• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Dienvidkurzemes novada domes 2022. gada 26. augusta saistošie noteikumi Nr. 2022/31 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību Dienvidkurzemes novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.11.2022., Nr. 220 https://www.vestnesis.lv/op/2022/220.38

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Mārupes novada domes saistošie noteikumi Nr. 44/2022

Kārtība, kādā Mārupes novada pašvaldība līdzfinansē citu pašvaldību dibināto izglītības iestāžu profesionālās ievirzes izglītības akreditētu programmu apguvi

Vēl šajā numurā

11.11.2022., Nr. 220

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Dienvidkurzemes novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2022/31

Pieņemts: 26.08.2022.

OP numurs: 2022/220.38

2022/220.38
RĪKI

Dienvidkurzemes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2022/31

2022. gada 26. augustā

Par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību Dienvidkurzemes novadā

APSTIPRINĀTI
ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes
26.08.2022. sēdes lēmumu Nr. 878
(prot. Nr. 11 82. §)

PRECIZĒTI
ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes
27.10.2022. sēdes lēmumu Nr. 1023
(prot. Nr. 14 8. §)

Izdoti saskaņā ar
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta otro un trešo daļu,
Ministru kabineta 2003. gada 27. maija
noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes
un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu
samaksas kārtība un kārtība,
kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas
no pašvaldības budžeta" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Dienvidkurzemes novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) sniegto sociālo pakalpojumu (turpmāk – Pakalpojumi) veidus, to pieprasīšanas, piešķiršanas, saņemšanas un samaksas kārtību, kā arī lēmumu par Pakalpojumu piešķiršanu vai atteikumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.

2. Dienvidkurzemes novadā sociālos pakalpojumus sniedz vai to sniegšanu organizē Dienvidkurzemes novada Sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests).

3. Sociālais dienests sniedz pakalpojumus vai organizē to sniegšanu dzīvesvietā, sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas institūcijās, vai pērk no cita pakalpojuma sniedzēja.

4. Tiesības saņemt Pašvaldības nodrošinātos Pakalpojumus, ņemot vērā šajos Noteikumos noteiktos nosacījumus katram Pakalpojuma veidam, ir personām, kuras ir deklarējušas savu pamata dzīvesvietu un faktiski dzīvo Dienvidkurzemes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā.

5. Sociālais dienests sniedz šādus sociālos pakalpojumus:

5.1. ģimenes asistenta pakalpojums;

5.2. dienas aprūpes centra pakalpojums;

5.3. specializēto darbnīcu pakalpojums;

5.4. grupu dzīvokļu pakalpojums;

5.5. atbalsta pakalpojums krīzes situācijas risināšanai;

5.6. psihologa pakalpojums;

5.7. higiēnas pakalpojumi.

II. Ģimenes asistenta pakalpojums

6. Ģimenes asistenta pakalpojumu sniedz, lai nodrošinātu personai vai ģimenei atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, mājsaimniecības vadīšanā.

7. Pakalpojumu ir tiesības saņemt personām (ģimenēm), kurām tas nepieciešams saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu un sociālā darbinieka atzinumu.

8. Ģimenes asistenta pakalpojumu piešķir šādā apjomā:

8.1. līdz 4 stundām nedēļā jauniešiem (vecumā no 18 līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai) pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās, kuriem nav pietiekamu prasmju un iemaņu patstāvīgas dzīves uzsākšanai;

8.2. līdz 10 stundām nedēļā ģimenēm, kurām nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērnu audzināšanā un aprūpē;

8.3. līdz 15 stundām nedēļā ģimenēm, kurās vismaz viens no vecākiem ir persona ar garīga rakstura traucējumiem un kurām ir nepieciešams atbalsts un apmācība sociālo prasmju apgūšanā, bērnu audzināšanā un aprūpē.

9. Pakalpojums tiek piešķirts uz laiku līdz 6 (sešiem) mēnešiem.

10. Pakalpojumu sniedz Pašvaldības darbinieks vai Pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par Pakalpojuma sniegšanu.

