
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes lēmums Nr. 685/1-2
Rīgā 2025. gada 3. decembrī
Par piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm доброволец-центр.рф, сво-контракт.рф, heroes-tatarstan.ru, vkpress.ru, gazetapervomaisk.ru, ircity.ru, mfc44.ru, bmfc-t.ru, gossov.tatarstan.ru un dinskoi-raion.ru
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – Padome) šādā sastāvā – Padomes priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete, Padomes locekle Ieva Kalderauska, Padomes locekle Ilva Milzarāja –, izvērtējot Padomes Monitoringa departamenta 2025. gada 28. oktobra pārbaudes ziņojumu Nr. P/2025/218/6-4 un no kompetentās valsts pārvaldes iestādes saņemto informāciju,
konstatē:
[1] Padome, veicot Latvijas informatīvās telpas monitoringu nolūkā veikt tai Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 60. pantā noteiktās funkcijas, ir veikusi dažādu tīmekļvietņu pārbaudi, vērtējot tīmekļvietnēs izvietoto audio, audiovizuālo un rakstisko saturu.
[2] 2025. gada 26. novembrī Padome ir saņēmusi 2025. gada 24. novembra vēstuli no citas kompetentās valsts pārvaldes iestādes, kurā sniegta informācija par tīmekļvietņu доброволец-центр.рф, сво-контракт.рф, heroes-tatarstan.ru, vkpress.ru, gazetapervomaisk.ru, ircity.ru, mfc44.ru, bmfc-t.ru, gossov.tatarstan.ru un dinskoi-raion.ru pārbaudi un tajā konstatēto informāciju. Kompetentā valsts pārvaldes iestāde norāda, ka tīmekļvietnēs доброволец-центр.рф, сво-контракт.рф, heroes-tatarstan.ru, vkpress.ru, gazetapervomaisk.ru, ircity.ru, mfc44.ru, bmfc-t.ru, gossov.tatarstan.ru un dinskoi-raion.ru kopumā tiek izplatīta vienpusēja un tendencioza informācija par Krievijas karu Ukrainā, mobilizēts informatīvais un sabiedriskais atbalsts Ukrainā karojošajiem Krievijas karavīriem, kā arī veidota piederības sajūta un pozitīva kopējā attieksme pret Krieviju. Kompetentās valsts pārvaldes iestādes ieskatā tas var radīt negatīvu ietekmi uz Latvijas sabiedrības saliedētību, starpetniskajām attiecībām, vērtību izpratni, kā arī Latvijas valsts solidaritāti un atbalstu Ukrainai attiecībā uz tās neatkarību, suverenitāti un teritoriālo vienotību.
[3] Veicot minēto tīmekļvietņu pārbaudi (pārbaudes rezultāti apkopoti Padomes Monitoringa departamenta 2025. gada 28. oktobra pārbaudes ziņojumā Nr. P/2025/218/6-4, kā arī kompetentās iestādes 2025. gada 24. novembra vēstulē Nr. 21/2025/8655-IP) Padome un kompetentā valsts pārvaldes iestāde ir konstatējusi, ka minētajās tīmekļvietnēs tiek izplatīta sagrozīta un nepatiesa informācija par notikumiem Krievijā un pasaulē, tajā skaitā arī par karu Ukrainā, attaisnojot Krievijas iebrukumu Ukrainā. Tāpat konstatētas ziņas par "speciālo militāro operāciju" Ukrainā un tās dalībniekiem sniegtajiem finansiālajiem un sociālajiem stimuliem, atbilstoši Krievijas īstenotajai propagandai. Šāda informācija Latvijas informatīvajā telpā var radīt maldīgu priekšstatu par notikumiem pasaulē, negatīvi ietekmēt dažādu sabiedrības grupu līdzāspastāvēšanu un radīt apdraudējumu Latvijas valsts drošībai. Turpmāk lēmumā tiek norādīts, kāda veida informācija minētajās tīmekļvietnēs ir izvietota.
[3.1] Tīmekļvietnē доброволец-центр.рф cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.1.1] Tīmekļvietne доброволец-центр.рф ir Krievijas tautas brīvprātīgo federālā centra (krievu: "Федеральный центр народа добровольцев") tīmekļvietne, kas darbojas kā brīvprātīgo vervēšanas un rekrutēšanas platforma dalībai Krievijas īstenotajā militārajā agresijā Ukrainā, kas tīmekļvietnē tiek pozicionēta kā Krievijas aizstāvēšana un cīņa pret ienaidnieku – Ukrainu. Minētajā tīmekļvietnē ir publicēta plaša informācija par līgumkaravīriem un to ģimenes locekļiem piedāvātajiem finansiālajiem un sociālajiem stimuliem. Tāpat arī līgumkaravīri tiek raksturoti kā varoņi ar augstu prestižu un priviliģētu statusu sabiedrībā;
[3.1.2] Tīmekļvietnes sadaļā "Nosacījumi" (krievu: "Условия") izvietota informācija, kurā dienestu Krievijas armijā pasniedz kā prestižu un izdevīgu izvēli, kas sniedz ievērojamus materiālos, sociālos un profesionālos ieguvumus. Tiek uzsvērts, ka, noslēdzot līgumu par dalību Krievijas iebrukumā Ukrainā, tiek sniegtas plašas iespējas, kuras nevar saņemt citās militārā dienesta formās. Tiek uzsvērti tādi materiālie ieguvumi kā iestāšanās samaksa, augsta alga, prēmijas par dalību un sasniegumiem karadarbībā, kā arī piedāvāta izdevumu kompensācija. Tāpat tiek norādītas sociālās garantijas — apdrošināšana, bezmaksas medicīniskā aprūpe, dzīvības apdrošināšana un pensijas uzkrājumi. Papildus uzsvērtas arī karjeras iespējas;
[3.1.3] Tīmekļvietnes sadaļā "Vakances" (krievu: "Вакансии") izvietots saraksts ar Krievijas bruņoto spēku profesijām, kurām var pieteikties brīvprātīgie, izmantojot tīmekļvietnes sniegtos pakalpojumus.
