• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Preiļu novada domes 2025. gada 30. janvāra saistošie noteikumi Nr. 2025/1 "Par Preiļu novada pašvaldības 2025. gada budžetu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 5.02.2025., Nr. 25 https://www.vestnesis.lv/op/2025/25.17

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saldus novada domes saistošie noteikumi Nr. 1

Par Saldus novada pašvaldības budžetu 2025. gadam

Vēl šajā numurā

05.02.2025., Nr. 25

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Preiļu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2025/1

Pieņemts: 30.01.2025.

OP numurs: 2025/25.17

2025/25.17
RĪKI

Preiļu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Preiļu novada pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 2025/1

2025. gada 30. janvārī

Par Preiļu novada pašvaldības 2025. gada budžetu

Apstiprināts ar Preiļu novada domes
2025. gada 30. janvāra lēmumu (sēdes prot. Nr. 1; 4. §)

Izdoti, pamatojoties uz Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu

1. Apstiprināt novada pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumus 2025. gadam EUR 33359422 (1. pielikums ) un naudas līdzekļu atlikumu uz 2025. gada sākumu EUR 4903586 (3. pielikums), aizņēmumu saņemšanu EUR 4988357 apmērā (3. pielikums)

2. Apstiprināt novada pašvaldības pamatbudžeta izdevumus 2025. gadam EUR 40807009 (2. pielikums), aizņēmuma atmaksu EUR 2444356 (3. pielikums).

3. Apstiprināt Preiļu novada pašvaldības saistību apmēru saimnieciskajā gadā un turpmākajos gados. 2025. gadam EUR 2207412 (4. pielikums).

4. Preiļu novada pašvaldība 2025. gadā nodrošina pašvaldības aizņēmumu pamatsummas atmaksu un kredītu procentu samaksu, saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmumu līgumiem un budžetā šim mērķim plānotajiem līdzekļiem.

5. Noteikt, ka Preiļu novada pašvaldības Finanšu un grāmatvedības daļai ir tiesības finansēt pārvaldes, iestādes, struktūrvienības un pasākumus proporcionāli novada pašvaldības budžeta ieņēmumu izpildei, nepārsniedzot budžeta izdevumos paredzētās summas.

6. Noteikt, ka novada pašvaldības Finanšu un grāmatvedības daļai 2025. gada pamatbudžeta ieņēmumu neizpildes gadījumā, jāveic budžeta grozījumi, samazinot izdevumu daļu.

7. Budžeta izpildītāji ir atbildīgi par piešķirto budžeta līdzekļu efektīvu un racionālu izlietojumu. Izdevumi pēc naudas plūsmas nedrīkst pārsniegt tāmē apstiprinātos budžeta izdevumus atbilstoši ekonomiskajām un funkcionālajām kategorijām.

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns

Pielikumi

 

Paskaidrojuma raksts
Preiļu novada pašvaldības 2025. gada 30. janvāra saistošajiem noteikumiem Nr. 2025/1 "Par Preiļu novada pašvaldības 2025. gada budžetu"

Pašvaldības darbības finansiālo pamatu veido budžets, kas ir svarīgākais instruments pašvaldības ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanai, kā arī pašvaldības teritorijas ilgtermiņa attīstībai un autonomo funkciju izpildes nodrošināšanai.

Plānojot 2025. gada pašvaldības budžetu, kā prioritārs izvirzīts uzdevums nodrošināt pašvaldības finanšu sabalansēšanu ilgtermiņā.

Budžets izstrādāts ar mērķi samērīgi un atbilstoši normatīvajiem aktiem apgūt piešķirtos finanšu līdzekļus institūciju uzturēšanai un pamatdarbības nodrošināšanai, kā arī attīstībai.

Darbs Preiļu novada pašvaldībā turpināsies, balstoties uz attīstības dokumentiem:

• Preiļu novada ilgtspējīgas attīstības stratēģija no 2022. gada,

• Preiļu novada attīstības programma 2022.–2029. gadam, kur kā galvenie stratēģiskie mērķi – aktīva uzņēmējdarbība, labklājīga sabiedrība, vieda pārvaldība un pievilcīga dzīves vide.

Savukārt, lai sasniegtu definētos mērķus tiek noteiktas 2025. gada prioritātes un rīcības virzieni:

2025. gadā un turpmāk Preiļu novada pašvaldībai būtiski nodrošināt novada attīstības un investīciju uzsākto projektu turpināšanu un jaunu projektu realizāciju, tādējādi uzlabojot ielu, ceļu, iestāžu un citu objektu infrastruktūru, kā arī kopumā dzīves kvalitāti novadā. Lai veicinātu Preiļu novada pašvaldības attīstību, investīcijām infrastruktūrā plānots piesaistīt arī Eiropas Savienības fondu līdzekļus.

Pašvaldības ekonomisko attīstību un finanšu situāciju ietekmē šī brīža apstākļi ekonomiskajā un sociālajā jomā valstī. No tā, kā attīstīsies valsts prognozētais makroekonomiskais scenārijs, ir atkarīgi arī pašvaldības finanšu resursi. Mazinoties spējām finansēt savus kārtējos maksājumus, bremzējas pašvaldību turpmākā attīstība, turklāt finansējuma pieejamība nozīmīgu projektu īstenošanai tiek būtiski apgrūtināta.

Sagatavojot 2025. gada budžetu, pašvaldība plāno nepieciešamos finanšu resursus pašvaldības funkciju izpildei, pašvaldības ekonomiskās un sociālās infrastruktūras attīstībai un projektu realizācijai.

Preiļu novada pašvaldības budžets 2025. gadam izstrādāts, ievērojot likumos "Par pašvaldību budžetiem", "Pašvaldību likums", "Par budžetu un finanšu vadību", "Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums", "Par Valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam", Ministru kabineta noteikumos Nr. 875 "Noteikumi par budžetu finansēšanas klasifikāciju", Nr. 934 "Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši funkcionālajām kategorijām", Nr. 1031 "Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām", Nr. 1032 "Noteikumi par budžeta ieņēmumu klasifikāciju", Preiļu novada pašvaldības 2023. gada 26. janvāra noteikumos "Par Preiļu novada pašvaldības budžeta izstrādāšanas, apstiprināšanas, izpildes un kontroles kārtību" noteiktās prasības kā arī citos normatīvajos aktos paredzētās prasības.

Preiļu novada pašvaldības budžets ir konsolidēts. Tajā ietilpst arī Preiļu novada Izglītības pārvaldes un tās pakļautībā esošos izglītības iestāžu budžeti.

Preiļu novada pašvaldības budžets 2025. gadam sastāv no pamatbudžeta, ko veido attiecīgas ieņēmumu un izdevumu daļas un finansēšanas daļas. Pašvaldība ņēmusi vērā visu nozaru intereses un centusies sabalansēt pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu pakalpojumus sabiedrībai svarīgās jomās.

Uz 2025. gada 1. janvāri Preiļu novadā ir deklarēti 16 181 iedzīvotāji. Novadā saglabājas tendence samazināties iedzīvotāju skaitam. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati liecina, ka salīdzinot ar 2024. gadu, Preiļu novadā deklarēto iedzīvotāju skaits ir samazinājies par 334 iedzīvotājiem.

Iedzīvotāju skaita samazinājuma iemesls ir mazā dzimstība un salīdzinoši liela mirstība. 2024. gadā Preiļu novadā dzimuši 77 bērni, bet miruši 188 iedzīvotāji. Vēl joprojām iedzīvotāju vidū saglabājas tendence doties darba meklējumos ārpus Latvijas.

Neskatoties uz to, ka bezdarba līmenim Preiļu novadā ir tendence samazināties, tas joprojām saglabājas augstāks nekā vidēji valstī (valstī vidēji 5,3 %). Pēc nodarbinātības valsts aģentūras datiem uz 2024. gada 31. decembri Preiļu novadā reģistrētais bezdarba līmenis sastāda 5,5 %, kas ir par 0,70 % mazāk nekā pērnā gada 31. decembrī.

Uz 2024. gada 31. decembri Preiļu novadā reģistrēti 548 bezdarbnieki. Salīdzinot ar 2023. gada 31. decembri bezdarbnieku skaits ir samazinājies par 82.

1. attēls

Avots: NVA

Ņemot vērā Nodarbinātības valsts aģentūras datus (skatīt 1. attēlu) lielākais bezdarbnieku īpatsvars ir vērojams vecuma grupā no 60 gadiem un vairāk – 116 bezdarbnieki jeb 21,17 % no visiem bezdarbniekiem, turpretim mazākais bezdarbnieku īpatsvars ir vecuma grupā no 15 līdz 19 gadiem – 4 bezdarbnieki jeb 0,73 % no visiem bezdarbniekiem. 31 bezdarbnieks jeb 5,66 % no visiem bezdarbniekiem ir vecuma grupā no 20 līdz 24 gadiem, 23 bezdarbnieki jeb 4,20 % – vecuma grupā no 25 līdz 29 gadiem, 55 bezdarbnieki jeb 10,04 % – vecuma grupā no 30 līdz 34 gadiem,60 bezdarbnieki jeb 10,95 % – vecuma grupā no 35 līdz 39 gadi, 49 bezdarbnieki jeb 7,78 % – vecuma grupā no 40 līdz 44 gadiem, 46 bezdarbnieks jeb 8,39 % – vecuma grupā no 45 līdz 49 gadiem, 80 bezdarbnieki jeb 14,60 % – vecumā no 50 līdz 54 gadiem, savukārt vecuma grupā no 55 līdz 59 gadiem ir 93 bezdarbnieki jeb 16,97 %.

