Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 15. decembra noteikumi Nr. 1487 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti "Dalītas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.12.2009., Nr. 203 https://www.vestnesis.lv/ta/id/202637-noteikumi-par-darbibas-programmas-infrastruktura-un-pakalpojumi-papildinajuma-3-5-1-2-3-apaksaktivitati-dalitas-atkritumu-apsai.

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.1490

Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 27.janvāra noteikumos Nr.84 "Noteikumi par pabalstiem un kompensācijām Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm"

Vēl šajā numurā

28.12.2009., Nr. 203

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 1487

Pieņemts: 15.12.2009.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.1487

Rīgā 2009.gada 15.decembrī (prot. Nr.88 88.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti "Dalītas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība"
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.1.pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" 3.5.1.2.aktivitātes "Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība" 3.5.1.2.3.apakšaktivitāti "Dalītas atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība" (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir izveidot ilgtspējīgu atkritumu, tai skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas sistēmu, atbalstot atkritumu dalītas vākšanas infrastruktūras attīstību, lai veicinātu materiālu otrreizēju izmantošanu.
3. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds (turpmāk – Kohēzijas fonds). Aktivitātes ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 49055719 latu, privātais finansējums – 49055719 latu.
4. Aktivitātes mērķa grupa ir atkritumu apsaimniekošanas reģiona iedzīvotāji, komersanti un iestādes.
5. Aktivitāti īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.
6. Aktivitātes ietvaros atbalsta:

6.1. apglabājamo bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma samazināšanu;

6.2. izlietotā iepakojuma dalīto vākšanu, lai samazinātu apglabājamo atkritumu apjomu;

6.3. bīstamo atkritumu atdalīšanu no kopējās sadzīves atkritumu poligonos apglabājamo atkritumu plūsmas;

6.4. bīstamo atkritumu savākšanas sistēmas attīstību.
7. Aktivitātes ietvaros neatbalsta atkritumu pārstrādi, kā arī:

7.1. apstiprinātajā reģionālajā atkritumu apsaimniekošanas plānā neminētu dalītās atkritumu savākšanas punktu, kompostēšanas laukumu, šķirošanas laukumu, šķirošanas centru, kā arī šķirošanas un pārkraušanas centru (staciju) izveidi;

7.2. jau esošu dalītās atkritumu savākšanas punktu, kompostēšanas laukumu, šķirošanas laukumu, šķirošanas centru, šķirošanas un pārkraušanas centru (staciju), kā arī sadzīves bīstamo atkritumu savākšanas punktu pilnveidošanu;

7.3. konteineru iegādi sadzīves atkritumu dalītās savākšanas punktiem;

7.4. atkritumu savākšanas autotransporta un cita autotransporta iegādi;

7.5. iekārtas un līdzekļus biogāzes ražošanai;

7.6. tādu pamatlīdzekļu iegādi, kādus neparedz normatīvie akti par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu veidiem, prasībām atkritumu savākšanas un šķirošanas vietām, kā arī prasībām bioloģiski noārdāmo atkritumu kompostēšanas vietu ierīkošanai un apsaimniekošanai.
8. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Vides ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:

8.1. nodrošināt Kohēzijas fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu atlasi, vērtējot projektu iesniegumus Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanai;

8.2. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;

8.3. piedalīties civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu (turpmāk – civiltiesiskais līgums) izstrādē;

8.4. plānot informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu un publiskot informāciju, tai skaitā par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

8.5. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu ietvaros noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums, un uzraudzīt pieejamā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.
9. Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:

9.1. izstrādāt un slēgt civiltiesisku līgumu ar Kohēzijas fonda līdzfinansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

9.2. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā un atbildīgajā iestādē;

9.3. nodrošināt Kohēzijas fonda līdzfinansējuma plānošanu un līdzekļu izlietošanu saskaņā ar civiltiesisko līgumu, kas noslēgts ar finansējuma saņēmēju;

9.4. izskatīt un apstiprināt finansējuma saņēmēja iesniegtos progresa pārskatus un pārbaudīt maksājumu pieprasījumus, apstiprināt maksājumu pieprasījumos iekļautās attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājumu uzdevumus un iesniegt tos maksājumu iestādē;

9.5. sagatavot izdevumu deklarācijas un iesniegt tās vadošajā iestādē;

9.6. sagatavot Kohēzijas fonda maksājuma prognozes un iesniegt tās maksājumu iestādē un vadošajā iestādē;

9.7. nodrošināt informācijas iesniegšanu atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanai pieejamā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apguvi;

9.8. nodrošināt informācijas uzkrāšanu par projektiem un šīs informācijas nodošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmai;

9.9. plānot un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus projektu līmenī, tai skaitā sniegt atzinumu finansējuma saņēmējam par civiltiesiskā līguma nosacījumu izpildi un projektu īstenošanas vietās uzraudzīt publicitātes pasākumu nodrošināšanu, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu. Pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas savā tīmekļa vietnē (www.cfla.gov.lv) publicēt informāciju par projektiem;

9.10. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī, kā arī izvērtēt projektu riskus, katru gadu sagatavot plānu par pārbaudēm projektu īstenošanas vietās un sadarbībā ar atbildīgo iestādi veikt šīs pārbaudes;

9.11. izvērtēt civiltiesiskā līguma grozījumus, pieņemt lēmumu par grozījumu atbalstīšanu vai noraidīšanu un saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi ietver izmaiņas:

9.11.1. projekta uzraudzības rādītājos;

9.11.2. projekta aktivitātēs, paredzot jaunu aktivitāšu iekļaušanu projektā vai tādas aktivitāšu izmaiņas, kas finanšu izteiksmē pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām;