III. Dienas aprūpes centra pakalpojums

11. Dienas aprūpes centra pakalpojumu (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ir tiesības saņemt:

11.1. Sociālā dienesta struktūrvienībā "Priekules sociālā atbalsta centrs" pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem:

11.1.1. kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa), ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams;

11.1.2. kuras pēc valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams;

11.1.3. citām personām, kuras atbilst Noteikumu 11.1.1. vai 11.1.2. punktā noteiktajiem kritērijiem, ja ir apmierināts pieprasījums pēc Sociālā dienesta sniegtā Pakalpojuma Eiropas Savienības projekta ietvaros un Dienas aprūpes centrā ir pieejamas brīvas vietas;

11.2. Sociālā dienesta struktūrvienībā "Aizputes daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs":

11.2.1. bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds pakalpojums ir nepieciešams, un viņu likumiskajiem pārstāvjiem;

11.2.2. personām ar garīga rakstura traucējumiem, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds pakalpojums ir nepieciešams;

11.2.3. citiem bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs, ja ir apmierināts pieprasījums pēc Sociālā dienesta sniegtā Pakalpojuma Eiropas Savienības projektu ietvaros un Dienas aprūpes centrā ir pieejamas brīvas vietas.

12. Noteikumu 11.2.3. punktā minētajā gadījumā Pašvaldības finansēts Pakalpojums tiek piešķirts trūcīgu un maznodrošinātu mājsaimniecību bērniem ne vairāk kā 10 (desmit) nodarbības gadā. Pārējos gadījumos samaksa par Pakalpojumu veicama saskaņā ar Pašvaldības domes apstiprinātu cenrādi.

IV. Specializēto darbnīcu pakalpojums

13. Specializēto darbnīcu pakalpojumu Sociālā dienesta struktūrvienībā "Priekules sociālā atbalsta centrs" (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ir tiesības saņemt pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem darbspējīgā vecumā:

13.1. kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa), ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams;

13.2. kuras pēc valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams;

13.3. citām personām, kuras atbilst Noteikumu 13.1. vai 13.2. punktā minētajiem kritērijiem, ja ir apmierināts pieprasījums pēc Sociālā dienesta sniegtā Pakalpojuma Eiropas Savienības projekta ietvaros un ja specializētajās darbnīcās ir pieejamas brīvas vietas.

V. Grupu dzīvokļu pakalpojums

14. Grupu dzīvokļu pakalpojumu Sociālā dienesta struktūrvienībā "Grupu dzīvokļi "Sudrabi"" (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) it tiesības saņemt pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem:

14.1. kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa), ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums ir nepieciešams;

14.2. kuras pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojuma saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā;

14.3. citām personām, kuras atbilst Noteikumu 14.1. vai 14.2. punktā minētajiem kritērijiem, ja ir apmierināts pieprasījums pēc Sociālā dienesta sniegtā Pakalpojuma Eiropas Savienības projekta ietvaros un ja grupu dzīvokļos ir pieejamas brīvas vietas.

15. Persona, kura saņem grupu dzīvokļa pakalpojumu, maksā pakalpojuma sniedzējam par dzīvojamās telpas, virtuves un koplietošanas telpu ekspluatāciju (atbilstoši lietojuma daļai) saskaņā ar Pašvaldības domes apstiprinātajām izmaksām.

VI. Atbalsta pakalpojums krīzes situācijas risināšanai

16. Atbalsta pakalpojumu krīzes situācijas risināšanai Sociālā dienesta struktūrvienība "Aizputes daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs" (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) sniedz ar mērķi nodrošināt tūlītēju īslaicīgu patvērumu krīzes situācijā nonākušām personām, nodrošinot drošu vidi.

17. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir:

17.1. vardarbībā cietušām personām;

17.2. nelaimes gadījumā cietušām personām;

17.3. citām personām krīzes situācijā.

18. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz vienam mēnesim.

19. Gadījumos, kad Pakalpojums nepieciešams bērnam un ar viņu kopā Pakalpojumu nevar saņemt bērna likumiskais pārstāvis, pakalpojumu sniedz līdz 1 (vienai) diennaktij, ja nav iespējams nekavējoties saņemt krīzes centra pakalpojumu.

20. Noteikumu 19. punktā minētais Pakalpojums netiek nodrošināts, ja konkrētajā brīdī Pašvaldība nevar nodrošināt bērna uzraudzību nepieciešamajā apjomā.

VII. Psihologa pakalpojums

21. Psihologa pakalpojumu sniedz, lai nodrošinātu sociālo rehabilitāciju, kas virzīta uz personas (ģimenes) sociālo funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai veiktu personas psiholoģisko izpēti.

