Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Konkurences padome
Konkurences padome publicē pieņemtos lēmumus par tirgus dalībnieku apvienošanos, par pārkāpuma konstatēšanu un naudas soda uzlikšanu, par tirgus dalībnieku paziņoto vienošanos, par dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu u.c.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2015. gada 10. septembra lēmums Nr. 37 "Par tirgus dalībnieku apvienošanos". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 25.09.2015., Nr. 188 (5506) https://www.vestnesis.lv/op/2015/188.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

25.09.2015., Nr. 188 (5506)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 37

Pieņemts: 10.09.2015.

OP numurs: 2015/188.3

2015/188.3
RĪKI

Konkurences padomes lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Konkurences padomes lēmums Nr.37

Lēmuma publiskojamā versija

Rīgā 2015.gada 10.septembrī (prot. Nr.43, 3.§)

Par tirgus dalībnieku apvienošanos

Lieta Nr.1699/15/7.3.2./5

Par SIA "CEMEX" un SIA "RUDUS" apvienošanos

1 Konkurences padome (turpmāk – KP) 10.08.2015. saņēma ziņojumu par SIA "CEMEX" un SIA "Rudus" apvienošanos (turpmāk – Ziņojums).

2 Saskaņā ar Ziņojumā norādīto CEMEX un Rudus 2014.gada kopējais apgrozījums pārsniedz Konkurences likumā (turpmāk – KL) 15.panta otrajā daļā noteikto slieksni 35 572 000 euro apmērā, tādēļ apvienošanās dalībniekiem ir pienākums iesniegt pilno apvienošanās ziņojumu.

3 Izvērtējot Ziņojumā ietverto informāciju, KP konstatēja, ka ir izpildītas Ministru kabineta 2008.gada 29.septembra noteikumu Nr.800 "Kārtība, kādā iesniedz un izskata pilno un saīsināto ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos" prasības (turpmāk – Noteikumi Nr.800). Atbilstoši Noteikumu Nr.800 4.punktam par pilna Ziņojuma iesniegšanas dienu ir uzskatāms 10.08.2015.

4 KP saņēma viedokli no četrām personām par apvienošanos ietekmi uz tirgiem.

5 SIA "CEMEX" (turpmāk – CEMEX) ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēta sabiedrība ar reģ. Nr. 40003386821, kuras juridiskā adrese ir Lielirbes iela 17A-28, Rīga.

6 SIA "Rudus" (turpmāk – Rudus) ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrēta sabiedrība ar reģ. Nr. 50003247581, kuras juridiskā adrese ir Krišjāņa Valdemāra iela 17, Talsi.

Izvērtējot Ziņojumā ietverto un papildus iegūto informāciju, KP

konstatēja:

1. Apvienošanās dalībnieki

7 CEMEX galvenie darbības veidi, atbilstoši Ziņojumā iekļautajai informācijai un Lursoft datu bāzē1 norādītajam, ir kaļķa, ģipša, cementa un betona ražošana, kā arī smilts un smilts-grants (turpmāk – SG) ieguve.

8 100% CEMEX kapitāldaļu pieder Nīderlandē reģistrētai holdinga sabiedrībai Rugby Holding B.V, juridiskā adrese: Vinoly Tower 13. stāvs, Claude Debussylaan 26, Amsterdama.

9 Rudus vienīgais dalībnieks ir Somijā reģistrēta sabiedrība Rudus East Oy, reģ. Nr. 0725231-5. Rudus nodarbojas ar smilts un SG ieguvi un pārdošanu, kā arī ar granīta izplatīšanu.

10 Saskaņā ar Ziņojumu nevienam no apvienošanās dalībniekiem un to mātes uzņēmumiem nepastāv izšķiroša ietekme citos tirgus dalībniekos Latvijā.

2. Apvienošanās veids

11 Saskaņā ar KL 15.panta pirmās daļas 3.punktu tirgus dalībnieku apvienošanās ir tāds stāvoklis, kad viens vai vairāki tirgus dalībnieki iegūst tiešu vai netiešu izšķirošu ietekmi pār citu tirgus dalībnieku vai citiem tirgus dalībniekiem.

12 Apvienošanās paredzēta pamatojoties uz starp pusēm noslēgto Daļu pirkuma līgumu, kurš nosaka, ka CEMEX iegūs izšķirošu ietekmi pār Rudus, kā arī Rudus aktīviem, nekustamajiem īpašumiem un izstrādes tiesībām.