9.11.3. projekta izmaksās, kas pārsniedz 20 procentus no projekta kopējām izmaksām.
II. Prasības projekta iesniedzējam un atbalsta piešķiršanas nosacījumi
10. Projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība, kura ir noslēgusi līgumu ar pašvaldību par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā vai noslēgusi līgumu ar pakalpojumu saņēmēju par bīstamo atkritumu apsaimniekošanu.
11. Projekta iesniedzējs katrā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atlases kārtā drīkst iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu. Viena projekta kopējās izmaksas nedrīkst pārsniegt attiecīgajā atlases kārtā pieejamo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.
12. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai neveido partnerību.
13. Projekta iesniedzējs analizē izmaksas un ieguvumus atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.
14. Maksimālā Kohēzijas fonda sniegtā atbalsta intensitāte nepārsniedz 50 procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
15. Projekta kopējo budžetu veido attiecināmās un neattiecināmās izmaksas, kā arī finanšu rezerve, kas var būt līdz pieciem procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 16.punktā noteikto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas veicot attiecīgos grozījumus civiltiesiskajā līgumā.
16. Attiecināmās izmaksas ir šādi kapitālsabiedrības sākotnējie ieguldījumi materiālajos aktīvos, tai skaitā izdevumi autoruzraudzībai un būvuzraudzībai:

16.1. ieguldījumi pamatlīdzekļos – dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras izveide:

16.1.1. sadzīves atkritumu dalītas savākšanas punktu izveide saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem. Minimālais iedzīvotāju skaits uz vienu dalītās atkritumu savākšanas punktu – 400 iedzīvotāji;

16.1.2. sadzīves atkritumu šķirošanas laukumu izveide saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem;

16.1.3. kompostēšanas laukumu izveide saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem;

16.1.4. šķirošanas centru, šķirošanas un pārkraušanas centru (staciju) (tai skaitā lielgabarīta atkritumiem) ierīkošana saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem;

16.1.5. sadzīves bīstamo atkritumu savākšanas punktu ierīkošana saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto bīstamo atkritumu klasifikāciju;

16.2. ieguldījumi pamatlīdzekļos – bīstamo atkritumu savākšanas punktu izveide un aprīkošana ārstniecības iestādēs un veterinārmedicīniskās aprūpes prakses vietās.
17. Sākotnējie ieguldījumi ir attiecināmi, ja:

17.1. tos izmanto tikai tās kapitālsabiedrības vajadzībām, kura saņem atbalstu;

17.2. tos iekļauj kapitālsabiedrības aktīvos kā amortizējamos ilgtermiņa ieguldījumus un vismaz piecus gadus pēc pēdējā par attiecīgo projektu saņemtā maksājuma tie paliek kapitālsabiedrības īpašumā un netiek nodoti lietošanā trešajām personām;

17.3. tie pēc projekta īstenošanas vismaz piecus gadus paliek reģionā, kurā tika plānotas un veiktas darbības atbalsta saņemšanai.
18. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

18.1. ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, kā arī tehniskā projekta izstrādes izmaksas;

18.2. projekta sagatavošanas izmaksas;

18.3. piegāžu līgumu izmaksas, izņemot tās izmaksas, ko veido amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi;

18.4. izmaksas, kuras ir noteiktas kā neattiecināmas atbilstoši Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr.1164/94 atcelšanu 3.pantam.
19. Projekta neattiecināmās izmaksas nedrīkst būt lielākas par 50 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms civiltiesiskā līguma noslēgšanas, visas projekta izmaksas ir neattiecināmas.
20. Projekta iesniegumā neiekļauj šādas izmaksas:

20.1. projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojumu un projekta vadības administratīvos izdevumus, kā arī finansējuma saņēmēja uzturēšanas izmaksas;

20.2. administratīviem mērķiem vai projekta vadībai izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;

20.3. maksu par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;

20.4. maksu par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par projektu tā īstenošanas laikā;

20.5. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksu par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksu par finanšu darījumiem, nokavējuma procentus, līgumsodus un tiesvedības izdevumus;

20.6. nekustamā īpašuma pirkuma izmaksas;

20.7. projekta ieviešanai īpaši pirktu vai ražotu ilglietojuma iekārtu (arī iekārtu, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā) iegādes izmaksas;

20.8. lietotu iekārtu pirkuma izdevumus;

20.9. izdevumus, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, piemēram, līzingu;

20.10. nemateriālo aktīvu pirkšanas izmaksas (aktīvi tehnoloģijas nodošanai, iegādājoties patenttiesības, licences, zinātību vai nepatentētas tehnoloģiskas zināšanas);

20.11. uzņēmumu iegādes izmaksas.
21. Uz Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta iesniedzējs nevar pretendēt, ja:

21.1. kapitālsabiedrība atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam:

21.1.1. ar tiesas lēmumu atzīta par maksātnespējīgu, tai skaitā atrodas sanācijas vai tiesiskās aizsardzības procesā, projekta iesniedzēja saimnieciskā darbība ir izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidācijas procesā;

21.1.2. tās pašu kapitāls ir samazinājies vairāk par pusi un vairāk nekā ceturtdaļa no pašu kapitāla ir samazinājusies pēdējos 12 mēnešos;

21.2. kapitālsabiedrībai ir nodokļu parādi uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu;

21.3. kapitālsabiedrībai, kas iesniegusi projekta iesniegumu, nav normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izsniegtas atļaujas attiecīgo atkritumu veidu un apjomu apsaimniekošanai;

21.4. projekta iesniedzējs nevar nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas;

21.5. īpašums, kurā tiks veikti, uzglabāti vai atradīsies sākotnējie ieguldījumi, nav projekta iesniedzēja īpašumā un projekta iesniedzējam nav ilgtermiņa nomas tiesību (vismaz vēl piecus gadus pēc pēdējā par attiecīgo projektu saņemtā maksājuma);

21.6. projekta iesniedzējam nav tiesību veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;

21.7. projekta iesniedzējs ir sniedzis nepatiesu informāciju saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;

21.8. projekta iesniedzējs ir izdarījis noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un komersantam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;

21.9. projekta iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;

