Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.
Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra noteikumi Nr. 588 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Investīcijas akvakultūrā"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 23.09.2022., Nr. 185 https://www.vestnesis.lv/op/2022/185.12

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 590

Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumos Nr. 876 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi"

Vēl šajā numurā

23.09.2022., Nr. 185

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 588

Pieņemts: 20.09.2022.

OP numurs: 2022/185.12

2022/185.12
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 13 Pēdējās nedēļas laikā 15 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 588

Rīgā 2022. gada 20. septembrī (prot. Nr. 48 33. §)

Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Investīcijas akvakultūrā"

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku
attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu ar Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu saistītā darbības veidā "Investīcijas akvakultūrā" (turpmāk – pasākums) saskaņā ar:

1.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);

1.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);

1.3. Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79).

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. akvakultūra – ūdens organismu audzēšana vai kultivēšana regulas 2021/1139 2. panta 1. punkta izpratnē;

2.2. tehnikas un iekārtu katalogs – Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmas elektroniskais rīks, ko izmanto tehnikas un iekārtu izmaksu standarta likmes noteikšanai saskaņā ar vienību izmaksu standarta likmes metodiku, atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b" apakšpunktam un 3. punkta "d" apakšpunktam.

3. Pasākuma mērķis atbilst regulas 2021/1139 26. panta 1. punkta "a" apakšpunktā ietvertajam konkrētajam mērķim.

4. Atbalstam piesakās, projekta iesniegumu vērtē un atlasa, lēmumu par projekta apstiprināšanu pieņem, projektu īsteno, publisko finansējumu pieprasa un izmaksā, projektu uzrauga un finanšu korekcijas piemēro atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.

II. Atbalsta saņemšanas nosacījumi

5. Atbalsta pretendents (turpmāk – pretendents) ir:

5.1. komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas audzē akvakultūras produkciju pārdošanai ilgāk nekā vienu gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;

5.2. komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas plāno audzēt akvakultūras produkciju pārdošanai, vai komersants, zemnieku vai zvejnieku saimniecība, kas audzē akvakultūras produkciju pārdošanai ne ilgāk kā vienu gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas;

5.3. akvakultūras produktu ražotāju organizācija, kas īsteno projektu kopīgiem mērķiem un kas atzīta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par zvejas un akvakultūras produktu ražotāju grupu atzīšanas kritērijiem, darbības nosacījumiem un darbības kontroli;

5.4. valsts zinātniskais institūts, kas īsteno valsts politiku zivju krājumu atražošanas jomā.

6. Pasākumā atbalsta investīcijas akvakultūrā tādās ražošanas būvēs, iekārtās, tehnikā, aprīkojumā vai informācijas tehnoloģijās, kas sekmē akvakultūras produkcijas ražošanas apjoma kāpumu, ražošanas efektivitātes palielināšanos, audzēto akvakultūras dzīvnieku sugu dažādošanu, dzīvnieku veselību un labturību, kā arī to aizsardzību pret savvaļas dzīvniekiem, produktu kvalitātes uzlabošanu vai vērtības pievienošanu uzņēmumā vai saimniecībā saražotajiem akvakultūras produktiem, nenodarot kaitējumu apkārtējai videi, kā arī nodrošinot ekoloģisko ilgtspēju.

7. Pasākuma īstenošanas vieta ir Latvijas teritorija.

8. Nekustamais īpašums, kurā paredzēts īstenot projektu, ir pretendenta īpašumā, un to apliecina ieraksts zemesgrāmatā vai, ja nekustamais īpašums nav pretendenta īpašumā, par to zemesgrāmatā ir reģistrēts ilgtermiņa nomas līgums vai zemesgrāmatā ierakstītas apbūves tiesības vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, ja paredzēta jaunas būves būvniecība, būves ierīkošana, pārbūve, novietošana vai atjaunošana vai stacionāro pamatlīdzekļu uzstādīšana.

9. Pēc projekta īstenošanas atbalsta saņēmējs sasniedz vismaz vienu no rezultāta rādītājiem saskaņā ar regulas 2021/1139 1. pielikumu un norāda rādītāju vērtību par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas un plānoto rezultātu pēc projekta īstenošanas.

10. Ja projekta iesniegumā paredzēti ieguldījumi akvakultūras produkcijas ražošanas pieaugumam, pretendents:

10.1. saskaņā ar regulas 2021/1139 1. pielikumu norāda projektā paredzēto jauno ražošanas jaudu;

10.2. pēc projekta īstenošanas palielina realizēto akvakultūras produkcijas apjomu un akvakultūras produkcijas gada neto apgrozījumu salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, un tas nav zemāks par pēdējo triju noslēgto gadu vidējo rādītāju pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

11. Ja atbalsta saņēmējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas akvakultūras produkciju audzē pārdošanai mazāk nekā trīs gadus, tad šo noteikumu 10.2. apakšpunktā minētos rādītājus palielina salīdzinājumā ar pēdējā pārskata gadā izaudzētās akvakultūras produkcijas vērtību.