13 Ziņojumā minēts, ka apvienošanās pamatmērķis ir uzlabot CEMEX iespējas iegūt izejvielas betona ražošanai, tādējādi attīstīt un stiprināt CEMEX biznesu Baltijā. Apvienošanās rezultātā CEMEX pārņems arī Rudus komercdarbību granīta izplatīšanas tirgū, tādējādi uzņēmums diversificēs savu komercdarbību un samazinās komercdarbības risku.

14 Ņemot vērā minēto, CEMEX un Rudus East Oy darījums ir uzskatāms par apvienošanos KL 15.panta pirmās daļas 3.punkta izpratnē.

3. Ietekmētie tirgi

15 Saskaņā ar KL 1.panta 4.punktu "konkrētais tirgus – konkrētās preces tirgus, kas izvērtēts saistībā ar konkrēto ģeogrāfisko tirgu". Saskaņā ar KL 1.panta 5.punktu "konkrētās preces tirgus – noteiktas preces tirgus, kurā ietverts arī to preču kopums, kuras var aizstāt ar šo noteikto preci konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū, ņemot vērā pieprasījuma un piedāvājuma aizstājamības faktoru, preču pazīmes un lietošanas īpašības".

16 Atbilstoši Noteikumu Nr.800 2.punktam apvienošanās rezultātā ietekmētais tirgus ir: 1) konkrētais tirgus, kurā darbojas apvienošanā iesaistītie tirgus dalībnieki; 2) ar konkrēto tirgu, kurā darbojas viens no apvienošanā iesaistītiem tirgus dalībniekiem, vertikāli saistīts tirgus, kurā darbojas cits apvienošanā iesaistīts tirgus dalībnieks.

17 CEMEX darbojas cementa tirgū, kurā, kā tika secināts KP 26.02.2010 lēmumā Nr.16, CEMEX atrodas dominējošā stāvoklī. Saskaņā ar apvienošanās dalībnieku sniegto informāciju, cementa ražošanā izmanto kaļķa akmeni, mālu, kā arī nelielos daudzumos smiltis, kuras neiegūst smilts-grants, bet gan smilts karjeros. CEMEX smilti cementa ražošanai iegūst no atradnes, kas atrodas netālu no uzņēmuma vienīgās cementa rūpnīcas. Smilts-grants karjeros iegūtā smilts būtu papildus jāsijā/jāmazgā, kas palielinātu cementa izmaksas. Smilti ir arī iespējams aizstāt ar citiem materiāliem. Tādēļ KP secina, ka cementa ražošanas un izplatīšanas tirgus nav vertikāli saistīts tirgus ar SG ieguves tirgu un apvienošanās rezultātā netiks ietekmēta konkurence cementa tirgū.

18 CEMEX granīta izplatīšanas tirgū nedarbojas. Līdz ar to apvienošanās rezultātā viens tirgus dalībnieks nomainīs otru, tādēļ apvienošanās rezultātā neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis, kā arī netiks būtiski samazināta konkurence.

19 Balstoties uz uzņēmumu darbības jomām, apvienošanās rezultātā varētu tikt ietekmēti SG ieguves tirgus un transportbetona tirgus.

3.1. SG ieguves tirgus

20 Ņemot vērā apvienošanās rezultātā pārņemamo aktīvu izmantošanas mērķi, uzņēmumu darbības jomas un iepriekšējo KP lēmumu2 (turpmāk – Lēmums) apvienošanās lietā, par vienu no konkrētās preces tirgiem tiek noteikts SG ieguves tirgus. Lēmumā skaidrots, ka SG ir izmantojama betona un citu celtniecības materiālu izgatavošanā, kā arī ceļu būvniecībā.

21 Ziņojumā norādīts, ka SG transportēšanas izmaksas ir augstas, tādēļ, ir izdevīgi, ka SG izrakteņu atradnes atrodas pēc iespējas tuvu to izmantošanas un pārstrādes vietām. Papildus, Lielbritānijas konkurences iestādes lietā par Lafarge un Holcium apvienošanos3 tika secināts, ka inerto materiālu tirgus ir galvenokārt reģionāls un aptuveni 90% no izrakteņiem tiek realizēti līdz 50 km attālumā no ieguves vietas, taču piegādes attālumi ir atkarīgi no citiem faktoriem, piemēram, pilsētās transportēšanas izmaksas ir augstākas, nekā ārpus tām.

