Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Salaspils novada domes 2020. gada 22. decembra saistošie noteikumi Nr. 39/2020 "Par pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa noteikšanu un Salaspils novada pašvaldības dalību pašvaldības nozīmes ceļu un ielu uzturēšanā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.02.2021., Nr. 22 https://www.vestnesis.lv/op/2021/22.28

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

02.02.2021., Nr. 22

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Salaspils novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 39/2020

Pieņemts: 22.12.2020.

OP numurs: 2021/22.28

2021/22.28
RĪKI

Salaspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 39/2020

2020. gada 22. decembrī

Par pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa noteikšanu un Salaspils novada pašvaldības dalību pašvaldības nozīmes ceļu un ielu uzturēšanā

Apstiprināti
Salaspils novada domes sēdē 2020. gada 22. decembrī
(prot. Nr. 27, 3. §)

Izdoti saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma
8.1 panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Salaspils novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) piedalās pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas būvniecībā vai uzturēšanā.

2. Pašvaldības nozīmes ceļš vai iela ir nekustamais īpašums vai tā daļa pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuram ir noteikts pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statuss.

II. Pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa noteikšana

3. Pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusu nosaka pašvaldības teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā. Pašvaldības nozīmes ielas un ceļa statusu pašvaldība var piešķirt ar atsevišķu administratīvo aktu.

4. Nosakot pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusu ar administratīvo aktu, pirms lēmuma pieņemšanas pašvaldība noskaidro to zemes īpašnieku vai tiesisko valdītāju viedokli, kuru zemes robežās atrodas pašvaldības nozīmes ceļš vai iela, nosūtot aicinājumu paust viedokli par pieņemamo lēmumu.

5. Nosakot nekustamajam īpašumam vai tā daļai pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusu, tas tiek iekļauts pašvaldības ielu un ceļu sarakstā. Pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas uzturēšana pēc tās iekļaušanas pašvaldības ielu vai ceļu sarakstā tiek finansēta no pašvaldības budžeta.

6. Pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas būvniecība var tikt finansēta vai līdzfinansēta no pašvaldības budžeta, izvērtējot pašvaldības budžetā pieejamos finanšu līdzekļus.

7. Pirms pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa noteikšanas, pašvaldības speciālisti veic apsekošanu un nosaka ceļu vai ielas uzturēšanas klasi atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli.

8. Pamatojoties uz noteikumu 7. punktā minētās apsekošanas rezultātiem pašvaldības dome apstiprina plānotajam pašvaldības nozīmes ceļam vai ielai uzturēšanas klasi (A, A1, B, C un D), nosaka pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusu un iekļauj pašvaldības ielu un ceļu sarakstos, kuros norādītas pašvaldības ceļu un ceļu uzturēšanas klases ziemas un vasaras sezonai.

9. Pēc pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas iekļaušanas pašvaldības ceļu un ielu sarakstos, pašvaldība kļūst par šī ceļa vai ielas pārvaldītāju Ceļu satiksmes likuma izpratnē. Pašvaldība patstāvīgi nosaka satiksmes organizāciju, aprīkojot pašvaldības nozīmes ceļu vai ielu ar nepieciešamiem satiksmes organizācijas tehniskiem līdzekļiem.

III. Pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas uzturēšana

10. Pašvaldība uztur pašvaldības nozīmes ceļu vai ielu tādā pašā kārtībā kā pašvaldībai piederošu koplietošanas ceļu vai ielu.

11. Pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas uzturēšanu pašvaldība veic, ja ceļš vai iela ir iekļauts pašvaldības ceļu un ielu sarakstos un atbilst visām šādām prasībām:

11.1. saskaņā ar būvspeciālista atzinumu ceļa vai ielas tehniskais stāvoklis pieļauj ceļa vai ielas drošu ekspluatāciju atbilstoši attiecīgai uzturēšanas klasei, kura piešķirta saskaņā ar noteikumu 8. punktu.

11.2. pievienojas citiem pašvaldības ceļiem vai ielām un kopā veido vienotu ceļu vai ielu tīklu.

12. Ja ceļa vai ielas uzturēšanas gaitā radušies objektīvi apstākļi, kas liedz turpināt pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas ekspluatāciju, pašvaldība pārtrauc uzturēšanas darbus un veic izmaiņas pašvaldības uzturamo ielu un ceļu sarakstos. Pēc izmaiņu veikšanas pašvaldība civiltiesiskā kārtībā var vienoties ar pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas īpašnieku par zemes un uz tās esošās inženierbūves nodošanu pašvaldības īpašumā, lai nodrošinātu ceļa vai ielas seguma turpmāku ekspluatāciju. Šādā gadījumā pašvaldībai ir arī tiesības ierosināt ceļa vai ielas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām. Gadījumā, kad pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statuss piešķirts ar administratīvo aktu, pašvaldība izvērtē nepieciešamību atcelt iepriekš piešķirto statusu, izdodot par to jaunu administratīvo aktu.