[3.2] Tīmekļvietnē сво-контракт.рф cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.2.1] Tīmekļvietne сво-контракт.рф ir Krievijas armijas dalībnieku vervēšanas un rekrutēšanas platforma dalībai Krievijas īstenotajā militārajā agresijā Ukrainā, kas tīmekļvietnē tiek pozicionēta kā Krievijas aizstāvēšana un cīņa pret ienaidnieku – Ukrainu. Minētajā tīmekļvietnē ir publicēta plaša informācija par līgumkaravīriem un to ģimenes locekļiem piedāvātajiem finansiālajiem un sociālajiem stimuliem. Tāpat arī līgumkaravīri tiek raksturoti kā varoņi ar augstu prestižu un priviliģētu statusu sabiedrībā;
[3.2.2] Tīmekļvietnē izvietota plaša informācija par labumiem, kurus sniedz personām, kas noslēdz līgumu par dalību Krievijas iebrukumā Ukrainā ‒ kredītu dzēšana līdz 10 miljoniem Krievijas rubļu, vienas reizes izmaksas par iestāšanos no 3,1 milj. Krievijas rubļu un ikmēneša izmaksas no 210 tūkst. Krievijas rubļu;
[3.2.3] Tīmekļvietnē izvietota sadaļa "Vakances". Sadaļā ir izvietots saraksts ar dažādām vakancēm, kurām tīmekļvietnes lietotājs var pieteikties, lai piedalītos Krievijas iebrukumā Ukrainā. Tīmekļvietnē ir izvietotas vakances dažādiem bruņoto spēku kaujas amatiem, atbalsta amatiem un arī medicīnas nozares amatiem;
[3.2.4] Tīmekļvietnē izvietota sadaļa, kurā norādīta informācija ar sociālajām garantijām, kuras nodrošina Krievijas iebrukuma Ukrainā dalībniekiem. Tiek norādītas tādas sociālās garantijas kā speciālā programma nekustamā īpašuma iegādei, kredītu un nodokļu apmaksas brīvdienas, kā arī budžeta vietas universitātēs.
[3.3] Tīmekļvietnē heroes-tatarstan.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.3.1] Tīmekļvietne heroes-tatarstan.ru ir Krievijas armijas dalībnieku vervēšanas un rekrutēšanas platforma dalībai Krievijas īstenotajā militārajā agresijā Ukrainā, kas tīmekļvietnē tiek pozicionēta kā Krievijas aizstāvēšana un cīņa pret ienaidnieku – Ukrainu. Minētajā tīmekļvietnē ir publicēta plaša informācija par līgumkaravīriem un to ģimenes locekļiem piedāvātajiem finansiālajiem un sociālajiem stimuliem. Tāpat arī līgumkaravīri tiek raksturoti kā varoņi ar augstu prestižu un priviliģētu statusu sabiedrībā;
[3.3.2] Tīmekļvietnē izvietota informācija, ka, pievienojoties Krievijas armijai un noslēdzot līgumu, persona saņem 800 tūkst. Krievijas rubļu. Tīmekļvietnē ir izvietotas divas pogas, uz kurām nospiežot, lietotājam atveras pieteikšanās anketa Krievijas bruņotajiem spēkiem, kurā var norādīt arī Latvijas telefona numuru;
[3.3.3] Tīmekļvietnē izvietota sadaļa "Izmaksas" (krievu: "Выплаты"), kurā izvietota informācija par atalgojumu, kuru saņem līgumkaravīri par dalību Krievijas iebrukumā Ukrainā;
[3.3.4] Tīmekļvietnes sadaļā "Ziņas" (krievu: "Новости") izvietots informatīvs saturs par atbalsta sniegšanu Krievijas karavīriem Ukrainā, militāru svētku atzīmēšanu un Krievijas karavīru slavināšanu.
[3.4] Tīmekļvietnē vkpress.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.4.1] Tīmekļvietne vkpress.ru ir Krievijas ziņu tīmekļvietne, kurā tiek izvietotas Krievijas valsts oficiālās ziņas, kā arī to pārstāvēto Krievijas administratīvo vienību politiskās, ekonomiskās, sabiedriskās, kultūras, izglītības un sporta aktualitātes. Vienlaikus tīmekļvietnes saturā ir konstatēts viennozīmīgs atbalsts Krievijas karam Ukrainā un Ukrainā karojošajiem Krievijas karavīriem, kā arī to pastrādāto noziegumu leģitimēšana un attaisnošana;
[3.4.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Šodien! Triecieni pa Ukrainu: rūpnīca ir liesmās – tā vēl nav bijis" (krievu: "Сегодня! Удары по Украине: полыхает завод – такого еще не было"). Rakstā tiek aprakstīti Krievijas uzbrukumi vairākiem Ukrainas reģioniem, izmantojot dronu uzbrukumus. Tiek ziņots par triecieniem Dņepropetrovskas apgabalā, īpaši Kamenskā radīts nemiers, kur notikuši sprādzieni un izcēlušies ugunsgrēki pie rūpnīcām un hidroelektrostacijas. Minēti arī citi uzbrukumi Ukrainas enerģijas infrastruktūrai. Rakstā mēģina parādīt Krievijas veiktos uzbrukumus Ukrainai kā militāru uzvaru;
[3.4.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Šoks! Mirnohrada ir aplenkta – tur ir pilns ar Ukrainas bruņoto spēku karavīriem: to neviens nebija gaidījis" (krievu: "ШОК! Мирноград окружен – там тьма военных ВСУ: такого никто не ожидал"). Rakstā norāda, ka Krievijas bruņotie spēki turpina uzbrukumu Doņeckas apgabalā. Tiek apgalvots, ka Krievijas armijas vienības pārrāvušas Ukrainas aizsardzības līnijas pie Pokrovskas un gatavojoties izolēt Mirnohradas pilsētu, pārtraucot tās apgādi. Vienlaikus tiek ziņots, ka Krievijas karavīri nostiprina pozīcijas pie dzelzceļa depo un pabeidz Ukrainas karavīru aizsardzības iznīcināšanu;
[3.4.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Steidzami! Laimīgs Zelenskis veica skaļu paziņojumu" (krievu: "Срочно! Счастливый Зеленский сделал громкое заявление"), kurā tiek nievājoši runāts par Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski. Tīmekļvietnes rakstā par ASV piekrišanu sniegt Ukrainai tālās distances raķetes vēstīts, ka "uzmundrināts par Putina un Trampa tikšanās atcelšanu, Kijevas valdnieks ieradās uz samitu Barselonā – pat no laimes uzvilcis žaketi. Pirmajā kārtā bijušais komiķis atkārtoja, ka no Ukrainas puses teritoriālas piekāpšanās "nebūs"" (krievu: "Воодушевленный отменой встречи Путина и Трампа киевский главарь прибыл на саммит в Брюсселе – даже пиджак от счастья надел. Первым делом бывший комик повторил, что никаких территориальных уступок Украина делать "не будет""). Izmantojot nievājošu valodu attiecībā uz Ukrainas prezidentu, šajā rakstā tiek diskreditēta Ukrainas valdība.
