriekšējas attīrīšanas vai daļēji attīrītus, ja maksimāli pieļaujamā ražošanas notekūdeņu piesārņojuma koncentrācijas un maksa par piesārņošanu noteikta Pakalpojuma līgumā, un ja piesārņojuma koncentrāciju pārsniegumu gadījumā netiek nodarīts kaitējums centralizētajai kanalizācijas sistēmai un/vai notekūdeņu attīrīšanas iekārtām. Maksa par piesārņošanu ir likumdošanā paredzētā maksa par atsevišķu piesārņojošo vielu, kuru pieļaujamā koncentrācija ir augstāka par šo noteikumu 2. pielikumā minēto koncentrāciju, attīrīšanu, nodrošinot, ka izdevumi, kas radušies, attīrot šos notekūdeņus, netiek iekļauti Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas noteiktajā tarifā vai pašvaldības noteiktajā maksā par ūdenssaimniecības pakalpojumiem konkrētajā pašvaldības administratīvajā teritorijā.

30. Pakalpojuma lietotāja pienākums ir nekavējoties ziņot Pakalpojumu sniedzējam par palielinātu notekūdeņu plūsmu un paaugstināta piesārņojuma rašanos Pakalpojuma lietotāja novadāmajos notekūdeņos centralizētajā kanalizācijas sistēmā un kuri var ietekmēt infrastruktūras normālu darbību.

31. Pakalpojumu sniedzējam, gadījumos, ja noteikumu 29. punktā minētais piesārņojums tiek konstatēts iepludinātajos notekūdeņos centralizētajā kanalizācijas sistēmā un to pieņemšanas nosacījumi nav noteikti Pakalpojuma līgumā ar Pakalpojumu sniedzēju, un tas var izraisīt vai izraisa avāriju centralizētajā kanalizācijas sistēmā vai notekūdeņu attīrīšanas iekārtas darbības traucējumus, ir tiesības pārtraukt notekūdeņu pieņemšanu bez brīdinājuma.

32. Pakalpojumu sniedzējam ir tiesības veikt paraugu noņemšanu un ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu apsekošanu Pakalpojuma lietotāja nekustamajā īpašumā, ja tiek konstatēts Pakalpojumu sniedzēja notekūdeņu attīrīšanas iekārtu ieplūdē vai kanalizācijas tīklos paaugstināts notekūdeņu piesārņojums. Pakalpojuma lietotājam nav tiesību aizliegt paraugu noņemšanu.

33. Centralizētajā kanalizācijas sistēmā ir aizliegts novadīt notekūdeņus, kuri satur:

33.1. prioritārās vielas, kuras atzītas par ūdens videi īpaši bīstamām un kuru emisiju un noplūdi nepieciešams novērst līdz normatīvajos aktos noteiktajam laikam;

33.2. degošus piemaisījumus un izšķīdinātas gāzveida vielas, kuras var veicināt uzliesmojošu maisījumu rašanos centralizētajā kanalizācijas sistēmā;

33.3. bioloģiski nedegradējamas sintētiskās virsmas aktīvās vielas (SVAV);

33.4. skābes un citas vielas, kuras var izraisīt cilvēka veselībai bīstamu gāzu (sērūdeņraža oglekļa oksīda, zilskābes, sēroglekļa u.c.) izdalīšanos;

33.5. radioaktīvas vielas;

33.6. cietus priekšmetus, tekstilizstrādājumus, smiltis, grunti, eļļas, taukus un citas vielas, kas var veicināt centralizētās kanalizācijas sistēmas (vai cauruļvadu) aizsērēšanu;

33.7. nesasmalcinātus pārtikas un ražošanas atkritumus, koncentrētus šķīdumus, atslāņa un krāsvielu šķīdumus, kas radušies, skalojot cisternas, kublus un tml.

33.8. smago metālu savienojumus un citas vielas, kas pasliktina notekūdeņu attīrīšanas iekārtu darbības procesā radušos notekūdeņu dūņu kvalitāti un nelabvēlīgi ietekmē to apsaimniekošanu;

33.9. izlietotos ķīmisko reaģentus un bīstamu bakteriālo piesārņojumu;

33.10. naftas produktus un to savienojumus.

