Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Sapratu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.
Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2015. gada 14. aprīļa noteikumi Nr. 193 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1.pasākuma "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 20.04.2015., Nr. 76 https://www.vestnesis.lv/op/2015/76.4

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta sēdes protokols Nr.19

Ministru kabineta ārkārtas sēdes protokols

Vēl šajā numurā

20.04.2015., Nr. 76

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 193

Pieņemts: 14.04.2015.

OP numurs: 2015/76.4

2015/76.4
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 13 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.193

Rīgā 2015.gada 14.aprīlī (prot. Nr.20 18.§)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" 9.2.1.1.pasākuma "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda
vadības likuma 20.panta 6. un 13.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt sociālo dienestu darba efektivitāti un darbinieku profesionalitāti darbam ar riska situācijās esošām personām" (turpmāk – atbalsta mērķis) 9.2.1.1. pasākumu "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību;

1.7. pasākuma īstenošanas nosacījumus, tai skaitā vienošanās par projekta īstenošanu vienpusējā uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir paaugstināt pašvaldību sociālo dienestu darba efektivitāti un pašvaldībās nodarbināto sociālā darba speciālistu profesionalitāti.

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. pašvaldības un to izveidoto sociālo pakalpojumu sniedzēju sociālā darba speciālisti;

3.2. pašvaldību sociālie dienesti un to sociālā darba speciālisti.

4. Pasākuma ietvaros labuma guvēji ir pašvaldību iedzīvotāji, tai skaitā sociālo dienestu klienti.

5. Pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

5.1. iznākuma rādītājs – sociālā darba speciālistu skaits, kuri piedalījušies supervīzijās un pilnveidojuši savu profesionālo kompetenci,– 2 000, tai skaitā līdz 2018. gada 31. decembrim – 1 000;

5.2. rezultāta rādītājs – sociālā darba speciālistu skaits, kas pilnveidojuši profesionālo kompetenci (kalendāra gadā), – 1 400;

5.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 2 472 718 euro.

6. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

7. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija.

8. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 8 526 615 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 7 247 622 euro un valsts budžeta finansējums – 1 278 993 euro.

9. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no šo noteikumu 8. punktā minētā pasākumam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

10. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un tās ir radušās, sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.

II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem

11. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas izstrādā valsts politiku sociālā darba jomā, – Labklājības ministrija.

12. Projekta iesniedzējs, kas pēc tam, kad ar sadarbības iestādi ir noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, ir arī Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikuma prasībām.

13. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma, kas noteikts projekta iesnieguma atlases nolikumā.

14. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneri ir Latvijas Republikas pašvaldības, kas projekta īstenošanas laikā tiek apstiprinātas par sadarbības partneriem šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros paredzēto pilotprojektu īstenošanai (turpmāk – sadarbības partneri).

15. Ar katru sadarbības partneri projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs slēdz sadarbības līgumu, kurā iekļauj informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un papildus vismaz šādu informāciju par:

15.1. sadarbības partneru pienākumu nodrošināt šo noteikumu 18.1.2., 18.3.2. un 18.3.3. apakšpunktā minēto izmaksu priekšfinansēšanu pilnā apmērā, ja tādas ir nepieciešamas projekta īstenošanai;

15.2. sadarbības partneru pienākumu nodrošināt sociālo darbinieku dalību apmācībās vai konsultācijās šo noteikumu 16.2., 16.3 un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros;

15.3. šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā paredzēto pilotprojektu uzsākšanas un pabeigšanas datumu;

15.4. kārtību, kādā tiek nodrošināta šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētā pilotprojekta īstenošanai piesaistītā sociālā darbinieka nodarbināšana pēc pilotprojekta beigām;

15.5. pārskatu un citas informācijas sniegšanas kārtību un termiņiem.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

16. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

16.1. profesionālās kompetences pilnveides (turpmāk – apmācības) un supervīzijas nodrošināšana pašvaldību sociālo dienestu un citu pašvaldības izveidoto sociālo pakalpojumu sniedzēju sociālā darba speciālistiem;

16.2. metodiku izstrāde pašvaldību sociālo dienestu sociālajiem darbiniekiem darbam ar klientu mērķgrupām, kā arī sociālo darbinieku apmācība šo metodiku ieviešanai darbā un pilotprojektu īstenošana;