[3.5] Tīmekļvietnē gazetapervomaisk.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.5.1] Tīmekļvietne gazetapervomaisk.ru ir Krievijas Tombovas apgabala ziņu tīmekļvietne, kurā tiek izvietotas Krievijas valsts oficiālās ziņas, kā arī to pārstāvēto Krievijas administratīvo vienību politiskās, ekonomiskās, sabiedriskās, kultūras, izglītības un sporta aktualitātes. Vienlaikus tīmekļvietnes saturā ir konstatēts viennozīmīgs atbalsts Krievijas karam Ukrainā un Ukrainā karojošajiem Krievijas karavīriem, kā arī to pastrādāto noziegumu leģitimēšana un attaisnošana;
[3.5.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Ar kritušo SMO dalībnieku atvadījās Pervomaiskā" (krievu: "С погибшим участником СВО простились в Первомайском"). Rakstā stāsta par Krievijas iebrukuma Ukrainā kritušā karavīra bēru ceremoniju. Rakstā apraksta bēru norisi, garīdznieku un pašvaldības amatpersonu runas. Tika slavināta Krievijas iebrukuma Ukrainā dalībnieka varonība un pašaizliedzība, kā arī uzsvērts sabiedrības pienākums saglabāt viņa piemiņu. Šāds raksts glorificē Krievijas karavīrus un parāda tos kā varoņus, kuri pašaizliedzīgi upurējas par labu Krievijai, tādējādi stiprinot Krievijas patriotismu;
[3.5.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Pervomaiskas brīvprātīgie veikuši 45 humānās palīdzības braucienus" (krievu: "Первомайские волонтёры совершили 45-й гуманитарный выезд"). Rakstā norādīts, ka Krievijas Pervomaiskas apgabala brīvprātīgie no humānās palīdzības štāba "Mēs kopā" (krievu: "Мы вместе") devušies 45. braucienā uz Krievijas karaspēka pozīcijām Ukrainā, kur viņi nodevuši karavīriem pārtiku, medikamentus, higiēnas preces, siltās drēbes, maskēšanās tīklus un ierakumu sveces. Tiek slavēta vietējās sabiedrības līdzdalība un uzsvērts, ka palīdzība veicina uzvaras tuvošanos. Raksta naratīvs veido pozitīvu tēlu Krievijas armijai un veicina sabiedrības iesaisti kara atbalstīšanā;
[3.5.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts un audiovizuālais materiāls "Savējos nepametam" (krievu: "Своих не бросаем"). Rakstā tiek sniegta informācija, ka Krievijas Pervomaiskas apgabala Centrālajā kultūras namā notika labdarības koncerts Krievijas karavīru atbalstam.
[3.6] Tīmekļvietnē ircity.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.6.1] Tīmekļvietne ircity.ru ir Krievijas Irkutskas apgabala ziņu tīmekļvietne, kurā tiek izvietotas Krievijas valsts oficiālās ziņas, kā arī to pārstāvēto Krievijas administratīvo vienību politiskās, ekonomiskās, sabiedriskās, kultūras, izglītības un sporta aktualitātes. Vienlaikus tīmekļvietnes saturā ir konstatēts viennozīmīgs atbalsts Krievijas karam Ukrainā un Ukrainā karojošajiem Krievijas karavīriem, kā arī to pastrādāto noziegumu leģitimēšana un attaisnošana;
[3.6.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts ""Unikāls izstrādājums, kāda nav nevienam citam pasaulē": Putinam ziņots par kodolraķetes "Burevestņik" izmēģinājumiem" (krievu: "Уникальное изделие, которого в мире ни у кого нет": Путину доложили об испытаниях ядерной ракеты "Буревестник""). Rakstā tiek izplatīta informācija, ka Vladimirs Putins apmeklējis Krievijas karaspēka vadības punktu un uzklausījis ziņojumu par kodolraķetes "Burvestņik" izmēģinājumiem. Ziņots, ka raķete veikusi 15 stundas ilgu lidojumu, pārvarot ap 14 000 kilometru, un tai esot "neierobežots darbības rādiuss" pateicoties kodolenerģijas iekārtai. Putins šo ieroču sistēmu nosaucis par unikālu un vienīgo pasaulē, uzsverot nepieciešamību sagatavot to kaujas vajadzībām. Šāda informācija tiek izmantota, lai demonstrētu Krievijas militāro pārākumu un tehnoloģisko spēju, vienlaikus veicot rietumu valstu iebiedēšanu;
[3.6.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Vladimirs Putins apbalvoja vairākus Priangārijas iedzīvotājus par viņu nopelniem. Ar ko viņi tika apbalvoti?" (krievu: "Владимир Путин отметил нескольких жителей Приангарья за их заслуги. Чем их наградили?"). Rakstā tiek izplatīta informācija, ka Vladimirs Putins parakstījis rīkojumus par vairāku Irkutskas apgabala iedzīvotāju apbalvošanu un goda nosaukumu piešķiršanu. Irkutskas iedzīvotājiem tika piešķirti tituli un pasniegtas medaļas ‒ "Krievijas Federācijas nopelniem bagātais ārsts" un "Par Sibīrijas un Tālo Austrumu attīstību". Šāda informācija tiek izmantota, lai demonstrētu propagandu par Krievijas prezidenta rūpēm par parasto darba cilvēku un stiprinātu prezidenta iekšpolitisko tēlu, īpaši reģionālā un industriālā patriotisma kontekstā;
[3.6.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Droni masveidā uzbruka Volgogradas apgabalam: atlūzas nokrita uz skolas, bērnudārza un dzīvojamām mājām." (krievu: "Беспилотники массово атаковали Волгоградскую область: осколки упали на школу, детский сад и жилые дома"). Rakstā tiek izplatīta informācija, ka Volgogradas apgabalu apdraudējuši Ukrainas droni. Pēc apgabala gubernatora teiktā, dronu atlūzu krišanas rezultātā Volgogradā bojātas trīs daudzdzīvokļu mājas, skola un bērnudārzs. Ziņots arī, ka viens gados vecs vīrietis guvis nelielus ievainojumus. Šāda informācija tiek izmantota, lai uzturētu sabiedrībā trauksmes sajūtu un veicinātu uzticēšanos Krievijas valsts struktūrām, attēlojot Ukrainu kā pastāvīgu draudu Krievijas teritorijai.