2. attēls

Avots: NVA

Uz 2024. gada 31. decembri no Preiļu novadā reģistrēto bezdarbnieku kopskaita 243 jeb 44,34 % bija ar bezdarba ilgumu līdz 6 mēnešiem. 121 bezdarbnieks jeb 22,08 % neatrodas darba tiesiskajās attiecībās 6–12 mēnešus, 97 bezdarbniekiem jeb 17,70 % bezdarbs ilgst 1–3 gadus, savukārt 87 bezdarbnieks jeb 15,88 % atrodas bezdarbnieka statusā 3 un vairāk gadus (skatīt 2. attēlu). Preiļu novadā ilgstošo bezdarbnieku īpatsvaram ir vērojama tendence samazināties. 2024. gadā salīdzinoši ar atbilstošo periodu 2023. gadā, samazinājās to bezdarbnieku skaits, kuri darba tiesiskajās attiecībās neatrodas līdz 6 mēnešiem, kā arī to bezdarbnieku skaits, kas šajā statusā atrodas 6 līdz 12 mēnešus, bezdarbnieku skaits, kuru bezdarbs ilgst 1–3 gadus ir samazinājies par 4, savukārt to bezdarbnieku skaits, kas neatrodas darba tiesiskajās attiecības 3 un vairāk gadus ir samazinājies par 47 bezdarbniekiem salīdzinot ar attiecīgo periodu 2023. gadā.

IEŅĒMUMI

Pamatbudžets ir Preiļu novada pašvaldības budžeta galvenā daļa, kura ieņēmumus veido nodokļu ieņēmumi – iedzīvotāju ienākuma nodoklis, nekustamā īpašuma nodoklis, azartspēļu nodoklis, dabas resursu nodoklis; nenodokļu ieņēmumi, kuros ietilpst ieņēmumi no uzņēmējdarbības un īpašuma, valsts un pašvaldību nodevām, sodiem un sankcijām; pārējie nenodokļu ieņēmumi, kurus veido pārējie nenodokļu ieņēmumi un ieņēmumi no pašvaldības īpašuma iznomāšanas, pārdošanas un no nodokļu pamatparāda kapitalizācijas; ieņēmumi no budžeta iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi un transferti, kurus veido valsts budžeta transferti un pašvaldību budžeta transferti jeb valsts mērķdotācijas, kas tiek saņemtas no atsevišķām ministrijām un paredzētas galvenokārt pedagogu darba samaksai un pašvaldību autoceļu (ielu) uzturēšanai, kā arī dažādu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanai.

Pašvaldības pamatbudžeta naudas atlikums uz 2025. gada 1. janvāri bija 4 903 586 euro.

Preiļu novada pašvaldības 2025. gada konsolidētie budžeta ieņēmumi plānoti 33 359 422 euro apmērā, kas salīdzinot ar 2024. gada budžetu ir par 26.26 % jeb 6 938 967 euro vairāk.

Saskaņā ar Finanšu ministrijas prognozēm, ko nosaka likums "Par Valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam", prognozēto Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (turpmāk – IIN) ieņēmumu apjomu pašvaldībām, Preiļu novada pašvaldības IIN prognozētie ieņēmumi 2025. gadā 10 461 553 euro, kas ir par 5.35 % vairāk nekā 2024. gadā.

Ieņēmumi no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda sastādīs 5 476 270 euro, kas salīdzinoši ar 2024. gada prognozi, veido 13.53 % palielinājumu. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas aprēķins veikts atbilstoši "Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likumam", pamatojoties uz iedzīvotāju skaitu, IIN prognozi, nekustamā īpašuma nodokļa prognozi un aprēķināto izlīdzināmo vienību skaitu katrā pašvaldībā, savukārt, izlīdzināmo vienību skaits aprēķināms, ņemot vērā pašvaldības teritorijā dzīvojošo iedzīvotāju skaitu, struktūru un pašvaldības teritorijas platību kvadrātkilometros. Lai tiktu nodrošināta pašvaldībām finanšu resursu pieejamība, radot līdzvērtīgus priekšnosacījumus visām pašvaldībām to funkciju īstenošanai, ir nepieciešama pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēmas maiņa.

Vērtēto ieņēmumu izlīdzināšanai 2025. gadā tiks saņemta valsts budžeta dotācija. Šīs dotācijas apmērs 2025. gadā sastādīs 258 847 euro, kas ir par 1.17% jeb 2986 euro vairāk nekā 2024. gadā.

Nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) ieņēmumi 2025. gada Preiļu novada pašvaldības budžetā tiek plānoti 974 000 euro apmērā, no tiem par zemi – 760 792 euro, par ēkām un būvēm – 144 394 euro, par mājokļiem – 68 814 euro, kas atbilst kopējām faktiskās izpildes līmenim 2024. gadā.

Plānotie ieņēmumi no citām pašvaldībām sastādīs 280 000 euro, tai skaitā par izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem. Salīdzinoši 2024. gadā šie ieņēmumi tika plānoti par 7.76 % lielāki.

Azartspēļu nodokļa ieņēmumi plānoti 13 400 euro apmērā. Dabas resursu nodokļa, kura mērķis ir ierobežot dabas resursu nesaimniecisku izmantošanu un vides piesārņošanu, samazināt vidi piesārņojošas produkcijas ražošanu un realizāciju, kā arī veidot vides aizsardzības pasākumu finansiālo nodrošinājumu, kārtējā gada ieņēmumi plānoti 45 120 euro.

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem plānoti 1 800 622 euro apmērā, bet nenodokļu ieņēmumus 507 272 euro apmērā veidos valsts, pašvaldības nodevas, naudas sodi, sankcijas, ieņēmumi no īpašuma realizācijas un citi ieņēmumi.

Valsts budžeta mērķdotācijas, pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu, interešu izglītības programmu, mākslas un mūzikas skolas programmu, sporta skolas programmu, pirmsskolas izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto, pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kā arī 1–4. klašu ēdināšanai, asistentu pakalpojumiem izglītības iestādēs kopā plānoti ieņēmumi 3 947 947 euro apmērā. Valsts budžeta līdzekļi no LR Labklājības ministrijas asistenta pakalpojumu nodrošināšanai invalīdiem plānoti 570 000 euro apmērā.

Pašvaldības māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām paredzēta valsts budžeta mērķdotācija 27 392 euro. Šos līdzekļus saņems tie kolektīvi, kas ir noteikti Dziesmu un Deju svētku likumā un gatavo kārtējiem Vispārējiem latviešu Dziesmu un deju svētkiem paredzēto repertuāru, kā arī vismaz reizi gadā ir piedalījušies Dziesmu un deju svētku starplaika pasākumos.

Ieņēmumi no ziedojumiem un dāvinājumiem 2025. gada budžetā netiek plānoti. Tiks izlietoti tikai iepriekš saņemtie līdzekļi 892 euro apmērā.

Autoceļu fonda kārtējā gada ieņēmumus 925 058 euro veido saņemtie līdzekļi no valsts budžeta līdzekļu sadales, kas paredzēti pašvaldības ceļu – ielu uzturēšanai.

Preiļu novada pašvaldības ieņēmumu īpatsvara sadalījums 2025. gada budžetā ir skatāms attēlā Nr. 3.

3. attēls

Preiļu novada pašvaldības 2025. gada budžeta ieņēmumu struktūra, (%)

Lielākais īpatsvars Preiļu novada pašvaldības budžeta ieņēmumos būs IIN, kas sastādīs 31.36 % no visiem plānotajiem ieņēmumiem. Trešā lielākā budžeta ieņēmumu sadaļa ir valsts dotācijas un mērķdotācijas, kas ir 18.87 % no plānotajiem ieņēmumiem.

Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda dotācija Preiļu novada pašvaldības 2025. gada ieņēmumos ir 17.19 %, kas salīdzinot ar 2024. gada budžetu ir par 18,90 % jeb 911 488 euro vairāk.

Eiropas Savienības projektu finansējums šajā gadā sastāda 21.73 % no visiem pašvaldības plānotajiem ieņēmumiem, kas salīdzinot ar 2024. gada budžetu ir par 400% jeb 5 439 871 euro vairāk.

