• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 404 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 6.07.2016., Nr. 128 https://www.vestnesis.lv/op/2016/128.2

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 371

Par valsts kustamās mantas nodošanu bez atlīdzības Afganistānas Islāma Republikai

Vēl šajā numurā

06.07.2016., Nr. 128

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 404

Pieņemts: 21.06.2016.

OP numurs: 2016/128.2

2016/128.2
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 9 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 404

Rīgā 2016. gada 21. jūnijā (prot. Nr. 30 35. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" 6.2.1.2. pasākuma "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda
2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Ilgtspējīga transporta sistēma" 6.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti" (turpmāk – Specifiskais atbalsts) 6.2.1.2. pasākumu "Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus;

1.7. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākuma mērķis ir uzlabot TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti.

3. Pasākuma mērķa grupa ir dzelzceļa infrastruktūras lietotāji un ar tiem saistītie citu transporta veidu satiksmes dalībnieki.

4. Pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. rezultāta rādītājs – infrastruktūras caurvedes spēja pieaugusi no 67 milj. t/gadā uz 73 milj. t/gadā;

4.2. iznākuma rādītājs – staciju skaits, kurās uzbūvēti paaugstinātie peroni, – 21;

4.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi vismaz 36 847 633 euro apmērā.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Satiksmes ministrija.

7. Pasākumam pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 126 221 197 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 107 288 018 euro un privātais finansējums – vismaz 18 933 179 euro.

8. Kohēzijas fonda finansējuma intensitāte ir 85 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

II. Prasības projekta iesniedzējam

9. Projekta iesniedzējs ir Valsts akciju sabiedrība "Latvijas dzelzceļš".

10. Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir arī finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs), sagatavo un iesniedz sadarbības iestādei projekta iesniegumu saskaņā ar projekta iesniegumu atlases nolikuma prasībām, pievienojot šādu informāciju:

10.1. projekta izmaksu un ieguvumu analīzi;

10.2. apliecinājumu, ka pēc projekta īstenošanas projekta ietvaros radītā infrastruktūra būs vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un par piekļuvi šai infrastruktūrai tiks noteikta adekvāta samaksa.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

11. Pasākuma ietvaros atbalstāmas darbības ir Eiropas transporta tīklā esošās dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un jaunas izveide:

11.1. nozīmīgāko dzelzceļa mezglu pārbūve un atjaunošana;

11.2. vienotas satiksmes vadības sistēmu ieviešana;

11.3. dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija;

11.4. dzelzceļa signalizācijas sistēmu modernizācija.

12. Šo noteikumu 11. punktā minētās atbalstāmās darbības ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

12.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma vai uzņēmuma līguma pamata, tostarp normatīvajos aktos noteiktās piemaksas un nodokļi, ņemot vērā, ka:

12.1.1. tie nepārsniedz 56 580 euro gadā, ja projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir pieci miljoni euro vai lielākas;

12.1.2. attiecināma ir ne mazāka kā 30 % noslodze, personāla iesaisti projektā nodrošinot saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, ja izmaksas radušās uz darba līguma pamata;

12.2. projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;

12.3. būvprojekta izstrādes un ar to saistīto būvekspertīžu izmaksas;

12.4. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas un normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas;

12.5. valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas izmaksas, tostarp:

12.5.1. virszemes un pazemes komunikāciju infrastruktūras pārbūve, nepalielinot tās apkalpes jaudu raksturojošos tehniskos parametrus, ja tiek nodrošināts neatkarīga eksperta veiktas ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka, veicot projektā plānotās satiksmes pārvadu, tiltu, ielu, ceļu, dzelzceļu un ar to saistītās infrastruktūras būvniecības vai teritorijas labiekārtošanas darbības, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārbūves un ieguldījumi pārbūvē tiek veikti, nemainot tehniskos parametrus un neradot priekšrocības to īpašniekiem;

12.5.2. labiekārtošanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam ne vairāk kā 10 % apmērā no būvdarbu izmaksām;

12.6. ar obligāto ugunsdrošības un citu drošības prasību ievērošanu saistītās izmaksas;