12. Šo noteikumu 9. un 10. punktā minētos rādītājus atbalsta saņēmējs sasniedz ne vēlāk kā piektajā noslēgtajā gadā pēc projekta īstenošanas un nepazemina tos atlikušajā uzraudzības periodā.

13. Ja atbalsta saņēmējs nepārvaramas varas vai no viņa neatkarīgu vispārēju tirgus pārmaiņu dēļ (piemēram, valsts ekonomiskās krīzes izraisītas vispārējas cenu izmaiņas) pēc projekta īstenošanas nesasniedz šo noteikumu 9. un 10. punktā minētos projekta iesniegumā norādītos rādītājus, tas, sniedzot pamatojumu, ir tiesīgs lūgt Lauku atbalsta dienestam:

13.1. pārskatīt projektā plānoto rādītāju vērtību;

13.2. pagarināt šo noteikumu 47. punktā noteikto projekta uzraudzības periodu plānoto rādītāju sasniegšanai.

14. Ekonomiskās darbības rādītājus izvērtē saskaņā ar šajos noteikumos minētajiem ekonomiskās dzīvotspējas kritērijiem, kurus šo noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktā minētais pretendents ir apliecinājis projekta iesniegumā atbilstoši šo noteikumu 18. un 19. punktā minētajām prasībām.

15. Atbalsta saņēmējs visu projekta:

15.1. īstenošanas un uzraudzības laiku nodrošina projekta atbilstību pasākuma mērķim;

15.2. uzraudzības laiku nesamazina projektā plānoto akvakultūras produkcijas ražošanas apjomu salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

16. Atbalsta saņēmējs projektā neaizvieto esošos pamatlīdzekļus. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata:

16.1. jaunbūvi, pārbūvi un būves atjaunošanu, ja būve tiek tehniski uzlabota;

16.2. tāda pamatlīdzekļa iegādi, kura jauda, ražība vai celtspēja ir vismaz par 25 procentiem lielāka nekā esošā pamatlīdzekļa ražošanas jauda, ražība vai celtspēja;

16.3. tāda pamatlīdzekļa iegādi, kurš maina ražošanas vai tehnoloģiju raksturu;

16.4. papildu investīcijas esošajos pamatlīdzekļos, kas vecāki par 10 gadiem. Papildinot esošos pamatlīdzekļus, kas jaunāki par 10 gadiem, tie jāsaglabā vismaz piecus gadus no projekta iesniegšanas vai līdz pamatlīdzekļa nolietojuma 10 gadiem.

17. Šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētais pretendents atbilst arī šādiem publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem:

17.1. pretendentam ir pieredze uzņēmējdarbībā, un to apliecina viens no šādiem nosacījumiem:

17.1.1. tā vidējais neto apgrozījums pēdējo divu gadu laikā ir vismaz 250 000 euro;

17.1.2. tā īpašniekam vai dalībniekam ir vismaz divu gadu pieredze tāda uzņēmuma vai saimniecības vadībā, kurā vidējais neto apgrozījums pēdējo divu gadu laikā ir vismaz 250 000 euro;

17.1.3. tā vidējais neto apgrozījums pēdējo divu gadu laikā ir vismaz 15 000 euro, ja tas atbilst sīkā (mikro) vai mazā komersanta statusam un projekta iesnieguma attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 150 000 euro;

17.2. pretendentam piemērojamās izglītības prasības atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:

17.2.1. tā īpašniekam vai dalībniekam ir vismaz pamatzināšanas akvakultūrā, un to apliecina dokuments par vismaz 160 stundu ilgas Izglītības kvalitātes valsts dienestā akreditētas profesionālās izglītības programmas apguvi akvakultūras jomā;

17.2.2. projekta īstenošanas un uzraudzības laikā pie pretendenta uz darba līguma vai cita civiltiesiska līguma, piemēram, uzņēmuma līguma, pamata strādā speciālists ar augstāko vai profesionālo vidējo izglītību akvakultūras jomā (valstī atzītā mācību iestādē apgūti ar akvakultūras nozari saistīti licencētas un akreditētas programmas priekšmeti vismaz 320 stundu apjomā) un praktisku pieredzi akvakultūras dzīvnieku audzēšanā;

17.2.3. tā īpašnieks vai dalībnieks projekta izstrādes un īstenošanas laikā konsultējas ar Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātnisko institūtu "BIOR" par uzņēmumā esošo vai plānoto akvakultūras dzīvnieku audzēšanas procesu un paredzētajām audzēšanas tehnoloģijām, ja pretendents atbilst sīkā (mikro) vai mazā komersanta statusam un projekta attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 100 000 euro. Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR" pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma to informē par sniegtajām konsultācijām.

18. Ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 150 000 euro, šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētais pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz finanšu informāciju par saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem un izdevumiem pēdējā noslēgtajā gadā un gadā, kad tiek plānots sasniegt šo noteikumu 9. un 10. punktā minētos rādītājus. Iesniegtā finanšu informācija pierāda saimnieciskās darbības veicēja ekonomisko dzīvotspēju, kā arī pamato ieguldījumu saistību ar sasniedzamajiem rādītājiem. Ekonomisko dzīvotspēju apliecina pozitīvs ieņēmumu un izdevumu kopsavilkums šo noteikumu 9. un 10. punktā minētā rādītāja sasniegšanas gadā.

19. Šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētais pretendents, ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 150 000 euro, un šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētais pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz finanšu informāciju par saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem un izdevumiem pēdējā noslēgtajā gadā un izvērstu finanšu informāciju par saimnieciskās darbības veicēja ieņēmumiem un izdevumiem par gadu, kad tiek plānots sasniegt šo noteikumu 9. un 10. punktā minētos rādītājus. Iesniegtā finanšu informācija pierāda saimnieciskās darbības veicēja ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtajā gadā un gadā, kad tiek sasniegti šo noteikumu 9. un 10. punktā minētie radītāji, kā arī pamato ieguldījumu saistību ar sasniedzamajiem rādītājiem. Ekonomisko dzīvotspēju apliecina:

19.1. pēdējā noslēgtajā gadā – atbilstība vismaz diviem no šādiem ekonomiskās dzīvotspējas rādītājiem:

19.1.1. pašu kapitāla attiecība pret aktīvu kopsummu ir vismaz 0,20;

19.1.2. apgrozāmo līdzekļu attiecība pret īstermiņa kreditoru saistībām ir vismaz 1,00. Nākamā perioda ieņēmumu daļā ietvertais valsts un Eiropas Savienības atbalsts nav uzskatāms par īstermiņa kreditoru saistībām;

19.1.3. saskaitot tīro peļņu un nolietojumu, kas reizināts ar 50 procentiem, summa ir vismaz nulle;

19.2. šo noteikumu 9. un 10. punktā minētā rādītāja sasniegšanas gadā pozitīvs ieņēmumu un izdevumu kopsavilkums.

20. Šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētais pretendents, ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 150 000 euro, un šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētais pretendents Lauku atbalsta dienestā papildus iesniedz biznesa plānu, kurā ietver informāciju par:

20.1. saimnieciskās darbības veicēja pašreizējo darbību un mērķiem;

20.2. tirgu un konkurentiem, sniedzot to aprakstu;

20.3. ieguldījumu saistību ar sasniedzamajiem rādītājiem;

20.4. produkta ražošanas tehnoloģisko procesu aprakstu;

20.5. projektā plānotās produkcijas realizāciju;

20.6. projektā paredzētajām audzēšanas tehnoloģijām, tās izvērsti aprakstot un atšifrējot katras izmaksu pozīcijas nozīmi kopējā audzēšanas procesā;

20.7. projektā paredzēto audzēšanas procesu, sniedzot tā aprakstu;

20.8. sadarbības partneriem, ja attiecas;

20.9. galvenajiem riska faktoriem un plānotajiem pasākumiem to novēršanai.

21. Ja, sarindojot projektu iesniegumus atbilstoši šo noteikumu ​pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem, to punktu skaits ir vienāds, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pretendentam, kuram pēdējā noslēgtajā gadā bijušas lielākas valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas vidēji uz vienu pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto, tostarp pašnodarbināto, personu. Punktu skaitu nosaka, izmantojot šādu formulu:
A = B : C : 100, kur:
A – punktu skaits, kas aprēķināts, ņemot vērā pretendenta pēdējā noslēgtajā gadā veiktās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas (attiecībā uz zemnieku un zvejnieku saimniecību – arī zemnieku un zvejnieku saimniecības īpašnieka par sevi veiktās iemaksas) vidēji uz vienu pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto, tostarp pašnodarbināto;
B – pretendenta pēdējā noslēgtajā gadā veiktās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas;
C – vidējais pēdējā noslēgtajā gadā nodarbināto, tostarp pašnodarbināto, skaits.

22. Šajos noteikumos attiecināmajām izmaksām piešķirto atbalstu var apvienot ar citu atbalstu, nepārsniedzot regulas 2021/1139 41. pantā noteikto atbalsta intensitāti.

23. Pretendents projektu sāk īstenot sešu mēnešu laikā pēc dienas, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Ja projektā paredzēta jauna būvniecība, pārbūve, ierīkošana, novietošana vai atjaunošana, pretendents projektu sāk īstenot deviņu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.

24. Šo noteikumu 23. punktā  minēto prasību uzskata par izpildītu, ja pretendents ir izpildījis vienu no šādiem nosacījumiem:

24.1. ir informējis Lauku atbalsta dienestu par uzsāktās būvniecības lietas numuru Būvniecības informācijas sistēmā un tajā ievietota noformēta papildināta būvatļauja ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi;

24.2. ir iegādājies vismaz vienu no projektā paredzētajiem pamatlīdzekļiem, kura vērtība ir vismaz 10 procenti no paredzētās pamatlīdzekļu iegādes summas;

24.3. ir samaksājis avansu vismaz 10 procentu apmērā no paredzētās kopējās pamatlīdzekļu iegādes summas.

