Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.
Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2021. gada 8. jūnija rīkojums Nr. 407 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 59.0. versija)". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 10.06.2021., Nr. 111 https://www.vestnesis.lv/op/2021/111.22

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 408

Par vienreizēja sociālā pabalsta piešķiršanu

Vēl šajā numurā

10.06.2021., Nr. 111

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 407

Pieņemts: 08.06.2021.

OP numurs: 2021/111.22

2021/111.22
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 13 Pēdējās nedēļas laikā 15 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 407

Rīgā 2021. gada 8. jūnijā (prot. Nr. 46 33. §)

Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 59.0. versija)

1. Apstiprināt un iekļaut informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mērķarhitektūras 59.0. versijā projekta "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" (turpmāk – projekts) aprakstu un projekta izmaksas 2 700 000 euro apmērā.

2. Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai uzaicināt Valsts ieņēmumu dienestu iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.

3. Finansēt projektu 2.2.1.1. pasākuma ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un Ministru kabineta 2015. gada 17. novembra noteikumos Nr. 653 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem.

4. Noteikt Valsts ieņēmumu dienestu par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta aprakstā plānoto mērķu un rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu.

5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta uzturēšanas izmaksas, sākot ar 2024. gadu, ne vairāk kā 270 000 euro gadā, tai skaitā:

5.1.  25 818 euro segt no Finanšu ministrijas budžeta programmai 33.00.00 "Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana" piešķirtajiem līdzekļiem;

5.2.  244 182 euro Finanšu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt papildus.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs

 

(Apstiprināts ar
Ministru kabineta
2021. gada 8. jūnija
rīkojumu Nr. 407)

Nodokļu pakalpojumu automatizācija

Projekta apraksts (kopsavilkums)

Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) projekta "Nodokļu pakalpojumu automatizācija" (turpmāk – projekts) mērķis ir samazināt administratīvo slogu uzņēmējdarbībai un paaugstināt Latvijas komersantu konkurētspēju Eiropas Savienības kopējā tirgū, kā arī paātrināt VID pakalpojumu sniegšanu, kas saistīti ar nodokļu nomaksu un atmaksu. Pēc projekta īstenošanas paredzēts ātrāk sniegt atbalstu un nodrošināt ātrāku apgrozāmo līdzekļu apriti uzņēmējdarbībā un mājsaimniecībās, veicinot ārkārtējās situācijas (Covid-19) radīto seku mazināšanu.

Projekta mērķi

1. Sniegt atbalstu ārkārtas stāvokļa (Covid-19) radīto seku mazināšanai (M1):

a) efektivizējot atbalsta instrumentus uzņēmējiem;

b) uzlabojot apgrozāmo līdzekļu apriti.

2. Pilnveidot VID pamatdarbības procesu automatizāciju (M2).

3. Izveidot proaktīvu VID e-pakalpojumu (M3).

4. Uzlabot VID datu pieejamību un atkalizmantojamību (M4).

Darbības projekta mērķu sasniegšanai

Lai sasniegtu projekta mērķus, nepieciešams:

1) izstrādāt VID informācijas sistēmā uz mūsdienu informācijas tehnoloģijām balstītu efektīvas nodokļu samaksas termiņa pagarināšanas un nodokļu atmaksas funkcionalitāti, tādējādi sniedzot ātrāku atbalstu un nodrošinot ātrāku apgrozāmo līdzekļu apriti uzņēmējdarbībā un mājsaimniecībās un veicinot ārkārtas stāvokļa (Covid-19) radīto seku mazināšanu;

2) pilnveidot VID nodokļu administrēšanas un pakalpojumu sniegšanas procesus;

3) pilnveidot VID pārvaldīto deponēto naudas līdzekļu administrēšanu;

4) publicēt VID datu kopas atkalizmantojamu datu formātos.

Projekta rezultāta rādītāji

Nr.

p. k.

Rezultāta rādītājs

Mērvienība

Sākotnējā vērtība

Sasniedzamā vērtība divus gadus pēc projekta beigām

Sasniedzamā vērtība trīs gadus pēc projekta beigām

1.

Automātiskās atmaksas rezultātā apgrozāmo finanšu līdzekļu palielinājums apritē

euro

0

862 500

862 500

2.

