Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 1. februāra noteikumi Nr. 81 "Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.02.2005., Nr. 20 (3178) https://www.vestnesis.lv/ta/id/100899-grozijumi-ministru-kabineta-2004-gada-29-aprila-noteikumos-nr-466-noteikumi-par-transportlidzeklu-valsts-tehnisko-apskati-un-te.

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.82

Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras nolikums

Vēl šajā numurā

04.02.2005., Nr. 20 (3178)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 81

Pieņemts: 01.02.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.81

Rīgā 2005.gada 1.februārī (prot. Nr.7 20.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 16.panta septīto daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 69.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 8.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

"8.1. pamatpārbaude - obligātā tehniskā pārbaude atbilstoši Ceļu satiksmes likumā noteiktajam periodiskumam, kā arī tehniskā pārbaude, kas tiek veikta, ja:

8.1.1. iepriekšējā pamatpārbaudē transportlīdzeklim konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 3.vērtējumu;

8.1.2. beidzies atkārtotās pārbaudes veikšanai noteiktais termiņš;

8.1.3. tehniskajā kontrolē uz ceļiem transportlīdzeklim konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 3.vērtējumu;".

2. Izteikt 8.2.apakšpunkta pirmo teikumu šādā redakcijā:

"8.2. atkārtotā pārbaude - obligātā tehniskā pārbaude, kas tiek veikta 30 dienu laikā pēc pamatpārbaudes vai tehniskās kontroles uz ceļiem, ja pamatpārbaudē vai tehniskajā kontrolē uz ceļiem transportlīdzeklim konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu."

3. Papildināt 23.punktu aiz vārdiem "Ja transportlīdzeklim" ar vārdu "pamatpārbaudē".

4. Papildināt noteikumus ar 23.1punktu šādā redakcijā:

"23.1 Ja transportlīdzeklim atkārtotajā pārbaudē konstatēti trūkumi vai bojājumi, kas novērtējami ar 2.vērtējumu, tehniskās apskates uzlīme izsniegta netiek, bet tam tiek dota pagaidu atļauja piedalīties ceļu satiksmē valsts teritorijā, ievērojot piesardzību, līdz pamatpārbaudē piešķirtās pagaidu atļaujas derīguma termiņa beigām. Pagaidu atļauju apliecina tehniskās apskates protokols ar atzīmi par piešķirto 2.vērtējumu un norādi par pagaidu atļaujas derīguma termiņu (datumu, līdz kuram jāveic nākamā atkārtotā pārbaude)."

5. Izteikt 42.punktu šādā redakcijā:

"42. Ja transportlīdzeklim ir trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 2.vērtējumu, transportlīdzekļa vadītājs novērš konstatētos trūkumus vai bojājumus. Ja tos nav iespējams novērst uz vietas, transportlīdzeklim, noņemot tehniskās apskates uzlīmi, tiek anulēta iepriekšējā pielaide ceļu satiksmei un tiek dota pagaidu atļauja 30 dienas piedalīties ceļu satiksmē valsts teritorijā, ievērojot piesardzību."

6. Papildināt noteikumus ar 42.1punktu šādā redakcijā:

"42.1 Transportlīdzekļa īpašnieks (vadītājs) novērš konstatētos trūkumus un uzrāda transportlīdzekli jebkurā transportlīdzekļa kategorijai atbilstošā tehniskās apskates stacijā atkārtotas pārbaudes veikšanai. Ja atkārtotajā pārbaudē tiek konstatēts, ka iepriekš konstatētie trūkumi vai bojājumi ir novērsti un transportlīdzeklim nav citu acīmredzamu trūkumu vai bojājumu, transportlīdzeklim tiek atjaunota pielaide ceļu satiksmei un Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim tiek izsniegta tehniskās apskates uzlīme ar iepriekšējo derīguma termiņu."

7. Izteikt 43.punktu šādā redakcijā:

"43. Ja transportlīdzeklim ir trūkumi vai bojājumi, kas novērtēti ar 3.vērtējumu, transportlīdzekļa tālākā piedalīšanas ceļu satiksmē ir aizliegta. Šādā gadījumā inspektors, noņemot tehniskās apskates uzlīmi, anulē pielaidi ceļu satiksmei, aiztur (noņem) transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes un par to izdara attiecīgu ierakstu tehniskās kontroles protokolā."