16.3. pašvaldību sociālo dienestu vadības kvalitātes modeļa izstrāde un pilotprojektu īstenošana, tai skaitā:

16.3.1. pašvaldību sociālo dienestu vadības kvalitātes procesu apraksta izstrāde;

16.3.2. pašvaldību sociālo dienestu sociālā darba prakses satura izstrāde;

16.3.3. starpinstitucionālās un starpprofesionālās sadarbības mehānismu izstrāde dažādu sociālo gadījumu vadībai;

16.3.4. pašvaldību sociālo dienestu sociālā darba prakses slodzes kritēriju un rezultatīvo rādītāju izstrāde;

16.3.5. atalgojuma noteikšanas sistēmas izstrāde, kas tieši saistīta ar sociālā darbinieka kvalifikāciju un slodzi;

16.4. metodiskā atbalsta nodrošināšana sociālā darba speciālistiem, tai skaitā periodisko izdevumu izdošana par sociālā darba aktualitātēm un sociālā darba terminoloģijas vārdnīcas izstrāde;

16.5. sociālais darbs kopienā, tā attīstība un pilotprojekta īstenošana pašvaldībās;

16.6. ex-ante un ex-post izvērtējumi pašvaldību sociālo dienestu darbības efektivitātes novērtēšanai;

16.7. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

16.8. projekta vadība.

17. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas:

17.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

17.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

17.3. neparedzētās izmaksas.

18. Šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. tiešās personāla izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam, izņemot virsstundas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze:

18.1.1. finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas;

18.1.2. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros paredzēto pilotprojektu īstenošanā. Atlīdzībai jābūt samērīgai ar attiecīgā sadarbības partnera sociālā dienesta pārējo darbinieku atalgojumu;

18.2. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas – kompensācija pašvaldībām 50 procentu apmērā par apmācību un supervīzijas (vai to daļu) izmaksām, kas noteiktas normatīvajos aktos par prasībām sociālo pakalpojumu sniedzējiem un kas pašvaldībām radušās noslēgto līgumu ietvaros ar finansējuma saņēmēja iepirkto pakalpojumu sniedzēju;

18.3. tiešās projekta īstenošanas izmaksas:

18.3.1. pakalpojumu (uzņēmumu līgumu) izmaksas finansējuma saņēmējam šo noteikumu 16.2., 16.3., 16.4., 16.5. un 16.6. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

18.3.2. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam personālam atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

18.3.3. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana) šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajam personālam;

18.3.4. jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma iegādes izmaksas šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam;

18.3.5. obligāto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācija šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam;

18.3.6. veselības apdrošināšanas izmaksas šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam. Veselības apdrošināšanas izmaksas attiecināmas tikai uz periodu, kad šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētais personāls ir nodarbināts projektā;

18.3.7. finansējuma saņēmēja šo noteikumu 16.7. apakšpunktā minētās projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

19. Šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējam plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 procentu apmērā no šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām. Tās ietver šādas izmaksu pozīcijas:

19.1. kancelejas preču un biroja piederumu iegādes un darba vietu aprīkojuma nomas un iegādes izmaksas šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam;

19.2. telpu īres un nomas, komunālo maksājumu un telpu uzturēšanas izmaksas, ietverot finansējuma saņēmēja koplietošanas telpu un citu koplietošanas resursu izmantošanas izmaksu proporciju, šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam;

19.3. sakaru un interneta izmaksas, IT uzturēšanas izmaksas un pasta pakalpojumu izmaksas šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajam personālam;

19.4. finansējuma saņēmēja atbalsta un vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas nav iekļautas šo noteikumu 18.1.1. apakšpunktā minētajā tiešo attiecināmo izmaksu pozīcijā, bet kas tieši vai netieši iesaistītas projekta īstenošanā. Attiecināmas ir arī finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas un projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, ja personāla noslodze projektā saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu ir mazāka par 30 procentiem;

19.5. citas izmaksas, kas nav iekļautas šo noteikumu 18. un 19. punktā minētajās attiecināmo izmaksu pozīcijās, bet ir nepieciešamas šo noteikumu 16. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.

20. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju un izlieto papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami, lai varētu nodrošināt par projekta īstenošanu noslēgtās vienošanās izpildi. Neparedzētās izmaksas nepārsniedz divus procentus no šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, un to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, ievērojot vienošanos par projekta īstenošanu.

21. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 17. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

22. Pasākuma ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem.

23. Pasākuma efektīvas ieviešanas nodrošināšanai finansējuma saņēmējs sadarbojas ar Labklājības ministrijas izveidotu Sociālā darba speciālistu sadarbības padomi (turpmāk – padome), kas koordinē Profesionāla sociālā darba attīstības pamatnostādņu 2014.–2020. gadam ieviešanu. Padomes sastāvā ir valsts iestāžu, augstākās izglītības iestāžu, pašvaldību, biedrību un nodibinājumu pārstāvji. Padomes personālsastāvu apstiprina labklājības ministrs.

24. Padome:

24.1. konsultē finansējuma saņēmēju pasākuma īstenošanas procesā, analizē ieviešanas progresu un sniedz priekšlikumus pasākuma ieviešanas pilnveidei;

24.2. apstiprina sociālā darba speciālistu apmācību programmu tēmas;

24.3. apstiprina pašvaldību sociālo dienestu klientu mērķgrupas šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros izstrādājamām metodikām;

24.4. apstiprina šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros paredzēto pilotprojektu īstenošanas vietas un sadarbības partnerus un, ja nepieciešams, veicina to iesaisti pilotprojektu īstenošanā.

25. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno šādā kārtībā:

25.1. finansējuma saņēmējs:

25.1.1. reizi gadā vai divos gados virza apstiprināšanai padomē apmācību programmu tēmas;

25.1.2. reizi gadā vai divos gados organizē iepirkumu supervīzijas un apmācību nodrošināšanai par padomes apstiprinātajām apmācību programmu tēmām, kā arī publicē Labklājības ministrijas tīmekļa vietnē informāciju par apmācību nodrošināšanas iepirkumu uzvarētājiem;

25.1.3. lai pašvaldības varētu sniegt pārskatu par sociālā darba speciālistiem nodrošinātajām apmācībām un supervīziju, izstrādā pārskata veidlapu, ko publicē Labklājības ministrijas tīmekļa vietnē. Pārskatā iekļauj šādu informāciju:

25.1.3.1. pašvaldība – pilsēta vai novads;

25.1.3.2. pakalpojuma sniedzējs, ar kuru noslēgts līgums par apmācību vai supervīzijas nodrošināšanu, norādot noslēgtā līguma datumu un numuru;

25.1.3.3. sociālā darba speciālisti, kuri pārskata periodā ir piedalījušies apmācībās vai supervīzijā (vārds, uzvārds un amats);

25.1.3.4. katram sociālā darba speciālistam nodrošināto apmācību tēmu uzskaitījums, apmācību un supervīzijas ilgums stundās (pārskata periodā un kopā attiecīgajā kalendāra gadā);

25.1.3.5. kopējās faktiski veiktās izmaksas pārskata periodā atbilstoši noslēgtajiem līgumiem par apmācību vai supervīzijas nodrošināšanu;

25.1.3.6. pašvaldības bankas konta rekvizīti un kontaktinformācija;

25.1.3.7. cita informācija, kas norādīta veidlapas paraugā;

25.1.4. 30 darbdienu laikā pārbauda pašvaldību iesniegtos pārskatus, kā arī rēķinus un maksājumus apliecinošus dokumentus (neapliecinātas kopijas) par sociālā darba speciālistiem sniegtajām apmācībām un supervīziju. Pārbaudot pārskatus, izvērtē vismaz šādu informāciju:

25.1.4.1. vai norādītais apmācību un supervīzijas pakalpojuma sniedzējs ir viens no iepirkuma uzvarētājiem;

25.1.4.2. vai norādītās apmācību tēmas atbilst padomes apstiprinātajām apmācību tēmām;

25.1.4.3. vai norādītais apmācību un supervīzijas ilgums (stundās) no gada sākuma katram pārskatā norādītajam sociālā darba speciālistam nepārsniedz normatīvajos aktos sociālo pakalpojumu sniedzējiem noteiktās prasības;