[3.7] Tīmekļvietnē mfc44.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.7.1] Tīmekļvietne mfc44.ru ir Krievijas Kostromas apgabala valsts budžeta iestādes "Daudzfunkcionālais valsts un pašvaldības pakalpojumu sniegšanas centrs" (krievu: "Многофункциональный центр предоставления государственных и муниципальных услуг") tīmekļvietne. Minētās iestādes pamatdarbības funkcijas ir saistītas ar Krievijas valsts un Kostromas apgabala administrācijas pakalpojumu nodrošināšanu iedzīvotājiem, institūcijām, organizācijām un uzņēmumiem. Vienlaikus minētās tīmekļvietnes izvērtējums liecina par iestādes iesaisti sociālā atbalsta pakalpojumu nodrošināšanā Ukrainā karojošajiem Krievijas karavīriem, to ģimenes locekļiem un Krievijas kara Ukrainā veterāniem;
[3.7.2] Tīmekļvietnē izvietots Krievijas armijas līgumkaravīru rekrutēšanas baneris ar tekstu "līguma dienests – darbs īstiem vīriešiem" (krievu: "Служба по контракту – работа для настоящих мушчин"). Reklāmas baneris pāradresē lietotāju uz Latvijas teritorijā ierobežotu tīmekļvietni службапоконтракту.рф;
[3.7.3] Tīmekļvietnē izvietota sadaļa "Atbalsts SMO dalībniekiem un viņu ģimenes locekļiem" (krievu: "Поддержка участников СВО и членов их семей"). Apakšsadaļā "Atbalsta pasākumu saraksts" (krievu: "Перечень мер поддержки") ir izvietota informācija ar pakalpojumiem, kurus sniedz Krievijas valsts un pašvaldību iestādes Krievijas iebrukuma Ukrainā dalībniekiem, viņu ģimenēm un kara veterāniem. Minētas tādas sociālās garantijas kā ikmēneša naudas izmaksa, palīdzība iekārtoties darbā, īpašumtiesību nostiprināšana paātrinātā kārtībā;
[3.7.4] Tīmekļvietnē izvietota sadaļa "Informatīvs materiāls par atbalsta pasākumiem SMO dalībniekiem" (krievu: "Памятка по мерам поддержки СВО"). Sadaļā ir izvietots dokuments, kurā ir minēts saraksts ar atbalsta mehānismiem, kurus saņem Krievijas iebrukuma Ukrainā dalībnieki, viņu ģimenes locekļi un veterāni. Piemēram, minēts, ka bojā gājušā Krievijas karavīra ģimene var pieteikties saņemt ikmēneša izmaksu 2500,01 Krievijas rubļu apmērā.
[3.8] Tīmekļvietnē bmfc-t.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.8.1] Tīmekļvietne bmfc-t.ru ir Krievijas Maskavas apgabala Balašihas pilsētas Valsts un pašvaldību pakalpojumu centra "Mani dokumenti" (krievu: "Центр государственных и муниципальных услуг "Мои Документы" городского округа Балашиха") tīmekļvietne. Izvērtējums liecina, ka iestādes funkcijas ir saistītas ar administratīva rakstura pakalpojumu nodrošināšanu fiziskām un juridiskām personām;
[3.8.2] Tajā pašā laikā tīmekļvietnes izvērtējums liecina par minētas iestādes aktīvu līdzdalību Krievijas kara Ukrainā atbalstīšanā. Piemēram, tīmekļvietnē ir izvietota speciāla informatīvā sadaļa "Atbalsts SMO dalībniekiem" (krievu: "Поддержка участников специальной военной операции и членов их семей"), kurā ir izvietota plaša informācija par atbalsta pasākumiem Krievijas iebrukuma Ukrainā iesaistītajiem Krievijas karavīriem un viņu ģimenes locekļiem. Kompetentās valsts pārvaldes iestādes izvērtējums liecina arī par minētās iestādes darbinieku aktīvu iesaisti brīvprātīgā darba akcijās Ukrainā karojošo Krievijas karavīru atbalstam, piemēram, humanitārās palīdzības vākšanā un nosūtīšanā. Tāpat minētās iestādes telpas un infrastruktūra tiek izmantotas Krievijas kara Ukrainā atbalstīšanai, piemēram, iestādes telpās ierīkots cehs maskēšanās tīklu pīšanai, kurus pēc tam nogādā Ukrainā karojošajiem Krievijas karavīriem.
[3.9] Tīmekļvietnē gossov.tatarstan.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.9.1] Tīmekļvietne gossov.tatarstan.ru ir Krievijas Tatarstānas Republikas Valsts padomes tīmekļvietne.