8. Papildināt 46.punktu aiz vārdiem "tehniskās apskates stacija" ar vārdiem "vai tuvākajā transportlīdzekļa kategorijai atbilstošā tehniskās apskates stacijā."

9. Izteikt 58. un 59.punktu šādā redakcijā:

"58. Sporta automobilim, kurš pēc konstrukcijas paredzēts sporta sacensībām, kas var ietvert pārvietošanos pa koplietošanas ceļiem vai to posmiem, tehnisko apskati veic, pārliecinoties par tā iekārtu, ierīču un mezglu atbilstošu darbspēju un tehnisko stāvokli atbilstoši šo noteikumu II nodaļā noteiktajai kārtībai un specifiskajām tehniskajām prasībām konkrētajā sporta automobiļu grupā.

59. Sporta automobilim tiek dota īslaicīga pielaide ceļu satiksmei (ceļa posmos sacensību un treniņu laikā, pārvietojoties no viena sacensību posma uz citu vai pārvietojoties citur saistībā ar piedalīšanos konkrētās sacensībās). Īslaicīgās pielaides ceļu satiksmei termiņš tiek norādīts apstiprinātā pieteikumā dalībai sacensībās. Sporta automobilim netiek izsniegta tehniskās apskates uzlīme, bet tiek izdarīts atbilstošs ieraksts sporta automobiļa tehniskajā pasē. Sporta automobiļiem īslaicīgo pielaidi ceļu satiksmei apliecina sporta automobiļa tehniskā pase, kurā ir atzīme (ieraksts) par veikto tehnisko apskati."

10. Izteikt VIII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"VIII. Pielaides ceļu satiksmei un tehniskās apskates uzlīmes anulēšanas un atjaunošanas speciālie gadījumi".

11. Svītrot 62.1. un 62.2.apakšpunktu.

12. Izteikt 73.punktu šādā redakcijā:

"73. Līdz 2008.gada 1.janvārim tehnisko apskati autobusam, kurš paredzēts pasažieru komercpārvadājumu veikšanai valsts teritorijā, reizi gadā var veikt tehniskās apskates stacijā, kas nav ierīkota atbilstoši autobusa kategorijai vai konstrukcijas parametriem. Šādā gadījumā autobusa tehniskais stāvoklis tiek novērtēts tādā apjomā, kādā to pieļauj konkrētās tehniskās apskates stacijas aprīkojums un iekārtojums."

13. Izteikt pielikuma I daļas 109.3 kodu šādā redakcijā:

"109.3. Transportlīdzekli aprīko ar AB klases ugunsdzēsības aparātu. Ja transportlīdzekļa motoru darbina gāzes barošanas iekārta, transportlīdzekli aprīko ar uzpildītu un darba kārtībā esošu ABC klases ugunsdzēsības aparātu. Minimālais ugunsdzēsības aparātu skaits un ietilpība norādīta 1.2.tabulā.

1.2.tabula

Transportlīdzekļa kategorija

Pārnēsājamo ugunsdzēsības aparātu skaits un ietilpība

M1

vismaz viens ar ietilpību 1 kg (litrs)

M2 un M3

viens vai vairāki ar kopējo ietilpību vismaz 8 kg (litri)

N1, N2 un N3

vismaz viens ar ietilpību 2 kg (litri)

N savienojumā ar O

vismaz divi ar ietilpību 2 kg (litri)

Ūdens-putu ugunsdzēsības aparātu izmantošana ir pieļaujama tikai M1kategorijas transportlīdzekļos.

Uz ugunsdzēsības aparāta jābūt norādītam tā derīguma termiņam.

Ugunsdzēsības aparātu nostiprina vietā, ko šim nolūkam paredzējis transportlīdzekļa izgatavotājs, bet, ja šādas vietas nav, to uzglabā viegli pieejamā vietā.

Ja M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklis ir aprīkots ar vienu ugunsdzēsības aparātu, to novieto vadītāja tiešā tuvumā. Ja M2 vai M3 kategorijas transportlīdzeklis aprīkots ar vairākiem ugunsdzēsības aparātiem, vienu novieto vadītāja tiešā tuvumā, bet pārējos - pasažieru salonā.

Transportlīdzekļus, kas pārvadā bīstamas kravas, aprīko ar ugunsdzēsības aparātiem atbilstoši 1206.1 kodā minētajām prasībām."