III. Publiskā atbalsta apmērs

25. Publiskā atbalsta apmērs:

25.1. sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem uzņēmumiem – 60 procentu no attiecināmajām izmaksām;

25.2. pārējiem uzņēmumiem – 50 procentu no attiecināmajām izmaksām;

25.3. atzītai akvakultūras ražotāju organizācijai – 75 procenti no attiecināmajām izmaksām;

25.4. valsts zinātniskajam institūtam – 90 procentu no attiecināmajām izmaksām;

25.5. traktortehnikas iegādei šo noteikumu 5.1. un 5.3. apakšpunktā minētajam pretendentam – 40 procentu no attiecināmajām izmaksām. Par specializētās tehnikas iegādi dīķu atjaunošanai šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētajam pretendentam – 50 procentu no attiecināmajām izmaksām.

26. Šo noteikumu 5.1. un 5.2. apakšpunktā minētajam pretendentam 2021.–2027. gada plānošanas periodā kopējā attiecināmo izmaksu summa pasākumā nepārsniedz summu, ko aprēķina, pie 250 000 euro pieskaitot piecreiz lielāku pretendenta neto apgrozījumu vai apmaksāto pamatkapitālu, kā arī pieskaitot pretendenta saistīto uzņēmumu neto apgrozījumu iepriekšējā pārskata gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, bet nepārsniedzot 5 000 000 euro. Attiecībā uz šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minēto pretendentu iepriekš minētajā aprēķinā ņem vērā akvakultūras produktu ražotāju organizācijas biedru finanšu datus.

27. Šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētajam pretendentam 2021.–2027. gada plānošanas periodā kopējā attiecināmo izmaksu summa pasākumā nepārsniedz 5 000 000 euro.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

28. Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:

28.1. jaunas būves būvniecības, pārbūves, būves ierīkošanas, būves novietošanas un būves atjaunošanas izmaksas, kā arī būvmateriālu izmaksas (tajā skaitā par apsardzes un caurlaides telpu ierīkošanu, apsardzes signalizāciju, videonovērošanas sistēmām un to ierīkošanu, teritorijas labiekārtošanu – asfaltēšanu vai cita klājuma ieklāšanu, žoga izbūvi, zāliena un ārējā apgaismojuma ierīkošanu –, elektrības pieslēgumu, dziļurbuma ierīkošanu, atjaunojamo vai atjaunīgo energoresursu izmantošanu, energoefektivitātes uzlabošanu, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas ir atbildīgas par darbu izpildi), kas saistītas ar šo noteikumu 3. punktā minēto pasākuma mērķi, par:

28.1.1. akvakultūras dzīvnieku audzēšanas un inkubācijas būvēm;

28.1.2. hidrotehniskām būvēm;

28.1.3. būvēm, kas paredzētas saimniecībā izaudzētās akvakultūras produkcijas vērtības pievienošanai, apstrādājot zivis, bet ne vairāk kā 20 procentu no kopējām projekta izmaksām;

28.1.4. citām būvēm, kas saistītas ar pasākuma mērķi;

28.2. jaunu ražošanas pamatlīdzekļu, tostarp datoru programmatūru, iegādes izmaksas:

28.2.1. tehnoloģisko iekārtu un aprīkojuma, tostarp datortehnikas, iegādes un uzstādīšanas izmaksas atbilstoši projekta mērķim;

28.2.2. specializēto datorprogrammatūru iegādes izmaksas ražošanas procesa vadības un kontroles nodrošināšanai;

28.2.3. laboratorijas un kvalitātes kontroles iekārtu un aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

28.2.4. ūdens recirkulācijas sistēmas iekārtu un aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

28.2.5. ūdens padeves un tā līmeņa regulācijas iekārtu uzstādīšanas un pārbūves izmaksas;

28.2.6. savvaļas dzīvnieku atbaidīšanas iekārtu un aprīkojuma iegādes un uzstādīšanas izmaksas;

28.2.7. izmaksas, kas radušās šo noteikumu 5.1., 5.3. un 5.4. apakšpunktā minētajam pretendentam par:

28.2.7.1. tādas tehnikas iegādi, kura nepieciešama koku un krūmu izzāģēšanai un meldru izpļaušanai putnu ligzdošanas un savvaļas dzīvnieku uzturēšanās vietās atbilstoši projekta mērķim;

28.2.7.2. tādu peldlīdzekļu vai airu laivu iegādi, kuras aprīkotas ar zivju barotavu, atbilstoši projekta mērķim;

28.2.7.3. traktortehnikas un piekabes iegādi;

28.2.7.4. specializēta transporta iegādi zivju barības un saražotās produkcijas pārvadāšanai vai mazumtirdzniecībai;

28.2.7.5. iekārtu iegādi izaudzētās akvakultūras produkcijas tirdzniecībai;