Kompetentās valsts pārvaldes iestādes izvērtējums liecina, ka tīmekļvietnes saturs ir pakārtots konkrēto subjektu darbam, aktualitātēm, pakalpojumiem, notikumiem un konkursiem. Vienlaikus tīmekļvietnē ir konstatēts informatīvais atbalsts Krievijas karam Ukrainā, it sevišķi brīvprātīgo rekrutēšanas kampaņa;
[3.9.2] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Kārtējā humānā krava no Tatarstānas nogādāta SMO zonā esošajiem cīnītājiem" (krievu: "Очередной гуманитарный груз доставлен из Татарстана бойцам в зону СВО"). Rakstā tiek izplatīta informācija, ka uz Doņeckas Tautas Republiku no Tatarstānas nogādāta kārtējā humānā krava, kas paredzēta Krievijas karavīriem. To pavadīja Tatarstānas amatpersonas. Tiek ziņots, ka frontes zonā Krievijas karavīriem nodota humānā palīdzība – pārtika, medikamenti, apģērbs, instrumenti, būvmateriāli, mobilās pirtis un automašīnas. Šāda informācija tiek izmantota, lai demonstrētu Krievijas reģionu atbalstu Krievijas iebrukumam Ukrainā un veicinātu sabiedrības iesaisti;
[3.9.3] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Humānā krava no Tatarstānas tika nogādāta uz Luhanskas Tautas republiku" (krievu: "Гуманитарный груз из Татарстана доставлен в ЛНР"). Rakstā tiek izplatīta informācija, ka humānā palīdzība no Tatarstānas nogādāta uz Krievijas kontrolē esošo Ukrainas teritoriju. Krava tika organizēta ar Baltasinskas rajona iedzīvotāju un uzņēmumu atbalstu. Tiek norādīts, ka humānās palīdzības ietvaros ir pārtikas produkti, saimniecības preces, automašīnas, motocikli, droni, dīzeļģeneratori un metināšanas piederumi. Šāda informācija kalpo, lai uzsvērtu reģiona sabiedrības solidaritāti un veicinātu sabiedrības iesaisti Krievijas iebrukuma Ukrainā atbalstīšanā;
[3.9.4] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Kārtējā humānā krava no Tatarstānas nogādāta SMO zonā esošajiem cīnītājiem" (krievu: "Очередной гуманитарный груз доставлен из Татарстана бойцам в зону СВО"). Rakstā tiek izplatīta informācija, ka uz Luhanskas Tautas republiku nogādāta trīsdesmitā humānās palīdzības piegāde no Tatarstānas. Kravas nosūtīšana saistīta ar Otrā pasaules kara 80. gadadienas atzīmēšanu, un to pavadījuši Tatarstānas politiķi un pašvaldības pārstāvji. Ziņots, ka uz Donbasu nogādāti būvmateriāli, sadzīves tehnika, pārtika, ūdens un automašīnas.
[3.10] Tīmekļvietnē dinskoi-raion.ru cita starpā izvietota šāda informācija:
[3.10.1] Tīmekļvietne dinskoi-raion.ru ir Krievijas Dinskas rajona administrācijas tīmekļvietne.
[3.10.2] Kompetentās valsts pārvaldes iestādes izvērtējums liecina, ka tīmekļvietnes saturs ir pakārtots konkrēto subjektu darbam, aktualitātēm, pakalpojumiem, notikumiem un konkursiem. Vienlaikus tīmekļvietnē ir konstatēts informatīvais atbalsts Krievijas karam Ukrainā, it sevišķi brīvprātīgo rekrutēšanas kampaņai to dalībai Krievijas iebrukumā Ukrainā;
[3.10.3] Tīmekļvietnē izvietots reklāmas baneris ar mērķi vākt naudas ziedojumus Kubaņas novada Krievijas karavīriem un viņu ģimenēm. Reklāmas tekstā ir minēts sauklis "Savējos nepametam!" (krievu: "Своих не бросаем"). Attēlā izvietots kvadrātkods, lai veiktu ērtāku naudas maksājumu no bankas konta;
[3.10.4] Tīmekļvietnē izvietots reklāmas baneris ar mērķi rekrutēt līgumkaravīrus Krievijas armijā. Reklāmas banerī izvietota norāde uz Latvijas Republikā ierobežotu tīmekļvietni контркт23.рф. Tāpat reklāmas saturā minēts, ka par Krievijas armijas dienesta līguma noslēgšanu persona saņems 3 miljonus Krievijas rubļu;
[3.10.5] Tīmekļvietnē izvietots raksts "Dienests pēc līguma: kas jāzina topošajam karavīram" (krievu: "Служба по контракту: что нужно знать будущему военнослужащему"). Rakstā tiek sniegta informācija par Krievijas Aizsardzības ministrijas piedāvājumu iedzīvotājiem pievienoties militārajam dienestam, noslēdzot līgumu. Plaši aprakstīti atlases kritēriji, pieteikšanās process un finansiālie ieguvumi. Tiek uzsvērts, ka par līguma noslēgšanu var saņemt vienas reizes izmaksu līdz 3 miljoniem rubļu, kā arī lielu algu, plašu sociālo garantiju klāstu, bezmaksas ēdināšanu, mājokļa kompensāciju un priekšrocības kreditēšanas un izglītības jomās. Arī rakstā izvietota norāde uz Latvijas Republikā ierobežotu tīmekļvietni контркт23.рф.
[4] Minētajās tīmekļvietnēs tiek publicēts saturs, kas atbilst Krievijas agresīvās kara propagandas naratīvam. Šajās tīmekļvietnēs publicētais saturs atbalsta un attaisno Krievijas iebrukumu Ukrainā un Ukrainas daļu pievienošanu Krievijai. Tostarp šajās tīmekļvietnēs ir konstatēts tiešs vai netiešs aicinājums auditorijai pievienoties Krievijas bruņotajiem spēkiem, lai to sastāvā piedalītos "speciālajā militārajā operācijā" (Krievijas karā pret Ukrainu) – faktiski tas ir rekrutēšanas piedāvājums auditorijai iesaistīties Krievijas bruņotajos spēkos, sniedzot informāciju par to, kādu materiālo atbalstu saviem novadniekiem, kuri piedalās vai ir piedalījušies karā pret Ukrainu, un viņu ģimenēm sniedz Krievijas varas iestādes un iedzīvotāji. Informācija, kas tiek publicēta minētajās tīmekļvietnēs, var radīt maldīgu priekštatu par Krievijas izvērsto karu Ukrainā un veicināt Krievijas īstenoto kara noziegumu attaisnošanu Latvijas sabiedrībā, tādējādi, iespējams, netieši aicinot arī Latvijas iedzīvotājus kļūt par Krievijas bruņoto spēku līgumkaravīriem karā pret Ukrainu. Kopumā minētajās tīmekļvietnēs konstatēts, ka tās turpina Krievijas veiktās dezinformācijas izplatīšanas operācijas Latvijā un Eiropā, kā arī rada riskus dažādām negatīvām provokācijām starp dažādām sabiedrības grupām, kas nepārprotami rada būtisku apdraudējumu Latvijas valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai un drošībai.