2025. gadā ir plānota noslēgumu maksājumu saņemšana par pabeigtajiem projektiem, kā arī vairāku ES fondu līdzfinansētu projektu ieviešanas uzsākšanas avansa maksājumi:

• INTERREG programmas LAT-LIT pārrobežu projekts Militārais mantojums – 3584 euro;

• Projekts Nr. 2023-3-LV02-KA154-YOU-000177400, Preiļu novada Jauniešu domes LĪDZDALĪBAS STARTUP – 1800 euro;

• Projekts Nr. 2.3.2.1.i.0/1/23/I/002 Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās – 22626 euro;

• Projekts Nr. 4.2.3.4/1/24/I/001 Proti un dari 2.0 – 18 699 euro;

• Projekts Nr. 2.3.2.1.i.0/1/23/I/001 Sabiedrības digitālo prasmju attīstība – 23 176 euro;

• Projekts Nr. 4.1.2.2/I/24/I/016 Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai Preiļu un Līvānu novados – 50 000 euro;

• Projekts Nr. 5.1.1.3//I/23/A/028 Žika laukuma izveide publiskās ārtelpas attīstībai Preiļos -720 000 euro;

• AF projekts Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/038 "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Raiņa bulvārī 24, Preiļos" – 434 469 euro;

• AF projekts Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/037 "Energoefektivitātes paaugstināšana Saunas pagasta pārvaldes ēkai, Brīvības iela 9, Prīkuļi, Saunas pagasts, Preiļu novads" – 235 208 euro;

• Projekts Nr. Nr. 6.1.1.3/1/24/A/009 Uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides veidošana Preiļu novadā (Kooperatīvas ielas atjaunošana un siltumtrases izbūve) – 899 984 euro;

• Projekts – Atpūtas vietas ierīkošana Pelēču ezera krastā, Pelēču pagastā, Preiļu novadā – 20 000 euro;

• Projekts Nr. 6.1.1.3/1/24/A/016 Uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides veidošana Preiļu novadā (Ceļa "Rušona – Siveriņa" pārbūve, Ceļa "Purmaļi–Lielie Anspoki" pārbūve, Noliktavu ielas seguma atjaunošana Preiļu pilsētā, Kurzemes ielas seguma atjaunošana Preiļu pilsētā) – 1 484 924 euro;

• Projekts Nr. 5.1.1.1/2/24/A/020 Preiļu pilsētas centra pārbūve uzņēmējdarbības atbalstam – 900 000 euro;

• Projekts Nr. 5.1.1.1/1/24/I/013 Ceļu infrastruktūras attīstība un investīciju piesaiste uzņēmējdarbībai Preiļu novada lauku teritorijā (Ceļa Litavnieki–Krapišķi pārbūve, Skolas ielas pārbūve Riebiņos) – 400 000 euro;

• Projekts Satiksmes infrastruktūras attīstība Preiļu novada uzņēmējdarbības atbalsta pasākumā – 573 750 euro;

• LAD projekta Nr. 24-03-C0LA043P-000002 pašvaldības nozīmes koplietošanas ūdensnoteku ŪSIK:4324411:01 un 432263:62 atjaunošana Preiļu novadā – 67 500 euro;

• LAD projekts Nr. (24-03-CL17-C0LA19.2205-000001) Apskaņošanas tehnikas iegāde Preiļu novada lauku kultūras un tautas namiem -17 079 euro;

• "Digital Interculturalism" ERASMUS+, J. Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija -5666 euro;

• NORDPLUS Junior 2023 NP JR-2023/10250 – 6352 euro;

• Drošā skola SAM 5.1.1.4. pasākuma "Viedās pašvaldības ietvaros" – 79719 euro;

• AF projekts Nr. 3.1.1.6.i.0/I/23/A/CFLA/009 Preiļu novada pašvaldības funkciju istenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde – 142 594 euro;

• Projekts Nr. 6.1.1.6./1/24/A/010 Bezemesiju trasportlīdzekļu iegāde Preiļu novada pašvaldības funkciju īstenošanai – 506 543 euro;

• AF projekts Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/036 "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Labklājības pārvaldes ēkas Aglonas ielā 1A, Preiļi" – 378 898 euro;

• Projekts Nr. 3.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/003 Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai Preiļu novadā" – 33 225 euro;

• Projekts Nr. 4.3.1.3/1/24/A/003 – Sociālo mājokļu atjaunošana vai jaunu sociālo mājokļu būvniecība – 63 312 euro;

• Projekts 4.3.5.1/1/24/A/005 Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības paplašināšana Preiļu novadā – 161650 euro.

Iestādes ieņēmumi 2025. gadā plānoti 1 800 622 euro, kas sastāda 5.40 % no visiem plānotajiem ieņēmumiem, kas salīdzinājumā ar 2024. gada budžetu ir par 291 132 euro mazāki. Tai skaitā tiek plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem (maksa par komunālajiem pakalpojumiem, telpu nomu, vecāku līdzmaksājumi par izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem u.c.), kas sastāda 1 799 122 euro, kas salīdzinājumā ar 2024. gada budžetu ir par 8.37 % mazāki. Ieņēmumu samazinājums saistīts ar dažādu maksas pakalpojumu plāna analīzi un pārskatīšanu, ņemot vērā 2024. gada izpildi.

Nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumi Preiļu novada pašvaldības 2025. gada budžetā plānoti 2.92 % apmērā no visiem ieņēmumiem, kas salīdzinoši ar 2024. gada budžetu ir par 1,62 % jeb 16 000 euro mazāki. Prognozes par nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumiem par zemi samazinājums iespējams sakarā ar to, ka,

• pieaug jaunaudžu kopplatība (ar nekustamā īpašuma nodokli neapliek), ko nosaka likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 1. panta 2. daļa;

• samazinās neapstrādātās LIZ platības;

• NĪVKR IS uz lēmumu pamata tiek mainīti nekustamā īpašuma lietošanas mērķi.

Pašvaldības saņemto transfertu īpatsvars budžeta ieņēmumos sastāda 0.84 %.

Mazu īpatsvaru Preiļu novada pašvaldības budžeta ieņēmumos sastāda pārējie nenodokļu ieņēmumi un pārējie nodokļu ieņēmumi, kas attiecīgi ir 1.52 % un 0, 17 % no visiem plānotajiem 2025. gada budžeta ieņēmumiem.

IZDEVUMI

2025. gada plānotie pašvaldības budžeta izdevumi tiek novirzīti "Pašvaldību likumā" noteikto autonomo funkciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei. Kopējie 2025. gada pamatbudžeta izdevumi plānoti 40 807 009 euro apmērā, aizdevumu pamatsummas un procentu samaksa 2 207 412 euro, naudas līdzekļu un noguldījumu atlikums gada beigās 4 903 586 euro.

Izdevumi sadalīti atbilstoši funkcionālajām kategorijām (skat. 4. attēlu) un budžeta izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem. Ir ņemtas vērā visu nozaru un jomu intereses un plānotie finanšu resursi sabalansēti, lai nodrošinātu pašvaldības budžeta finansēto institūciju – iestāžu un to struktūrvienību darbību, uzturētu infrastruktūru un plānotu tās attīstību.

4. attēls

Preiļu novada pašvaldības 2025. gada budžeta izdevumu struktūra atbilstoši funkcionālajām kategorijām, (%)

Vispārējie valdības dienesti

Saskaņā ar "Pašvaldību likumu" un atbilstoši Preiļu novada pašvaldības nolikumam, novada iedzīvotāju pārstāvību nodrošina viņu ievēlēts pašvaldības lēmējorgāns – dome, ko veido 15 ievēlētie deputāti.

Domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī tās darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, nodrošina Administrācija. Tās kompetencē ir pašvaldībai uzdoto funkciju administrēšana, t.sk. pašvaldības finanšu resursu plānošana un pārvaldība, tiesiskuma nodrošināšana un juridiskā riska mazināšana domes darbībā, komunikācijas (tai skaitā ar iedzīvotājiem) nodrošināšana, novada atpazīstamības veicināšana nacionālā un starptautiskā līmenī, vienotu informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju stratēģiju, un attīstības virzienu noteikšana pašvaldībā, to efektīva ieviešana un darbība.

Vispārējo valdības dienestu plānoto 2025. gada izdevumu apjoms ir 3 323 786 euro jeb 8.15 % no kopējiem izdevumiem, kas salīdzinoši ar 2024. gada budžetu ir samazinājušies par 2.75 % jeb 94 119 euro. Šajā kategorijā izdevumus veido: atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pakalpojumu, saimniecisko un kapitālo izdevumu apmaksa, kā arī aizņēmumu procentu maksa un maksa par parāda apkalpošanu:

domes un novada pagastu pārvaldēm – 1 978 270 euro, kas ir par 3.43 % jeb par 65 651 euro vairāk kā plānots 2024. gadā;

deputātu un komisiju izdevumiem – 225 146 euro, kas ir par 11.35 % jeb par 28 820 euro mazāk kā plānots 2024. gadā;

aizņēmumu procentu maksājumiem Valsts kasei – 755 129 euro, kas ir par 23.35 % jeb par 230 081 euro mazāk kā plānots 2024. gadā;

dzimtsarakstu nodaļai – 70 661 euro, kas ir par 1.79 % jeb par 1241 euro vairāk kā plānots 2024. gadā;

būvvaldei – 110 151 euro, kas ir par 4.83 % jeb par 5591 euro mazāk kā plānots 2024. gadā;

novada publicitātei – 67 010 euro, kas ir par 6.77 % jeb par 4250 euro vairāk kā plānots 2024. gadā;

Riebiņu VPVKAC, Aglonas VPVKAC, Upmalas VPVKAC, Saunas VPVKAC, Preiļu pilsētas VPVKAC – 36 381 euro, kas ir trīs reizes jeb par 24 693 euro vairāk kā plānots 2024. gadā;

Vēlēšanu komisija – 81 038 euro jeb par 74 538 euro vairāk kā plānots 2024. gadā.

Izdevumu apjoma pieaugums pamatā saistīts ar darba samaksas palielināšanu, ņemot vērā minimālās algas pieaugumu no 700 euro uz 740 euro, jaunu VPVKAC izveidošanu, kā arī vislielākais pieaugums saistīts ar pašvaldību vēlēšanu nodrošināšanu 2025. gada vasarā. Pašvaldību budžetu valsts iekšējā parāda darījuma summa t.i., finansējums aizņēmumu procentu maksai un maksājumiem par parāda apkalpošanu, kas 2024. gadā bija plānota 985 210 euro apjomā, ir samazinājusies par 230 081 euro.