28.2.8. dīķu atjaunošanai paredzētas specializētās tehnikas izmaksas, lai nodrošinātu akvakultūras uzņēmuma vai saimniecības darbību šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minētajam pretendentam, ja tas atbilst šādiem nosacījumiem:

28.2.8.1. pretendenta īpašumā vai nomā esošā akvakultūras uzņēmuma vai saimniecības kopējā dīķu platība ir lielāka par 100 hektāriem;

28.2.8.2. ieņēmumi no akvakultūras uzņēmumā vai saimniecībā izaudzētās produkcijas pārdošanas iepriekšējā pārskata gadā ir vismaz 100 000 euro;

28.2.9. izaudzētās akvakultūras produkcijas vērtības pievienošanai paredzēto iekārtu izmaksas, bet ne vairāk kā 20 procentu no kopējām projekta izmaksām;

28.2.10. atjaunojamās vai atjaunīgās elektroenerģijas ražošanai saimniecības pašpatēriņam (elektroenerģijas ražošana izmantošanai esošās un jaunās ražošanas būvēs, dzesēšanai, elektroapgādei) paredzētās tehnikas, iekārtu un aprīkojuma izmaksas, ja elektroenerģijas ražošanas jauda nepārsniedz pretendenta elektroenerģijas pašpatēriņu iepriekšējā kalendāra gadā vai ja atbalsta saņēmējs var pamatot plānoto elektroenerģijas patēriņa palielinājumu;

28.3. dīķu atjaunošanas darbu (bez dīķa platības paplašināšanas) izmaksas šo noteikumu 5.1. un 5.4. apakšpunktā minētajam pretendentam, ja tas atbilst šādiem nosacījumiem:

28.3.1. atjaunojamajā dīķī var nolaist ūdeni, izmantojot ūdens līmeņa regulēšanas un nolaišanas slūžas ar caurteku akvakultūras dzīvnieku nozvejai (savākšanai) un gultnes apstrādei;

28.3.2. atjaunojamais dīķis ir reģistrēts Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā kā zeme zem zivju dīķiem vai zivju dīķi;

28.3.3. atjaunojamais dīķis ir reģistrēts Lauksaimniecības datu centrā kā akvakultūras dzīvnieku novietne;

28.4. patentu saņemšanas vai izmantošanas izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu un nepārsniedz 10 procentus no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas;

28.5. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas un ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu tieši saistītās izmaksas.

29. Zemkopības ministrija nosaka vienotās likmes apmēru par šo noteikumu 28.5. apakšpunktā minētajām izmaksām atbilstoši regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "d" apakšpunktam un 3. punkta "a" apakšpunktam. Minēto vienotās likmes apmēru Lauku atbalsta dienests publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Vienoto likmi nepiemēro, ja pretendents ir Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā minētais pasūtītājs.

30. Šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētajam pretendentam nav attiecināmas šo noteikumu 28. punktā minētās attiecināmās izmaksas par projektu, kas tiek īstenots, lai audzētu akvakultūras dzīvniekus tirdzniecībai, izņemot zivju mazuļu audzēšanu.

31. Šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētajam pretendentam ir attiecināmas šo noteikumu 28. punktā minētās attiecināmās izmaksas par projektu, kas tiek īstenots, lai nodrošinātu valsts politiku zivju krājumu atražošanas jomā.

32. Šo noteikumu izpratnē ar būves atjaunošanu saistītās izmaksas ir attiecināmas, ja būve tiek tehniski vai funkcionāli uzlabota ēku energoefektivitātes palielināšanai, telpu pārveidošanai vai pielāgošanai ražošanas vajadzībām, nemainot būves apjomu vai nesošo elementu nestspēju, vai ja tā ir hidrotehniskā būve atbilstoši normatīvajiem aktiem par hidrotehnisko un meliorācijas būvju būvnoteikumiem. Pēc projekta īstenošanas būves atjaunošanas izmaksas iekļauj pamatlīdzekļa vērtībā (kapitalizē).

33. Šo noteikumu 28.2. apakšpunktā  minētajās izmaksās iekļauj arī vienreizējās izmaksas, kas saistītas ar iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to atbilstošu darbību. Ja pretendents neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajiem aktiem par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību.

34. Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju, izsludinot projektu iesniegumu iesniegšanas kārtu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", papildus norāda šo noteikumu 28.2. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu pozīcijas, par kurām atbalstu piešķir, piemērojot tehnikas un iekārtu katalogu, izņemot gadījumu, ja pretendents ir Publisko iepirkumu likuma 1. panta 19. punktā minētais pasūtītājs.

35. Par attiecināmām izmaksām uzskata šādas tieši ar ražošanu nesaistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 10 procentu no pārējo projektā iekļauto attiecināmo izmaksu pozīciju kopsummas:

35.1. administratīvo telpu būvniecības, pārbūves, ierīkošanas, novietošanas un atjaunošanas izmaksas;

35.2. palīgtelpu ierīkošanas izmaksas, ja projekta iesniegumā ir izskaidrota to funkcionālā izmantošana;

35.3. personāla atpūtas telpu un citu telpu ierīkošanas izmaksas.