22 Latvijas teritorijā SG 2013.gadā tika iegūta 261 atradnē (Attēls Nr.1), taču pastāv vēl atradnes, kurās ir iespējams iegūt SG, taču tas netika darīts.

1.attēls. 2013.gada derīgo izrakteņu atradņu izvietojuma karte

Avots: Derīgo izrakteņu krājumu bilance par 2013.gadu, VSIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs" (turpmāk – LVĢMC)

23 Saskaņā ar KL 1.panta 3.punktu "konkrētais ģeogrāfiskais tirgus — ģeogrāfiska teritorija, kurā konkurences apstākļi konkrētās preces tirgū ir pietiekami līdzīgi visiem šā tirgus dalībniekiem, un tādēļ šo teritoriju var nošķirt no citām teritorijām"

24 Ņemot vērā augstās transportēšanas izmaksas, SG ieguves tirgū piegādes teritorijas ir iespējams vērtēt kā apļveida reģionus ap ieguves vietām, kas savstarpēji pārklājas, tādēļ konkurence teritorijā ap vienu ieguves vietu ir spējīga ietekmēt konkurenci teritorijās ap citām ieguves vietām, veidojot aizvietojamības ķēdi4.

25 Attēlā Nr.2 redzamas teritorijas 50 km rādiusā ap Rudus un CEMEX karjeriem. Teritorijām savstarpēji pārklājoties, savstarpēji var konkurēt SG ieguves tirgus dalībnieki no vairākām piegādes teritorijām.

2.attēls. Piegādes teritoriju savstarpējā pārklāšanās

26 Ņemot vērā iepriekš minēto, KP secina, ka pastāv apstākļi, kas liecina, ka ģeogrāfiskais tirgus, varētu būt plašāks par teritoriju, ko veido 50 km ap atradnēm. Tomēr KP neuzskata par lietderīgu noteikt precīzas ģeogrāfiskā tirgus robežas, jo ietekme uz konkurenci nav būtiska, vērtējot arī šaurākus konkrētos tirgus.

3.2. Transportbetona tirgus

27 Rudus līdz 2009.gadam, bet Cemex arī pašreiz darbojās transportbetona tirgū Latvijā. Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju Rudus joprojām pieder aktīvi transportbetona ražošanai. SG lielā daudzumā tiek izmantots transportbetona ražošanā, kā rezultātā SG ieguves tirgus ir augšupējs tirgus attiecībā pret transportbetona tirgu. KP secina, ka transportbetona tirgus ir apvienošanās rezultātā ietekmētais tirgus.

28 Transportbetona tirgus uzraudzības lietā5 ražotāji maksimālos transportbetona piegādes attālumus no rūpnīcas līdz objektam norādījuši robežās no 60 līdz 200 km. KP konstatēja, ka transportbetona tirgus, varētu būt šaurāks nekā Latvijas Republikas teritorija, taču, līdzīgi kā SG ieguves tirgū, piegādes teritorijas pārklājas un konkurentu darbības vienā reģionā var radīt ietekmi uz konkurenci blakus teritorijās. Šīs apvienošanās lietas ietvaros KP kā ģeogrāfisko tirgu vērtē Latvijas Republikas teritoriju, vienlaicīgi norādot, ka tas var būt arī šaurāks, bet neietekmētu secinājumus par konkrētās apvienošanās ietekmi uz konkurenci tirgos.

29 Ņemot vērā iepriekš minēto, KP lietas ietvaros apvienošanās ietekmi uz konkurenci izvērtē šādos konkrētajos tirgos:

‒ SG ieguves tirgus;

‒ Transportbetona tirgus Latvijas teritorijā;

4. Apvienošanās ietekmes izvērtēšana

4.1. SG ieguves tirgus

30 Ņemot vērā, ka abi apvienošanās dalībnieki iegūst un realizē SG, apvienošanās konkrētajā tirgū var uzskatīt par horizontālu apvienošanos.

31 Pamatojoties uz publiski pieejamo "Derīgo izrakteņu krājumu bilance par 2013.gadu"6 (turpmāk – Krājumu bilance) Latvijā 2013.gadā, kopējais SG ieguves tirgus apjoms bija 2,6 milj. m3.