Ievērojot konstatēto, Padome
secina:
[5] Padome 2025. gada 3. decembra sēdes laikā ir pārliecinājusies par Lēmuma 3. punktā minēto tīmekļvietņu, izplatīto saturu. Elektronisko sakaru likuma 112. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka "Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei, izvērtējot valsts iestāžu sniegto informāciju, ir tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei." Minētā tiesību norma paredz Padomes tiesības, izvērtējot no citām valsts pārvaldes iestādēm saņemto informāciju, pieņemt lēmumu par piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm, ja tajās izplatītais saturs apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību.
Ar terminu "valsts drošība" ir saprotama pasākumu sistēma valsts politisko un ekonomisko pamatu un valsts robežu aizsargāšanai. Šis termins ietver arī "nacionālo drošību", kas atbilstoši Nacionālās drošības likuma 1. pantā noteiktajam ir "valsts un sabiedrības īstenotu vienoto, mērķtiecīgu pasākumu rezultātā sasniegts stāvoklis, kurā ir garantēta valsts neatkarība, tās konstitucionālā iekārta un teritoriālā integritāte, sabiedrības brīvības attīstības perspektīva, labklājība un stabilitāte." Ievērojot to, ka ir nepieciešams nodrošināt nacionālo drošību un savlaicīgi prognozēt un novērst valsts iekšējo un ārējo apdraudējumu, kā arī garantēt valsts aizsardzību, sabiedrības drošību un tās demokrātisko attīstību, nav pieļaujams, ka Latvijas informatīvajā telpā – gan elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un pakalpojumos, gan interneta vidē – tiek izplatīts tāds saturs, kas apdraud vai var radīt apdraudējumu valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai un drošībai.
[6] Padome secina, ka lēmuma 3. punktā minētās tīmekļvietnes tiek izmantotas, lai izplatītu Krievijas propagandu, kas vērsta pret Ukrainas valsti un ukraiņu nāciju un rietumvalstīm kopumā, pie tam tīmekļvietnēs tiek izplatīts tiešs vai netiešs aicinājums auditorijai pievienoties Krievijas bruņotajiem spēkiem, lai to sastāvā piedalītos "speciālajā militārajā operācijā" (Krievijas karā pret Ukrainu), kas faktiski ir rekrutēšanas piedāvājums auditorijai iestāties Krievijas bruņotajos spēkos. Tīmekļvietņu, kurās tiek izplatīta sagrozīta un nepatiesa informācija, kara propaganda, kā arī karu attaisnojoša informācija, izplatīšanas ierobežošana ir nepieciešama, lai nodrošinātu valsts drošību, sabiedrisko kārtību un drošību.
[7] Ņemot vērā Padomes monitoringa rezultātā konstatēto, kompetentās iestādes sniegto informāciju, tīmekļvietnēs izvietoto saturu, normatīvajos aktos noteikto, kā arī ģeopolitisko situāciju pasaulē, Padome atzīst, ka piekļuves liegšana šī lēmuma 3. punktā un tā apakšpunktos minētajām tīmekļvietnēm veicama nekavējoties. Padome norāda, ka jebkura nepamatota kavēšanās ar piekļuves liegšanu tīmekļvietnēm veicinātu apstākļus, ka tīmekļvietnēs joprojām tiktu izplatīta tāda informācija, kas apdraud valsts drošību, kā arī dezinformācija un viltus ziņas, taču esošajā ģeopolitiskajā situācijā tieši pretēji – nepieciešams nodrošināt uzticamas, kvalitatīvas un faktos balstītas patiesas informācijas pieejamību.
[8] Ņemot vērā, ka lēmums par piekļuves ierobežošanu minētajām tīmekļvietnēm ir administratīvais akts, pieņemot lēmumu par piekļuves ierobežošanu tīmekļvietnēm, jāizvērtē administratīvā akta lietderības apsvērumi.
[8.1] Administratīvā akta nepieciešamība leģitīmā mērķa sasniegšanai – Satversmes 100. pants paredz: "Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. Cenzūra ir aizliegta." Ikviens ierobežojums attiecībā uz informācijas pieejamību ir jāvērtē vārda brīvības, kas ir demokrātiskas un tiesiskas valsts pamatvērtība, ierobežošanas aspektā. Satversmes 116. pants noteic, ka vārda brīvību var ierobežot likumā paredzētos gadījumos, lai sasniegtu kādu no tajā paredzētajiem leģitīmajiem mērķiem – citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Arī Eiropas Cilvēktiesību konvencijas 10. panta otrā daļa nosaka: "Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziedzīgus nodarījumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai saglabātu tiesu varas autoritāti un objektivitāti." Leģitīmais mērķis vārda brīvības ierobežošanai konkrētajā gadījumā nepārprotami ir valsts un sabiedrības drošība (tajā skaitā informatīvās telpas drošība), demokrātiskas valsts iekārtas saglabāšana. Demokrātiskas valsts iekārtas aizsardzība kā leģitīms mērķis sevī ietver nacionālās drošības un Latvijas teritoriālās vienotības aizsardzību. Padome uzsver, ka elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un pakalpojumos, kā arī tīmekļvietnēs internetā ir aizliegts izplatīt saturu, kas apdraud valsts drošību, un šis valsts drošības apdraudējums ir vērtējams ne vien Latvijas, bet arī citu valstu drošības kontekstā. Nav šaubu, ka apdraudējums valsts drošības interesēm tiek nodarīts arī izmantojot interneta resursus, tajā skaitā tīmekļvietnes, kurās tiek izplatītas ziņas un dažādi informatīvi materiāli. Satversmes tiesa ir atzinusi, ka ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus jebkādā veidā – mutvārdos, rakstveidā, vizuāli, ar māksliniecisku izteiksmes līdzekļu palīdzību u.tml.1 Tomēr Satversmes tiesa ir atzinusi, ka tiesības uz vārda brīvību nav absolūtas un var tikt ierobežotas, ja tas nepieciešams sabiedrības interešu labā.2 Tāpat tiesības uz vārda brīvību nenozīmē visatļautību. Gan no Satversmes, gan arī no Latvijai saistošajiem starptautiskajiem cilvēktiesību dokumentiem izriet, ka tiesības uz vārda brīvību var ierobežot. Valsts var noteikt vārda brīvības ierobežojumus gadījumos, kad personas tiesības uz vārda brīvību tieši ietekmē citu personu tiesības, kā arī gadījumos, kad vārda brīvība rada nepārprotamus un tiešus draudus sabiedrībai.3 Ievērojot minēto, Padome uzskata, ka par leģitīmo mērķi, saskaņā ar kuru ir pieļaujams ar administratīvo aktu ierobežot personas vārda brīvību, atzīstama valsts interese aizsargāt valsts drošību un sabiedrisko kārtību un drošību. Gadījumā, ja personai piešķirtās tiesības brīvi paust savu viedokli tiek izmantotas negodprātīgi – ar mērķi apzināti izplatīt kara propagandu, dezinformāciju un maldināt sabiedrību, tā nav pieļaujama vārda brīvības izpausme un konkrētajā gadījumā tās ierobežošana ir uzskatāma par leģitīmu un samērīgu.