21.10. projekta iesniedzējs ir pārkāpis nosacījumus, kas jāievēro, lai saņemtu valsts atbalstu komercdarbībai.
22. Projekta iesniedzējs uzsāk īstenot projektu pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas.
III. Projektu iesniegumu atlase
23. Projektu iesniegumu atlasi izsludina trijās atlases kārtās atbilstoši attiecīgajai atlases kārtai pieejamajiem Kohēzijas fonda līdzfinansējuma līdzekļiem:

23.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 16 351 900 latu;

23.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 16 351 900 latu;

23.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir vismaz 16 351 919 latu;

23.4. ja pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums netiek piešķirts vai netiek izlietots, atlikušo līdzfinansējumu novirza otrās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai, bet atlikušo otrās projektu iesniegumu atlases kārtas līdzfinansējumu novirza trešās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai.
24. Atbildīgā iestāde paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu (turpmāk – paziņojums) izsludina:

24.1. pirmajai projektu iesniegumu atlases kārtai – ne vēlāk kā divus mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;

24.2. otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2010.gada 1.jūlijam;

24.3. trešajai projektu iesniegumu atlases kārtai – līdz 2011.gada 1.martam.
25. Paziņojumā norāda projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu un atlases kārtas sākuma un beigu termiņu. Paziņojumu atbildīgā iestāde izsludina:

25.1. laikrakstā "Latvijas Vēstnesis";

25.2. Vides ministrijas tīmekļa vietnē – www.vidm.gov.lv.
26. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz triju mēnešu laikā pēc atklātas projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas. Atbildīgā iestāde var pagarināt paziņojumā norādīto projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem:

26.1. ja Eiropas Savienības fondu uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos;

26.2. ja pēc paziņojuma izsludināšanas (šo noteikumu 24.punkts) šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi.
IV. Projektu iesniegumu iesniegšana
27. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu – projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums) un pielikumus – sagatavo atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 49., 50., 51. un 52., 53. vai 54., 55., 56., 57.punktā norādītajiem kritērijiem.
28. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šo noteikumu 3.pielikuma 59.punktā norādītos dokumentus.
V. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana
29. Atbildīgā iestāde izveido atklātas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un vides aizsardzības biedrību vai nodibinājumu pārstāvji, kā arī vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji novērotāja statusā.
30. Atbildīgā iestāde:

30.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

30.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto Vides ministrijas tīmekļa vietnē (www.vidm.gov.lv) atklātas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (2.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;

30.3. divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās publicē Vides ministrijas tīmekļa vietnē (www.vidm.gov.lv) iepirkumu vadlīnijas un iepirkumu procedūru dokumentu paraugus;

30.4. reģistrē projektu iesniegumus un piešķir tiem identifikācijas numurus. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu, norādot reģistrācijas numuru, atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi uzreiz vai divu nedēļu laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).
31. Projektu iesniegumu vērtē pēc administratīvajiem, atbilstības, kvalitātes un finansējuma piešķiršanas kritērijiem (3.pielikums).
32. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem, atbilstības un finansējuma piešķiršanas kritērijiem vērtē ar "Jā" vai "Nē" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst). Ja projekta iesnieguma administratīvais, atbilstības vai finansējuma piešķiršanas kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekta iesniegumu attiecībā uz šo kritēriju nevērtē.
33. Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu:

33.1. ja projekta iesniegumā plānots atbilstošais dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā, 8.1. vai 8.2., vai 8.3., vai 8.4.apakšpunktā un 11.punktā minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā kritērijā);

33.2. ja projekta iesniegumā plānota bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs un laboratorijās, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā, 9.1., 9.2. un 9.3.apakšpunktā minētajiem kritērijiem ir jāsaņem vismaz viens punkts (katrā kritērijā);

33.3. ja projekta iesniegumā plānots atbilstošais dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 7.punktā, 8.2.6. un 8.3.6.apakšpunktā, 10., 12., 13., 14. un 15.punktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus;

33.4. ja projekta iesniegumā plānota bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs un laboratorijās, par projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 7.punktā, 9.4.apakšpunktā, 10., 12., 13., 14. un 15.punktā minētajiem kritērijiem projekta iesniegums var saņemt papildu punktus.
34. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja tas neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 47., 49. un 50.punktā minētajiem kritērijiem.
35. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:

35.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, projekta iesnieguma atbilstības kritērijiem un projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina. Ja projekta iesniegums šajos kritērijos novērtēts ar "Jā", vērtē projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem;

35.2. ja projekta iesniegums atbilst:

35.2.1. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6.punktā, 8.1. vai 8.2., vai 8.3., vai 8.4. apakšpunktā un 11.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānots atbilstošais dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponents, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 3.pielikuma 60.punktā minētā kritērija. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina;

35.2.2. šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 9.punktā minētajiem kritērijiem un ja projektā plānota bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs un laboratorijās, projekta iesniegumu vērtē pēc šo noteikumu 3.pielikuma 61.punktā minētā kritērija. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu noraida un vērtēšanu neturpina.
36. Ja divi vai vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu summu, tos sarindo projektu iesniegumu prioritārajā sarakstā šādā secībā:

36.1. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 1.punktā minētajam kritērijam;

36.2. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 3.punktā minētajam kritērijam;

36.3. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 6.punktā minētajam kritērijam;

36.4. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 11.punktā minētajam kritērijam;

36.5. projekta iesniegums ar augstāko vērtējumu par atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 13.punktā minētajam kritērijam.
37. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:

37.1. tas atbilst šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, projekta atbilstības kritērijiem, projekta iesniedzēja atbilstības kritērijiem un kvalitātes kritērijiem;

37.2. tas atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 60. vai 61.punktā minētajam kritērijam;

37.3. sarindojot novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo), projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma.
38. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai varētu noslēgt civiltiesisku līgumu par projekta īstenošanu:

38.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (2.pielikums);

38.2. precizēt iesniegtos dokumentus (3.pielikuma 59.punktā norādītais kritērijs);