14. Papildināt pielikuma I daļas 503.1.3 kodu ar otro teikumu šādā redakcijā:

""Zaļāko un drošo" un "Euro 3 drošo" kravas automobiļu un to piekabju riepu protektora dziļums noteikts 1303 kodā."

15. Svītrot pielikuma I daļas 621.4 kodu.

16. Papildināt pielikuma I daļas 622.2 kodu ar trešo teikumu šādā redakcijā:

"Aizliegts automobilī uzstādīt drošības lokus vai karkasu, ja automobilis nav paredzēts sporta sacensībām un tam nav izsniegta sporta automašīnas tehniskā pase."

17. Papildināt pielikuma I daļas 626 kodu ar trešo rindkopu šādā redakcijā:

"Jādarbojas durvju stiklu pacelšanas un nolaišanas mehānismam."

18. Izteikt pielikuma I daļas 627.3 kodu šādā redakcijā:

"627.3. Automobiļa priekšējo stiklu (vējstiklu) aizliegts pārklāt ar jebkāda veida pārklājumiem, izņemot tā augšmalu 14 cm platā joslā vai tiktāl, cik to var aizsegt izgatavotāja uzstādītie salona saulessargi, saglabājot tādu tās caurspīdīgumu, lai būtu izšķirami luksofora gaismas signāli. Priekšējā stikla (vējstikla) gaismas caurlaidība jebkurā gadījumā nedrīkst būt mazāka par 75 %.

Pārējo vadītāja redzamības zonā esošo automobiļa stiklu (vadītāja durvju un vadītājam blakussēdošo pasažieru durvju stiklu) gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70 %.

Gaismas caurlaidību samazinoši pārklājumi uz visiem stikliem aizliegti:

1) transportlīdzekļu vadītāju apmācībai un eksaminācijai izmantojamiem un attiecīgi reģistrētiem transportlīdzekļiem (mācību automobiļiem);

2) maršruta taksometriem.

Vadītāja tiešās redzamības zonā (priekšējo durvju stikli un vējstikls) nedrīkst atrasties priekšmeti, aizkari, žalūzijas u.tml., kas būtiski ierobežo redzamību."

19. Izteikt pielikuma I daļas 629.1 koda trešo rindkopu šādā redakcijā:

"M1 kategorijas automobiļiem drīkst uzstādīt speciālos sporta sēdekļus, kuriem veikta Starptautiskās Autosporta federācijas (turpmāk - FIA) homologācija. FIA homologācijai drīkst būt beidzies derīguma termiņš (izņemot sporta automobiļus)."

20. Izteikt pielikuma I daļas 629.2.2 kodu šādā redakcijā:

"Ja M1 kategorijas automobiļiem uzstādīti speciālie sporta sēdekļi, automobilis jāaprīko ar speciālām sporta bezinerces tipa drošības jostām, kurām veikta FIA homologācija un kurām ir vismaz trīs stiprinājuma punkti pie virsbūves. FIA homologācijai drīkst būt beidzies derīguma termiņš (izņemot sporta automobiļus)."

21. Papildināt pielikuma I daļas 801.1 kodu ar trešo rindkopu šādā redakcijā:

"M1 kategorijas transportlīdzekļiem atgāzu izplūdes sistēma nedrīkst būt izvadīta transportlīdzekļa sānos (izņemot gadījumu, ja to paredzējis automobiļa izgatavotājs)."

22.Izteikt pielikuma I daļas 1201 koda pirmo rindkopu šādā redakcijā:

"Lai saņemtu noteiktu bīstamo vielu pārvadājoša transportlīdzekļa atbilstības sertifikātu (turpmāk - ADR sertifikāts), jāuzrāda transportlīdzekļa izgatavotāja vai tā pilnvarotā pārstāvja Latvijā izsniegts apliecinājums, ka konkrētais transportlīdzeklis un tā aprīkojums izgatavots atbilstoši Eiropas valstu nolīguma par bīstamo kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar autotransportu (ADR) (turpmāk - ADR nolīgums) prasībām attiecībā uz konkrēto ADR transportlīdzekļa tipu, kā norādīts 12.1.tabulā."