13. Ja pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statuss piešķirts ar administratīvo aktu, pašvaldība izpilda noteikumu II nodaļā minētās darbības pēc tam, kad beidzies administratīvā akta apstrīdēšanas termiņš vai ir stājies spēkā galīgais nolēmums, ar kuru lēmums par pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa noteikšanu ir atstāts spēkā.

14. Lēmums par pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa piešķiršanu ar administratīvo aktu ir spēkā līdz tā atcelšanai.

Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Čudars

 

Saistošo noteikumu Nr. 39/2020 "Par pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusa noteikšanu un Salaspils novada pašvaldības dalību pašvaldības nozīmes ceļu un ielu uzturēšanā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Projekta nepieciešamības pamatojums Likuma "Par pašvaldībām" 15. panta otrā daļa, Zemes pārvaldības likuma 8.1 panta ceturtā daļa.
2. Īss projekta satura izklāsts Pašreiz Salaspils novada administratīvajā teritorijā ir vairāki spēkā esoši detālplānojumi, kuru realizācijas laikā ir izveidoti kopumā vairāki simti apbūves gabalu ar uzsāktu, kā arī pabeigtu apbūvi, taču ar tiesiski komplicētiem piekļūšanas un nesakārtotiem šajās teritorijās esošo brauktuvju uzturēšanas jautājumiem.

Pastāvot juridiski komplicētai un arī tehniski sarežģītai īpašuma tiesību struktūrai, nav iespējams nodrošināt brauktuvju uzturēšanu ziemas un vasaras periodā. Līdzīga situācija ir izveidojusies arī atsevišķās Salaspils pilsētas un ciemu teritorijās, kurās piekļuvi dzīvojamām mājām nodrošina nevis publiska iela, bet privāta brauktuve (piemēram, Saulkalnes, Silabriežu un Jaunsaurieša ciemu teritorijās).

Lai gan dome ar 2017. gada 30. augusta lēmumu (prot. Nr. 19, 4. §) atrisināja brauktuvju uzturēšanas jautājumus, tomēr tas nemaina faktu, ka šīm brauktuvēm nav publiskās infrastruktūras statusa un tas būtiski ietekmē gan iedzīvotājus, gan novada attīstību kopumā.

Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 8.1 panta pirmo daļu pašvaldības nozīmes ceļš vai iela ir privātā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojums nekustamajam īpašumam, kas noteikts sabiedrības interesēs, lai nodrošinātu vienotu ceļu un ielu tīklu pašvaldībā un sabiedrības iespējas un tiesības ikvienam to izmantot. Minētā panta otrā daļa noteic, ka pašvaldības nozīmes ceļu vai ielu pašvaldība nosaka pašvaldības teritorijas plānojumā vai lokālplānojumā. Pašvaldības nozīmes ielas statusu pašvaldība var piešķirt ar atsevišķu administratīvo aktu, kam pievienots grafiskais pielikums.

Savukārt šī paša panta ceturtā daļa paredz, ka pašvaldība saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā piedalās pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas būvniecībā un uzturēšanā. Pašvaldības saistošajos noteikumos paredz kārtību, kādā pašvaldība sedz izmaksas par pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas būvniecību un uzturēšanu.

Pašvaldības autonomo funkciju izpilde būs krietni efektīvāka un vieglāk īstenojama, ja iepriekšminētām brauktuvēm tiktu noteikts pašvaldības nozīmes ceļu vai ielu statuss ievērojot saistošajos noteikumos noteiktus kritērijus un kārtību.

Saistošo noteikumu projekts paredz kārtību, kādā nosaka pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusu un regulē jautājumus par Salaspils novada pašvaldības dalību pašvaldības nozīmes ceļu un ielu uzturēšanā. Noteikumu projekts paredz tiesisku mehānismu, kā likimīgā veidā pašvaldība būtu tiesīga piedalīties tādu brauktuvju uzturēšanā un būvniecībā, kuras atrodas blīvi apbūvētās teritorijās, bet šīm brauktuvēm nav publiskās infrastruktūras statusa.

3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Projektam ir ietekme uz pašvaldības budžetu.

Kopējie izdevumi, kādi veidosies attiecībā uz pašvaldības nozīmes ceļu vai ielu uzturēšanu plānoti aptuveni 10 000 EUR gadā.

4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz sociāli ekonomisko stāvokli (uzņēmējdarbības vidi) pašvaldības teritorijā.  Tiks uzlabots iedzīvotāju sociāli ekonomiskais stāvoklis, jo saistošo noteikumu projekts paredz veidu, kādā pašvaldība ir tiesīga piedalīties tādu brauktuvju uzturēšanā un būvniecībā, kuras atrodas blīvi apbūvētās teritorijās, bet līdz šim tām nebija publiskās infrastruktūras statusa. Tiks uzlaboti Salaspils novada pašvaldībā esošie ceļu un ielas.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Tiks palielināts administratīvais slogs, Pašvaldības administrācijas speciālistiem veicot nekustamo īpašumu apsekošanu potenciālo pašvaldības nozīmes ceļa vai ielas statusu noteikšanai un ar to saistīto administratīvo aktu sagatavošanu.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Konsultācijas nav veiktas.

Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Čudars

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!