Civilā aizsardzība

Civilās aizsardzības plānoto izdevumu apjoms sastāda 4 955 euro jeb 0,01 % no 2025. gada budžetā plānotajiem izdevumiem, kas ir tādā pašā apmērā, kā 2024. gadā tika plānots. Šie līdzekļi ir paredzēti civilajai aizsardzībai.

Ekonomiskā darbība

Šīs budžeta sadaļas izdevumus veido vispārējiem nodarbinātības veicināšanas pasākumiem, sabiedriski nozīmīgo projektu atbalstam, novada nevalstisko organizāciju projektu līdzfinansējumam u.c. paredzētie finanšu līdzekļi. Budžeta izdevumi ekonomiskajai darbībai 2025. gadā kopsummā plānoti 833 807 euro jeb 2.04% no kopējiem izdevumiem, kas ir par 268 518 euro vairāk kā 2024. gadā. Šajā budžeta sadaļā paredzēts finansējums līdzdalības budžetam, kas sastāda 46 465 euro.

Izdevumu palielinājums ir pamatā saistīts ar vairāku jaunu projektu īstenošanu 2025. gadā, kā arī ar plānoto algoto sabiedrisko darbu skaitu veicēju samazināšanos.

2025. gadā, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību, tika pagarināts līgums ar SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca", par neatliekamo narkoloģisko pakalpojumu sniegšanu (nepieciešamības gadījumā) Preiļu novada iedzīvotājiem un budžetā tika paredzēti papildus izdevumi iedzīvotāju nogādāšanai un uzturēšanās izdevumi minētajā iestādē. Šim mērķim 2025. gadā tiek plānoti 9 789 euro, kas ir par 49.47% jeb 3 240 euro vairāk kā 2024. gadā tika plānots.

Ekonomiskās darbības atbalstam kopējais pašvaldības piešķirtais finansējums mazo un vidējo komercsabiedrību un saimnieciskās darbības veicējiem projektu līdzfinansēšanai 2025. gadā paredzēts 26 000 euro. Remigrācijas atbalsta pasākumiem 2025. gadā plānoti 4000 euro. Pašvaldības finansiālais atbalsts projektiem ir paredzēts ar mērķi uzlabot uzņēmējdarbības (izņemot lauksaimniecību) attīstību un jaunu darba vietu veidošanos Preiļu novadā, radot inovatīvus, ar paaugstinātu pievienoto vērtību produktus un pakalpojumus, kas veicinātu esošās saimnieciskās darbības attīstību vai dažādošanu, lai attīstītu alternatīvus ienākumu avotus un palielinātu ienākumu līmeni Preiļu novada teritorijā. Plānots atbalsts biedrību mazajiem projektiem – 17 000 euro apmērā, kā arī papildus tiek paredzēts finansējums biedrībām 5 000 euro apmērā – līdzfinansējums bērnu vasaras nometņu organizēšanai. Tāpat tiks atbalstīti novada iedzīvotāju iesniegtie projekti konkursā "Iedzīvotāji veido savu vidi", sadarbībā ar nodibinājumu "Viduslatgales pārnovadu fonds", kur paredzēts atbalstīt vismaz 16 projektus (provizoriski vismaz pa vienam no katra pagasta un divi no Preiļu pilsētas), Skolēnu vasaras nodarbinātības pasākuma atbalstam paredzēti 22 054 euro. Tiek plānots arī finansējums donoru kustības atbalstam 2 000 euro. Budžetā paredzēti pašvaldības līdzekļi uzņēmējdarbības forumam, jauniešu konsultatīvās padomes iniciatīvu konkursam. Tiek plānoti arī izdevumi naudas balvām un brīvprātīgo iniciatīvu veikšanai. Tūrisma Attīstības un informācijas centra izdevumu segšanai plānoti – 82 993 euro, kas salīdzinoši ar 2024. gadu ir par 10.39 % jeb 7 811 euro vairāk.

Veselības aprūpe

Veselības aprūpei no pamatbudžeta līdzekļiem piešķirti 0,14 % jeb 58 824 euro. Novada pašvaldība turpina sadarbību ar Nacionālo veselības dienestu par triju feldšeru-vecmāšu punktu: Galēnos, Prīkuļos, Pelēčos uzturēšanu, tādējādi nodrošinot primārās veselības aprūpes pakalpojumus lauku teritoriju iedzīvotājiem. Finansējums paredzēts no Valsts dotācija feldšeru-vecmāšu punktiem 2025. gadā. Šajā budžeta sadaļā samazinājums veidojies, jo 2024. gadā tika paredzēti izdevumi 100 000 euro apmērā kapitālieguldījuma veikšanai SIA "Preiļu slimnīcā".

Sabiedriskā kārtība un drošība

Sabiedriskās kārtības un drošības izdevumi 2025. gadā sastāda 403 984 euro. Tos veido Preiļu novada pašvaldības policijas un bāriņtiesas izdevumi. Šim mērķim 2025. gadā paredzēts 1 % no visiem plānotajiem izdevumiem.

Pašvaldības policijai paredzēti 210 437 euro un Preiļu novada bāriņtiesai 193 547 euro. Pašvaldības policijas nodrošināšanai paredzēti par 807 euro un pašvaldības bāriņtiesai par 5717 euro vairāk, salīdzinoši ar 2024. gada plānoto. Kā iepriekš minēts, palielinājums pamatā saistīts ar darba algas palielināšanu, ņemot vērā minimālās algas pieaugumu no 700 euro uz 740 euro.

Vides aizsardzība

Vides aizsardzības nodrošināšanai plānots izlietot 60 600 euro jeb 0.15 % no visiem plānotajiem budžeta izdevumiem, kas ir par 2.26 % jeb 1399 euro mazāk, salīdzinoši ar 2024. gadu. Šajā funkcionālajā kategorijā tiek plānota: derīgo izrakteņu ieguves projekta izstrāde – 30 000 euro, niedru pļaušana ezeros, ezeru apsaimniekošana10 000 euro, latvāņu apkarošana Preiļos – 4000 euro u.c. Kā arī ir plānots atbalsts iedzīvotājiem – līdzfinansējums latvāņu apkarošanai 4 000 euro.

Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošana

Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai, ielu apgaismojuma nodrošināšanai kopā plānots izlietot 13 932 949 euro jeb 34.14 % no visiem plānotajiem budžeta izdevumiem, kas ir par 88.38 % jeb 6 536 726 euro vairāk, salīdzinoši ar 2024. gada budžetu. Šajā funkcionālajā kategorijā projektu īstenošanai paredzēti 9 150 417 euro kas ir par 6 274 655 euro vairāk plānots kā 2024. gadā. Šajā funkcionālajā kategorijā lielāko izdevumu apjoma pieaugumu veido jaunu investīciju projektu uzsākšana 2025. gadā.

Šīs budžeta sadaļas izdevumus veido teritorijas, dzīvojamo un nedzīvojamo namu apsaimniekošanas un uzturēšanas izdevumi Preiļu pilsētā 1 246 944 euro, kas ir par 12.51 % jeb 138 624 eiro vairāk, salīdzinoši ar 2024. gada budžetu. Lielākās pozīcijas sastāda: Preiļu pilsētas teritoriju, mājokļu apsaimniekošana, pilsētas lietus ūdens slēgtās kanalizācijas sistēmas inventarizācija, parka dīķu slūžu aizvērtņu atjaunošana pie vecajām dzirnavām, lietusūdens novadīšanas un meliorācijas sistēmu remonts un atjaunošana, būvprojektu izstrādes lietus ūdens novadīšanai ielās, maģistrālā lietus ūdeņu kanalizācijas uzturēšana, skalošana Preiļu pilsētā, izdevumu segšana par remontiem pašvaldības dzīvokļos, saskaņā ar daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieku kopību lēmumiem kā arī paredzēti līdzekļi 20 000 euro apmērā, neparedzētu darbu, bojājumu novēršanai komunālajās saimniecībās.

Pārējā novada teritorijā 1 503 834 euro, kas ir par 1.25 % jeb 18 982 euro mazāk, salīdzinoši ar 2024. gada sākotnējo budžetu. 2024. gadā vienā no komunālajām saimniecībām tika iegādāta papildus traktortehnika.

Kā jau iepriekš tika minēts, izdevumu apjoma izmaiņas komunālajās saimniecībās ir saistītas ar darba samaksas palielināšanu, ņemot vērā minimālās algas pieaugumu no 700 euro uz 740 euro, papildus darba vietu radīšanu pašvaldības pamatfunkciju nodrošināšanai. Kā arī to, ka pašvaldības iestādēs esošās ēkas un apkures, ūdens un kanalizācijas sistēmas iekārtas vai mezgli ir novecojuši, nepieciešami papildus līdzekļi remontdarbiem, atjaunošanai.

2024. gadā labiekārtošanai un pārējai mājokļu un teritoriju apsaimniekošanas darbībai plānoti 159 164 euro, kas ir par 8.85 % jeb 15 449 euro mazāk, salīdzinoši ar 2024. gada budžetu. Samazinājums saistīts ar darbinieku darba apjoma, noslodzes izvērtēšanu, kā rezultātā tika veikta štatu samazināšana.