22. Pašvaldības finansētu psihologa pakalpojumu līdz 10 (desmit) konsultācijām gadā ir tiesības saņemt trūcīgu un maznodrošinātu mājsaimniecību personām, kurām ir Sociālā dienesta sociālā darbinieka atzinums saskaņā ar personai izstrādāto individuālo sociālās rehabilitācijas plānu un ja šo pakalpojumu nav iespējams saņemt valsts finansētās programmās:

22.1. personām, kuras ir nokļuvušas krīzes situācijā (piemēram, iegūta invaliditāte, autoavārija, ugunsgrēks, smaga saslimšana u.c.) un saviem spēkiem nespēj pārvarēt psiholoģiskās problēmas;

22.2. ģimenēm, kurās aug bērns ar funkcionāliem traucējumiem;

22.3. sociālā riska ģimenēm, kurās netiek nodrošināta pietiekama bērna audzināšana un attīstība.

23. Pašvaldība finansē psiholoģiskās izpētes veikšanu personām:

23.1. kurām ar Dienvidkurzemes novada bāriņtiesas lēmumu pārtrauktas bērna aizgādības tiesības un kuras ir Sociālā dienesta sniegtā sociālā darba pakalpojuma saņēmējas un aktīvi iesaistās savu problēmu risināšanā pārtraukto bērna aizgādības tiesību atjaunošanai;

23.2. personām vai ģimenēm, kurām atbilstoši normatīvo aktu prasībām ir jāveic psiholoģiskā izpēte saskaņā ar Dienvidkurzemes novada bāriņtiesas nosūtījumu, ja izpēte nepieciešama bērnu, kuru dzīvesvieta deklarēta Pašvaldības administratīvajā teritorijā, interešu aizstāvībai.

24. Noteikumu 23.1. punktā minēto pakalpojumu personai piešķir, ja Sociālā dienesta sociālais darbinieks ir sniedzis atzinumu par šī pakalpojuma nepieciešamību un par personas iesaistīšanos savu problēmu risināšanā pārtraukto bērna aizgādības tiesību atjaunošanai.

25. Pakalpojumu sniedz Pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu.

VIII. Higiēnas pakalpojumi

26. Higiēnas pakalpojumi ir:

26.1. veļas mazgāšana;

26.2. mazgāšanās dušā;

26.3. pirts pakalpojums.

27. Mazgāšanās dušā un veļas mazgāšanas pakalpojums tiek sniegts Pašvaldības izveidotajās pakalpojumu sniegšanas vietās, kuras ir aprīkotas ar attiecīgu sadzīves tehniku, vai pie pakalpojuma sniedzēja, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu.

28. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu mazgāšanās dušā pakalpojumu ne vairāk kā 1 (vienu) reizi nedēļā un veļas mazgāšanas pakalpojumu ne vairāk kā 2 (divus) mazgāšanas ciklus mēnesī (ar personas mazgāšanas līdzekļiem) ir:

28.1. personām no trūcīgām, maznodrošinātām mājsaimniecībām;

28.2. aprūpes mājās pakalpojuma saņēmējiem;

28.3. citām personām, kurām, pamatojoties uz sociālā darbinieka atzinumu, sadzīves apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt savu un savu ģimenes locekļu personisko higiēnu.

29. Lai saņemtu mazgāšanās dušā vai veļas mazgāšanas pakalpojumu, personai iepriekš jāpiesakās pie attiecīgā pakalpojuma sniedzēja darbinieka. Un tas tiek sniegts pakalpojuma sniedzēja noteiktajā laikā.

30. Noteikumu 28. punktā minētās personas, saņemot pakalpojumu, uzrāda pakalpojuma sniedzēja darbiniekam dokumentu, kas apliecina atbilstību kritērijiem pakalpojuma saņemšanai, ja šī informācija nav pakalpojuma sniedzēja darbinieka rīcībā.

31. Pašvaldības līdzfinansētu pirts pakalpojumu ne vairāk kā 1 (vienu) reizi nedēļā var saņemt personas no trūcīgām vai maznodrošinātām mājsaimniecībām.

32. Pašvaldības līdzfinansējums par pirts pakalpojumu ir ne vairāk kā 75 % apmērā no pakalpojuma sniedzēja noteiktās pakalpojuma cenas, bet nepārsniedzot 5,00 euro (iekļaujot PVN) par vienu reizi.