3.3. Prasības centralizēto ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu ekspluatācijai un aizsardzībai

34. Jebkurai personai ir aizliegts:

34.1. novietot transporta līdzekļus, smagus priekšmetus uz atbilstoši apzīmētām hidrantu akām un notekūdeņu pārsūknēšanas staciju vākiem;

34.2. centralizētās kanalizācijas tīklu skatakās izliet decentralizēto kanalizācijas sistēmu notekūdeņus, kā arī izmest cietos atkritumus vai citus priekšmetus;

34.3. centralizētājā kanalizācijas sistēmā novadīt lietus notekūdeņus un gruntsūdeņus, izņemot, ja par lietus notekūdeņu un gruntsūdeņu novadīšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā ir noslēgts līgums;

34.4. nepiederošām personām veikt jebkādas darbības Pakalpojumu sniedzēja valdījumā vai turējumā esošajās centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas sistēmās;

34.5. atvērt un nocelt centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas tīklu skataku vākus (izņemot personas, kuru darba pienākumos ir centralizētās ūdensapgādes un centralizētās kanalizācijas tīklu apkalpošana);

34.6. bojāt centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas infrastruktūru un aprīkojumu;

34.7. pirms komercuzskaites mēraparāta atstāt atvērtus iekšējās ūdensapgādes tīkla krānus, lai novērstu ūdensapgādes cauruļvada aizsalšanu, izņemot, ja ir saskaņojums par tādu rīcību ar Pakalpojumu sniedzēju;

34.8. bojāt ugunsdzēsības hidrantu un citu iekārtu informatīvās plāksnītes;

34.9. patvaļīgi atjaunot ūdenssaimniecības pakalpojumu lietošanu, ja Pakalpojumu sniedzējs ir pārtraucis ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

35. Nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs nedrīkst kavēt plāksnīšu ar hidrantu, armatūras un skataku izvietojuma norādi izvietošanu uz ēku sienām vai žogiem.

36. Ja Pakalpojuma lietotāja ūdensapgādei izmanto arī vietējo ūdens ieguves avotu, to aizliegts savienot ar Pakalpojumu sniedzēja centralizēto ūdensapgādes sistēmu bez saskaņošanas ar Pakalpojuma sniedzēju un Pakalpojumu līguma noslēgšanas.

37. Ja Pakalpojuma lietotāja ūdensapgādes sistēmā trūkst noslēgarmatūras, kanalizācijas sistēmā nav hermētiski aizvērtas revīzijas (ēkas iekšējā kanalizācijas sistēmā ierīkota speciāla lūka, iespējai tīrīt kanalizācijas tīklus), ir bojāti Pakalpojuma lietotāja ēkas iekšējie ūdensapgādes vai kanalizācijas tīkli, vai netiek ievērotas šo noteikumu un būvnormatīvu prasības, Pakalpojuma lietotājs ir atbildīgs par sekām.

38. No decentralizētajām kanalizācijas sistēmām savāktos notekūdeņus drīkst novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā tikai Pakalpojumu sniedzēja noteiktās, speciāli izveidotās notekūdeņu pieņemšanas vietās, pamatojoties uz noslēgtu līgumu par šiem pakalpojumiem.

39. Jebkura persona, atklājot bojājumus centralizētās ūdensapgādes sistēmas un centralizētās kanalizācijas sistēmas infrastruktūrā, par to nekavējoties ziņo Pakalpojumu sniedzējam uz tā mājas lapā norādītājiem diennakts tālruņiem.

40. Pakalpojuma lietotājiem, kuru īpašumos tiek veikta sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšana vai pārtikas produktu ražošana, jābūt izbūvētiem atbilstošas caurplūdes un ietilpības tauku uztvērējiem. Pakalpojuma lietotājam jārūpējas par regulāru un pareizu tauku uztvērēja ekspluatāciju un apkopi, saskaņā ar ražotāja instrukciju. Tauku uztvērējiem jābūt darba kārtībā un jānodrošina pareizs tauku koncentrācijas samazinājums, nodrošinot Pielikumā Nr. 2 maksimāli pieļaujamo koncentrāciju.

3.4. Prasības ugunsdzēsības ierīču izmantošanai

41. Ja Pakalpojuma lietotāja komercuzskaites mēraparāta mezglā ir apvadlīnija, kas nodrošina ugunsdzēsības (iekšējā ūdensvada un/vai Pakalpojuma lietotāja teritorijā esošo hidrantu) darbību, Pakalpojumu sniedzējs noplombē apvadlīnijas aizbīdni noslēgtā stāvoklī un sastāda plombēšanas aktu. Pakalpojuma lietotājs ir atbildīgs par plombas tehnisko stāvokli un saglabāšanu. Noņemt plombu no apvadlīnijas aizbīdņa drīkst tikai dzēšot ugunsgrēku vai veicot ugunsdzēsības sistēmas pārbaudi.