38.3. precizēt izmaiņas sākotnējos ieguldījumos un to izmaksas;

38.4. precizēt neattiecināmās izmaksas un izmaiņas neattiecināmo izmaksu summā;

38.5. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm;

38.6. precizēt naudas plūsmas prognozi (3.pielikuma 31.punktā norādītais kritērijs);

38.7. precizēt projekta iesniegumā plānoto projekta īstenošanu un plānoto cilvēkresursu nodrošinājumu (3.pielikuma 32.punktā norādītais kritērijs);

38.8. precizēt informāciju par publicitātes pasākumiem (3.pielikuma 33.punktā norādītais kritērijs).
39. Šo noteikumu 36.punktā minētajā lēmumā ietvertos nosacījumus projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no attiecīgā lēmuma saņemšanas dienas. Šajā lēmumā noteikto termiņu nevar pagarināt.
40. 20 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 39.punktā minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē, kā izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi.
41. Ja projekta iesniedzējs lēmumā ietvertos nosacījumus nav izpildījis vai nav izpildījis noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.
42. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).
VI. Projekta īstenošanas noteikumi
43. Finansējuma saņēmējam visas projekta aktivitātes jāīsteno četru gadu laikā no civiltiesiskā līguma noslēgšanas.
44. Finansējuma saņēmējs nodrošina visu projekta ietvaros paredzēto iepirkuma procedūru veikšanu visām projektā plānotajām aktivitātēm, nosūtot uzaicinājumu vismaz trim potenciāliem līgumu izpildītājiem par katru projekta aktivitāti. Pirmo iepirkuma procedūru finansējuma saņēmējs izsludina triju mēnešu laikā pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas.
45. Ja finansējuma saņēmējs darbojas kādā no nozarēm, kurām nav paredzēts atbalsts, un pretendē uz projekta īstenošanu atbalstāmajā nozarē, tas nodrošina, lai projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta īstenošanas atbalstāmās nozares projekta finanšu plūsma tiktu nodalīta no citu finansējuma saņēmēja darbības nozaru finanšu plūsmām.
46. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu savā tīmekļa vietnē (ja tāda ir) par projekta īstenošanas procesu.
47. Civiltiesiskajā līgumā grozījumus neizdara:

47.1. ja faktiskās neattiecināmās izmaksas attiecībā pret projektā sākotnēji noteiktajām neattiecināmajām izmaksām mainās mazāk nekā par 20 procentiem;

47.2. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas nepārsniedz piecus procentus no projekta apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē projekta īstenošanas laikā;

47.3. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu.
48. Finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē civiltiesiskajā līgumā noteiktajā kārtībā.
VII. Aktivitātes uzraudzība pēc projektu īstenošanas
49. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu.
50. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 4.pielikumu sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par:

50.1. projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā definētajiem mērķiem;

50.2. projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultāta rādītājiem;

50.3. dalītās atkritumu vākšanas pakalpojumu pieejamību un atbilstību plānotajam;

50.4. radīto pamatlīdzekļu īpašnieka un pakalpojumu sniedzēja juridisko statusu;

50.5. ieņēmumiem, kas radušies, īstenojot projektu, un to atbilstību plānotajam;

50.6. sabiedrības informēšanas pasākumiem, lai iepazīstinātu ar projekta rezultātiem un ieguvumiem.
51. Pirmo reizi šo noteikumu 4.pielikumā noteikto veidlapu finansējuma saņēmējs atbildīgajā iestādē iesniedz gada laikā pēc pēdējā maksājuma saņemšanas par attiecīgo projektu un turpmāk iesniedz reizi gadā civiltiesiskajā līgumā noteiktajā kārtībā.
52. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu projektu īstenošanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā nav noteikts ilgāks laikposms.
Ministru prezidents V.Dombrovskis

Vides ministrs R.Vējonis
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1487
Norādījumi Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzei
1. Kohēzijas fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes sadaļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. risku analīze;

1.3. alternatīvu analīze.

2. Finanšu analīzi veic, piemērojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību reglamentējošos tiesību aktos noteiktos makroekonomiskos rādītājus.

3. Finanšu analīzē ietver šādas sadaļas:

3.1. darbības izdevumu un ieguvumu analīze;

3.2. pamatlīdzekļu nolietojums. Pamatlīdzekļu kalpošanas laiks tiek noteikts, pamatojoties uz alternatīvu analīzi;

3.3. likviditātes, maksātspējas un parādu samaksas rādītāju (DSCR) analīze;

3.4. aizņēmumu atmaksas analīze, ja projektā ir paredzēti aizņēmumi;

3.5. investīciju efektivitātes rādītāju (IRR un NPV) analīze.

4. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver šādus rādītājus:

4.1. ieņēmumi no dalītās atkritumu vākšanas pakalpojumiem;

4.2. izdevumi, kuri saistīti ar dalītās atkritumu vākšanas pakalpojumu sniegšanu.

5. Finanšu analīzi veic, pamatojoties uz diskontētām naudas plūsmas prognozēm pārskata periodā. Pārskata perioda sākums ir gads, kad pieņemts lēmums par projekta apstiprināšanu. Pārskata periods:

5.1. ir vismaz 50 procenti no projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras plānotā kalpošanas laika vai ir vismaz pieci gadi;

5.2. nav garāks par projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras kalpošanas laiku.

6. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē neietver pamatlīdzekļu nolietojumu, maksājumus par kredītiem un ar tiem saistītajiem procentiem. Tos ietver peļņas vai zaudējuma aprēķinā un pievieno darbības izdevumu un ieguvumu analīzei par finanšu analīzes pārskata periodu.