Izdevumi ielu apgaismojuma nodrošināšanai visa novada teritorijā tiek plānoti 194 089 euro, kas ir par 33.86 % jeb 99 346 euro mazāk, salīdzinoši ar 2024. gada budžetu.

2025. gada budžetā ir paredzēts līdzfinansējums daudzdzīvokļu dzīvojamo māju iekšpagalmu labiekārtošanai un būvprojektu izstrādei 70 000 euro, kas salīdzinoši ar 2024. gada budžetu ir par 57.14 % jeb 30 000 euro vairāk, jo šim līdzfinansējumam 2024. gadā tika papildus piešķirti līdzekļi. Kā arī 8 000 euro līdzfinansējums, lai nodrošinātu pieslēgšanos ūdensvadam un kanalizācijai, kas ir 2024. gada plānotajā apmērā. Lai veicinātu dzīvojamo ēku energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanu Preiļu novadā 2025. gadā plānoti 10 000 euro.

Ceļu-ielu uzturēšanai 2025. gadā paredzēti izdevumi – 1 563 658 euro apmērā.

Izdevumi 83 123 euro apmērā plānoti īpašumu uzmērīšanai (tai skaitā topogrāfiju izgatavošanai, inventarizācijai u.c.), kas ir par 27 623 euro vairāk nekā 2024. gadā plānotie. Izdevumu palielinājums saistīts ar plānoto projektu īstenošanu. 2025. gadā īpašuma novērtēšanai visā Preiļu novada pašvaldībā paredzēti 12 600 euro, kas ir 2024. gada plānotajā apmērā.

Speciālo dotāciju no dabas resursa nodokļa ieņēmumiem, plānots izlietot vides un dabas resursu izpētei, novērtēšanai 114 934 euro kas ir par 29.45 % jeb 33 853 euro vairāk kā bija plānots 2024. gadā. Līdzekļi plānoti novirzīt sekojoši:

• LPR projekts Ekoloģiskā tīkla izveide lapkoku praulgrauža aizsardzībai Baltijā līdzfinansējumam – 4179 euro;

• Derīgo izrakteņu atlikušo krājumu atlikumu aprēķināšana – 66 850 euro;

• Sertificētu ekspertu atzinumi (ezeru izpētes, apsaimniekošanas noteikumu izstrāde) – 10 000 euro;

• Derīgo izrakteņu ieguves projekta izstrāde – 18 905 euro;

• Derīgo izrakteņu rekultivācija – 15 000 euro.

Atpūta, kultūra, sports un reliģija

Šajā izdevumu kategorijā 2025. gada budžetā paredzēts finansējums 2 447 829 eiro apmērā un tā īpatsvars kopējos Preiļu novada pašvaldības izdevumos ir 6,00 %. Finansējuma palielinājums pret 2024. gada budžeta plānu ir 175 931 euro jeb 7,74 %.

Finansējuma palielinājums saistāms ne tikai ar iestāžu uzturēšanas izdevumu pieaugumu (preču un pakalpojumu cenu kāpums, valstī noteiktās minimālās algas palielinājums), bet arī ar plānotajām investīcijām iestāžu darbības uzlabošanai, materiāli tehniskās bāzes atjaunošanai, kā arī izdevumiem, kas saistīti ar piedalīšanos festivālā Baltica 2025. Piemēram, 2025. gadā plānots veikt Preiļu kultūras nama skatuves tehniskās infrastruktūras ierīkošanu. Šim mērķim pašvaldības budžetā plānoti līdzekļi 59 927 euro apmērā.

Kultūras un tūrisma pārvaldes, kultūras namu un tautas namu darbības nodrošināšanai paredzētais līdzekļu apjoms veido 3,26 % jeb 1 330 090 euro no visiem 2025. gada pašvaldības izdevumiem, kas ir par 11,46 % jeb 123 322 euro vairāk nekā 2024. gadā.

Bibliotēku darbības nodrošināšanai paredzēti līdzekļi 758 623 euro apmērā, kas ir par 34 234 euro jeb 4,73 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2025. gadā paredzēts uzsākt Interreg LAT-LIT projekta "Iedrošināt ikvienu :ģimenes digitālo aktivitāšu centru attīstība Latvijā un Lietuvā" īstenošanu. Šim mērķim pašvaldības budžetā paredzēti līdzekļi 16 044 euro apmērā.

Preiļu novadā turpina darboties trīs muzeji – Preiļu vēstures un lietišķās mākslas muzejs, R. Mūka muzejs un Vārkavas novadpētniecības muzejs. Līdzekļu apjoms, kas paredzēts muzeju darbības nodrošināšanai 2025. gadā sastāda 205 027 euro, kas ir par 0,85 % jeb 1 729 euro vairāk nekā 2024. gadā.

Preiļu muižas kompleksa un parka uzturēšanas izdevumi salīdzinot ar 2024. gadu ir palielinājušies par 53,01 % jeb 45 175 euro un 2025. gadā sastāda 130 392 euro jeb 0,32 % no visiem pašvaldības izdevumiem.

Lai efektīvi īstenotu pasākumus darbam ar jaunatni, Preiļu novadā darbojas Jauniešu centrs "Četri", Riebiņu multifunkcionālais jaunatnes iniciatīvu centrs "Pakāpieni" un Brīvā laika pavadīšanas un jauniešu centrs "Strops". Jauniešu centru aktivitātēm pašvaldības 2025. gada budžetā atvēlēti līdzekļi 140 222 euro apmērā, kas ir par 8 529 euro jeb 6,48 % vairāk nekā 2024. gadā.

Izglītība

2025. gadā pašvaldības izdevumi izglītībai sastāda 14 080 139 euro jeb 34,50 % (t.sk valsts mērķdotācijas).

Uz 2025. gada sākumu novadā darbojas 3 pirmsskolas izglītības iestādes. Šo iestāžu finansēšanai tiek plānoti 1 885 433 euro, neskaitot valsts mērķdotācijas.

Pašvaldībā darbojas 3 pamatskolas, 3 vidusskolas un 1 valsts ģimnāzija. Šo iestāžu finansēšanai plānotie izdevumi no pašvaldības budžeta sastāda 3 147 807 euro.

Interešu izglītību Preiļu novadā realizē Bērnu un jauniešu centrs. Novadā ir 3 profesionālās ievirzes izglītības iestādes. Iepriekšminēto iestāžu finansējums no pašvaldības budžeta 2025. gadā sastāda 965 900 euro.

2025. gadā pašvaldības budžetā plānotas naudas balvas skolēniem un pedagogiem par augstiem sasniegumiem mācību olimpiādēs, sacensībās un konkursos. Šim mērķim ir paredzēti 7 000 euro.

Ēdināšanas izmaksu segšana 2025. gadā būs dalīta. Vecāku līdzmaksājums ēdināšanas izdevumu segšanai 1.54 euro apmērā dienā audzēkņiem 5.–12. klašu grupā.

Arī 2025. gadā turpināsies kultūrizglītības programma "Latvijas skolas soma". Šī programma kopš 2018. gada rudens nodrošina skolēniem valsts apmaksātu iespēju regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības un laikmetīgās izpausmes, tā attīstot kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, mazinot sociālo nevienlīdzību un spēcinot lepnumu par savu valsti un tās cilvēkiem.

Preiļu novada pašvaldība aktīvi strādā pie novada skolu tīkla pilnveidošanas. 2025. gadā plānotas strukturālas izmaiņas novada skolu tīklā. Šobrīd darba grupa aktīvi strādā pie pašvaldības izglītības stratēģijas izstrādes.

Preiļu novada Izglītības pārvalde ir ar Preiļu novada domes lēmumu izveidota institūcija – nozares pārvalde, kas īsteno pašvaldības funkcijas izglītības jomā Preiļu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Preiļu novada Izglītības pārvalde ir arī pieaugošo izglītības koordinators, ievērojot normatīvo aktu un plānošanas dokumentu prasības un sadarbojoties ar pašvaldībā esošajām institūcijām, organizācijām un uzņēmumiem. 2025. gadā tiek turpinātas iesāktās neformālās izglītības programmas pieaugušajiem. Izdevumi pārvaldei 2025. gadā sastādīs 789 873 euro.

Šajā funkcionālajā kategorijā Izglītības pārvaldes projektu īstenošanai paredzēti 178 201 euro, kas ir par 105 231 euro jeb 144,21 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Preiļu novada Izglītības pārvalde ir pieaugošo izglītības koordinators, ievērojot normatīvo aktu un plānošanas dokumentu prasības un sadarbojoties ar pašvaldībā esošajām institūcijām, organizācijām un uzņēmumiem. 2025. gadā tiek plānots īstenot jau iesāktās neformālās izglītības programmas pieaugušajiem.

IT daļas uzturēšanai 2025. gada budžetā plānoti līdzekļi 310 559 euro apmērā, kas ir par 35 024 euro vairāk nekā 2024. gadā. 2025. gadā plānots paplašināt videonovērošanas sistēmas.

Izglītojamo pārvadājumu pakalpojumu nodrošināšanai 2025. gada budžetā paredzēti līdzekļi 657 367 euro apmērā. Pašvaldība iespēju robežās pakāpeniski plāno autotransporta atjaunošanu, izvēloties ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksu ziņā ekonomiskas automašīnas. 2025. gadā plānota trīs astoņvietīgo busu iegāde. Šim mērķim 2025. gada budžetā ir paredzēti 14 940 euro.