12.7. pasākumu izmaksas obligāto vides aizsardzības prasību nodrošināšanai, ciktāl to paredz normatīvie akti vides aizsardzības prasību jomā;

12.8. informācijas tehnoloģiju sistēmas izstrādes un ieviešanas izmaksas, kura nepieciešama valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras darbībai, ieviešot vienotu satiksmes vadības sistēmu;

12.9. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

12.10. projekta attiecināmo izmaksu rezerve ne vairāk kā 10 % apmērā no attiecināmo būvniecības izmaksu kopsummas, ja projekta apstiprināšanas dienā nav apstiprināta projektēšanas nosacījumu izpilde.

13. Šo noteikumu 12.3. un 12.4. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta būvdarbu līguma summas.

14. Šo noteikumu 12.2. un 12.4. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

15. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 12. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atmaksājamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

16. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju 15 % apmērā no šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minētajām izmaksām:

16.1. ko aprēķina tikai tām izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata;

16.2. neiesniedzot sadarbības iestādei izmaksu pamatojošos dokumentus par netiešo attiecināmo izmaksu izlietojumu.

17. Pasākuma ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).

18. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas vides un informācijas pieejamības nodrošināšanas izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam.

19. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas personu ar invaliditāti intereses pārstāvošo nevalstisko organizāciju ekspertu konsultācijas, tās paredzot projektēšanas vai būvdarbu līguma izmaksu ietvaros.

20. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros radušās izmaksas var uzskatīt par attiecināmām finansēšanai no Kohēzijas fonda, ja tās atbilst šo noteikumu 11. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām, šo noteikumu 12. punktā minētajām attiecināmajām izmaksām un šo noteikumu 13., 14. un 16. punktā noteiktajiem izmaksu apjoma ierobežojumiem un ir radušās ne agrāk kā 2014. gada 1. janvārī.

21. Pasākuma neattiecināmās izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, ir:

21.1. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 12., 13. un 14. punktā minētos izmaksu ierobežojumus;

21.2. izmaksas, kas nav noteiktas šo noteikumu 12. punktā un nav tieši saistītas ar šo noteikumu 11. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām, bet ir nepieciešamas sekmīgai projekta īstenošanai.

IV. Pasākuma un projekta īstenošanas nosacījumi

22. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

22.1. sedz projekta sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem, ja projekta izmaksas pieaug;

22.2. nodrošina projekta rezultātu ilgtspēju piecus gadus pēc projekta pabeigšanas;

22.3. nodrošina projekta īstenošanas rezultātā radīto vērtību uzturēšanu, laikus plānojot uzturēšanas un periodiskus atjaunošanas darbus un finansējumu šiem darbiem turpmākos 20 gadus pēc projekta īstenošanas;

22.4. nodrošina, ka infrastruktūras objekts, kurā paredzēts veikt investīcijas, atrodas finansējuma saņēmēja īpašumā vai finansējuma saņēmējs ir saskaņojis būvniecības ieceri ar zemesgabala īpašnieku atbilstoši Būvniecības likumam;

22.5. nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī nav plānots tos finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;

22.6. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

22.7. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz šo noteikumu 4. punktā minētajiem rādītājiem un nodrošina vienotu metodoloģiju rādītāju uzskaitei pirms un pēc projekta īstenošanas.

23. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajam aktam par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.

24. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par projekta īstenošanu jebkurā no šādiem gadījumiem:

24.1. finansējuma saņēmējs nepilda līguma nosacījumus par projekta īstenošanu, tostarp projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajam laika grafikam vai ir iestājušies citi apstākļi atbilstoši Eiropas Savienības un nacionālā līmeņa tiesību aktiem, kas ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi, pasākuma iznākuma radītāju vai uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

24.2. citos gadījumos, kas noteikti līgumā par projekta īstenošanu.

25. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.

26. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka pēc projekta īstenošanas projekta ietvaros radītā infrastruktūra būs vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un par piekļuvi šai infrastruktūrai tiks noteikta adekvāta samaksa.

27. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Satiksmes ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!