7. Darbības izdevumu un ieguvumu analīzē ietver vismaz šādas sadaļas:

7.1. investīciju izmaksas un esošie pamatlīdzekļi;

7.2. saimnieciskās pamatdarbības ieņēmumu un izdevumu izmaiņas faktiskajās cenās, tai skaitā projekta iesniedzēja ieņēmumi no atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumiem par pēdējiem trim gadiem;

7.3. finanšu avoti;

7.4. esošās un plānotās kredītsaistības;

7.5. darbības tehniskā analīze, pakalpojumu patērētāju grupas. Pakalpojumu apjoms un prognozētās patēriņa izmaiņas;

7.6. iedzīvotāju maksātspēja un debitoru parādu analīze;

7.7. projekta naudas plūsma, kas ir pozitīva visos gados attiecībā uz darbības rezultātiem un kopumā uz projekta dzīves cikla vai finanšu analīzes pārskata perioda beigām.

8. Veicot finanšu analīzi, ievēro šādus nosacījumus:

8.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa;

8.2. iekšzemes kopprodukta deflators ir piemērojams jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs. Tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no komercdarbības;

8.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērojams projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā.

9. Finanšu analīzes mērķis ir pierādīt, ka īstenotais projekts paaugstina kapitālsabiedrības vērtību – NPV ir pozitīvs, kā arī kapitālsabiedrības saimnieciskās darbības finanšu rezultāti projekta īstenošanas laikā nepasliktinās. Prognozējot finanšu ieņēmumus, ņem vērā vienu no šādiem rādītājiem:

9.1. ieņēmumus, kurus veido tieši papildu infrastruktūra;

9.2. ieņēmumus, kurus veido visa infrastruktūra pēc papildu infrastruktūras izveides.

10. Finanšu analīzē iekļauj:

10.1. analīzi par projekta ietvaros radīto infrastruktūru, ja tiek piemērots šā pielikuma 9.1.apakšpunkts;

10.2. analīzi par visu projekta iesniedzēja īpašumā esošo infrastruktūru, ja tiek piemērots šā pielikuma 9.2.apakšpunkts.

11. Analizējot alternatīvas, analizē vismaz vienu no šādiem aspektiem:

11.1. finansiālā nodrošinājuma alternatīvas;

11.2. tehnoloģiju izvēle;

11.3. iespējamie tehniskie risinājumi.

12. Izvērtējot riskus, analīzē iespējamos riskus un izstrādā pamatotu pasākumu plānu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai.
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1487
Projekta iesnieguma veidlapa
Vides ministrs R.Vējonis
3.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1487
Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr.

Kritērijs

Vērtējums

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1. Projekta gatavības pakāpe:

jāiegūst vismaz
1 punkts

1.1. nav sagatavota tehniskā specifikācija būvdarbu iepirkuma izsludināšanai un normatīvajos aktos būvniecības jomā paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts projekta plānotajam būvdarbu iepirkumam

0

1.2. sagatavotas tehniskās specifikācijas būvdarbu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem

1

1.3. izstrādāts un normatīvajos aktos būvniecības jomā paredzētajā kārtībā akceptēts tehniskais projekts

2

1.4. tehniskais projekts akceptēts būvvaldē

3

2. Projekta plānotais īstenošanas laiks:

jāiegūst vismaz 1 punkts

2.1. ir ilgāks par 4 gadiem

0

2.2. ir no 3 līdz 4 gadiem

1

2.3. ir no 2 līdz 3 gadiem (neieskaitot)

2

2.4. ir īsāks par 2 gadiem

3

3. Projekta īstenošanas efektivitāte attiecībā uz tiešu atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras uzlabošanu:

jāiegūst vismaz
1 punkts

3.1. autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir lielāka par 3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

0

3.2. autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir no 3 līdz 3,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

1

3.3. autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir no 2,5 līdz 3 procentiem (neieskaitot) no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

2

3.4. autoruzraudzības un būvuzraudzības attiecināmo izmaksu summa ir mazāka par 2,5 procentiem no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām

3

4. Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums:

jāiegūst vismaz
1 punkts

4.1. projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums

0

4.2. projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi

1

4.3. projekta iesniegumā ir veikts iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

4.4. projekta iesniegumā ir veikts iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

5. Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas (finanšu, tehnoloģiskais, tehniskais risinājums) un veikta projekta ekonomiskā analīze:

jāiegūst vismaz
1 punkts

5.1. nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze

0

5.2. analīze veikta tikai vienam no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

5.3. ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

5.4. ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām

3

6. Atkritumu apsaimniekošanas izveidojamās infrastruktūras lietošanas novērtējums:

jāiegūst vismaz
1 punkts

6.1. infrastruktūras kalpošanas laiks ir mazāks par 5 gadiem

0

6.2. infrastruktūras kalpošanas laiks ir no 5 līdz 10 gadiem (neieskaitot)

1

6.3. infrastruktūras kalpošanas laiks ir no 10 līdz 15 gadiem

2

6.4. infrastruktūras kalpošanas laiks ir ilgāks par 15 gadiem

3

7. Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (dalīti savākto atkritumu daudzums (tonnas) attiecībā pret projekta sākotnējām kopējām izmaksām):
Piezīme. Vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem – projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu:

kritērijs dod papildu punktus

7.1. projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 10 procentiem

1

7.2. projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds vai par 10 procentiem pārsniedz, vai par 10 procentiem mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju

2

7.3. projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 10 procentiem

3

8. Dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras komponenti (projekta iesniegums tiek vērtēts, ja plānots atbilstošais komponents):
8.1. dalītie atkritumu savākšanas punkti (DAS) saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem, uz 400 iedzīvotājiem – 1 DAS punkts:

jāiegūst vismaz
1 punkts

8.1.1. projekta iesniegumā nav norādīts, cik procentiem iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā tiks nodrošināti pakalpojumi

0

8.1.2. plānotie DAS punkti nodrošinās pakalpojumus mazāk par 20 procentiem iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā

1

8.1.3. plānotie DAS punkti nodrošinās pakalpojumus no 20 līdz 40 procentiem (neieskaitot) iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā

2

8.1.4. plānotie DAS punkti nodrošinās pakalpojumus no 40 līdz 60 procentiem (neieskaitot) iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā

4

8.1.5. plānotie DAS punkti nodrošinās pakalpojumus no 60 līdz 80 procentiem (neieskaitot) iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā

6

8.1.6. plānotie DAS punkti nodrošinās pakalpojumus no 80 līdz 100 procentiem iedzīvotāju sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā

8

8.2. kompostēšanas laukumi saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem:

jāiegūst vismaz 1 punkts

8.2.1. projekta iesniegumā nav norādīts, kādu daudzumu no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma plānots pārstrādāt kompostēšanas laukumā

0

8.2.2. plānotais kompostēšanas laukums nodrošinās bioloģiski noārdāmo sadzīves atkritumu daudzuma pārstrādi mazāk nekā 25 procentu apjomā no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma

1

8.2.3. plānotais kompostēšanas laukums nodrošinās bioloģiski noārdāmo sadzīves atkritumu daudzuma pārstrādi 25 līdz 50 procentu (neieskaitot) apjomā no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma

2

8.2.4. plānotais kompostēšanas laukums nodrošinās bioloģiski noārdāmo sadzīves atkritumu daudzuma pārstrādi 50 līdz 75 procentu (neieskaitot) apjomā no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma

4

8.2.5. plānotais kompostēšanas laukums nodrošinās bioloģiski noārdāmo sadzīves atkritumu daudzuma pārstrādi 75 līdz 100 procentu apjomā no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītā bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma

6

8.2.6. parakstīts līgums vai vienošanās, vai nodomu protokols ar pašvaldībām vai kapitālsabiedrībām par atkritumu pieņemšanu kompostēšanas laukumā

2

kritērijs dod papildu punktus

8.3. šķirošanas un pārkraušanas centri (tai skaitā lielgabarīta atkritumiem) saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātajiem reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem:

jāiegūst vismaz
1 punkts

8.3.1. projekta iesniegumā nav norādīts, kādu daudzumu no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem atkritumiem apstrādās šķirošanas un pārkraušanas centrs

0

8.3.2. plānotais šķirošanas un pārkraušanas centrs apstrādās mazāk nekā 25 procentus no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem atkritumiem

1

8.3.3. plānotais šķirošanas un pārkraušanas centrs apstrādās 25 līdz 50 procentus (neieskaitot) no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem atkritumiem

2

8.3.4. plānotais šķirošanas un pārkraušanas centrs apstrādās 50 līdz 75 procentus (neieskaitot) no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem atkritumiem

4

8.3.5. plānotais šķirošanas un pārkraušanas centrs apstrādās 75 līdz 100 procentus no sadzīves atkritumu apsaimniekošanas reģiona teritorijā gada laikā radītajiem pārstrādājamiem atkritumiem

6

8.3.6. parakstīts līgums vai vienošanās, vai nodomu protokols ar pašvaldībām vai kapitālsabiedrībām par atkritumu pieņemšanu šķirošanas un pārkraušanas centrā

2

kritērijs dod papildu punktus

8.4. sadzīves bīstamo atkritumu savākšanas punkti saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto bīstamo atkritumu klasifikāciju:
8.4.1. projekta iesniegumā nav norādīts, kādi sadzīves bīstamie atkritumi tiks savākti savākšanas punktos

0

jāiegūst vismaz
1 punkts

8.4.2. nodrošina 1 līdz 5 veidu (nosaukumu) sadzīves bīstamo atkritumu savākšanu

1

8.4.3. nodrošina 6 līdz 10 veidu (nosaukumu) sadzīves bīstamo atkritumu savākšanu

2

8.4.4. nodrošina 11 līdz 14 veidu (nosaukumu) sadzīves bīstamo atkritumu savākšanu

3

8.4.5. nodrošina vairāk nekā 14 veidu (nosaukumu) sadzīves bīstamo atkritumu savākšanu

4

9. Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs un laboratorijās (projekta iesniegums tiek vērtēts, ja plānota infrastruktūras izveide ārstniecības iestādēs un laboratorijās):
9.1. bīstamo atkritumu punktu izveide medicīnas iestādēs vai laboratorijās:

jāiegūst vismaz
1 punkts

9.1.1. projekta iesniegumā nav norādīts, kādi bīstamie atkritumi tiks savākti bīstamo atkritumu punktos

0

9.1.2. bīstamo atkritumu (bioloģisko, ķīmisko, sadzīves atkritumu) šķirošana

1

9.1.3. bīstamo atkritumu (bioloģisko, ķīmisko, sadzīves atkritumu) šķirošana, uzglabāšana

2

9.1.4. bīstamo atkritumu (bioloģisko, tai skaitā 3. un 4.biodrošības pakāpes aģentus saturoši, ķīmisko, sadzīves atkritumu) šķirošana, uzglabāšana atbilstošos izolētos un temperatūras apstākļos, neitralizācija

4

9.2. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts nodrošināt ārstniecības iestāžu radīto bīstamo atkritumu apsaimniekošanu:
9.2.1. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto iedzīvotāju kopējais skaits ir mazāks par 200 000 iedzīvotāju

0

jāiegūst vismaz
1 punkts

9.2.2. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto iedzīvotāju kopējais skaits ir no 200 000 līdz 350 000 (neieskaitot) iedzīvotāju

1

9.2.3. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto iedzīvotāju kopējais skaits ir no 350 000 līdz 500 000 iedzīvotāju

2

9.2.4. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts nodrošināt bīstamo atkritumu apsaimniekošanu ārstniecības iestādēs, kur apkalpoto iedzīvotāju kopējais skaits ir lielāks par 500 000 iedzīvotāju

3

9.3. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts izveidot bīstamo atkritumu dalītai apsaimniekošanai nepieciešamos savākšanas punktus un aprīkot tos:

 

9.3.1. projekta īstenošanas rezultātā nav paredzēts izveidot bīstamo atkritumu dalītai apsaimniekošanai nepieciešamos savākšanas punktus un aprīkot tos