2025. gadā norisināsies XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki un šim mērķim pašvaldības budžetā tiek plānoti līdzekļi 132 959 euro apmērā.

Šajā funkcionālajā kategorijā Preiļu novada pašvaldības administrēto projektu izdevumi 2025. gadā sastāda 1 651 386 euro, kas ir par 932 719 euro jeb 129,78 % vairāk nekā 2024. gadā.

Sociālā aizsardzība

Sociālajai aizsardzībai 2025. gada budžetā ieplānots finansējums 5 660 136 euro apjomā, kopējo izdevumu struktūrā to īpatsvars ir 13,87 %.

Labklājības pārvaldes darbības nodrošināšanai 2025. gadā paredzēti budžeta līdzekļi 1 664 462 euro apmērā, kas ir par 17,12 % jeb 243 352 euro vairāk nekā 2024. gadā.

Lielākā daļa līdzekļu no kopējā pabalstiem paredzētā finansējuma tiek plānota sociālajiem pabalstiem – pabalsta garantētā minimālā ienākuma līmeņa nodrošināšanai un mājokļa pabalstam. Šogad tiek plānots pilnībā segt līdzmaksājumu par ēdināšanu pašvaldības vispārizglītojošo izglītības iestāžu un pirmsskolas izglītības iestāžu trūcīgo un maznodrošināto ģimeņu bērniem. Pašvaldība turpinās sniegt palīdzību krīzes situācijās nonākušām personām, kā arī atbalstu atsevišķu situāciju risināšanā trūcīgām mājsaimniecībām – veselības aprūpē, apbedīšanas izdevumu segšanai. Tāpat svarīgi nodrošināt arī citus normatīvajos aktos noteiktos sociālos pabalstus audžuģimenēm un sociālās garantijas bērniem bāreņiem pēc ārpusģimenes aprūpes, kuru apjoms katru gadu tiek palielināts, mainoties valstī noteiktajai aktuālajai ienākumu mediānai, kas tiek ņemta par pamatu, nosakot minimālo ienākumu sliekšņa apmērus sociālajai palīdzībai.

Otra pabalstu sadaļa ir pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti jeb materiālā palīdzība dažādam iedzīvotāju grupām – bērniem invalīdiem, ārpuspolitiski represētajām personām, aizgādņiem, un atbalsts dažādos dzīves svarīgos dzīves notikumos – senioriem 90, 95, 100 un vairāk gadu jubilejās, bērna piedzimšanas gadījumos, personām atbrīvojoties no brīvības atņemšanas iestādes. Nozīmīgs atbalsts šogad tiek paredzēts novada ģimenēm ar bērniem, t.i., pašvaldība pilnībā segs vecāku līdzmaksājumu par ēdināšanu pašvaldības un novada teritorijā esošā privātā vispārizglītojošā un pirmsskolas izglītības iestādē daudzbērnu ģimeņu bērnam, (bērniem), bērnam ar invaliditāti un tiek plānots segt maksu par bērna ēdināšanu pirmsskolas izglītības iestādē daudzbērnu ģimeņu bērnam (bērniem), bērnam ar invaliditāti. Kā arī ieviests jauns pašvaldības atbalsts ēdināšanas izdevumu segšanai ārpusģimenes aprūpē esošam bērnam, par kura ārpusģimenes aprūpi lēmumu pieņēmusi Preiļu novada bāriņtiesa. Pašvaldības plānotais līdzekļu apjoms brīvprātīgo iniciatīvu izpildei 2025. gada budžetā sastāda 129 010 euro.

2025. gadā sociālos pakalpojumus – sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju – pašvaldības teritorijā sniedz trīs sociālās aprūpes centri – SAC "Vārkava", SAC "Rušona", SAC "Aglona". Sociālās aprūpes centru uzturēšanai paredzēti līdzekļi 1 482 227 euro apmērā. 2024. gadā notika SAC "Preiļi" reorganizācija, kuras rezultātā ilgstošas sociālās aprūpes pakalpojumu sociālās aprūpes klientiem, kuriem nepieciešama nepārtraukta medicīniskā aprūpe, saņem SIA "Preiļu slimnīca" ilgstošas sociālās aprūpes nodaļā. Savukārt, pārējie sociālās aprūpes centra "Preiļi" klienti saņem pakalpojumu pārējos Preiļu novada sociālās aprūpes centros. Plānots arī turpmāk nodrošināt mājas aprūpes pakalpojumu novada vientuļajiem senioriem un personām ar invaliditāti, kuriem sniedz aprūpi mājās. Turpināsies asistenta pakalpojumu administrēšana Preiļu novadā personām ar I un II grupas invaliditāti. Asistentu pakalpojumam paredzēti līdzekļi 570 000 euro apmērā. Tāpat pašvaldība nodrošina krīzes centra pakalpojumu un pakalpojuma centra "Līči" darbību. Krīzes centra darbības nodrošināšanai paredzēti 36 982 euro, savukārt pakalpojumu centra "Līči" – 41 213 euro.

Papildu jau noteiktajiem sociālo pakalpojumu veidiem, kuri tiek finansēti vai līdzfinansēti no pašvaldības, plānots turpināt sniegt dienas aprūpes centra un grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Savukārt, bērniem ar invaliditāti un viņu likumiskajiem pārstāvjiem pieejams sociālās rehabilitācijas pakalpojums – fizioterapeita individuālās nodarbības, kā arī bērniem ar funkcionāliem traucējumiem – ergoterapijas pakalpojums, audiologopēda pakalpojums un ABA terapijas pakalpojums.

Pašvaldības aizņēmumi un galvojumi

Uz 2025. gada 1. janvāri pašvaldībai ir 81 aizņēmumu līgums. Saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmumu līgumiem, 2025. gadā paredzēts atmaksāt aizņēmumu pamatsummas kopā ar procentu maksājumiem 2 207 412 euro apmērā. Salīdzinoši ar 2024. gadu samazinājums ir par 12.68 % jeb 320 662 euro mazāk. Samazinājums ir izveidojies, sakarā ar aizņēmumu pamatsummas un aizņēmumu procentu kritumu, ko ietekmē EURIBOR likmes samazināšana. Pašvaldības saistību apmērs uz 2024. gada 31. decembri sastāda 12.57 %. Saistību apmērs aprēķināms procentos no plānotajiem pamatbudžeta ieņēmumiem (bez plānotajiem transferta ieņēmumiem no valsts budžeta noteiktam mērķim (izņemot klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansējumu) un plānotajām iemaksām PFIF saimnieciskajā gadā). Citas ilgtermiņa saistības veido operatīvā transportlīdzekļu noma.

1. tabula

Pašvaldības aizņēmumu atmaksa 2025. gadā

Aizdevējs

Mērķis

Līguma noslēgšanas datums

Saistību apmērs

2025. g.

Aizņēmumi  

 

 

"Vides investīciju fonds" SIA ERAF projekta "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība Preiļu novada Pelēču ciemā" īstenošanai

14.10.2011

4 750

"Vides investīciju fonds" SIA ERAF projekta "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība Preiļu novada Prīkuļu ciemā" īstenošanai"

14.10.2011

2 500

Valsts kase Preiļu pils atjaunošana 1. kārtas 1. un 2. etaps, investīcijām valsts nozīmes arhitektūras piemineklī

22.01.2016

36 308

Valsts kase Prioritāra investīciju projekta "Ūdensvada un kanalizācijas sistēmas izbūve Preiļu novada Pelēču pagasta Ārdavas ciematā" īstenošanai

31.08.2016

6 531

Valsts kase ELFLA projekta "Preiļu novada lauku ceļu infrastruktūras uzlabošanas 1. kārta" īstenošanai "(Nr. 17-03-A00702-000002)

02.05.2017

16 145

Valsts kase Projekta "Stāvlaukuma pārbūve Tirgus laukums 11, Preiļos" īstenošanai

10.08.2017

14 755

Valsts kase Projekta "Preiļu pilsētas Celtnieku ielas daudzdzīvokļu dzīvojamo māju iekšpagalmu, piebraucamo ceļu un inženierkomunikāciju atjaunošana 2. kārta – Celtnieku ielas posma rekonstrukcija no Brīvības ielai līdz Kooperatīva ielai" īstenošanai

13.11.2017

15 917

Valsts kase ERAF projekta Nr. 5.5.1.0/17/I/007 "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" īstenošanai

09.03.2018

3 849

Valsts kase ES fondu ierobežotās projektu iesniegumu atlases projekta "Preiļu novada un ietekmes areāla pašvaldību uzņēmējdarbības vides infrastruktūras attīstība" daļas "Rīgas un Brīvības ielas posmu atjaunošana un apļveida krustojuma izbūve Preiļos" priekšfinansēšanai

09.03.2018

20 873

Valsts kase ES fondu ierobežotās projektu iesniegumu atlases projekta "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes uzlabošana Raiņa bulvārī 19, Preiļos, 1., 2., 3. kārta" priekšfinansēšanai

10.04.2018

48 210

Valsts kase ELFLA projekta (Nr. 17-03-A00702-000069) "Preiļu novada lauku ceļu infrastruktūras uzlabošana 2. kārta" īstenošanai