36. Pasākumā ir noteiktas šādas neattiecināmās izmaksas:

36.1. procentu maksājumi, maksa par naudas pārskaitījumiem, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas kursa svārstību dēļ radušies zaudējumi;

36.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;

36.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri mākslīgi un nepamatoti palielina projekta izmaksas un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;

36.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav īstenota atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

36.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;

36.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;

36.7. atlīdzība personālam;

36.8. nodokļi un nodevas, izņemot pievienotās vērtības nodokli atbilstoši regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" un "ii" apakšpunktam;

36.9. izmaksas par vispārējas nozīmes transportlīdzekļiem;

36.10. izmaksas, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, izņemot šo noteikumu 28.4. un 28.5. apakšpunktā minētās izmaksas;

36.11. zivju mazuļu iegādes izdevumi;

36.12. tādu zemes darbu (rakšana un līdzināšana) izmaksas, kuri ir saistīti ar jaunu dīķu būvniecību vai esošo dīķu pārbūvi;

36.13. citas izmaksas vai darbības, kas nav attiecināmas saskaņā ar regulas 2021/1139 13. pantu.

37. Izmaksas, kas pēc Lauku atbalsta dienesta novērtējuma pārsniedz vidējās izmaksas, un nepabeigto darbu izmaksas uzskata par neattiecināmajām izmaksām.

38. Atbalstu par šo noteikumu 28.3. apakšpunktā minētajiem dīķu atjaunošanas darbiem katra atsevišķā dīķa atjaunošanai saņem ne biežāk kā vienu reizi plānošanas periodā, un to piešķir par visas konkrētā dīķa platības atjaunošanas darbiem.

39. Par šo noteikumu 28.3. apakšpunktā minētajiem dīķu atjaunošanas darbiem atbalstu nepiešķir, ja saņemts atbalsts šo noteikumu 28.2.8. apakšpunktā minētajai specializētās dīķu tīrīšanas tehnikas iegādei, un otrādi.

V. Pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti

40. Lai pieteiktos atbalstam, pretendents saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā iesniedz šādus dokumentus:

40.1. projekta iesniegumu, kurā norāda:

40.1.1. informāciju par pretendentu projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā datumā:

40.1.1.1. darbības aprakstu;

40.1.1.2. raksturojošos rādītājus;

40.1.1.3. akvakultūras saimniecību, tostarp informāciju par dīķiem, akvakultūras audzētavas veidu un produkcijas ražošanai izmantotajām tehnoloģijām;

40.1.1.4. ražošanas ēkām un būvēm, tehniku un iekārtām;

40.1.1.5. saņemto publisko finansējumu;

40.1.2. informāciju par projektu:

40.1.2.1. projekta mērķi;

40.1.2.2. projekta aprakstu;

40.1.2.3. projektā plānoto akvakultūras produkcijas ražošanas veidu un izmantojamās tehnoloģijas;

40.1.2.4. projekta īstenošanas vietu;

40.1.2.5. investīciju rezultātā sasniedzamos rādītājus saskaņā ar šo noteikumu 9. un 10. punktu;

40.1.2.6. projekta kopējās un attiecināmās izmaksas;

40.1.2.7. neattiecināmās izmaksas;

40.1.2.8. aprakstu par projekta ietekmi uz apkārtējo vidi;

40.1.2.9. projekta laikā plānotos iegādājamos pamatlīdzekļus;

40.1.2.10. projekta atlases kritēriju punktu skaitu;

40.1.2.11. projekta finansējumu;

40.1.3. finanšu informāciju par:

40.1.3.1. plānotajiem ienākumiem un izmaksām;

40.1.3.2. ražošanas apjomu;

40.1.4. iesniegtos dokumentus;

40.1.5. informāciju saskaņā ar regulu 2022/79;

40.2. pretendenta deklarāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

40.3. kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu – kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevumu sabiedrības lēmumu par kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts, vai dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību, ja projekta īstenošanā pretendents plāno ieguldīt privātos (izņemot kredītu) naudas līdzekļus, – par projektiem, kuru kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 500 000 euro. Šis nosacījums neattiecas uz šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minēto pretendentu;

40.4. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus, izņemot gadījumu, kad tehnika un iekārtas tiek iegādātas atbilstoši tehnikas un iekārtu katalogam;

40.5. tehnoloģiskā procesa aprakstu un skices, ja projektā paredzēta pārbūve vai stacionāro iekārtu uzstādīšana, kā arī iekārtu izvietojuma shēmu;

40.6. deklarāciju par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai) vai vidējai komercsabiedrībai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā komercsabiedrības deklarē savu atbilstību mazās (sīkās) un vidējās komercsabiedrības statusam;