0

jāiegūst vismaz
1 punkts

9.3.2. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts aprīkot izveidotos bīstamo atkritumu dalītai apsaimniekošanai nepieciešamos savākšanas punktus

1

9.3.3. projekta īstenošanas rezultātā paredzēts izveidot bīstamo atkritumu dalītai apsaimniekošanai nepieciešamos savākšanas punktus un aprīkot tos

2

9.4. bīstamo atkritumu apsaimniekotājs nodrošina bīstamo atkritumu apsaimniekošanu doktorātiem, ambulancēm, zobārstniecības kabinetiem, veterinārajām klīnikām, laboratorijām un citām iestādēm:
9.4.1. bīstamo atkritumu apsaimniekotājs nenodrošina bīstamo atkritumu apsaimniekošanu doktorātiem, ambulancēm, zobārstniecības kabinetiem, veterinārajām klīnikām, laboratorijām un citām iestādēm

0

kritērijs dod papildu punktus

9.4.2. bīstamo atkritumu apsaimniekotājs nodrošina bīstamo atkritumu apsaimniekošanu doktorātiem, ambulancēm, zobārstniecības kabinetiem, veterinārajām klīnikām, laboratorijām un citām iestādēm

3

1.1. Kritēriji par horizontālām prioritātēm

Vērtējums punktos

10. Projekta ietvaros paredzēti iedzīvotāju informēšanas pasākumi par atkritumu šķirošanas nepieciešamību:

kritērijs dod papildu punktus

10.1. informēšanas pasākumi nav paredzēti

0

10.2. paredzēti iedzīvotāju informēšanas pasākumi par atkritumu šķirošanas nepieciešamību saistībā ar infrastruktūras izveidi

5

11. Šķiroto atkritumu, tai skaitā bioloģiski noārdāmo atkritumu, realizācijas vai pārstrādes nodrošinājums (ilgtspējīga attīstība):

jāiegūst vismaz
1 punkts

11.1. realizācijas vai pārstrādes veicējs nav zināms vai projektā nav paredzēts izveidot šķirošanas līniju

0

11.2. realizācijas vai pārstrādes veicējs zināms, panākta rakstiska vienošanās (nodomu protokols)

1

11.3. līgumi par realizāciju vai pārstrādi noslēgti, un realizācijas vai pārstrādes veicējs zināms, realizācija vai pārstrāde tiek veikta ārpus valsts teritorijas

2

11.4. līgumi par realizāciju vai pārstrādi noslēgti, un realizācijas vai pārstrādes veicējs zināms, realizācija vai pārstrāde tiek veikta valsts teritorijā

3

12. Nodrošināta nepārstrādājamo atkritumu nonākšana atkritumu poligonā apglabāšanai (ilgtspējīga attīstība):

kritērijs dod papildu punktus

12.1. nav noslēgti līgumi ar atkritumu poligona apsaimniekotāju par nepārstrādājamo atkritumu pieņemšanu apglabāšanai poligonā

0

12.2. noslēgti līgumi ar atkritumu poligona apsaimniekotāju par nepārstrādājamo atkritumu pieņemšanu apglabāšanai poligonā

3

13. Projekta iesniedzēja papildu finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā (makroekonomiskā stabilitāte):

kritērijs dod papildu punktus

13.1. mazāk nekā 5 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

1

13.2. no 5 līdz 10 procentiem no projekta attiecināmajām izmaksām

2

13.3. vairāk nekā 10 procenti no projekta attiecināmajām izmaksām

3

14. Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projekta iesnieguma iesniegšanas dienā (teritorijas līdzsvarota attīstība):

kritērijs dod papildu punktus

14.1. vidējais teritorijas attīstības indekss lielāks par +1,6

1

14.2. vidējais teritorijas attīstības indekss no –0,57 līdz +1,6

2

14.3. vidējais teritorijas attīstības indekss mazāks par –0,57

3

15. Pēc projekta īstenošanas reģionā radītas papildu darba vietas (teritorijas līdzsvarota attīstība):

kritērijs dod papildu punktus

15.1. papildu darba vietas nav radītas

0

15.2. papildu darba vietas radītas Rīgas plānošanas reģionā

1

15.3. papildu darba vietas radītas citā plānošanas reģionā, izņemot Rīgas plānošanas reģionu

2

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI
2.1. Projekta iesnieguma atbilstības kritēriji

Jā/Nē/NA

16. Projektā paredzētās darbības atbilst apstiprinātajam reģionālajam atkritumu apsaimniekošanas plānam

N

17. Projektā paredzētās darbības atbilst normatīvajiem aktiem par atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu veidiem, prasībām atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu, kā arī bioloģiski noārdāmo atkritumu kompostēšanas vietu ierīkošanai un apsaimniekošanai

N

18. Projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim – izveidot ilgtspējīgu atkritumu, tai skaitā bīstamo atkritumu, apsaimniekošanas sistēmu, atbalstot atkritumu dalītās vākšanas infrastruktūras attīstību, lai veicinātu materiālu otrreizēju izmantošanu

N

19. Projekta iesniegums atbilst aktivitātes atbalstāmajām darbībām – atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveide, tai skaitā dalītās atkritumu savākšanas punktu (arī bīstamo atkritumu savākšanas punktu izveide ārstniecības iestādēs, laboratorijās un citi), kompostēšanas laukumu, šķirošanas un pārkraušanas centru izveide apglabājamo atkritumu daudzuma samazināšanai, atkritumu apsaimniekošanas kvalitātes un pieejamības uzlabošana atbilstoši reģionālajiem atkritumu apsaimniekošanas plāniem

N

20. Projekta iesniegums atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām

P

21. Projekta iesniegums atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām

P

22. Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

22.1. sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums
22.2. plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi, un tie atbilst aktivitātes mērķim
22.3. sniegts veicamo darbību izvietojums projekta īstenošanas teritorijā
22.4. sniegti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi
22.5. sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi
22.6. sniegti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides aizsardzības un atkritumu apsaimniekošanas jomā
22.7. aprakstīta principa "piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot projektu
23. Projekta laika grafiks atbilst plānotajām projekta aktivitātēm