33. Pirts pakalpojumu var sniegt Dienvidkurzemes novadā esošie attiecīgā publiskā pakalpojuma sniedzēji, kuriem ir tiesības atbilstoši normatīvajiem aktiem sniegt šo pakalpojumu, tie ir noslēguši līgumu ar Pašvaldību un ievēro šajos Noteikumos un līgumā noteiktos nosacījumus.

34. Pirts pakalpojuma sniedzējs sniedz pakalpojumu personai, pamatojoties uz dokumentu, kas apliecina personas atbilstību Noteikumu 31. punktā noteiktajiem kritērijiem.

35. Pirts pakalpojuma sniedzēja pienākumi:

35.1. sniedzot pakalpojumu, ievērot higiēnas un epidemioloģiskās drošības pasākumus;

35.2. ikreizēji reģistrēt personas, kurām tiek sniegts pakalpojums ar Pašvaldības līdzfinansējumu, pakalpojuma saņēmējam parakstoties reģistrā;

35.3. izveidot pakalpojuma saņēmēju ikreizēja maksājuma (kvīts, čeka) kopiju.

36. Pašvaldības līdzmaksājums, pamatojoties uz Noteikumu 35.2. un 35.3. punktā esošo informāciju, kā arī savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumiem, tiek veikts pirts pakalpojuma sniedzējam vienu reizi mēnesī.

IX. Pakalpojumu pieprasīšanas, piešķiršanas, saņemšanas, samaksas un izbeigšanas kārtība

37. Lai saņemtu pakalpojumus, izņemot Noteikumu VIII nodaļā minētos higiēnas pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kurā norāda problēmu un vēlamo risinājumu, un konkrētajam pakalpojumam normatīvajos aktos un šajos Noteikumos noteiktos dokumentus.

38. Sociālais dienests mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas:

38.1. izvērtē personas vajadzības pēc pieprasītā pakalpojuma;

38.2. apmeklē personu dzīvesvietā, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai;

38.3. izvērtē personas un viņa ģimenes locekļu līdzdarbības iespējas situācijas uzlabošanai;

38.4. pieprasa citus dokumentus, kuri papildus nepieciešami lēmuma pieņemšanai atbilstoši pieprasītā pakalpojuma veidam un attiecīgā informācija nav pieejama datu bāzēs;

38.5. nepieciešamības gadījumā sastāda individuālo sociālās rehabilitācijas plānu;

38.6. ja nepieciešams, LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izvērtē personas un viņa apgādnieku ienākumus;

38.7. pieņem lēmumu par personai piemērotākā pakalpojuma piešķiršanu, tā apjomu, ilgumu un samaksas kārtību, uzņemšanu rindā vai atteikumu piešķirt pakalpojumu, norādot tā pamatojumu un lēmuma apstrīdēšanas kārtību.

39. Krīzes situācijā Sociālais dienests pieņem lēmumu par Pakalpojuma piešķiršanu nekavējoties.

40. Pakalpojumus, kas tiek piešķirti Eiropas Savienības atbalstīta projekta ietvaros, finansē no attiecīgā projekta līdzekļiem. Pārējos gadījumos pakalpojumu finansē no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, izņemot tos pakalpojumus, kuru aprakstā norādīta cita samaksas kārtība.

41. Pakalpojuma sniegšanu izbeidz, ja konstatēts kāds no šiem gadījumiem tiek:

41.1. saņemts rakstisks personas, viņa likumiskā pārstāvja vai sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vadītāja iesniegums par pakalpojuma pārtraukšanu;

41.2. persona pārcēlusies uz pastāvīgu dzīvi citas pašvaldības teritorijā vai ārzemēs;

41.3. ir sasniegts sociālās rehabilitācijas mērķis;

41.4. persona atguvusi funkcionēšanas vai pašaprūpes spējas, un pakalpojums nav nepieciešams;

41.5. personai atbilstoši veselības stāvoklim ir nepieciešams cita veida pakalpojums;

41.6. personai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ir noteiktas kontrindikācijas pakalpojuma saņemšanai;

41.7. persona vairākkārt pakalpojuma saņemšanas brīdī ir alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē;

41.8. persona izsaka draudus vai ar savu rīcību apdraud citu personu veselību un dzīvību;

41.9. persona vai viņa likumiskais pārstāvis ļaunprātīgi pārkāpj vai nepilda LR un Pašvaldības normatīvajos aktos noteiktās prasības un līgumā par pakalpojuma sniegšanu noteiktās saistības;

41.10. persona ir noslēgusi uzturlīgumu, kurā noteikts cits sociālo pakalpojumu sniedzējs vai to nodrošinātājs.

X. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

42. Dienesta pieņemto lēmumu var apstrīdēt Dienvidkurzemes novada pašvaldības domē.

43. Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

XI. Noslēguma jautājumi

44. Noteikumi stājas spēkā likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā.

45. Ar Noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē:

45.1. Aizputes novada domes 2021. gada 31. marta saistošie noteikumi Nr. 2 "Kārtība, kādā Aizputes novada pašvaldībā sniedz ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu";

45.2. Durbes novada domes 2016. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 10/2016 "Par ģimenes asistenta pakalpojuma piešķiršanu Durbes novada iedzīvotājiem";

45.3. Grobiņas novada pašvaldības 2019. gada 19. decembra saistošie noteikumi Nr. 18 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Grobiņas novadā";

45.4. Grobiņas novada domes 2015. gada 29. decembra saistošie noteikumi Nr. 16 "Par ģimenes asistenta pakalpojuma piešķiršanu Grobiņas novada iedzīvotājiem";

45.5. Pāvilostas novada pašvaldības 2017. gada 30. novembra saistošie noteikumi Nr. 10 "Par sociālajiem pakalpojumiem Pāvilostas novadā";

45.6. Priekules novada domes 2009. gada 26. novembra saistošie noteikumi Nr. 10 "Pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība";

45.7. Rucavas novada pašvaldības 2014. gada 27. novembra saistošie noteikumi Nr. 9 "Sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtība Rucavas novadā".

46. Personām, kurām kāds no šajos Noteikumos minētajiem pakalpojumiem ir piešķirts līdz šo Noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir tiesības Pakalpojumu izmantot saskaņā ar šo Noteikumu 45. punktā minētajiem saistošajiem noteikumiem un noslēgto līgumu par pakalpojuma sniegšanu līdz Sociālā dienesta pieņemtā lēmuma par attiecīgā pakalpojuma piešķiršanu darbības perioda beigām.

Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Priedols

 

Paskaidrojuma raksts
Dienvidkurzemes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 2022/31 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību Dienvidkurzemes novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Informācija

1. Projekta nepieciešamības pamatojums Pašvaldībai, kuras teritorijā ir deklarētā personas dzīvesvieta, ir pienākums nodrošināt personai iespēju saņemt tās vajadzībām atbilstošus sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību.

Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 17. punktā noteikts, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome ne vēlāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus.

Lai noteiktu vienotu sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību iedzīvotājiem Dienvidkurzemes novadā, atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešajai ir izstrādāti saistošie noteikumi " Par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību Dienvidkurzemes novadā" (turpmāk – Saistošie noteikumi).

2. Īss saistošo noteikumu projekta satura izklāsts Saistošie noteikumi nosaka Dienvidkurzemes novada pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu veidus, to pieprasīšanas, piešķiršanas, saņemšanas un samaksas kārtību, kā arī lēmumu par Pakalpojumu piešķiršanu vai atteikumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Finanšu līdzekļi ieplānoti Dienvidkurzemes novada Sociālā dienesta 2022. gada budžetā. 2022. gadā pašvaldības sociāliem pakalpojumiem paredzēti 82000.00 eiro.
4. Informācija par saistošo noteikumu projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Pašvaldība iepirkumu rezultātā slēdz pakalpojuma līgumus par tiem sociālo pakalpojumu daļu, kuru nav iespējams nodrošināt ar pašvaldības darbaspēka resursiem. Tā kā pieprasījums pēc sociālajiem pakalpojumiem pieaug, novada uzņēmējiem ir iespēja veidot uzņēmumus, kas sniedz šos pakalpojumus, tādā veidā radot novadā jaunas darba vietas.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Saistošie noteikumi izskatīti Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes Sociālo un veselības jautājumu komitejā, Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes Finanšu komitejā un apstiprināti Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes sēdē.

Saistošos noteikumus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", Dienvidkurzemes novada pašvaldības informatīvajā bezmaksas izdevumā "Dienvidkurzeme" un pašvaldības tīmekļa vietnē – www.dkn.lv.

Pakalpojuma nodrošināšanu administrē Dienvidkurzemes novada Sociālais dienests.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Nav notikušas.

Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Priedols

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!