23. Izteikt pielikuma I daļas 1202.2 kodu šādā redakcijā:

"1202.2. Visām bīstamajām iekārtām viegli pieejamā vietā jābūt pastāvīgi piestiprinātai nerūsējoša metāla plāksnītei, uz kuras neizdzēšamā veidā norādīta vismaz šāda informācija:

1) apstiprinājuma numurs,

2) izgatavotāja nosaukums vai zīme,

3) sērijas numurs,

4) izgatavošanas gads,

5) pārbaudes spiediens,

6) tilpums (ja tilpne sastāv no vairākām sekcijām - katras sekcijas tilpums),

7) paredzētā darba temperatūra (ja tā ir augstāka par 50°C vai zemāka par -20°C),

8) sākotnējās un pēdējās periodiskās pārbaudes datums (mēnesis un gads),

9) pārbaudi veikušā eksperta zīmogs,

10) bīstamās iekārtas tilpnes un aizsargapvalka (ja tāds ir) materiāls ar atsauci uz materiālu standartu (ja tāds ir);

11) bīstamās iekārtas tilpnes pārbaudes spiediens un sekciju pārbaudes spiedieni (ja sekciju pārbaudes spiedieni ir mazāki nekā visas tilpnes pārbaudes spiediens).

Šo informāciju var iegravēt uz bīstamās iekārtas tilpnes, ja tās sienas ir atbilstoši pastiprinātas un tādējādi netiek ietekmēta to stiprība.

Uz bīstamās iekārtas tilpnēm, kas tiek piepildītas vai iztukšotas ar spiedienu, jānorāda maksimālais darba spiediens."

24. Izteikt pielikuma I daļas 1203 kodu šādā redakcijā:

"1203. Bremžu iekārta

Lai saņemtu ADR sertifikātu, jāiesniedz transportlīdzekļa izgatavotāja vai tā pārstāvja apliecinājums par lēninātāja atbilstību bīstamu kravu pārvadāšanai paredzētam transportlīdzeklim izvirzītajām prasībām. Šo apliecinājumu transportlīdzekļa izgatavotājs vai tā pilnvarotais pārstāvis Latvijā var iekļaut 1201.1 kodā minētajā apliecinājumā."

25. Aizstāt pielikuma I daļas 1206.1, 1206.1.1, 1206.1.2, 1206.1.3, 1206.1.4 un 1206.1.5 kodā vārdu "ugunsdzēšanas" ar vārdu "ugunsdzēsības".

26. Aizstāt pielikuma I daļas 1206.1.6 kodā vārdu "ugunsdzēšamajiem" ar vārdu "ugunsdzēsības".

27. Izteikt pielikuma I daļas 1207 koda nosaukumu šādā redakcijā:

"1207. Ātruma ierobežošanas ierīce".

28. Izteikt pielikuma I daļas 1303 kodu šādā redakcijā:

"1303. Riepu protektora dziļums

"Zaļāko un drošo" un "Euro 3 drošo" kravas automobiļu un to piekabju visu riepu minimālais riepas protektora dziļums ir 2,0 mm."

29. Izteikt pielikuma II daļas 107.punktu šādā redakcijā:

"107.

Ātruma ierobežošanas ierīce

107.1.

Nav, nedarbojas, neatbilstoša

X

107.2.

Nesertificēta

X

107.3.

Nav informācijas par iestatīto ātrumu, nav apliecinājuma

X

107.4.

Nav plombējuma

X"

30. Izteikt pielikuma II daļas 208.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"208.2.

M1 kategorijas transportlīdzeklim, kas izgatavots vai pirmo reizi reģistrēts līdz 2000.gada 31.decembrim, nedeg vienīgais papildu bremzēšanas signāllukturis vai abi papildu bremzēšanas signāllukturi;

M2, M3, N, O kategorijas transportlīdzeklim nedeg kāds no papildu bremzēšanas signāllukturiem vai neviens papildu bremzēšanas signāllukturis

X

Nedeg kāds no pamata bremzēšanas signāllukturiem;

nedeg neviens no pamata bremzēšanas signāllukturiem, bet deg vismaz viens papildu bremzēšanas lukturis;

M1 kategorijas transportlīdzeklim, kas izgatavots vai pirmo reizi reģistrēts pēc 2001.gada 1.janvāra, nedeg neviens papildu [S3] tipa bremzēšanas signāllukturis

X

Nedeg neviens bremžu signāllukturis

X"

31. Izteikt pielikuma II daļas 407.punktu šādā redakcijā:

"407.