31.05.2018

18 557

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 8.1.2.0/17/I/019 "Preiļu novada vispārējās izglītības iestāžu mācību vides uzlabošana un modernizēšana" īstenošanai

06.07.2018

18 627

Valsts kase Prioritārā investīciju projekta "Latgales reģiona iedzīvotāju aktīvu dzīvesveida īstenošanu iespēju paplašināšana – Aktīvs Latgalē" īstenošanai

10.10.2018

6 721

Valsts kase ES fondu projekts "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes uzlabošana Raiņa bulvārī – 19, Preiļos 1, 2, 3, kārtas finansēšanai

05.03.2019

31 825

Valsts kase fondu projekts "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes uzlabošana Rēzeknes ielā – 26, Preiļos" finansēšanai

05.03.2019

11 783

Valsts kase Investīciju projektu īstenošanai – saistību pārjaunojums

12.03.2019

449 092

Valsts kase Investīciju projekts "Viļānu ielas atjaunošanas būvdarbi Preiļos"

04.07.2019

13 922

Valsts kase Preiļu novada bērnu un jauniešu sporta skolas stadiona pārbūve, 1. kārtas būvdarbi, autoruzraudzība un būvuzraudzība"

04.07.2019

31 919

Valsts kase ERAF projekts "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes uzlabošana Rēzeknes ielā – 26, Preiļos" īstenošanai

30.08.2019

5 549

Valsts kase ELFLA projekts ""Pašvaldības nozīmes meliorācijas sistēmas pārbūve Preiļu novadā" īstenošanai

30.08.2019

1 513

Valsts kase ERAF projekts "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes uzlabošana Raiņa bulvāris – 19, Preiļos" īstenošanai

30.08.2019

12 529

Valsts kase ERAF projekts Nr. 5.6.2.0/17/1/024 uzņēmējdarbības vides uzlabošana un investīciju piesaistes veicināšana Preiļu novadā

19.09.2019

35 333

Valsts kase ERAF projekts Nr. 5.6.2.0./16/1/013 "Preiļu novada uzņēmējdarbības vides infrastruktūras attīstība" īstenošana

05.12.2019

110 597

Valsts kase ERAF projekts Nr. 5.6.2.0./16/1/013 "Preiļu novada uzņēmējdarbības vides infrastruktūras attīstība" īstenošana

05.12.2019

38 392

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 8.1.2.0/17/I/019) "Preiļu novada vispārējās izglītības iestāžu mācību vides uzlabošana un modernizēšana" īstenošanai

29.07.2020

6 991

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 8.1.2.0/17/I/019) "Preiļu novada vispārējās izglītības iestāžu mācību vides uzlabošana un modernizēšana" īstenošanai

03.03.2021

30 974

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 9.3.1.1/18/I/009) "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Preiļu novadā" īstenošanai

24.03.2021

14 187

Valsts kase Prioritārā investīciju projekta "Pašvaldības ēkas A. Paulāna ielā 1A, Preiļos pārbūve" īstenošanai

26.05.2021

16 758

Valsts kase Projekta "Kārsavas ielas pārbūve Preiļos" īstenošanai

26.05.2021

27 354

Valsts kase Sporta halles un brīvdabas estrādes Aglonas ciemā projektēšana un celtniecība

22.03.2005

3 426

Valsts kase Ēkas renovācija un tehniskā projekta izstrāde pansionātam "Salenieki", Aglonas internātvidusskolas sporta zāles tehniskā projekta izstrāde/Preiļu rajona padomes iestāžu telpu remontdarbu veikšana

11.12.2009

36 407

Valsts kase ERAF projekta "Ūdenssaimniecības attīstība Aglonas novada Jaunaglonas ciemā" īstenošanai

08.07.2014

4 089

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 5.6.2.0/17/1/024) "Uzņēmējdarbības vides uzlabošana un investīciju piesaistes veicināšana Preiļu novadā" īstenošana

25.08.2021

34 143

Valsts kase ERAF projekta "Ūdenssaimniecības attīstība Aglonas novada Jaunaglonas ciemā" īstenošanai

07.05.2015

5 160

Valsts kase KPFI projekta "Ielu apgaismojuma infrastruktūras uzlabošana Aglonas novada publiskajā teritorijā" īstenošanai

22.05.2015

1 378

Valsts kase Aglonas Sporta centra stadiona pārbūve

28.07.2017

19 465

Valsts kase ELFLA projekts "Publiskās infrastruktūras atjaunošana Aglonas novadā"

12.07.2018

1 462

Valsts kase Satiksmes drošības uzlabojumi Jaudzemu, A. Broka, Kalna ielās Aglonā

01.08.2018

23 873

Valsts kase Prioritārais investīciju projekts "Remontdarbi Aglonas novada iestādēs"

03.10.2018

1 980

Valsts kase ERAF proj. 5.6.2.0/18/I/009 "Preiļu nov. un ietekmes areāla pašvaldības uzņēmējdarbības vides infrastruktūras attīstība "īstenošana (komercdarbība)

07.02.2020

30 527

Valsts kase ERAF proj. 5.6.2.0/18/I/009 "Preiļu nov. un ietekmes areāla pašvaldības uzņēmējdarbības vides infrastruktūras attīstība" īstenošanai

07.02.2020

12 895

Valsts kase Projekts "Aglonas vsk. dienesta viesnīcas pārbūve"

12.11.2020

19 221

Valsts kase Projekts "Aglonas vsk. dienesta viesnīcas pārbūve" (3. kārta)

30.06.2021

12 967

Valsts kase Uzņēmējdarbības vides infrastruktūras attīstība

04.06.2018

11 575

Valsts kase Jumta seguma maiņa Stabulnieku KN

24.08.2018

4 136

Valsts kase Rušonas pagasta autoceļa Nr. 51 "Lauku iela" pārbūve

25.10.2019

12

Valsts kase Sīļukalna pagasta autoceļš Nr. 18 "Teilāni–Grāvuļi–Straujupe" pārbūve

25.10.2019

1 133

Valsts kase Stabulnieku pagasta autoceļa Nr. 4 "Stabulnieki–Pastari" pārbūve

25.10.2019

2 538

Valsts kase Riebiņu novada Rušonas pagasta pašvaldības autoceļa Nr. 4 "Kastīre–Gelenova–Šaures" pārbūve

06.05.2021

20 277

Valsts kase Riebiņu novada Stabulnieku pagasta pašvaldības autoceļa Nr. 1 "Polkorona–Voveri km 0.000-0.650" pārbūve

06.05.2021

10 391

Valsts kase Riebiņu novada Stabulnieku pagasta autoceļa Nr. 1 "Polkorona–Voveri km 0.650-2.720" pārbūve

06.05.2021

15 577

Valsts kase Riebiņu novada Stabulnieku pagasta pašvaldības autoceļa Nr. 1 "Polkorona–Voveri km 2.720-3.700" pārbūve

06.05.2021

13 714

Valsts kase Prioritārais investīciju projekts "Atpūtas vietas izveide pie Salmeja ezera Rušonas pagastā, Riebiņu novadā"

29.06.2021

17 397

Valsts kase Investīciju projektu īstenošanai (saistību pārjaunojums)

07.05.2021

332 813

Valsts kase prioritārā investīciju projekta "Vārkavas muižas pils ēkas vienkāršota fasāžu atjaunošana"

26.07.2017

4 485

Valsts kase sociālo programmu investīciju projekts "Ēkas pārbūve par sociālās aprūpes centru Vārkavā"

28.07.2017

43 946

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 5.6.2.0/17/I/024) "Uzņēmējdarbības vides uzlabošana un investīciju piesaistes veicināšana Preiļu novadā" īstenošanai

25.08.2021

10 675

Valsts kase Projekta "Jāņa Eglīša Preiļu valsts ģimnāzijas sporta zāles un savienojošās daļas jumta atjaunošana" īstenošanai

25.08.2021

3 719

Valsts kase ERAF projekts (Nr. 9.3.1./18/1/009) Sabiedrībā balstīto sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Preiļu novadā" īstenošanai

13.09.2021

2 153

Valsts kase Prioritārā investīciju projekta "Ražošanai pielāgotas ēkas A. Paulāna ielā 1A, Preiļos pārbūve komercdarbības attīstībai Preiļu novadā" īstenošanai

04.04.2022

28 968

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 3.3.1.0/20/I/012) "Ražošanai pielāgota tipveida angāra izbūve un teritorijas labiekārtošana, Daugavpils ielā 64, Preiļi" īstenošanai

28.04.2022

12 492

Valsts kase Prioritārā investīciju projekta "Brīvdabas un aktīvās atpūtas parka "Vecvītoli" teritorijas labiekārtošana, Upmala, Preiļu novadā", īstenošanai

25.05.2022

39 668

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 4.2.2.0/20/I/012) "Preiļu novada pašvaldības ēku energoefektivitātes uzlabošana Preiļu BJSS Aglonas ielā 24" īstenošanai

26.05.2022

80 354

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 3.3.1.0/20/I/011) Preiļu pils 1. stāva atjaunošana komercdarbības attīstības nodrošināšanai" īstenošanai

10.08.2022

16 249

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 3.3.1.0/20/I/011) Preiļu pils 1. stāva atjaunošana komercdarbības attīstības nodrošināšanai" īstenošanai

10.08.2022

43 601

Valsts kase Latvijas–Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas projekta (Nr. LLI-539) "Amatniecība kā tūrisma produkts bez robežām" investīciju daļas īstenošanai