40.7. zemesgrāmatā reģistrēta ilgtermiņa nomas līguma kopiju vai informāciju par zemesgrāmatā ierakstītām apbūves tiesībām vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas par nekustamo īpašumu, kurā, īstenojot projektu, paredzēts uzstādīt stacionāros pamatlīdzekļus, ja īpašums tiek nomāts;

40.8. šo noteikumu 5.2. apakšpunktā minētais pretendents papildus iesniedz:

40.8.1. dokumentu, kas apliecina šo noteikumu 17.2.1. apakšpunktā minētā īpašnieka vai dalībnieka izglītību vai Izglītības kvalitātes valsts dienestā akreditētas profesionālās izglītības programmas pabeigšanu akvakultūras jomā;

40.8.2. dokumentu, kas apliecina šo noteikumu 17.2.2. apakšpunktā minētā speciālista izglītību akvakultūras jomā un praktisko pieredzi akvakultūras dzīvnieku audzēšanā. Ja izglītību apliecinošajā dokumentā nav norādīts stundu skaits, pievieno attiecīgo apstiprināto mācību programmu;

40.8.3. darba līgumu vai citu civiltiesisku līgumu, piemēram, uzņēmuma līgumu, ar šo noteikumu 17.2.2. apakšpunktā minēto speciālistu par tā iesaistīšanu projektā visā īstenošanas un uzraudzības laikā;

40.9. šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētais pretendents pievieno vismaz trīs ražotāju organizācijas biedru parakstītu apliecinājumu par dalību projektā, tajā papildus iekļaujot vismaz informāciju par katra dalības mērķiem, projekta daļas līdzfinansējumu, materiālo un cilvēkresursu ieguldījumu, projekta īstenošanas lietderību projektā iesaistītajiem biedriem un sagaidāmajiem rezultātiem, projekta rezultātu izmantošanu un komercializācijas iespējām, plānotajām darbībām projekta rezultāta sasniegšanai;

40.10. šo noteikumu 5.4. apakšpunktā minētais pretendents – valsts zinātniskā institūta lēmumu par piedalīšanos projektā un visām saistībām, kas attiecas uz projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;

40.11. ja projektā paredzētas šo noteikumu 28.2.8. un 28.3. apakšpunktā minētās izmaksas, – Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrēta zemes robežu plāna vai situācijas plāna kopiju, kurā redzams uzņēmuma vai saimniecības īpašumā vai nomā esošo dīķu izvietojums ar eksplikācijā norādīto zemes un dīķu platību.

41. Lai pieteiktos atbalstam, pretendents ir izpildījis šādus nosacījumus un informējis par to izpildi Lauku atbalsta dienestu:

41.1. par jaunas būves būvniecības, būves atjaunošanas, būves ierīkošanas, būves novietošanas un pārbūves projektiem atbilstoši plānotajai būvniecības iecerei un būvju grupai Būvniecības informācijas sistēmā ir pieejama informācija par sagatavoto tehnisko dokumentāciju saistībā ar būvniecības procesu;

41.2. no Dabas aizsardzības pārvaldes ir saņemta nemedījamo sugu indivīdu iegūšanas atļauja, ja projektā aizsardzībai pret savvaļas dzīvnieku nodarīto kaitējumu paredzēts iegādāties un uzstādīt tādus aizsardzības līdzekļus vai aprīkojumu, kura konstrukcija vai darbības princips pieļauj dzīvnieku noķeršanu vai sakropļošanu;

41.3. no Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes ir saņemta izziņa par to, kura piesārņojoša darbība notiks, īstenojot projektu, un kuru atļauju – A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļauju vai C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājumu – pretendentam ir nepieciešams saņemt, ja šī prasība attiecas uz pretendentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par piesārņojošo darbību veikšanu;

41.4. īstenojot projektu, saistībā ar normatīvajiem aktiem par ietekmes uz vidi novērtējumu saņemti Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi vai iegūts atzinums, ka projektā paredzētajām darbībām nav nepieciešami tehniskie noteikumi, vai saņemts Valsts vides dienesta lēmums, ka projektā paredzētajām darbībām nav nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums vai, ja projektam ir veikts ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums, ka projektam nav ietekmes uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000), vai saņemts Valsts vides dienesta atzinums par noslēguma ziņojumu, ja veikts ietekmes uz vidi novērtējums. Būvniecības gadījumā informāciju par minēto dokumentu iegūšanu var sniegt sešu mēnešu laikā pēc lēmuma spēkā stāšanās par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai kopā ar tehnisko projektu.

42. Pretendējot uz finansējumu jaunai būvniecībai, būves atjaunošanai, būves ierīkošanai, būves novietošanai un būves pārbūvei, būvmateriālu vai stacionāro iekārtu un to aprīkojuma iegādei atbilstoši būvniecības iecerei, pretendents, iesniedzot projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, informē Lauku atbalsta dienestu par Būvniecības informācijas sistēmā uzsāktās būvniecības lietas numuru un sagatavoto tehnisko dokumentāciju par būvniecības procesu. Iepirkuma dokumenti, kas saistīti ar būvniecības izmaksām, ir sagatavoti kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā Lauku atbalsta dienesta lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc iepirkuma procedūras pabeigšanas. Informāciju par papildinātu būvatļauju ar būvvaldes atzīmi par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi pretendents Lauku atbalsta dienestā iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai deviņu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu.