42. Pakalpojuma lietotāja pienākums ir 24 stundu laikā paziņot Pakalpojumu sniedzējam par notikušo ugunsgrēku vai ugunsdzēsības sistēmas, kura atrodas Pakalpojuma lietotāja nekustamā īpašuma teritorijā, pārbaudi. Pakalpojumu sniedzējs atkārtoti noplombē apvadlīnijas aizbīdni noslēgtā stāvoklī un sastāda plombēšanas aktu.

43. Lietot ūdeni no ugunsdzēsības hidrantiem ir atļauts tikai ugunsgrēka gadījumā un Pakalpojumu sniedzēja vajadzībām.

44. Pakalpojumu sniedzējs atsevišķos gadījumos var atļaut lietot ūdeni no ugunsdzēsības hidrantiem, ja par izlietoto ūdeni tiek samaksāts, atbilstoši komercuzskaites mēraparāta rādījumiem, ja tāds ir uzstādīts, vai pamatojoties uz Pakalpojuma sniedzēja veikto aprēķinu.

3.5. Prasības ūdens brīvkrānu izmantošanai

45. Jaunu ūdens brīvkrānu uzstādīšana bez saskaņošanas ar Pakalpojumu sniedzēju ir aizliegta.

46. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs likvidēt ūdens brīvkrānus vietās, kur nekustamā īpašuma īpašniekiem ir nodrošināta iespēja izbūvēt ūdensvada ievadu un saņemt centralizētus ūdensapgādes pakalpojumus.

47. Lai izmantotu ūdens brīvkrānus ūdenssaimniecības pakalpojumu nodrošināšanai nekustamajā īpašumā, Pakalpojuma lietotājam ir jānoslēdz Pakalpojuma līgums ar Pakalpojumu sniedzēju.

48. Aizliegts bojāt ūdens brīvkrānus, kā arī tiem pievienot caurules ūdens ņemšanai.

49. Persona, kura atklājusi ūdens brīvkrāna bojājumus, nekavējoties ziņo par to Pakalpojumu sniedzējam uz tā mājaslapā norādītājiem diennakts tālruņiem.

50. Pakalpojuma lietotājam, kam ir noslēgts līgums ar Pakalpojumu sniedzēju par ūdenssaimniecības pakalpojumu nodrošināšanu nekustamajam īpašumam, izmantojot ūdens brīvkrānu, patērēto ūdens daudzumu no brīvkrāna nosaka pēc komercuzskaites mēraparāta rādījumiem.

IV. Ūdenssaimniecības pakalpojumu līgumā ietveramie noteikumi, līguma slēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas kārtība

4.1. Pakalpojumu līguma slēgšana un tajā ietveramie noteikumi

51. Līgumu ar Pakalpojumu sniedzēju slēdz:

51.1. nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs;

51.2. dzīvojamās mājās, kas ir sadalītas dzīvokļu īpašumos – dzīvojamās mājas pārvaldnieks vai dzīvokļu īpašnieku kopības pilnvarotā persona, attiecīgās dzīvojamās mājas īpašnieka vārdā, ja tas paredzēts dzīvojamās mājas pārvaldīšanas uzdevumā vai dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumā, vai pašvaldības pilnvarots pārvaldnieks, gadījumos, kad dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības nav pārņemtas no pašvaldības;

51.3. dzīvojamās mājās, kas nav sadalītas dzīvokļu īpašumos – dzīvojamās mājas īpašnieks (kopīpašnieki) vai kāds no nekustamā īpašuma kopīpašniekiem, kas pilnvarots citu kopīpašnieku vārdā slēgt līgumu, vai neuzdotās lietvedības ietvaros;

51.4. nedzīvojamo ēku gadījumos – visi kopīpašnieki vai kāds no nekustamā īpašuma kopīpašniekiem, kas pilnvarots citu kopīpašnieku vārdā slēgt līgumu;

51.5. persona, kas veic būvdarbus nekustamajā īpašumā un izmanto sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus būvniecības laikā;

51.6. persona, kura centralizētajā kanalizācijas sistēmā novada gruntsūdeņus un/vai lietus notekūdeņus, gadījumos, kad, saskaņojot ar Pakalpojuma sniedzēju, šāda darbība tiek atļauta.