Nodokļu maksātāja (turpmāk – NM) laiks gada ienākumu deklarācijas (turpmāk – GID) aizpildīšanai un iesniegšanai, īstenojot iedzīvotāju ienākuma nodokļa (turpmāk ‒ IIN) pārmaksas automātisku atmaksu

minūtes

4

0

0

3.

Automātiski izveidotas deklarācijas

skaits

0

11 500

11 500

4.

Vidējais laiks pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) taksācijas perioda deklarācijas apstrādei un kvalitātes pārbaude vienam gadījumam

minūtes

81

50

50

5.

Datu kopas publicēšana atkalizmantojamo datu formātos

skaits

0

12

12

Projekta iznākuma rādītāji

Nr.

p. k.

Iznākuma rādītājs

Mērvienība

Sasniedzamā vērtība projekta beigās

1.

Pilnveidoti darbības procesi

skaits

7

2.

Pilnveidoti e-pakalpojumi

skaits

6

3.

Izveidotas datu kopas publicēšanai atkalizmantojamo datu formātos

skaits

12

4.

Izveidots proaktīvais pakalpojums (GID automātiskā atmaksa)

skaits

1

5.

Modernizētas datu kopas

skaits

4

Projekts tiks īstenots ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.

Kopējās projekta īstenošanas izmaksas ir 2 700 000 euro.

Pēc projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas izmaksas tiek plānotas 10 % apmērā no izstrādes izmaksām un ir 270 000 euro. Kopā izstrādes un 15 gadu laikā uzturēšanas izmaksas ir 5 940 000 euro.

Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājos

Sociālekonomiskais ieguvums

Ekvivalents naudas izteiksmē

Aprēķins

Finanšu ieguvums NM

862 500 euro gadā

Automātiski pārmaksāto IIN atmaksu skaits (S) – 11 500 iesniegumu/gadā.

Vidējais pārmaksātais IIN (N) – 75 euro.

S x N = 11 500 x 75

Ņemot vērā, ka ekonomiskais ieguvums paredzams, sākot ar 2023. gadu, kopējā ieguvuma aprēķinos tika izmantota reālā sociālā diskonta likme 5 % (http://www.fm.gov.lv/lv/sadalas/ppp/tiesibu_akti/makroekonomiskie_ pienemumi_un_prognozes/, publicēts 15.07.2020.).

Kopējais projekta īstenošanas sociālekonomiskais ieguvums (finanšu ieguvums) 2023. gadā veidos 862 500 euro gadā, bet projekta dzīvescikla laikā – 11 212 500 euro (diskontēti 7 716 149 euro) un pārsniedz projekta īstenošanas un uzturēšanas izmaksas 5 940 000 euro (diskontēti 4 900 815 euro – ar reālo finansiālo diskonta likmi 4 %).

Sociālekonomiskais ieguvums

Ekvivalents naudas izteiksmē

Aprēķins

VID darba laika ietaupījums, automatizējot PVN taksācijas perioda deklarācijas apstrādi un kvalitātes pārbaudi

25 818 euro gadā

Ietaupītais darba laiks (T) – 1,02 slodzes/gadā,

vidējā vispārējās valdības sektorā strādājošo darba alga (A) – 2109,29 euro/mēnesī,

periods (P) – 12 mēneši

T x A x P = 1,02 x 2 109,29 x 12

Automatizējot PVN taksācijas perioda deklarācijas apstrādi un kvalitātes pārbaudi, samazināsies VID cilvēkresursu patērētais laiks – kopējais ieguvums projekta dzīvescikla laikā būs 364 332 euro (diskontēti 240 066 euro). Ņemot vērā, ka ieguvums paredzams, sākot ar 2024. gadu, kopējā ieguvuma aprēķinos tika izmantots makroekonomiskais rādītājs "Darba algas (bruto) izmaiņas, salīdzināmās cenās (procentos)" un reālā sociālā diskonta likme 5 % (http://www.fm.gov.lv/lv/sadalas/ppp/tiesibu_akti/makroekonomiskie_pienemumi_un_prognozes/, publicēts 15.07.2020.).

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrs A. T. Plešs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!