32 Saskaņā ar ziņojumā sniegto informāciju Rudus 2013.gadā ieguva (*) milj. m3 SG, kas sastāda 5 – 10% (*) no Latvijā iegūtā SG apjoma. CEMEX 2013.gadā ieguva (*) milj. m3 SG, kas sastāda 5 – 10% (*) no kopējā SG ieguves apjoma Latvijā. Kopējais prognozētais A kategorijas7 SG apjoms (krājums) sasniedz vairāk nekā 176 milj. m3, taču Latvijas teritorijā ir vēl aptuveni 215 milj. m3 N kategorijas SG. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, 2013.gadā A kategorijas SG krājumi palielinājušies par 1,7 milj. m3.8

33 Balstoties uz apvienošanās dalībnieku sniegto informāciju, Rudus pieder SG karjeri Kurzeme un Karpati, kā arī izstrādes tiesības karjeros Rudeņi, Čiekuri, Nītava un Grantiņi. Papildus, Rudus ir noslēdzis nodomu protokolu par (*) vēl divās atradnēs – Jaunbaltači un Jaununguri.

34 CEMEX pieder SG atradne Kļaviņi, kā arī izstrādes tiesības atradnē Krūziņi.

35 Abu apvienošanās dalībnieku atradņu izvietojums ir redzams Attēlā Nr.3

Izveidots, izmantojot "BatchGeo" (batchgeo.com)

3.attēls. CEMEX un Rudus atradnes

Avots: Tirgus dalībnieku sniegtā informācija

36 CEMEX iegūs ietekmi pār Talsu apkārtnē Rudus piederošajiem karjeriem – Kurzeme un Karpati. Rudus karjers aizņem tikai daļu no atradnes Kurzeme teritorijas. Atradne Kurzeme ir vislielākā SG atradne Latvijā, kuras kopējas A kategorijas SG apjoms sasniedz 53,9 milj. m3 (aptuveni 30,6% no A kategorijas krājumiem Latvijā).

37 Saskaņā ar Rudus 14.03.2001 izsniegto licenci Nr.8/187 v, līdz 31.12.2018. Rudus ieguves limita apjoms ir 6,2 milj. m3 (3,5% no A kategorijas krājumiem Latvijā), taču apvienošanās dalībnieku papildus sniegtā informācija norāda, ka daļa no limita apjoma jau ir izstrādāta.

38 13.08.2015 arī SIA "WAMEX" tika izsniegta licence Nr.CS15ZD0285 A kategorijas SG ieguvei atradnē Kurzeme. Šīs licences ieguves limita apjoms ir 4,4 milj. m3 SG.

39 No atradnēm Kurzeme un Karpati aptuveni 4 km attālumā atrodas atradne – Lāčkalni, kurā A kategorijas SG apjoms pārsniedz 1,6 milj. m3, kā arī 20 km attālumā atrodas atradne Cēre, kurā SG krājums pārsniedz 12,8 milj. m3. 2013.gadā karjera Lāčkalni licence derīgo izrakteņu ieguvei tika izsniegta SIA "Talce", savukārt karjerā Cēre – SIA "Haut", "Euro Skandi Auto", "Kubs E" un "Strabag".

40 Abi apvienošanās dalībnieki Tukuma apkārtnē SG iegūst vairākos karjeros, kas viens no otra atrodas līdz 5 km attālumā. Papildus šo karjeru tuvumā atrodas atradnes Jaunbaltači un Jaununguri, par kuru izmantošanu Rudus ir noslēdzis nodomu protokolu, taču KP rīcībā nav informācijas par krājumiem un limitiem šajās atradnēs. Neskaitot atradnes Jaunbaltači un Jaununguri, par kuriem izstrādes līgums atrodas nodomu protokolu līmenī, kopējais apvienošanās dalībnieku SG ieguves limits ir 1,6 milj. m3 (0,5% no A kategorijas krājumiem Latvijā).