Darbības vienmērība

Nevienmērīga darbība, atšķirība starp vienas ass riteņiem pārsniedz 50 %

X

Nedarbojas vienā pusē

X"

32. Svītrot pielikuma II daļas 621.4.apakšpunktu.

33. Izteikt pielikuma II daļas 622.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"622.2.

Bīstami vai nenostiprināti salona aprīkojuma elementi

X

Automobilī, kas nav sporta automobilis, uzstādīti drošības loki vai karkass

X"

34. Izteikt pielikuma II daļas 626.punktu šādā redakcijā:

"626.

Durvis, pārsegi, rokturi, aizslēgi, fiksatori

Apgrūtināta atvēršana vai aizvēršana

X

Neatbilstošs stiprinājums, nav durvju roktura, durvis ar roktura palīdzību nav atveramas no ārpuses vai no iekšpuses, nav pārsegu atvēršanas ierīces vai tā nedarbojas paredzētajā veidā; citiem satiksmes dalībniekiem bīstami bojājumi; nedarbojas stiklu pacelšanas un nolaišanas mehānisms

X

Nav durvju, pārsegu, tie nefiksējas aizvērtā stāvoklī

X"

35. Izteikt pielikuma II daļas 629.1. un 629.2.apakšpunktu šādā redakcijā:

"629.1

Apgrūtināta sēdekļa vai atzveltnes pārvietošana

X

Neatbilstošs skaits, stiprinājums, pašizgatavoti sēdekļi; nedarbojas pārvietošanas vai fiksācijas ierīces; nereģistrēta pārbūve; sporta sēdeklis bez FIA homologācijas vai tā ir neizšķirama

X

629.2.

Nav; drošības josta bez FIA homologācijas vai tā ir neizšķirama

X"

36. Izteikt pielikuma II daļas 801.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

"801.1.

Neiespējama vai apgrūtināta atgāzu kontrole, neatbilstoša atgāzu sistēmas konstrukcija

X"

37. Izteikt pielikuma II daļas 12.grupu šādā redakcijā:

"Nr.

12.GRUPA. TRANSPORTLĪDZEKĻI BĪSTAMU KRAVU PĀRVADĀJUMIEM

Novērtējums

1

2

3

1201.

Izgatavotāja apliecinājums

Nav, neatbilstošs

X

1202.

Bīstamās iekārtas atbilstības apliecinājums

Nav, neatbilstošs

X

1203.

Bremžu iekārta

Nav apliecinājuma

X

1204.

Iekšdedzes autonomais sildītājs

1204.1.

Neatbilstoša konstrukcija, degviela, darbība

X

1204.2.

Neatbilstoša darbība

X

1205.

Elektroiekārta

1205.1.

Neatbilstoša konstrukcija

X

1205.2.

Neatbilstošs stiprinājums, novietojums; neadekvāta izolācija

X

1205.3.

Neatbilstošs novietojums; neatbilstoša spaiļu izolācija

X

1205.4.

Nedarbojas; neatbilstošs novietojums, apzīmējums; nav pasargāta no netīšas iedarbināšanas

X

1206. Ugunsdrošība

1206.1.

Nav, neatbilstoši; neatbilstoša ietilpība; neatbilstošs novietojums; neatrodas vadītājam viegli pieejamā vietā, nav pasargāti no laikapstākļu ietekmes; nav vai nesalasāms derīguma termiņš vai nākamās pārbaudes datums

X

1206.2.

Neatbilstoša konstrukcija; neatbilstošs novietojums

X

1206.3.

Neatbilstoša konstrukcija

X

1206.4.

Neatbilstoša konstrukcija

X

1206.5.

Neatbilstoša konstrukcija

X
1207. Ātruma ierobežošanas ierīce
Nav; neatbilstošs iestatījums; nav pārbaudīta X
1208. Šasija un virsbūve

1208.1.

Neatbilstoša konstrukcija

X

1208.2.

Neatbilstoša konstrukcija

X

1209. Informācijas un brīdinošās zīmes
Nav, neatbilstošas X
1210. Papildu aprīkojums

1210.1.

Nav; signāllukturi nedarbojas

X

1210.2.

Nav; neatbilstoša

X

1210.3.

Nav; nedeg

X"

38. Izteikt pielikuma II daļas 1303.punktu šādā redakcijā:

"1303.

Riepu protektora dziļums

Nepietiekams

X"

Ministru prezidenta vietā - satiksmes ministrs A.Šlesers

Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!