25.1.4.4. vai iesniegtie rēķini, maksājumus apliecinošo dokumentu kopijas un citi apmācības un supervīziju pamatojošie dokumenti atbilst atbalstāmajām darbībām;

25.1.5. ja pārskats atbilst šo noteikumu 25.1.4. apakšpunktā minētajām prasībām, 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 25.1.4. apakšpunktā minētā pārbaudes termiņa beigām atmaksā pašvaldībām kompensāciju. Ja pārskata dokumentos konstatēta kļūda, finansējuma saņēmējs lūdz pašvaldībai atkārtoti iesniegt pārskata dokumentus. Ja pašvaldība kļūdas nenovērš, kompensācija netiek atmaksāta;

25.1.6. ne retāk kā divas reizes viena iepirkuma termiņa ietvaros izlases veidā pārbauda apmācību un supervīzijas pakalpojumu sniedzēju sniegtos pakalpojumus apmācību un supervīzijas īstenošanas vietās;

25.2. pašvaldības, kas pasākuma ietvaros pretendē uz kompensācijas saņemšanu par supervīzijas un apmācību nodrošināšanu:

25.2.1. slēdz līgumu ar Labklājības ministrijas tīmekļa vietnē publicētajiem apmācību pakalpojumu sniedzējiem par padomē apstiprinātajām apmācību programmu tēmām un supervīziju. Noslēgto līgumu kopijas ar apmācību vai supervīzijas pakalpojuma sniedzējiem iesniedz finansējuma saņēmējam kopā ar pārskatu;

25.2.2. veic apmācību un supervīzijas nodrošināšanas priekšfinansēšanu pilnā apmērā savas administratīvās teritorijas sociālā dienesta un citu pašvaldības izveidoto sociālo pakalpojumu sniedzēju sociālā darba speciālistiem;

25.2.3. nodrošina sociālā darba speciālistu dalību (tai skaitā nokļūšanu) apmācību un supervīzijas sniegšanas vietā;

25.2.4. saņem no apmācību un supervīzijas pakalpojuma sniedzējiem dalību apliecinošu dokumentāciju (apliecību vai sertifikātu ar dalībnieka vārdu, uzvārdu un norādītu apmācību stundu skaitu);

25.2.5. reizi ceturksnī – attiecīgi līdz 20. aprīlim, 20. jūlijam, 20. oktobrim un 20. janvārim – iesniedz finansējuma saņēmējam pārskatu par iepriekšējā ceturksnī veiktajām apmācībām un supervīziju sociālā darba speciālistiem, pievienojot izmaksas pamatojošus dokumentus (pakalpojuma sniedzēja izrakstīto rēķinu, maksājumus apliecinošo dokumentu neapliecinātas kopijas un citus šo noteikumu 18.2. apakšpunktā paredzēto kompensējamo izdevumu pamatojošos dokumentus). Apmācības, kas īstenotas ārpus līguma ar apmācību pakalpojuma sniedzēju vai neatbilst padomē apstiprinātajām apmācību tēmām, un supervīzijas, kas veiktas ārpus līguma ar supervīzijas pakalpojuma sniedzēju, pārskatā nav jānorāda;

25.2.6. nodrošina finansējuma saņēmēja, sadarbības iestādes un citu kontrolējošo institūciju pārstāvjiem piekļuvi izdevumus pamatojošajai dokumentācijai pašvaldībā, kā arī iespēju tikties ar sociālā darba speciālistiem, kuriem nodrošinātas apmācības vai supervīzija;

25.3. pašvaldībām ir tiesības:

25.3.1. atteikties slēgt līgumu ar apmācību vai supervīzijas pakalpojuma sniedzēju, šajā gadījumā nepretendējot uz kompensāciju;

25.3.2. lauzt līgumu ar apmācību vai supervīzijas pakalpojuma sniedzēju atbilstoši iepirkuma līgumā noteiktajai kārtībai un slēgt līgumu ar citu pakalpojuma sniedzēju, ievērojot šo noteikumu 25.2.1. apakšpunkta nosacījumus;

25.3.3. sniegt priekšlikumus finansējuma saņēmējam, padomei un pakalpojuma sniedzējam apmācību kvalitātes uzlabošanai.

26. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

26.1. izstrādā metodikas darbam ar pašvaldību sociālo dienestu aktuālajām klientu mērķgrupām;

26.2. apmāca sociālos darbiniekus darbam ar katru metodiku, tai skaitā nodrošinot apmācības pilotprojekta ieviešanai sociālajos dienestos.

27. Šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

27.1. izstrādā vadības kvalitātes procesu aprakstu sociālajos dienestos, tai skaitā minimālo un maksimālo prasību kopumu sociālajiem dienestiem pakalpojumu sniegšanai un vadības kvalitātes modeļa ieviešanai;

27.2. izstrādā vadlīnijas sociālā dienesta sadarbības modeļiem ar institūcijām un citu nozaru profesionāļiem dažādu sociālo gadījumu vadībai;

27.3. izstrādā sociālā darba prakses saturu sociālajā dienestā;

27.4. izstrādā slodzes kritērijus sociālā darba praksei sociālajā dienestā;

27.5. izstrādā rezultatīvos rādītājus sociālā darba prakses mērīšanai sociālajā dienestā;

27.6. izstrādā atalgojuma noteikšanas sistēmu, kas pielāgota izmantošanai dažādu (teritoriju un iedzīvotāju skaita ziņā) pašvaldību sociālajos dienestos;

27.7. izstrādā metodiku un apmāca sociālo dienestu darbiniekus vadības kvalitātes modeļa pilotprojektu īstenošanai sociālajos dienestos.

28. Šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

28.1. katru gadu organizē metodiskās sanāksmes un konferences par nozares aktualitātēm sociālo dienestu un pašvaldību darbiniekiem piecos plānošanas reģionos;

28.2. izstrādā sociālā darba terminoloģijas vārdnīcu un nodrošina periodisko izdevumu izdošanu par sociālā darba aktualitātēm divas reizes gadā.

29. Šo noteikumu 16.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tā izvēlēts pakalpojuma sniedzējs:

29.1. izstrādā kopienas problēmu identificēšanas un to cēloņu analīzes metodes;

29.2. identificē iedzīvotāju un institūciju iesaistes un aktivizēšanas veidus kopienas problēmu risināšanā, tai skaitā apmāca sociālos darbiniekus par iesaistes un aktivizēšanas veidiem.

30. Šo noteikumu 16.6. apakšpunktā minētie ex-ante un ex-post izvērtējumi, kurus veic finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, ietver vismaz:

30.1. sociālā dienesta klienta apmierinātības novērtējumu ar sociālā darbinieka sniegto atbalstu sociālo problēmu risināšanā;

30.2. sociālā darba praksi ietekmējošo aspektu novērtējumu sociālajos dienestos.

31. Šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros paredzētie pilotprojekti:

31.1. tiek īstenoti ne ilgāk par gadu, sākot no šo noteikumu 15. punktā minētajos sadarbības līgumos noteiktās pilotprojektu uzsākšanas dienas;

31.2. jāīsteno vismaz vienā nacionālas nozīmes attīstības centrā (republikas pilsētā), vienā reģionālas nozīmes attīstības centrā un vienā pašvaldībā, kas neietilpst reģionālas nozīmes attīstības centrā.

32. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri:

32.1. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

32.2. savā tīmekļa vietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

32.3. piesaistot šo noteikumu 18.1. apakšpunktā minēto personālu uz darba līguma pamata un paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personāls tiek piesaistīts uz normālo vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu), attiecīgi veicot darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku.

33. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs uzkrāj:

33.1. datus par horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālā rādītāja "Par vienlīdzīgu iespēju aspektiem (dzimumu līdztiesība, invaliditāte, vecums vai etniskā piederība) apmācīto personu skaits" sasniegšanu;

33.2. maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktos datus par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām personām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā un Eiropas Parlamenta 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1304/2013 par Eiropas Sociālo fondu un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1081/2006. Pēc vadošās iestādes pieprasījuma finansējuma saņēmējs nodrošina šo datu pieejamību izvērtēšanas vajadzībām.

34. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

35. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

35.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajam laika grafikam vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķa, iznākuma radītāju vai uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

35.2. citos gadījumos, kas paredzēti vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu.

36. Pasākuma ietvaros projektu īsteno no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas līdz 2022. gada 31. decembrim.

37. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!