41 Balstoties uz LVĢMC datiem9, šo atradņu tuvumā SG tiek aktīvi iegūts vēl tādās ieguves atradnēs kā Cēre, Mežmaļi (Vītoli), Zvāre, kurās aptuvenais A kategorijas SG krājumu apjoms pārsniedz 16,4 milj. m3, kas sastāda aptuveni 5,2% no Latvijas A kategorijas krājumiem. Atradne Cēre atrodas aptuveni 30 km attālumā no Rudus un CEMEX atradnēm, savukārt Mežmaļi (Vītoli) atrodas 17 km, bet Zvāre – 14 km attālumā.

42 Ņemot vērā, ka Cemex un Rudus karjeru tuvumā atrodas vairākas SG atradnes ar lieliem krājumiem, nav saskatāma būtiska apvienošanās ietekme uz konkurenci neatkarīgi no tā, vai piegādes teritorijas no Tukuma un Talsu karjeriem pārklājas.

43 Ziņojumā teikts, ka ienākšanai SG ieguves tirgū var būt nepieciešamas ievērojamas investīcijas. Papildus ir nepieciešams veikt izpēti un saņemt atļaujas derīgo izrakteņu ieguvei, kas var prasīt līdz pat diviem gadiem.

44 Ņemot vērā augstāk minēto, konstatējams, ka atradņu, pār kurām ietekmi iegūs CEMEX, tuvumā ir pietiekoši daudz atradnes. Turklāt ir iespējams veikt izpētes, tādējādi palielināt A kategorijas krājumus. Tādēļ nav pamata uzskatīt, ka apvienošanās rezultātā izveidosies vai nostiprināsies dominējošais stāvoklis, kā arī būtiski tiks samazināta konkurence SG ieguves tirgū.

4.2. Transportbetona tirgus Latvijas teritorijā

45 Atbilstoši Pamatnostādnēm par ne-horizontālo apvienošanos novērtēšanu saskaņā ar Padomes Regulu par kontroli pār uzņēmumu koncentrāciju10 (turpmāk – Pamatnostādnes) ne-horizontāla apvienošanās var būtiski kavēt efektīvu konkurenci, ja pastāv norobežošanas risks, jeb esošajiem vai potenciālajiem konkurentiem tiek apgrūtināta vai liegta pieeja piegādēm vai tirgiem. Šāda pieejas liegšana var radīt iespaidu uz konkurenci, ja izejmateriāls ir būtisks izmaksu faktors vai ir kritiski svarīga sastāvdaļa, bez kuras nav iespējams izgatavot ražojumu. Norobežošana var kavēt efektīvu konkurenci, ja tirgus dalībniekiem, samazinot pieeju iepriekšējā posma ražojumiem (izejmateriāliem), tiek ietekmēta vispārējo izejmateriālu pieejamība pakārtotam tirgum, tādējādi palielinot konkurentu izmaksas.

46 Iepriekš secināts, ka gan Tukuma apkārtnē, gan Talsu apkārtnē CEMEX un Rudus karjeru tuvumā ir pietiekoši daudz SG atradņu, tādēļ nav pamata uzskatīt, ka CEMEX un Rudus apvienošanās rezultātā transportbetona tirdzniecības tirgus dalībniekiem varētu rasties norobežošanas risks.

47 Līdz 2009.gadam Rudus veica saimniecisko darbību transportbetona tirgū. Rudus pieder nekustamais īpašums Mārupē, kā arī divi īpašumi Rīgā, Mūkusalas ielā 72a un Ganību dambī 24, uz kuriem atrodas aktīvi, kas ir tikuši izmantoti transportbetona ražošanai. Ziņojumā minēts, ka nekustamais īpašumus, kurš atrodas rūpnieciskās ražošanas zonā Mārupē, visticamāk tiks pārdots.

48 Saskaņa ar Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu11 Mūkusalas ielas īpašumā ir aizliegts ražot betonu. Ziņojumā skaidrots, ka (*). Apvienošanās dalībnieki skaidroja, ka ražotnes Mūkusalas ielā 72a un Ganību dambī pārvietot un ražot betonu citur nav iespējams tehnisku iemeslu dēļ.

49 Saskaņā ar skaidrojumu, kuru sniedza CEMEX un Rudus pārstāvis, apvienošanās rezultātā CEMEX neiegūs tādus aktīvus, kuri iepriekš tikuši izmantoti transportbetona ražošanā un kurus CEMEX turpinās izmantot transportbetona ražošanā.