52. Pakalpojuma līguma sagatavošanai, līguma slēdzējs iesniedz Pakalpojumu sniedzējam iesniegumu, norādot līguma slēgšanai nepieciešamās Pakalpojumu sniedzēja noteiktās ziņas un pievienojot sekojošo:

52.1. uzrāda dokumentu, kas apliecina nekustamā īpašuma piederību, ja ir attiecināms uz attiecīgo Pakalpojuma lietotāju (zemesgrāmatas akts, pirkšanas un pārdošanas līgums, maiņas līgums, dāvinājuma līgums vai cits dokuments, kas apliecina, ka īpašuma tiesības no atsavinātāja pāriet ieguvējam, vai spēkā stājies tiesas spriedums, mantojuma apliecība u.c.);

52.2. informāciju par nekustamā īpašuma lietošanas veidu;

52.3. dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu vai dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu par līguma slēgšanu;

52.4. ja Līgumu paraksta pilnvarota fiziska persona un šis pilnvarojums neizriet no likuma – dokumentu, kas apliecina šīs fiziskās personas tiesības parakstīt līgumu;

52.5. tehnisko informāciju (izpildmērījumu vai shēmu) par vietējo ūdens ieguves vietu un/vai notekūdeņu decentralizēto savākšanas sistēmu, ja ir vietējā ūdens ieguves vieta un/vai notekūdeņu decentralizētās savākšanas sistēma;

52.6. dzīvojamās mājas īpašnieka (daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā dzīvokļu īpašnieku kopības) lēmumu gadījumā, ja dzīvojamās mājas īpašnieks (daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā dzīvokļu īpašnieku kopība) ir nolēmis nodibināt tiešo maksājumu sistēmu par saņemtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem (izņemot dzīvojamās mājas, kuras nodotas ekspluatācijā pēc 2014. gada 15. janvāra).

53. Pakalpojumu sniedzējs, ja tas nepieciešams līguma noslēgšanai:

53.1. ir tiesīgs pieprasīt iesniegt papildu dokumentus vai informāciju, tai skaitā nekustamā īpašuma ūdensapgādes un kanalizācijas iekšējo un ārējo sistēmu tīklu shēmas, lietus notekūdeņu savākšanas tīklu shēmas, ziņas par Objektā veicamās darbības profilu, par ražošanā pielietojamām vielām un bioloģiskiem atkritumiem, kas tiek novadīti ar notekūdeņiem,

53.2. ir tiesīgs apsekot līguma slēdzēja nekustamā īpašumā esošās ūdensapgādes un kanalizācijas ārējās un iekšējās sistēmas, lai pārliecinātos, ka iesniegtā informācija ir patiesa, atbilstoša faktiskai situācijai un tā ir pietiekama līguma noslēgšanai;

53.3. nosaka notekūdeņu paraugu ņemšanas vietas (kontrolakas);

53.4. nosaka notekūdeņu paraugu noņemšanas periodiskumu un kārtību;

53.5. ir tiesīgs pieprasīt iesniegt līguma par tauku un naftas produktu uztvērēju apkalpošanu un izvešanu kopiju vai citus apkalpošanu un izvešanu apliecinošus dokumentus;

53.6. ir tiesīgs pieprasīt iesniegt līguma par decentralizētās kanalizācijas sistēmas notekūdeņu apkalpošanu un izvešanu kopiju vai citus apkalpošanu un izvešanu apliecinošus dokumentus.

54. Pakalpojuma lietotājs pirms līguma noslēgšanas informē Pakalpojumu sniedzēju, ja tas tehnoloģiskajos procesos izmanto vai ja ražošanas tehnoloģiskajā procesā rodas normatīvajos aktos definētās prioritārās vai bīstamās vielas vai to grupas, par kurām sniegta detalizēta informācija iesniegumā, lai saņemtu atļauju piesārņojošās darbības veikšanai, un kuras var tikt novadītas centralizētajā kanalizācijas sistēmā.

55. Līguma slēdzējam, norēķināties par ūdenssaimniecības pakalpojumu jāsāk ar Pakalpojuma sniedzēja pēdējo fiksēto komercuzskaites mēraparāta rādījumu, ja līguma slēdzējs pārņemot nekustamo īpašumu nav pieaicinājis Pakalpojumu sniedzēju komercuzskaites mēraparāta rādījumu fiksēšanai vai nevar uzrādīt komercuzskaites mēraparāta rādījumu fiksēšanas dokumentu (piem., nodošanas-pieņemšanas aktu).

56. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs uzsākt ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu līguma slēdzējam pirms līguma noslēgšanas procedūras pabeigšanas, bet ne ilgāk kā 1 mēnesi, skaitot no rakstveida iesnieguma saņemšanas no līguma slēdzēja par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un līguma slēgšanu.

57. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt līguma noslēgšanas procedūru, nosūtot līguma slēdzējam rakstveida paziņojumu, ja līguma slēdzējs:

57.1. 1 mēneša laikā no Pakalpojumu sniedzēja pieprasījuma nav iesniedzis pieprasītos dokumentus un informāciju atbilstoši prasībām un nav parakstījis Pakalpojumu sniedzēja sagatavoto līgumu;

57.2. nav veicis vai nav vienojies ar Pakalpojumu sniedzēju par komercuzskaites mēraparāta mezgla izbūvi;

57.3. nav nodrošinājis, ka ūdensapgādes ievada un/vai kanalizācijas izvada tehniskais stāvoklis atbilst ekspluatācijas prasībām.

58. Ja līguma noslēgšanas procedūra ir pārtraukta, Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs līguma slēdzēja nekustamam īpašumam nekavējoties pārtraukt sniegt ūdenssaimniecības pakalpojumu. Pakalpojumu sniedzējs paziņojumam par ūdenssaimniecības pakalpojuma pārtraukšanu, pievieno aprēķinu par līguma noslēgšanas procedūras laikā sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu, kas jāsamaksā rēķinā noteiktajā termiņā.

59. Līgums tiek sagatavots 1 mēneša laikā no visu dokumentu iesniegšanas. Minētais termiņš tiek skaitīts no dienas, kad Pakalpojumu sniedzējs ir saņēmis no līguma slēdzēja visus nepieciešamos dokumentus līguma noslēgšanas procedūras pabeigšanai.

60. Līgumā papildus citos normatīvajos aktos noteiktajam iekļaujamas vismaz šādas ziņas un nosacījumi:

60.1. informācija par līdzējiem;

60.2. sniegtā ūdenssaimniecības pakalpojuma veids un izmantošanas mērķis;

60.3. adrese, kurā pakalpojums tiek sniegts;

60.4. Līguma un pakalpojuma sniegšanas sākuma datums (ja tie nesakrīt);

60.5. atsauce uz Balvu novada domes lēmumu par apstiprinātajiem ūdensapgādes un kanalizācijas novadīšanas tarifiem;

60.6. pakalpojumu uzskaites kārtība;

60.7. paredzētais līgumsods;

60.8. norēķinu kārtība par saņemto ūdenssaimniecības pakalpojumu.

61. Līgumam pievienojams Pakalpojumu sniedzēja sagatavota Piederības robežu shēma, kurā, ja nepieciešams, tiek norādītas arī notekūdeņu paraugu ņemšanas vietas (kontrolakas). Piederības robežu shēma ir neatņemama līguma sastāvdaļa.

62. Ja no Objekta novadītie lietus notekūdeņi nonāk centralizētajā kanalizācijas sistēmā, kopējā novadīto notekūdeņu daudzumā tiek ietverts lietus notekūdeņu daudzums no Pakalpojuma lietotāja teritorijas, kura apjomu nosaka:

62.1. aprēķinu ceļā saskaņā ar būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem, pēc Pakalpojuma lietotāja iesniegtajiem datiem par teritorijas platību un segumu, aprēķinot kopējo gada apjomu, vai

62.2. saskaņā ar notekūdeņu plūsmas mērītāja rādījumiem, ko uzstādījis Pakalpojuma lietotājs uz kanalizācijas izvada.

63. Iebildumi par Pakalpojumu sniedzēja izrakstīto rēķinu Pakalpojuma lietotājam jāiesniedz rakstiskā veidā 5 darba dienu laikā no rēķina saņemšanas dienas. Iesniegtie iebildumi neatbrīvo no rēķina samaksas pilnā apmērā līgumā noteiktajā termiņā. Pamatotu iebildumu gadījumā Pakalpojumu sniedzējs veic korekcijas, izrakstot rēķinu par nākamo norēķinu periodu.

64. Līguma noteikumu izpildes kontrolei Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārbaudīt Pakalpojuma lietotāja īpašumā esošās iekšējās un ārējās ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas un to darbību. Pakalpojumu sniedzējs par to informē Pakalpojuma lietotāju, kurš nav tiesīgs aizliegt Pakalpojumu sniedzējam veikt inženierkomunikāciju pārbaudi. Ja veiktās pārbaudes rezultātā tiek konstatēti pārkāpumi līguma noteikumos, Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt pakalpojuma sniegšanu līdz brīdim, kad Pakalpojuma lietotājs ir novērsis konstatētos pārkāpumus vai vienojies ar Pakalpojumu sniedzēju par pārkāpumu novēršanas kārtību un termiņiem.

65. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs veikt Pakalpojuma lietotāja iesniegto datu atbilstības pārbaudi, nolasot faktiskos komercuzskaites mēraparāta rādījumus par Pakalpojuma lietotājam sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu daudzumu un, ja tiek konstatēta neatbilstība Pakalpojuma lietotāja iesniegtajiem datiem, Pakalpojumu sniedzējs veic pārrēķinu, un Pakalpojuma lietotājs veic samaksu atbilstoši faktiskajiem rādījumiem.

66. Pakalpojumu sniedzējs, slēdzot jaunu Pakalpojumu līgumu ar Pakalpojuma lietotāju, kuram ir parādi par saņemto ūdenssaimniecības pakalpojumu, ir tiesīgs pieprasīt:

66.1. iepriekšējo saistību izpildi vai atlikt slēgt jauno Pakalpojumu līgumu, kamēr Pakalpojuma lietotājs nav samaksājis parādus vai nav noslēdzis ar Pakalpojumu sniedzēju vienošanos par minēto parādu samaksas kārtību;

66.2. Civillikumā paredzētu saistību izpildes nodrošinājumu (drošības naudas iemaksu u.tml.), ar kuru netiek segti kārtējie rēķini un parāds.

67. Sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu apjoma kontrolei Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs uzstādīt kontrolmēraparātus, rakstiski paziņojot par to Pakalpojuma lietotājam vai, ja kontrolmēraparāts tiek uzstādīts Pakalpojuma lietotāja atbildības robežās, saskaņojot ar Pakalpojuma lietotāju. Pakalpojuma lietotājs nav tiesīgs traucēt Pakalpojumu sniedzējam veikt kontrolmērījumus.

68. Pakalpojumu sniedzējs nosaka kontroles mērījumu periodu. Ja starpība starp patērētā ūdens un kanalizācijas daudzumu pēc komercuzskaites mēraparāta rādījumiem un kontroles mēraparāta rādījumiem ir lielāka par 20 %, turpmākos norēķinus, bet ne ilgāk kā 3 (trīs) mēnešus, veic pēc kontroles mēraparāta. Minētajā laika periodā Pakalpojumu sniedzējs un Pakalpojuma lietotājs vienojas par patērētā ūdens un kanalizācijas daudzuma uzskaites turpmāko kārtību un izdara grozījumus Līgumā, ja tas nepieciešams.

69. Pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs sagatavot jaunu līgumu un Pakalpojuma lietotājam pienākums ir to noslēgt, ja notikušas izmaiņas normatīvajos aktos, ir veikta ūdensapgādes sistēmas un kanalizācijas sistēmas būvju izbūve, pārbūve vai nojaukšana un citos gadījumos, kas ietekmē līguma noteikumu izpildi.

70. Ja Pakalpojuma lietotājs ir izlēmis uz laiku pārtraukt lietot ūdenssaimniecības pakalpojumu, bet saglabāt līguma spēkā esamību, Pakalpojuma lietotāja pienākums ir par to informēt Pakalpojumu sniedzēju un segt Pakalpojumu sniedzēja izdevumus, kas saistīti ar ūdenssaimniecības pakalpojuma pārtraukšanu un atjaunošanu.

71. Ja Pakalpojumu sniedzējs normatīvajos aktos, šajos noteikumos vai līguma ietvaros noteikto iemeslu dēļ ir pārtraucis ūdenssaimniecības pakalpojuma sniegšanu, Pakalpojuma lietotājam nav tiesību patvaļīgi pieslēgties centralizētajai ūdensapgādes sistēmai un centralizētajai kanalizācijas sistēmai.

4.2. Pakalpojuma līguma grozīšanas kārtība

72. Līgumu var grozīt, abām pusēm par to rakstiski vienojoties.

73. Normatīvo aktu izmaiņu gadījumā, kas būtiski groza līguma noteikumus, līguma noteikumi tiek piemēroti un izpildīti tiktāl, ciktāl tie nav pretrunā ar normatīvā akta regulējumu.

74. Gadījumā, ja ir veikti būvdarbi, kas izmaina līgumā iekļauto Piederības robežu shēmu, Pakalpojumu sniedzējs sagatavo aktuālo Piederības robežu shēmu un tā oriģināleksemplāru nosūta Pakalpojuma lietotājam. Aktuālā Piederības robežu shēma stājas spēkā 1 mēneša laikā, skaitot no tā nosūtīšanas dienas Pakalpojuma lietotājam.