10.08.2022

37

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 4.2.2.0/20/I/012) "Preiļu novada pašvaldības ēku energoefektivitātes uzlabošana Preiļu BJSS Aglonas ielā 24" īstenošanai

07.09.2022

4 357

Valsts kase Projekta "Būvprojekta "Preiļu pilsētas centra teritorijas pārbūve – 1., 2. un 3. kārta" izstrāde" īstenošanai

18.10.2022

33 581

Valsts kase Projekta "Bērnudārza "Pasaciņa" rotaļu laukumu būvniecības dokumentācijas izstrāde un būvdarbi" investīciju īstenošanai

08.11.2022

30 167

Valsts kase ERAF projekts (Nr. 3.3.1.0/20/I/011) "Preiļu pils 1. stāva atjaunošana komercdarbības attīstības nodrošināšanai"

02.02.2023

4 548

Valsts kase ERAF projekts (Nr. 3.3.1.0/20/I/011) "Preiļu pils 1. stāva atjaunošana komercdarbības attīstības nodrošināšanai"

02.02.2023

6 204

Valsts kase ERAF projekta Nr. 4.2.2.0/21/A/057 "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Preiļu Kultūras centrā, Raiņa bulvārī 28, Preiļos"

02.02.2023

22 638

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 5.6.2.0/17/I/024) "Uzņēmējdarbības vides uzlabošana un investīciju piesaistes veicināšana Preiļu novadā" īstenošanai

03.03.2023

25 617

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 4.2.2.0/21/A/079)" Preiļu novada pašvaldības Aglonas pirmsskolas izglītības iestādes energoefektivitātes paaugstināšana" īstenošanai

31.03.2023

43 129

Valsts kase ERAF projekta (Nr. 5.6.2.0/17/I/024) "Uzņēmējdarbības vides uzlabošana un investīciju piesaistes veicināšana Preiļu novadā" īstenošanai

14.04.2023

5 140

Valsts kase ERAF projekts Nr. 5.6.2.0/20/I/005 Uzņēmējdarbības vides uzlabošana un investīciju piesaistes veicināšana Riebiņu novadā

09.08.2023

6 480

Valsts kase Prioritārais investīciju projekts "Preiļu pils pārbūves 3. kārtas 2. posma darbi"

06.06.2024

16 198

Valsts kase AF projekts (Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/037) "Energoefektivitātes paaugstināšana Saunas pagasta pārvaldes ēkai, Brīvības iela 9, Prīkuļi, Saunas pagasts, Preiļu novads"

02.08.2024

5 857

Valsts kase AF projekts (Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/036) "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Labklājības pārvaldes ēkā Aglonas ielā 1A, Preiļos"

02.08.2024

7 887

Valsts kase AF projekts (Nr. 3.1.1.6.i.0/1/23/A/CFLA/009) Preiļu novada pašvaldības funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisijas transporta līdzekļu iegāde

29.10.2024

20 245

Valsts kase AF projekts (Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/038) Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Raiņa bulvārī 24, Preiļos

02.12.2024

0

KOPĀ: x

x

2 207 412

   

 

 

Saistību apjoms % no plānotajiem pamatbudžeta ieņēmumiem

10,62

Pašvaldības 2025. gada investīciju budžeta prioritātes

• Energoefektivitātes un klimata pārmaiņu pasākumu īstenošana – energoefektivitātes darbu veikšana trīs pašvaldības ēkās un būvprojektu izstrāde, elektroautobusu iegāde skolēnu pārvadājumu nodrošināšanai;

• Preiļu muižas kompleksa un parka attīstība uzņēmējdarbības atbalstam, nozīmīga kultūras mantojuma saglabāšanai un tūrisma pakalpojumu attīstībai;

• Preiļu pilsētas teritorijas lietus ūdeņu novadīšanas un ielu apgaismojuma sistēmu inventarizācija;

• Koplietošanas meliorācijas sistēmu atjaunošanas darbu būvprojektu izstrāde un atjaunošanas darbu veikšana;

• Publiskās ārtelpas, pašvaldības ielu un ceļu tīkla, t.sk. lietus ūdens kanalizācijas sistēmu būvprojektu izstrāde, kā arī būvdarbu realizācija, nodrošinot klimatneitralitātes prasību ievērošanu, iedzīvotāju intereses un atbalstu uzņēmējdarbības attīstībai.

Plānotie projekti un investīcijas 2025. gadā un turpmākajos gados

• Projekts Nr. 6.1.1.6./1/24/A/010 Bezemesiju trasportlīdzekļu iegāde Preiļu novada pašvaldības funkciju īstenošanai;

• AF projekts Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/037 "Energoefektivitātes paaugstināšana Saunas pagasta pārvaldes ēkai, Brīvības iela 9, Prīkuļi, Saunas pagasts, Preiļu novads";

• AF projekts Nr. 3.1.1.6.i.0/1/23/A/CFLA/009 "Preiļu novada pašvaldības funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisijas transporta līdzekļu iegāde";

• AF projekts Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/038 "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Raiņa bulvārī 24, Preiļos";

• AF projekts Nr. 1.2.1.3.i.0/1/23/A/CFLA/036 "Preiļu novada pašvaldības ēkas energoefektivitātes paaugstināšana Labklājības pārvaldes ēkas Aglonas ielā 1A, Preiļi"

• INTERREG programmas LAT-LIT pārrobežu projekts Militārais mantojums;

• AF projekts Nr. 2.3.2.1.i.0/1/23/I/CFLA/002 "Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās";

• Projekts Nr. 2.3.2.1.i.0/1/23/I/CFLA/001 "Sabiedrības digitālo prasmju attīstība";

• Projekts "Preiļu novada Jauniešu domes LĪDZDALĪBAS STARTUP" Nr. 2023-3-LV02-KA154-YOU-000177400;

• Projekts Nr. 4.2.3.4/1/24/I/001 "PROTI un DARI 2.0"

• JSPA Projekts" Iedvesmojies darīt"

• JSPA "Preiļu pašvaldības iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam "Kontakts2";

• Projekts Nr. Nr. 6.1.1.3/1/24/A/009 Uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides veidošana Preiļu novadā (Kooperatīvas ielas atjaunošana un siltumtrases izbūve);

• Atpūtas vietas ierīkošana Pelēču ezera krastā, Pelēču pagastā, Preiļu novadā;

• Projekts 4.3.5.1/1/24/A/005 Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības paplašināšana Preiļu novadā;

• Projekts Nr. 4.3.1.3/1/24/A/003-Sociālo mājokļu atjaunošana vai jaunu sociālo mājokļu būvniecība;

• Projekts Nr. 3.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/003 Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai Preiļu novadā";

• Vēsturiskais ceļš augšup/ Historical path UP, Nr. LL-00091, LATLIT;

• Preiļu pils pārbūves 3. kārtas 2. posma darbi;

• "Risinājumi pārtikas atkritumu samazināšanai skolu ēdnīcās/ SchoolFood WasteSolutions", Nr. "CB0600301, INTERREG CentralBaltic

• CERV programma Itālija;

• "Drošā skola", SAM 5.1.1.4 pasākuma "Viedās pašvaldības ietvaros";

• Projekts Nr. 5.1.1.3//I/23/A/028 Žika laukuma izveide publiskās ārtelpas attīstībai Preiļos;

• Projekts Nr. 6.1.1.3/1/24/A/016 Uzņēmējdarbībai labvēlīgas vides veidošana Preiļu novadā (Ceļa "Rušona–Siveriņa" pārbūve, Ceļa "Purmaļi–Lielie Anspoki" pārbūve, Noliktavu ielas seguma atjaunošana Preiļu pilsētā, Kurzemes ielas seguma atjaunošana Preiļu pilsētā);

• Projekts Nr. 5.1.1.1/2/24/A/020 Preiļu pilsētas centra pārbūve uzņēmējdarbības atbalstam;

• Projekts Nr. 5.1.1.1/1/24/I/013 Ceļu infrastruktūras attīstība un investīciju piesaiste uzņēmējdarbībai Preiļu novada lauku teritorijā (Ceļa Litavnieki–Krapišķi pārbūve, Skolas ielas pārbūve Riebiņos);

• Satiksmes infrastruktūras attīstība Preiļu novadā uzņēmējdarbības atbalstam pasākumā 6.1.1.3.;

• Projekts Nr. 4.1.2.2/I/24/I/016 Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana vietējai sabiedrībai Preiļu un Līvānu novados;

• LAD projekts Nr. 24-03-C0LA043P-000002 pašvaldības nozīmes koplietošanas ūdensnoteku ŪSIK:4324411:01 un 432263:62 atjaunošana Preiļu novadā;

• Aizsardzības ministrija – lietus ūdens novadīšanas sistēmas pārbūves/ izbūves darbi ārpus militārās bāzes "Preiļi";

• Ekoloģiskā tīkla izveide lapkoku praulgrauža aizsardzībai Baltijā", LIFE22 NAT/LT/1011136989;

• Vārkavas p/sk pārbūve – prioritārais aizņēmums;

• Preiļu pils pārbūves 3. kārtas 2. posma darbi – prioritārais aizņēmums;

• INTERREG programma LATLIT pārrobežu projekts "Iedrošināt ikvienu: ģimenes digitālo aktivitāšu centru attīstība Latvijā un Lietuvā".

Preiļu novada domes priekšsēdētājs Ā. Vucāns

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!