P

24. Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

24.1. ir atbilstoša institucionālā struktūra
24.2. ir atbilstoši plānotas projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas
24.3. ir plānota atbilstoša tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (aizņēmuma gadījumā – arī aizdevuma atmaksāšanu)
24.4. ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju
25. Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu izpildes (piemēram, kompostēšanas laukums, dalīto atkritumu vākšanas punktu skaits) rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu

N

26. Projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta, piemērojot:

N

26.1. reālo sociālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
26.2. reālo finansiālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi
26.3. atbilstošus konversijas faktoru rādītājus
26.4. atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes
27. Projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti

N

28. Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem

N

29. Projekta kopējās izmaksas nepārsniedz aktivitātes projektu iesniegumu atlases kārtā pieejamo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu

N

30. Projekta budžetā iekļautās izmaksas:

N

30.1. ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas
30.2. ir saskaņā ar būvdarbu tāmi
30.3. ir samērīgas un pamatotas, norādīti skaidri pieņēmumi izmaksu aprēķinam
30.4. ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai
30.5. atbilst prognozētajām tirgus cenām
31. Projekta naudas plūsmas prognoze:

P

31.1. parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi
31.2. atbilst plānotajam laika grafikam
31.3. atbilst projekta finanšu plānam
32. Projekta iesniegumā plānotā projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

32.1. projekta administratīvajai (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) vadībai
32.2. projekta finanšu (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) vadībai
32.3. projekta tehniskajai (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai
33. Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu

P

2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē

34. Projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība, kurai noslēgts līgums ar pašvaldību par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā vai kurai noslēgts līgums ar pakalpojumu saņēmēju par bīstamo atkritumu apsaimniekošanu

N

35. Projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darbdienu (projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka ir samaksājis nodokļus un citus valsts vai pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un normatīvajos aktos noteiktajos termiņos)

N

36. Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā (projekta iesniedzējs apliecinājis, ka tas nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā, un ka tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā)

N

37. Kapitālsabiedrībai, kas iesniegusi projekta iesniegumu, normatīvo aktu noteiktajā kārtībā ir izsniegtas nepieciešamās atļaujas attiecīgo atkritumu veidu un apjomu apsaimniekošanai

N

38. Projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina kapitālsabiedrības finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas

N

39. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas

N

40. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka projekta īstenošanas rezultātā radītā infrastruktūra būs projekta iesniedzēja īpašumā pēc projekta īstenošanas un saskaņā ar aktivitātes nosacījumiem atradīsies reģionā, kurā tika plānotas darbības atbalsta saņemšanai

N

41. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka īpašums, kurā tiks veikti, uzglabāti vai atradīsies sākotnējie ieguldījumi, ir projekta iesniedzēja īpašumā vai projekta iesniedzējam uz to ir ilgtermiņa nomas tiesības (vismaz vēl piecus gadus pēc projekta īstenošanas) un tas ir reģistrēts zemesgrāmatā

N

42. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi

N

43. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nav sniedzis nepatiesu informāciju saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu

N

44. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nav izdarījis noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un komersantam saskaņā ar Krimināllikumu nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi

N

45. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nav saņēmis vai neparedz saņemt atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem

N

46. Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka ir ievērojis un nav pārkāpis valsts atbalsta komercdarbībai saņemšanas nosacījumus

N

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/

NA

47. Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā  

N

48. Projekta iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai  

N

49. Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā  

N

50. Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā  

N

51. Projekta iesniegumu parakstījusi pilnvarota persona  

N

52. Iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināls un trīs kopijas, kā arī elektroniskā versija, kurai pielikumā ir tikai izmaksu ieguvumu analīze (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā)  

P

53. Gan projekta iesnieguma oriģināls, gan kopijas iesniegtas caurauklotas, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā)  

P

54. Projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)  

N

55. Projekta iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)  

N

56. Projekta iesniegums izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)  

N

57. Projekta iesnieguma pielikumi ir izstrādāti un noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā)  

N

58. Projekta iesnieguma veidlapā aizpildītas visas sadaļas  

N

59. Projekta iesniegumam pievienoti visi norādītie pielikumi:  

P

59.1. sagatavotas tehniskās specifikācijas būvdarbu iepirkuma izsludināšanai saskaņā ar iepirkumu regulējošajiem tiesību aktiem    
59.2. izstrādāts un tiesību aktos paredzētajā kārtībā saskaņots tehniskais projekts vai būvvaldē akceptēts tehniskais projekts    
59.3. būvdarbu tāme    
59.4. pašvaldības, kuras administratīvajā teritorijā plānota infrastruktūras izveide, apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam    
59.5. Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu    
59.6. līguma starp pašvaldību un kapitālsabiedrību par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā kopija vai līguma ar pakalpojumu saņēmēju par bīstamo atkritumu apsaimniekošanu kopija
59.7. atļaujas attiecīgo atkritumu veidu un apjomu apsaimniekošanai kopija    
59.8. noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts, kopija    
59.9. projekta naudas plūsmas prognoze    
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

 
60. Dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras projektu iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8. un 11.kvalitātes kritērija kopējais vērtējums ir vismaz astoņi punkti  

N

61. Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūras izveides ārstniecības iestādēs un laboratorijās projektu iesnieguma 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 9.kvalitātes kritērija kopējais vērtējums ir vismaz 10 punkti  

N

Apzīmējumi:

N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

Vides ministrs R.Vējonis
4.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1487
Uzraudzība pēc projekta īstenošanas
Vides ministrs R.Vējonis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!

"latvijas vēstneša" lietotāju aptauja

Cienījamais Vestnesis.lv lietotāj!


Aicinām Jūs izteikt viedokli par vietnes - oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" - saturu, ērtumu un pilnveides iespējām.


Aptauja ilgs līdz 25. oktobrim