43. Ja šo noteikumu 40.3. apakšpunktā minētie dokumenti nav iesniegti kopā ar projekta iesniegumu, Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, tajā iekļauj nosacījumu noteiktā termiņā iesniegt apliecinājumu par projekta īstenošanai pieejamiem finanšu resursiem. Ja minētie dokumenti noteiktajā termiņā netiek iesniegti, lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu zaudē spēku.

44. Atbalstu nepiešķir atbalsta pretendentam, ja:

44.1. tas izdarījis regulas 2021/1139 11. panta 1. punktā noteiktos pārkāpumus;

44.2. Lauku atbalsta dienests projekta iesnieguma apstiprināšanas brīdī ir konstatējis kādu no grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmēm atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

45. Atbalsta saņēmējs, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, par pilno noslēgto gadu un turpmāk visā projekta uzraudzības periodā katru gadu mēneša laikā pēc gada pārskata iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā pārskatu ar saimnieciskās darbības rādītājiem par iepriekšējo kalendāra gadu, tostarp par nodarbinātajiem, realizēto akvakultūras produkciju, kā arī šo noteikumu 9. un 10. punktā minēto izvēlēto rādītāju sasniegtajām vērtībām.

46. Projekta uzraudzības periods ir pieci gadi pēc projekta īstenošanas. Ja iegādei izmantoti finanšu līzinga līdzekļi, uzraudzības periods ir viss līzinga līgumā noteiktais atbalsta saņēmēja visu saistību izpildes termiņš un laiks, kamēr līzinga kompānijai tiek izmaksāta līzinga objekta vērtība un iegādātā prece pārņemta īpašumā, bet ne mazāk kā pieci gadi.

VI. Publiskā finansējuma pieprasīšanas papildu nosacījumi

47. Atbalsta saņēmējs, kas, īstenojot projektu, uzsāk audzēt akvakultūras produkciju pārdošanai, pēdējo maksājumu saņem pēc pilnīgas projekta īstenošanas un akvakultūras nozares uzņēmuma atzīšanas Pārtikas un veterinārajā dienestā vai projektam, kas īstenots aļģu audzēšanas jomā, pēc uzņēmuma reģistrēšanas Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistrā.

48. Ja atbalsta saņēmējam, īstenojot projektu, ir bijušas šo noteikumu 28.2.9. apakšpunktā minētās izmaksas, tas maksājumu saņem pēc pilnīgas projekta īstenošanas un zivju apstrādes uzņēmuma atzīšanas Pārtikas un veterinārajā dienestā.

49. Atbalsta saņēmējs pēdējo maksājumu saņem pēc atbilstošas A vai B kategorijas piesārņojošas darbības atļaujas vai C kategorijas piesārņojošas darbības apliecinājuma iegūšanas, ja projektā īstenota darbība, par kuru Lauku atbalsta dienestā iesniegta informācija atbilstoši šo noteikumu 41.3. apakšpunktam.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Zemkopības ministrs K. Gerhards

 

Pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 20. septembra
noteikumiem Nr. 588

Projektu atlases kritēriji

Nr.

p. k.

Kritērijs Punktu skaits kritērijā Maksimāli iespējamais punktu skaits
1. Vides ilgtspēja – negatīvās ietekmes uz ūdeni, gaisu un augsni mazināšana, bioloģiskās daudzveidības veicināšana

Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām –

1 punkts par katru 1 procentu

20
2. Aprites ekonomika – efektīvāka ražošanas sistēma, uzglabāšana un iepakošana

Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām –

0,5 punkti par katru 1 procentu
15
3. Viedās tehnoloģijas – digitalizācija, robotizācija, mākslīgais intelekts

Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām –

0,5 punkti par katru 1 procentu
10
4. Atjaunīgie energoresursi

Attiecība pret kopējām projekta attiecināmajām izmaksām –

0,5 punkti par katru 1 procentu
10
5. Izmaksas energoefektivitāti uzlabojošiem pasākumiem saskaņā ar spēkā esoša ēkas energoefektivitātes sertifikāta pārskatu energoefektivitātē 10 10
6. Pretendenta saražotās realizētās bioloģiskās akvakultūras produkcijas apjoms pēdējā noslēgtajā gadā 1 punkts par katriem 100 kg 10
7. Pretendents ir atzītas akvakultūras ražotāju organizācijas biedrs vai atzīta akvakultūras ražotāju organizācija 15 15
8. Pretendenta ieņēmumi no saražotās akvakultūras produkcijas pēdējā noslēgtajā gadā 1 punkts par katriem 1000 euro 20
  Kopā: 110

Minimālais punktu skaits, lai pretendētu uz atbalstu, ir 10 punktu.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!