50 Transportbetona tirgus uzraudzībā12 KP secināja, ka transportbetona tirgū nevienam tirgus dalībnieku nepastāv tirgus vara, taču pastāv ciešas korelatīvas saites starp transportbetona tirgu un būvniecības tirgu. KP 26.02.2010. lēmumā Nr.16 secināja, ka ilgtermiņā, pretēji kā cementa tirgū, potenciālo konkurentu transportbetona tirdzniecības tirgū parādīšanās iespējamība ir lielāka, īpaši, ja tirgū pieaug pieprasījums pēc transportbetona.

51 Ņemot vērā minēto, KP secina, ka CEMEX un Rudus apvienošanās būtiski nesamazinās konkurenci konkrētajā tirgū, kā arī CEMEX neradīs vai nenostiprinās dominējošo stāvokli transportbetona tirgū.

52 Saskaņā ar KL 16.panta trešo daļu KP aizliedz apvienošanos, kuras rezultātā rodas vai nostiprinās dominējošais stāvoklis vai var tikt būtiski samazināta konkurence jebkurā konkrētajā tirgū. KL 16.panta ceturtā daļa nosaka, ka, ja paziņotā tirgus dalībnieku apvienošanās neizraisa šā panta trešajā daļā minētās sekas, KP pieņem lēmumu, ar kuru atļauj apvienošanos.

Ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 5.punktu, 15.panta pirmās daļas 3.punktu, otrās daļas 1.punktu un 16.panta ceturto daļu, Konkurences padome

nolēma:

atļaut apvienošanos, SIA "CEMEX" iegūstot izšķirošu ietekmi pār SIA "Rudus".

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.


(*) – Ierobežotas pieejamības informācija

1 Pieejams: http://company.lursoft.lv/cemex/40003386821

2 KP 18.12.2007. lēmums Nr.177 Par SIA "CEMEX" un SIA "Sauleskalna Karjers" apvienošanos, 4.punkts

3 Competition Commission. Aggregates, cement and ready-mix concrete market investigation Pieejams: https://assets.digital.cabinet-office.gov.uk/media/552ce1d5ed915d15db000001/Aggregates_final_report.pdf

4 COMMISSION DECISION Case No IV/M.358 - Pilkington-Techint/SIV 16.punkts

5 Konkurences padomes 2011.gada Ziņojums par transportbetona tirgus uzraudzību. Pieejams: http://www.kp.gov.lv/documents/ 357ab7d63195f5e362416ed96bea32ed5135c4d1

6 Derīgo izrakteņu (būvmateriālu izejvielu, kūdras, sapropeļa un dziedniecības dūņu) krājumu bilance par 2013.gadu. Pieejams: www.meteo.lv/fs/CKFinderJava/userfiles/files/Geologija/DER_IZR_KRAJ_BILANCES/Bilance_2013_gala.zip

7 Pēc ģeoloģiskās izpētes detalitātes krājumus iedala 3 kategorijās: A- izpētītie derīgo izrakteņu krājumi; N- novērtētie krājumi un P- prognozētie krājumi. N kategorijas krājumus varēs izmantot pēc papildus izpētes darbiem konkrētās atradnēs. Pieejams: http://mapx.map.vgd.gov.lv/g3inflv/noveroumi/nv06.htm

8 Prognozētie apjomi ir balstīti uz krājumiem aktīvā apritē esošajās atradnēs un tie var mainīties, balstoties uz papildus izpētēm.

9 Derīgo izrakteņu (būvmateriālu izejvielu, kūdras, sapropeļa un dziedniecības dūņu) krājumu bilance par 2013.gadu. Pieejams: www.meteo.lv/fs/CKFinderJava/userfiles/files/Geologija/DER_IZR_KRAJ_BILANCES/Bilance_2013_gala.zip

10 Pamatnostādnes par nehorizontālo apvienošanos novērtēšanu saskaņā ar Padomes Regulu par kontroli pār uzņēmumu koncentrāciju (2008/C 265/07).

11 Vides pārraudzības valsts biroja 21.04.2015. lēmums Nr.11 s, 6.punkts

12 Konkurences padomes 2011.gada Ziņojums par transportbetona tirgus uzraudzību. Pieejams: http://www.kp.gov.lv/documents/ 357ab7d63195f5e362416ed96bea32ed5135c4d1

Konkurences padomes priekšsēdētāja S.Ābrama

 

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!