Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2020. gada 2. jūnija rīkojums Nr. 301 "Par atļauju Edmundam Valantim savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.06.2020., Nr. 107 https://www.vestnesis.lv/op/2020/107.22

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

04.06.2020., Nr. 107

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 301

Pieņemts: 02.06.2020.

OP numurs: 2020/107.22

2020/107.22
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 9 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 301

Rīgā 2020. gada 2. jūnijā (prot. Nr. 38 29. §)

Par atļauju Edmundam Valantim savienot amatus

1. Ministru kabinets (Brīvības bulvārī 36, Rīgā, LV-1520), izskatot Edmunda Valanta lūgumu atļaut savienot Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra amatu ar Baldones novada domes deputāta amatu, konstatēja:

1.1. likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta pirmās daļas 16. punktā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas personas, kuras ieņem publiskas personas iestādes vadītāja amatu;

1.2. saskaņā ar likuma 7. panta ceturto daļu minētā amatpersona papildus likuma 6. panta ceturtajā daļā noteiktajam var savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar amatu arodbiedrībā, biedrībā vai nodibinājumā, reliģiskajā organizācijā, ar amatu kapitālsabiedrībā, kurā publiska persona vai publiskas personas kapitālsabiedrība ir dalībnieks, un tas saistīts ar publiskas personas interešu pārstāvēšanu šajā kapitālsabiedrībā, ar citu amatu publiskas personas institūcijā, ar eksperta (konsultanta) darbu, kura izpildes vieta ir citas valsts administrācija, starptautiskā organizācija vai tās pārstāvniecība (misija), ja šī savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā. Saskaņā ar likuma 7. panta septīto daļu valsts sekretāram nav atļauts savienot valsts amatpersonas amatu ar amatu politiskajā partijā vai politisko partiju apvienībā;

1.3. saskaņā ar likuma 8.1 panta pirmo daļu personai, kura, stājoties valsts amatpersonas amatā, vienlaikus ieņem citu amatu un šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, ir pienākums pirms iecelšanas, ievēlēšanas vai apstiprināšanas amatā iesniegt šai amatpersonai (institūcijai) rakstveidā lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu;

1.4. atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 17. panta pirmajai daļai tiešās pārvaldes iestādes vadītājs organizē iestādes funkcijas pildīšanu un atbild par to, vada iestādes administratīvo darbu, nodrošinot tā nepārtrauktību, lietderību un tiesiskumu. Atbilstoši minētā panta otrajai daļai, ja normatīvajā aktā nav noteikts citādi, iestādes vadītājs:

1.4.1. pārvalda iestādes finanšu, personāla un citus resursus;

1.4.2. nosaka iestādes pārvaldes amatpersonu un darbinieku pienākumus;

1.4.3. ieceļ amatā un atbrīvo no amata amatpersonas, kā arī pieņem darbā un atlaiž no darba darbiniekus;

1.4.4. nodrošina iestādes kārtējā gada darbības plāna un budžeta pieprasījuma izstrādi;

1.4.5. izveido iestādes iekšējās kontroles sistēmu, kā arī uzrauga un uzlabo to;

1.4.6. nosaka pārvaldes lēmumu priekšpārbaudes un pēcpārbaudes kārtību;

1.5. atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 17. panta trešajai un ceturtajai daļai iestādes vadītājs pilda ekonomikas ministra uzdevumus, veic ministrijas nolikumā noteiktos pienākumus, kā arī citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un atbild par to izpildi;

1.6. papildus Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajiem pienākumiem Ekonomikas ministrijas valsts sekretāram atbilstoši amata aprakstam ir šādi pienākumi:

1.6.1. organizēt nozares politikas un stratēģijas izstrādi un nozares politikas īstenošanu;

1.6.2. vadīt iestādes administratīvo darbu, nodrošināt ministrijas funkciju izpildi;

1.6.3. pārvaldīt iestādes finanšu, personāla un citus resursus, plānot finanšu resursus ministrijas padotības iestādēm;

1.6.4. pieņemt pārvaldes lēmumus un izdot iekšējos normatīvos aktus;

1.6.5. pārstāvēt ministriju citās institūcijās un starptautiskajās organizācijās;

1.6.6. veikt citus normatīvajos aktos noteiktos un ekonomikas ministra uzdotos uzdevumus;

1.7. saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 3. pantu vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības – domes – un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā arī minētajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. Saskaņā ar Baldones novada pašvaldības nolikuma (saistošie noteikumi Nr. 10, apstiprināti ar Baldones novada domes 2017. gada 25. jūnija sēdes lēmumu (prot. Nr. 7 (13) 35. §)) 6. punktu pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēts pašvaldības lēmējorgāns – dome, kas pieņem lēmumus, nosaka pašvaldības institucionālo struktūru, lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā nodrošina pašvaldībai deleģēto valsts un pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, vada pašvaldības budžeta izstrādi, apstiprina to un kontrolē tā izpildi. Pašvaldības dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu. Saskaņā ar Baldones novada domes 2017. gada 27. jūnija sēdes protokola Nr. 4 (10) 1. § E. Valantis apstiprināts par Baldones novada domes deputātu. Domes sēdes notiek katru mēnesi mēneša pēdējā otrdienā plkst. 17.00;

1.8. ņemot vērā, ka Baldones novada domes deputāta amats likuma izpratnē ir cits amats publiskas personas institūcijā un valsts sekretāru, kuru atbilstoši Valsts civildienesta likuma 11. panta trešajai daļai amatā izvirzījis ekonomikas ministrs, apstiprina amatā Ministru kabinets, ir piemērojams likuma 7. panta ceturtās daļas 2. punkts un rakstveida atļauju amatu savienošanai ir kompetents izsniegt Ministru kabinets.

2. Izvērtējot E. Valanta pienākumus Baldones novada domes deputāta amatā kopsakarā ar Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra amata pienākumiem, secināms, ka minēto amatu savienošana interešu konfliktu nerada, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai. Netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart E. Valanta kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses.

3. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta piekto daļu, atļaut E. Valantim savienot Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra amatu ar Baldones novada domes deputāta amatu.

4. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, E. Valantim ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra amata pienākumus vai Baldones novada domes deputāta amata pienākumus, pastāv iespēja, ka E. Valantis var nonākt interešu konflikta situācijā.

5. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu, 188. panta otro daļu un 189. panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no šā rīkojuma spēkā stāšanās dienas.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Ekonomikas ministrs J. Vitenbergs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!