[8.2] Administratīvā akta piemērotība mērķa sasniegšanai – Attiecībā uz vārda brīvības ierobežojuma vērtējumu jāņem vērā, ka sabiedrībai ir tiesības saņemt patiesu informāciju. Padomes ieskatā, sabiedrības interesēs nav saņemt tādu informāciju, kas apdraud valsts vai sabiedrības drošību, valsts teritoriālo vienotību, tāpat sabiedrības interesēs nav saņemt informāciju, kas ir naidu kurinoša un apzināti maldinoša. Šādas informācijas saņemšana daļā sabiedrības var radīt uztraukumu un bailes savas valsts pastāvēšanu un savu, savas ģimenes nākotni, kā arī šķelt sabiedrību. Turklāt šī informācija satur arī dezinformāciju un šādas informācijas rezultātā var rasties un aktivizēties organizācijas, kuras atbalsta radikālas idejas, kā arī to pretinieki, tādējādi neizslēdzot iespēju, ka valstu iekšienē var rasties dažādu grupu protesti un tādējādi neapšaubāmi tiek ietekmēta sabiedriskā kārtībā un cilvēku drošība, kas būtiski un nepārprotami ietekmē valsts drošību kopumā. Gadījumā, ja tīmekļvietnes, kurās tiek izplatīta informācija, kas apdraud valsts drošību, Latvijas teritorijā nebūtu pieejamas, pieejamība šai informācijai būtu krietni mazāka, tādējādi arī šīs informācijas aprite samazinātos un ir prognozējams, ka nodarītais kaitējums būtu ievērojami mazāks. Līdz ar to, Padomes ieskatā, Elektronisko sakaru likumā paredzētais instruments tiesību uz vārda brīvību ierobežošanai – tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību – ir uzskatāms par piemērotu līdzekli leģitīmā mērķa sasniegšanai.
[8.3] Vai mērķi nav iespējams sasniegt ar līdzekļiem, kas mazāk ierobežo administratīvā procesa dalībnieku tiesības vai intereses – Padomes ieskatā, piekļuves liegšana minētajām tīmekļvietnēm visefektīvāk nodrošina sabiedrības interešu aizsardzību. Padome norāda, ka, lai garantētu sabiedrības interešu aizsardzību, ir nepieciešams rīkoties nekavējoties, tādējādi Padome, pieņemot lēmumu, neuzklausa minēto tīmekļvietņu veidotājus. Atbilstoši Administratīvā procesa likumā noteiktajam Padome norāda, ka iemesls tīmekļvietņu pārstāvju neuzklausīšanai ir fakts, ka tīmekļvietnēs izplatītā informācija apdraud valsts un sabiedrības drošību, tādēļ lēmums par piekļuves liegšanu tām pieņemams pēc iespējas ātrāk. Vienlaikus Padome uzsver, ka tās rīcībā ir visa nepieciešamā informācija par tīmekļvietnēs izvietoto saturu, tāpat, Padomes ieskatā, situāciju nebūtu iespējams mainīt, tīmekļvietņu veidotājiem izņemot vai liedzot piekļuvi atsevišķām satura vienībām, jo tīmekļvietnēs izvietotais saturs kopumā apdraud valsts drošību un sabiedrisko kārtību un drošību. Tāpat pat gadījumā, ja tiktu izņemtas atsevišķas satura vienības, Padomei būtu jāiegulda nesamērīgi resursi nepārtrauktam tīmekļvietņu monitoringam, lai pārliecinātos, ka tīmekļvietnēs atkārtoti netiek izvietots jau iepriekš izņemtais valsts drošību apdraudošais saturs, kā arī cits jauns saturs. Lai garantētu valsts un sabiedrības drošības interešu aizsardzību, Padome secina, ka citi, privātpersonu mazāk ierobežojoši līdzekļi, konkrētajā gadījumā nav piemērojami, jo tie nesasniegs mērķi. Mērķi – piekļuves ierobežošanu šim saturam – var sasniegt tikai liedzot piekļuvi tam.
[8.4] administratīvā akta samērīgumu – vai sabiedrības ieguvums ir lielāks, nekā privātpersonas interešu aizskārums. Tiesību piemērošanas neatņemama sastāvdaļa ir tiesisko seku konkretizēšana un šajā posmā tiesību piemērotāja pienākums ir apsvērt tiesiskās sekas un izvēlēties tās sekas, kuras sasniedz tiesību mērķi – taisnīgumu.4 Uz šādu iestādes pienākumu norāda arī APL 13. pantā nostiprinātais samērīguma princips: "Labumam, ko sabiedrība iegūst ar ierobežojumiem, kas uzlikti adresātam, ir jābūt lielākam nekā viņa tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumam. Būtiski privātpersonas tiesību vai tiesisko interešu ierobežojumi ir attaisnojami tikai ar nozīmīgu sabiedrības labumu." Padomes ieskatā, konkrētajā gadījumā labums, ko iegūs sabiedrība, ir ievērojami lielāks nekā tiesību ierobežojums, jo sabiedrību vairs nesasniegs tāda informācija, kas apdraud gan Latvijas, gan Ukrainas valstu drošību un arī Eiropas drošību kopumā, kā arī apzināti maldinoša informācija un kara propaganda. Padomes ieskatā, šāds ierobežojums jo īpaši ir uzskatāms par samērīgu, ņemot vērā ģeopolitiskos apstākļus, kādos šobrīd atrodas Latvija un Pasaule. Krievija jau ilgstoši veic mērķtiecīgas dezinformācijas kampaņas Latvijā un arī citās Eiropas valstīs ar mērķi izplatīt dezinformāciju, ieviest bailes un apzināti sagrozīt gan vēstures gan mūsdienu notikumus. Ievērojot minēto ir īpaši svarīgi liegt piekļuvi šāda veida saturam un nodrošināt, ka sabiedrībai ir pieejams patiess, pārbaudīts un precīzs saturs par notikumiem Latvijā un Pasaulē. Tādējādi, Padomes ieskatā, sabiedrības ieguvums ir ievērojami lielāks nekā indivīda tiesību ierobežojums, jo sabiedrību, izmantojot šīs tīmekļvietnes, vairs nesasniegs kara propaganda, dezinformējošs un sabiedrības un valsts drošību apdraudošs saturs.