75. Pakalpojumu sniedzējs, slēdzot līguma grozījumus ar Pakalpojuma lietotāju, kuram ir parādi par saņemto ūdenssaimniecības pakalpojumu, ir tiesīgs atlikt slēgt līguma grozījumus ar Pakalpojuma lietotāju, tai skaitā par ūdenssaimniecības pakalpojuma sniegšanu citos Pakalpojuma lietotāja Objektos, ja tas nav izpildījis spēkā esošas saistības ar Pakalpojumu sniedzēju.

4.3. Pakalpojuma līguma izbeigšanas kārtība

76. Pakalpojuma līgums ir spēkā līdz brīdim, kad:

76.1. puses līgumu izbeidz savstarpēji vienojoties;

76.2. līgums, 30 dienas iepriekš rakstiski brīdinot, tiek izbeigts pēc Pakalpojuma lietotāja pieprasījuma;

76.3. šo noteikumu 77. punktā paredzētajā kārtībā izbeidz Pakalpojumu sniedzējs;

76.4. beidzas līguma termiņš;

76.5. ir atsavināts nekustamais īpašums un jaunais īpašnieks 3 mēnešu laikā no nekustamā īpašuma atsavināšanas brīža nav nodrošinājis jauna līguma noslēgšanu.

77. Pakalpojumu sniedzējs var vienpusēji izbeigt līgumu:

77.1. ja mainoties nekustamā īpašuma īpašniekam vai valdītājam, jaunais īpašnieks vai valdītājs iesniegumu līguma noslēgšanai ir iesniedzis, bet Pakalpojuma lietotājs paziņojumu par līguma izbeigšanu nav iesniedzis;

77.2. Pakalpojuma lietotājam izbeidzas valdījuma tiesības (piemēram, no pārvaldīšanas saistībām izrietošus līgumus izbeidz dzīvokļu īpašnieku kopības noteiktajā datumā);

77.3. brīdinot Pakalpojuma lietotāju 30 dienas iepriekš, gadījumā, kad pakalpojumu patēriņa uzskaites izmaiņu rezultātā Pakalpojuma lietotājs iegūst blakus Pakalpojuma lietotāja statusu, kuram nav iespējams nodrošināt tiešu pakalpojumu sniegšanu.

77.4. pilnvarotās personas maiņas gadījumā;

77.5. ja Pakalpojuma lietotājs ir mainījis līgumā noteikto ūdensapgādes izmantošanas mērķi;

77.6. ja Pakalpojuma lietotājs vairāk kā 6 mēnešus Pakalpojumu sniedzējam nav iesniedzis informāciju par lietoto pakalpojumu apjomu, nav informējis par ūdenssaimniecības pakalpojumu nelietošanu un nav atbildējis uz Pakalpojumu sniedzēja rakstisko brīdinājumu par līguma laušanu.

78. Izbeidzot līgumu, Pakalpojumu sniedzējs nekustamajam īpašumam pārtrauc sniegt ūdensapgādes un/vai kanalizācijas pakalpojumus.

79. Ja līgums tiek izbeigts, Pakalpojuma lietotāja pienākums ir veikt galīgo norēķinu Pakalpojuma sniedzēja noteiktajā termiņā par saņemtajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem.

V. Administratīvā atbildība par noteikumu neievērošanu

80. Par noteikumu 16. punkta, 33.5., 33.6., 33.7., 33.9., 34.2., 34.3., 34.5., 34.6. apakšpunkta, 36., 48., 71. un 83. punkta prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajai personai no 2 naudas soda vienībām līdz 70 naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai no 12 naudas soda vienībām līdz 280 naudas soda vienībām.

81. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu pārkāpšanu līdz administratīvā pārkāpuma izskatīšanai veic Balvu novada pašvaldības policijas amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Balvu novada Administratīvā komisija.

82. Administratīvā soda uzlikšana neatbrīvo pārkāpējus no noteikumu prasību ievērošanas.

VI. Noslēguma jautājumi

83. Nekustamajos īpašumos, kuros nodarbojas ar sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu vai pārtikas produktu ražošanu, un kuru kanalizācijas tīklā līdz noteikumu spēkā stāšanās dienai nav ierīkoti tauku uztvērēji, tie ir ierīkojami 1 gada laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

84. Līdz Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma un šo noteikumu spēkā stāšanās dienai noslēgto līgumu noteikumi ir spēkā tiktāl, ciktāl tie nav pretrunā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma regulējumu, tā saistīto normatīvo aktu regulējumu un šiem noteikumiem. Pretrunu konstatēšanas gadījumā, Pakalpojuma lietotājam un Pakalpojumu sniedzējam ir pienākums nodrošināt līguma pārslēgšanu jaunā redakcijā. Līdz līguma pārslēgšanai jaunā redakcijā, pretrunu gadījumos ir piemērojami Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 3. punktā minētie sabiedriskā ūdenssaimniecības pakalpojuma līguma noteikumi un šie noteikumi.

85. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanos zaudē spēku:

85.1. Balvu novada domes 2017. gada 14. decembra saistošie noteikumi Nr. 13/2017 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā";

85.2. Baltinavas novada domes 2019. gada 30. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 5 "Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Baltinavas novadā";

85.3. Rugāju novada domes 2020. gada 17. decembra saistošie noteikumi Nr. 11/2020 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Rugāju novadā";

85.4. Viļakas novada domes 2019. gada 23. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 4/2019 "Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Viļakas novadā".

Balvu novada domes priekšsēdētāja vietniece S. Kapteine

 

1. pielikums
Balvu novada domes
2022. gada 22. septembra saistošajiem noteikumiem Nr. 33/2022
"Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu
sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā"

Ūdens patēriņa norma komercuzskaitei

N.p.k.

Ēku labiekārtotības pakāpe

Viena iedzīvotāja ūdens patēriņš diennaktī (vidēji gadā), l/dnn

1.

Ir centralizētā ūdensapgāde, tai skaitā karstā ūdens apgāde, tualete ar ūdeni, vanna vai duša.

200

(tai skaitā karstais ūdens 87 l/dnn)

2.

Ir centralizēta aukstā ūdens apgāde bez centralizētas kanalizācijas notekūdeņu novadīšanas.

90

3.

Dzīvoklis vai individuālā māja, kurā ir centralizēta kanalizācija. Ūdens ņemšanas vieta ārpus ēkas.

50

Balvu novada domes priekšsēdētāja vietniece S. Kapteine

 

2. pielikums
Balvu novada domes
2022. gada 22. septembra saistošajiem noteikumiem Nr. 33/2022
"Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu
sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā"

Maksimāli pieļaujamās koncentrācijas

N.p.k.

Piesārņojošā viela

Maksimāli pieļaujamā koncentrācija

1.

Kopējās suspendētās vielas, mg/l

450

2.

Ķīmiskais skābekļa patēriņš (ĶSP), mg/l

740

3.

Bioloģiskais skābekļa patēriņš (BSP5), mg/l

350

4.

Kopējais fosfors, mg/l

13

5.

Kopējais slāpeklis, mg/l

40

6.

Tauki, mg/l (ekstraģējamās vielas)

30

7.

Naftas produkti

Nav pieļaujams

Pieļaujamais ūdens temperatūras un pH līmenis

Nr.p.k.

Ūdens parametrs

Parametra robežas

1.

pH līmenis

6.5-8.5

2.

Temperatūra, °C

<40

Balvu novada domes priekšsēdētāja vietniece S. Kapteine

 

Paskaidrojuma raksts
Balvu novada domes 2022. gada 22. septembra saistošajiem noteikumiem Nr. 33/2022 "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Balvu novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Projekta nepieciešamības pamatojums Balvu novadā šobrīd ir spēkā apvienojamo Balvu, Viļakas, Rugāju un Baltinavas novada teritorijā attiecīgie saistošie noteikumi. Pēc jaunā novada izveidošanās līdz 2022. gada 31. decembrim ir nepieciešams izstrādāt jaunus, visam novadam kopīgus saistošos noteikumus.

Šādi saistošie noteikumi ir nepieciešami, lai veicinātu ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstību, nodrošinātu pakalpojuma kvalitāti, pieejamību un nepārtrauktību un noteiktu Pakalpojumu sniedzēju un lietotāju tiesības un pienākumus.

2. Īss projekta satura izklāsts

Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā veicama ūdenssaimniecības komunikāciju izbūve, ekspluatācija un pakalpojumu lietošana Balvu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Galvenais mērķis: nodrošināt novada iedzīvotājus ar kvalitatīvajiem pakalpojumiem un uzlabot apkārtējo vidi atbilstoši normatīvajiem aktiem.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Ietekmes uz budžetu nav.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi nav.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Administratīvās procedūras netiek mainītas.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Nav.

Balvu novada domes priekšsēdētāja vietniece S. Kapteine

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!