[9] Ievērojot minēto un izvērtējot lietā esošās ziņas par faktiem kopumā un savstarpējā sakarībā, Padome secina, ka tīmekļvietnēs доброволец-центр.рф, сво-контракт.рф, heroes-tatarstan.ru, vkpress.ru, gazetapervomaisk.ru, ircity.ru, mfc44.ru, bmfc-t.ru, gossov.tatarstan.ru un dinskoi-raion.ru tiek izplatīts saturs, kas apdraud valsts drošību, tajā skaitā Latvijas nacionālo drošību.
[10] Padome saskaņā ar APL 62. panta trešo daļu un papildu 8.3. punktā norādītajam norāda apsvērumus, kāpēc tā uzskata, ka pie konkrētā lēmuma pieņemšanas nav nepieciešams uzklausīt šī lēmuma adresātu viedokli. Saskaņā ar APL 62. panta otrās daļas 1. punktā noteikto "personas viedokļu un argumentu noskaidrošana nav nepieciešama, ja administratīvā akta izdošana ir steidzama un jebkura kavēšanās tieši apdraud valsts drošību, sabiedrisko kārtību, vidi, personas dzīvību, veselību un mantu." Ievērojot minēto, secināms, ka Padomei nav pienākuma uzklausīt lēmuma adresātu viedokli, jo jebkura kavēšanās lēmums pieņemšanā rada draudus valsts drošībai un sabiedriskajai drošībai. Tāpat jāņem vērā, ka Padome pamatojusi šāda ierobežojuma atbilstību tiesību uz vārda brīvību aizsardzības kontekstā. Secinot, ka administratīvais akts samērīgi ierobežo personas, kas veido lēmuma 3.punktā (izvērstā veidā) un 9.punktā norādīto tīmekļvietņu, tiesības un šādu ierobežojumu sabiedrības interesēs ir nepieciešams noteikt bez kavēšanās, potenciālo adresātu viedokļa uzklausīšana nav nepieciešama.
[11] Ņemot vērā minēto, Padome uzskata par nepieciešamu izmantot tai Elektronisko sakaru likuma 112. pantā piešķirtās tiesības, izvērtējot valsts iestāžu sniegto informāciju, "[..] pieņemt lēmumu, ar kuru ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei."
[12] Lai informētu tīmekļvietņu iespējamos lietotājus par iemeslu, kāpēc tīmekļvietne vairs nav pieejama, nepieciešams veikt minēto tīmekļvietņu lietotāju automātisku novirzīšanu uz Padomes izveidoto informatīvo paziņojumu: https://nelegalssaturs.lv.
Ievērojot minēto un saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 112. panta pirmo daļu un Administratīvā procesa likuma 67. pantu, Padome
nolemj:
1. Ierobežot piekļuvi Latvijā pieejamām tīmekļvietnēm доброволец-центр.рф, сво-контракт.рф, heroes-tatarstan.ru, vkpress.ru, gazetapervomaisk.ru, ircity.ru, mfc44.ru, bmfc-t.ru, gossov.tatarstan.ru un dinskoi-raion.ru, liedzot piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdiem vai interneta protokola adresēm.
2. Ierobežot piekļuvi Latvijā pieejamo tīmekļvietņu доброволец-центр.рф, сво-контракт.рф, heroes-tatarstan.ru, vkpress.ru, gazetapervomaisk.ru, ircity.ru, mfc44.ru, bmfc-t.ru, gossov.tatarstan.ru un dinskoi-raion.ru dublējošām spoguļlapām.
3. Pieņemto lēmumu paziņot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem.
4. Uzdot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem nekavējoties liegt piekļuvi tīmekļvietnei un tās domēna vārdiem, novirzot to lietotājus uz informatīvo paziņojumu https://nelegalssaturs.lv. Interneta piekļuves pakalpojuma sniedzējiem ir pienākums ierobežot piekļuvi konkrētajiem interneta resursiem gan izmantojot globāla tīmekļa prefiksu "www", gan bez tā.
5. Iekļaut domēna vārdus Padomes mājaslapā izvietotajā sarakstā, kurā norādīti tie domēna vārdi, kuru izmantošana ir tikusi ierobežota.
6. Atbildīga par šī lēmuma izpildes kontroli ir Padomes priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete.
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 188. panta otro daļu administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas. Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 112. panta septīto daļu šā lēmuma apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur tā darbību.
Ņemot vērā administratīvā akta steidzamību, Padome nosaka, ka administratīvais akts jāizpilda nekavējoties. Ja administratīvais akts netiks izpildīts labprātīgi, tas tiks izpildīts piespiedu kārtā. Administratīvā akta piespiedu izpildes izmaksas sedz adresāts.
1 Satversmes tiesas 2003. gada 5. jūnija spriedums lietā Nr. 2003-02-0106, secinājumu daļas 1. punkts. Kā arī 2003. gada 29. oktobra spriedums lietā Nr. 2003-05-01, 21. punkts.
2 Satversmes tiesas 2015. gada 2. jūlija spriedums lietā Nr. 2015-01-01, 13. punkts.
3 Satversmes tiesas 2003. gada 29. oktobra spriedums lietā Nr. 2003-05-01, secinājumu daļas 22. punkts.
4 Satversmes tiesas 2007. gada 28. februāra lēmums lietā Nr. 2006-41-01, 14.2. punkts.
Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu
padomes priekšsēdētāja vietniece A. I. Druviete